Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Rapid vs. Citroën C-Elysée vs. Peugeot 301

Vyrobit slušné velké auto za málo peněz není nic jednoduchého. Pokusila se o to Škodovka s Rapidem, Citroën s C-Elysée a Peugeot s typem 301. Komu se to povedlo nejlépe?
Zpět na článek
15. 2. 2013 15:41
15. 2. 2013 16:26
15. 2. 2013 16:34
15. 2. 2013 19:24
15. 2. 2013 23:41
15. 2. 2013 21:35
15. 2. 2013 15:51
15. 2. 2013 16:01
15. 2. 2013 16:13
15. 2. 2013 16:59
15. 2. 2013 17:02
15. 2. 2013 17:09
15. 2. 2013 17:34
16. 2. 2013 08:43
16. 2. 2013 09:11
16. 2. 2013 09:51
15. 2. 2013 15:52
15. 2. 2013 18:26
15. 2. 2013 22:23
15. 2. 2013 18:26
15. 2. 2013 19:28
15. 2. 2013 16:20
15. 2. 2013 17:25
15. 2. 2013 16:23
15. 2. 2013 16:44
19. 2. 2013 21:27
15. 2. 2013 17:40
15. 2. 2013 17:54
15. 2. 2013 19:09
15. 2. 2013 18:04
15. 2. 2013 18:29
15. 2. 2013 18:39
15. 2. 2013 19:39
15. 2. 2013 21:56
15. 2. 2013 21:57
15. 2. 2013 18:32
16. 2. 2013 10:06
16. 2. 2013 14:14
16. 2. 2013 15:31
15. 2. 2013 18:42
15. 2. 2013 19:04
15. 2. 2013 19:21
15. 2. 2013 19:44
15. 2. 2013 19:28
15. 2. 2013 20:48
15. 2. 2013 21:31
16. 2. 2013 00:32
16. 2. 2013 08:56
16. 2. 2013 10:33
15. 2. 2013 20:57
15. 2. 2013 21:47
16. 2. 2013 10:54
8. 3. 2013 14:39
15. 2. 2013 15:41
Zaver
Trochu jednoznacny, zda se mi. Napriklad cenou je rapid rozdrcen, ale o tom ani sluvka. Auta jsou to odlisna, jen zadani na zacatku znelo podobne. Konkurovat si moc nebudou.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
15. 2. 2013 16:26
Re: Zaver
Taky se mi zdá... třeba komfort je u podobného auta poměrně významná disciplína, která pro cílovou kategorii znamená možná více než jisté jízdní vlastnosti. 16" přece nejsou žádné extrémní obutí...
Avatar - dal
15. 2. 2013 16:34
Re: Zaver
Už první věta sedí : Vyrobit slušné velké auto za málo peněz není nic jednoduchého. Proč ho tedy tak draho prodávají? Myslím tím RAPID.
15. 2. 2013 19:24
Re: Zaver
Možná se na to díváš špatně. Možná Rapid není tak drahý, ale Peugeot je příliš levný. Vidím v politice PSA obrovské riziko i pro ostatní automobilky. PSA na každém autě "vydělá" cca -13 000 kč. Má smysl prodávat auta pod cenou a táhnout ke dnu ostatní konkurenci?
15. 2. 2013 23:41
Re: Zaver
Tak ono už PSA oficiálně přiznalo, že musí zdražit a jít do luxusnějších segmentů .... To, že prodávali a stále prodávají musí být jasné snad každému, kdo se trošku pohybuje v automotive.
15. 2. 2013 15:48
Cena??? Výbava???
Co je to za test? Lék na prázdné kapsy? To si asi děláte srandu. Test zaměřený na cenovou dostupnost postrádá srovnání cen a výbav. To už je fakt moc. Ale každýmu je jasný proč... To by Rapid asi pohořel. Tak tenhle test je propadák. Děkujeme. :no:
Rozbalit vlákno
38
Avatar - VWrofl
15. 2. 2013 16:05
Re: Cena??? Výbava???
Vítěz je jasný, ale Rapid to není. Kdo s tím bude jezdit více jak 130 a po hezkých cestách? >:D
15. 2. 2013 16:15
Re: Cena??? Výbava???
Nezapomínej na jízdu "na limitu", pozor ;-)

/že se tam rodina zebleje už neřešíme
15. 2. 2013 19:05
Re: Cena??? Výbava???
Tejto zimy su skutocne "hezke" cesty. [odkaz] >:D
Tuhy nepoddajny podvozok drziaci stopu je to prave >:D
15. 2. 2013 21:52
Re: Cena??? Výbava???
Mel jsem tu cest jet z olomouce do brna, to je posusnanicko. Nastesti jsem mel pujcene auto >:D
15. 2. 2013 17:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 2. 2013 17:11
Re: Cena??? Výbava???
U nas v SR stoji cca 16000e, ako aj novy leon TSI s peknou vybavou >:D
Avatar - Hombre_71
15. 2. 2013 17:15
Re: Cena??? Výbava???
To není základ, je tam RÁDIO ! ...v základu máš jen přípravu >:D
15. 2. 2013 17:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 2. 2013 19:09
Re: Cena??? Výbava???
Nehovoriac o praktickej diere v stredovom paneli na odkladanie ranajok, olovrantu... atd; simply clever >:D :yes:
15. 2. 2013 21:53
Re: Cena??? Výbava???
Vsak psali, ze zakladni vypada lip, nezli ten z vyssi vybavy :-)
Avatar - šmoula nešika
15. 2. 2013 22:33
Re: Cena??? Výbava???
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
15. 2. 2013 17:18
Re: Cena??? Výbava???
Ukažte mi o kolik je P301 v podobné výbavě a bez 3 válce levnější než Rapid! Rapid totiž v přímém srovnání cen dopadne min. nastejno nebo levnější.
Už jsem se ptal jinde, ale bez odpovědi.
15. 2. 2013 18:08
Re: Cena??? Výbava???
Tak, chvilku jsem si hrál s konfigurátory.
Snažil jsem se dát taková auta, jaká jsou v testu (1,6 vs 77 kW TSI, 16ky liťáky, centrální zamykání, plechová rezerva, nic dalšího jsem tam necpal), Citroen má nejvyšší výbavu (protože i v ní je levnější, než základní Rapid) a Rapid jsem v konfigurátoru výbavou dorovnal.
To znamená u Rapida základní paket, kola za 17 000 (u Citroenu jsou za 4 000), kožený volant, tónovná skla, el. okna vzadu, kuřácký paket, loketní opěrka vpředu, rezervní kolo ocelové (neplnohodnotné).
A výsledek?
Citroen 288 033 Kč
Škoda 377 800 Kč
Ještě uvedu zajímavé číslo - Rapid je v tomto případě dražší o 31,2 %
Pokud se to někomu zdá málo, tak rozdíl v cenách BMW 3 a 5 je 21,9 % a to má navíc pětka lepší základ, takže po dorovnání výbav by to bylo ještě míň. Je tedy vítězem opravdu rapid? Tady pouze ukázali, že je Rapid o trošku lepší, než výrazně levnější auto, chtělo by to srovnání s něčím podobně drahým...
15. 2. 2013 20:05
Re: Cena??? Výbava???
Jestli jsi vzal Citroena v nejvyssi vybave, tak to same jsem udelal s peugeotem (konfigurator citroenu nebyl k dispozici), dovybavil jsem ho na uroven rapidu tebou uvedenych specifikaci a dostal jsem ceny 310 000 za peugeot a 347 000 za rapid. Motory jsou 1.2 TSI 77 kW a 1.6 115 k, vybava rapidu je akcni ambition fresh s paketem plus za 10 000 (zadni senzory, 15" kola, mlhovky, automaticka klima, radio swing, kozeny volant) a po pridani metalizy a 16" kol jsem se dostal na uvedenou cenu. Do peugeotu ve vybave allure stacilo pridat parkovaci senzory, metalizu a kola. Dale se slusi pripomenout, ze rapid ma 6 airbagu a 5* v crash testu.
15. 2. 2013 21:32
Re: Cena??? Výbava???
Pardon, byl to Peugeot, ne Citroen, moje chyba...
No a vzal jsem Rapida Active. Ambition začíná na 352 900 Kč, což je daleko za výslednou cenou Peugeotu, proto jsem dal Active.
15. 2. 2013 22:06
Re: Cena??? Výbava???
To je ale normalni cenik, ja vychazel z akcniho ceniku fresh.
15. 2. 2013 22:11
Re: Cena??? Výbava???
Aha, nevěděl jsem, že to Fresh je akční ceník, hledal jsem Rapida v konfigurátoru...
15. 2. 2013 21:07
Re: Cena??? Výbava???
Rapid 63kW Fresh Ambition 299 - 20 sleva škofin je 279
P 301 Active cena 273

Kdo si při tomhle rozdílu 6 000 kč veme maximalně oškubenej P301?
15. 2. 2013 22:10
Re: Cena??? Výbava???
Allure od Peugeota je za 284 000, tam se o oškubanosti mluvit nedá, práve Rapi tady ztrácí.
Výbava Ambition neobsauje některé věci, co má Peugeot, je ji potřeba ještě cca o 20 000 dovybavit.
Dále se jedná o slabší motor a pětistupňovou převodovku a v testu se jasně píše, že ta silnější verze s šestikvaltem se vyrovnává té 1,6 od Peugeotu, takže tady musí Škoda výrazně ztrácet. K tomu bych připočítal, že mám v autě malinkej turbomotor, kterej mi nedává výhody oproti atmosféře z hlediska dynamiky, ale je pro mě strašák z hlediska zacházení, údržby a poruchovosti.
Pokud by se srovnaly tyto motorizace, tak by to třeba dopadlo i vítězně pro Peugeot a k tomu by se přidal cenový rozdíl.
Jo a mimochodem, Škofin je splátkové financování, tudíž vždy něco přeplatím a těch 20 000 je z tohoto důvodu hloupost. Koukal jsem na kalkulačku a minimální přeplatek je cca 10 000, takže rozdíl bude jiný.
K tomu připočtu senzory u Peugeota... (viz. Xtad - hledat se mi to nechce) a mám zase levnější Peugeot, navíc u Rapidu mám mnohem horší motor.
Rapid 320 000 (s nejideálnějším Škofinem 310 000)
Peugeot 297 000
15. 2. 2013 22:19
Re: Cena??? Výbava???
Ale je to oškubané ve všech verzích, stačí se podívat na drobnosti. Výbava na tom nic nezmění.
Peugeot zas nemá některé věci co Rapid a některé ani mít nemůže viz aut. klima u Fresh v základu, takže tam jsme nastejno.
Ano, u splátek přeplatím, ale myslím že naprostá většina vozů je kupovaná touto formou a Peugeot tuhle slevu nemá.
Takže jsem stále u rozdílů kolem 10 000kč v ceníkové ceně který není nijak rozhodující a rozhodně bych ho nenazval tím že škoda je nějak předražená.

Koupíte si pro ušetřených 10 000kč radši P301 než rapid?

Nazvat TSI mnohem horším motorem značí zaujatost.
15. 2. 2013 23:18
Re: Cena??? Výbava???
Nenazval jsem motory TSI jako špatné, jen porovnávám auto kupované za účelem nízké ceny (jinak bych do těchto modelů nešel, pokud by mi šlo např. o jízdní vlastnosti, kvalitu výroby, či prestiž) a u něj konkrétně motor 85 kW / 150 Nm bez turba a 63 kW / 160 Nm s turbem (což je v tomto segmentu nevýhoda), aniž by turbomotor zajišťoval oproti atmosféře lepší výkon, výrazně nižší spotřebu, či lepší pružnost. Ta atmosféra zcela jistě pojede o poznání lépe odpadají starosti s turbem, či čekání na jeho roztočení, proto je podle mě ta 1,6ka prostě lepší.
Aut. klimu má Allure v základu taky, takže tam jsi zase mimo.
No a samozřejmě, že 13 000 nebude jediným důvodem ke koupi Peugeotu, ale o poznání lepší motor, lepší nladění podvozku (když už budu chtít spotrovně naladěný podvozek, tak to nebude u auta s vlečkou a výkonem 63 kW :-D), prostornější kabina, lepší sedadla,...
Pokud by tam byla ta silnější verze motoru (77 Kw), tam už se leccos vyrovnává, ale cena zase odskakuje na nějakých 35 000 a to už je zase dost na to, aby cena rozhodla.
A máš pravdu v tom, že Rapid si může připlatit takovou výbavu, kterou 301 nemá ani v nabídce, jenže tím se dostaneme do takových cifer, že můžu s klidem nasadit vyšší modely PSA, do ceny se vlezu a výbavu tam taky najdu.
Rapid v nižších výbavách nestačí cenově na tyto dva modely a ve vyšších nestačí kvalitou na stejně drahé modely stojící o něco výš v hyerarchii automobilek - Golf, Astra, Focus, C4, 308,...
15. 2. 2013 23:37
Re: Cena??? Výbava???
Aut. klimu nemá, má jen elektronickou to je rozdíl. Ale to utíkám od původní otázky. Rapid v podobné výbavě a srovnatelným motorem je o cca 10000 dražší než P301 a to mi nepříjde jako drastický rozdíl.

O motoru se můžem přít, Podle mého je turbo lepší, ale to musí posoudit zákázník. Rozdíl ale nebude velký. Starosti s turbem to už je jen čistá teorie.
Takže tu máme měkce naladěný P301 ze kterého šetření kouká více než z rapida a tvrdého stabilního rapida který je o cca 10 000 dražší a má asi línější motor zato má pár vychytávek navíc.

Je 10 000 podstatný rozdíl aby se o něm tady tolikrát psalo?

Když píšeš o C4, není zajímavé že je cenově skoro na úrovni levného citroenu?
16. 2. 2013 08:48
Re: Cena??? Výbava???
Ten motor právě tak srovnatelný nebude, to je to, o čem se tady píše a starosti s turbem jsou založeny na faktech, ne na teorii. Pokusil jsem se to vysvětlit v příspěvku 08:38 o něco níž.
Na otázku s turbem, nebo bez turba existuje jen jediná odpověď - bez něj!
Cokoliv, co mám v autě navíc a je ještě k tomu náročné na spolehlivý chod (dobré mazání, chlazení, práce při velmi vysokých otáčkách), je špatně.
Pokud přidáme do otázky věci týkající se výkonu, pružnosti, spotřeby, může to dopadnout jinak, nevýhodu přítomnosti turba to může vyvážit, ale vzhledem k naladění té slabší verze TSI k tomu nedochází.
16. 2. 2013 09:00
Re: Cena??? Výbava???
Turbo je už běžnou součástí motorů a přehnaný strach není na místě.
O tom jaký jízdní projev zákazník očekává se musí rozhodnout sám.
16. 2. 2013 09:22
Re: Cena??? Výbava???
Tady nejde o to, jesti je strach přehnaný, nebo ne.
Právě o tom jízdním projevu to je. Pokud není motor pružnější, ani výkonější a ještě k tomu je dražší a spotřebou neexceluje, odpadá výhoda turba a zůstává jen vyšší složitost motoru. To vyžaduje šetrnější zacházení, kvalitnější (a dražší) maziva a vždy tu bude stále zůstávat vyšší poruchovost.
Ano, turbo je dnes běžnou součástí motoru, ale dnes už není běžné, aby benzínový motor vydržel 400 000 km bez závady, jak tomu bývalo a bývá u atmosfér...
Nechápejte mě špatně, neodsuzuji turbobenzíny, ale netvrdím to, co někteří tady, že jakýkoliv turbobenzín porazí jakoukoliv atmosféru. Vždy je potřeba porovnat konkrétní typy a pak teprve prezentovat závěry.
16. 2. 2013 15:13
Re: Cena??? Výbava???
Min. máš menší spotřebu a nižší pov. ručení. Každé má prostě něco. Ale stále zůstává to že v porovnání cen Rapid není výrazně dražší. A to na něm není šetření tak vidět.
Takže podle mého názoru je naopak předražený P301. Dát 280 000 za auto kde nejde seřídit volant, v kufru všude kouká plech a místo opěrek hlavy má jen kus sedačky?
400 000km s P301 ani s rapidem snad nikdo nechce najet. Při tomhle nájezdu už to není motor co omezuje životnost.
16. 2. 2013 18:41
Re: Cena??? Výbava???
Tak 400 000 km to být nemusí, u TSI mám pochyby už o 200 000 km a to je velice reálná hodnota nájezdu.
No a s tou cenou je to individuální, mě přijde těch 35 000 už dost, Tobě to nepřijde výrazně dražší, tak to prostě chodí.
17. 2. 2013 11:23
Re: Cena??? Výbava???
Škoda že celou debatu končíš tam kde začala:) Kde jsi vzal rozdíl 35 000?
16. 2. 2013 10:25
Re: Cena??? Výbava???
Dovolim si tvrdit, ze prevaznej vacsine vodicov je uplne jedno, ci je tam atmo ci turbo.
Turbo si vedome kupia len vdaka vyraznej medialnej mozgomasazi, co sa tyka najma ospevovaneho TSI a TDI, co zije z davnej slavy v minulosti.
Bezny vodic (a najma zenska polovica), ktory ledva rozozna, ktora naprava je pohanana a nevie, kde sa leje olej a brzdova kvapalina, ma uplne v pate, ci ma turbo alebo atmo motor. Ten zakaznik ziadny prejav neocakava. Vidi vykon na papieri a tym padla.
Avatar - PlumJelinek
16. 2. 2013 00:56
Re: Cena??? Výbava???
Upřímně bych radši Citroena (nebo Peugeot, je to fuk, je to jen design) ikdyby stál o 10 000 víc už jen kvůli zajímavějšímu designu a pohodlnějšímu podvozku a sedačkám (které navíc nejsou velikostí dělané na děti do 10 let).
16. 2. 2013 15:07
Re: Cena??? Výbava???
Jo, ale rozhoduješ se ne podle ceny, ale podle priorit. Protože cena je +- stejná.
15. 2. 2013 23:19
Re: Cena??? Výbava???
A vy máte nějakou osobní zkušenost s benzínovými turbomotory? Dle Vašeho příspěvku asi ne. Právě těmito motory TSi dnes VW spolu s Fordem (Ecoboost) odskočily celé konkurenci o pár let. I když jde dle vás o malinkej turbomotor, tak už tahle cíleně softwarově podladěná 1.2 stačí na běžné silnější atmosférické 1.6-ky, a to při lepší pružnosti a nižší spotřebě (viz. i tento test).
16. 2. 2013 01:06
Re: Cena??? Výbava???
Nezmysel, ziadna lepsia pruznost. Na atmo proste podradis a ide to. Je hlupost riesit, ci je motor pruzny v nejakej 70ke na 5.kvalte. Radis 3. a Tsi nechas vzadu.
Spotreba je tiez otazna, pretoze nedokazes s 2autami a rozdielnymi motormi jazdit rovnako kratky test. Staci, aby sa redaktorovi pacilo, ako atmo taha do otacok (co aj spominaju) a uz spravi vyssiu spotrebu.
16. 2. 2013 08:38
Re: Cena??? Výbava???
Opřu se o tu závorku "viz tento test".
Tam je totiž napsáno, že to TSI 77 kW a 175 Nm s šestikvaltem se vlastně vyrovnává té atmosféře 85 kW s pětikvaltem (pružnost zhruba stejná, TSI žere o 0,6 l míň a je tižší, atmosféra má zase lineárnější průběh a vyšší výkon, když je potřeba), takže tvrdit, že TSI 63 kW a 160 Nm se skříní o pěti stupních je minimálně stejně dobrá, ne-li lepší, než ta 1,6ka, je podle mě hloupost.
Turbo v motoru je obecně nevýhoda (beru to čistě technicky), jedině blb by jej chtěl, pokud by mu to nepřineslo nějaké výhody. Většinou to výhody přinese a to hlavně lepší pružnost (ideálnější průběh točivého momentu), popřípadě i vyšší výkon, jenže tady srovnáváme jiné objemy motorů, různé stupně naladění turbomotoru... a pokud je ten turbomotor tak malý a tak málo "dopovaný" turbem, že nestačí na atmosféru ani pružností, ani výkonově a přitom neřere výrazně míň, prohrává toto srovnání snad ve všech ohledech.
Postavme proti sobě 1,4 TSI 118 kW a 1,6l 85 kW a je to jasná výhra turbomotoru, pak se zase ale musíme bavit o ceně.
Že tato podladěná verze 1,2 TSI (63 kW, 160 Nm) stačí na běžné silnější 1,6ky čtu poprvé a přijde mi to jako úplná hloupost - Suzuki 100 kW/160 Nm, Hyundai 99 kW/167 Nm, Toyota 97 kW/167 Nm, nebo i to Mitsubishi 85 kW/156 Nm - vždyť mají max. výkon některé o více než 50% vyšší a točivý moment srovnatelný s turbomotorem.
A moje zkušenosti? Je pravda, že TSI ani Ecoboost to není, ale znám 1,8ky od Audi, i od Rovera (110 kW), je to super ve srovnání s atmosférou do 2l, ale jak proti tomu postavíš třeba 2,4l, tak jsou zase misky vah na opačnou stranu ;-).
Avatar - PlumJelinek
16. 2. 2013 00:51
Re: Cena??? Výbava???
Co se týče "slevy na leasing", není to ve skutečnosti sleva, ale naopak příplatek. Klasický leasingový trik, který po dlouhá léta zabírá na hloupé zákazníky bez kalkulačky. Těch 20 000 zaplatíte také, navíc ovšem zůročeně. Jen to na papíře lépe vypadá. Pro tento typ leasingové "slevy" se totiž používá jiná kalkulačka, než při klasickém leasingu ;)
Avatar - Johny.Rico
15. 2. 2013 21:36
Re: Cena??? Výbava???
Je to žumpa! :no:
15. 2. 2013 15:51
...
Samozřejmě, že je Rapid lepší auto - za ty peníze by bylo divné, kdyby tomu tak nebylo.
Spíš mě zaujal paradox týkající se pružnosti. S atmosférou řadit nemusíš, s turbem kvůli dlouhým převodům ano. Spotřeba stejná. Way to go... ;-\
Rozbalit vlákno
9
Avatar - kari.laz
15. 2. 2013 16:01
Re: ...
Jenomže Rapid v testované verzi má 6st a na šestku točí při 130 km/h jen 2700ot/min, kdežto Francouzi na pětku 3600 ot/min. Tedy je jasné, že rapida akcelerovali z o hodně nížších otáček. Je jasné, že komfort díky nižším otáčkám bude na v Rapidu lepší při vysokých rychlostech. Ale jinak do aut typu "levné auto" se atmo 1,6 docela hodí. Nenáročný motor. Takže každé má své pro a proti.
15. 2. 2013 16:13
Re: ...
Takhle, důvod je mi jasný.
Spíš mi šlo o ten princip - všude čteš, že turbo zvýší pružnost, že nebudeš muset řadit atd. Zkus zajít za prodejcem Škody a zeptej se jej na výhody TSI. Jako první prohlásí, že to nežere a hned potom, že při předjíždění nemusíš řadit. :-) No a tady očividně vyměnili komfort za hbitost. Ne, že by to bylo úplně špatně. ;-)

Respektive ono to TSI na moderní atmosféry stačí. Jenže Frantíci jsou auta z devadesátých let a tam se jezdilo trochu jinak >:-[]
15. 2. 2013 16:59
Re: ...
Bez debat je to pitomost. Řadit se musí.
15. 2. 2013 17:02
Re: ...
Otázka je, jestli pojedeš 80 na šestku. A pokud jsem dobře četl, tak psali, že si budeš muset podřadit s oběma, tedy se všemi třemi, respektive čtyřmi. :-)
15. 2. 2013 17:09
Re: ...
Ne ne, píšou tam, že "se nemusíte starat, jestli vás zbrzdí kamion a budete za ním muset podřadit jako v Rapidu".
Jinak já ve Fabii 1.4 16V dávám pětku při 50 km/h a na pohodu, s 1.2 TSI tolik zkušeností bohužel nemám. Jenže mě řadit baví - a zdá se mi lepší plout s provozem na nejvyšší převod a v případě potřeby tam během půlvteřiny narvat 2 - 3... :-) Atmo má holt furt něco do sebe.
15. 2. 2013 17:34
Re: ...
Pravda. Mně ta formulace vůbec nesedla, skončil bych s "zbrzdí kamion". Význam by byl stejný. Explicitnost u mne způsobila, že jsem to špatně zpracoval - doplnil jsem si tam čárku. :-) A to jsem to myslím četl dvakrát, nebo třikrát, protože mi to přišlo nějaké divné. :-! Podřadil bych tak jako tak. Předjíždět s podobným autem a točit jen 2200, tak to nehrozí.

Když jedu rychleji, tak tam mám nižší převod neustále, když jedu na pohodu, tak podřadím.
16. 2. 2013 08:43
Re: ...
MT, nechcel si napisat: "... kdyz jedu na pohodu, tak zaradim vyssi prevod"?
16. 2. 2013 09:11
Re: ...
V kontextu předjíždění, takže ne, nechtěl. :-)
16. 2. 2013 09:51
Re: ...
To je celkem nesmyslna uvaha - to ze kdyz jedes v jednom aute na 5tku a v druhem na 6ku tak v tom druhem musis podradit abys predjel kamion. 1. Podradit na predjeti musis v obou, 2. dle tehle pomatene logiky by vlastne z rapidu udelali lepsi auto tim ze by odmontovali 6rychlostni stupen :-) 3. spotřeba není stejná, dle testu je rozdíl 10%
Avatar - KubikCv
15. 2. 2013 15:52
Škoda
Je Škoda,že v Boleslavi neumí (nebo nemohou) postavit levné auto pro živnostníky...posledním výkřikem byl Roomster praktik.Z toho nejvíc těží Logan Van a Logan pickup. Jeden pokus měla Škoda s Fabií pickup.Předek Fabia,zadní tuhá náprava z Felicie pickup.Je dost lidí,kteří po dosloužení Vanpluse,nebo Feldy pickup sáhli po Loganu,protože Škoda už nic podobného nenabízí :-(
Rozbalit vlákno
4
15. 2. 2013 18:26
Re: Škoda
akorát, že ty logany nevydrželi ani třetinku toho, co ten Pickup. V tom užitkovém loganu začala zadní náprava mlátit už po 20 tis. km:-(
15. 2. 2013 22:23
Re: Škoda
Siel si v Logane? Mas s tym skusenosti? Pochybujem.
Mam Logana Van 1,4 za 4990 EUR bez dane a je to zlate auto. R.v. 2010, nabehane 90.000, absolutne ZIADNE problemy s napravami ani s nicim inym. Ano, komfort o nicom,ale je to pracovne auto. A zatazujem ho teda statocne.
Takze auto pre zivnostnika ako stvorene.
Ked sa niekto sprava k autu ako svina, tak znici kazde.
Zhodou okolnosti som mal aj VanPlus, aj ked jazdeneho, ale mal malo km, iba 120000. A nebol zatazovany, vozil kuzelky pre cestarov a + robil sprievodne vozidlo pre nadrozmerny naklad. A bola to teda herka na pohladanie...
15. 2. 2013 18:26
Re: Škoda
Felicie Pick-Up měla tuhou nápravu??? To je mi zase novina i když tady se není čemu divit :-!
Avatar - KubikCv
15. 2. 2013 19:28
Re: Škoda
Tak nápravu s vyšší nosností oproti původní nápravě co byla na Favoritu/Felicii >:D
Avatar - 3_diamanty
15. 2. 2013 15:54
tak konecne sa podarilo trafit
a nasli pre rapid normalnych zdravych a skutocnych konkurentov ( tie porovnania so ceedom, octaviou a vsetkym moznym aj nemoznym posobili ako blby vtip )

uz som ani nedufal ze rapid porovnaju s tym co mali urobit ako prve ... ale podarilo sa :yes:

z mojho pohladu plati co som pisal uz davno: P301 1,6VTi jasna volba :yes:
Rozbalit vlákno
0
15. 2. 2013 16:03
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
15. 2. 2013 16:09
Re: nikdy nepochopím...
rapid nie je zle auto ale je par veci ktore mohli byt lepsie ;-\

auto je uzke..... vyplne dveri vyzeraju tragicky.... sedaky su kratke..... cena auta relativne vysoka.... zaruky no snad ani priemerne.... pristrojova doska je chladna stroha az prilis.... cele je to take unifikovane ponemectene bez kuska usmevu a vyzarujuceho tepla ;-\ .... ocenujem karoseriu typu lift :yes: a celkovu kvalitu auta :yes: .... skoda lebo vela nechybalo a rapid mohol byt skutocne o dost lepsim autom ;-\
15. 2. 2013 16:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
15. 2. 2013 16:27
Re: nikdy nepochopím...
to je fakt ;-)
15. 2. 2013 17:13
Re: nikdy nepochopím...
Jednou tolik je ekvivalentní dvojnásobku, tedy o sto procent více. V tvé symbolice pak 1+1. Viz [odkaz] Dál se to dá zamotat slůvkem "ještě".
15. 2. 2013 18:07
Re: nikdy nepochopím...
Tím se to dá leda vyjasnit - protože dle toho článku jednou tolik ve smyslu právě 2x vzniklo z ještě jednou tolik. Sám článek tak víceméně konstatuje, že většinou je jednou v podstatě jedenkrát, akorát když z toho věta vychází jako naprostý nesmysl, tak tím nejspíše bylo myšleno právě ono "ještě" jednou tolik. Myslím, že bez toho bychom se při testování aut celkem obešli... ;-)
15. 2. 2013 20:26
Re: nikdy nepochopím...
Ne v každém případě "ještě" pomůže. Pokud "jednou tolik" chápeš tak, jak se má chápat, tak tě naopak "ještě" na nezvyklém místě může zmást. Zásadní věc je, že chtít jen "1", tak většinou můžeš použít "to samé", nebo "ještě jednou", "jako minule". "Jednou tolik" se používá pro změnu množství/ přidávání. Logika versus užití - to je právě zdroj problémů a nezvyklé výrazy tak nemusí mít jednoznačný význam. Nevím, kdo by řekl: "Vypadá, jako kdyby stál ještě jednou tolik." Pro mne je to nepřirozené. Jednoznačné, ale nepřirozené.
15. 2. 2013 21:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 2. 2013 23:14
Re: nikdy nepochopím...
Jednou tolik máme staletí, nevidím jediný důvod ho nepoužívat (v hovorové řeči). Není to jediné slovní spojení, které je na první pohled nelogické. Čeština není umělý jazyk. Pokud se opravdu chceš vyhnout nejasnostem, můžeš použít dvojnásobek (a dvakrát si nechat na počet opakování).
16. 2. 2013 12:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 2. 2013 20:43
Re: nikdy nepochopím...
Možná že za nějaké to století z jazyka vypadne. Není to jediná nedokonalost a není problém se nejasnostem vyhnout. Jsem akademik, vůbec nemám problém se suchou, spisovnou a exaktní češtinou. Že ty nevíš, co znamená jednou tolik, není můj problém. Osobně se spíš vyhýbám dvakrát tolik apod., protože to vnímám jako míchání dvou různých konceptů.
Avatar - Ji/Ri
15. 2. 2013 16:20
Jak to je?
...nemá rapid náhodou přední sedák dlouhý 43cm? Já seděl v Rapidu i v P301. 301 je pocitově o půl třídy výše...paradoxně, ale je to tak. A´t už z pocitu vnímané úrovně zpracování /včetně použitých materiálů/ tak právě z důvodu té větší prostornosti. V tomhletom to rapid projíždí na ccelé čáře.... nehledě na to, že za ty peníze koupíš celé auto a to Fluence...
V tomto případě škodu galové porazili na celé čáře......
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
15. 2. 2013 16:34
Re: Jak to je?
stacilo urobit rapid o 3 cm sirsi... dat o 5cm dlhsie sedaky.... nejake schopne vyplne dveri ( clovek by si tych 500 korun rad priplatil ) a nastolit nejaku normalnu cenu a mohlo to byt vskutku bomba auto ;-\ ... niekedy staci zopar blbosti alebo teda nejakych par nedostatkov a pokazi to dojem z celeho auta ....

zastavam nazor ze ked urobit uz lowend tak skutocne lowend a ked uz nieco poriadne tak skutocne nieco poriadne ... rapid je taky mackopes... v niecom podlieza pomaly lowend ( dlzka sedakov, vyplne dveri, sirka interieru) a niekde z neho idu robit pomaly premianta ( jazdne vlastnosti, kufor, kvalita ) .... zvlastne.....

preto sa mi aj P301 viac paci.... vyzera zivsie usmevnejsie a na nic sa nehra... a 1,6VTi takemuto autu bude pasovat perfektne.... :yes:
15. 2. 2013 17:25
Re: Jak to je?
Ten Rapid si vystihol na jednotku... :yes:
Ani - Ani.... ale je celkom pekný, dokonca na 75% zhodný exterier ako O III.
Avatar - šmoula nešika
15. 2. 2013 23:02
Re: Jak to je?
Bylo by pěkné, kdyby byl širší a snad by se i zbavil těch strmých skel, ale nároky na hmotnost a zvláště nároky náprav to nedovolily. ŠKODA.
Avatar - Emel
15. 2. 2013 16:23
Novinářská logika
Jelikož mají citroën i peugeot celou řadu společných dílů, působí zepředu každý originálně.
Rozbalit vlákno
3
15. 2. 2013 16:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Abeles
15. 2. 2013 19:46
Re: Novinářská logika
spíš přestože mají.... 8-s
Avatar - fOE
15. 2. 2013 16:23
Cena nic?
Nehodi se do kramu? Test :no:
Rozbalit vlákno
0
15. 2. 2013 16:31
rapid vs. Audi A7
Už je hotový test Rapid 1,2TSI vs.Audi A7 3.0TDi. Jednoznačně vyhrává Rapid. Audi nemá škrabku na okna ve víčku. :yes:
Rozbalit vlákno
3
15. 2. 2013 17:30
Re: rapid vs. Audi A7
Ja som si hned myslel, že Audi patrí pod Škodovku >:D
15. 2. 2013 17:46
Re: rapid vs. Audi A7
Tak to bylo dost stupid....
Avatar - šmoula nešika
15. 2. 2013 23:05
Re: rapid vs. Audi A7
Už to začíná bejt trapný. Kdybys alespoň vymyslel nějakej vtip...
15. 2. 2013 16:34
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
15. 2. 2013 16:52
Re: ...+Fluence+308 SW
Úkol od zadavatele zněl jasně: smáznout tyhle dva Frantíky. Jak by to vypadalo, kdyby Rapid dostal od 308 na budku?
15. 2. 2013 22:08
Re: ...+Fluence+308 SW
No ano, dve davky.
Avatar - lordlord
15. 2. 2013 16:44
.
místo 2 stejných aut tam mohli dát fluence, ale asi by to škoda nevyhrála
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ronault.
19. 2. 2013 21:27
Re: .
Určitě by se našlo něco, co by se dalo zatajit, nezmínit, překroutit, upravit, zpochybnit tak, aby Rapid vyhrál... ;-)
Avatar - Aladeen
15. 2. 2013 17:25
To je Hodnotenie ?
2x som si prečítal test , celý čas sa mi tam zdalo že škodovka ťahá za kratší koniec lana , a v závere bum a vyhral Rapid !
Rozbalit vlákno
2
15. 2. 2013 17:28
Re: To je Hodnotenie ?
Škoda nikdy neťahá za kratší koniec lana, posledné roky a v ČR duplom !!
:yes: :yes: :yes:
Avatar - šmoula nešika
15. 2. 2013 23:07
Re: To je Hodnotenie ?
Z tištěné formy jsem měl trochu jiný dojem. ACZ obecně moc reprodukovat články neumí.
15. 2. 2013 17:40
Tlmenie
Ako môžu u obyčajného auta napísať, že podvozok , ktorý úplne biedne tlmí nerovnosti je lepší ako pohodlný a o polovicu tichší?? U obýčajného auta na ktorom sa ide 99,9% jazdy v klídku. Toto nikdy nepochopím. A tobôž na našich cestách - skôr necestách. Ja keď sa veziem na tvrdom auto na tých naších cestách tak ma po pár km sto chutí vystúpiť a kopnúť do toho.. Ak sa chce niekto voziť športovejšie tak si kúpi adekvátne auto a nie Rapid. Kua. Už len z tohoto vidno aký je to otrasný test. Takýchto novinárov by som vyhodil a nech sa zamestnajú niekde inde kde uvidia ako sa v normálnej robote musí robiť seriózne a stáť si za svojim.... Nieje nič jednoduchšie ako naladiť auto na tvrdo a hotovo. To je zas test.. Idem hladať testy felície, čo tam vyzdvihovali na podvozku... 8-s
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Aladeen
15. 2. 2013 17:54
Re: Tlmenie
Ten kto nemyslí , ten nevie . To je prípad Týchto "novinárov" ktorí asi uvažujú viac nad šekom od Škodovky ako nad spravodlivým testom ...

Pre potreby priemerného Čecho-Slováka je dôležité aby sa v aute dobre sedelo , aby malo dostatočne veľký kufor , aby som po príchode domov cez naše tankodromi bol v jednom kuse , aby bolo lacné , aby malo dobrý a trvácny motor ktorí niečo vydrží a aby v aute bolo čo najviac výbavy .
Myslím si že tieto podmienky lepšie splňujú Dvojičky od PSA ;-)
15. 2. 2013 19:09
Re: Tlmenie
Přesně to si myslím taky. Ideální levné auto bez sportovních ambicí má být pohodlné, tiché a sedačky vhodné i pro baculatější pasažéry. A k tomu tolerantní motor bez turboefektu. Rapid není ani pohodlný, ani nemá rozměrné sedačky a přestože je výrazně dražší tak vyhraje. Ach jo.
15. 2. 2013 18:04
BRAVO
Ano ano, pravda, jak známo, je tam někde v... garáži - [odkaz] [odkaz]

BRAVO TEST :yes:
Rozbalit vlákno
6
15. 2. 2013 18:29
Re: BRAVO
premiovy lowend plus...kokos,kde na tie mozog vymetajuce kecy chodis...kok.otina jak cely rapid
15. 2. 2013 19:39
Re: BRAVO
Co se rozčiluješ, nahoře máš odkaz na to, jak jsem zažil jízdu v předmětných autech. Cos tu o tématu napsal ty? Nic, nic. Uznávám, ty tu můžeš leda koktat, jak se řekne korejsky hojadéééé 8-s >:D No mně zase může těšit, že jsem to zhodnotil plus mínus shodně s mistry testéry shora. Každému, iggy, co jeho jest...

Pokud bys měl něco k tématu, tedy zejména k porovnávačce horních modelů, klidně to sem napiš, rád si to přečtu, a když ti při tom nebudou jektat zuby, zeptáš se třeba i někoho zkušenějšího, než jsi ty sám, což tedy nebude jistě problém, možná, že nakonec napíšeš i ty:

BRAVO RAPID :yes:
15. 2. 2013 20:25
Re: BRAVO
Otíku, že tys zase tajně četl ty marketingové brožurky ze Škodovky?! Víš, co ti říkala maminka, že nesmíš věřit všemu, co ti pánové napíšou? Pak tě mají za * (lékář říká "momentálně zaostalý"), stejně jako při té lekci z fotografování, cos tady hlásal na internetu [odkaz]
15. 2. 2013 21:57
Re: BRAVO
Nerozculujem,na tom sa neda rozculovat >:D
15. 2. 2013 18:32
Každé
Z testovaných aut si najde zákazníka. Ať už časem spokojeného nebo ne. Někomu nebude vadit že si volant seřídí pouze výškově a pásy vůbec, někomu zase že na pojezdech není žádný epesní plast. Někomu ani to že výztuha polstrování podlahy kufru je pouze do půlky za touto půlkou se nákup propadne do rezervy. Je to o prioritách každého z nás. Můj sobní dojem po seznámení se s duem od PSA je že jsou to novodobé Felicie i když bych tu Feldu v mnoha směrech možná urazil. ;-\
Rozbalit vlákno
3
16. 2. 2013 10:06
Re: Každé
Souhlas, je třeba taky započíst vyšší spotřebu u PSA dua, hluk na dálnici, mizerné brzdy, nemají automatickou klimatizaci, nemají podélně nenastavitelný volant (diskvalifikující věc v dnešní době), solidní kufr do kterého ale jen tak něco nenaloží protože se ramena stupidně zavírají dovnitř - o celkové přístupnosti ani nemluvě, odkrytý mechanismus otevírání kufru - ty táhla, to je teda něco...
16. 2. 2013 14:14
Re: Každé
Nikdy jsem nepochopil ty orgie kolem stavitelného volantu, možná mám nějaký správný poměr délek HK/DK, ale já si na volant v nenastavitelných autech nikdy nemusel stěžovat. Pokud tě to auto zajímá, tak navštívíš autosalon a do minuty víš, jestli je to problém nebo ne, více není třeba řešit. Auta této kategorie stejně bude řídit jeden člověk a kdyby, tak manželku můžeš vzít na kukajdu s sebou, ne ?
16. 2. 2013 15:31
Re: Každé
Vidíš to a Já zase nepochopil onanii, ohledně stahování zadních oken, "to má v zádu švihadla? proboha to je sociál verze" ;-\ Mě by u auta nevadilo kdyby byli zadní okna napevno. Stejně jako raději manual klimu než digi "zbytečně moc věcí na podělání a zbytečná váha". S asistentů jen ABS to má jako jediné smysl pokud jej tedy řidič umí používat. Každý má jiný pohled na věc. ;-)
15. 2. 2013 18:41
hezké srovnání
Tak aspoň jsem měl konečně možnost si fotografie prohlédnout od všech tří konkurentů. Tak kdybych to shrnul, přední část se mi líbí víc u peugeotu. Hned v závěsu je Rapid a Citroen si asi dělá legraci.

Zadní část jednoznačně vyhrává rapid, ostatní dvě jsou jak kdyby to nedodělali.I když citroen má hezčí světla, než peugeot. z boku je to prašť jak pískni. Interier mají hezký všichni tři, Francouzi mají teda děsný volant a budíky, ale to je u nich normální už 15 let, poslední hezký volant a budíky měla 406. Mohli by už frantíci taky vymyslet jiný ovladač na radio na volantu. Tohle ovládání pod volantem není špatné, ale už jsem to měl v pracovním partneru před 11 lety.

Proč není vnitřní obložení víka kufru u francouzů? To to tam zapoměli dát nebo co?

Jízdní vlastnosti komentovat nechci, protože jsem v nich nejel, já jsem zastánce tvdrší jízdy, takže francouzi se svými pohodlnými auty nejsou nic pro mě.

Praktičnost je na každém. Já jsem vždycky měl liftbacky, sedana bych nechtěl, tam se nedá nic odvést.

Motoricky je to pro mě jasné, TSI mám a podle mě je to to nejlepší, co vw vymyslel, fakt je, že ta spotřeba je tam neskutečná.

Ale jinak je to pěkné srovnání.
Rozbalit vlákno
0
15. 2. 2013 18:42
podla mna
vysledkom toho testu je fakt, ze si ludia uz vonkoncom toho rapida nekupia, rapid mozno nie je zle auto, ale pri tej cene, je to auto nepredajne - vedia to vsetci, aj predajcovia - a nezachrania to ani oslavne clanky, ale pokial chce skodovka robit na sklad - je to jej problem - som zvedavy na predaje rapidu za tento mesiac - jednoducho cena musi ist dolu a rapid-dne - potencionalny zakaznik rapidu je clovek, co neda 50 tis. czk naviac len preto, aby mal skrabku
Rozbalit vlákno
0
15. 2. 2013 18:53
reklama stoji uz viac ako uspora na materialoch
>:D to co dava skoda do medialnej masaze, mohla dat zakaznikom v zlave z ceny alebo v lepsich materialoch, zatial ich chce osklbat o kazdy cent. RAPID by bol dobre auto, keby cena zodpovedala kvalite alebo kvalita cene. A kto by chcel zaplatit viac, mohol by mat v ceniku GTI tax ( po nasom dan z blbosti )
Rozbalit vlákno
0
Avatar - PeterLuk
15. 2. 2013 19:04
Rapid?
Až 1,2 TSi s klímou, ináč ďakujem.
Rozbalit vlákno
0
15. 2. 2013 19:05
Jednoho dne se z embéček
autotip a tady auto.cz pos..re. Furt test Rapidu.. v posledním čísle auto tipu taky plácají o Rapidu. Vlastně v posledních x číslech :-) magoři
Rozbalit vlákno
0
Avatar - qwert88
15. 2. 2013 19:07
Rapid vs.francouzi
To že Rapid působý kvalitněji a robusněji jsem si myslel,dalo se to čekat,ale v případě motorizací bych se přikláněl k tomu motoru co mají Francouzi,je to spolehlivý,pružný motor.Tsi,mám jisté pochynosti,co je to platné,že motor táhne pěkně od spodu a má o 0.6l nižší spotřebu,když po čase a záruce příjde na výměnu rozvodů za 30000,-
S této trojice se mi desgnově pořadí C-Elysée,Rapid,P301
Na jízdu bude jistě působit Rapid bytelněji a jistěji,ale to je tím,že Francouzi měli odjakživa měkčí naladění a vzhledem taky k zaměření prodejů na východní trhy,předevšímRusko,Turecko-kde mimochodem mají většinou mnohem lepší silnice než u nás.Naše silnice jsou srovnatelné tak s tím Ruskem,dál asi i blízký východ a především Indie.V ČR také jistě prodeje půjdou,protože tyto auta nabízejí za málo peněz hodně muziky,nemyslím teď úplně Rapid,ale francouzi i naftě výjdou na slušné peníze a spolehlivost by měla být slušná,neboť jsou to jednoduchá auta.
Rozbalit vlákno
0
15. 2. 2013 19:21
rapid
rapid je poctive ceske auticko :yes: kto ho ma nemusi sa za nic hanbit, vkusny design a 5hviezdiciek za bezpecnost :yes:
1.2 TSI krasne pruzny motor, kazovost je minulostou. podla mna vyborne ludove auticko, kto nechce hatch tak je rapid fajn, komu vyhovuje hatch tak ceed/i30 :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - GM.rja
15. 2. 2013 19:44
Re: rapid
A tu kazivost máš odkud? Až po dvou letech lhaní a zapírání na půl huby sh.itwagen opět přizná několika zákazníkům kulanci, tak se budeš divit...
15. 2. 2013 19:28
SadoMaso
Na pomery je SM je to slusny test, i ked s dopredu jasnym vitazom.
Ved vsetci, co si kupuju auto tohto typu, tak len z dovodu, ze jazdia na limite a vozia pracky a chladnicky den co den.
Ale typickym perlam a uletom sa nevyhol:

- "Designový směr mladoboleslavské značky nyní vyznává ostré hrany bez zbytečných kudrlinek. Nepodléhá žádným módním trendům, takže by mohl být atraktivní i za několik let." - Ak vyznava ostre hrany - vyznava trend. Novinarska antilogika; alebo ucel svati prostriedky.
- "Jednolitost tvarů nenarušují „miliony“ tlačítek, o nichž někdy ani nemáme tušení, k čemu slouží, nebo zbytečné displeje, které spíše oslňují a odvádějí pozornost od řízení." - Automobilovy novinar, ktory netusi, na co sluzia tlacitka v aute by mal iba predavat zmrzlinu alebo sminky. Tym sa sami deklasovali; ci skor potvrdili svoju odbornu uroven.
- "V případě francouzských modelů nám vadila tlačítka elektrického stahování bočních oken.... ... Ale škodovka také není ideální – když máte elektrické stahování zadních oken, nemůžete je ovládat od řidiče." - Vas zapasnik ma vsetky prsty polamane. Nas ma sice uz len 3, ale vsetky su cele....
- "Proti němu funguje převodovka v Rapidu jako přesně seřízené švýcarské hodinky." - Ano, aj ked sa hodinky zasekavaju a minuta im trva 65sekund, ale aspon rucicka skace presne.

Najlepsia perla na zaver: - "Rapid se mezi nimi proplétá s naprostou samozřejmostí i díky přesnému řízení a téměř žádnému naklánění karoserie. " [odkaz] >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Negr86
15. 2. 2013 19:40
TADY MATE JEDNO Z NEJSPOLEHLIVEJSICH AUT VUBEC!!!
PRI RYCHLEM JEDNANI SLEVA!!! PREDPRODEJNI SERVIS ZA 16 000KC !!! [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - PeterLuk
15. 2. 2013 19:45
Rapid verzus Francúzi
V Autožurnáli vyhral C-Elyssé. ;-)

Ak mám napísať svoj názor, obe(tri) autá sú pekné a nepochybne dobré (obe som videl, v 301 aj sedel).
Osobne trochu nechápem kam Rapid mieri. Do vôd Fluenca, Cruza či Ceeda, resp. tasm kam patril tour? Potom to chce vetšiu šírku, riadny základný motor, kombík, viac príplatkovej výbavy (strešné okno). Do vôd Francúzov nemieri, tí sú o triedu nižšie (nemyslím že patria medzi malé autá, ale tak, že prvá trieda je Logan/Thalia, druhá C-Elyssé/301 a tretia Fluence/Cruze). Osobne to vidím tak, že patrí medzi C-Elyssé/301 a Fluence/Cruze. V tom prípade by ale základná cena mala byť 10 000 - 11 000 a 12 500 za 1.2 TSi s klímou a rádiom.

Mimochodom, v 301 som sedel (najvyššia výbava) a musím pochváliť ako dizajn tak komfort a materiály. :yes: :no: za odkladacie priestory, ovládanie rádia a malý otvor kufra. Ináč mi príde super, za dané prachy mi absencia čalúnenia dverí kufra nevadí.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
15. 2. 2013 19:56
Re: Rapid verzus Francúzi
rapid mal byt povodne lowend ale nevyslo.... vw z neho spravil pomaly premianta a aj cenou a takto to dopadlo.... kasna a aj interier aj sedacky vyplne dveri boli navrhovane pre lowend ale ceny dali premiove lebo je to kvalitne zmontovane auto tak ho nedaju zadarmo ze >:D .... ani ryba ani rak.... taky je rapid... v niecom podlieza lowend a v niecom sa hraje na premiu... to mas tak... nemozes byt aj komik aj vazny zaroven... aky by to bol vazny komik? asi nie moc fajn.... v rapide setrili na nevhodnych miestach ( aj ked vzhladom na vysoku cenu to vyznieva ako blbost tvrdit ze setrili )

rapid som videl uz viackrat prezentacku v nakupnom centre.... samozrejme v metalize na elektronoch pekne svietilo... no nemohol som si nevsimnut ze je uzky... strasne uzke auto a natiahnute.... taky jazvecik.... hrajuci sa na velkeho psa
:yes:
Avatar - PeterLuk
15. 2. 2013 20:21
Re: Rapid verzus Francúzi
:yes: :yes:
15. 2. 2013 22:56
Re: Rapid verzus Francúzi
Ma nejaky vyznam delit auta na dake podivne triedy v ramci velkostnej triedy? nejaky 'sub-lowend', 'lowend-extra', 'lowend-nonplusultra', 'semi-ne-lowend' a ine nezmyselne slovne hracky?
Zdalo sa, ze je tu iba jeden postihnuty vlastnou genialitou.

Vsetky auta ponukaju +- rovnaku porciu priestoru a nema zmysel sa hrat na mensi/vacsi luxus. Vyber je vecou vkusu, vybavy a ceny.
Avatar - Merkur
15. 2. 2013 19:58
SM-kapitola sama pro sebe
Kdyby škodovka vyrobila hov*o na kolech,tak v SM by ho dozajista opěvovali >:-[]
I když jak to poslední dobou sleduju,tak na Auto.cz to taky začíná,co se článků týče nepěkně smrdět koncernismem :'-(
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
15. 2. 2013 20:06
Re: SM-kapitola sama pro sebe
nemam nic proti skode ani koncernu.... to ze sa tu o nich viac pise je leogicke navyse je skodovka domaca znacka.... takze sa jej redakcia bude vzdy venovat viac ako inym znackam to je logicke.... akurat ma zaraza to ako v kazdom pripade skodovku treba vychvalit.... to co je na inych autach zle je v rapide alebo inej skodovke dostatocne... to co inde je priemer v skodovke je to vyborne.... nieco v tom zmysle myslim ze mi rozumies :yes:

ked napr auto bude mat 10 odkladaich priecinkov ale ponesie logo fiat... bude to ohodnotene ako priemerny pocet... ked ma 10 odkladacich priecinkov napr roomster tak to je parada... v skodovke to pochvalia... taky vladne system hodnotenia.... skodoviek voci konkurencii.... konkurencia musi byt skutocne o dost lepsia aby sa skodovke vobec v hodnoteni vyrovnala....

nic proti skode este raz.... skode fandim a niektore modely sa mi pacia ale trosku sa mi zda ze je skodovka precenovana a az prehnane vychvalovana.... ;-\
Avatar - šmoula nešika
16. 2. 2013 21:44
Re: SM-kapitola sama pro sebe
Kolik Světů motorů jsi za posledního 2 a půl roku přečetl? Já všechny a tak hrozně to nevidím.
Avatar - Ham.
15. 2. 2013 20:48