Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva

Autosalon Ženeva

První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.

Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.

Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.

Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.

Autosalon Paříž

Autosalon Frankfurt

Další autosalony

Autosalon Ženeva 2020

Autosalon Ženeva 2019

 

Autosalon Ženeva 2018Autosalon Ženeva 2017
Autosalon Ženeva 2016Autosalon Ženeva 2015
Zpět na článek

Seat Leon SC: Třídveřová verze je zde!

60 komentářů

Avatar - Aladeen
Aladeen
Leon Vyzerá elegantne a má v sebe športový nádych ! :yes:
Veľmi pekné auto !
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
JJ, zvlášt trodverák. Mohli by porovnať pro cee'd/Astru GTC/Leon, bolo by to zaujímavé, pre mňa najkrajšie neprémiové trojdverové hatchbacky. 😉
Avatar - Aladeen
Aladeen
:yes: Astra je asi najšportovejšia z trojice ...
Avatar - Dinar
Dinar
Čím?
Avatar - Aladeen
Aladeen
Dizajnom a podvozkom 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty už si v Leonu jel?😁 Za mě jednoznačně nejhezčí třídveřák koncernu :yes: Pro Seat sem měl vždy slabost.. Doufám, že se dočkáme verze Cupra, která naklepe Golfu GTI 😄 A v typické žluté barvě! >😁
Avatar - Aladeen
Aladeen
Nie , ale Astra GTC má šporotovo vyladený podvozok , narozdiel od klasickej Astry , Leon verziu Cupra ešte nemá takže ešte nemá jazdné kvality GTC , ale vo verzii Cupra tomu určite bude inak 😉 Ano, je to najkrajšie kupé koncernu :yes:
Avatar - white label
white label
Kupé je to hlavně podle marketingu koncernu (podobně jako třeba Megane III coupé), to by pak bylo kupé klidně i třídveřová A3, nebo 3dv. Astra a další. Tohle je 3dv. hb maximálně s určitým přesahem směrem k sb.
Avatar - Aladeen
Aladeen
To či je to kupé , alebo 3dv. Hatchback je detail , každí aj tak vie o aký typ automobilu sa jedná ... 😉
Avatar - white label
white label
Jediné čím zatím mohla Cupra GGTI naklepnout byl poměr ceny a výkonu motoru..., ale jako celek na něj neměla, viz spousta srovnávacích testů hh, jejich žebříčky apod.
Výkonem motoru bývá přímým konkurentem GGTI právě provedení FR (viz video k článku).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já to myslel spíše obrazně, Seatu fandím a líbí se mi jejich produkce😊 Skoda ze se uz moc neprodává 😄
Já myslel že FR byla slabší verze Cupry a ono je to opačně? Už dlouho sem Seat nestudoval 😄
Avatar - white label
white label
To sis myslel v podstatě dobře, FR byla výkonově pod Cuprou, ale výkonem motoru bylo pod Cuprou i to GTIčko, nikoli ovšem cenou a celkovými schopnostmi pro hh typickými. Samotným výkonem motoru měl tedy GGTI blíž ke slabší verzi FR, než k silnější Cupře.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ahá, tak díky za osvětlení😁 Tak mi nezbývá se než těšit na Cupru, bych nad ní mohl slintat nad plakátem >😁
Avatar - Aladeen
Aladeen
Asi by mi priateľka nepovolila mať plagát Seata nad posteľou >😁 :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
To mě jo >😁 Sama měla Ibizu a maj v rodině Alteu >😁
Avatar - Dinar
Dinar
O podvozku bychom se měli bavit snad až po nějaké reálné zkušenosti, řekl bych. A co se designu týká, tak Astra je ve srovnání s leonem už jen hlas ze záhrobí, její styl je pasé, zbyl jen ocucaný bonbon. Bohužel Opel vsadil na tenhle "rychlý" způsob designu, nadčasovost géčkových kupé je pryč.
Pitto
Preto vyhrala v roku 2012 Red dot design award.... 😉
Avatar - Emel
Emel
Kupé je kupé, to se nedá srovnat. Nová Astra ale taky nevypadá špatně, je to ve stejném duchu jako Megane Coupe, Scirocco... třeba OPC se mi líbí.
Avatar - white label
white label
Astra je hlavně nejtěžší z nich... a pokud je chceš porovnávat zrovna s Astrou GTC, musel bys vzít Ceed GT a Leon FR, což zatím stejně není možné...
Avatar - Aladeen
Aladeen
To viem , písal som to vyššie 😉
Avatar - Emel
Emel
Nic proti, nevypadá to špatně, ale mně se možná víc líbí pětidvířko... tady vypadá zadek na některých fotkách díky dlouhým předním dveřím trošku podměrečně.
Avatar - Aladeen
Aladeen
Kupé je viac zamerané na komfort používania a nastupovania , športovec z neho nebude , ale aspoň sa na neho chce hrať 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Mě to přijde celkem ok, ale souhlas, u hb předokolek je třídveřová verze trochu zbytečná, u zadokolky podobných rozměrů naopak mnohem použitelnější, pětidveřová varianta má vždy krátké přední dveře a zadní jsou prakticky nepoužitelné.
Avatar - white label
white label
S tím závěrem souhlas, jen nevím v čem je tohle u podobně velkého hb/sb s RWD zásadně jiné?
Podle mě vypadá ještě líp, než 5dv. verze, i když ta taky nevypadá vůbec špatně.
Avatar - Dinar
Dinar
Zkus si někdy posunout v pětidveřové 1er sedačku dozadu, přitáhnout volant, při nasedání budeš mít problém se mezi volant a b-sloupek vecpat, dveře jsou krátké, v golfu se ti to nestane, kabina je díky příčněmotorové koncepci delší. 😉
Avatar - white label
white label
V 5dv. Golfu, že se mi to nestane??? Tak to si piš, že se mi to podobně (jen v o poznání menší míře) stane i v tom Golfu (a nejen v něm).
Zrovna pár dní zpátky jsem tu o tom psal pod příštím Focusem RS. Nedávno jsem měl půjčený 5dv. Golf 6 a nadávall jsem, co mi to dali za malé auto, a to jen díky krátkým předním dveřím. U třídveřáku úplně v pohodě, tam neobcházím při každém nastupování/vystupování B sloupek a když sedím vychází mi rameno těsně před (dovnitř) vystouplým B sloupkem, kdežto u pětidvířka do něj tlačím ramenem (pocit mnohem užšího vozu) a mám i horší výhled kolmo do boku. 1er je na tom sice logicky ještě o poznání hůř, ale mít nějakých 170cm (jako mají obvykle "baby"), tak to moc nemusíme řešit ani u něj a ještě budeme rádi, že se nemusíme natahovat pro pásy.
I ve větších 5/4dv. autech musím více obcházet B sloupek, než u 3dv. Golfu a taky více sklánět hlavu při nastupování a tu musím sklánět i u vysokých SUV, typu Q7, X5/6, ML, LC apod. Prostě třídveřový! kompakt typu Golfu (ideálně GTI) je geniální malé/velké auto. Dozadu se sice nastupuje hůř, ale i tam má třídveřový Golf o něco více místa na šířku (na nohy a hlavu stejně), než pětidvířko.
Avatar - Emel
Emel
Jo, možná i víc než celkem ok, nicméně vizuální přebití pětidvířka se v mých očích nekoná.
Avatar - tuxxer
tuxxer
Keby spravili CUPRAu s pohonom 4x4 + DSG >😁 to by bolo auto... :-!
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
No VW docela předokolkové erko vyhovuje.
Avatar - white label
white label
Na to má přece koncern Golf R a S3.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Přesně tak.
Avatar - Emel
Emel
Jenže SEAT má být sportovní značka koncernu... a do Leonu už se v minulosti zajímavé motory dostaly. Tak proč ne 4x4?
Avatar - Emel
Emel
Tak 4x4 snad bude, dle textíku pod kombíkem.
Avatar - white label
white label
Dostaly se tam podobně zajímavé motory jako do rocca R, které také awd nemělo.
Otázka je, jestli (haldexové) awd zvyšuje u kompaktního hh právě tu vzpomínanou "sportovnost a
na kolik je lepší trakce (za cenu vyšší hmotnosti) spojená s větší uživatelskou přívětivostí hh.
Samozřejmě, že u Golfu R byla aplikace awd snažší/levnější, protože i některé běžné verze Golfu awd využívaly, kdežto rocc👋Leon nikoli.
Avatar - qwert88
qwert88
Leon se mě více líbí v klasickém 5dveřovém provedení,ale vzhled stejně jako výběr auta je věcí názoru.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
co sa mi paci parada :yes: ( ok aj yeti sa mi paci este 😉 a ibiza )

prekvapilo ma ze auto ma skrateny razvor. To sa im oplatilo skracovat tych 35mm? to je jedno ale auto je to pekne :yes: :yes: :yes:
cuoresportivo
Nevím jestli stoprocentně jediné, ale určitě nejhezčí. :yes:
GTI
Dokonalá, v tom nejlepším významu slova - efektní - prácička. Uhrančivost jako norma. Lehkost jako priorita. Dotažený design až "alfoidního" ražení, který se ovšem fantasticky vyvaroval zdrojových designových přehmatů.

