Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda 1203: Auto pro celý život

Legendární dvanáctsettrojka nám čtyřicet let vozila rohlíky a nás samotné dopravila do nemocnice i na hřbitov. Dodnes ji můžete mít i novou.
Zpět na článek
1. 3. 2013 18:36
1. 3. 2013 22:13
2. 3. 2013 08:09
3. 3. 2013 17:13
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
1. 3. 2013 20:12
1. 3. 2013 20:17
1. 3. 2013 20:58
1. 3. 2013 22:31
1. 3. 2013 23:15
2. 3. 2013 09:52
2. 3. 2013 09:54
2. 3. 2013 19:06
3. 3. 2013 00:19
3. 3. 2013 10:04
4. 3. 2013 21:09
Avatar - TS141
1. 3. 2013 18:36
1203
hele za mě nejhezčí škodovka všech dob, hlavně valník se bomba :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Snooob
1. 3. 2013 22:13
Re: 1203
Sťahovák, ktorému ani 3 generácie Octavie nestačia! :-)
Avatar - PeterLuk
2. 3. 2013 08:09
Re: 1203
Pravda :yes:

Sme mali zelený valník, škoda že ho dal dedo pred polrtokom zošrotovať... :'-(
1. 3. 2013 18:42
Nejstrašnější ze všech strašných
Neskutečné "auto" ... nejhorší co jsem kdy řídil.V sanitní verzi jsem se vezl téměř stovkou a hučící převodovka a kardan mi málem zničily uši >:D Motor snad ze Škody 1202 včetně převodového ústrojí.TAZ 1500 reznul snad už na dvoře továrny.V posledních kusech se objevila i 1.9 D
Oproti tomu byl Barkas nebe a dudy.S litrovým motorem díky dobrému zpřevodování mohl sloužit i jako 3 nápravová odtahovka,nehledě na zástavbu motorů VAZ (což bylo v tehdejší ČSSR ofiko schválené) Navíc mi Baryk přijde o dost hezčí
Rozbalit vlákno
13
1. 3. 2013 18:43
Re: Nejstrašnější ze všech strašných
málem bych zapoměl na možnou amputaci článků prstů při zařazení trojky a kontaktu s přístrojovkou >:D
Avatar - 3_diamanty
1. 3. 2013 19:58
Re: Nejstrašnější ze všech strašných
tu mas nieco co sa ti bude pacit:

