Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První cena Chevroletu Cruze hatchback klesla na 279.000 Kč

Upravený ceník znamená, že různé verze pětidveřového Cruze proti začátku roku zlevnily o 3.000 až 5.700 korun.
Zpět na článek
12. 3. 2013 08:46
12. 3. 2013 09:18
12. 3. 2013 09:39
12. 3. 2013 09:41
12. 3. 2013 09:45
12. 3. 2013 10:29
12. 3. 2013 10:41
12. 3. 2013 10:52
12. 3. 2013 13:49
12. 3. 2013 22:46
13. 3. 2013 10:40
12. 3. 2013 09:45
12. 3. 2013 09:51
12. 3. 2013 09:59
12. 3. 2013 10:33
12. 3. 2013 13:03
12. 3. 2013 13:40
12. 3. 2013 15:37
12. 3. 2013 22:49
12. 3. 2013 10:01
12. 3. 2013 12:21
12. 3. 2013 11:07
12. 3. 2013 15:57
12. 3. 2013 17:11
12. 3. 2013 17:43
12. 3. 2013 08:46
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Emel
12. 3. 2013 09:18
Re: crep
Opel má být nějaký odstrašující příklad :-) ? Slušné ceny, slušné motory, slušné jízdní vlastnosti... za necelých 400 máš dobře vybavené auto s naftovým dvoulitrem na 120kW. To je celkem zajímavé, ne?
12. 3. 2013 09:39
Re: crep
Je to zajímavé pouze a jen cenově.
Avatar - iudex
12. 3. 2013 09:41
Re: crep
Tieto lowcost autá sa kupujú len a výhradne cez prizmu ceny.
12. 3. 2013 10:29
Re: crep
Lowcost? To je francouzská značka a čistě Korejská, Lada,možná Suzuki.
Rozhodně ne Chevrolet. Chevrolet se nepodbízí cenou a asi nikdy nebude. Nemá to zapotřebí...
12. 3. 2013 10:41
Re: crep
Ale podbízí...pokud to nevidíš a jsi prodejce, pak se podívej na cenu konkurence.
Avatar - iudex
12. 3. 2013 10:52
Re: crep
A samotný koncern GM ho tak stavia (teraz myslím európsky Chevrolet = bývalé Daewoo): ako lacnejšiu alternatívu Oplu, ktorý má lepšie motory, výbavové prvky či techniku (napr. podvozok: Astra síce vlečku, ale s Wattovým priamovodom, Cruze len obyč vlečku).
12. 3. 2013 13:49
Re: crep
Cruze dostava Wattov priamovod tiez, rovnako ako multilink na vybranych trhoch.

a btw, coskoro sa kludne moze stat, ze Chevrolet preberie fabriky Opelu (rovnako ako prebrali Daewoo svojho casu)..
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2013 22:46
Re: crep
Škoda JE lacinější alternativa (že je u nás dražší sem netahejme...) Volkswagenu a hovoří snad někdo o tom, že to je lowcost??
Avatar - iudex
13. 3. 2013 10:40
Re: crep
To nie je identická situácia. Dostáva Škoda najnovšie motory? Najnovšiu techniku? Dostáva. Na rozdiel od Cruze, ktorý bol od začiatku stavaný ako chudobnejšia varianta Astry (staršie nemodernejšie motory, jednoduchšia technika a pod.). Cruze ani nemá ambíciu súťažiť v rovnakej lige ako Golf, Focus a pod., ale konkuruje lowendu a lacnejšiemu mainstreamu typu Fluence. A to snáď o Octavii nechceš tvrdiť, že? ;-)
12. 3. 2013 09:45
Re: crep
Stejná kategorie jako Rapid, není důvod než v tom hledat solidní auto za příjemnou cenu.
12. 3. 2013 09:59
Re: crep
Kamarád Cruze koupil domů manželce před 3-mi lety, jsou tak spokojení, že teď mění za kombíka. Projel jsem se s tím (2,0 nafta) a to auto vůbec není špatný, ne že bych to běžel okasmžitě nakupovat do firmy, ale v ničem nezaostává za podobně střiženou konkurencí.
Avatar - Emel
12. 3. 2013 10:33
Re: crep
Proč myslíš? V naftě je to dynamicky srovnatelné s nejsilnější Octavií a troufám si odhadnout, že podvozkově bude Cruze minimálně rovnocenný. V testech se obvykle chválí velmi dobré odhlučnění, směrová stabilita, komfort... ve spojení s dlouhou šestkou (pod 2000 při 130) je to v rámci dané třídy ideální dálniční koráb nebo rodinné auto.