Koncern má v kompaktní třídě nahuštěno, až z toho hučí v uších, tedy... konkurenci. Kde hučí z Leona tobě, to tu snad ani nemůžu napsat... Ostatně nebýt tu prémiový segment, není co mimokoncernově řešit...

No, vskutku krásný Leon :yes:
Avatar - white label
white label
Zatím absolutně nejhezčí Leon vůbec. Takhle to má vypadat, nikoli designová pseudosportovní variace na MPV, viz. miniulá generace.
GTI
Jo, je to paráda.
Avatar - white label
white label
Navíc (zvlášť na poměry Seatu) i výborně vypadající interiér.
GTI
Ano.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dovolím si připomenout první Leon.. Ten vypadá dodnes také moc hezky 😄 Kdysi u něj rodiče málem zkončili, ale Cordoba byla cenově příznivější a já ji pak zdědil >😁
Avatar - white label
white label
Tak to tě docela lituju. L1 vypadal (na svou dobu) lépe, než L2, ale na tohle neměl ani ve své době.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak v 18ti se zánovní Cordobou poslední generace😁 Nemůžu si stěžovat😁 Až na motor HTP, ale i tak mi to plně dostačovalo, lepší než 120tka >😁 Ale za nablýskaným Leonem 1 se otočím i dnes.. hlavně ve verzi Cupra 😄
Avatar - white label
white label
Cordoba/Polo Clasic byly nepěkné sedany, jejich krátké verze (Ibiza/Polo) vypadaly mnohem lépe, nemluvě o tom L1. 😉
Avatar - Emel
Emel
Takové mezigenerační srovnání je docela komplikované... myslím, že vzhledem ke konkurenci na tom tehdy mohl být Leon podobně jako dnes. A první Cordoba s designem od Giugiara taky nebyla tak marná...
pargi
Zrovna minulou generaci Leonu spoločně s Alteou jsem měl za opravdu povedené 😄
Avatar - white label
white label
Altea jako stylovější MPV byla v pohodě, ale její design neměli brát jako přísnou předlohu celé další produkce Seatu, protože ve finále pak připomínala nabídka Seatu "matrjošku".
pargi
Ulítlé mi přišlo až Toledo té éry, Leon se mi líbil snad i víc než Altea, kdybych tou dobou uvažoval nějakém kompaktu, Leon by byl určitě mezi horkými kandidáty na koupi. Nový Leon mi nepřijde ničím zajímavý, což ale neznamená, že není povedený.
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
JJ, vyzerá veľmi dobre. :yes: :yes:
Avatar - Aladeen
Aladeen
Som rád že sa ti páči aj niečo ,čo vyzerá lepšie ako škatuľa so 4 kolesami 😉 Ale tebe by sa asi páčilo aj niečo také [odkaz] keby tam bolo logo VW alebo iné z Groupu :-!
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Čekal jsem delší chvalozpěv. 😒
Leon by si ho zasloužil...
vako
výborná práce desingnéru !!!
moc herký auto fakt !! >😁
overnight
Opravdu povedené auto, žádné trapné vlnobití, ale naprosto čisté nadčasově ostré linie. Tak má vypadat moderní třídvéřák. Když se k tomu ještě přidají nádherné ledsvětlomety, které Leon také nabízí jako jediný ve své třídě, tak to nemá chybu :yes:
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
:yes: :yes: :yes:
Nicco
Zacalo sa to nebezpecne podobat na Audi, co je asi dobre - pre Seat, ktory ma s prebalovanim Audin uz nejake tie skusenosti, aj ked Exeo mu zakaznici neuverili. Teraz skusaju prebalit aktualnu platformu A3 😄
overnight
Audině při vývoji minulé A3 s designem pomáhal SEAT, který je člen AUDI Brand Group a využívá tak své výhody, ale i dost spolupracuje. Krom toho poněkud staronová A3 se nemůže po designové stránce s Leonem měřit.
lalator
hustě.....
Makovnik
Starsia generacia dostala by obdobnu grafiku svetiel, ako nova, vyzerala by lepsie [odkaz]
Novy dizajn nema stavu. Je suchy, fadny a sterilny. Auto bezEmocion [odkaz] .