[odkaz]
Avatar - šmoula nešika
1. 3. 2013 22:03
Re: Nejstrašnější ze všech strašných
>:D
Avatar - Snooob
1. 3. 2013 22:17
Re: Nejstrašnější ze všech strašných
Fast and Furious 7 - CS Drift
Avatar - šmoula nešika
1. 3. 2013 22:24
Re: Nejstrašnější ze všech strašných
:yes:
Avatar - Ronault.
2. 3. 2013 13:03
Re: Nejstrašnější ze všech strašných
Oni druftují tam, kde já běžně chodím nakupovat a parkuju... šmarjá 8-s
1. 3. 2013 20:25
Re: Nejstrašnější ze všech strašných
Aký sa písal rok, keď si s ňou jazdil? Kedy bola vyrobená? Kedy bola skonštruovaná? Za akých podmienok vznikala?
Keď si odpovieš na tieto otázky, odpustíš jej všetko. Čakal si od nej proste viac, než ti mohla pri všetkej snahe dať.
Toto auto pomáhalo držať dlhé roky hospodárstvo na nohách - od sanitky, cez mikrobus, skriňák, valník až k pohrebáku.
Kto si necení málo, nezaslúži si veľa. ;-)
1. 3. 2013 20:41
Re: Nejstrašnější ze všech strašných
stejně tak jsem jezdil s Barkasem který vznikal ve stejné době...designově mi přišel hezčí než 1203...s Barykem jsem stíhal i v dnešním provozu...až jsem se divil jak dokáže udržovat stálou stokilometrovou rychlost.
Jako prcek si pamatuju jak se 1203ky nemohly vyškrábat na kopec do nemocnice >:D
To auto byla československá znouze ctnost. Ze stejného období u mě jednoznačně vítězí Barkas,...nehledě na verze SMH (schnelle medizinische hilfe) která byla bezkonkurenční sanitkou
[odkaz]
Avatar - Bristol
3. 3. 2013 11:49
Re: Nejstrašnější ze všech strašných
nic nemění na tom že to bylo jedno z nejhorších aut i v tehdejší době... ;-) stejně jako Š120
Avatar - šmoula nešika
1. 3. 2013 22:06
Re: Nejstrašnější ze všech strašných
Motor a převodové ústrojí pocházely z Octavie (na komponenty z tisícovky tak nějak nezbyl čas). A blok z octy ještě pochází tuším z modernizovaného Popularu.
1. 3. 2013 22:12
Re: Nejstrašnější ze všech strašných
agregáty Škoda 1200 a 1202 :yes:
Avatar - šmoula nešika
1. 3. 2013 22:22
Re: Nejstrašnější ze všech strašných
Tak když se podíváš na technická data, zjistíš, že ty motory mezi sebou moc změn neměly. Moh bych se kouknout do svý chytrý knížky o škodovkách, ale... z postele se mi fakt vstávat nechce.
1. 3. 2013 22:29
Re: Nejstrašnější ze všech strašných
byly téměř stejný..lišily se v prkotinách..kamarád má vysokozdvih,ale tam je starší motor než měla 1203,takže nejde jen zaměnit..taky nejsem zrovna Škodofkář >:D
Avatar - 3_diamanty
1. 3. 2013 19:44
v tomto auticku som mal tu cest vozit sa
ako pomocna sila pri preprave imobilnych osob v prepravnej sluzbe pocas brigady na skole.... sice to uz nebola 1203ka orignal ale bol to TAZ 1500 ( trnavske autombilove zavody _[odkaz] ale fakticky rozdiel nevidim ziadny..... uplne mi stacil ov tom aute sa len vozit.... zazitok ;-) clovek by ani neveril v dnesnej dobe ze este nejakych par rokov dozadu sa tymto autom v kosiciach rozvazali ludia ktori potrebovali prepravnu sluzbu .... pripadal som si ako v stredoveku... ;-) ale malo to svoje caro...

ako technicky nedostatok vidim v tomto aute fakt ze auto je vpredu tazke ale pohana zadne kolesa... v zime sa fakticky niekedy nedalo v kopci rozbehnut.... a keby len v kopci... neraz sme ostali stat doslova na rovine ... predok tazky a zadne kolesa slapali naprazdno.... takze bolo treba nosit zataz
Rozbalit vlákno
2
1. 3. 2013 20:51
Re: v tomto auticku som mal tu cest vozit sa
a o rychlé zdravotnické pomoci se nedalo mluvit >:D
V NDR na tom byli podstatně líp. Barkas SMH 3 s nástavbou měl silnější motor (objem přes 1100ccm) a jako rychlá fungoval upravený Wartburg 353 tourist...vzadu lůžko a sploujezdcovo sedadlo bylo kvůli velikosti nahrazeno menším z trabanta...s pětistupňovou převodovkou uháněl ke 150 km/h...v té době to opravdu byla rychlá záchranka... [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
1. 3. 2013 21:27
Re: v tomto auticku som mal tu cest vozit sa
to nebola zdravotnicka pomoc ako taka .... to bola prepravna sluzba pre rozvoz imobilnych ludi do nemocnice a pod . Bola to samostatna organizacia neziskova..... ;-)

to nebola ako sanitka nemalo to majaky.... bolo to len prepravne vozidlo... nosili sme nim napr babky na voziku alebo ludi o barlach ktori potrebovali sa dostat na vysetrenie do nemocnice....

