Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio R.S. podrobněji: Ostrý podvozek a pokročilá elektronika

Jakub Kraus Jakub Kraus 18. 2. 2013 • 02:11
29
65
Zobrazit náhledy (29)
Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio
Nový Renault Sport oproti předchůdci nepřevrací naruby pouze pohonné ústrojí, ale přidává i možnost volby ze tří jízdních režimů.

Renault Clio R.S. přichází v nové generaci na trh s nově nabitými zbraněmi, ovšem očekává stejný výsledek, prostě být tím nejlepším malým hot-hatchem. Bohužel opouští atmosférický motor a manuální převodovku a vydává se moderním směrem turbodmychadla a dvouspojkové převodovky EDC (efficient dual clutch). Aby však dokázalo navázat na oblíbenost svého předchůdce, tak musí splnit velká řidičská očekávání. Má na to?

Nové R.S. přebírá z třetí generace uspořádání podvozku, avšak přidává některé významné změny. Na přední nápravě proto nalezneme zavěšení McPherson, ovšem v robustnějším provedení pro zvýšení tuhosti. Dále jsou také použity dvoukomorové tlumiče pro zlepšení jízdních vlastností i komfortu. Zadní náprava obsahuje změnu pouze jednu a tou je silnější a tedy tužší stabilizátor o 10%. Sluší se poznamenat, že k dispozici jsou dvě nastavení podvozku Sport a Cup. Kdy Cup je snížen o 3 mm a také o 15% tužší.

Výborný podvozek ale nevyřeší všechny situace, a proto byly zvětšeny i brzdy. Na přední nápravu se dostaly kotouče o průměru 320 mm (původem z Laguny V6), zatímco zadní náprava se musí spokojit pouze s 260 mm. Přední brzdy také zastávají funkci elektronické uzávěrky diferenciálu přibrzďováním vnitřního předního kola při ztrátě trakce.

Novinkou je pro Clio R.S. tlačítko změny jízdních režimů „R.S. Drive“, kde je možné si vybrat mezi Normal, Sport a Race. Tyto tři módy ovlivňují nastavení motoru, převodovky, posilovače řízení a stabilizačního systému. Režim Normal je pro obyčejné poježdění, kdy je vše nastaveno na komfort, nízkou spotřebu a bezpečnost (stabilizace zapnuta). Při přepnutí auta do režimu Sport se však začnou dít zajímavé věci. Volnoběh poskočí na 1005 ot/min (+255), převodovka nastaví sportovní režim, zrychlí řazení a v případě nastaveného manuálu se bude ozývat zvukový signál správného momentu přeřazení. Zároveň ztuhne řízení a stabilizace se přepne do benevolentnějšího režimu. Využití režimu Race již pouze vyřadí z činnosti stabilizaci a donutí řidiče řadit manuálně.

V malém Renaultu se také prvně objevuje funkce Launch Control. Tu je možno využít pouze v jízdních režimech Sport a Race a aktivuje se přitažením obou pádel řazení při sešlápnutém brzdovém pedálu. Po zamáčknutí pedálu plynu do podlahy a povolení brzdy je zaručen optimální start a elektronika (Sport mód), popř. řidič (Race mód) vše následně řídí pro optimální rozjezd.

Pro nadšence do statistik bude pro Clio R.S. možno volitelně dokoupit R.S. Monitor 2.0, který dokáže zobrazovat provozní hodnoty různých částí vozu a zaznamenávat dosažené dynamické parametry, jako např. zrychlení, přetížení, procentuální prokluz kol. Nechybí mu ani chronometr, stopky, či datalogger s přenosem dat na usb.

Vypadá to, že Renault vstoupil s novou generací Clia R.S. do 21. století. Zdali je to správný směr, však ukáže až redakční test.

Renault Clio R.S. – technické údaje
Motor1,6T R.S. 200
Převodovka6A (EDC)
Zdvihový objem [cm3]1618
Válce/ventily4.4
Největší výkon [kW/min-1]147/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750
Max. rychlost [km/h]230
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,7
Komb. spotřeba [l/100 km]6,3
Pohotovostní hmotnost [kg]1204
Cena [Kč]-

Související články

Témata
Avatar - white label
20. 2. 2013 19:45
Re: Změny k lepšímu
To je sice hezké, že to umíš, ale pokud ti to tu kluci s manuálem nebudou chtít věřit, budeš mít stejně smůlu... >:-[]
Avatar - woody-alien
20. 2. 2013 11:58
Re: Změny k lepšímu
:yes:

Aneb nedělejte účet bez hostinského. Přesně jak píšeš, třeba hoši od Renaultu mile překvapí a za pár měsíců po manuálu ani pes neštěkne. A abych ještě předešel poznámkám na svoji současnou "automatovou" garáž, řadit mi vůbec nevadí, dokonce to i umím. >:D
Avatar - white label
20. 2. 2013 00:56
Re: Změny k lepšímu
Jak jsem už psal, svézt se se zajímavým manuálem, nemám vůbec nic proti (naopak), ale v dnešní době si vzít manuál do nového vozu? Proč, pokud zrovna na tom nemusím nutně šetřit? Za mě, až na velmi vzácné výjimky, klasický manuál ne. Ideální možnost (pro všechny) je, vybrat si, ale pokud má být jen jedna možnost, jsem u hh pro (kvalitní) dvojspojku. Skoro deset let nabízel (alternativně) dvojspojku k hh jen koncern VW a přesto jsem neslyšel podobné nářky pod konkurenčními hh, tedy něco v tom smylsu, proč už konečně nenabizí i dvojspojku.
Navíc oplákávat manuál u takového CTR, tak to by se dalo pochopit nesrovnatelně spíš, než u CRS.
To je jako srovnávat racionální eutanázii s tragickým úmrtím kvalitního perspektivního člověka. >:-[]
Avatar - white label
20. 2. 2013 00:37
Re: WTF?
To je právě problém toho pohledu z úhlu někoho, kdo se s ní jen svezl, ale auto s ní nikdy nevlastnil, ale to se týká i aut. Já bych se taky chtěl svézt ve všech možných SS (klidně i s manuálem), ale nějaký vlastnit, tak to už bych si sakra rozmyslel, jestli mi to za to občasné svezení stojí, samozřejmě myslím i finančně.
Je to přesně naopak, jako "víkendovka" s manuálem! mi dává mnohem větší smysl ten mnohem úžeji zaměřený Boxster.
HH je už z principu mnohem univerzálnější zábavné auto, ovšem schopné sloužit i denně a v kompaktní třídě může být taky běžně používáno i jako auto pro menší rodinu. Ale těžko se tohle vysvětluje mladým klukům (nemyslím to teď nijak osobně, ale obecně) co ještě ani nemají rodinu a hh je pro ně především možnost, dostat se poměrně (ve srovnání třeba s tím Boxsterem/Caymanem) snadno ke "sportovnímu" autu. Ale tihle kluci si (zejména u nás) kupují hh téměř výhradně jako ojetiny, takže to nejsou vždycky typičtí přímí partneři/zákazníci automobilek.
Avatar - white label
20. 2. 2013 00:09
Re: Změny k lepšímu
Píšeme snad pod novým CRS, ne? A právě pod ním jsou už předem četné plačky na dvojspojku v něm (nikoli v koncernovém voze), takže když už, tak nechápavého tady děláš spíš ty.
Kdo tady dnes ví, jaká ta dvojspojka v Cliu bude, respektivě jak se celkově její zástavba povede. Třeba bude ještě podstatně sportovněji odladěná, než v Polu GTI a spol. , kdo z těch co tady nad ní předem lámou hůl to ví?
P.S. Co se týče Mojita, tak ten (po svezení se mnou v GTIčku) dsgéčko chtěl, ale na roccoR (které jsem s ním dlouze konfiguroval) tehdy stálo přehnaných 70 tis. a vzhledem k tomu jaký měl původně rozpočet to logicky vzdal. A Thomasino, ten neměl ani na xenony a 18" kola, tak kde by vzal dalších 55 tis. na dsg i kdyby ho chtěl. Ale to, jestli něco nechce zrovna Thomasino ve mě vzbuzuje spíš sympatie k takovému objektu a naopak, viz třeba ta i30. >:-[]
Ideální možnost je vybrat si, ale rozhodně není dvojspojka do hh (který má mít univerzálnost v genech) obecně méně vhodná, než klasický manuál. Ne nadarmo ji i Autocar zařadil do pomyslného mixu cocktailu ideálního hh.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku