Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz Guard představuje obrněnou třídu M

Za bezpečnost se platí. Příplatek za obrněné SUV činí v přepočtu zhruba 1,5 milionu korun.
Zpět na článek
14. 3. 2013 21:19
14. 3. 2013 21:53
Avatar - vabis
13. 3. 2013 19:28
symbolická ochrana
stačí když někdo přijde elegantně s noťasem a už stojíte, viz link v 1:53 [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
13. 3. 2013 22:10
Re: symbolická ochrana
Pořád lepší, než když ti někdo ve 200 vypne motor a aktivuje nouzovou brzdu. Nebo ve chvíli, kdy za tebou jede kamion. Možné je dnes ledacos. Ale rozhodně to není tak snadné, jinak by ses s tím setkával naprosto běžně. Z velké části se proti tomu dá bránit a u podobného auta je to skutečně smysluplná možnost, protože ukrást auto s ochranou B6, nebo B7 není jen tak.
Avatar - vabis
13. 3. 2013 23:39
Re: symbolická ochrana
Běžné neběžné, toto asi ne, njn. Ale u kradení aut kdy si okopíruje signál od klíčku do noťasu s anténkou a pak si během pár vteřin odemkne či nastartuje je plno. Právě proto se bojím bezkontaktní platební karty atd.. ... Akorát se blbě zeptám, jaké jsou ochrany před takovými věcmi??? Nějaké rušičky nebo tak. Ochranná auta celkem znám, ale z té hardwarové stránky. Toto moc netuším
14. 3. 2013 13:27
Re: symbolická ochrana
Ochrana proti podobným útokům? Odstranění veškeré nadbytečné elektroniky, hlavně toho komfortního rázu. Popřípadě vybudování oddělené sítě. Vyvarovat se bezdrátovým technologiím (napojeným na kritické systémy). Něco takového vyžaduje opravdu zásadní překopání. Ono totiž není vtipné, když ti někdo vypne motor, aktivuje brzdy, zablokuje dveře a pak stáhne okno a zastřelí tě. Nebo ti dovnitř hodí granát.

Nejsem si jist autenticitou toho videa. Sice to jde, ale vyžaduje to přípravu.

Pokud jde o klíče, šel bych cestou klasických magnetických (tedy klíč s magnety v sobě místo drážek, ne kartu s magnetickým proužkem). Jsou velmi těžké na kopírování a je prakticky nemožné je vyhmatat či jinak nedestruktivně překonat (možná se časem nějaký způsob najde). Cokoli bezkontaktního je napadnutelné. Ty komfortní jsou horší v tom, že nevyžadují tvou spolupráci. Což je cílem, ale zároveň slabinou. Ono by to šlo udělat pořádně, stejně jako by šlo pořádně zabezpečit platební karty, ale bezpečnost jde často proti pohodlí a je drahá. Oni si prostě spočítají náklady na prolomení, vezmou průměrnou škodu a na základě toho si udělají analýzu, jestli se to vyplatí (a tedy musí zvednout bezpečnost), nebo nevyplatí. V případě cílených útoků ale tahle matematika nefunguje.

Proto si auta nechávají zásadně upravovat, pokud to myslí s ochranou vážně. A všechno kolem nich je tajné. Nepoužijí standard a utají, co tam ve skutečnosti je. Sice není nenapadnutelné, ale je extrémně těžké to udělat. Nakonec je levnější koupit zbraň, která se s tou ochranou dokáže vypořádat. Nebo si ji zimprovizovat.
Avatar - vabis
14. 3. 2013 21:19
.
No právě, všude se mluví o kevlarových rohožích, ukazuje se dovnitř kastle navařený ten trezor, hasicí systém motoru, mírný přetlak v kabině atd atd, ale o té elektronice jsem se nikdy moc nedozvěděl. Tak díky za nasměrování, zajímavé. Njn někdy už je jednodušší hodit na předek patronu s barvou + taranovat to náklaďákem.

Autenticita, njn taky jsem trochu váhal. Čekal bych, že to tak jde, ale muselo by se to dopředu namíru nachystat, takže těžko říct, Rusko je země neomezených možností.
Rozbalit vlákno
1
14. 3. 2013 21:53
Re: .
Auta s balistickou ochranou jsou hodně "old school". Skvělá věc, pokud jde o náhodného útočníka s pistolí. Na sofistikovanější útoky nestačí. Použitelných vektorů je neskutečně mnoho.

Útok na elektroniku je určitě možný, ale řekl bych, že jsou i levnější a rychlejší cesty. Nevím, jestli někdo dělá tak komplexní úpravy mimo vládní speciály. Rozhodně platí, že nemůžou napadnout, co tam není. A těžko se napadá něco, o čem nevíš, že tam je. Poslední je izolace. Co spolu nemusí být propojené, by nemělo být propojené. Také je rozdíl mezi napadnutím za jízdy a třeba přes noc na parkovišti. Určitě by se dalo přes noc prořezat ochranou (na podvozku) a dostat dovnitř nálož. Ochrana je prostě komplexní záležitost.

Takhle bych to shrnul. V první řadě mi sama o sobě právě dávají smysl proti náhodnému, pouličnímu zločinu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku