Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Clio R.S. podrobněji: Ostrý podvozek a pokročilá elektronika

Nový Renault Sport oproti předchůdci nepřevrací naruby pouze pohonné ústrojí, ale přidává i možnost volby ze tří jízdních režimů.
Zpět na článek
Avatar - white label
20. 2. 2013 19:45
Re: Změny k lepšímu
To je sice hezké, že to umíš, ale pokud ti to tu kluci s manuálem nebudou chtít věřit, budeš mít stejně smůlu... >:-[]
Avatar - woody-alien
20. 2. 2013 11:58
Re: Změny k lepšímu
:yes:

Aneb nedělejte účet bez hostinského. Přesně jak píšeš, třeba hoši od Renaultu mile překvapí a za pár měsíců po manuálu ani pes neštěkne. A abych ještě předešel poznámkám na svoji současnou "automatovou" garáž, řadit mi vůbec nevadí, dokonce to i umím. >:D
Avatar - white label
20. 2. 2013 00:56
Re: Změny k lepšímu
Jak jsem už psal, svézt se se zajímavým manuálem, nemám vůbec nic proti (naopak), ale v dnešní době si vzít manuál do nového vozu? Proč, pokud zrovna na tom nemusím nutně šetřit? Za mě, až na velmi vzácné výjimky, klasický manuál ne. Ideální možnost (pro všechny) je, vybrat si, ale pokud má být jen jedna možnost, jsem u hh pro (kvalitní) dvojspojku. Skoro deset let nabízel (alternativně) dvojspojku k hh jen koncern VW a přesto jsem neslyšel podobné nářky pod konkurenčními hh, tedy něco v tom smylsu, proč už konečně nenabizí i dvojspojku.
Navíc oplákávat manuál u takového CTR, tak to by se dalo pochopit nesrovnatelně spíš, než u CRS.
To je jako srovnávat racionální eutanázii s tragickým úmrtím kvalitního perspektivního člověka. >:-[]
Avatar - white label
20. 2. 2013 00:37
Re: WTF?
To je právě problém toho pohledu z úhlu někoho, kdo se s ní jen svezl, ale auto s ní nikdy nevlastnil, ale to se týká i aut. Já bych se taky chtěl svézt ve všech možných SS (klidně i s manuálem), ale nějaký vlastnit, tak to už bych si sakra rozmyslel, jestli mi to za to občasné svezení stojí, samozřejmě myslím i finančně.
Je to přesně naopak, jako "víkendovka" s manuálem! mi dává mnohem větší smysl ten mnohem úžeji zaměřený Boxster.
HH je už z principu mnohem univerzálnější zábavné auto, ovšem schopné sloužit i denně a v kompaktní třídě může být taky běžně používáno i jako auto pro menší rodinu. Ale těžko se tohle vysvětluje mladým klukům (nemyslím to teď nijak osobně, ale obecně) co ještě ani nemají rodinu a hh je pro ně především možnost, dostat se poměrně (ve srovnání třeba s tím Boxsterem/Caymanem) snadno ke "sportovnímu" autu. Ale tihle kluci si (zejména u nás) kupují hh téměř výhradně jako ojetiny, takže to nejsou vždycky typičtí přímí partneři/zákazníci automobilek.
Avatar - white label
20. 2. 2013 00:09
Re: Změny k lepšímu
Píšeme snad pod novým CRS, ne? A právě pod ním jsou už předem četné plačky na dvojspojku v něm (nikoli v koncernovém voze), takže když už, tak nechápavého tady děláš spíš ty.
Kdo tady dnes ví, jaká ta dvojspojka v Cliu bude, respektivě jak se celkově její zástavba povede. Třeba bude ještě podstatně sportovněji odladěná, než v Polu GTI a spol. , kdo z těch co tady nad ní předem lámou hůl to ví?
P.S. Co se týče Mojita, tak ten (po svezení se mnou v GTIčku) dsgéčko chtěl, ale na roccoR (které jsem s ním dlouze konfiguroval) tehdy stálo přehnaných 70 tis. a vzhledem k tomu jaký měl původně rozpočet to logicky vzdal. A Thomasino, ten neměl ani na xenony a 18" kola, tak kde by vzal dalších 55 tis. na dsg i kdyby ho chtěl. Ale to, jestli něco nechce zrovna Thomasino ve mě vzbuzuje spíš sympatie k takovému objektu a naopak, viz třeba ta i30. >:-[]
Ideální možnost je vybrat si, ale rozhodně není dvojspojka do hh (který má mít univerzálnost v genech) obecně méně vhodná, než klasický manuál. Ne nadarmo ji i Autocar zařadil do pomyslného mixu cocktailu ideálního hh.
Avatar - Ham.
19. 2. 2013 22:35
Re: Změny k lepšímu
M3 je ultimativní auto mezi auty střední třídy a přesto se s ním dá jezdit každý den.
RS6 je ultimativní auto ve vyšší střední a přesto se s ním dá jezdit každý den.
Focus RS je ultimativní auto v nižší střední a přesto se s ním dá jezdit každý den.

Pokud za ultimativní auto považuješ jenom závodní speciály které nesmí na silnici tak jsme zcela mimo sériovou produkci automobilek.
Avatar - Ham.
19. 2. 2013 22:32
Re: Změny k lepšímu
Jestli něco obhajuji tak je to volba dvojspojky u nejostřejšího Clia. Koncernové auto sem zatahuješ ty.
Kdybych obhajoval koncernové řešení tak tady budu opěvovat manuál společně s vámi, protože zrovna nejostřejší Polo R má manuál.
Nevím proč se snažíš za každou cenu dokazovat něco o mě, místo něčeho o autech.
Avatar - Ronault.
19. 2. 2013 22:07
Re: Změny k lepšímu
Nedělej nechápavého, stejně jako Ham. V podstatě nejde o to, jestli má ham v garáži Polo GTI nebo, Fabii HTP nebo Audi, jde o to, že obhajuje koncernové či německé auto, protože má v garáži něco takového má a to obahjuje za každou cenu, i za tu, že nedokáže jako argumenty ostatní respektovat jejich potřeby a přednosti... Tvým plusem budiž to, že alespoň neodsuzuješ ty ostatní.

Samozřejmě povyk kolem dvouspojek je přehnaný, z druhé strany je opodstatněný, Clio RS si vybudovalo pověst auta hlavně pro zábavu, ke které řazení chtě nechtě patří, takže raději bych uvítal možnost volby.

Podle mě jsou důvody absence manuálu u Pola GTI, Fabie RS a Clia R.S. i jiné.... malé turbomotory potřebují pro svou životnost taky nějaké zacházení, které by mohla alespoň z části u aut, kde se čeká prudší zacházení, právě aut. převodovka... ale možná se mýlím.... Z druhé strany... proč není k volbě manuál? Však na skladě Renaultu by se nějaký základ s šesti stupni a schopnosti unést takový výkon našel...
Avatar - Ronault.
19. 2. 2013 22:00
Re: Změny k lepšímu
Nejultimativnější z aut, které vůbec nejsou běžně ultimativní... výborné.

Ultimativní auto pro mne je něco, co v běžném provozu na každý den je těžce použitelné a to ani jedno z tvých jmenovaných není.

Ad tvá garáž viz reakce na WL.
19. 2. 2013 20:27
Nejsem na Rendlik,ale
Tohle se mi vazne libi.A sportovni verze se musi nechat,ze vzdy Rendl a syn umel ;-)
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2013 10:53
Re: Bude to sklamanie.
Ano, my víme, Ford je nejlepší, světová extratřída, nedostižný ve všem... Všechno ostatní je jen odpad. Tak proč jsi to nenapsal jednodušeji?
Avatar - Ham.
19. 2. 2013 10:43
Re: Změny k lepšímu
Já bych to viděl tak, že turbo u motoru v otáčkách je natlakované a odezva okamžitá. Takže pokud turbo nepodtočíš aby se muselo sbírat a překonávat turbo lag tak má odezvu na plyn okamžitou. V tom žádný problém nevidím. Pokud motor podtočíš tak je to jedno, atmo dole nemá žádnou sílu, turbo má dole prodlevu a tudíž sílu mizernou jako atmo bez turba..
19. 2. 2013 10:24
Re: Změny k lepšímu
Dual Clutch.
Jak se s tím jezdím vím, chápu, že to je rychlejší a pohodlnější... Tedy s výjimkou robotizovaného jednospojkového manuálu (Selespeed, Cambiocorsa, SMG), to je při běžné jízdě peklo. A ještě jedna věc se mi nelíbila, i v manuálním režimu Scirocco řadilo nahoru samo - takže pod omezovačem mi tam opakovaně padala místo trojky čtyřka...
S tím zvykem to ale platí i v opačném gardu. Zjistil jsem, že je prakticky nemožné sehnat hezkou (bohužel) ojetou E60 550i s manuálem. ;-\
Avatar - white label
19. 2. 2013 10:22
Re: WTF?
Napsal jsem, že není pouze o efektivitě, uživatelská přívětivost samozřejmě taky, ale to je zase něco jiného, to nelze jen tak "spojovat" lomítkem pod pouze jeden jediný společný aspekt.
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 2. 2013 10:21
Re: WTF?
Nemám v úmyslu tvrdit, že je něco pravé a správné. Spíš mě mrzí, že se nám portfolio malých hatchů opět více slilo dohromady do universálního eurohatche a opět jeden extrém ubyl.

Máš pravdu že s dvouspojkami mám spíš malé zkušenosti - zatím nejvíc 1 den s PDK. Ale jsem si na 99,999% jistý, že by to na mém poheldu nezměnilo vůbec nic, protože mi to nevonělo ani u toho Boxsteru, ke kterému se imho dvouspojka hodí mnohem víc, než k hot verzi malého auta. Jeidné kouzlo dvouspojky je v tom, že je s ní člověk citelně rychlejší a dělá méně chyb. Ale to je přesně věc, která mě do ní demotivuje.

Takže, zase bych to s tím bojem proti pokroku nepřeháněl. Nevadí mi turbo (protože malá EURO5 atmosféra bude na 99% astmatická), chápu i atraktivitu volby různých jízdních režimů (přestože nejrači mám jednoduchá auta), ale HH bez manuálu imho ztrácí podstatnou část svého kouzla.
Avatar - white label
19. 2. 2013 10:17
Re: Změny k lepšímu
DC? Asi jsi chtěl psát DS... Z uživatelského hlediska je automatická/samočinná převodovka vše, co má schopnost "samo řadit", tedy i robotizované manuály (včetně jednospojkových), ale technicky je mezi robotizovaným manuálem a klasickým automatem s hdm zásadní rozdíl.
Mezi robotizovaným manuálem v manuálním! režimu a klasickým manuálem je rozdíl pouze v uživatelské přívětivosti, tedy stejně jako při srovnání synchronizovaného a nesynchronizovaného manuálu. V manuálním režimu také volíš rychlosti sám, pouze s tím rozdílem, že sám nemačkáš spojkový pedál...
V rychlejší autech s DS toho nemá moc najeto drtivá většina těch, co je podobně kritizují, jen si to většina z nich neumí podobně přiznat. Naopak s manuálem má logicky najeto drtivá většina řidičů v ČR nesrovnatelně více. A zvyk je jak známo - železná košile.
19. 2. 2013 10:06
Re: Změny k lepšímu
Není pravda (alespoň částečně).
Ad slalom: ještě jsem se nesetkal s turbomotorem, který by uměl poslat na kola výkon bez prodlevy (setkal, ale kdo má na hraní EVO IX a Deltu s anti-lagem?) Takže u atmosféry tam necháš při slalomu dvojku kousek pod omezovačem a máš na kolech dostatečný výkon na požádání. Ne, že musíš chvilku počkat a pak se bát, že to zahrabe. Slalom se přece nejezdí na plný plyn...nebo se pletu? ;-\
A pokud nemluvíme o slalomu, při jízdě "co to dá" mezi shodně výkonnými atmo a turbomotory rozdíl bude, to ano.
19. 2. 2013 10:01
Re: WTF?
O čem tedy je ta DC když ne o efektivitě/uživatelské přívětivosti?
Zcela bez ironie, zajímá mě to.
19. 2. 2013 09:57
Re: Změny k lepšímu
Koukám "nechápeš" rozdíl mezi konceptem "nabídnout auto s dvouspojkou" a "nabídnout auto jen s dvouspojkou"...

Tvojí manželku (klidně jsem mohl napsat tchýni, whatever) jsem považoval za laika - není moje chyba, že jsem se trefil doslova do jediné ženy v ČR schopné rozdíl mezi DC a HDM kvalifikovaně posoudit. A když už jsme u toho, je DC de facto samočinnou převodovkou - tedy automatem? Je. O HDM jsi začal psát až Ty, tak tu ze mě nedělej...