momentalne maju uz ine auto a konecne normalne , viac na stranke: [odkaz] , skus fotogaleriu, inak tou bordovou feldou som jazdil ;-) :yes: avsak vozickarov das jedinne do vw caddy... vo felde mohli ist len ti ktori nebol ina voziku....
1. 3. 2013 19:52
Neuvěřitelně
nadčasový design. :yes: Ten zbytek už je horší. Ale spolu s tramvají T3 jeden z našich nejlepších designérských počinů.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - šmoula nešika
1. 3. 2013 22:13
Re: Neuvěřitelně
Ano, té-trojka je opravdu skvělá tramvaj. Sice je cítit každý kamínek v kolejišti, ale design opravdu, :yes: :yes: :yes: spolehlivost laděna léty, nespočet přestaveb a modernizací a díky laminátovým čelům pořád slušná hmotnost.
3. 3. 2013 09:40
Re: Neuvěřitelně
" Sice je cítit každý kamínek v kolejišti..." - nevieš o čom píšeš.
Avatar - šmoula nešika
3. 3. 2013 11:28
Re: Neuvěřitelně
Samozřejmě když se jede po kolejích se žlábkem.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
3. 3. 2013 17:13
Re: Neuvěřitelně
Ked som bol maly, chcel som 1203 vo farbach vanu A-team :-)
1. 3. 2013 20:09
Možná byla hrozná,
ale jako všechno "hrozné", tak si člověk vzpomene i na ty hezké věci:-). Jasně - naložené a do kopce(coby tátova pojízdná dílna), to byl schopen předjet zdatnější "eskař", občas se to vařilo a klouby o "palubku" při řazení dostaly občas ránu.....Hučelo to, kvičelo to, řvalo to, houpalo se to a optimální rychlost byla tak 70kiláků, ale dost se s tím najezdilo, opravil to každej "kovář" v dědině a kontrolku "check engine" tam člověk nenašel - natož, aby nás posílala do servisu, kvůli rozpláclýmu komárovi na skle.......
Bylo to krom škody 100 první auto, které jsem se naučil řídit a vzpomínat na ní budu vždycky s láskou..........
Rozbalit vlákno
3
Avatar - woody-alien
1. 3. 2013 21:09
Re: Možná byla hrozná,
:yes: ;-)

Já s 1203-kama (to množné číslo je správně, bylo jich několik) ještě začínal podnikání. Říkal jsem jim "továrna na práci", znám je do posledního šroubku. V zimě, v létě, přeložený jako prase a furt to jezdilo. Taky vzpomínám s láskou....
1. 3. 2013 21:34
Re: Možná byla hrozná,
:yes: jo - při její ďábělské akceleraci z nuly na pade jsme si dělali srandu, že je to éro - trošku se zhoupla, pak začala nabírat - vydávala zvuky, kterými dávala jasně najevo, že tudy cesta nevede...Občas se povedlo zařadit nějakou neznámou rychlost, která rozhodně nespolupracovala, když se lezlo dozadu, občas jsem si zkontroloval kvalitu plechu nad dveřma, párkrát jsem si "zaslajdoval" z otevřených zadních dveří- ze spodního dílu - to když jsem si neuvědomil, že protiskluzová je tam akorát víra.... ale nevím jak - když si vzpomenu na otevřené okénko v létě, které odvětrávalo teplo z té koženky na krytu motoru, tak to byla paráááda............
Avatar - woody-alien
1. 3. 2013 22:56
Re: Možná byla hrozná,
Tak řidič 1203-ky získal do dalšího života nespočet zkušeností a výhod. Například nabral svalovou hmotu v oblasti paží, jak se snažil u naloženého auta na parkovišti pootočit volantem >:D , dále musel brilantně ovládat manipulaci s roletkou před chladičem a s tím úzce souvisí i procvičování paměti - nesmělo se zapomenout roletku zase spustit ;-) . Samozřejmostí takového řidiče byl i precizní odhad, neb odhadnout kde asi tak ten kvalt je nebylo nic jednoduchého. Pokud nebyla pouzdra čepu pomocné páky řízení v dokonalém stavu, pak patřilo k povinnostem řidiče i schopnost udržovat auto v přímém směru i přes vůli cca 1/2 otáčky na volantu... >:-[] A tak dále a tak dále. Ovšem odměnou těm, kteří v této zkoušce obstáli, byl např. neskutečný rejd, pohodlné pohupování i na místech kde řidičům moderních dodávek silnice vyrážela zuby a také pocit dokonalého souznění se strojem - vždyť komu se poštěstí sedět prakticky rovnou na kole... >:D
Avatar - petrumr
1. 3. 2013 20:12
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
1. 3. 2013 20:17
Re: ok
cechoslovaci mali 1203ku a poliaci mali zase Žuk [odkaz] [odkaz] :yes: v tomto aute bola tiez sranda jazdit... ja si na neho pamatam ako chlapec kedze sme ho mali u starych rodicov... tiez fajna raroha >:D
Avatar - Stejsn
1. 3. 2013 20:58
Mám dvě.
Obě mám v recenzi na moje.auto.cz. Enjoy.
Rozbalit vlákno
7
1. 3. 2013 21:12
Re: Mám dvě.
ten popis u tý černý sanitky mě zabil >:D :yes:
Avatar - 3_diamanty
1. 3. 2013 21:48
Re: Mám dvě.
aj moj dedo v tomto aute isiel svoju poslednu jazdu ... ale co no... pohrebaky to neboli zle ;-\
1. 3. 2013 21:51
Re: Mám dvě.
díky jízdním výkonům se mohl pohřebák stát i z běžné sanitky >:D

Ale co..alespoň havraní 1203ky vypadaly důstojně..černá barva..pískovaná okna..
Dnes se mi zvedá kufr když vidím pohřební službu se zeleným transporterem :no:
Avatar - 3_diamanty
1. 3. 2013 22:16
Re: Mám dvě.
a to mi neuveris ale ked som bol minule na pohrebe jedneho znameho videl som pohrebny hyundai >:D tusim stary H1 model to bol.... no sila ;-)

dnes mas uz moderne pohrebaky.. staci si len vybrat :

[odkaz] :yes:
1. 3. 2013 22:27
Re: Mám dvě.
mě se spíš líbí přestavby....klasický starý Mercedesy..prodloužený rozvor..nástavby..prostě v tom je kus poctivý práce a umění

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
1. 3. 2013 22:31
Re: Mám dvě.
paradne videa ;-) , tak tie prestavby na baze medaka CLS alebo maserati vyzeraju brutalne ... ovsem najviac sa mi pacili a realne aj najnormalnejsie vyzeraju tie prerobene pezoty v prvom videu :yes: ... boze jak nemam rad taketo videa s tou vaznou hudbou ... brrrr ..... 8-s

inak ten chrysler 300C vyzera ako pohrebak aj bez prestavby >:D hrozne zvlastne auto :yes:
Avatar - šmoula nešika
1. 3. 2013 22:17
Re: Mám dvě.
Vždycky, když sem něco napíšeš, tak si rozkliknu tvou kartu a koukám... to se opravdu jen tak nevidí. :-) :yes:
1. 3. 2013 22:31
Skokan roku
[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
1. 3. 2013 22:42
Re: Skokan roku
:yes:

[odkaz]

