Novinky
šmoula nešika
0
:yes:
Přejít do diskuze
Arese
Prapodivný "křížený" design, zoufalá nabídka prostoru pro nohy zadních cestujících, nevhodná koncepce způsobující přetížení přední nápravy a výraznou nedotáčivost a to celé zazděné nesmyslnou cenou (vzhledem k zastarávající technice a značce, pod kterou se to prodávalo). Může vůbec někdo divit, že to auto bylo neúspěšné, když jeho jedinou skutečnou předností byla kvalita zpracování interiéru? Já se spíš divím, že se Exeo vyrábělo tak dlouho. Nicméně nějaký sedan střední třídy by se Seatu mohl hodit, ovšem samozřejmě bez výše uvedených nedostatků... Třeba studie IBL byla opravdu krásná - přesně takto bych si představoval pořádný sedan od Seatu! :yes: :yes: :yes:
flyboyeda
Vyšlo jim všechno,akorát SEAT možná odříznou je to ztrátová automobilka z 10 let byla jediný rok zisková
twistedTSD
Pamatuji, když se objevily první nákresy nového "Toleda", tedy zástupce střední třídy, a já z nich byl úplně unešený. Těšil jsem se na sériový model...Ale vznikl z toho pouhý facelift desetileté Audi, který zákazníci nepřijali...Škoda...
flyboyeda
Jediné hezké auto od seatu a oni ho přestanou vyrábět,to jsou ale dylíti,seat už tímpádem nemá hezké auto a už mě nazajímá
peV
Tys navrhoval udělat levné auto z octavie, tj. nižší střední. Fabie a Citigo jsou mnohem menší, čili 200 000 za malé auto je něco jiného než 200 000 za nižší střední... A tyhle nejnižší výbavy se neprodávají ve všech zemích. Třeba ve Švédsku začíná cena cityga na 102 000, čili víc jak 300 000 kč
Autoservis
Tak že Fabia za 209 000,- a Citigo dokonce pod 200 000,- Škodovku řadí mezi Dacii? Osobně nechápu proč zrovna Renault něco takového dělal. Stačilo na dosavadní auta dát cenovky které jim patří, takové jako má dnes Dacia a nemusel nic špekulovat.
peV
Já nevěřím, že by škoda chtěla jít cestou velmi nízkých cen. Drží se jako levnější varianta k VW a tak jí na zahraničních trzích docela dobře akceptují. Když by udělala evidentně zastaralé auto za cenu Dacie, lidi ji začnou vnímat jako Dacii a to znamená, že ani u ostatních modelů nebudou cenu "lehce pod odpovídajícím VW" akceptovat. Tím by sama sebe dostala do pasti nízkých marží jako třeba francouzi.
_MT_
Spíš je otázka, jestli pro takový produkt najdou zákazníky (aby generoval dostatečný zisk). V Evropě je ve střední třídě ohromným tahounem Německo a to je celkem soběstačné. Je možné, že kapacitu zvládnou využít pro ně efektivněji. Třeba výrobou Audi, na kterých mají větší marže.
Autoservis
Jo tímhle směrem měla jít třeba Škodvovka s "levným" modelem. Stačilo přepracovat C sloupek u Jedničkové Octavie udělat facelift třeba ve stylu Rapida a hurá do výroby. Pak by šla snad cena srazit k hranici 200 000,- a lidí co by to koupili by bylo asi víc. Tím neříkám že Rapid je špatný model.
Autoservis
Pánům ze Seatu mohlo docházet co chtělo. Měli na to z čeho a jak model vznikne malý vliv. Cena a použitá technika byla velkým mínusem, převodovky Multitronic se už nepoužívají a jiný automat do Exea dát nelze. Navíc startovací cenu na 545 900,- si může dovolit Audi, ale určitě ne Seat ;-\ Exeo byl snad model předem určený k neůspěchu, jen využití platforem tímhle spůsobem bylo levnější než je "zničit".
overnight
Nutno říci, že konkurence v této třídě je obrovská a Exeo se nikdy neprodávalo za babku, ba naopak cena vždy kopírovala konkurenci, tedy byla poměrně vysoká. Právě to se jeví jako pravděpodobný nezdar i právě např. na českém trhu, kde cena hraje stále zásadní roli.
Exeo bylo od začátku stavěno jako náhrada za Toledo a nutno říci, že docela zdařilá. Tato strategie se určitě podařila. Exeo se prodávalo celkem dobře - v 99% hlavně na západě a jihu Evropy. Ročně se prodalo přes dvacet tisíc těchto aut a oblíbené bylo i v Německu, kde se dokonce stalo firemním autem roku, tušim v roce 2009. I za letošní únor si např. Španělé koupili 250 ks Exea.
Tedy Exeo odchází, na východních trzích (včetně ČR) poražen a na západních trzích se slušným výsledkem. Ona ostatně východní Evropa nikdy nepatřila mezi silné odbytiště SEATů, jako je tomu např. u Škodovek.
Exeo bylo od začátku stavěno jako náhrada za Toledo a nutno říci, že docela zdařilá. Tato strategie se určitě podařila. Exeo se prodávalo celkem dobře - v 99% hlavně na západě a jihu Evropy. Ročně se prodalo přes dvacet tisíc těchto aut a oblíbené bylo i v Německu, kde se dokonce stalo firemním autem roku, tušim v roce 2009. I za letošní únor si např. Španělé koupili 250 ks Exea.
Tedy Exeo odchází, na východních trzích (včetně ČR) poražen a na západních trzích se slušným výsledkem. Ona ostatně východní Evropa nikdy nepatřila mezi silné odbytiště SEATů, jako je tomu např. u Škodovek.
androidromano
Exeo je take nenapadne auto v strednej triede. Malo kto o nom vobec vie. bude to asi aj slabym marketingom.
Aladeen
Je škoda že Seat nepostaví na platforme MQB nové Exeo , pretože nahradiť to LOW-ENDOM mi príde ako vtip ;-\ Podľa mňa Seatu chýba zástupca strednej triedy
holden_holden
ze lidi to kupovali jen proto ze to bylo audi. pod jinou znackou po tom ani pes nestekne.
Ham.
Problém není v autě ale v tom, že Seat patří k výrobcům, kteří dnes pomalu ztrácejí byť i jen minimální šanci slušně prodávat jakékoliv auto střední třídy. Jeho domácí trh/trhy jsou chudé a může se na nich vyřádit v malých autech nebo max. v nižší střední, která je v zásadě pro tyto trhy top. A na bohatých trzích jako je Německo nebo UK nemá nejmenší šanci i kdyby nabízel auto lepší než 3er prostě proto, že je to Seat. Na image ve střední třídě už v Evropě vyhořelo několik automobilek a v podstatě tento segment opustily a další je budou následovat včetně právě Seatu.
rohYpnol
Jakkoliv si Exeo jako takové kritiku nezasloužilo, nezájem je zcela oprávněný. Vešerý kupní potenciál coby levnějšího Audi pro jižní Evropu zmizel v nenávratnu. Občané Španělska, Portugalska, Francie a Itálie mají v současnosti poněkud jiné starosti než zabývat se koupí levného Audi. Němec nemá důvod a Čech má Octavii >😒]
rohYpnol
jenže lidovější cenu nejde udělat, protože takovéto auto prostě nejde levně vyrobit :-!
Bristol
Jinak receno se seat pokusil prodat o generaci starsi model za aktualni ceny coz se nedarilo...
_MT_
Já ti jen říkám, že A4 B8 se od A4 B7 zase tolik neliší. Kromě aktualizace techniky a nového designu šlo hlavně o modularizaci platformy. A nevím, co Seat použil. Kromě navigace, ta bude stará, protože použili původní interiér a Audi už takové nedělá (něco podobného byl👋 je v A3/ TT/ Gallardu, nic novějšího v podobném stylu nemají).
Pokud byla někde chyba, tak v tom, že auto nedostalo vlastní karoserii a interiér. A malé rozměry (a tedy i nevalná prostornost) na poměry mainstreamu. Můj názor.
