Spousta příznivců octavie bude zvažovat, zda-li si objednat tu novou a být takzvaně in, nebo vzít rozum do hrsti a koupit předchůdce, který se doprodává. Přímé porovnání obou soupeřů pomůže toto dilema vyřešit.
v česku si na toto auto střední třída s příjmem i lehce nad průměr nenašetří, to možná tak leda na SK... :-! takže bych to ani neřešil...no a komu reklamní článek vadí, ať nekliká, nečte, prostinké přece :-)
exterier:
predok - predna maska je ucesanejsia u O2, v niecom je lepsia O3 (ale nic zasadne z coho by som sa )
bok - O3 pre svoju velkost a audi vzhlad s normalnymi kolesami posobi komickejsie ako O2 (svojho casu chevrolet aveo sedan)
Interier:
Budiky pristrojovky skoro bez zmeny ( tam je to ako len facelift ), inak interier O3 je cisty passat 2006.
Zhrnutie:
Az ma zaraza ako sucastna je O2. Ziaden zazrak sa nekona pri porovnani O2 vs. O3. Myslim, ze podstatne vacsi skok bol O1 vs. O2 ako teraz ;-)
V pripade zaujimavej ceny volim O2 asi az tak ovela by som neprisiel v porovnani s O3
jasne, ze nemohli zobrat zakladne proporcie. Ale octaviu 3 chceli priblizit k passatu, ale nemozes okopcit ten interier ale inspirovat sa a vniest sucasny trend designu s pouzitim skodovackej krivky ( asi vies ktoru myslim ). Robil som pre nich na reklamnom predmete ( boze ked si nato spomeniem ta krivka som myslel, ze aj zemegula sa prestane tocit )
Svata pravda. Neco je lepsi, neco horsi. Nektere minusy jsou ale viditelne (nehlede na plky of C tride) jako nepresne razeni, levna radicka, porad piskaji zpetne zrcatka nad 130km/h atd.
Kazdopadne, ted chapu proc museli nahradit O2 Rapidem - O2 je proste prilis dobre auto i po osmi (?) letech. Kdyz se podivam kolik vyprodejovych O2 RS (tady v karnevalove nabidce v plne vybave a s poradnou slevou) stoji na place u dealera v porovnani se dvema Rapidy tak je to jasne ...
Prostornost, zpracování, celkový dojem z interiéru i karoserie… V těchto bodech je nová octavia opravdu „déčková“, tedy střední.... NE! Rozhodně NE!
Dojem z interiéru je horší než u těch nejlepších z Cé segmentu a řadí Octavii jednoznačně SOTVA k průměru nižší střední třídy. Minimum měkčených plastů, nečalouněné výplně dveří, otřesné látkové čalounění co do materiálu... Mírně menší vzdálenost pedálové skupiny a roviny volantu pro vyšší osoby, mírně užší sedadla než by bylo zdrávo... Taková i30 působí v interiéru mnohem poctivějším dojmem (není tak vidět, že se šetřilo).
Octavia není špatná, ale PROČ z ní kristovy rány děláte něco, čím zkrátka není??? Octavia patří mezi to nejlepší v Céčku, přičemž některými řešeními celkový dojem značně shodili. Cenově v ČR opět předražená tak, jak je zvykem. Zkrátka Škoda >:-[]
Zkus si vybavit O2 na uroven O3 a krom toho, ze spousta polozek vybavy pro O2 jednoduse neni k dispozici, tak cena bude i tak o cca 30 000 nizsi ve prospech O3.
To je samozrejme nesmysl. Treti octavia neni predrazena a kdyz, tak jen mirne, jako ostatne kazda domaci automobilka. Ale to by ses musel podivat do ceniku...
tak se podívej do ceníku ty ty brepto. Normálně vybavená Octavia s 1.6 TDI bez 6kvaltu bez jakékoliv extra komfortní výbavy a jsme na půl milionu jen to fikne. Trochu fantazie při zašktrávání příplatků a 600 je tam hnedle knedle. A to je na NIŽŠÍ STŘEDNÍ číslo nepřiměřené.
Základ za 335 je zcela nepoužitelný a druhá výbava už je cca 400... Ne, tohle nejsou čísla srovnatelná s konkurencí. Ale Octavia byla u nás předražená vždy (snad až na první ročníky z 96-98...), jak jsem již psal :-!
Zakladni vybava ma smysl. Staci prihodit paket active plus za 10 tisic (ted je zdarma), mlhovky, palubni pocitac, mozna i vyhrivani sedacek a zadni parkovaci senzor. Tak vybavene auto stoji 368 400, resp. o 10 tisic mene, jelikoz je ten paket zdarma. Dival ses nekdy ke konkurenci? Focus sedan, mazda 3 sedan, astra sedan, jetta, vybava stejna, ne-li horsi (treba kolenni airbagy nema nikdo) a cena stejna, ne-li vyssi.
395 000,- stojí Ceed SW v TOP výbavě s 1.6 GDI. Je třeba něco dál vysvětlovat? Podotýkám, že má např. látkou čalouněné výplně dveří, zadní víceprvek atp.
To, ze se korejci a francouzi podbizeji je znama vec. Octavia bude ve srovnatelne motorizaci a vybave stat maximalne o 50 tisic vic, coz neni takova katastrofa, vzhledem k tomu, ze je to domaci novinka. Ale ceny konkurencnich aut, ktere jsem vypsal vyse zadna kia ceed nezmeni.
1.6ka ma horsi dynamiku, ale budiz. Zakladni octavia stoji 334 900. Rozdil v cene je tedy 19 000. Automaticka klimatizace stoji v octavii 18 000. A to neberu v potaz, ze je octavia o dost vetsi.
Pozor, Skoda Auto vsem prodejcum tlaci do hlavy, ze Octavia je stredni. Tudiz chapu, ze XTadovi se ve srovnani s Mondeem ci Mazdou 6 zda O3 cenove v pohode. Holt jim to chlapec sezral i s anvijakem a ted zkousi oblbnoiut nas.
Přidám pár informací. Já si na rozdíl od tebe toho breptu odpustím.
Zmíněná Hyundai i30. Musíme jí vzít ve verzi combi abychom se malinko přiblížili k 590 litrům zavazadlového prostoru Octavie 3. Hyundai i30 combi nám nabídne 528 litrů.
Octavie. Základní motor 1,2 TSI 63kW a 160 Nm krouťák již od 1400 otáček.
Výbava: 7 airbagů, ESC včetně multikolizní brzdy, aktivní kapota pro ochranu chodců, autorádio Blues, přípojka pro USB a Aux-In, elektricky ovládaná okna vpředu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškově stavitelné sedadlo řidiče a centrální zamykání. Za 10 000,- koupíme klimatizaci a tónovaná skla (nyní je to bez příplatku). Co víc potřebuješ v autě? Mlhovky, palubní počítač a parkovací senzory máš za 16 500,- metalízu za 13 200,- (máš na výběr ze 3 nemetalických barev bez příplatku). Jsme na 367 600 Kč
Hyundai Motor 1,4i CVVT 73kW, 137 Nm při 4300 otáčkách
ESP, 6 airbagů, Elektrické ovládání předních oken, Výškově/podélně nastavitelný volant, Centrální zamykání, Elektricky ovládaná vnější zrcátka, Palubní počítač.
20 000,- za klimatizaci, 10 000 za rádio. Za metalízu 13 000,- nebo výběr ze dvou nemetalických barev.
Jsme na 342 990,-
Octavia má vše co i30, navíc má: Parkovací senzory, Kolenní airbag, aktivní kapotu, tónovaná skla, 60 litrů zavazadlového prostoru a i takovou hloupost v podobě většího výběru barvy bez příplatku.
Teď mi nějak nepřijde, že je markantně předražená. Ani ne 25 tisíc s tím, že máš větší výbavu mi přijde jako dost vyrovnaný boj.
Mulitlink vs. vlečená náprava je dikutabilní. Ano vlečná je hlučnější, ale svou práci odvede stejně dobře. 5 kvalt vs. 6 kvalt je také diskutabliní 5 kvalt má delší převody a TSI má o 23 Nm více, navíc má maximum 160 Nm již od 1400 otáček což výrazně pomáhá ke snížení spotřeby více, než 6ti kvalt a kdo z Vás bude honit 1,4 v Hyundai na dálnici ve 160 km/h aby opravdu 6 kvalt ocenil?
Octavia by určitě mohla být levnější, nebo by mohla některé prvky nabízet v základu (například mlhovky, palubní počítač či klimatizaci) Multi link, by mohl být za příplatek k dostání také, když je MQB taková skládačka. Každopádně bych ale netvrdil, že je tolik předražená. Oproti O2 zlevnila. Seděl jsem v ní a nepřijde mi o tolik více šizená. Jak často přejíždíš rukou výplně dveří aby ti chyběla látková výplň.
A ta věta o tom, když pustíš fantazii u vybírání příplatků mě rozesmála... Je samozřejmé, když budeš mít všechny asistenty, velkou navigaci, auto v kůži, velký 18" kola, adaptivní tempomat, a tak dál, že se cena změní na 600 -700 tisíc. Však to jsou prvky výbavy, pro které musíš k prémiové značce, tak určitě nebudou za příplatek 10 000,-
Já bych si novou O3 nekoupil. Ale neříkám, že je to tak špatné a předražené auto. Ve své třídě bude zase patřit ke špičce. Komu se líbí a chce jej, tak ať si ho koupí. Komu se nelíbí a chce něco jiného, tak ať mlčí a pořídí si něco jiného. Taky nehážu špínu na Opel, který se mi nelíbí a zdá se mi předražený. Prostě články o něm ignoruji...
Tak každá značka je na domácím trhu trochu předražená. Ale nikde kvůli tomu necpou auta do vyšších tříd. Stejně tak nikoho nenapadne cpát lift nebo sedan do vyšší třídy jen proto, že je delší než HB. Je to prostě na hlavu. Lift bude ve střední a kombík v nižší střední.
Tento nový model, mně opravdu přijde jako krok o generaci zpět. Na fotkách vypadá docela pěkně, ale v reálu ? Kdybych neviděl po příchodu do autosalonu nápis "nová Octavia" na podstavci, řekl bych ,že jde o Rapid. Auto působí stroze a chudě, stejně i interier. Že jde skutečně o Oktávku, mě přesvědčil až pohled na zadní dveře, kde je takový ten zvednutý roh. Za sebe konstatuji, že předcházející model, působil mnohem víc, jako auto.
Při pohledu na první fotky, jsem si v koutku duše dokázal i představit, jak se v nové Oktávce proháním. Teď však bohužel vím, že min. dlaších cca 10 let, u mě v garáži škodovka kotvit nebude....
Moze byt reedicia najlepsieho auta lepsia ako najlepsie auto pod slnkom?
BTW, kde je ten mega obrovsky priestor pre zadnych cestujucich? [odkaz]
Sedacka O2 je navyse viac sklopena dozadu a aj tak je tam len o nejake 2-3cm menej fleku.
Nevim jestli nepochopil, nebo je jen hloupa, ale nejspis si opravdu nerozumime. Poukazujes na jinou polohu sedadel a ja namitam, ze jeden clovek muze mit v kazdem voze jinak nastavene sedadlo, napriklad kvuli poloze volantu, pedalu, atd. Misto, abys reagoval na toto, tak hledas misto vzadu. Ja ho tam vidim dost. Na co tedy narazis? Na malo mista pro chodidla, kolena, ramena, stehna? Na maly rozdil oproti druhe octavii?
Sismaria; nepisem, ze ho nie je dost, ale kde je ten VELKY ROZDIEL V MIESTE medzi O2 a O3, lebo novinari sa rozplyvaju, ze tam pribudlo snad 10cm. Vraj je tam ako v Superbe a pritom na foto je ledva 3cm, aj to IBA PRETO, ze je inak nastavene sedadlo. Posunut sedak O2 trochu kolmejsie a rozdiel je 0 nic.
Panimajes?
Samozrejme, ze na kolena, ako chces porovnat miesto na ramena z bokohladu??? a stehna??? No ak by ten pan vyzeral takto [odkaz] , tak asi bude problem so stehnami.
Ja nic porovnavat nechci, pouze jsem se ptal, co ti vadi. Misto 3 zbytecnych prispevku jsi mohl napsat rovnou, ze je to rozdil oproti druhe octavii. Rozdil je potreba vyzkouset osobne, nicmene podle fotek zase tak vyrazny neni, to je pravda. Kazdopadne misto jako v superbu tam snad nikdo neceka.
Ved otazka je hned v prvom prispevku :-)
Skutocne sa na pohlad zblizka tesim, najblizsiu cestu do obchodaku mam v stredu, snad tam este bude vystavena O3.
To s miestom ako v Superbe som si nevymyslel, da sa to najst kade tade [odkaz] "Octavia III už má být ale plnohodnotným konkurentem i svého sourozence superba, jelikož nabízí téměř stejný vnitřní prostor!"
Dokonca blabol aj z tunajsieho magazinu: [odkaz]
"Efekt těchto změn pocítíte uvnitř – prostorností se nová Octavia III může měřit s obřím Superbem. "
neereaguji na vase komentare,ale budu mluvit co je lepsi octavia,pokud budu brat dnesni trendy v autech,tak je zcela zrejme,ze nejlepsi octavia,ktera je a byla,zustava jednicka po faceliftu,nemam rad skodovky,ale tim ze jsem studoval techniku,tak vim po strance techniky jako zivotnosti vychazi nejlepsi jednicka,znam spoustu lidi ktery se k jednicce vraci,protoze to byl drzak,dnesni je za chvili rozpadla,co si budeme povidat,motor 1,9 pumpa diesel byl pokud se dobre o neho staras vecnej a za kolik jezdil uz neni potreba ani psat.....tohle co se tady pise je jenom dalsi reklama na novej model, aby se dobre prodaval....
Pozor, "nepokazitelne" boli cerpadlove naftaky v O1, nie pumpa-dyza. Naopak, 1.9 74-77kW PD mal nejake problemy, dakde sa to aj tu na webe spominalo. Tusim so vstrekovacmi a tiez turbom.
Naj boli obycajne 66kW a 81kW naftaky, tie vydrzia statisice km. Este ich 96kW verzia bola ok, len je problem ju najst v slusnom stave, kedze to bol pretekarsky stroj, navyse casto naladeny na este vyssi vykon.
Uplne neprekonatelna je snad SDI verzia. Tam sa tazko ma co pokazit.
Kvoli spominanej vydrzi si aj jeden kamarat kupil prave O1, tusim rocnik 2000. Zatial po roku s tym je spokojny.
Test na autoforu:
"...S lehkým motorem 1,2 TSI tíhne - na rozdíl od dříve testovaného 2,0 TDI - i s klikovou zadní nápravou k lehké přetáčivosti a tuze rádo se nechá nasměrovat do zatáčky, jak si zrovna přejete. Za těchto podmínek je navíc velmi příjemná znovu skvělá ovladatelnost. Je to až pozoruhodné, ale v tomto ohledu „O3” jasně poráží souběžně testovaný Golf VII 1,4 TSI, jehož motor, převodovka i řízení jsou ve smyslu poslušnosti o úroveň níže než u Octavie. Jaký to dává smysl, když oba vozy mají do značné míry totožnou výchozí techniku a jeden je „Das Auto”? Asi žádný, ale je to tak, naladění stejných prvků směrem k ovladatelnosti museli v Boleslavi věnovat více pozornosti..."
ty o koze já o voze... Navíc si to sám po sobě přečti "...naladění stejných prvků směrem k ovladatelnosti museli v Boleslavi věnovat více pozornosti..." :-!
Ale jiste, ja nereagoval primo na tvuj uryvek, pouze jsem nadhodil cast clanku, kde se o torzce pise v opacnem svetle. To, ze je s ni auto trochu nervoznejsi a hlucnejsi nikdo nepopira.
Citát z článku: " Komfort odpružení má jisté rezervy. Hlavně uložení zadní nápravy se na některých nerovnostech do karoserie opírá citelněji, než by si kdy takový passat dovolil. Tupá rána se neozve nikdy, třeba zpomalovací práh zvládá nová generace zcela v rámci parametrů segmentu D.
Zvlášť po této decentní zkušenosti očekáváte podobně elegantní přístup i na pražské dlažbě. Z návalu menších nerovností navazujících v rychlém sledu je ale odpružení nervózní."
keby nebola octavia III .... a teraz by vznikol nejaky test Octavie II proti Seatu Leon, alebo nieco podobne, bolo by to samozrejme opat o tom ze octavia je super auto! cize ked je tu tretia generacia ktora je este lepsia ako druha.... tak je to uplne SUPERAUTO a nema nanho nikto ani Leon, ani G7, ani passat ani mazda 6 .... nikto >:D
presne tak.. keby nebola O3 tak O2 by tiez porazila novy leon aj ine podobne nove auta.... Octavia je najlepsie auto galaxie ... na tom sa dalsich 100 rokov nic nezmeni ;-)
Nejsem naprosto žádný zastánce škody, ale když čtu zdejší slovenské příspěvky, je z nich nezkutečně cítít mindrák, že jejich "vlastní" automobilka je z koreje... Ostatní, kteří zde vyrábí (VW/škoda, PSA) jsou out. Je vidět, že to, oč se snaží korejec z nošovic v ČR (a co se mu zatím nedaří - aneb "jediné české..." a "nejlepší české...") se už slovenské odnoži korejce ze Žiliny dokonale podařilo...
Octavia 3 nie je vôbec zlé auto . Bol som si ju obzrieť a zistil som že je to celkom priestranné auto v ktorom sa dobre cítim , je aj kvalitne urobené a Dizajnovo sa mi páči viac ako O2 .
Problem nastal keď som uvidel cenník (to je už u Škodovky tradícia) pýtať skoro 17 tisíc € za 1,2 TSI v Ambiente je dôkazom že si škodovka o nás myslí že sme blbý . Za rovnakú cenu si kúpim lepšie vybavenú konkurenciu so silnejším motorm a ešte ušetrím na poistení .
Škodovka si podplácaním Novinárov a robením zbytočných porovnávacích testov kde víťazí OIII len zvyšuje svoje sebavedomie a myslí si že každí hneď po premiére pobeží do Showroomu a kúpi si Octavie aspoň dve.
Ja len dúfam aby to s OIII dopadlo tak ako s Rapidom , aspoň uvidia že zákazníci už majú trošku lepší prehľad ako pred 20 rokmi :no:
ono zakanikov si urcite najde ale bezny spotrebitel a bezny sofer a otec rodiny sa asi poobzera uz po niecom inom... z octavie sa stava drahy pre bezneho sofera nepotrebny tovar...
pozeram do cennika :
renault megane grandtour 1,6 16V 81KW - 14 000 v akciovej cene :yes: takze a kchcem velky kufor moze mmat za 14 litrov poctivu 1,6tku a megane kombik ... dat 17 litrov za octavku s tym pochybnym turbom to nie .... to mi nedava zmysel
no neviem ci by aj tych 1500 eur stacilo, celkovo idu ceny aut dole, dnes som videl cennik fluenca po faceliflite, kde sa da kupit za 13 800 eur auto s 81kW 1.5dci, 15 300 eur za vyborny novy 1.6dci.
Jaky motor z kosacky? Zkusil jsi ho? Videl jsi nekdy jeho parametry? Neustale nadavas na premotorovane bestie a o povedenem, rozumnem motoru napises, ze je ze sekacky...
vykon 77KW neohuri..... kroutak ma vdaka turbu super ale zivotnost motora je otazna... nic to nemeni na fakte ze octavia je predrazena aspon na slovensku.... s tymto motorom ziadna slava... na furikovanie po meste mi je na co turbo...... na nic... na jazdu po dialnici mi je tiez na nic.... na spotrebe neusetrim lebo ked turbo tlaci tak to zerie viac ako bezna atmosfera... no a ked sa mi turbo posere tak dovi dopo.....
tie skodovky su dnes akesi predrazene az nechutne..... ale podla mna sa to musi prejavit na predajoch.... ludia uz nie su blbi.... a nova generacia a mladsia generacia uz pozna aj ine auta nielen skodovky......
ono aj keby mal skodovku clovek akokolvek rad, rozum a hlavne penazenka nepusti. Hlavne v sucasnosti padaju ceny aut dole, do mody prisli nove low-costove auta, ekonomicka situacia sa skor zhorsuje ako zlepsuje a ak bude chciet skodovka predavat, bude musiet ist s cenami dole.
Mi to pripada ako keby skodovka sla cetou hondy/mazdy, kedy sa tieto auta hraju na japonsku premiu, teda aj vyssou cenou a ich predaje idu dole vodou.
Skoda to zachranuje masirovanim mozgov, ale neviem ci je takyto pristup udrzatelny.
Mazda je drahá hlavne kvôli dovoznému clu ktoré je dosť finančne náročné . Rozdiel medzi Škodovkou a Mazdou je ten že u Mazdy dostaneš už v základe slušne vybavené auto + japonskú kvalitu , u škodovky nemáš ani lakované kľučky ;-\ a to cena začína na 14 tisícoch €
Zajimave, ze koukam do ceniku mazdy 3 sedan a 1.6ka v akci za 333 tisic si s octavii, co do vybavy, rozhodne nema co vycitat. Co se ostatnich parametru tyce, tak je mazda mensi a ma horsi zrychleni i maximalku. Nejaky dalsi pokoritel oktavky?
A nějaké praktické zkušenosti s ježděním s turbobenzínem v řádu statisíců km máte? Evidentně ne, protože za prvé: 77kW z objemu 1.2 znamená absolutně lehounké přifouknutí (viz. EB 1.0 92kW, resp. více než 10 let stará 1.4 16V 85kW v "řecké" FI RS).
A za druhé: budu velmi rád, když mi ukážete nějakou přinejmenším výkonově srovnatelnou atmosféru (aby byla dynamicky srovnatelná, tak tam přihoďte aspoň 15% výkonu navíc, tzn. k TSi 77kW tak těch 90 atmosférických) , která žere v obdobném autě v reálu méně, než turbo.
Pro srovnání - doma mám 2 auta, jedno s atmosférou 170PS, druhé s turbo verzí postavenou prakticky na stejném motoru, ale 310 PS. První jezdí za 8,3, druhé za 9,1 normálně (resp. 8,7 při obdobném "loudání" jako s atmosférou).
turbo se v 99,99 % případů s pruhem, posere tomu,kdo nerespektuje asi tři základní uživatelské zásady a jaké to jsou, teoretiku netový, nepochybně víš; >:D
Rozdíl je v tom, že Seat je automobilka zralá na zavření, zatímco Škodovka neustále expanduje do celého světa, navíc teď s naprosto novým modelem a pokračovatelem mimořádně úspěšných předchůdců. Vždyť dnes již okoukaná a zastaralá OII se dobře prodává ještě po 9 letech. Zato nový Seat aby člověk na cestách pohledal.
Väčšie somariny ako v tomto článku som nečítal ani v katalogu novej Octavie.Videl som,sedel som,porovnal som a skoro nič z toho nieje pravda.Autor článku si asi šľahol neznámej psychotropnej
látky,najskôr riedidla č 6006.Odkaz pre autora z daného časopisu:dúfam,že si ten úplatok od Škodovky
dobre užiješ :no::no: A teraz k veci: interier O3 je menej kvalitny než O2 FL-to je fakt(hromada čierneho plastu) Miesto na kolená vzadu je viac,ale Superb to nieje ani zďaleka.Oproti Golfu 7 je ho viac asi o 1 až 1,5 cm.No pozícia sedenia je slabota-sklon sedáku a jeho dlžka plus výška nad podlahou je málo.V takom Focuse II ,Golfe 7, I30 sa mi sedelo o poznanie komfortnejšie.Len tak pre zaujimavosť:skuste si sadnuť do O3 a nasledne hneď do G7 a pocítite rozdiel.A Rapid je už úplne mimo(vzadu som sa nevošiel s hlavou a vpredu jak na trestnej lavici.Meriam 180 cm).Reči o strednej triede segment D nepripúšťam.Podvozok a základné agregáty O3 sú na úrovni malých áut-Suzuki Swift,Fabia...Mal som Škodovku celkom rád,ale to neustále masírovanie mozgov cez média typu auto.cz, Svet motoru o tom,že všetky škody su najlepšie,najväčšie,najkrajšie je už choré-KEBY TO BOLA ASPON PRAVDA
Mám naprosto stejný názor a nemám ho jen tak "z větru" někde z článků nebo obrázků, nýbrž z poznání všech zmiňovaných aut na vlastní kůži. Autor článku je buď lehce marketingově zmanipulovatelný Škodovácký fanatik, nebo je jednoduše podplacený, jinak tolik blábolů na jednom místě vyplodit nemohl.
A proč to čteš, když to škodí tvému chatrnému zdraví? >:D Seš psychicky nevyrovnaný jedinec. Aby se mi zvýšil tlak z nějakého, byť slovenského článečku, tak sem jsem se fakt nepropracoval :-!
Zatím jsem v tom jen seděl, ale nejel. Co se týče posazu tak mám 190 cm a v předu celkem OK. V zadu se ale mlátím hlavou o strop. Jinak pěknej nezaujatej test vyšel zde.
[odkaz]
Vážená redakce, tenhle článek je hodné pod úroveň. Nebo trénujete na psaní letáků pro Škodu? Octavia je mi celkem sympatická, prostě obyčejné spotřební auto na převoz z A do B.Celkem nechápu přirovnání k Passatu (pořád dokola na tomhle webu). Co takhle přímé srovnání s Jettou? Možná by bylo zajímavějśí. :no::no::no:
"Jak z Oktávky do Passatu" >:D No... já to taky teda zkoušel. Auta ve výbavě Ambition, je pravda, že to nebyly takovéhle Top modely. A světe div se.. připadal sem si, jako bych přesedl... zase do Oktávky >:D Revoluce se nekonala... Passat zůstane Passatem Apoštolem :-) .. ( možná oproti B5 to bylo trochu lepší). Stejně tak, jako Mondeo,či podobná auta Dsegmentu.. O III je hezké auto, ale jen auto.. O II není o moc horší v porovnatelné výbavě, co sem měl možnost prozkoumat ( včetně kvality materiálů).. :-)
Z jízdy mohu potvrdit, že OII sice naskakuje a v porovnání s Mondeem či Passatem zaostává jízdními vlastnosti.. Novou OIII sem nejel, tak se zdržim komentáře :).
Já bych volil podle ceny.
Nikdy jsem nekritizoval úroveň zdejších článků, ale ( i když je přejatý ze SM), tak opravdu nešetří superlativy >:D .
Niak sa mi to nezdá. Je užší, technicky vyrovnaný alebo horší, vzadu má vlečenú nápravu, vnútri tvrdé plasty, kombík nieje... Mne sa zdá stále skladový Tour výhodnejší... Alebo Jetta, ajkeď to nieje chalupárske auto. :-!
Jetta má kliku, je to mexické VW. Multilink bude mít přeplňovaný dvoulitr. Možná že verze pro Evropu se v tomhle liší, detaily si už nepamatuji, ale Brouk to má podobně. Vím, že interiéry se liší, protože severoamerický originál má v základu kabinu z kamene. :-) VW kvůli tomu vytvořil derivát PQ35 určený pro levná auta. Třeba pomocný rám pro přední nápravu je z oceli místo z hliníku, jako tomu je na "plnohodnotné" PQ35. Sice ty evropské na tom nejsou tak hrozně jako ty americké, ale pořád je to ošizený Mexičan. Překvapuje mne, že VW tuhle ošizenou platformu nedal Škodě.
Opět je třeba zmínit se o zařazení Octavie do tříd.
Jak už jsem napsal:
To je oblíbené téma. Stejně jako škrabka na led a zadní nápravy. Já osobně beru oktávku 3 jako onu třídu samu pro sebe - někde mezi nižší střední a střední. Samozřejmě je vždy lepší auto někam zařadit kvůli určení konkurence. A zde vznikají dohady. Cena/výbava je nižší střední, délka sedáků, motory, nápravy taktéž. Rozměry, prostornost a komfortní výbava zase jasná střední. Na tom se nikdy neshodnem...
Za tím si stojím. Ale ještě je třeba určit si konkurenci.
Za jednoho z rivalů můžeme označit britské MG 6. Tomu však chybí širší nabídka motorizací a asi i spousta dalších věcí, nejen škrabka na led.
Patrně největším soupeřem je koncernový Volkswagen Jetta. Ano, globální sedan, ale rozměrově +- škodovka a hlavně ve srovnatelné výbavě jsou oba od nějakých čtyř set tisíc. Navíc oba na prodloužené platformě golfu. Co chybí oktávce na zadních sedadlech, to dožene v kufru.
A konkurenty jetty jsou třeba Renault Fluence nebo Chevrolet Cruze. To už jsou ale přeci jenom trochu fajnovější rapidové.
Každopádně porovnávat octu s golfem nebo passatem je mimo mísu.
Osobně jsem se svezl v Octavii III 1.6 TDI - interier dobrý, zde kritizované řazení bylo excelentní, co mě vytáčelo hned od začátku byl start-stop nebo jak se ta p*čovina jmenuje. Sedačky taky super - když jsem sednul do rapidu, tak to byl rozdíl dvou tříd, sedačky tvrdy, plasty hrozný a navíc to auto jako nové hrozně smrdělo. Když ale srovnám Oct II oproti octavii II, tak žádný extra rozdíl to nebyl. Co mě ale dostalo, že octavia III, která je na obrázcích a v reklamě docela hezká, ve zkutečnosti vypadala dost odpudivě, orig alu 16palců u verze za víc než půl mega vypadají jak 13tky na fabii junior, přední spoiler jak trapný pokus nějakého tunera. Vedla stála vystavená octavia II a ta vypadala tak nějak dospěle a s tím jakautor článku popisuje přední světlomety, tak bych s tím souhlasil, akorát že zcela obráceně. Já zastánce škodovek nejsem, žádná bomba to není a věřím tomu, že o co je lepší než octavia II, tak o to méně vydrží a tak nejlepší octaií všech dob zůstane Octavie I.
Rozměry, prostornost a komfortní výbava zase jasná střední. ???????
blbost
----------------------------------
rozmery - horna hranica nizsej strednej tiredy
prostornost - nieco ako fluence astra cruze - opat klasicka nizsia stredna trieda
komfortni vybava - v zaklade pomaly podlieza nizsiu strednu triedu, v lepsich vybavach je to bezny standard nizej strednej triedy....
motoricky auto tiez spada jasne do nizsej strednej triedy ci uz zakladnou motorizaciou ako aj ostatnymi motormi....... stredna trieda zacina uplne inde ako na 63KW.... ;-)
o O2. A až vyjede O4 tak se dozvíme pravdu o O3. Jinak trochu nefér srovnání odcházejícího čti nákladově optimalizovaného modelu oproti novince na počátku její degenerační křivky. Na mě v kontextu času ve své době působila původní O2 líp než teď O3. Ale to je možná jen můj subjektivní dojem.
"...Jedeme v druhé generaci octavie a říkáme si, že na odcházející model si vede víc než dobře. Mimořádně kvalitní interiér, skvělý podvozek, čtrnáctistovka TSI krásně táhne, místa celkem dost..."
Jakou pravdu mas na mysli?
Re: Po návratu o generaci zpět jsem si připadal, jako by mě
Tento nový model, mně opravdu přijde jako krok o generaci zpět. Na fotkách vypadá docela pěkně, ale v reálu ? Kdybych neviděl po příchodu do autosalonu nápis "nová Octavia" na podstavci, řekl bych ,že jde o Rapid. Auto působí stroze a chudě, stejně i interier. Že jde skutečně o Oktávku, mě přesvědčil až pohled na zadní dveře, kde je takový ten zvednutý roh. Za sebe konstatuji, že předcházející model, působil mnohem víc, jako auto.
Při pohledu na první fotky, jsem si v koutku duše dokázal i představit, jak se v nové Oktávce proháním. Teď však bohužel vím, že min. dlaších cca 10 let, u mě v garáži škodovka kotvit nebude....
Hosi klid. Svet motoru, stejne jako kazde jine medium, publikuje clanky pro sveho typickeho ctenare. Kvalita clanku je poplatna (ne)kvalite ctenarske obce. Pepa z vesnice, ktery nic jineho nez skodovku nikdy nezkusil a o internetu slysel akorat ve spravach na Nove, by redakci roztrhal v zubech, kdyby napsala o skodovce neco jineho, nez pise. Tihle "ctenari" redakci zivi, tak budme tolerantni.
Normalni clovek si o tom pomysli sve a jde dal. Stejne, jako si nikdy nekoupi svet motoru... ;-)
:no:
Tak mi řekni, jakej lepší časák by sis za podobnou cenu mohl v Česku koupit ... je naprosto přirozené, že český časopis vychvaluje české auto, němci si taky vychvalují Golfíka, korejci zase své Kie a Hyundaie ...
Je ale pravda, že Octa si vychvalování zaslouží, za celkem pěkné peníze dostane zákazník kus kvalitního, bezpečného, spolehlivého, normálně vypadajícího auta, u kterého nebude problém se sháněním náhradních dílů ani s prodejem. Ovšem člověk zaujatý proti Škodovce toto nikdy neuzná a bude fňukat, jak má ta Octa nudný design (je to otázka vkusu každého, jedno je ale jisty: ten design zestárne daleko elegantněji než složitá tvary japonců a korejců - schválně si srovnej design Oktávky z roku 97 a Daewoo Espera), jak je strašně předražená (jak by k sakru mohla být podobně levná jako Kia Ceed, když je daleko větší i poctivěji vyrobená, víc vydrží), jak jí v časopisech nadržují na úkor těch zázraků z Asie ... mohl bych pokračovat
".... dostane zákazník kus kvalitního, bezpečného, spolehlivého, normálně vypadajícího auta, u kterého nebude problém se sháněním náhradních dílů ani s prodejem. "
To iste mozem povedat o Renault Megane, Chevrolet Cruze, Citroen C4...atd... Kazde je aj kvalitne, aj bezpecne aj aj... a za nielen peknu, ale krajsiu cenu.
Dizajn je stary uz teraz, je pravda, ze dalej bude starnut len pomaly.
Ale napr. pri Fiate Multipla daktori nevychadzaju z uzasu este teraz a to ma uz 15rokov.
Daewoo Espero je mimo misu, to bolo skarede a otrasne uz v case uvedenia.
*Mégane není zrovna spolehlivý, po stránce kvality za Octou trochu zaostává, náhradní díly taky nemá levnější a při jeho prodeji ti bazar nenabídne ani zdaleka tolik jako za Octu.
*Cruze má zatím ještě punc novinky, takže o spolehlivosti se zde nedá bavit, nicméně Matiz, Aveo a jiné starší vozy této značky patří k těm nejporuchovějším. Kvalita Cruze taky není zrovna špičková, náhradní díly jsou drahé, v bazaru výhodně prodat taky nepůjde (viz předchůdce Lacceti, nebo jiná auta této značky).
*C4 není spolehlivá, náhradní díly nejsou nejlevnější a s prodejem to taky nebude tak výhodné jako v případě Octy.
Kvůli čemu je design nové Octy zastaralej ??Protože je jednoduchý a konzervativnější než u korejců, japonců?? Jasně, že nyní takové tvarově složité auto působí moderněji, ale co za 10, 15 let ???!!! Patnáctiletá Octa dodnes neudělá svým vzhledem nikde ostudu, zatímco stejně stará asijská auta dnes vypadají beznadějně zastarale.
[odkaz] vs [odkaz]
Megane, C4 nie su spolahlive povedal kto? Miestne oddelenie Renault a PSA haters?
Ceny Skodoviek na miestnom trhu su abnormalita, nie normalny stav, tak samozrejme, ze ceny lietaju neskutocne vysoko aj za otrepane a burane herky.
Renaulta vsak predas s rovnakou istotou ako Skodu, tak isto predas aj Citroena. Cena je druha vec.
Na jednej strane pises, ze Cruze ma punc novinky, na druhej strane uz vies, ze nepojde vyhodne predat.... to nepotrebuje komentar.
Preco ma Skoda lacne diely? lebo si ten skvely superlacny diel kupujes z auta svojho suseda, len on o tom este nevie. Normalna cena dielov je porovnatelna napriec znackami. Kazda ma nieco lacne, nieco drahe. Mozno korejci trochu utekaju dohora, europske znacky si nemaju co vycitat.
Co to je vobec kvalita? ze plasty maju medzery 0,1mm oproti 0,2mm inej znacky? Ci radsej budeme hodnotit vrzganie Oktavky niekde odzadu pri prejazde nerovnosti, ked sa deformuje karoseria? Kvalita u niektorych znaciek isla dole, niektorych hore do tej miery, ze si ani jedna nemoze vyskakovat.
Historicke statistiky a predsudky su iba odrazom kratkeho rozumu.
Je kvalitne Audi s exkluzivnym interierom a nespolahlivostou najvyssou z koncernu, ci Rapid, ktory sa kvalitou interieru vratil 25rokov spat, ale moze vydrzat ovela viac (sudiac podla spolahlivosti oktavok)??
"Nadcasovy" dizajn je marketingovy drist, co vsetci zozrali aj s navijakom a opakuju to ako bezmozgovci.
Ktore z dvojice ma podla teba novsi vzhlad: [odkaz] [odkaz]
Podla mna Croma, napriek tomu, ze ma uz 22rokov. Octa bola nezaujimava uz v case uvedenia.
Toto je auto: [odkaz]
Cim blizsie bude auto vyzorom blizsie jeho vseobecnej definicii, tym nestarnucejsi bude jeho dizajn. Vyzera to tak, ze folcvagen si od tejto definicie osvojil reklamny slogan - Das Auto.
Auto, ktore nicim nezaujme a nema akykolvek moderny prvok, bude vyzerat uplne najsamlepsie aj o 150rokov. Je vsak umenie sklbit dizajn tak, aby bolo auto zaujimave pocas veku a moderne zaroven v dobe zrodu. To sa nepodari zdaleka vsetkym.
To, ze " neudělá svým vzhledem nikde ostudu" znamena iba to, ze je nezaujimava a nic nevzbudzuje.
1. Jasně jsem napsal, že Cruze pravděpodobně nepůjde dobře prodat vzhledem k tomu,že ostatní modely této značky rychle ztrácí cenu a v bazaru o ně není velký zájem. (viz předchůdce Lacceti)
2. Srovnávat vylepšený Fiat Croma ze závěru produkce se sériovou průměrnou Oktávkou je jako srovnávat jablka s hruškami, ta auta měla ve své době hodně rozdílnou cenovku. Octa ale celkově vypadá moderněji, srovnej si Oktávku a Cromu při pohledu z boku nebo zezadu (uznávám, že zepředu je Croma hezčí).
[odkaz] vs [odkaz]
3. Schválně si srovnej ceny náhradních dílů na desetiletou Oktávku s cenou ND na stejně starou Lagunu nebo Mégane, Škodovky je mají více či méně levnější a není problém je sehnat.
4. Oktávka ti přijde nezajímavá? To je docela zvláštní, většině lidem z mého okolí se moc líbí, a ten zbytek, kterému se nelíbí, jsou naprostí antiškodováci, kteří by ohrnovali nos i nad Superbem Laurin Klement za milion. Takoví lidi si vynášejí ty jejich zázraky Nissany, Hondy, Toyoty atd. do nebes, přestože jim už několikrát vypověděly službu a v bazaru za ně dostali pár šupů. Přeci by nejezdili ve škodovce ...
>:D
To hej, Croma zozadu nemala facelift, tzn. je to auto dizajnom o 9rokov starsie (1987). Celna maska Cromy po FL je z 1991. Octavka implementovala obliny, ktore prave vchadzali do mody. Napriek tomu na tom OI nie je vyrazne lepsie.
Ano, to si mozem porovnat aj ceny dielov na Feliciu proti O1 a razom je O1 nezmyselna kupa.
Sa mi zdalo, ze sa bavime o aktualnych autach a pises v prvom prispevku o O3, nie historii a ND na ojazdene herky.
Ano, Okta je nezaujimava, ved sa to aj tu v diskusii casto omiela.
Okrem toho, o ktorej pises, 1, 2, 3? Najlepsi ohlas ma vzdy 2 pred FL, ktora sa paci, potom O1po FL. 3ka je uplny rozpor, bud sa paci alebo nepaci. To iste zazivaju aj korejci, aj zabozruti aj dals;, co o.i. svojim sposobom znaci, ze je to aktualny dizajn, ktory casom rovnako strati atraktivitu.
".... a ten zbytek, kterému se nelíbí, jsou naprostí antiškodováci,..." >:D >:D To je uplna demagogia a antilogika. Vyjadrenia takej (ne)kvality si snad nabral od politikov?
Posledny odstavec je uplne pokrytecky a bez zmyslu. Protivnikov si zaradil prave tam, kde si sa zaradil sam. Honda/Toyota/... hater ide vykladat nieco o Skoda haters. Usmevne >:D
A ano, po tom co som stravil par sto-km za volantom O2FL L&K s 2.0TDI PD, mozem spokojne tvrdit, ze je to plechova skatula ako kazda ina. Priemerne, nicim nezaujimave auto. ;-)
Jako sorry, ale lidí, co odpradávna ohrnují nad škodovkami nos jsem za svůj život potkal hodně. Za socíků kritizovali stodvacítky, přitom o jejich zázracích v podobě Žigulíků, Dácií 1300 se nedalo říct, že by byly lepší. To samé v devadesátejch letech, člověk si koupí nádhernou bílou Felicii za 300 tis. a nějakej chytrák mi kecá, proč jsem si kupoval Škodovku, když za podobnou cenu se dá sehnat z bazaru Nissan Almera ... ;-\
Nediv se mi, že tak obhajuju Škodovky, popřípadě Německá auta, mám s nimi totiž jen dobré zkušenosti. Třeba firemní Octa má už 400 tis. na tachometru a stále bezvadně funguje, měli jsme i Mondeo, které mělo nalítáno ještě víc a bezproblémově fungovalo. ;-)
Vidim, ze obhajujes; ved samozrejme, ze kazdy haji svoju farbu, ale odtial potial. Hoci treba uznat, ze to robis dost mierne proti inym individuam.
Na firme, kde som robil bolo tiez vela Skodovic, na vyber F1; F2, O2F1, O2F2 1.8TSI, O2F2-L/K, O2-RS, vsetko rocniky 2007-2011 a kazdu jednu som mal moznost soferovat. To ma presvedcilo, ze si to auto zarucene nikdy nekupim a tiez utvrdilo v tom, ze chvalospevy kdekade napisane, ci noviny/fora/weby, ci magaziny; su len skreky do prazdna.
Zase kolega bol tiez Skodovkar, doma mal S125, Feldu, a kupil O2F2. Nemozem mu na to nic povedat, on bol s tym spokojny a nie je co riesit, takze stotoznenie so znackou chapem.
Kupovat si auto, aby za 15 let nevypadalo zastarale (resp. vyapdalo stejne zastarale jako v dobe uvedeni) je hodne uhozene i na ctenare typickeho SM. 8-s:no:
Tak drž hubu a čti si vše na internetu jak ti největší retardi ... říká ti něco fungující ekonomika? Tím, že si koupíš časák, pošleš peníze do oběhu. :yes:
A kdo je sakra zvědavej na tvé žvásty o tom, jak je SM hrozný časopis. Možná, kdyby sis ho kupoval, tak bys zjistil, že tam vychvalují i jiné značky než Škodovky, v mnoha srovnávacích testech byly Škodovky poraženy, zkritizovány, vozy, které je porazily vychváleny.
Možná ti je SM nesympatický kvůli tomu, že tam většinou japonská a korejská auta ve srovnávačkách příliš neuspějí, to ale není vina redaktorů SM (jednou se mi zdálo, že Hyundaji i30 proti Golfu trochu vylepšili průměr známkou za design 1.25, což je úplně nesmyslné ohodnocení, když to auto vypadá nevyváženě i na sedmnáctkách kolech), SM prostě nemůže za to, že současné vozy koncernu VW jsou komplexnější než jejich asijští konkurenti. Byť uznávám, že design koncernových aut je v některých případech příliš nudný (viz nový Touran, Rapid). ;-)
Uz dlouho jsem necetl tak nadsene hlasky ze srovnavaciho testu, u ktereho bych ocekaval objektivitu. Tudiz mam za to, ze srovnani melo predem nastaveny vysledek typu..."jak chcete, aby to vyslo" ;-) coz je bezne. Jde preci o love.
Octavia si nasla za ty roky mnoho zakazniku a jsem toho nazoru, ze v MB se snazi na uspech navazat. Vsak taky strategie koncernu VW do roku 2018 je byt jednickou na svete, tedy prodavat, vyrabet, prodavat. Rapid a OIII mi prijdou velmi podobne vozy, lisici se cenovkou. Cena je navic velmi promenlivy parametr, jak bylo videt nedavno u Rapidu.
...nejlepší nabídka Octavia combi 1.generace Tour 1.9TDi,....samozřejmě nejlepší nabídka pro spotřebitele - zákazníka >:D >:D , to ostatní při určité motorizaci a výbavě je JEN DRAHÉ a DRAHÉ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :no::no:
Mňa by zaujímala hlavne kvalita a pohodlie sedačiek
Mal som možnosť absolvovať v dvojkovej Octavie niekoľko ciest nad 1.000 km, a musím povedať, že po 500-600 km už ma "žrali mrle". Jednoducho som si nevedel nájsť pohodlné miesto. Nepriamo mi to potvrdil aj môj známy, ktorý pred mnohými rokmi utrpel zranenia chrbáta (zad). Ten si kúpil novú dvojkovú Octaviu, ale po 15000 km ju musel predať - jednoducho v nej nemohol obsedieť. Tak si kúpil Avensisa (viem, je to o triedu vyššie) a odvtedy nemá problém.
Ja tiež na mojej šestkovej mazde môžem prejsť aj 1.000 km na jeden záťah, a bez problémov.
Re: Mňa by zaujímala hlavne kvalita a pohodlie sedačiek
Takže: VW Jetta ( Prakticky podobná OII).. Přes 1000 km uplně bez problémů ( řidič i spolujezdec). V OIIFl delší cesta - jakožto řidič problém nemám, ale jakožto spolujezdci se mi dělá zle, auto podivně poskakuje nepůsobí dobře na můj žaludek.. ( Míval sem s tímhle problémy v autobuse či v Š.Felicii). V autě střední třídy problém nemám nikde i když to bylo starší, než tyto dva modely. Měřím 188 cm a nejsem párátko.. Vše dostačující.... Myslím, že je to jen o vsugerování toho pocitu ( vyjma člověka co má probémová záda). Propastný rozdíl bych viděl u aut velikosti Fabia a podobně.. V nižší střední se dá lépe čí hůře cestovat relativně pohodlně, když je člověk zdravý :-)
totalne dojebali podvozek oproti II. je v nove Ochcavce slys
totalne dojebali podvozek oproti II. je v nove Ochcavce slyset kazda nerovnost :no: a ve vyssich rychlostech auto neni tak jiste a mene sedi jako driv :-(
Tim, jak v poslednich letech spadly ceny aut, se OIII i obdobne vozy dostaly do kategorie bezneho, tuctoveho spotrebniho zbozi, od ktereho se proste zadne extra zazraky nedaji cekat.
A pro spoustu lidi se tak obdobne i rozhodovani o koupi takoveho auta vyrazne posunuje, kdy faktor libi-nelibi / chci - nechci muze klidne prebit 10-15% rozdil mezi podobnymi auty. Vzrusene debaty a srovnavani u takoveho "spotrebaku" jsou hodne usmevne. Pokud je to pro nekoho drahe, nekvalitni, tak si klidne muze koupit low end (alias totalni sunt) za par babek.
Kdyz vyjela prvni Okta, tak ta nejlevnejsi z dnesniho pohledu total social edition stala asi 36 prumernych mesicnich platu. U OII to bylo uz tech platu zhruba jen 25 a u OIII dokonce jen 13. A na trhu se nejlevnejsi priblizovadla daji koupit dokonce za mene nez 6 platu.
Neviem ako VY, ale ja už nemôžem čítať tie bludy o božských, najlepších autach na svete v marketingovom svete menom OCTAVIA v našom OCHCAVKA ! :yes: jeden blud strieda druhý a to ako si tu seru niektorý do huby a aj cela redakcia je zarážajúce až úsmevné >:D
takže pomôže jednoducho si to tu nevšímať lebo O III je najdokonalejšie auto a aj keby ju tu porovnávali s BMW 3 alebo Audi A 3 či A4 aj tak vyhrá Octavia !!! (český server, české auto, das auto) :yes: veľa zdaru :-)
No a přesto je čteš a ještě na to reaguješ, nejsi trochu MIMO? ku***@,tak to nečti,nečti,nečti a máš klídek,je to tak velký a nekonečný problém? Já se tu zase nad východem bavím >:D
Je evidentní že škoda opět dokázala vytvořit produkt, který na maximum využil potenciál a možnosti, které škoda v rámci firemní strategie od koncernu dostala. Nová octavia posunala hranice schopností nižší střední třídy zase o třídu výš a neni duvod se obávat, že by nebyla opět dobře prodejním produktem tak jako je již 15 let i přes dětinské stezky některých prostáčků, jak vidno zejména našich bývalých slovenských bratrů. Kdo chce, jistě již četl podrobné srovnávací testy jak s golfem, tak passatem a ví přesně kde octavia kde získává a kde ztrácí. Celkově je nová octavie o generaci dál a opět se řadí k tomu lepšímu co v nižší střední třídě je a hořekovat proto že cenově vychází dráž než lowend v podobě ceedů,, i30, meganů loganů a podobně je zbytečný. Octavia je cenově tam kam náleží a bude patřit i přes poprskané monitory některých závistivců - kdo chce, má jasno a má informace již dost utříděné, kdo chce kritizovat, bude kritizovat kdykoliv cokoliv a kdykoliv bude dotyčný k smíchu. Nemá zde cenu zminovat argumenty, které by byly smeteny ne proto, že by nebyly pravdivé, ale spíš kvůli osobní omezenosti, nedostatečnému rozhledu či protičeským postojům.
Re: Dobré auto -bylo, je a minimálně několik let bude
Low-end v podobe Ceedu ci i30 ma lepsi podvozek a kvalitnejsi interier nez ta tvoje Skoda. Kdyz mluvis o low-endu, nezapomen, jake postaveni ma Skoda v ramci koncernu, ty hlavo... 8-s
V Boleslavi řeší průser s neprodejem rapidu. Kdyby byl průser octavia III tak to bude špatný dělají všechno pro to aby to lidi kupovali, ta zadní náprava bude průser. Doporučuji novinářů udělit octavii III vozidlo světa navždy a zrušit všechny ankety.
(kto by nepochopil je to matematicke znamienko nerovnosti)
... mimochodom uz len veta "Ve dvojce jsme museli mít kolena u sebe jak způsobný školáček" sa ukazala ako nezmysel :D.. ked mi ludia povedali ze v O2 sa im sedelo pohodlnejsie nez v BMW 5 :)... no a dalsia vec .. O3 ma trapny podvozok s trapnou zadnou napravou ktora sa na O2 v zakladnej vybave ani nechyta .. kazdy trosku znaly vie ze nezavysle zavesenie kolies je omnoho kvalitnejsie a bezpecnejsie (v krizovych situaciach) ako obycajna vlecna naprava >:D .. a ze hviezdou a autom roka >:D .. .. mozno ked si kupite RS alebo 4x4 a dostanete normalny podvozok :-)