Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tatra na výstavě obranného průmyslu IDEX 2013

Kopřivnická automobilka Tatra na letošní výstavě IDEX 2013 pořádané v Abu Dhabi představuje trojici svých vozidel určených pro vojenské využití.
Zpět na článek
20. 2. 2013 09:44
Avatar - qwert88
20. 2. 2013 09:44
tatra
zas tatra co nezná bratra >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2013 10:07
nadherne stroje
sanka dole sefe :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - vabis
21. 2. 2013 07:38
Re: nadherne stroje
Nádherné stroje byli ve své době 111, 148 a 815 S1 . Dneska už je Tatra bohužel historie. Začalo to Terrnem, které mělo kabiny rezavé po 2 letech, jízdní zkoušky Jamalu taky problémy kam se podíváš. O následném tunelování nemluvě. O zákazníka, jeho potřeby už není zájem. Stará garda je v důchodě (pokud žije) a mladí jsou jak ze vzduchoprázdna. Dneska už vlastně žádná Tatra není, ty dnešní domršence Daftra mají sice ergonomickou přístrojovku, ale tím výhody končí.
Avatar - Barrichello
21. 2. 2013 07:50
Re: nadherne stroje
Tak Jamal není primárně určen pro trhy střední evropy a TerrNo1 jezdí docela dost, se shnilou kabinou sem teda žádný neviděl....a problém bude halvně v nedostatečné servisním zálezmí a počtu delerů po světě
Avatar - T613
21. 2. 2013 09:14
Re: nadherne stroje
tož troška praxe.
"Když zhodnotím, že jsme měli půjčené celkem 3 Phoenixy:
6x6 S3 lehký KingFrame vzadu (bez per), verze 30 tun technická celková
6x6 S1 střední KingFrame vzadu (listová péra, bez redukcí v kolech, pneu 12,00 R 24), verze 35 tun celková
8x8 S1 střední KingFrame vzadu (listová péra, bez redukcí v kolech), verze 44 tun celková
tak asi celkový dojem je následující:
Podvozek NonPlusUltra (neexistuje konkurence - hlavně u 8x8, pohodlí, rychlost v terénu, vibrace, poloměry otáčení), jediná malá piha na kráse, u 6x6 při rychlém průjezdu velké příčné nerovnosti jdou přední měchy na dorazy. Kabinu, motor, převodovku není třeba hodnotit je to 100% DAF CF85, který má svoje mouchy (pedálová skupina, chybí počítadlo motohodin, bajonetový závěs pro vyproštění ...) i výhody (silný motor, který jde pěkně od spodu, velmi dobře jde spojka, ...). Na hodnocení spotřeby je asi moc brzo, 8x8 po prázdnu bere 35 až 36 L/100 km, 6x6 o pár litrů méně, v soupravě 45 až 50 L/100 km (podle zatížení a trasy), 8x8 v extrémním terénu i 100 L/100 km.
Pokud jde o spolehlivost vidím 2 možné problémy:
- komplikované řízení (hodně kloubu, riziko zadírání)
- moc elektrických kabelů tažených po rámů (zhnijou)
Jestliže vezmu celkovou koncepci auta, tak jediné negativum je asi kabina stejně vysoká jako u jiných PVC 6x6, 8x8 = ztratila se jedna z konkurenčních výhod Tatry TerrNo1, elektroniku a vodou chlazený motor mají všichni. Cenově je dnes Phoenix na stejné, někdy i nižší cenové úrovní jako PVC konkurence. "
[odkaz]