vzadu je dost miesta skutocne :yes:
Avatar - šmoula nešika
1. 3. 2013 22:42
Re: Skokan roku
>:D :yes:
Rally Komančské výdobytky >:D
1. 3. 2013 23:48
Re: Skokan roku
Takyto skok zvladne hocijake auto so spravnym rozlozenim hmotnosti, ale ktore seriove auto dokazes dat na zadne? >:D Jedine 1203 , vyskusane :-!
Pri jazde na jednotke opakovanym pridanim a ubratim plynu sa tak rozkyve, ze sa predne kolesa ocitnu 15 cm od zeme ;-)
1. 3. 2013 23:15
Jede šrot
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
2. 3. 2013 00:18
Nastoupil jsem, řídil jsem, přežil jsem
Jezdil jsem s takovým hybridem, motor TAZ 1500, ale čtyřkvalt. Dokonce jsme jeli z Prahy ke středozemnímu moři ke francouzko-španělským, hranicím.
Což o to, odpružení bylo celkem pohodlné, ale to všechno ostatní.
Co si matně pamatuji, tak to mělo asi deset výjimek v TP z tehdejších předpisů.
Začínalo to naprosto vychytanými klikami dveří, ze které se bralo seshora a nikoli zespoda, jako u běžných aut. Kdo strčil prsty obráceně, smolík.
Potom naprosto vychytaná stupačka v předním blatníku. Kdo se pokusil nastoupit jinou nohou, než měl v úmyslu výrobce, ten si dobře po zakopnutí nabil hubu.
Pokračujeme parkovací brzdou, ano, byla to parkovací brzda v pravém slova smyslu, neb rukojeť byla u levého kolena pod palubní deskou. Když byla vytažena (zabržděno), nedala se dát noha na spojku. Zde asi výrobce myslel na řidiče. Když se neumíš rozjet do jakéhokoli kopce bez ruční brzdy, nepatříš za volant.
Dále naprosto ergonomicky zvládnuté ovládání sytiče mezi předními sedadly, ale až za úrovní zad řidiče, u přepážky za motorem.
K dobru je potřeba ale zmínit, že loketní opěrka řidiče byla vždy, což v té době nebylo úplně běžné.
Startování asi na úrovní běžné u tehdejších aut s ručním sytičem.
Na to, že motor byl přímo v kabině, tak na volnoběh běžel celkem tiše. Ale jak se to rozjelo, všichni věděli, kde se co točí.
Když se řidič podíval na pedály, na první pohled mohla překvapit absence plynového pedálu. Ale ne, ono tam nakonec to zařízení pro ovládání škrtící klapky bylo, byla to ta zahnutá kulatina.
To, že se trojka musela řadit pouze dlaní se zdviženými prsty, jinak hrozila amputace prstů, o tom zde již padla zmínka.
Vlastní jízda měla svoje specifika. Nízká adheze zadní nápravy se projevovala i v létě. Výrobce se sice snažil o vyvážené zatížení náprav, stejně jako BMW umístil autobaterii dozadu, až za zadní poháněnou nápravu. Za jízdy v létě se dobře demonstroval výkon topení. Při malém kopci stačilo topit jen v kabině u řidiče/spolujezdce. Při větším kopci bylo potřeba poprosit pasažéry na zadní lavici, aby aktivovali svoje topení. Ano, až tak daleko došel luxus, moje verze měla extra ovladače topení a ventilátoru pro druhou řadu sedadel.
Ale co to, jedeme sice v létě do kopce, topíme, abychom to neuvařili, ale motor se najednou zakuckal. Ha, to naprosto geniálně (z hlediska údržby a servisu) umístěná benzínová pumpa na bloku motoru se rozžhavila a benzín prostě vytěkal dříve, než se dopravil do karburátoru. Nyní se ukazuje, že pokud zastávky na trase nejsou žádoucí, sedadlo spolujezdce, pardon, palubního mechanika, nesmí zůstat prázdné. Pokud byl palubní mechanik šikovný a již vytrénovaný, zvládl za jízdy otevřít kryt motoru a z příruční lahve s vodou benzínovou pumpu polévat a tím chladit, aby se mohlo jet dál. Pokud trénovaný nebyl a úplně se netrefil, většinou polil i točící se vrtuli u chladiče a rozstřikující voda vytvořila v kabině příjemně chladivou atmosféru.
Strategické umístění propojovacího konektoru pro dobíjení autobaterie zespoda na sloupku řízení udržovalo řidiče též ve střehu. Pokud se ho kolenem dotkl, mohl se uvolnit a okruh dobíjení se rozpojil. Pokud si šofér v zápalu boje o volant nevšiml lehce problikávající kontrolky, brzo dojel, neb došla energie v autobaterii.
Bohužel neměl jsem tu čest jezdit v těžkých zimních podmínkách a tak nemohu osobně potvrdit specifika jízdy v zimě. Podle všeho mohlo dojít k ucpání přívodu vzduchu k posilovači brzd sněhem a tím i značnému snížení účinku brzd. Výrobce toto zřejmě pojal jako první verzi ABS.
Dokonce ani cestující v druhé řadě to neměli úplně nejjednodušší. Kovový kryt převodovky vystupující z podlahy v oblasti nohou prostředního cestujícího mohl sloužit jako vyhřívací podložka. Jednou si na to místo někdo položil nákup potravin. Vůně škvířícího se másla u všech vzbudila chuť na míchaná vajíčka.
Měl jsem k dispozici verzi kombi, tj. dvě řady sedadel pro pět pasažérů a potom megazavazadlový prostor. Ten se velmi hodil. Několik přepravek plných náhradních dílů potřebných každou chvilku se tam skoro ztratilo.
Ale přes to všechno, kdo umí řídit Š1203, umí snad kromě Pragy V3S řídit naprosto všechno a nic ho nemůže překvapit.
Možná by šel parafrázovat slogan od BMW: "Škoda 1203, zážitek z řízení"
Rozbalit vlákno
5
Avatar - woody-alien
2. 3. 2013 09:02
Re: Nastoupil jsem, řídil jsem, přežil jsem
Rozhodně nelze Š1203 zařadit do kategorie "nudná, sterilní a řidičsky nezajímavá". ;-) >:D Každopádně šíře a intenzita těch "zážitků" závisela i na údržbě. Stará pravda. Zažil jsem umělce, kteří se pustili do generálky motoru a pojem "přesah válců" byl pro ně španělská vesnice, jak dlouho trvalo než začla voda "chcát" do válců netřeba řešit. Jedna z mých "dvanáctek" koupená v bazaru za pár šupů podle slov bazaristy "jezdila divně". Zjistil jsem, že nějakej "technik" při výměně diferenciálu vložil na čepy poloos "šutry" obráceně, tím jim zabránil v pohybu a čep se prostě ustřihl. Jak to že to ještě nějak vůbec jelo, nechápu dodnes. S tou benzínovou pumpou svatá pravda, já už si tam pak dával elektrickou na zadek auta. A našly by se další úžasnosti, 1203ka vyžadovala hodně práce a údržby, sada nářadí, tlaková maznice a náhradní díly (hlavně často explodující spojovací hadice a kolena kolem chladiče) neustále v autě, ale přesto na ni vzpomínám rád. ;-)
Avatar - m.z.
2. 3. 2013 12:17
Re: Nastoupil jsem, řídil jsem, přežil jsem
tektek: naprosto brilantní recenze >:D :yes:
Párkrát jsem s tímto skvostem, ovšem již s 1,5l motorem jel (r.95) a nepřišlo mi to až tak hrozné na řízení, jen člověk musel myslet na to, že má stabilitu kořárku pro panenky
:-!
3. 3. 2013 16:33
Re: Nastoupil jsem, řídil jsem, přežil jsem
Nejprve připomínka k článku: Roman Jirouš nesídli ve Vrchlabí ale v Žacléři a Dvanáctsettrojky dosud vyrábí, pravda jen sporadicky na zakázku.

A nyní k příspěvku tektek:

Já jsem z Dvanáctsetrojkou jezdil několik let u Potravin s.p. , ročně to bylo cca 80.000 km. Měl jsem ještě Vrchlabskou po GO. Ačkoliv jme měli autodílnu na podniku, tak jsem si údržbu dělal sám a díky tomu jsem mohl parkovat doma.
Z benzínovou pumpou jsem se trápil jen první rok, pak jsem si sehnal Francouzské čerpadlo z havarované sanity a měl jsem pokoj.
Řazení jsem si celé předělal, všechny klouby mi vyrobili kamarádi v Silničce v Nové Pace z nějakého speciálního bronzu a pak bylo takřka bez vůlí.
Taky jsem si předělal upevnění torzních tyčí a zdvih jsem pak nastavoval ráčnou z goly podle váhy nákladu.
Vozil jsem zboží jak z Velkoobchodu tak z výrobny lahůdek, různé převozy a načerno i stavebniny.
Auto jsem pravidelně přetěžoval, 1500kg nákladu byl skoro standart, dvakrát jsem vezl dokonce 2500kg, ale to už bylo o hubu a jel jsem max 40 km/h.
Měli jsme tehdy normu 13,2l v létě a 14,8 l/100km v zimě ale dlouhodobou spotřebu jsem měl 9,5 l/100km, takže jsem do vlastního auta benzín nikdy nekupoval. Motor mi vždy seřizoval jeden starý automechanik v Jilemnici takzvaně na ucho.
Co se týče jízdních vlastností, tak pokud člověk uměl jezdit a chápal fyziku tak neměl problém. Vzpomínám si, jak jsem před první zimou přijel za Garážmistrem s dotazem kdy budeme přezouvat na zimní gumy a on se začal smát a poslal mne za vedoucím dopravy, tomu jsem zopakoval dotaz a on pak spadl smíchy ze židle. Prostě jezdili jsme celoročně na Diagonálních pneumatikách a to vždy jeden z nás musel ráno do pekárny pro veky na chlebíčky a to jsme jezdili ještě před mlékaři a silničáři, takže nebylo prohrnuto.
V létě jsme například zajišťovali zásobování všech stánku s občerstvením na 300 zatáčkách G.Havla v Hořicích či autokros ve Štikovské rokli v Nové Pace. Vzpomínám, jak jeden rok celou noc pršelo, stánky byly už postavené, ale naložené Avie nebyly schopné vyjet na stráně ke stánkům, tak mě překládali zboží na 1203 a já se ke stánkům prohrabal. Kdo zná Štikovskou rokli, tak ví o čem je řeč.
Jedna z věcí, co mne pravidelně nasírala, tak to byla rezerva, respektive její umístění.
Kvalita pneumatik (většinou Barum Půchov) byla otřesná, navíc jsme jezdívali přetíženi a tak defekty byly víc než časté. Rezervu jsem nesměli vozit u zboží a tak to znamenalo nejprve vyložit zboži ze zadní části aby šlo vytáhnout rezervu, pak vyheverovat ,vyměnit kolo a naložit zboží zpět. Mimochodem opravy defektů i přezouvání jsme si dělali sami. Prasklé duše jsem zaceloval pomocí horkých fleků.
3. 3. 2013 21:58
Re: Nastoupil jsem, řídil jsem, přežil jsem
Štikovskou rokli jako bejvalej pačák dobře znám >:D
3. 3. 2013 22:01
Re: Nastoupil jsem, řídil jsem, přežil jsem
jako prcek jsem se dost často vozíval v Novopackejch sanitkách,měli jsme tam známýho saniťáka...seděl jsem na motoru a kochal se :-) A vždycky když mě známej potkal,tak mi zahoukal a zapnul maják...jsou to krásný vzpomínky...ale když jsem měl možnost to řídit...tak už jsem do tohob sedal nerad >:D
Avatar - PeterLuk
2. 3. 2013 08:24
Mali sme valník...
Zelený, 1203 z Trnavy. Dedo s tým kedysi jazdil po Československu, s deťmi jazdil aj na dovolenky do zahraničia. Potom sme ho používali na jazdu na pole a späť, prevážal kultivátor, zemiaky, nás, obilie. Nenechal nás v štychu, celý čas jazdil a všetok servis dostal doma. Žial, pred polrokom šiel do Zohora na šrotovisko... :'-(
Keď ho dedo kupoval, kúpil aj žltý valník a rozmontoval ho na súčiastky. Tie máme teraz v pivniciach, garážach a v podkroví. Nechce niekto bočnice? >:-[]

Mimochodom, v Blave na Kramároch jazdili TAZy sanitky ešte pred pár rokmi a nečudoval by som sa, ak by tam jazdili stále. Samozrejme, už asi nejazdili ako záchranky ale len ako výpomoc.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - shamal
2. 3. 2013 09:52
1203 zázraků
Taky jsem měl tu čest a bylo to asi to nejpříšernější co jsem kdy řídil. A to jsem pak vlastnil i ARO 10, které s 1203 mělo společné řazení trojky, když jsis nedal pozor prsty pryč... Řazení ve 1203 bylo vůbec zážitek: jedna, dva, čtyři, tři. Ze dvojky na trojku to zvládali jen největší machři. Ale v polovině 90. let mě jako spupracovníka jedné mladé firmy dovezla třeba až do Hamburgu. Mám z té doby fůru zážitků. Třeba posilovač brzd našeho TAZ 1500 někdy posiloval a někdy ne. Ne zrovna ve chvíli, kdy jsem dojížděl kolonu na semaforech... Starší chlapík na motorce BMW asi na poplácání po zádech dvanácsettrojkou nikdy nezapomene. Stálo mě to nehoráznou výmluvu o mé chudobě a sto marek aby nezavolal policajty. Anebo majitelé továrny kam jsme jezdili - fandové aut, kteří se tím chtěli svézt a pak náy obdivovali, že jsme s "tím" přijeli stovky kilometrů.

1203 je auto plné kdyby. Kdyby přišlo do výroby včas, na začátku 60. let, tak by bylo bývalo zcela up to date, kdyby konstrukce nebyla tak strašně plná kompromisů, kdyby došlo na pořádné inovace, kdyby zpracování, zejména aut z Trnavy nebylo tak strašné, kdyby ho v první půlce 70. let nahradilo modernější auto, kdyby...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - shamal
2. 3. 2013 09:54
1203 zázraků
Taky jsem měl tu čest a bylo to asi to nejpříšernější co jsem kdy řídil. A to jsem pak vlastnil i ARO 10, které s 1203 mělo společné řazení trojky, když jsis nedal pozor prsty pryč... Řazení ve 1203 bylo vůbec zážitek: jedna, dva, čtyři, tři. Ze dvojky na trojku to zvládali jen největší machři. Ale v polovině 90. let mě jako spupracovníka jedné mladé firmy dovezla třeba až do Hamburgu. Mám z té doby fůru zážitků. Třeba posilovač brzd našeho TAZ 1500 někdy posiloval a někdy ne. Ne zrovna ve chvíli, kdy jsem dojížděl kolonu na semaforech... Starší chlapík na motorce BMW asi na poplácání po zádech dvanácsettrojkou nikdy nezapomene. Stálo mě to nehoráznou výmluvu o mé chudobě a sto marek aby nezavolal policajty. Anebo majitelé továrny kam jsme jezdili - fandové aut, kteří se tím chtěli svézt a pak náy obdivovali, že jsme s "tím" přijeli stovky kilometrů.

1203 je auto plné kdyby. Kdyby přišlo do výroby včas, na začátku 60. let, tak by bylo bývalo zcela up to date, kdyby konstrukce nebyla tak strašně plná kompromisů, kdyby došlo na pořádné inovace, kdyby zpracování, zejména aut z Trnavy nebylo tak strašné, kdyby ho v první půlce 70. let nahradilo modernější auto, kdyby...
Rozbalit vlákno
0
2. 3. 2013 10:41
Najväčšia inovácia - odstránenie "striešky" nad oknom
Pamätám sa, ako v polovici 80.rokov oznámili "obrovskú" inováciu, ktorá vraj reálne priniesla úsporu až 2 litre benzínu na 100 kilometrov, a to odstránenie striešky nad horným okrajom čelného skla. A to bolo asi najviac, čo sa súdruhom podarilo inovovať.
Zaujímavou, a vraj aj pravdivou skutočnosťou bolo testovanie 1203-ok v závode TAZ Trnava. V blízkosti je vraj nejaký prudší kopec a aby auto testom prešlo, stačilo, keď sa mu podarilo dostať sa na ten kopec.
Rozbalit vlákno
0
2. 3. 2013 19:06
hrůza
Nejhorší střep v životě který jsem kdy řídil. Ale prcalo se v ní dobře :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - chetoos
3. 3. 2013 10:04
1203
Příznám se, že si na 1203 moc nepamatuji. Jen vím, že když jsme se narodil, tak mne tato dodávka vezla do nemocnice, jako sanitní vůz. U nás v třinci vím o jedné která je stále v provozu. Jinak o autě nevím vůbec nic. Ale z vyprávění jsem slyšel že na jednu stranu to bylo dobré auta a na druhé straně to bylo děsné auto se strašnými jízdními vlastnostmi, absolutní nestabilitou a děsnou spolehlivostí. Mě osobně je více sympatičtější východoněmecký Barkas B1000.
Rozbalit vlákno
0
4. 3. 2013 21:09
Reportáž
Krásná reportáž,škoda že ji auto.cz nepřidalo rovnou do článku

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
4. 3. 2013 21:21
Re: Reportáž
něco z Ocelotu
[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku