Nie je, hmotnost to ma mat okolo 950-960kg. Teda hmotnostny vykon pod 4kg/k.
300k nebolo oficialne nikde, iba novinarske dohady prave podla pomeru 4kg/k; odhadovali mu okolo 1200kg.
Myslel jsem, že Exige je coupé a Elise cabrio na témže základu. Mám ve vedlejší ulici jedno Exige odhadem tak z roku 2007-2008, je v něm 1.8 kompresor a majitel tuším říkal výkon kolem 220hp a hmotnost pod 1000kg.
Dnes má Exige šestiválec a váží pomalu 1200 kilo. Elise by měl být silniční model (a je to targa), Exige pak okruhový (střešní díl lze sundat, ale není určen pro provoz bez něj - u starých byl uveden nějaký doporučený rychlostní limit, u nových nevím). Dříve to bylo prakticky stejné auto, ale kvůli šestiválci došlo ke změnám v karoserii (je o nějakých 25 cm delší a 5 cm širší, aby se do ní motor vešel). Novinou je pak Exige S Roadster, což je takový hybrid. Je to vlastně Elise se šestiválcem, tedy postavený na základě Exige S.
Elise S má 1,8 s kompresorem, 162 kW a 924 kg. Starší Exige měl prakticky stejné hodnoty, jen byl určený pro okruh. Později byla 240 (179 kW) a 260 (192 kW). Od roku 2012 má 258 kW šestiválec z Evory S. Také trochu zcivilněl, alespoň mně to tak přijde. Teď působí víc jako silnější brácha Elise.
..... do Alfy 4C.... tím největším rozdílem mezi motorem z Giulietty a tím ze 4C je použití hliníku na odlití bloku.... To je ta naprosto zásadní změna..... viz např. tady: [odkaz]
Jaký bude mít výkon se asi ještě neví, ale určitě bude vyšší než u běžné Giulietty, jinak by mi moc použití nového bloku nedávalo smysl (i když samozřejmě, už samotná úspora hmotnosti je důležitá.....)
pojaté, jasně váha, dělá to na mě takový hodně lotusí dojem, což je fajn, jenže pak bude mít možná 4C problém s cenou, za avizovaných jedenapůl budou potenciální zájemci, předpokládám, čekat třeba v interieru něco více směrem ke caymanu.
To bude asi nádherný malý lehký evropský sporťák. Jde proti té Toyotě GT 86 a Subaru. Ale teď jde i o to, aby dobře naladili podvozek (tomu bych u Alfy věřil) a zvládli to i cenově, což bude těžší. Protože ti Japonci jsou komplet vybaveni za 800 000. Mám ale rád taková auta... které se designově liší a umí chytnout za srdíčko. Není moc značek, které si to dovolí, trh se spíše unifikuje.
Jasné.., je potřeba ale mít namysli, že tohle auto je v jiném levelu, než zmínění japonští konkurenti..., konkurenta tohoto auta už uvedl správně Dinar.. a i tam si myslím, že tohle je více ultimativní auto, než zmíněné Porsche.... Ale uvdí se až v reálu... Ale čekám, že to bdue hooodně dobré.
Trochu jsem prošel net a zjistil, že tato diskuse bude nejspíš zbytečná. Jak to totiž vypadá, alfa udělá ze 4C limitku, pro Evropu 1 tis. kusů, takže podobný příběh jako 8C. Jinými slovy, konkurence ať pro lotus, porsche, pro gt86 už vůbec, se nekoná. Škoda, ale cena vývoje a výroby bude asi příliš vysoká, takže ze 4C nakonec bude v podstatě jen taková reklamní záležitost, aby se na alfu nezapomělo.
Já furt doufám, že tohle prohlášení nebude vůbec pravda a že své rozhdonutí přehodnotí. Věřím, že to je takové to prohlášení, nebudou, přijďtě co nejdřív... Doufám.. Myslím, že by nebylo dobré z toho dělat takovou exkluzivitu..., neboť by to bylo kontraproduktivní.. Je potřeba, aby Alfa byla vidět.. a pokud jich udělají 10 000 a šmitec, tak skončí v garážích prachatých lidí a jejich větší poměr výskytu na km2 bdue tak max. v Monacu, Římě, Turínu, Paříže a Londýna... A to je málo.
Souhlas s tím, že by alfa tohle auto potřebovala, pro zlepšení image, prodávat po tisicích ročně, ale vzhledem k tech. údajům, myslím hlavně ten karbon, váhu, použitou techniku mi ta informace o limitce přijde docela logická, fakt si nemyslím, že to auto lze jako ziskový produkt vzhledem k nákladům na vývoj i výrobu dostat za míň než těch jeden a půl, a to už samo o sobě, třeba ve světle caymana, masové rozšíření prakticky vylučuje. Ta limitka je takový elegantní ústup do předem připravených pozic. Každopádně lepší než nic.
