Slunné a pohodové Toskánsko, respektive jeho specifická hornatá oblast Chianti, bylo místo pro představení Mercedesu-Benz E Coupe jako stvořené. Kdepak, žádné dálnice od obzoru k obzoru, ale pěkně kroucené horské silničky…
nemozeme porovnavat nieco tazko porovnatelne, ale suhlasim s white, ze, ked uz, tak XFR.
Ale keby som mal naozaj na vyber medzi E coupe a XF a mal by to byt, len vyber srdcom bez ohladu na vyuzitie a prakticke moznosti, tak by som si jednoznacne vybral E coupe. ;-)
Vrať se cca o těch 20 let...Znovu opakuji,jde o dojem z interieru a pocit v něm...Koukám,že se dostaneme brzy na definici luxusu a jeho vnímání,což už tady bezvýsledně proběhlo.Znovu pro upřesnění-jde o onen pocit,jehož geneze se dá připodomnit vztahem katolický/protestanský např.v architektuře že...
Nebylo mířeno na tebe,jen jiné téma ...Oslavné ódy na méďu však "obecnou" známost tak trošku popírají...Nicméně mě šlo v tom odstavci vyloženě o interiéry některých typ.řad ...Jak říkáš-problémy s kvalitou jsou "obecně" známé,obzvláště minulá E co by novinka ...
MB není třeba démonizovat,jen ta ztráta dříve samozřejmé "vlastnosti" je hůře uchopitelná...pro fandu či sympatizanta...
Na tomto názoru přece není vůbec nic ke "kamenování"...a také to má určitou spojitost i s tou "lukrativností"..
MB nebyl mým vyloženým oblíbencem ani v dětství a není jím úplně obecně ani dnes...
Rozhodně bych MB "nedémonizoval" podobně jako tatra...
Relativně nedávné četnější problémy s kvalitou u některých typů vozů jsou obecně známé...
To co dost obecně popisuješ, podle mě, není nic zas tak moc nového, ale ani zdaleka tak dramatického... :-!
Nebudu se šroubovat do polemiky okolo významu či chápání svým způsobem "vyjímečných" značek či jmen(ať už z jakéhokoliv důvodu)...Nicméně mi to nedá a trochu si do té "jasné hvězdy"(mimochodem od dětství můj oblíbenec) rýpnu:Mám ten dojem,že Mergl začíná být(né-li již není)v defenzívě v dříve nemyslitelné disciplíně -> dojem,vzhled,pocit a použité materiály v interiéru.Klidně mě kamenujte,ale příklon k u hvězdy nečekané "účelovosti a šetrnosti" při volbě interiérových materiálů a celkovém dojmu z nich",může mít do budoucna i přes nespornou imáž a setrvačnost neblahé důsledky ve vnímání prestižního postavení MB ;-\ ...A ani sesypaných tisíc relativně logických důvodů na tom mnoho nezmění(ostatně logika někdy není vše...)Ten posun hvězdy směrem dolů právě v mnou zmíněných oblastech není novinkou a potvrzuje se mi při rozhovorech s vícero příznivci či majiteli...Setrvačnost není perpetum mobile...
Já ti tvůj pohled pochopitelně vůbec neberu, jen mi k těm značkám (s vyjímkou Ferari) to slovo "lukrativní" nějak typicky (navíc ve srovnání s tím MB) opravdu zrovna nešlo... ;-)
Vsak ja netvrdim, ze je ot o mych predstavach, ale pokud pro me znamena jedna automobilka ikonu a jina ne, tak je to ciste moje vec ;-) O obecne rovine se nebavim, tam jiste Mercedes ikonu predstavuje. Ja tady ale mluvim pouze svem nahledu na tuto vec, nevydavam zde sve predstavy za fakta. A jinak k tem znackam, Bentley a Rolls Royce je pro me ikonou aristokratickeho luxusu, Ferrari cistokrevne sportovnosti, Aston Martin.. no tak tam by to bylo diskutabilni.. ten totiz neni ani jednoho.. to je spis takova ikona kompromisu luxusu a sportovnosti.. Ale zde je to takove diskutabilni no. Ale toto je me hodnoceni, muj pohled, nikomu ho nevnucuju, ani nezpochybnuju obecne vnimane ikony.
Co je zrovna na těchto značkách tak typicky lukrativního, např. ve srovnání s Mercedesem...? Znáš vůbec význam toho slova (lukrativní-výnosný)?
Zrovna tak "ikona" (nerovná se významu subjektivně "vyjímečná") není zdaleka jen o TVÝCH automobilových představách, ikona je vlastně obecně vnímaný symbol, který
se jedním subjektivním pohledem (který samozřejmě může být
i negativní) nijak zásadně nemění...
Opravdová ikona, prostě zůstává ikonou, i když ji třeba někdo
z nás takto osobně nevnímá...
Svým způsobem ano..., ovšem primárně se jednalo pouze
o (obrácenou) stylizaci bavorské "vlajky", která byla o něco později chytře využita v reklamě, jako symbol výrobce leteckých motorů..., tedy bílá vrtule na modré obloze... :-!
Ja ji prave ale ani jako znacku neberu za ikonu. Pro me to neni zadna vyjimecna znacka. Uznavam, ze je to prestizni znacka, s bohatou historii, ktera dela kvalitni a luxusni auta. Ale nezarazuju ji o nic vys nez treba Audi, BMW, Jaguar, atd. Kdybych uz opravdu mel mluvit o svych automobilovych "ikonach", tak reknu prave treba Bentley, Rolls-Royce, Ferrari, Aston Martin,.. proste tyhle specialni lukrativni znacky. ;-)
jsou dvě teorie (vrtulová, bavorská) ohledně znaku BMW. A vzhledem k tomu, že na počátku to byla firma zabývající se výrobou komponentů pro letadla, tak to bude kombinace obou teorií ;-)
Přistoupím tedy na tvou dětskou "logiku"...
MB má ve znaku kromě třícipé hvězdy také jeden kruh, ve kterém je tato hvězda..,BMW má kruhy minimálně dva a AUDI dokonce čtyři (quattro)....
Mimochodem se vznikem znaku BMW nemá žádná vrtule vůbec nic společného..., stejně jako olymp. "kruhy" s Audi... ;-)
Přistoupím tedy na tvou dětskou "logiku"...
MB má ve znaku kromě třícipé hvězdy také jeden kruh, ve kterém je tato hvězda..,BMW má kruhy minimálně dva a AUDI dokonce čtyři (quattro)....
Mimochodem se vznikem znaku BMW nemá žádná vrtule vůbec nic společného..., stejně jako olymp. "kruhy" s Audi... ;-)
Jedna věc je vnímat MB (opravdu teď nemyslím Mladou Boleslav) coby značku, celkově jako ikonu... a druhá brát jako ikony její jednotlivé produkty - vozy...
Zdaleka ne všechny auta MB jsou, nebo byly ikony...a to samé platí i pro její konkurenci...
Pokud by to melo znamenat, ze se pro me Mercedes stane premiovou ikonou, tak to nevim, estli vubec chci (nic ve zlym proti Mercedesu) >:D Mne se to libi tak, jak to mam, hezky vyrovnane :-)
Zde bych s tebou docela souhlasil. Take jsem vzdy vnimal Mercedesi tak nejak normalne, proste elegantni auta, ktera vynikaji takovou prijemnou libivosti, ale na zadek se z nich clovek neposadi. Ted ale presne, jak ty rikas, jsou Mercedesy libi/nelibi. A mne osobne se bohuzel ten styl, ktery ted Mercedes praktikuje, prilis nelibi (GLK, E-klasse). Ale E-coupe je docela pekne, to bych naopak rekl, ze se celkem povedlo. :-)
No vidis, Tatro, a ja si treba tohle nemyslim. Asi to bude dano vekem, mladsi lidi podle me vnimaji dnes Mercedes trochu jinak. Tedy aspon ja urcite. Mercedes je pro me stejna premiovka jako napr. Audi, BMW, Jaguar, ... A podobny pohled vidim i u svych kamosu, kteri to take tak vnimaji. Nevim tedy, kolik ti je, ale predpokladam, ze o nejaka ta leta mladsi budu a zrejme je to duvod v rozdilu pohledu.
no premia v strednej je mala, jedine nova A4 sa priestorovo ako tak da, ale ani to nie je bohvieco.
Celkovo plati, ze premiovy sedan vyzsej strednej je uzitkovo a priestorovo ovela lepsi ako kombik v premiovej strednej.
To víš na Mercedes musíš dozrát...možná jednou... až budu tak "starý" jako ty... >:-[]
...ale tak větší kupé od MB se mi líbily vždycky, do klasického Éčka bych "ještě" nešel a o střední třídě bych u prémiových sedanů (obecně) ani neuvažoval... :-!
Tak se potvrzuje, že Mercedes-Benz je ten s hvězdou na kapotě jakož i hvězdou ve světě aut. To nejdůležitější je k zaznamenání uvnitř. Jo, coupéčkem nakopnul mercedes celou svou nevelkou konkurenci dokonale do slabin. To auto posunulo kokpit do sféry uměleckého díla. Je tam jemná retromlha sedmdesátých let, je tam absolutní ergonomie současnosti. Kvalita materiálů dospěla v aktuálních prémiích na vrchol zaplatitelných možností, nyní tedy k tomu v prémii nastupuje umění. Popravdě je nutno napsat, že mercedes je nyní kokpitem tak vpředu, že je vyloučené, aby někdo přišel s porovnatelnou vizuální reakcí. Vnitřku ovšem dokonale sekunduje i vnějšek. Lehce nadrzlý, lehce arogantní, přesto gentleman s nejvybranějším chováním.
Kolega PM nedávno parfektně odtušil, že v tomto segmentu plní AUDI A5 tak nějak nejhlouběji roli klasického getečka, tedy sportovního cesťáku. Mercedes k tomu navíc přidává fantastickou porci šarmu a noblesy.
Vizuálně dnes není co řešit, nejnovější klenot středních coupe je absolutní hvězdou. Volil bych kokpit do smetanova s matných dřevěným dekorem. Přírodní stříbrný melír pak na hlavě řidiče, na vedlejším sedadle něco z rodu Audrey Hepburnové. Šroťák ti pak může bejt ukradenej.
To auto nahoře... to je ten pravý svět aut. Ne na krev dožebraná sedmiletá lowendová záruka, žádné deflorace obrezlým drátem z bazarového plotu, tohle auto je čistá, úchvatná destilace všeho, čím auto autem je. Coup-e pro chytré, coup-e pro úspěšné, coup-e a pro... vychované.
P.S. COUP-E, auto, které jsi vždycky chtěl... :yes:
Pochvalu zaslouží též fantastické snímky z reálu. Úplně tu Audrey vidím tam na té terase...
a oba jsou klasikou. jako bude i toto.
Prostě se s tím smiř. Tohle není náskok nebo das auto. Není to ani vrtulka do ventilátoru z Mnichova. Tohle je MERCEDES. O něm se nediskutuje! :-!:yes:
Mamut byl opravdu překvapením (jestli milým nebo nemilým toť otázka)... tohle je sice o něco menší "odvaz" než předminulé Éčko, ale i to vyvolalo diskusi... a nemalou.
Možná tradice, ale jaksi v novém kabátě. Tento Mercedes bývá často předmětem designových diskusí na téma líbí/ nelíbí... a nebývá to zase tak jednoznačné.