Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva

Autosalon Ženeva

První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.

Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.

Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.

Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.

Autosalon Paříž

Autosalon Frankfurt

Další autosalony

Autosalon Ženeva 2020

Autosalon Ženeva 2019

 

Autosalon Ženeva 2018Autosalon Ženeva 2017
Autosalon Ženeva 2016Autosalon Ženeva 2015
Zpět na článek

Alfa Romeo 4C: 1,8 Turbo a dvouspojková převodovka

70 komentářů

Avatar - Emel
Emel
To jako že při váze 1000kg bude mít 4000 koní? Konečně pořádná kára, teď se může jít ten pitomej koncern zahrabat i se svým Veyronem. Vypínám mobil a jdu slavit >😁 .
Avatar - poterienko
poterienko
Čoveče napadla mne absolutně stejná úvaha. Ale třeba nám to objasní.
Futurista
Absolutně první, co mě praštilo do očí. To bude žihadlo. :yes:
_Teddy_
Tak pri takom pomere vykonu na hmotnost je aj monopost F1 uplna lemra (~750ps, ~642kg)!
>😁
_MT_
:yes: >😁
Jamie
>😁 :yes:
Makovnik
Kvalita platenej novinarskej prace pri prekladani clanku [odkaz] 😄
Avatar - Ovosh
Ovosh
´´ Pochlubí se poměrem 4 koně na kilogram. ´´

Hmm... takze jestli bude mit 4C napr. 1500kg tak bude mit 6000koniku? 😉
Arese
Tak je to konečně tady! Po dlouhé době konečně nová Alfa a to přesně taková, jak má být - uhrančivě krásná, lehká, mrštná a pořádně nadupaná! Tak teď ještě hlavně tu Giulii! P.S. Ač jsem kovaný alfista, ten údaj o výkonové hmotnosti se mi zdá přece jen příliš optimistnický 😄 P.S. Pan Piech asi v Ženevě obejde stánek Alfy velkým obloukem, že GTI? >😒] >😒] >😒]
Avatar - WalterWhite
WalterWhite
To toľko rokov vymýšlali vymyslené ???
Stačilo* daž na Lotus Elise Alfa masku .
MariAchi
A přitom ji dali na KTM.
wolff
No dobře..
Já to vidím tak, že bych redakci nekamenoval už jen proto, že místo úspěchu koncernu VW v oblasti užitkových vozů našla a vyhledala i něco jiného...

Otázka jen zní, jestli je to relevantní článek, případně vznikl -li v hlavách autorů bez podkladů...
4 koníky na kilo jsou už jen úsměvnou tečkou, je to jen další důkaz toho, že v redakci pracují telata, která nad svou prací nepřemýšlí..., ale co už... I 4 kg na koně jsou slušná hodnota. (1120 kg, 280 koní asi nebude daleko od pravdy).

Tohle auto by se mi skutčně líbilo.. mít v garáži... ale to nedám (úpřímně řečeno).
Avatar - Atlis
Atlis
uvidime, ako to nakoniec s tou hmotnostou bude. tych 1120 tipujem bude, ale bez vodica a paliva. realne bude teda okolo 1200kg. co je aj tak slusne, hlavne pri tom vykone. :yes:
Avatar - cerrbion
cerrbion
Pokud si pamatuju, u 4C se uvádělo, že bude vážit pod tunu, takže by tam mohl být i neupravený motor z Gulietty QV
Avatar - Emel
Emel
Původně to mělo být auto z karbonu s váhou pod tunu a cenou pod mega... uvidíme, jestli aspoň jedno z toho klapne >😁 .
Kubattt
snad klapne to, že to bude auto 😄
_MT_
Podívej se na hmotnost Elise, kolik stojí, jakou má výbavu a to má karoserii z hliníku. Původně se říkalo něco o okapotovaném KTM s karoserií z uhlíkového kompozitu, což je záležitost supersportů (jedna z malých revolucí MP4-12C bylo právě zlevnění výroby takových karoserií a tedy i umožnění nasazení mezi sportovními vozy - to jsme někde v říši pěti milionů).
Avatar - petr164
petr164
Však taky Dallara prodává Lotusu za asijskou přirážku a bez "patriotických" sleviček 😄
Avatar - ethicon
ethicon
keďže moja QV váži 1320kg a má 235 koní, tipujem, že 4C bude mať určite podstatne menej ako 1200kg...inak čo sa týka ceny nebude to nič lacné, mala by sa pohybovať medzi 50-65000 euro...nie je to model, ktorý by bol pre automobilku nosným, ale skôr imidžovka podobne ako 8C....má sa vyrábať na linke Maserati v Modene v počte cca 2500 kusov ročne po dobu cca 7 rokov...všetko sú to zatial dohady a je otázne či naozaj bude už v Ženeve...po nete už chodia fotky interiéru, čiže auto reálne hotové je a len sa dolaďujú posledné detajly..
Avatar - elNiino88
elNiino88
řekl bych že vychází z ofiko materiálů AR, tam o ní taky moc konkrétně nepíšou
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
..a co teprve (až příjde) jeho VÝKONNĚJŠÍ verze od Maserati.. :yes: 😉
..o jejichž 4 nových modelech (z nichž 1ní bude v prodeji ještě letos) by redakce také MOHLA něco napsat.. 😄
Avatar - petr164
petr164
To by musela něco bližšího vědět, a to se od redakčního stolu s internetem jaksi nedá...
Avatar - petr164
petr164
Tipuji dvě verze, kevlarovou a standardní. Indicie existují 😄
Samozřejmě, že správně má být uveden poměr hmotnosti a výkonu 4 kg/k. Díky za upozornění, opravíme.
cubalibre 16V
Už je to vážně kolotoč slibů, Alfa dnes nabízí Mito a Giuliettu, žádný sedan, žádné kombi, žádné coupe, žádné cabrio.. jak chce automobilka být výdělečná s takovou nabídkou, v Brně 1.servis, dostupnost dílů ap. chybí opravdu už jen 4C supersportwagon. 😄 😉 😒
Avatar - Igithegreat
Igithegreat
Konecne se to zase rozjizdi, jestli se tohle povede za rozumnou cenu, tak se nebojim privlastku, ktery drive mela Calibra = Ferrari pro chude 😄 vypada opravdu nadherne! Navic se muzeme tesit na novou Gulii a i na SUV Cxover, ktery se mi moc libi, vypada zepredu jako zralok 😄 Cuore sportivo!
Carlos20VT
Takový přívlastek měl fiat coupé 😉
Avatar - Igithegreat
Igithegreat
JJ mas recht, Calibra bylo Ferrari německých zedníků 😉
Avatar - petr164
petr164
Trochu nesoudržné jako jejich malta...
RS
Těšit jo, ale to je asi zatím vše 😉 Krom toho Gullia ani CXover nikde zatím k vidění nebylo, aby člověk mohl hodnotit líbivost.
zlysoused
a pravděpodobně i skvěle pojede. Ale obávám se, že prevděpodobná cena někde kolem 1,5 - 2M z toho udělá jen kusovou záležitost, která kromě image nebude mít pro Alfu zásadní význam.
nope
:yes: Zkratka mensi 8C.
Avatar - iudex
iudex
Pri avizovaných 4 kg na jedného "koňa" je to jednoduchá matematika: pri 1000 kg bude výkon 250 k. Avizovala sa super ľahká konštrukcia karosérie a hmotnosť pod tonu; ak by to bola práve tá tona, bude mať 250 k a to je myslím plne v možnostiach motora 1,8TBi (keď v Giulii má 235 k). Všetko pod tonu by bola senzácia, ale i hmotnosť mierne nad tonu je stále akceptovateľná a motor by to mal dať (napr. 1100 kg - 275 k).
Avatar - Dinar
Dinar
Bylo by snadné dělat si z Alfy legraci na téma původních prohlášení o váze pod tunu a ceně pod milion. Použije-li se takzvaná "Marchioneho proměnná", která se pohybuje v rozmezí 1,4 až 5 a lze jí libovolně násobit (v případě váhy, let do uvedení daného modelu, ceny atd.) či dělit (v případě výkonu nebo procent použití karbonu) zjistíme, že všechno je CAJK!. 😄 Buďme rádi, že přibude další sporťáček se zadním náhonen a solidním výkonem, navíc evropské a slavné značky, a to že bude nakonec vážit a stát velmi podobně jako cayman, je docela logické. 😉
Avatar - iudex
iudex
>😁 Ale ja stále verím, že tá váha bude len málo nad tonu a od Caymana si zachová odstup.
Avatar - beibej
beibej
první Lotus Elise v cca 96 vážil 650 kg bez karbonu. A taky asi bez jakékoliv bezpečnosti. Ale i tak :yes:
Avatar - Emel
Emel
S tou elektronikou to není sranda. Známý staví závodní auta na značky s individuální homologací, jenže nově už se neobejde bez ESP... což je docela problém.
_MT_
Dnes váží Elise S (162 kW) 924 kg. Základní Elise pak 876 kg a Club Racer 852 kg. Exige S (šestiválec, 258 kW) 1176 kg.
Avatar - Dinar
Dinar
Tak podle Autocaru to nakonec skutečně bude pod tunu, ke karbonu jen hliník, taky motor s alu blokem, auto bude opravdu prcek, pod čtyři metry a supernízké. No, vypadá to skvěle. :yes: Jen doufám, že prostorově bude tahle mašinka i pro řidiče s výškou mimo italský průměr. 😉
MariAchi
Když jsem to tu psal před rokem, mohla alfanům prasknout žilka...
Avatar - petr164
petr164
No, někdy i tlučhubové dokážou překvapit solidní prací 😄
Makovnik
Uz plnim prasiatko vreckovym >😁
MariAchi
Vreckovym čím?
Kapesníkem?
Makovnik
Uz ta vybrali z druziny?
Avatar - petr164
petr164
Niekto plní prasiatko vreckovným, niekto čímsi čudným...
Avatar - jozephko
jozephko
Sergio Marchionne, neondej sa a predaj Alfu Martinovi Winterkornovi. Jemu by sa tak nádherne toto autíčko hodilo do zbierky. A daroval by mu aj dvojicu motorov 1.4 TSI a 1.8 TSI... 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bože PROČ dávat tak hezkému autu horší motory? PROČ ho "cpát" na unifikoVWanou platformu? PROČ taková degradace?
SUPER je i v této verzi a počkejte teprve na jeho "silnější já" se znakem Maserati :yes: 😉
Avatar - Emel
Emel
Proč by měl Alfu vlastnit VW? Ten sám nedávno stopnul projekt sportovního auta s tím, že po něm v dnešní době není dostatečná poptávka. 1.8TBi nebo jak se to jmenuje je také dobrý motor, o tom to není.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Sliby že do tuny a do milionu, byly dopředu jasné
Avatar - Kolouš
Kolouš
posledni dobou se to tu deli na nemeckou a nenemeckou lasku, ale sakra panove a damo, budme radi za automobilovou ruznorodost.
Narovinu, tohle je po dlouhy dobe unifikovanejch derivatu konecne hezky auto, ktery si nese prednost nizky hmotnosti a pomerne vykonnyho motoru. Budme za to radi
I kdyz jsem fanousek jiny znacky (z nemecka) tak za tohle si zaslouzi Alfa palec nahoru.
Ted uz jen doufat, ze cena bude prizniva masovejsim prodejum a silnice se budou plnit... To o co se snazil Lotus (taky velice sympaticka znacka) se Alfe podari dostat mezi vice lidi. Snad
JaMM
Ešteže pri dekódovani 4C nanapísali 4 kone na metrický cent.
JaMM
... maximálne v AR, že sa im konečne podarilo zhlobiť skutočne športové auto.
Som však zvedavý na predaje. Má to mať brutálnu cenu a ašte aj tá bude dotovaná.
Takže červená farba je v tomto prípade symbolická a na mieste.
Avatar - Kolouš
Kolouš
a to ze to bude dotovany jsi se dozvedel kde?
JaMM
Co myslis, kolko by asi stalo VW Polo, keby ho vyvijnuli a vyrabali v 2.000 ks serii za rok? Takze, cena AR 4C - zatial na nete 50.000 USD - je jasne vydotovana.
Makovnik
Za taketo zarucene spravy sa nemusi hanbit ani Novy cas a Judiniova dokopy.
JaMM
Aspon nejake "zarucene spravy". Lebo z tych, ktorymi oblbuje Marchionne obycajnych ludi, mi je uz na zaplakanie.
Bossovia ostatnych auto koncernov sa uz len usmievaju a taktne mlcia.
P.S. AR mam rad a je mi jej luto. Ako mlady, este za bolsevika, som mal tu cest soferovat GTV 1750 coupe! Su to fantasticke spomienky!!!
Avatar - petr164
petr164
No, Dallara poskytla svůj podíl za hubičku, technici berou hodně úsporný peníz, dotovat se to nebude.
MariAchi
Do tuny, Do miliónu, Do roka a možná i Do dne...

Pěkné auto a v portfoliu Alfy by se jistě parádně vyjímalo, kdyby ovšem nějaké portfolio existovalo.

Sice je lepší "portfolio" MiTo (jediná verze) + Giulietta (opět jediná verze) + 4C, než MiTo + Giulietta + 8C pro horních světových pět tisíc, ale placatý sporťák - byť sebelepší - Alfu Romeo nespasí.
Nepochybuju, že pokud jednou vyjede (snad dřív, než já dojdu do důchodu), bude mít perfektní jízdní vlastnosti - o to se technici KTM, jejichž X-Bow je základem, postarali.
Ale než DoDo vyjede na cesty, měla by Alfa uvést spíš auto(a) pro lidi, než pro závodníky, druhé Pagani z ní asi nebude...
Avatar - ethicon
ethicon
ešte nikto oficiálne nevie aký to bude mať technický základ...je otázne či to bude KTM...ale niektorí to už viete na 100% ...inak countdown už beží chystáš sa tento rok do dôchodku? 😉
[odkaz]
Avatar - petr164
petr164
Ethikone, i ty se držíš mýtu o X-bow? Dallara dělala kevlarové prvky pro Lotus, tvary jsou jako u sourozenců, podvozek je taky s účastí Dallary. KTM je false flag... Velmi jsem zvědav na reálné rozložení hmotnosti, čtyřhrab by byl ideální, ale stoupla by hmotnost a cena...
MariAchi
Pokud se nepletu, tak prototyp pro autosalony stál na základech KTM.
Je fakt, že tu někde byl nedávno záběr 4C v příkopu, kam se asi dostala během testování, takže minimálně jedno pojízdné auto existuje.
Každopádně platí, co jsem napsal - tohle autíčko Alfu jako automobilku nespasí.
Avatar - Emel
Emel
Alfa zase tak nutně spasit nepotřebuje, jako součást koncernu je podle mě životaschopná i ze současného "portfolia". 4C jí dodá image.
roubicek25
jako určitě zajímavé, ale moc jim nerozumím..proč proboha nejdřív nepřijdou s novou 159, Giuliettou v kombíku...prostě modely co jim zajistí prodeje ????? :-!
MariAchi
Omlouvám se, nemůžu to sem nedat😒br />
[odkaz]

Kdo by to byl řekl?!

>😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Vážně? No to snad ne! 😲
Avatar - petr164
petr164
Rozhodně je 4C zásadním slovem ke škarohlídům, kteří horují pro emočně vyprázdněnou konfekci. Těším se na testy, doufám, že se potvrdí papírová data, pokud nebude strom života ve srovnání s šedou teorií nejen zelený, ale také kvetoucí... Tohle bych moc chtěl, jako poctu tvůrcům...
Avatar - Emel
Emel
Zatím bohužel jen tím slovem.
starý_kluk
To je take treba vyzdvihnout:
krasne rozlozeni vah na napravy, mala delka vozu se slusnym rozvorem, dobrym vedenim vozu v primem smeru a doborou obratnoti [maly moment setrvacnosti vuci svisle ose vozu]. Nelze tady nevzpomenout Fiat X1/9.
megacruiser
X1/9 je bomba, občas je nějaký vidět na Oldtimer festivalu ve Slavkově. Krásné auto. Z tohoto stylu mám ještě rád starou MR2 a první Fiero. Prostě malý nízký sporťáček za rozumnou cenu - s motorem uprostřed a pohonem zadních kol. To už se dnes nevyrábí...
starý_kluk
Ano, je to skvela koncepce. K tomu je dobre vedle Fiata X1/9 pripomenout i dalsi Bertoneho pokusy s motory vzadu napric a rovnez nasi Tatru 613[700] se svym sice podelnym motorem, ale unikatne ulozenym nad zadni napravou s rozvodovkou v kateru a prevodovkou dopredu pred nim. Mozna je malo zname, ze prvni napad konstruktera-motorare Jiriho Klose byl lezaty 6-i valec ulozeny napric vzadu s valci dopredu. Vuci tomu je dnesni Porsche Carrera jiz desitky let prekonana; a nakonec i pomerne novy Boxter.