Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio Grandtour: Malé francouzské kombi podrobně

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 15. 2. 2013 • 17:41
29
39
Zobrazit náhledy (29)
Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio
Clio Grandtour bylo sice k vidění již v předpremiéře v Paříži, kompletní informace zveřejnil Renault však až nyní, těsně před uvedením na trh.

Tvary Clia Grandtour vychází stejně jako v případě pětidveřového hatchbacku z konceptu DeZir Laurense van der Ackera. 4267 mm dlouhá karoserie si zachovala stejný rozvor náprav, je však o 204 mm delší než výchozí varianta. Výhradně černé C-sloupky ukrývají kliky zadních dveří. Vnější design kombi měl konkrétně na starosti Yohann Ory.

K mání budou zatím čtyři motory. Portfolio těch zážehových začíná atmosférickým čtyřválcem 1,2 l s výkonem 54 kW a končí již známým přeplňovaným tříválcem 0,9 TCe s výkonem 66 kW. Turbodiesel dCi 1,5 l zastupují výkonové verze s 55 a 66 kW. Silnější varianta má i své úsporné provedení se start-stopem, spotřebou nafty 3,2 l/100 km a emisemi CO2 83 g/km. Točivý moment přenášejí výhradně pětistupňové přímo řazené převodovky, dvouspojkové ústrojí EDC přijde později v kombinaci s turbodiesely dCi 90 a dCi 120.

Clio Grandtour si zachovalo i konstrukci podvozku se vzpěrami McPherson vpředu a torzní příčkou se stabilizátorem vzadu. Armádu elektronických pomocníků zastupují kromě ABS a ESC také asistent rozjezdů do kopce, tempomat, nebo kontrola trakce. Posilovač řízení je pochopitelně elektrický. Zavazadelník má objem 443 l, pokud je dělená zadní lavice ve vodorovné poloze, je k dispozici až 1380 l. Podlaha je plochá, žádný výrazný schod nevznikne ani po případném sklopení sedadla spolujezdce. Pak naložíte předmět skoro 2,5 dlouhý. „Kufr“ má navíc dvojité dno, do mezery se pak vejde dalších 85 l. Odkládacích prostor včetně držáků na nápoje je celkem devět.

Standard představuje klasická karta místo klíčku a dvouose seřiditelný volant. Vyšší výbavy obsahují i samočinnou klimatizaci. Stupně jsou celkem čtyři: Authentique, Expression, Business a Dynamique. Všechny audiosystémy mají bezdrátové rozhraní Bluetooth a USB. K dispozici je i sedmipalcový dotykový multimediální tablet R-Link s hlasovým ovládáním. Přístup na internet, navigace TomTom a další s tím spojené služby jsou v jeho případě samozřejmostí. K R-Linku se navíc dodávají špičkový sound systém Arkanys a parkovací kamera.

Čalounění může mít pět barev a trojici dekorací s názvy Trendy, Elegant a Sport. Odstínů laku karoserie je v nabídce celkem osm, z toho tři metalízy. Možností individualizace vnějšího i vnitřního vzhledu jsou tak poměrně široké.

Na evropské trhy se Clio v praktické variantě dostane v polovině března. V České republice zůstane název Grandtour, který měla již předchozí generace. Jinde bude používáno jméno Estate, neplatí to zdaleka pouze o Velké Británii. Mimochodem, u trojkového Clia činily prodeje kombi u nás zhruba 20 %. Nová řada je primárně zacílena na rodiny s jedním, nebo maximálně dvěma dětmi, které nepotřebují kompaktní MPV.

Francouzské ceny známe již od konce ledna, nejlevnější provedení 1,2 16v 75 Authentique přijde na 14.300 eur (362.300 Kč), Dynamique s motorem dCi 90 stojí 20.500 eur (519.400 korun). Český ceník dosud zveřejněn nebyl.

Renault Clio IV Grandtour - technická data
Motor1,2 16V 75TCe 90dCi 75dCi 90dCi 90 83g
Převodovka5M5M5M5M5M
Zdvihový objem [cm3]1149898146114611461
Válce/ventily4/43/44/24/24/2
Největší výkon [kW/min-1]54/550066/525055/400066/400066/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]107/4250135/2500200/1750220/1750220/1750
Max. rychlost [km/h]167182168178180
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,512,214,311,612,0
Komb. spotřeba [l/100 km]5,54,53,63,43,2
Pohotovostní hmotnost [kg]10301065111911211121

Témata
16. 2. 2013 11:03
Re: pekne auto
Tak nejlepší volba se odvíjí od použití auta a těžko to lze nějak generalizovat. Proti dieslům nic nemám (ikdyž nevím co si myslet o nynějších názorech, že mají co společného s nějakými rakovinotvornými částicemi). Navíc dCi jsou velmi dobré motory i do malého auta, něco s tím mám odježděno v Modusu. Nicméně stejně mám mnohem radši benzín už jenom pocitově a to určitě nejsem sám. Druhá věc je právě použití auta. Sám mám Scenic II s atmo benzínem 1.6, což je na moje použití každý den 50 km po městě (25km ráno do práce a odpoledně 25km zpátky) prostě mnohem lepší než diesel, už jenom tím, že v zimě dřív topí a náklady na servis jsou nepochybně také nižší. Navíc při mém nájezdu 15 000km za rok benzín vyhrává i pořizovací cenou, kterou při takovém nájezdu diesel nedožene. A kór u auta jako je Clio se kterým většina lidí najede právě do těch 15 000km za rok. Proto nechápu tu politiku Renaultu každému vnucovat diesel. V rodině máme i Grand Scenica 1.4 TCe. Motor je výborný, neporuchový, dostatečně silný a s naprosto prasečí spotřebou způsobenou špatným zpřevodováním, kdy šestka je stejně dloouhá jako pětka ve starším Scenicu. Jenže šestka se kterou můžete jezdit výhodně po městě 50km/h se hodí maximálně do nějakého debilního testu spotřeby EU, takže v reálné spotřebě žere o litr víc než ta stará atmosférická šestnáctistovka. A na spotřebu stejně nehledmě, berme v potaz, že někdo chce prostě silnější benzín za cenu větší spotřeby, to ta turbo 1.4 splnila. Jenže nyní už ani tento motor ve Scenicu pořídit nejde, je tam jen 1.2 TCe se 115 koníky (oproti 130 u 1.4TCe). Takže kdo chce silnější motor, musí jít nutně do dieselu. Stejný případ teďka s Cliem. Speciální případ je pak Megane, kdy jsou k dispozici motory kolem 110k ať už benzíny nebo diesly a chybí nějaké silnější verze, ikdyž takové motory mají. Silnější teď myslím 130-150 koníků. Nemluvím o Megane RS nebo GT v případě kombíku.
No asi mají spočítané, že by to nešlo dostatečně na odbyt, stejně škoda.
Avatar - Ham.
15. 2. 2013 19:56
Re: Nerozumím
V Číně se prodává úplně stejné Polo jako ve Francii. To, že se tam prodává staré Polo v sedanu a dokonce několik dalších Pol pod jinou značkou, které vyrábí Číňani ve své továrně pod licencí VW jsem nikde nerozporoval, takže nevím, proč se dobýváš do otevřených dveří a stále něco chceš dokazovat. Od začátku říkám, že Renault dělá prostě totéž.
15. 2. 2013 19:47
Re: Nerozumím
Tak naposled. 17:23 "A čínské Polo je mimochodem stejné jako to francouzské." Dokázal jsem ti, že není, protože se tam prodává i sedan. A furt bych si rád přečetl, kde jsem napsal, že Clio III a IV jsou si podobný... No tahle debata nemá cenu...
Avatar - Ham.
15. 2. 2013 19:42
Re: Nerozumím
Nikdy jsem neřekl, že se Polo neprodává i v jiné generaci. Pouze jsem řekl a říkám, že Clio se prodává taktéž ve více generacích. No nic, z telete jde udělat maximálně vola.
15. 2. 2013 19:26
Re: Nerozumím
Aha,takže zase jsi mi nedokázal, že jsem někde napsal, co tvrdíš. Tím jsi dokázal, že jsi lhář. Asi si to umí každej přečíst. A v prasečáku bych potkal tebe (Ham, to je šunka, ne?), tak tam nepůjdu. Psal jsi, jak je polo stejný tady i tam. Dokázal jsem ti, že tam se prodává i v jiný variantě. No nic, lháři jiný nebudou.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku