Správně , auta tu jsou pouze od toho aby si je lidé kupovali a tím roztáčeli kola ekonomiky . Jakékoliv jejich používání je nežádoucí , poškozují exhalacemi životní prodstředí a při jejich nehodách umírají nevinní lidé !!!
Náhodou, přinejmenším jedna věc v článku je zajímavá a platí i pro naše území - dnes jezdí auta méně obsazená, než tomu bylo dříve. Chápu to, ale na druhou stranu je svým způsobem úsměvné, do jaké míry se řeší spotřeba a přesto člověk potkává ráno auta, zpravidla obsazená jednou osobou.
Nikomu nic nevnucuji, ale je fakt, že ve dvou je hned spotřeba na člověka poloviční. :-)
Vsak to je take ucel. Snizeni spotreby ve smyslu cisla je pro (tupe) uzivatele aut jednoduchy: mensi cislo = usetrim. Tento vzorec ma ovsem nekolik zasadnich chybicek. Jednak spravne zminena obsazenost vozu, druhak planovani trasy a jizdy vubec a za treti zpusob jizdy. Dobra tretina lidi dnes jezdi "na prasaka", ale jejich TDI musi mit papirovou pod 5 litru....
Ale celkova spotreba paliva MUSI zustat stejna (nebo idealne jeste vyssi), protoze je to vynosny byznys...
Na druhou stranu, ti, co jezdí "na prasáka" možná dosahují nejvyššího snížení spotřeby při přechodu z benzínu na TDI:) Samozřejmě, o tom, kolik případně zaplatí ze servis a že se najdou tací, co si jej pořizují na popojíždění ve městě, raději nic psát nebudu :-)
Ale ono je to podobné, jako když lidé objíždějí autem hypermarkety kvůli pár zlevněným potravinám...
ale ide to na vrub komfortu. Cim dalej maju ti dvaja od seba nastupnu/vystupnu stanicu, tym horsi komfort.
Ja chodim okolo kolegu do roboty, aj mi navrhoval, ze preco ho neberiem, ale pre mna je toto dost vyrazne ovplyvnenie komfortu. Zavislost na nom (cakat ho, stat v ulici, kde je premavka, + vela dalsich malych ovplyvneni v moj neprospech atd) by mi urcite nestala za prispevok na palivo(cca 10 eur/mesiac aby to bolo aj prenho rentabilne).