Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Guard představuje obrněnou třídu M

David Bureš
Diskuze (6)
Za bezpečnost se platí. Příplatek za obrněné SUV činí v přepočtu zhruba 1,5 milionu korun.

Řada obrněných Mercedesů-Benz s přívlastkem Guard se rozrůstá o další model – SUV třídy M. Automobil bude možné objednávat od pátku 15. března 2013.

Automobilka tvrdí, že všechny dodatečné ochranné úpravy již zohledňuje při vývoji daného auta. Jednotlivé ochranné prvky jsou tak integrovány do samotné surové karoserie vozu.

Karoserie M Guard je upravena tak, aby na ní mohly být upevněny pancéřované díly. Přední struktura dostala dodatečné výztuhy, upravené jsou také dveře.

Okna jsou tvořena vícevrstvými skly a polykarbonátovou vrstvou na vnitřní straně chránící posádku proti střepům. Sloupky nebo střecha jsou vyrobeny ze speciální oceli. M Guard používá pneumatiky typu run-flat. S těmi je možné při rychlosti 80 km/h ujet 30 kilometrů, i když jsou prázdné.

Díky svým úpravám vyhovuje pancéřovaná třída M podmínkám třídy VR4 balistické ochrany dle normy BRV 2009. To znamená, že automobil odolá výbuchu ručního granátu DM51 nebo střelbě ze zbraní využívajících náboje .44 Magnum.

Automobilka tvrdí, že obrněná třída M je i přes nárůst hmotnosti obratným autem. Vůz váží takřka 2,8 tuny, což je proti konvenčnímu emku o 590 kilogramů více. Kvůli vyšší váze dostala M Guard silnější komponenty náprav.

Obrněná třída M bude dostupná s dvěma motory – třílitrovým vznětovým šestiválcem ML 350 (190 kW a 620 N.m) a benzinovým 4,7litrovým osmiválcem ML 500 (300 kW a 600 N.m). V obou případech pancéřovaná SUV mohou uhánět až rychlostí 210 km/h, ML 350 akceleruje z 0-100 km/h za 9,4 sekund, ML 500 tento sprint zvládne za 6,5 sekundy.

ML 350 Guard bude u našich západních sousedů stát 105.050 eur (2,8 milionu korun), ML 500 přijde na 118.650 eur (3,2 milionu korun). Němečtí zákazníci si tak za obrněné auto proti běžnému provedení připlatí 55.000 eur (1,5 milionu Kč).

Mercedes-Benz nabízí v rámci programu Guard obrněné verze čtyř svých modelů – vedle třídy M to jsou třída E, třída S a třída G.

David Bureš
Diskuze (6)
14. 3. 2013 21:53
Re: .
Auta s balistickou ochranou jsou hodně "old school". Skvělá věc, pokud jde o náhodného útočníka s pistolí. Na sofistikovanější útoky nestačí. Použitelných vektorů je neskutečně mnoho.

Útok na elektroniku je určitě možný, ale řekl bych, že jsou i levnější a rychlejší cesty. Nevím, jestli někdo dělá tak komplexní úpravy mimo vládní speciály. Rozhodně platí, že nemůžou napadnout, co tam není. A těžko se napadá něco, o čem nevíš, že tam je. Poslední je izolace. Co spolu nemusí být propojené, by nemělo být propojené. Také je rozdíl mezi napadnutím za jízdy a třeba přes noc na parkovišti. Určitě by se dalo přes noc prořezat ochranou (na podvozku) a dostat dovnitř nálož. Ochrana je prostě komplexní záležitost.

Takhle bych to shrnul. V první řadě mi sama o sobě právě dávají smysl proti náhodnému, pouličnímu zločinu.
Avatar - vabis
14. 3. 2013 21:19
.
No právě, všude se mluví o kevlarových rohožích, ukazuje se dovnitř kastle navařený ten trezor, hasicí systém motoru, mírný přetlak v kabině atd atd, ale o té elektronice jsem se nikdy moc nedozvěděl. Tak díky za nasměrování, zajímavé. Njn někdy už je jednodušší hodit na předek patronu s barvou + taranovat to náklaďákem.

Autenticita, njn taky jsem trochu váhal. Čekal bych, že to tak jde, ale muselo by se to dopředu namíru nachystat, takže těžko říct, Rusko je země neomezených možností.
14. 3. 2013 13:27
Re: symbolická ochrana
Ochrana proti podobným útokům? Odstranění veškeré nadbytečné elektroniky, hlavně toho komfortního rázu. Popřípadě vybudování oddělené sítě. Vyvarovat se bezdrátovým technologiím (napojeným na kritické systémy). Něco takového vyžaduje opravdu zásadní překopání. Ono totiž není vtipné, když ti někdo vypne motor, aktivuje brzdy, zablokuje dveře a pak stáhne okno a zastřelí tě. Nebo ti dovnitř hodí granát.

Nejsem si jist autenticitou toho videa. Sice to jde, ale vyžaduje to přípravu.

Pokud jde o klíče, šel bych cestou klasických magnetických (tedy klíč s magnety v sobě místo drážek, ne kartu s magnetickým proužkem). Jsou velmi těžké na kopírování a je prakticky nemožné je vyhmatat či jinak nedestruktivně překonat (možná se časem nějaký způsob najde). Cokoli bezkontaktního je napadnutelné. Ty komfortní jsou horší v tom, že nevyžadují tvou spolupráci. Což je cílem, ale zároveň slabinou. Ono by to šlo udělat pořádně, stejně jako by šlo pořádně zabezpečit platební karty, ale bezpečnost jde často proti pohodlí a je drahá. Oni si prostě spočítají náklady na prolomení, vezmou průměrnou škodu a na základě toho si udělají analýzu, jestli se to vyplatí (a tedy musí zvednout bezpečnost), nebo nevyplatí. V případě cílených útoků ale tahle matematika nefunguje.

Proto si auta nechávají zásadně upravovat, pokud to myslí s ochranou vážně. A všechno kolem nich je tajné. Nepoužijí standard a utají, co tam ve skutečnosti je. Sice není nenapadnutelné, ale je extrémně těžké to udělat. Nakonec je levnější koupit zbraň, která se s tou ochranou dokáže vypořádat. Nebo si ji zimprovizovat.
Avatar - vabis
13. 3. 2013 23:39
Re: symbolická ochrana
Běžné neběžné, toto asi ne, njn. Ale u kradení aut kdy si okopíruje signál od klíčku do noťasu s anténkou a pak si během pár vteřin odemkne či nastartuje je plno. Právě proto se bojím bezkontaktní platební karty atd.. ... Akorát se blbě zeptám, jaké jsou ochrany před takovými věcmi??? Nějaké rušičky nebo tak. Ochranná auta celkem znám, ale z té hardwarové stránky. Toto moc netuším
13. 3. 2013 22:10
Re: symbolická ochrana
Pořád lepší, než když ti někdo ve 200 vypne motor a aktivuje nouzovou brzdu. Nebo ve chvíli, kdy za tebou jede kamion. Možné je dnes ledacos. Ale rozhodně to není tak snadné, jinak by ses s tím setkával naprosto běžně. Z velké části se proti tomu dá bránit a u podobného auta je to skutečně smysluplná možnost, protože ukrást auto s ochranou B6, nebo B7 není jen tak.