Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Projekt Volkswagen dostal zelenou před 75 lety, v továrním muzeu Porsche proběhne výstava

Ferdinand Porsche, tvůrce prvního Volkswagenu, pro který se později vžilo označení Brouk, dostal pro svůj projekt svolení před tři čtvrtě stoletím.
Zpět na článek
17. 6. 2009 08:05
17. 6. 2009 10:04
17. 6. 2009 10:50
17. 6. 2009 11:43
17. 6. 2009 12:55
17. 6. 2009 13:02
17. 6. 2009 15:28
17. 6. 2009 20:49
17. 6. 2009 23:21
17. 6. 2009 19:10
17. 6. 2009 21:05
18. 6. 2009 05:43
18. 6. 2009 06:51
18. 6. 2009 07:50
18. 6. 2009 07:58
18. 6. 2009 07:59
17. 6. 2009 08:19
17. 6. 2009 10:48
17. 6. 2009 13:21
17. 6. 2009 15:48
18. 6. 2009 06:52
Avatar - prekladys
17. 6. 2009 08:05
díky
za stručné připomenutí počátků brouka, který zdomácněl po celé planetě. :yes:
Rozbalit vlákno
15
17. 6. 2009 10:04
Re: díky
Jo, jo, Brouk to je legenda legend :yes:
17. 6. 2009 10:50
Re: díky
Ambice na delší článek jsem si ani nedělal (ne, že bych nechtěl :o), myslím, že takhle ty začátky do news docela stačí, to nejdůležitější tam je. Jinak, velmi dobrá je kniha pana Tučka o historii Brouka, jestli ji někdo máte.
17. 6. 2009 11:43
Re: díky
Knihu nemám, článek je výbornej :yes:
17. 6. 2009 12:55
Re: díky
Díky, knihu si kup, je skvělá, našel jsem tam jen jednu chybu (Gerhard Mitter nebyl Němec, jak píše pan Tuček, nýbrž Rakušan :-) Sám jsem si jí otevřel i při psaní článku, protože se mi nezdála informace, že by prototypy V3 byly nakonec tři. Ovšem tisková zpráva Porsche se nemýlila, bylo tomu skutečně tak.
17. 6. 2009 13:02
Re: díky
:-) Koupím, díky.
Avatar - prekladys
17. 6. 2009 15:28
Re: díky
sleepere, kterou myslíš? já mám od tučka jen brožurku čítající 190 stran v postotalitní nekvalitě (Volkswagen včera a dnes z 91 roku)
tuček byl legenda, snad nikdo neměl za bolševika takový archív jako on a narozdíl od jiných se většinou ani nemýlil, což jsme tenkrát ale nemohli posoudit
17. 6. 2009 20:49
Re: díky
Tu mám taky, ale nedávno vyšla jeho historie Brouku, knížka má prostý název Volkswagen Brouk a vydala jí Grada v sérii Retro. Má takový ten podlouhlý formát. V knihovně mám obě vedle sebe :-) Pan Tuček je naprostá třída, za a) hodně pamatuje :-) a za b) jeho knížky jsou prakticky prosty faktických chyb , což nebývá u nás příliš zvykem...
17. 6. 2009 19:10
Re: díky
Rozhodně bych si ale nedovolil napsat, že podobnost s Tatrou V570 je čistě náhodná. Je obecně známy fakt, že Ledwinka předal osobně plány Hitlerovi, ten je dal Porschemu, který pak podle toho udělal brouka. Proto také po válce Ringhofferovi kterým tatra před válkou patřila VW odškodnil. Ale ještě v době, než broku dosáhl tak výrazného prodejního úspěchu. Všem bych vřele doporučil knihu Automobilové války, kterou napsal Jonathan Mantle. Je v ní spousta zajímavých informací, které ne každý ví.
17. 6. 2009 21:05
Re: díky
Tento "obecně známý fakt" čtu úplně poprvé, ale díky za upřesnění. Nemám ovšem tuto informaci odnikud ověřenou, takže to své malé rýpnutí v článku ponechám. Porsche navíc uvádí přesnější dataci u NSU typu 32, který vznikl ve třech exemplářích v roce 1933, tedy jsou s Tatrou V570 stejně staré... Jestli máš ovšem přesnější zdroje, klidně mi napiš SZ nebo na můj mail auto.cz, adresa je snadno odvoditelná :-)
18. 6. 2009 05:43
Re: díky
Ještě jsem zkusmo projel, co se kde píše o V570 na internetu. NIKDO předání plánů Hitlerovi neuvádí, jen to, že Hans Ledwinka s Porschem udržovali poměrně vřelé vztahy a není vyloučeno, že si předali zkušenosti. Ale nikdo to nepotvrzuje stoprocentně. Jak mohl Hitler vědět, že v Tatře něco jako V570 vyvíjejí? Psal se rok 1933, kdy se Hitler dostal akorát k moci, ne rok 1938, kdy se Kopřivnice octla v Ostsudetenlandu a Hitler a Němci už na továrnu měli vliv, což se projevilo zastavením výroby typu 97 (na přímý příkaz AH) a převezením jeho výkresové dokumentace do Německa. Jenže to už byl Brouk zralý k sériové výrobě... Zkrátka a dobře, moc se mi ten "obecně známý fakt" nezdá, ale pochopitelně uvítám jakékoli dpolňující info k této cause.
Avatar - T613
18. 6. 2009 06:51
Re: díky
ten "obecně známý" fakt bude zřejmě vycházet z obžaloby všeho lidu proti Ledwinkovi. Ledwinka a Porsche byli velice dobří přátelé, takže na to Ádu nepotřebovali.
18. 6. 2009 07:50
Re: díky
Ledwinka byl po válce ve vazbě a všechen lid na něho něco horlivě hledal. Za "obecně známý" fakt by šel těžit uran. Naštěstí lid utřel hubu. Ledwinka byl k Tatře naprosto loajální Tatry (dokonce i ve vazbě). S Porschem se bavit mohl. Nebyl to pro něj člověk úzce svázaný s konkurencí. Tak, jako mohl Porsche použít nějakou myšlenku Ledwinky, mohly myšlenky putovat i opačně. Já myslím, že společné úvahy byly prostě přínosem pro oba. VW pak platil majitelům Tatry za porušení patentů. To je normální postup. Jestli ta xpajova kniha obsahuje převážně takováto "fakta", patří do jiného oboru než odborná literatura.
18. 6. 2009 07:58
Re: díky
Díky za upřesnění (i Tatrovi), takže "inspirace" byla zjevná, pokud měl Porsche stoprocentně k dispozici Ledwinkovy plány a výkresy. Pokud xpaja citoval z té knihy, co asi "nějaký Anglian" může vědět o Tatře? Ta vazba na Hitlera se mi v té době zdá spíš jako snaha o senzaci, přímá spolupráce Hans Ledwinka-Ferdinand Porsche se mi jeví v lepším světle...
18. 6. 2009 07:59
Re: díky
Jinak, s těmi společnými úvahami a jejich přínosem bych také souhlasil... :-)
Avatar - T613
17. 6. 2009 08:19
menší OT
V Kopřivnici se v sobotu 20.června koná sraz veteránů [odkaz]
Rozbalit vlákno
6
17. 6. 2009 10:48
Re: menší OT
Škoda, že to mám do Kopřivnice trochu z ruky :-)
Avatar - white label
17. 6. 2009 12:58
Re: menší OT
Ale já ne..., heč! >:-[]
Avatar - T613
17. 6. 2009 13:21
Re: menší OT
a já mám nestíhačku ;-\
17. 6. 2009 15:48
Re: menší OT
nepřijedeš se podívat na nějakou tu VW DS-ku? >:-[]
Avatar - white label
17. 6. 2009 20:52
Re: menší OT
Tak si (na ten průjem) vezmeš třeba "černé uhlí"... 8-s >:-[]
Avatar - T613
18. 6. 2009 06:52
Re: menší OT
nejsem z karviné ole :-)
17. 6. 2009 12:32
Popisky k fotkám
Vážená redakce, k 5 fotkám by snad nebyl problém připojit popisky.
Rozbalit vlákno
3
17. 6. 2009 12:53
Re: Popisky k fotkám
Zřejmě to neumožńuje struktura webu - už jsem se na to ptal v souvislosti s autofun.cz, ale odpověď jsem bohužel nedostal. Takže pro pořádek - v ikoně je Volkswagen Typ 60 ročníku 1939, první fotka pod článkem je z roku 1958 a jsou na ní třistapadesátšestka a Brouk (:o), druhá je dle archivu Porsche z roku 1940 a je na ní kromě pana Porscheho jeden z prototypů Brouka, dle mého názoru se jedná o jeho osobní VW 38, který je zmíněn na konci článku. Třetí fotka je VW 30 z roku 1937, na tvrté je prototyp V3 a na páté pro změnu kabriolet V2, oba roku výroby 1936.
Avatar - prekladys
17. 6. 2009 15:41
Re: Popisky k fotkám
"první fotka pod článkem je z roku 1958 a jsou na ní třistapadesátšestka a Brouk"

nevíš o tomto obrázku víc? je na něm ferry porsche a tryskáč pan am, auta mají značky new yorku, co je k ale fotce napsáno v tvém zdroji?

díky
17. 6. 2009 21:12
Re: Popisky k fotkám
To, že je na fotce Ferry Porsche, jsi poznal správně :-) Ovšem Porsche u popisu fotky žádné další informace neuvádí. Pro jistotu kopíruji popis přímo z press archivu - 1958: Ferry Porsche with the Porsche construction Type 356 and Type 60 (Volkswagen). Porsche samozřejmě uvádí Brouka pod původním názvem Porsche Typ 60, což byl již sériový brouk. Aby v tom byl ovšem jo hokej, tak třeba i prototypy V1, V2 a V3 jsou nazývány Porsche Typ 60 V1... atd. Ale v článku jsem se striktně držel tiskové zprávy Porsche a omáčku dodal jen lehkou (Zundapp, NSU a další nedůležité detaily :o))