Pravda, s DC v rychlejších autech toho moc najeto nemám, spíš na výměnu třeba v Sosnové, v Mostě nebo jen tak (a jen Scirocco 2.0TSI a Giu 1.4T). A budu si stát za svým - nemám za sebou statisíce kilometrů, takže mě řadit a šlapat na pedál pořád baví. A je jedno, že jsem o půl vteřiny pomalejší - proti stopkám přece nejezdíme.
Avatar - white label
19. 2. 2013 09:52
Re: WTF?
Souhlasím, že ultimativní není to úplně to správné slovo pro CRS, ale na druhou stranu v rámci kategorie malých hh, se mohlo CRS cup relativně! takhle jevit. Ideální by bylo nabídnout převodovky obě, ale tvrdit, že pouze jedna z nich je ta pravá/správná je omezené. A v devatesátých letech už prostě nejsme, což není jen o dvojspojce. Proti času/technickému pokroku (ať v dobém či zlém smyslu) můžeš bojovat celý život, leč marně...
Co v tvých očích nové CRS skutečně ztratilo, by mě mnohem víc zajímalo až se s ním reálně svezeš...
Jisté kouzlo dvojspojky v hh není zdaleka jen o nějaké efektivitě, ale aby jsi ho mohl pochopit, potřeboval bys k tomu aspoň týden s takovým autem. Klidně by ses pak třeba rád vrátil k manuálu, ale tvůj pohled na věc by to rozhodně hodně změnilo o tom jsem přesvědčený.
Avatar - white label
19. 2. 2013 09:40
Re: Změny k lepšímu
Navázal jsem naprosto logicky na tvou "konstruktivní" reakci. Nejsme na webu o vyšívání, takže jsem si troufl doufat, že bys mohl akceptovat rozdíl mezi hdm a dvojspojkou. Odkazovat někoho v podobné diskusi na autoznalosti manželek (mimochodem zrovna ta moje o rozdílu mezi klasickým automatem a ds ví) ti snad připadá diskusně konstruktivní?
Kde tady zesměšňuju volbu manuálu??? Ty (a tobě v tomto podobní) tady černobíle napíšeš, že nové CRS bude nuda jen proto, že má dvojspojku a mně budeš psát něco o případném zesměšňování? :-O >:-[]
Jinak tvoje představa o tom, že dvojspojka patří jen tam, kde "nestíháš" řadit, hovoří dostatečně výmluvně.
Že je nejlepší mít možnost volby je samozřejmě pravda, pak si vybere "každý"...
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 2. 2013 09:36
WTF?
Já vám nevím. Asi jsem zastydlá konzerva žijící minulostí, ale mi tohle příjde jako velký odklon od původní filozofie.
Někdo tu psal, že je Clio RS ultimativní. Nevidím jediný důvod, proč jej takto nazývat. Anebo chápu význam slova ultimativní úplně jinak, než že daná věc je jen "nejméně kompromisní" ve třídě. Clio RS má automat, má volbu jízdních režimů, očividně tedy bude použitelnější pro běžný život než odcházející generace. Tohle bych rozhodně nenazval ultimativní.

K tomu manuálu - v čem proboha by měl být ještě manuál, když ne v nejmenších a (teoreticky) nejjednodušších autech jako jsou malé hatche? Nemíním zpochybňovat efektivitu dvouspojek, ale k čertu s efektivitou! Obzvlášť u těch nejmenších HH to je přece marginální záležitost... Nebo se pletu? Asi jo.. zmrazte mě a vraťe do 90.let, asi do této doby nepatřím.

V mých očích Clio ztratilo kus své osobitosti a vlastností, které jej vymezovaly oproti konkurenci. Teď je "na pappíře" jedním z mnoha. Třebaže podvozek v Dieppe opět odladí božsky...
Avatar - Ham.
19. 2. 2013 09:31
Re: Změny k lepšímu
Já si pod pojmem slalom představuji buď nějakou standardizovanou dráhu (pravidelně rozestavěné kužely) nebo dráha vytyčenou někde na placku ale ne 150 km/h úprk. Ale to je jedno, stejně výkonný turbomotor má vždy v výhodu v tom, že umí poslat na kola max. výkon při téměř libovolné rychlosti a to bez nutnosti ztrát času při řazení, resp. tyto ztráty jsou menší. A stejně výkonný turbomotor je navíc o něco lehčí. Pokud je přesto rozdíl a motory jsou skutečně stejně výkonné tak bude problém jinde a ne v motoru, pneu, tlumiče, stabilizátory, konstrukce nápravy, nastavení geometrie etc.
Avatar - white label
19. 2. 2013 09:29
Re: Změny k lepšímu
Nevím o tom, že by měl zrovna Ham. hh (nebo něco sportovnějšího) s dvojspojkou...
Ale i kdyby (on, nebo někdo jiný) měl, rozhodně je lepší vyjadřovat se k něčemu, s čím mám delší osobní zkušenost, než naopak.
Sám tušíš, kolik z těch lidí co tady ohrnují nos nad novým Cliem jen proto, že má dvojspojku, má s dvojspojkou v hh najeto tolik, aby jej mohli opravdu reálně srovnat s manuálem, nehledě na to, že s novým CRS ještě nikdo z nich nejel. To je jako bych neměl delší zkušennost s manuálelm, ale přesto bych dopředu "věděl", že to bude na ... ;-)
19. 2. 2013 09:14
Re: Změny k lepšímu
Téda, taková konstruktivní odpověď, hned je na co navázat. No nic.

EDIT: Samozřejmě, že nemám na mysli nějaké X-Bow nebo CSeven. Ale žádné "normální" auto pod 250 koní není tak rychlé, abys nestíhal řadit. Takže je to jen o preferencích a proto by bylo fajn, kdyby nabídli i manuál.
Ale jestli Tebe kvedlat už nebaví, pochopím to a ani tu volbu nebudu nijak zesměšňovat...
19. 2. 2013 09:08
Re: Bude to sklamanie.
vrele doporucuju si nejak skusit zajet na nejaky prohybycni zavody kde nechaj nahlednout do interieru zavodnich aut a obcas nechaj i sednout a jsou ochotny i vysvetlit co je co, treba by ti rekli naco tam ty pedaly maj :-)

jako spolujezdec "fotograf novinare" jsem se svezl ve Fabii WRC
Avatar - white label
19. 2. 2013 09:04
Re: Změny k lepšímu
Tak proč o takových věcech chodíš diskutovat na autoweb. Příště si o tom podiskutuj raději s manželkou, budeš to mít mnohem jednodušší a budete si navzájem líp rozumět. >:D ;-)

P.S. A černobíle to zobecňovat podle nějaké konkrétní výkonové hranici je nesmysl...
Avatar - Emel
19. 2. 2013 09:00
Re: Změny k lepšímu
Právě že ne... atmosféra reaguje jinak na plyn, je předvídatelnější. Třeba ve sprintu je výhoda na straně turba, jednoznačně... a čekal jsem, že i ve slalomu bude mít navrch turbo, přece jen má o 50 koní víc a slalom jsme postavili dost rychlý, místy se jezdilo přes 150. Ale kupodivu to tak nebylo a lepší časy se zajížděly s atmosférou.
19. 2. 2013 08:41
Re: Změny k lepšímu
Ano, v autě pod 250 koní je to, jak už jsem nahoře psal, zcela subjektivně nuda. CRS rozhodně není tak rychlé, aby člověk mezi jednotlivými zatáčkami nepřemýšel co dělat. Že tebe už řadit nebaví neznamená, že jsou na tom všichni stejně.

Netřeba chytat za slovo, dobře víš, co jsem slovem "automat" myslel. Jen se zeptej manželky, co v tom autě máš. Jistě ti řekne "robotizovaný manuál s dvěma mokrými spojkami". ;-)
Avatar - Ham.
19. 2. 2013 00:06
Re: Změny k lepšímu
V kategorii malých HB je Clio RS, Polo GTI nebo Fiesta ST to nejultimativnější co se v běžné produkci nabízí. Je to už dost drahé (na danou kategorii), rozhodně ne pohodlné jako běžné modely (dané kategorie), určitě nejrychlejší (v dané kategorii) takže slovo ultimativní mi zde pasuje.
O mé garáži víš evidentně prd, takže nevím proč blábolíš o nějaké obhajobě.
Avatar - Ronault.
19. 2. 2013 00:01
Re: Jedno až moc dlouhé video
Ty to nějak těžce neseš s tím automatem... a ono to tak je, já osobně bych si přes veškeré přednosti automatu včetně ultra rychlé dvouspojky do Clia raději vzal manuál... a takových je více... Mojito, Thomasino atd.. Automat máš v podstatě jen ty... >:-[]
Avatar - Ronault.
18. 2. 2013 23:59
Re: Změny k lepšímu
Ženeš to do extrému... možná by nebylo od věci zase jednou chytnout kvedlací páku a dorazit na volné jízdy, okresky kolem dědiny už dobře znáš a rychlý jsi tam dostatečně ;-)
Avatar - Ronault.
18. 2. 2013 23:58
Re: Změny k lepšímu
Povedzte mi Kefalín, co si predstavujete pod takým pojmom "ultimativni"?

Pro mne Clio nijak ultimativní není, možná Megane s RS Cup podvozkem, ale Clio je auto v pohodě na každý den, projel jsem s ním skrz Brno včetně tramvajových pásů a že by to byl traumatický zážitek, to rozhodně ne.
Spíše je to auto po zábavu, ne ultimativní jiždění na nejvyšší výkon a nejvyšší rychlost, však na okruhu v rovných pasážích Clio drželo krok s Golfem 1,4 TSI 118 kW, v technických pasážích už bylo Clio rychlejší a hlavně bylo zábavné hledat ty pravé momenty pro přeřazení a řízení auta plynem v zatáčce... a to už s automatem nepůjde tak zábavně... rychle ano.

Jen tady evidentně obhajuješ svou "garáž" a neuznáváš názor ostatních... nihil novum...

To, že trh žádá, to už je jiná, ale Clio si svou pověst KRÁLE malých HH nevybudovalo na tom, že bylo nejprodávanější, ale nejlepší auto pro zábavu.
Avatar - JDM
18. 2. 2013 23:11
Re: Bude to sklamanie.
ale jo každej na to má jinej názor , jsou auta kde automat je povinnost , auta ve kterých prostě nemůžeš dát ruku z volantu tam pak automat s pádlama je povinnost , pak jsou auta kde je to úplná zbytečnost možná i nuda a zbytečnost , někomu to vyhovuje mě teda ne ;-) nejlepší by bylo kdyby bylo na výběr Automat i Manuál
A kté Fabii RS II , možná kvůli automatu není tak úspěšná jako jednička (neznám prodeje ale ještě jsem ji na silnici nepotkal za to jedničkových RS v okolí jezdí 5)
Avatar - Ham.
18. 2. 2013 23:01
Re: Bude to sklamanie.
Dva pro jízdu. Třetí je tam jenom pro rozjezd z místa. :-)
Avatar - white label
18. 2. 2013 22:27
Re: Jedno až moc dlouhé video
Neblbni, bez klasického manuálu tu těch 11 minut stejně nikdo nedá... >:-[] ;-)
Avatar - white label
18. 2. 2013 22:24
Re: Jedno až moc dlouhé video
Ale ukrutná nuda s tím manuálem, co? >:D
To by člověk nevěřil, kolik zdějších diskutujících má velmi bohaté zkušenosti s dvojspojkou v hh...
Avatar - white label
18. 2. 2013 22:17
Re: Změny k lepšímu
Jo, jasně, nuda! To je to pravé slovo! >:D Velmi podobná nuda je řadit se synchronizovaným manuálem proti nesynchronizovanému... >:-[] Dvojspojka je technicky robotizoivaný (dvojspojkový) manuál, tedy žádný automat s hdm. ;-)
Avatar - Atlis
18. 2. 2013 22:07
Re: Bude to sklamanie.
jj, clio r.s. to bude uplne to iste co f1 ;)

btw kolko vidis pedalov? :)

[odkaz]
Avatar - Ham.
18. 2. 2013 21:54
Re: Změny k lepšímu
Clio RS je poměrně ultimativní nářadí, v portfóliu Renaultu spolu s Megane RS nic ultimativnějšího není a upřímně v dané třídě malých HB také ne (Fiesta zaostává jak výkonem tak právě absencí dvojspojky, Polo výkonově a oba pak civilnějším laděním podvozku, takže jedině až přijde letos Polo R tak zde bude něco ultimativnějšího, ale asi také pro běžnou jízdu ještě méně použitelného). Je to auto zaměřené na hrstku nadšenců, kteří jsou ochotni dát větší sumu do poměrně malého auta a snášet daleko větší nepohodlí než v běžných modelech. A určitě Renault má pět pohromadě a ví, že takový model nikdy nemůže nabízet širokému publiku a lákat jej na dvojspojku. Nota bene v současné těžké době kdy každý kouká na úspory a takovéto modely si koupí možná ještě daleko užší skupina lidí, která je dostatečně "trhlá" a dostatečně "movitá".
18. 2. 2013 21:31
Re: Změny k lepšímu
Tohle auto není žádné ultimativní nářadí.
Pořád si budu stát za tím, že automat je vhodný jen do aut, kde je zbytečné řadit anebo řadit už nejde. Takže do 535d a F458 jistě manuál, kamkoli jinam za mě pořád ještě slušnou kvedlačku.

