Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai Santa Fe po faceliftu a s novými turbodiesely: Od července v Koreji, na podzim v Evropě

Facelift SUV Hyundai Santa Fe přinese kosmetické změny vzhledu, ale zároveň také dvojici nových vznětových motorů o objemu 2,0 l (135 kW) a 2,2 l (147 kW).
Zpět na článek
16. 6. 2009 13:43
16. 6. 2009 23:30
17. 6. 2009 10:31
17. 6. 2009 17:04
16. 6. 2009 13:43
tohle auto...
...se mi hrone moc okoukalo;-( nemuz si pomoct, ale na to jak pusobilo pri uvedeni na trh :no: ....a o faceliftu se snad neda ani hovorit...co je jineho
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Dinar
16. 6. 2009 13:52
Re: tohle auto...
Přesně tak, zvlášť markantní je to při srovnání s jeho předlohou, letitým Touaregem, jehož design pořád sedí. To je rozdíl mezi umět a "umět", asijský design je pořád spotřebák na dva tři roky, neunese většinou ani jednu generaci auta, o přesahu základních linií do příští generace se ani nedá uvažovat, interpretací zdejších postpubescentů, neschopných ještě chápat smysl a důležitos časových a generačních návazností, to není ta vw nuda, protože nikdy nevíš, co z toho v další generaci vyleze, tj. každé asijské auto je v další generaci jiné, bohužel vždy stejně jiné. Buďme rádi za evropské designérské pojetí ;-)
16. 6. 2009 14:27
Re: tohle auto...
Taky preferuju evropský design, ale najdou se i opačné příklady, třeba to co provedlo PSA s relativně pěkným Mitsubishi Outlander je teda dílo :no:
Avatar - Dinar
16. 6. 2009 14:39
Re: tohle auto...
S tím souhlas, roubování firemních markant na něco hotového většinou dopadne mizerně, je to bolest nejen přebírání hotových aut mezi značkami, ale i většiny faceliftů, nový xicht na původní tělo atd. Co se ale týká Mitsubishi, to jede, z asijských výrobců, z hlediska designu asi nejmíň v asijském stylu, a Outlander je povedený, i když včera jsem jel chvilku za lancerem HB a ty tvary a provedení detailů, to je tak deset let nazpět.
Avatar - kolmar
16. 6. 2009 23:27
Re: tohle auto...
Lancer HB :-) to asi myslis Sportback nie?? tak tam je pr*delka pekne naburana, to je pravda...
Tak so Simsonom suhlasim, Outik je krasavec, no aj jazdi velmi slusne, ale treba uznat ze C-crosser v black+chrom listy tiez nevyzera zle.

PS: dufam, ze ta debilna Lancer look mania nedojde k
SUV!!! Videl som Outlander GT a ma celo ako Lancer, vsetko od Colta bude vyzerat rovnako, este nebodaj aj pajero dodzubu...humus :no: :no:
Avatar - kolmar
16. 6. 2009 23:30
147 kW ????
Tak raz som cital 147 kW (nechcelo sa mi verit) potom uz 147 k, no tak pekny rozdiel si vravim (v spojeni s novym Sorentom) a teraz zase 147 kW!!! hmm tak nech sa konecne autori dohodnu!!! Ak to bude takto, tak ako listujem v hlave, tak listujem, bude to v strednej triede SUV najsilnejsi agregat!!!! Korea bombarduje EU ako najata, som zvedavi ci bude mat aj take vykony, pockame, povozime, uvidime...
Rozbalit vlákno
5
17. 6. 2009 09:05
Re: 147 kW ????
Dávám ti sem odkaz na hyundaiomilný blog, tam by ty údaje měly být v pořádku: [odkaz]

Tentokrát se celkem netradičně shodují američtí fandové s českými nefandy na kyselých pocitech z designérských zásahů při faceliftu. Upřímně ale, co by asi tak člověk mohl čekat v půlce životnosti modelu a navíc v době recese, kdy automobilky škudlí každý cent. Pro Hyundai je navíc designová koncepce Santa Fé překonaná věc... na rozdíl od Kie má ale dost velké problémy s definitivním usazením hlavních a hlavně stabilních určujících prvků. Vzhledem ke značnému vlivu US vývojového centra, kde designu dlouho velel Joel Piaskowski (ovšem: cenné body např. za Genesis Coupé), je asi nejjasnějším vyjádřením snahy Hyundaie po zásadním obratu to, že si od letoška na post US chief designéra najali Philipa Zaka (dříve evropská větev GM). - Což všechno nic nemění na tom, že Santa Fé je historicky prodejně nejśpěšnější SUV od Hyundaie (prodáno přes 500 000).

V každém případě víc než plechy a žebra na grillu
:-) je důležité provozní nasazení motorů nové řady R, od kterých si skupina Hyundai-Kia slibuje opět velký skok kupředu. A samozřejmě i nové a odlehčené 6-stupňové automatické převodovky vlastní konstrukce. Podle klasického schématu si Hyundai nové hračky napřed vyzkouší na méně xenofobním americkém trhu, teprve pak je přiveze přes louži do Evropy.

btw: i když to sem přímo nepatří, stojí za připomenutí, že Hyundai-Kia má rozpracovanou vlastní verzi Haldexu, takže v dohledné budoucnosti můžeme čekat vyměkčené crossovery nebo možná i čtyřkolkové standardní karosáže.

btw2: Hyundai Mobis, přidružený výrobce dílů, vede jednání s VW a BMW o dodávkách dílů pro tyto značky v USA (VW) a Číně (BMW).
Avatar - Dinar
17. 6. 2009 10:31
Re: 147 kW ????
Z hlediska techniky patří Hyundai za lift určitě pochvala, dá-li si člověk rychlost jejich pokroku (motory, převodovky) např. do srovnání s postupem Volva, pak tu někdo přešlapuje a jiný běží. ;-)
17. 6. 2009 12:37
Re: 147 kW ????
Kolem roku 2000 jsem si říkal, jestli se tím sprintem sami neuštvou, ale zdá se, že se rozhodli správně a tempo mají pořád vražedné ;-) Na téma asijské automobilky a jejich úsilí o (vizuální) design prodejný na euroamerickém trhu by se dala určitě napsat tlustá vědecká práce.
Avatar - kolmar
17. 6. 2009 17:04
Re: 147 kW ????
Dik, takze 147 kW. Inac pekny roman si tu napisal :-) Hyundai-Kia mas asi nacitane dokonale. Pre mna Santa Fe este stale vyzera dobre, ved pozrite napr. na novy Koleos, alebo pre mna aj na Kugu...dost designovo nepodarene - pre mna!!! ale to je vzdy subjektivne.

Co sa tyka tvojho posledneho prispevku, tak hadzat vsetok design do jedneho vreca by som si nedovolil. Ved tebou spominane Genesis Coupe, alebo Ceed resp. ProCeed :yes: aj i20 vyzera schopne...
18. 6. 2009 08:41
Re: 147 kW ????
Ahoj a díky. Můžeš si být jistý, že mám spíš tendenci Hyundai nadržovat, ale v té části designu, které se hezky česky říká "externí vizualita", to určitě nebude. Bohužel musím hodně souhlasit s Dinarem nahoře, že každá generace hyundaiů je jiná, likviduje návaznosti, nedává jistotu o tom, co má být pro značku typické - i kdybychom s tím třeba nesouhlasili, ale měli bychom být schopni to pokaždé poznat. Hyundai se teď snaží stabilizovat řadu "i", bude ale muset použité prvky potvrdit v další generaci, aby se mu dalo uvěřit. Řada Genesis stojí zcela mimo, navíc specifikovaná pro US trh -- a bude nějak pokračovat? Někdejší definice stylu v Sonatě a Santa Fé nemá jasnou souvislost s "i" řadou a její pokračování je podle spy shots nové generace Sonaty taky víc než nejisté. A už vůbec nemluvím o opuštěném Accentu a jeho sestře Elantře. - V tomhle smyslu je externí zjev faceliftu Santa Fé opravdu okrajová záležitost, která vypadá jen jako přešlápnutí na místě, neukazuje žádný směr kupředu. - Cee'd, když promineš, je Kia, o té jsem nemluvil, tam je situace s formováním dlouhodobé vize značky a jejího designu výrazně odlišná - dcera předběhla matku, protože si šťastnou souhrou a velkou snahou nakoupila vysoce kvalitního šéfdesignéra, který dostal globální pravomoce přes všechna vývojářská střediska značky a majitelé mu příliš nemluví do práce. Většina modelů podle nového předpisu je sice také teprve v první generaci, ale je tam už evidentní soustředění na dlouhodobost, zklidnění a sjednocení přes všechny obsazené segmenty a regiony.