Cena je samozřejmě důležitá... cenově srovnatelný je Rapid Ambition Fresh 1.6TDI za 379.900, s pětikvaltem na 15"... a to bych neváhal ani vteřinu a koupil Cruze.
12. 3. 2013 13:03
Re: crep
Přesně tak. Já s Cruzem s tímto motorem jel a opravdu bych to charakterizoval jako dálniční koráb (i přes to že je to "jen" nižší střední). Na nerovnostech jsou slyšet zvuky od podvozku a ztrácí to jistotu, zpracování palubky mi nepřišlo nic moc, v zatáčkách dobrý, ale těžkopádný. Ale přesně jak zaznělo, v příčném směru po dálnici s tímto motorem je fakt radost cestovat :-) Z dané peníze s motorem 2.0vcdi (sice není žádná sláva na 120kw) jsem přesvědčen, že nemá konkurenci. :yes:
Avatar - Emel
12. 3. 2013 13:40
Re: crep
Nerad bych se zamotal do diskuse o tom, který směr je příčný a který podélný... ;-)
12. 3. 2013 15:37
Re: crep
jasně, chtěl jsem spíš napsat v přímém nebo nevím >:D To je fuk, význam snad každý pochopil :-)
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2013 22:49
Re: crep
a my už mysleli, že v praze se jezdí jako obvykle jinak >:D >:-[]
12. 3. 2013 10:01
Re: crep
Je to 12. nejpredavanejsie auto sveta, tak az take zle asi nebude. Chyb ma dost, ale ta cena to vykompenzuje.
Avatar - Well-being
12. 3. 2013 09:35
Když porovnám,
co za 279 tis. Kč nabízí škodovka, tak musím konstatovat, že je to bomba :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
12. 3. 2013 09:40
Správny cenník?
Určite je ten cenník správny? Lebo silnejší dízel 2,0 s vyššou výbavou stojí menej, ako slabšia 1,7 so základnou výbavou, to nedáva moc logiku.
Každopádne ak je to tak, dvojliter so 120 kW (kto z konkurencie to má?) a primeranou výbavou za 388t je super ponuka.
Rozbalit vlákno
29
12. 3. 2013 09:57
Re: Správny cenník?
Cenu neviem ,ale napr Fiat Bravo ho ma. A vysledok testu? Zbytocne silny motor.
12. 3. 2013 10:00
Re: Správny cenník?
Ještě jsem v autě neměl zbytečně silnej motor... :-)
12. 3. 2013 10:08
Re: Správny cenník?
To je asi vtedy, ked podvozok nestiha alebo ked prostredie do ktoreho to auto patri ti nedovoli vyuzit taky motor. Ked to zvlelicim, tak Fiat 500 s V12 Ferrari.
12. 3. 2013 10:12
Re: Správny cenník?
Znova, projel jsem kde co, ale to není o podvozku, který jsou dnes generelně na špičkový úrovni, ale jen a jen mezi sedačkou a volantem. Fiat 500 s V12 je naprosto irelevantní.
Avatar - KANKUNEN
12. 3. 2013 10:30
Re: Správny cenník?
Zbytečně silný motor 120 kW, co to je za kravinu. To jako jedeš 100, dáš plný a auto udělá kotrmelec.
12. 3. 2013 10:32
Re: Správny cenník?
Každým novým autem si až na jednu vyjímku pořizuju i vyšší výkon, vždy mi to vydrží pár týdnů a šel bych znova do silnějšího. Výkonnej motor považuju za jednu z nejdůležitějších součástí aktivní bezpečnosti.
Avatar - Emel
12. 3. 2013 10:35
Re: Správny cenník?
Plně souhlasím... já si to teda neomlouvám aktivní bezpečností, prostě mám rád silná auta :-) .
12. 3. 2013 10:42
Re: Správny cenník?
Rychle a bez problémů se dostat před pomalejší auto je pro mě aktivní bezpečnost ;-)
Avatar - iudex
12. 3. 2013 10:49
Re: Správny cenník?
Daj príklad z nižšej strednej triedy, ktorý motor sa Ti javí "zbytočne silný" (a prosím nie hothatch). ;-)
12. 3. 2013 12:52
Re: Správny cenník?
Mne ziaden, to bolo v tom teste Brava, bud v nejakom casaku, alebo tu na auto.cz
Avatar - iudex
12. 3. 2013 10:50
Re: Správny cenník?
>:D :yes:
12. 3. 2013 14:00
Re: Správny cenník?
:-) 120 kW je v nižší střední tak akorát na dálnici (a okresky, pokud hodláš předjíždět). Klidně by mohlo být i o něco víc. Při předjíždění není výkonu nikdy dostatek. Nad 300 koníky už člověk musí zvážit, jestli to vůbec zvládne dostat na silnici. Na každý den asi nechceš auto, ve kterém musíš vší silou bojovat o svůj život. ;-)
12. 3. 2013 14:05
Re: Správny cenník?
Za takym vykonom sa uz chodi do strednej triedy, ale tam uz hra rolu cena tych motorov
12. 3. 2013 15:01
Re: Správny cenník?
Pořád ty třídy. Vyšší třídu si koupím kvůli lepšímu odhlučnění a celkově vyššímu cestovnímu komfortu, ne kvůli tomu, že chci silnější motor, abych mohl snadněji předjíždět a držet krok.
12. 3. 2013 23:46
Re: Správny cenník?
Silny motor neni bezpecnejsi. S nim te to svadi k rychle jizde a tak predjizdis, predjizdis, az to jednou nekam narves. Jinak k predjizdeni v ramci rychlostnich limitu bohate staci treba zminena 1.6ka 74 kW.
Avatar - Emel
13. 3. 2013 09:35
Re: Správny cenník?
Záleží jestli se necháš svést nebo ne...
13. 3. 2013 16:36
Re: Správny cenník?
Když mám pod chodidlem 400 koní, tak to neznamená, že pojedu 200. Takže naopak jezdím klidněji. Vím, že budu moci předjet, kdykoli se mi zachce. Se slabším jedu rychle pořád (protože se mi mezi rychlejší mnohem hůř zařazuje).
Avatar - iudex
12. 3. 2013 15:34
Re: Správny cenník?
No Ty si známy tým, že máš dosť skreslený pohľad na to, čo je optimálny výkon v danej triede, tak o 50 až 100%. >:D To by som rád vedel, na čom doma jazdíš, keď si taký rozmlsaný. ;-)
Ale samozrejme tá predstava sa s časom, technikou i vekom šoféra posúva. Nie je to tak dávno, čo moju predstavu ideálneho výkonu v nižšej strednej predstavovala 1,6ka so 74 kW vo Focuse I. Momentálne by som ten zlatý stred videl v nižšej strednej pri 90-110 kW (povedzme 1,4TSI).
12. 3. 2013 15:55
Re: Správny cenník?
V nižší střední je pro mne rozumné optimum 125 kW (těch 100 koní na tunu, pokud s tím plánuji jezdit po dálnici). Nejsi zase tak daleko. :-) Je mi jasné, že autu do města stačí i základní motorizace. A sám bych pravděpodobně nekoupil víc, pokud bych neplánoval z města vyjet (popřípadě základ nebyl příšerný ;-) ). Se silnějšími auty jezdím klidněji.

Protože jezdím většinou sám, tak bych se třeba v Golfu nebál té 103 kW 1,4.
Avatar - Emel
12. 3. 2013 16:57
Re: Správny cenník?
To počítáš toho Golfa slušně naloženého :-)
12. 3. 2013 17:41
Re: Správny cenník?
Tak správně bys měl počítat celkovou hmotnost. :-)
Avatar - iudex
12. 3. 2013 10:47
Re: Správny cenník?
Na Slovensku napríklad nie: [odkaz]
12. 3. 2013 10:54
Re: Správny cenník?
Už jem 1.6 nafta.Dvoulitr v naftě je v Doblu.
12. 3. 2013 13:05
Re: Správny cenník?
jojo je to správně. Je to tím, že ta 1.7 96kw je modernější a žere výrazně míň paliva. Ona ta 2.0 120kw vypadá na papíře dobře, ale v reálu to zas taková sláva není, hlavně to docela žere. Jel jsem jen ten dvoulitr, tak nemůžu porovnat s 1.7, ale myslím, že jízdně se zas tak lišit nebudou.
12. 3. 2013 13:51
Re: Správny cenník?
po 40000km dlhodoba spotreba 6l/100km prave s tymto 120kW motorom...
Avatar - GM.rja
12. 3. 2013 14:03
Re: Správny cenník?
No, ta 2.0 VCDi a 1.8 benzín mají hydraulický posilovač řízení, ostatní pouze elektriku. Doporučil bych projet oboje.... Na druhou stranu ta hydraulika si něco navíc vezme ve spotřebě, ale - kdo v této třídě má 160k se zrychlením za 8.5s a hydraulikou v řízení pod 400 papírů?
12. 3. 2013 15:14
Re: Správny cenník?
presne tak... to riadenie je skvele... elektrika sa s tym nemoze porovnavat ani nahodou...
Avatar - Flai
12. 3. 2013 15:49
Re: Správny cenník?
Ta 1.8 má opravdu hydraulický posilovač ;-\ To jsem nevěděl ...
Avatar - GM.rja
12. 3. 2013 18:44
Re: Správny cenník?
Ano, má. A stojí to za to.
Ale ještě k tomu dieselu - doporučil bych test na jednom konkurenčním webu, kde právě hydrauliku vyzdvihovali a co se motoru a jeho výkonu týká, dívali se na něj podstatně jinak než někteří všeználci v této diskuzi.
Avatar - strýček BOB
12. 3. 2013 10:00
Hm, korejec
No, tak nevím, ale necelých třista tisíc za nevzhledného korejce, kde jediná výbava je manuální klima a elektrická okna, to se mi zdá opravdu levné >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - tune.lar
12. 3. 2013 10:12
Re: Hm, korejec
Taky jsme pokukovali, ale vyhrála to i30, dnes bych volil stejně. :-)
12. 3. 2013 10:38
Re: Hm, korejec
Co je u tebe korejec? To auto se vyrábí na všech kontinentech.. Hyundai je teda české auto podle tebe? Cruzu se prodali už dva miliony aut.
Avatar - Emel
12. 3. 2013 11:07
Re: Hm, korejec
Ten základ je levný... ale na relativně těžké auto není ta 1.6 nic extra. Ale dvoulitrová nafta za 388 v LT+, to už je pohoda. Člověk musí oželet xenony a pár dalších věcí, ale v dané cenové relaci se s tím dá smířit, konkurenční Rapid s 1.6TDI působí až směšně.
12. 3. 2013 11:11
Sleva věru atraktivní
No tak Chevrolet prodává Cruze (a ostatní modely) za akční ceny celoročně a tohle snížení o pár tisícovek je proti několika desítkám tisíc standardní slevy marginální, spíš připomíná nějaké vyrovnání kurzových rozdílů. Podle nabídky skladových vozů je problém někde jinde: Cruze HB i SDN se pořád doprodává ve staré verzi před loňským FL a zdá se mi skoro, že dovozce optimisticky loni nakoupil příliš velkou zásobu, které se pořád nemůže zbavit, a tedy ani nemůže objednat na sklad aktuální FL verzi. (Snad druhá možnost je, že před-FL auta jsou nahromaděná kdesi v zahraničí na velkoskladu a výrobce nutí národní dealery, aby je napřed odebrali a prodali... nevím). Ať je to jak chce, zkrátka tahle oznámená "sleva" se fakticky týká předfaceliftového provedení Cruze. Pokud imho chce Chevrolet s tímhle něco udělat, měl by přestat mlžit a dát pořádný clearance sale s razantně sníženými cenami.

To se promítá třeba i do nabídky motorizací: HB a SDN s downsizovaným benzinem 1,4T v ČR v ceníku nenajdete - zatímco WG ano, protože je to nový model. Ne že by 1.4T byl zázrak, ale spotřebitel by měl možnost volby mezi politicky korektním euromotorem a holdenovskou atmosférickou klasikou.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2013 11:55
za tieto peniaze jednoznacna volba
tak uz je jasne preco male auta klesaju.... nizsia stredna trieda je dnes uz len o chlp drahsia ale ponuka podstatne viac miesta bezpecnosti vykonu a dospelosti.... cruze je nadherne auticko a celosvetovy bestseller a to uz nie je nahoda :yes:
Rozbalit vlákno
1
13. 3. 2013 16:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Flai
12. 3. 2013 15:57
1.8 LPG
Alternativa k naftě :-) jinak dá se k "naftě" přiobjednat nezávislé topení ?
akorát nechápu ty nesmyslně velká kola,16 ještě akorát ale17 jsou už cenově někde jinde ... Ono už i nové Aveo jezdí 195/65 15
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
12. 3. 2013 17:11
Re: 1.8 LPG
No, a kolik je příplatek? Já jen že rozdíl 47.000 oproti výrazně silnějšímu 2.0VCDi ještě navíc s šestistupňovou převodovkou zase tolik prostoru nedává...
Avatar - Flai
12. 3. 2013 17:43
Re: 1.8 LPG
Tak do 30tis. Kč to LPG bude ... , spotřeba u té 1.8 okolo 10L/100km což bude okolo-přepočteno na naftu 5-6L takže spotřeba,snad stejná. Turbo motor bude ale jasně lepší v jízdním projevu,ale bez nezávislého topení bych jej nechtěl ;-\ nezávislé topení je dalších 30-50tis. ...