Ja bych se toho nebal, jasne je tu caymann ale hlad po sportovni alfe bych nepodcenoval dokud bych to nevypustil... nakonec 8C v nicem krom designu nevynikala a prodala se. Na evoque se stoji 4-6 mesicu cekaci lhuta ikdyz je proti nemecke stejne velke konkurenci drazsi o 20-25%, design proste prodava.
Pokud by to auto alfa nezvrzala, nebyli tam nejake vylozene ergonomicke preslapy nebo technika na houno tak by se po tisicich rocne prodavat mohla i za cenu nastavenou proti caymanu a i za predpokladu ze by caymann byl objektivne lepsi auto.
8C se prodala, protože to byla limitka, C4 se prodá jako nic úplně stejně. Já říkám, že limitku chápu tak, že to auto je natolik drahé, že se za 1,5 mil. Alfě jako seriovka nevyplatí, muselo by stát víc, a to je už v cenovém teritoriu, kde v sílu "hladu po malé alfě" evidentně nevěří ani sama automobilka. A já souhlasím. ;-)
Až ve fitku sundáš 10cm výšky, ozvi se, přijdu si taky zacvičit, nejen kvůli té alfě, pořád bych měl možnost pořídit si skvělou S2000, jenže je tu stejný problém, prostě se do ní nevejdu. ;-)
já.... ;-)
ale vzhledem k tomu, že nenzáme cenu a neznáme reálné jízdní výkony toho auta, je to debata vyloženě na vodě.....
Jinak tady na ACZ samozřejmě všichni zcela běžně máme na hračky za jeden a půl míče.... ;-):-!
Jenže Toyobaru je slušný balík zábavy za relativně malý balík pěnez a Cayman je asi tak dobře vychytaný sportovní kupátko, že bych při jakékoliv úvaze o útratě nad 1mio šel prostě k Prosche.
A myslím, že reálný nákupčí mi dá za pravdu.
Z toho pohledu mi přijde, že Alfa, ač nerada bude muset s cenou někam pod milion, kam se podle mě ani nedostane (navíc, kam se pak vejde chystaný "mx 5" model?).
Konkurence: 370z, z4 jsou tak vlastně na úplně stejné ceně.
I když různým výstřelkům, experimentům a různorododosti fandím, tak se domnívám, že to bude mít 4c těžký.
Mno...snad se budu mýlit:)
no Alfa každopádně bude muset jezdit přímo pekelně, aby si tu cenu (ať už bude vlastně jakákoliv) zasloužila....
Jinak je paradox, že jedni si tady stěžují, že se jich vyrobí málo a druzí, že se nebude prodávat a že ji nikdo nebude chtít.... ;-)
Počkáme si a uvidíme....
To víš, že fuj-německé auto BY tady nechtěl nikdo ani zadarmo, ale pro Alfu BY šli všichni na kraj světa...tedy dokud nenastane čas, kdy slova z huby do rukou vstoupiti musí. Klasika.
Cayman ma o 2 valce vic, vyssi vykon, atmosfericky boxer motor (nizke teziste, lepsi reakce na plyn, davkovani vykonu atd.), brzdy podle kterych se pomeruji jine automobilky uz v zakladu (+ moznost doplatit za keramicke), auru Porsche ktera pro me osobne je vic nez aura Alfa Romeo (to je ciste sibjektivni), kvalita interieru a ergonomie Porsche je lety overena,novy cayman ma na cem stavet a bude tak podle me jeste vyladenejsi auto nez novinka 4c, porsche ma snad nekonecnej program individualizace kde si to auto clovek muze vyskladat do nejmensiho detajlu podle svych predstav (kdyz to penezenka dovoli), porsche je podle ruznych rebricku relativne spolehlive auto (nerikam ze 4c nebude, ale u itala a u novinky je to vzdy o risku) atd...
To varim jen od klavesnice, skutecny majitel Caymannu by nam k tomu urcite rekl jeste par dalsich veci ;-)
Dotaz znel "v cem je Porsche vynimocne", na to jsem vypsal v cem to Porsche skutecne je vyjimecne. Jinak receno muze byt 4c sebelepsi/horsi vlastnosti Caymannu to nezmeni. A btw. abych treba vedel jaky prubeh ma atmosfericky plneny motor proti preplnovanemu nemusim v te alfe sedet. ;-)
Nie, nenapisal si aky ma priebeh, ale "lepsi reakce na plyn, davkovani vykonu " a to je rozdiel, ne?
Este si 4C nevidel a uz vies, ze ma aj lepsi interier...
To su vsetko blafy a uplna dojmologia.
Jedine, s cim sa da objektivne suhlasit - je aura Porsche a moznosti individualizacie, na com si daju v Stuttgarte zalezat.
Zvysok su vymysly.
Krásný sporťáček! Chválím použití klasické parkovací brzdy (nové modely Porsche už ji mají elektrickou- brr!), ale proč to auto Alfa nenabídne taky s manuální převodovkou? Velká škoda! Motor zase není tak silný, aby to manuál nesneslo.... Jsem moc zvědavý na zvuk, snad si dali záležet, protože tenhle motor má ve 159 příliš nudný zvuk. Ale když dali nové sání a výfuk, tak to snad bude O.K. :-)