Pokud byla někde chyba, tak v tom, že auto nedostalo vlastní karoserii a interiér. A malé rozměry (a tedy i nevalná prostornost) na poměry mainstreamu. Můj názor.
3_diamanty
Presne tak :yes: v pripade prveho superbu jednoznacne hlavnu rolu uspechu zohral predlzeny razvor a podla mojho nazoru na tu dobu aj celkom vydareny skodovacky dizajn... o ziadnom predlzenom passate nikto nehovoril bolo jasne ze superb je nieco viac.... superb bol svojsky a ponukal kralovsky priestor :yes😒br />
ano statistiky boli zaujimave 😉 :yes: 😉
ziadne moje kie 😉 .... ja len kii fandim nic viac 😉
ano statistiky boli zaujimave 😉 :yes: 😉
ziadne moje kie 😉 .... ja len kii fandim nic viac 😉
Bristol
auto které ukončilo svoji reálnou kariéru v roce 2008 není zastaralé? Seat na tom změnil znak na kapotě, světla a volant a co hůř nasadil na to mainstreamovou cenu...takový paskvil zabere možná na zákazníky v číně...v EU jak vidno nezabral a ani nezabere a u Seatu si toho po několika letech všimli...konečně
_MT_
Píšeš o B7 a zastaralosti. Zastaralé tam mohou být motory, navigace, převodovky, to jsou však věci, které Audi mění průběžně, a nevím, co Seat používal, na Exeo jsem nikdy pořádně nekoukal.
3xplor3r
skoda, exeo sa mi velmi paci. skoda, ze ho zabili cenou. inak takto si predstavujem tvorbu low-cost auta - vziat konstrukcne starsie komponenty, obalit do modernejsieho dizajnu, doplnit o aktualne ziadane doplnky vybavy a predavat ako lacnejsiu variantu ineho modelu. v historii bolo par aut, ktore by si taketo pokracovanie zasluzili a verim, ze by to zvladli aj v dnesnej dobe
Bristol
tak tak...nemohli čekat že se bude prodávat za cenu mondea, superbu a passatu...menší a hlavně už morálně zastaralé auto které se ani nesnaží skrývat svůj původ-to bylo asi nejhorší...A4 se znakem seatu byla opravdu bizarním díkybohu spíše vyjimečným silničním jevem... 😉
_MT_
B8 se od B7 pod sukněmi moc neliší. Hlavní byl přechod na modulární plaformu.
Bristol
Superb I krom stredni evropy mnoho uspechu nenasbiral...taky se o nem da mluvit jako o neuspesnem aute....Superb II je uz prece jen prodejne trochu jinde, i kdyz na Passat stale kouka z uctive vzdalenosti
Bristol
Pánům ze seatu mohlo dojít že kopie o generaci starších byť původně prémiových aut prostě v evropě nejede...ve východní evropě a asii by možna šanci mělo..šak stalo malým, starým a drahým autem
pitrys
Přitom u Superbu 1 byla stejná strategie úspěšnější. Ten sice taky nepřekročil svůj stín (cca. 20 000 kusů za rok), ale pořád se udržel a má nástupce. Asi to bylo tím, že nepoužili stejnou plošinu jako u evropského Passatu, ale jeho o 10 cm delší čínskou variantu. A ten královský prastor vzadu (podélně) si našel kupce.
Ta včerejší statistika byla celkem dobrá, že?
Nic, jdu makat. Mimochodem, jdu vyrábět převodovky pro ty tvé Kie tak si toho važ. ;o)
Ta včerejší statistika byla celkem dobrá, že?
Nic, jdu makat. Mimochodem, jdu vyrábět převodovky pro ty tvé Kie tak si toho važ. ;o)
3_diamanty
:yes: stara A4ka akurat s trosicka krajsim dizajnom... inak to ani dopadnut nemohlo ... seat tych kiksov ma akosi uz dost.... chcelo by to zacat vyrabat uz konecne solidne a uspesne auta :yes: