Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo 4C odhalila interiér a prozradila svůj výkon

Kabina „kompaktního supersportu“ bude dvoumístná. Podle automobilky má připomínat kokpit závodního auta.
Zpět na článek
26. 2. 2013 08:25
26. 2. 2013 08:38
26. 2. 2013 08:53
26. 2. 2013 21:42
26. 2. 2013 22:08
27. 2. 2013 00:39
26. 2. 2013 09:07
26. 2. 2013 09:11
26. 2. 2013 09:51
26. 2. 2013 09:57
26. 2. 2013 10:14
26. 2. 2013 14:26
26. 2. 2013 14:53
26. 2. 2013 16:35
26. 2. 2013 10:30
26. 2. 2013 13:18
26. 2. 2013 14:20
26. 2. 2013 14:20
26. 2. 2013 13:37
26. 2. 2013 11:20
26. 2. 2013 11:24
26. 2. 2013 12:35
26. 2. 2013 13:36
26. 2. 2013 11:40
26. 2. 2013 13:35
26. 2. 2013 14:46
26. 2. 2013 15:10
26. 2. 2013 15:14
26. 2. 2013 15:38
Avatar - Ham.
26. 2. 2013 08:25
177kW
Není to překlep? To je prakticky skoro stejný výkon jako v Giuliettě. V minulých článcích bylo 220kW/300hp.
Rozbalit vlákno
5
26. 2. 2013 08:38
Re: 177kW
Nie je, hmotnost to ma mat okolo 950-960kg. Teda hmotnostny vykon pod 4kg/k.
300k nebolo oficialne nikde, iba novinarske dohady prave podla pomeru 4kg/k; odhadovali mu okolo 1200kg.
Avatar - Ham.
26. 2. 2013 08:53
Re: 177kW
Tak na 950kg jsem zvědav, to bude muset být hardcore konstrukce, něco na způsob Lotus Exige aby se na takovou váhu dostali.
26. 2. 2013 21:42
Re: 177kW
Spíš Elise S (dříve SC). Exige je relativně těžký a přeplňovaný Elise má podobnou hmotnost a výkon.
Avatar - Ham.
26. 2. 2013 22:08
Re: 177kW
Myslel jsem, že Exige je coupé a Elise cabrio na témže základu. Mám ve vedlejší ulici jedno Exige odhadem tak z roku 2007-2008, je v něm 1.8 kompresor a majitel tuším říkal výkon kolem 220hp a hmotnost pod 1000kg.
27. 2. 2013 00:39
Re: 177kW
Dnes má Exige šestiválec a váží pomalu 1200 kilo. Elise by měl být silniční model (a je to targa), Exige pak okruhový (střešní díl lze sundat, ale není určen pro provoz bez něj - u starých byl uveden nějaký doporučený rychlostní limit, u nových nevím). Dříve to bylo prakticky stejné auto, ale kvůli šestiválci došlo ke změnám v karoserii (je o nějakých 25 cm delší a 5 cm širší, aby se do ní motor vešel). Novinou je pak Exige S Roadster, což je takový hybrid. Je to vlastně Elise se šestiválcem, tedy postavený na základě Exige S.

Elise S má 1,8 s kompresorem, 162 kW a 924 kg. Starší Exige měl prakticky stejné hodnoty, jen byl určený pro okruh. Později byla 240 (179 kW) a 260 (192 kW). Od roku 2012 má 258 kW šestiválec z Evory S. Také trochu zcivilněl, alespoň mně to tak přijde. Teď působí víc jako silnější brácha Elise.
26. 2. 2013 08:31
.... hliník se odstěhoval....
..... do Alfy 4C.... tím největším rozdílem mezi motorem z Giulietty a tím ze 4C je použití hliníku na odlití bloku.... To je ta naprosto zásadní změna..... viz např. tady: [odkaz]

Jaký bude mít výkon se asi ještě neví, ale určitě bude vyšší než u běžné Giulietty, jinak by mi moc použití nového bloku nedávalo smysl (i když samozřejmě, už samotná úspora hmotnosti je důležitá.....)
Rozbalit vlákno
9
26. 2. 2013 08:36
Re: .... hliník se odstěhoval....
Jsem zvědav, jak místní pomatenci přijmou ten plech v interiéru na dveřích u auta za jeden a půl míče. :-!
26. 2. 2013 08:49
Re: .... hliník se odstěhoval....
Nevěřím, že si až takovej blb.
26. 2. 2013 09:10
Re: .... hliník se odstěhoval....
Tak to děláš dobře. :-!
26. 2. 2013 09:13
Re: .... hliník se odstěhoval....
Tak už tě znám. Máš slabé stránky, ale blbec nejsi, tak ho prostě ze sebe zbytečně nedělej...
26. 2. 2013 09:21
Re: .... hliník se odstěhoval....
Já je dělám z těch trumbelínů, kteří s tím plechem v interiéru mají nebetyčný problém. Já mezi takové nepatřím. :-!
26. 2. 2013 09:35
Re: .... hliník se odstěhoval....
Já taky ne...
26. 2. 2013 10:51
Re: .... hliník se odstěhoval....
>:D
26. 2. 2013 09:45
Re: .... hliník se odstěhoval....
Jeden blazon uz nad tym onanuje. Kolko myslis, ze ich este bude? >:D
26. 2. 2013 09:54
Re: .... hliník se odstěhoval....
Opět jsi nepochopil. :-!
Avatar - Dinar
26. 2. 2013 08:43
Docela minimalisticky
pojaté, jasně váha, dělá to na mě takový hodně lotusí dojem, což je fajn, jenže pak bude mít možná 4C problém s cenou, za avizovaných jedenapůl budou potenciální zájemci, předpokládám, čekat třeba v interieru něco více směrem ke caymanu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - CHerokee
26. 2. 2013 09:07
4C
To bude asi nádherný malý lehký evropský sporťák. Jde proti té Toyotě GT 86 a Subaru. Ale teď jde i o to, aby dobře naladili podvozek (tomu bych u Alfy věřil) a zvládli to i cenově, což bude těžší. Protože ti Japonci jsou komplet vybaveni za 800 000. Mám ale rád taková auta... které se designově liší a umí chytnout za srdíčko. Není moc značek, které si to dovolí, trh se spíše unifikuje.
Rozbalit vlákno
12
26. 2. 2013 09:11
Re: 4C
Jasné.., je potřeba ale mít namysli, že tohle auto je v jiném levelu, než zmínění japonští konkurenti..., konkurenta tohoto auta už uvedl správně Dinar.. a i tam si myslím, že tohle je více ultimativní auto, než zmíněné Porsche.... Ale uvdí se až v reálu... Ale čekám, že to bdue hooodně dobré.
Avatar - Dinar
26. 2. 2013 09:51
Re: 4C
Trochu jsem prošel net a zjistil, že tato diskuse bude nejspíš zbytečná. Jak to totiž vypadá, alfa udělá ze 4C limitku, pro Evropu 1 tis. kusů, takže podobný příběh jako 8C. Jinými slovy, konkurence ať pro lotus, porsche, pro gt86 už vůbec, se nekoná. Škoda, ale cena vývoje a výroby bude asi příliš vysoká, takže ze 4C nakonec bude v podstatě jen taková reklamní záležitost, aby se na alfu nezapomělo.
Avatar - CHerokee
26. 2. 2013 09:57
Re: 4C
Hmm, tak to by byla škoda.
26. 2. 2013 10:14
Re: 4C
Já furt doufám, že tohle prohlášení nebude vůbec pravda a že své rozhdonutí přehodnotí. Věřím, že to je takové to prohlášení, nebudou, přijďtě co nejdřív... Doufám.. Myslím, že by nebylo dobré z toho dělat takovou exkluzivitu..., neboť by to bylo kontraproduktivní.. Je potřeba, aby Alfa byla vidět.. a pokud jich udělají 10 000 a šmitec, tak skončí v garážích prachatých lidí a jejich větší poměr výskytu na km2 bdue tak max. v Monacu, Římě, Turínu, Paříže a Londýna... A to je málo.
Avatar - Dinar
26. 2. 2013 14:26
Re: 4C
Souhlas s tím, že by alfa tohle auto potřebovala, pro zlepšení image, prodávat po tisicích ročně, ale vzhledem k tech. údajům, myslím hlavně ten karbon, váhu, použitou techniku mi ta informace o limitce přijde docela logická, fakt si nemyslím, že to auto lze jako ziskový produkt vzhledem k nákladům na vývoj i výrobu dostat za míň než těch jeden a půl, a to už samo o sobě, třeba ve světle caymana, masové rozšíření prakticky vylučuje. Ta limitka je takový elegantní ústup do předem připravených pozic. Každopádně lepší než nic.
Avatar - fOE
26. 2. 2013 14:53
Re: 4C
Ja bych se toho nebal, jasne je tu caymann ale hlad po sportovni alfe bych nepodcenoval dokud bych to nevypustil... nakonec 8C v nicem krom designu nevynikala a prodala se. Na evoque se stoji 4-6 mesicu cekaci lhuta ikdyz je proti nemecke stejne velke konkurenci drazsi o 20-25%, design proste prodava.
Pokud by to auto alfa nezvrzala, nebyli tam nejake vylozene ergonomicke preslapy nebo technika na houno tak by se po tisicich rocne prodavat mohla i za cenu nastavenou proti caymanu a i za predpokladu ze by caymann byl objektivne lepsi auto.
Avatar - Dinar
26. 2. 2013 16:35
Re: 4C
8C se prodala, protože to byla limitka, C4 se prodá jako nic úplně stejně. Já říkám, že limitku chápu tak, že to auto je natolik drahé, že se za 1,5 mil. Alfě jako seriovka nevyplatí, muselo by stát víc, a to je už v cenovém teritoriu, kde v sílu "hladu po malé alfě" evidentně nevěří ani sama automobilka. A já souhlasím. ;-)
Avatar - iudex
26. 2. 2013 10:30
Re: 4C
Bez ohľadu na počet kusov je to auto mimo nás, ako pozerám na túto fotku, Ty ani ja by sme sa dovnútra nenasúkali: [odkaz] >:-[] >:D
Avatar - Dinar
26. 2. 2013 14:20
Re: 4C
Až ve fitku sundáš 10cm výšky, ozvi se, přijdu si taky zacvičit, nejen kvůli té alfě, pořád bych měl možnost pořídit si skvělou S2000, jenže je tu stejný problém, prostě se do ní nevejdu. ;-)
Avatar - Dinar
26. 2. 2013 14:20
Re: 4C
Jo, to mě taky napadlo, jak jsem viděl ten vnitřek a údaj o výšce auta. >:D
26. 2. 2013 13:37
Re: 4C
800kKc to stat urcite nebude, skromny odhad mam na 1.050-1,125mil.Kc. Tam by to bolo rozumne.
26. 2. 2013 09:14
Predne svetla
To je snad zly (tuzingovy) vtip? 8-s
Rozbalit vlákno
4
26. 2. 2013 09:26
Re: Predne svetla
Nie to je najnovsi Alfa dizajn poslednej doby - Mito, Julietta, 4C :-)
26. 2. 2013 09:39
Re: Predne svetla
tie to aspon maju zasklene ;-)
26. 2. 2013 09:45
Re: Predne svetla
Vše je založeno na 8C. ;-)
26. 2. 2013 13:14
Re: Predne svetla
Je dost mozne, ze svetla budu z prototypu [odkaz] , nie z tohto renderu.
26. 2. 2013 11:20
Anketa
Diskuze stranou.
Je tu někdo, kdo by za 1,5mio nešel radši do Caymana?
A tím mám na mysli lidi, který opravdu na drahou hračku mají.

Myslím, že něco podobnýho se to už řešilo na bázi Lexus vs svatá trojice.
Rozbalit vlákno
9
26. 2. 2013 11:24
Re: Anketa
já.... ;-)
ale vzhledem k tomu, že nenzáme cenu a neznáme reálné jízdní výkony toho auta, je to debata vyloženě na vodě.....
Jinak tady na ACZ samozřejmě všichni zcela běžně máme na hračky za jeden a půl míče.... ;-) :-!
26. 2. 2013 12:35
Re: Anketa
Tak jasně, že je to řešení na vodě.

Jenže Toyobaru je slušný balík zábavy za relativně malý balík pěnez a Cayman je asi tak dobře vychytaný sportovní kupátko, že bych při jakékoliv úvaze o útratě nad 1mio šel prostě k Prosche.
A myslím, že reálný nákupčí mi dá za pravdu.

Z toho pohledu mi přijde, že Alfa, ač nerada bude muset s cenou někam pod milion, kam se podle mě ani nedostane (navíc, kam se pak vejde chystaný "mx 5" model?).
Konkurence: 370z, z4 jsou tak vlastně na úplně stejné ceně.

I když různým výstřelkům, experimentům a různorododosti fandím, tak se domnívám, že to bude mít 4c těžký.
Mno...snad se budu mýlit:)
26. 2. 2013 13:36
Re: Anketa
no Alfa každopádně bude muset jezdit přímo pekelně, aby si tu cenu (ať už bude vlastně jakákoliv) zasloužila....
Jinak je paradox, že jedni si tady stěžují, že se jich vyrobí málo a druzí, že se nebude prodávat a že ji nikdo nebude chtít.... ;-)
Počkáme si a uvidíme....
26. 2. 2013 11:40
Re: Anketa
To víš, že fuj-německé auto BY tady nechtěl nikdo ani zadarmo, ale pro Alfu BY šli všichni na kraj světa...tedy dokud nenastane čas, kdy slova z huby do rukou vstoupiti musí. Klasika.
26. 2. 2013 13:35
Re: Anketa
Aky ma vyznam neist do Alfy? v com je Porsche tak vynimocne, aby malo vyznam kupit len to?
Avatar - fOE
26. 2. 2013 14:46
Re: Anketa
Cayman ma o 2 valce vic, vyssi vykon, atmosfericky boxer motor (nizke teziste, lepsi reakce na plyn, davkovani vykonu atd.), brzdy podle kterych se pomeruji jine automobilky uz v zakladu (+ moznost doplatit za keramicke), auru Porsche ktera pro me osobne je vic nez aura Alfa Romeo (to je ciste sibjektivni), kvalita interieru a ergonomie Porsche je lety overena,novy cayman ma na cem stavet a bude tak podle me jeste vyladenejsi auto nez novinka 4c, porsche ma snad nekonecnej program individualizace kde si to auto clovek muze vyskladat do nejmensiho detajlu podle svych predstav (kdyz to penezenka dovoli), porsche je podle ruznych rebricku relativne spolehlive auto (nerikam ze 4c nebude, ale u itala a u novinky je to vzdy o risku) atd...
To varim jen od klavesnice, skutecny majitel Caymannu by nam k tomu urcite rekl jeste par dalsich veci ;-)
26. 2. 2013 15:10
Re: Anketa
Vidim, ze si v 4C uz sedel, gratulujem.
Avatar - fOE
26. 2. 2013 15:14
Re: Anketa
Dotaz znel "v cem je Porsche vynimocne", na to jsem vypsal v cem to Porsche skutecne je vyjimecne. Jinak receno muze byt 4c sebelepsi/horsi vlastnosti Caymannu to nezmeni. A btw. abych treba vedel jaky prubeh ma atmosfericky plneny motor proti preplnovanemu nemusim v te alfe sedet. ;-)
26. 2. 2013 15:38
Re: Anketa
Nie, nenapisal si aky ma priebeh, ale "lepsi reakce na plyn, davkovani vykonu " a to je rozdiel, ne?
Este si 4C nevidel a uz vies, ze ma aj lepsi interier...
To su vsetko blafy a uplna dojmologia.
Jedine, s cim sa da objektivne suhlasit - je aura Porsche a moznosti individualizacie, na com si daju v Stuttgarte zalezat.
Zvysok su vymysly.
27. 2. 2013 07:59
Proč ne s manuálem?
Krásný sporťáček! Chválím použití klasické parkovací brzdy (nové modely Porsche už ji mají elektrickou- brr!), ale proč to auto Alfa nenabídne taky s manuální převodovkou? Velká škoda! Motor zase není tak silný, aby to manuál nesneslo.... Jsem moc zvědavý na zvuk, snad si dali záležet, protože tenhle motor má ve 159 příliš nudný zvuk. Ale když dali nové sání a výfuk, tak to snad bude O.K. :-)
Rozbalit vlákno
0