Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva

Autosalon Ženeva

První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.

Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.

Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.

Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.

Autosalon Paříž

Autosalon Frankfurt

Další autosalony

Autosalon Ženeva 2020

Autosalon Ženeva 2019

 

Autosalon Ženeva 2018Autosalon Ženeva 2017
Autosalon Ženeva 2016Autosalon Ženeva 2015
Zpět na článek

Qoros 3 Sedan: Technická data čínského překvapení

22 komentářů

_patrik
Měli bychom asi u čínských značek opravdu vždycky rozlišovat, jestli jde o domácí vývoj a vlastníka, nebo o joint venture s některým zahraničním investorem/autovýrobcem. Jak víme: Qoros je značka na zelené louce, společný podnik čínské Chery a izraelské investiční společnosti Quantum, přičemž vstupní investice od Izraelců byla 225 milionů USD, což je slušná porce cizího kapitálu. A přípravu prvního modelu připravovala skupina speciálně najatých západoevropských designérů, konstruktérů a manažerů - s jasným zadáním udělat pro Evropu (potažmo západní svět) přijatelné auto. Proto bych jejich premiéru v Ženevě nebral jako nějaké překvapení ("koukej, jako to ty Číňani uměj"), ale jako skládání účtů investora a producenta - jestli se jejich dopředu dlouho vytrubovaný projekt povedl. Zatím vidíme víceméně jen statické dojmy z exteriéru a interiéru, technická data jsou neúplná, jízdní testy pokud vím v naší zóně nikdo nedělal. Z prvních dojmů redakce ACZ vyplynula i první připomínka - úzká, krátká, nízko položená sedadla, málo prostoru na nohy vzadu - což je u auta o délce střední třídy a rozvorem 2690 minimálně na zvednuté obočí. Za mě: netleskám, počkám si, první vizuální dojem mám "univerzální konfekce s německým štychem" (třeba palubka a la Rapid).

OT: Pro pobavení sem dávám odkaz na testovací fotky modelu Rein čínské státní automobilky JAC (montáž některých modelů Hyundai probíhala cca do r. 2007, ale plány na pozdější vytvoření joint venture byly zrušené,): [odkaz]
ten nejkrásnější
zdravím, jen pro doplnění(tedy pokud si to mohu dovolit 😄 )
dle mých informací se okolo qorosu v ženevě točil holanďan lauret, tzn že i u nás by se měl objevit v autopalasu. pokud vím nedohodli se s kiou na dealerství, tak hledají jinou levnou značku.
Jak zní variace na jednu z krásných českých filmových hlášek: "dávám qorosu pět let". pokud se to povede, bude skoro přesně dodržena prognóza: japonec 40 x korejec 20 a číńan 10 let.
Jestli bohužel x bohudík pro evropu a zbylý svět, nechť každý doplní sám.
Za mě je to OK.
_patrik
Ahoj...jako jestli ti to já dovolím? vtipálku 😄 Souhlasím: ta "doháněcí lhůta" se evidentně pořád zkracuje. No, Qoros asi bude celkem běžný mainstream, pokud ho nesrazí na kolena emise, poruchy, NCAP apod. Taky bych jim dal nějakých pět let, aby ukázali, jestli budou umět pracovat průběžně, a vychytávat systematicky mouchy. A jestli umějí marketing - vyvolávat kladné emoce a "touhu koupit".
Left
Stejně bych si Qoros nikdy nekoupil, protože má sídlo v Šanghaji, což znamená, že daně platí do čínského rozpočtu. To si pak klidně milerád koupím Kiu, protože mám zájem, aby jihokorejská ekonomika prosperovala. Stejně tak franzouzská, německá, itálská....atd... ale hlavně naše česká - tzn. jen Tatra a Škoda. A Tatrou T-810 opravdu jezdit nechci 😄
Každý k věci přistupuje jinak...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
to iste vraveli vsetci o kii pred 10 rokmi... korejca ani bohovi..... a dnes korejcami jazdi 10 percent cechov a slovakov.... len aby si nebol prekvapeny o par rokov >😁

uvidis ze kupovat sa to bude 😉 a je zaujimave ze cim viac ludi tvrdi ze by si to nikdy nekupilo tym viac sa to bude predavat :yes: :yes: :yes:
Ford Henry
Což neni tak pravda. Korejci se tady(ČR) prodávají již od 80 let. V Tuzexu se prodávalo Daewoo - přebouchaný Opel Kadet. HYUNDAI prodal tuny aut. Sonata, Pony od začátku 90 let. Pozděj celkem podařená Elantra. Na konci 90 jim došel dech. Celkem nepovedená Sonata s vykrojenýma světlama. Pak ten nějaký spacewagon nebo co to s odskočenýma postraníma oknama. Pak se trochu chytli se Santa Fe hlavně další generací. Daewoo toho taky prodalo . Espero nebo jak se to jmenovalo, pak pro prostého člověka Tyco. Kia prodávala terenní Sportage. To bylo taky všechno nic víc neměli. Ssangyong prodával nějaké terenní. Rozdíl byl hlavně v tom že obyčejní lidi neměli na ně prachy. Tehdy byli rádi že si koupili něco ojetého z ciziny nebo naškrabali na Favorita/Felicii. Když dali Korejci cenu tak, jak se prodával Tyco pozděj Matiz. To samé bude i s tímhle číňanem. Je to nižší střední tak dají cenu jak u Octavky? Nebo vyšší. Kdo by to koupil? Nadšenec pro Číňany. Pokud budou chtít prodat, tak jedině za cenu Rapidu nebo spíš Loganu.
Banjo
Taky to vidím na otázku ceny - samozřejmě pokud nějak moc nepohoří u NCAP a poruchovosti.
A ta stávající je hodně sebevědomá, řekl bych přestřelená.
A upozorňuju, že to nepíšu z toho důvodu, že bych těch 400 dohromady nedal.
Jenom pokud bych letos kupoval nižší střední a měl na to 400, koupil bych spíš Pažouta 308 za 250 i s metlou a zbylých 150 si uložil nebo prožral. :-!
Prostě proč brát neodzkoušeného Číňana, když za ty peníze můžu mít jakou značku z mainstreamu si vzpomenu, a většinou ještě dost ušetřím? Za 150-200 by to dávalo možná smysl, ale takhle?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Left
Přesně tak. Zrovna já jsem ten nejzásadnější faktor.
BroukJ
Ne, nejsi. Nic se nezmění, ať už to koupíš, nebo ne.
mozgog
jestli to nepřeženou s cenou, bude mít úspěch, po dlouhé době opravdu pěkný sedan
XTad
Nevim no, mne se to zase zda, jako mix fluence a BMW E90. Nerikam, ze kopirovali, ale nijak me to neuchvatilo.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
v nejakej bielej alebo bordovej farbe to bude celkom elegantne auto a s tou 1,6T to bude aj sakra rychle auto :yes: .... jednoznacne palec hore.... dalsie pekne auto na svete :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
jasne naznacuje ze sa nejedna o nejaku "cinsku daciu" ... ako si kazdy mysli.... qoros ma ovela vyssie ambicie a ta 1,6tka turbo to uz je celkom delo :yes: :yes: :yes: kto by to cakal 😉 .... 8palcovy dotykovy displej v interieri mozu qorosu zavidiet aj skutocne podstatne drahsie auta ak nie aj premia... ale chce to predsa len aj diesel... snad casom pride aj ked v tomto type auta to nie je az take hrozne... ale crossover bez diesla to by uz bolo horsie... snad tam uz diesel bude... mne sa qoros paci.... auto vyzera solidne ale ovela viac sa tesim na spominany crossover.... ten natrhne * skutocne aj vacsim esam...

je dobre ze sa cina derie dopredu... aspon mnohym zacnu byt uz aj korejci dobri 😉 :yes: >😁 :yes: co ma tesi , stale vravim ze pride raz doba kedy budete este aj na korejcov v dobrom spominat a no uz to tu o chvilku bude >😁
Banjo
Je to otázka ceny. A jestli budou chtít za tohle stejné prachy jako za Golfa nebo za Civika, proč jít do nejistoty? O kvalitě musí nejdřív přesvědčit. Až jim to lidi začnou věřit, pak teprve můžou prodávat za běžnou cenu. Takhle to dělají přece všichni.
Avatar - lamal
lamal
No nahodou to dobre vyzera, som prekvapeny volbou materialov a spracovanim, nevyzera to na pohlad zle... aj design, az na to logo ujde

som zvedavy na podvozok, ale podla sparovania by to malo mat celkom tuhu kasnu a tym padom aj akceptovatelne jazdne vlastnosti ... ak v zadu vytiahnu china multilink tak odpadnem >😁 kedze si tam dovolili nasadit 1,6T (by ma ozaj zaujimalo ci to bude motor z vlastneho vyvoja to by bolo zaujimave ... aj z pohladu spolahlivosti silna neznama) tak to urcite jazdi minimalne tak ako sucastny low end ako fluence atd teda zhruba na urovni octavie 1

vsetko aj tak zalezi od ceny, ak to daju do 270tisic SK vo vybave tak to bude mat uspech za tu cenu by to vyzeral byt minimalne vyzualne zaujimavy kus
Avatar - Anonym
Anonym
čína přichází a za prá let to tady dokonale převálcuje. Tohle je zatím první vlaštovka, nutno uznat že docela povedená.
BroukJ
než popelnici z autobazaru za stejnou cenu.
Avatar - lamal
lamal
To mi pride dost osemetne... zalezi kto ma ake priority, bud sa len previezt z bodu A do B, alebo da na overenu kvalitu... ja by som si teda kupil radsej nejaky Nissan Altima 2,5s manual z USA za tie peniaze ako nejaky Qoros, este nikto nevie co to bude zac aj ked vyzera slubne... Altima je kvalitne a skvele jazdiace auto, stale mi ponuka vacsiou istotu dlhodobeho sluzenia ako Qoros...a tie jazdne vlastnosti ... mozno o 50 rokov ked bude mat Qoros niekolko uspesnych generacii za sebou a auta budu zit aj po 250 000 v pohode tak sa to zmeni...
Avatar - Anonym
Anonym
Ošemetné to je, protože není auto z bazaru jako auto z bazaru.

Ono auto z bazaru za půl mega může mít 5x lepší jízdní vlastnosti jak nové za stejnou cenu, už rpoto že to z bazaru za půl mega stálo nové i 6x tolik >😁
Avatar - lamal
lamal
nevidim dovod preco kupovat auto s pol mega, nejaky benzinak ako altima kupis v pohode s cca 200tis km a dalsich 300 spravi bez problemov... aj tak by som si nekupoval auto na viac ako 200 000-300 000km

netreba verit bazarom ale kupit od prveho prip druheho majitela ... treba si dat pozor
Avatar - Anonym
Anonym
půl mega je myšelno cena, ne najeté km. Tedy ža auto v hodnotě 500 000 Kč z bazaru může mít daleko lepší jízdní vlastnosti jak nové za stejnou cenu.