Renault se jen snaší apelovat na široké publikum. A co si budeme povídat, jezdit se dvěma pedály je mnohem snadnější než se třemi. Jen je to nuda.
Avatar - Ham.
18. 2. 2013 21:21
Re: Změny k lepšímu
Nářky kolem manuálu jsou doslova internetové pšouky. Již na řadě zcela ultimativně sportovně zaměřených modelů se jasně ukázalo, že o manuál nemá nikdo skutečný zájem a nikdo by jej nekupoval pokud má k dispozici moderní dvojspojku, resp. kupují jej pouze teoretičtí plkalové v internetových diskuzích. Takže výrobci jen nabízí to co trh žádá.
18. 2. 2013 21:01
Re: Bude to sklamanie.
sekvenci a jen pokud selze automatika, v F1 samozdrejme tupliky na volantu, nedovedu si predstavit ze by meli piloti techto stroju jeste resit neco jako spojka, naprosto zbytecnej pedal >:D
Avatar - Ronault.
18. 2. 2013 20:48
Re: Jedno až moc dlouhé video
Neskoukl jsem jej celé, ale přesto :yes:
Avatar - Ronault.
18. 2. 2013 20:48
Re: Změny k lepšímu
Máš částečně pravdu... že řazení bylo na minulém Cliu stinná stránka je pravda, ale nic nebrání tomu, udělat dvouspojku a použít přesnou kulisu řazení jako v nových Renaultech, třeba tu z Meganu s motorem 1,6 dCi, pro některé petrolheady určitě lákavější řešení.

Atmosféra potřebuje více přemýšlení a práce s řadící pákou...

ALE... přece to vše by mělo být součástí těchto aut... viz "ToyoBaru" a jak je milovaná už teď
18. 2. 2013 20:16
Re: Bude to sklamanie.
myslim ze jo, chystam se na Exige, to je neco co bych dobudoucna rad znova drimal v pazourach

s Fabkou RS se me taky jezdilo dobre diky tomu ze ma automat, proc sahat na nejakej klacek a neuzivat si plne dovadeni, zabava neni vzdy jen otom ze travim cas razenim pomoci klacku, ale treba otom ze si uzivam naplno nejake krasne serpentynky :-!
Avatar - JDM
18. 2. 2013 19:53
Re: Bude to sklamanie.
nojo sportovní vozy nejsou pro každýho >:-[]
18. 2. 2013 19:49
Re: Bude to sklamanie.
JJ, bude to jako v F1 nebo WRC. Tam taky nemají kvedlačku.
Avatar - JDM
18. 2. 2013 19:45
Re: Bude to sklamanie.
:yes: přesně tak , ani mě nevadí tolik ta foukaná 1.6 určitě pojede dobře ale největší mínus je ten automat :no:
18. 2. 2013 19:34
Jedno až moc dlouhé video
Třeba se někdo zvládnete koukat na 11 min jízdu nového Clia RS.
[odkaz]
Avatar - Ham.
18. 2. 2013 18:29
Re: Změny k lepšímu
Myslím, že motor není o slalomu ale o přímce, motor má na slalom vliv především svou hmotností, čím vyšší tím hůř zvláště pak u předokolky. A nová generace R.S. je o 34 kg lehčí přičemž úspora bude hlavně na předku. Takže v tom slalomu bych si klidně vsadil na nováčka.
Avatar - Atlis
18. 2. 2013 18:15
Re: Bude to sklamanie.
citaj cele rozumbrado. povedal som, ze to bude dobre auto, ale uz to nebude take clio na ake sme boli zvyknuti. :no:
Avatar - Emel
18. 2. 2013 17:46
Re: Změny k lepšímu
Na hodně technické trati nevím nevím... osobně mám zkušenost se stejným autem a stejným motorem, jednou turbo a jednou atmosféra... normálně jsem s turbem nebyl schopen zajet ve slalomu stejný čas jako s atmosférou.
18. 2. 2013 17:29
Re: Bude to sklamanie.
A Pan chytrý. Auto viděl z obrázku a hned je špatné. Tyto rozumbrady miluji.
Avatar - PeterLuk
18. 2. 2013 16:49
Re: Bude to sklamanie.
Neprotirečí. Profíci a petrolheadi budú sklamaní, obyčajným ľuďom sa to však naopak páčiť bude - nižšia spotreba, ľahšia ovládateľnosť, moderné technolôgie...
Avatar - Ham.
18. 2. 2013 16:22
Změny k lepšímu
- dvojspojka k verzi R.S. je krok správným směrem, zvláště s přihlédnutí k nesportovnímu řazení starého R.S..
- 1,6 turbo je také dobrá volba, starou atmo 2.0 udělá ve všech režimech a troška úspory sice nikoho nezabije ale ani neurazí.
18. 2. 2013 15:54
Re: Bude to sklamanie.
Protiřečíš si. Když to má být zklamání, tak těžko bude pro masy. Masovka je masovkou, protože se zákazníkům zamlouvá,ne? Zklamáním bude možná pro nějaké malé zanedbatelné procento nadšenců. Když vidím hh na silnici, stejně to maj skoro vždy zelenáči, který si ho koupili, aby případně mohli "ukázat blbům v méďáku a bavoráku" ukázat, jak se jezdí. Ale to, že potenciál krásného kousku využijí minimálně, to už je jim jedno. Manuál je věc názoru, já už třeba manuál nechci ani vidět. A že automat má budoucnost vědí i ostatní automobilky, který nabízí vyšší dávku sportu než hh
18. 2. 2013 15:50
Re: Bude to sklamanie.
jako clovek co ClioRS 2 mel, jsem byl nespokojen prave jen s manualem a radsi bych automat s padylkama, u tohoto RS me vadi tedy jen to turbo
Avatar - Atlis
18. 2. 2013 15:35
Re: Bude to sklamanie.
nie, nesiel som s nim, ale jazdil som s autom, ktore ma ten isty motor (nissan juke 1.6dig-t) a jazdil som aj autom s powershiftom, ktory je to iste co edc.

a ano, uz len kvoli manualu staviam fiestu st vyssie ako clio r.s.

nechap ma zle, bude to fajn auto, ale uz to nebude to prave orechove.
18. 2. 2013 15:30
Re: Bude to sklamanie.
Ty už jsi s Cliem jel? Máš nějaké zkušenosti s 1.6 TCe a s převodovkou EDC jež je v tomto Cliu. Na základě čeho stavíš Fiestu ST výš? Jen kvůli tomu manuálu?
Avatar - orson
18. 2. 2013 15:24
Spotřeba..t
Co se týče spotřeby tak jsem skeptik, vše je dnes podle EU norem .Má osobní zkušenost,VW POLO GTI 1.4 TSI DSG deklarovaná město 7,5 L/100 km a realita 9 L/100 km a to se musím snažit.Pochybuji že by frantíci byly na tom lépe.
Avatar - Atlis
18. 2. 2013 14:48
Re: spotřeba
v kombinacke urcite nie, to bude tak o liter viac. ale mimo mesto sa s tym za 6l jazdit bude dat uplne v pohode. :-!
Avatar - wladyk
18. 2. 2013 14:47
spotřeba
Kombinovaná spotřeba 6,3 l / 100 km ? Jedině tak z kopce. >:D Kdo si to koupí tak rozhodně ne proto, aby jezdil na spotřebu. To si může vzít levnější tříválec a nemusí se tolik snažit, aby ušetřil nějaké deci.
Avatar - Atlis
18. 2. 2013 14:47
Bude to sklamanie.
Ano, Renault vyraba(l) skvele male hatchbacky, ale nove Clio R.S. bude pre nadsenca sklamanim. Preco? Pretoze ich 1.6T motor je fajn, ale trosku mu trva, kym sa nadychne, takze uz nepojde tak pekne za plynom a nema rad vysoke otacky. Ale aspon pekne znie. Prevodovka EDC je to iste co Powershift vo Fordoch - radi plynule, ale relativne pomaly... teda presny opak toho, na co sme boli z predchadzajuceho Clia zvyknuti. :no:

Pre koho teraz Clio bude? Pre siroke masy. Kazdy, kto bude chciet fool proof, ***n sicher rychly maly hatchback si ho moze u Renaultu kupit. Pripadne u VW, Skody ci Seatu. Esteze zvysku ostava nova Fiesta ST, ktora sice ma preplnovanu 1.6, dobru preplnovanu 1.6, ale hlavne - ma manual... :yes: