Absolutně nechápu proč do tak dobrého a pěkného auta nedají normální benzínový motor(např.: 1,2TCE nebo atmosféru 1,6) a když se dívám na ty lidové ceny ve Francii uvažoval by jsem o reexportu.
Na mě trochu moc pompézní. Velká kola a barva cliu dost pomáhají, uvidíme, co s tou hmotnou zádí udělá bílá na patnáctkách, ale souhlas, tohle jako evropská designová alternativa rozteklých korejských zmrzlin nebo "UFOa bez příčiny" může fungovat. ;-)
I když se mi design Clia celkem líbí, tak až takový optimista bych nebyl, Renault vloni sletěl v Evropě o drtivých 22% dolů, Hyundai vyskočil o 8% nahoru. To bohužel spíš vypadá, že tu rejži se začnou Frantící učit pěstovat na opuštěných pozemcích po továrnách PSA a Renaultu. :-)
No, máš pravdu, že v Evropě klesl a to HLAVNĚ díky tomu, jak se "daří" francouzskému trhu. Mohu tě ujistit o tom, že kdyby německý trh spadl o 25%, tak žádný německý výrobce nevykáže růst. Jinak k těm frantíkům a pěstování rýže:
[odkaz]
Kromě Toyoty a GM zde máme již pouze 2 (3) velké skupiny s celosvětovým pokrytím: VW group, Renault - Nissan alianci a (Hyunday group).
Problém je, že klesl víc než ostatní a než průměr trhu takže ztratil tržní pozice jak v Evropě tak paradoxně i na domácím trhu který poklesl o 14% ale Renault tam propadl o minus 25%. Renault může dopadnout jako Fiat, jako koncern díky Nissanu přežije, ale jako značka v Evropě může dopadnout stejně jako Fiat. Renault jako značka byl evropská jednička, pak dvojka a vloni spadl na trojku. A zezadu se již tlačí hejno pronásledovatelů kteří mají buď růst nebo sice pokles ale menší než je pokles v Evropě. Takže jako evropská značka výhled dost nejistý, jako koncern jistě přežije.
Těch celosvětových hráčů je poněkud víc, BMW, MB nebo třeba Ford mají také zastoupení na všech světadílech.
Renault-Nissan je světová čtyřka a o osud Renaultu se neboj. Letos zase ztrácejí tržní podíl jiné značky. Ono pokud vstoupíš s novým modelem do nového segmentu, tak se lépe roste. Třeba VW přišel s bratislavskou trojkou a těch 150 000 aut je znát. Poznal to Renault na propadu Twinga. Také je asi celkem jasné, že pokles měly ty značky, které mají největší podíl na trzích, které nejvíc klesaly. Letos bude situace lepší. Renault má nové Clio a Capture a třeba Fiesta a Polo už nástup Clia a P208 silně pociťují.
Fiesta a Polo silně pociťují houbeles, celosvětově si udržuji velký náskok jak před 208 tak před Cliem, který se nesnižuje, ale zvyšuje. V lednu VW zvedl prodeje o 15% a můžeš hádat který model se na tom významně podílel.
A třeba ve Francii (což je, pravda, pro VW už docela malý trh) Polo zvedlo tržní podíl z 2,3% v roce 2012 na 2,9% v lednu.
Bavíme se o Evropě, tak sem netahej světové prodeje. Podívej se také, co se pod názvem Polo ve světě prodává. S aktuálním Polem to nemá nic společného.
V Evropě je Polo v prodejích až za Cliem a P208. A nepomůže mu k tomu ani o 3 000,- Euro nižší cena oproti Cliu ve Francii. Když už jsme u té Francie, tak tam Clio svůj podíl zvýšilo ještě výrazněji. Navíc pro Polo je Francie hned po Německu nejdůležitější trh. Hlavně sem zase netahej nějaká čínská pola.
Tak jasně, když si vybereš země, které se ti hodí tak Clio vede. Jenže ve světě to funguje jinak, nikoho nezajímá kde, ale kolik.
A čínské Polo je mimochodem stejné jako to francouzské.
Jo Polo možná, a pak tam maj taky uplně stejný polo [odkaz] jen má jiný světla, a je to sedan. Ty jsi jeden z těch, co nemusí Francouže. No co čekat od člověka, kterej si za vzor vybral Ferdu Píchavku... >:D
Napsal jsi to sám: ...novému cliu... Ano i ve Francii se doprodává předchozí generace. Ale jak jsi psal ty, není pravda, že polo v Evropě znamená to samý, jako Polo v Číně. Jsou tam i jiný varianty, jako sedan... To už by Renault mohl počítat i Thalii jako clio sedan... Jde jen o označení. Nikdo ti nebere, že VW prodává víc aut, ale tvoje zaslepenost jednou značkou je dost výjimečná...
Nevymlouvej se a napiš, kde jsem napsal, že clio III a IV se podobaj... Jsi jak malej harant, kterej lže a neví, jak z toho. A nevím o tom, že by se v Evropě prodával sedan...No hlavně že ty auta jsou stejný...
Nemluvím o sedanech, mluvím o různých generacích. Je zajímavé, jak diskuzi o autech, kde neumíš předvést jediný pořádný argument umíš převést jenom na osobní útoky a napadání. Pokud se chceš vyžívat v osobním napadání tak zajdi u vás do prasečáku, třeba si tam budeš připadat užitečný.
Aha,takže zase jsi mi nedokázal, že jsem někde napsal, co tvrdíš. Tím jsi dokázal, že jsi lhář. Asi si to umí každej přečíst. A v prasečáku bych potkal tebe (Ham, to je šunka, ne?), tak tam nepůjdu. Psal jsi, jak je polo stejný tady i tam. Dokázal jsem ti, že tam se prodává i v jiný variantě. No nic, lháři jiný nebudou.
Nikdy jsem neřekl, že se Polo neprodává i v jiné generaci. Pouze jsem řekl a říkám, že Clio se prodává taktéž ve více generacích. No nic, z telete jde udělat maximálně vola.
Tak naposled. 17:23 "A čínské Polo je mimochodem stejné jako to francouzské." Dokázal jsem ti, že není, protože se tam prodává i sedan. A furt bych si rád přečetl, kde jsem napsal, že Clio III a IV jsou si podobný... No tahle debata nemá cenu...
V Číně se prodává úplně stejné Polo jako ve Francii. To, že se tam prodává staré Polo v sedanu a dokonce několik dalších Pol pod jinou značkou, které vyrábí Číňani ve své továrně pod licencí VW jsem nikde nerozporoval, takže nevím, proč se dobýváš do otevřených dveří a stále něco chceš dokazovat. Od začátku říkám, že Renault dělá prostě totéž.
sice to bude skor stylove kombi..... nie nejaky stahovak ale praktickost mu upriet nemozno.. a aj dobre vyzera :yes:
trosku som prekvapeny motorovou ponukou.... miminalne 1,2TCe tam malo byt.... a mozno aj nieco silnejsie este... s tymito motormi to je zatial tragedia.... kratke clio ok.... ale kombik tam treba jednoznacne uz silnejsie motory ... lebo ak to clovek nalozi tak to nepojde....
Mne to skoro pripada tak, ako keby Renault vyberom (ne)vhodnych benzinovych motorov (a vlastne aj naftovych) chcel umelo pribrzdit predaj tohto modelu. Pretoze 1.2TCe by do toho auta vylozene sedel! Radsej mohli vyhodit jeden diesel. Ono kupovat do takehoto maleho auta (kde sa velky rocny nabeh nepredpoklada) naftu, to nedava zmysel...
Renault je specialista na podsouvání dieslů i tam kam nepatří, je to vidět na celém jejich portfoliu aspoň v ČR. A když už někam dají schopný benzín, tak ho znemožní špatným zpřevodováním.
Tak nejlepší volba se odvíjí od použití auta a těžko to lze nějak generalizovat. Proti dieslům nic nemám (ikdyž nevím co si myslet o nynějších názorech, že mají co společného s nějakými rakovinotvornými částicemi). Navíc dCi jsou velmi dobré motory i do malého auta, něco s tím mám odježděno v Modusu. Nicméně stejně mám mnohem radši benzín už jenom pocitově a to určitě nejsem sám. Druhá věc je právě použití auta. Sám mám Scenic II s atmo benzínem 1.6, což je na moje použití každý den 50 km po městě (25km ráno do práce a odpoledně 25km zpátky) prostě mnohem lepší než diesel, už jenom tím, že v zimě dřív topí a náklady na servis jsou nepochybně také nižší. Navíc při mém nájezdu 15 000km za rok benzín vyhrává i pořizovací cenou, kterou při takovém nájezdu diesel nedožene. A kór u auta jako je Clio se kterým většina lidí najede právě do těch 15 000km za rok. Proto nechápu tu politiku Renaultu každému vnucovat diesel. V rodině máme i Grand Scenica 1.4 TCe. Motor je výborný, neporuchový, dostatečně silný a s naprosto prasečí spotřebou způsobenou špatným zpřevodováním, kdy šestka je stejně dloouhá jako pětka ve starším Scenicu. Jenže šestka se kterou můžete jezdit výhodně po městě 50km/h se hodí maximálně do nějakého debilního testu spotřeby EU, takže v reálné spotřebě žere o litr víc než ta stará atmosférická šestnáctistovka. A na spotřebu stejně nehledmě, berme v potaz, že někdo chce prostě silnější benzín za cenu větší spotřeby, to ta turbo 1.4 splnila. Jenže nyní už ani tento motor ve Scenicu pořídit nejde, je tam jen 1.2 TCe se 115 koníky (oproti 130 u 1.4TCe). Takže kdo chce silnější motor, musí jít nutně do dieselu. Stejný případ teďka s Cliem. Speciální případ je pak Megane, kdy jsou k dispozici motory kolem 110k ať už benzíny nebo diesly a chybí nějaké silnější verze, ikdyž takové motory mají. Silnější teď myslím 130-150 koníků. Nemluvím o Megane RS nebo GT v případě kombíku.
No asi mají spočítané, že by to nešlo dostatečně na odbyt, stejně škoda.
Benzínový motor 1.2 TCe 120 v Cliu samozřejmě bude. AUTO.CZ to jen trochu spletlo a uvedlo dCi 120. Tento motor v Cliu nebude, protože neexistuje. S dvouspojkou EDC tedy budou TCe 120 a dCi 90.