Lincoln se chystá ukončit výrobu svého posledního osmiválcového modelu. Příští generace SUV Navigator dostane V6 stejně jako ostatní modely luxusní americké značky.
Tak tak....u velkých SUV tu V8 ku zákazník chce, ko když za tím třeba tahá přívěs s jachtou, tam se mu ta V8 náramně hodí a žádný Ecoboost ji nikdy neahradí, v tahu, síle, zvukovém projevu a v jednoduchosti.
to zas pise nekdo kdo tomu nerozumi,V8 si kupuju proto,protoze zivotnost je asi 1000x delsi nez u mensich motoru...americani chapou porad to samy,objem nenahradis,pokud nechces porad navstevovat servis....jinak,lincoln by se mel vyhrabat z toho kde je a nemyslim ze tohle je spravna cesta v usa nemit V8
Na počtu válců záleží. Přechod z V8 na V6 je ještě relativně rozumný krok vstříc efektivitě pokud se jedná o běžné auto, ne o supersport nebo tak. Ale třeba přechod z V6/R6 na čtyřválce je třeba u výkonnějších sedanů(okolo 300k) ohromný krok zpět - čtyřválce mají horší projev, méně výkonu ve vyšších otáčkách, na dálnici se musí přetáčet aby vůbec drželi rychlost a hrubší chod. Umíte si představit, že sedíte v prémiovém sedanu a skrz řadičku cítíte vibrace motoru? Nemluvě o trvanlivosti.
Podobné je to u třívalců, které i přes všechny vyvažovací hřídele apod. stejně nikdy nebudou mít stejně hladký chod jako čtyřválce a výš.
Já osobně bych nechtěl mít v autě za třeba 1,5mega čtyřválec, to mi přijde neadekvátní.
amíci, co smýšlejí o počtu válců, resp. o úspoře, tak takoví si mnohdy spíše vybírají mezi Toyotama apod. ale "pravý" amík je věrný V8... Fordův EcoBoost má svoje pro i proti, ale nikdy nebude mít charakteritiku V8 natož bublavý zvuk... a mít tak velké SUV jen s V6 je potupa jako prase! Už jen z tohoto hlediska nechápu tak mizivé % prodeje Navigatora, že ho ještě utopí nedůstojným motorem, vzhledem k tradici jako je u GM... Poměrně brzy zřejmě i Expedition dorazí ss V6 :-) Představa Escalladeho Platinum s V6 je docela směšná >:D
Tak o životnosti není vůbec co řešit V8 bylo a bude s životností někde jinde.Proč zaklady motoru neměnej jsou 30 let starý a dělaj to pořad a vědí proč. Někde tam mam video jak Ford Ecoline 4,6 stejnej motor se dava do lincolnu tak tam ma přes 1kkk mil. To V6 a sturbem bez uhony nenalítá. :-)
Když už za ten ekobůst vydali tkaovjech prachů, oc by ho necpali všude,že...
Já jsem hlavně zvědav,jak to bude vypadat za mnoho let,až budou ty ecoboosty jako ojetiny. Což je vám sice fuk,protože chcete rejžovat z novejch aut,že... Jen aby pověst neutrpěla újmu...
V tomhle bych vsadil na GM, kdy i do nové Sierry/Silverada budou montovat obstarožní šestiválec z konce osmdesátých let, samozřejmě patřičně vylepšný. Ale bude nesmrtlenej a auto s nim bude mocct bejt nechutně levný... Na práci bude vždycky nejlepší Chevy...
GM na to jde vypínáním válců, přímým vstřikem, systémem Start/Stop a redukcí hmotnosti.
Výsledek - žere to stejně, turbo není potřeba a pořád je to V8. Chrysler na to jde podobně jako GM.
Uvidíme co si zákazník zvolí, ale zatím GM spolu Chryslerem Forda přehrávaj rozdílem třídy :-)
tak ono s EcoBoost ford probelmy ma uz od zacatku, staci si to najit na netu. Jsou to sice problemy "dětské", ale na*ere to, že s tím člověk prolítá víc do servisu >:D Minulé léto jsem měl možnost okusit V6 EcoBoost ve Flexu a ano, musím uznat, že to motor je živey, ale tím to končí. Spotřeba dle slov majitele jen o 2 litry nižší, než se standardním V8 (s V8 s vypinatelnými válci to bude cca ne stejno). Nicméně zátah EcoBoostu je sice odspodu dobry, ale pak najednou zasviští Turbo a auto až nepříjemně vyrazí... Zvuk, který se snaží dohnat potrubím, jako sorry, ale to se moc nepovedlo. Pro nakažený V8, nebo pro ty, co chtějí do BIG SUV důstojný motor bezpečně u V8 zůstanou. Motor V8 má příjemnější charakteristiku, žadný zacuknutí, prostě krásný plynulý zátah s dokonale bublavým motorem. Ale kdo chce mít pod zadkem trubo, ten ať si V6 pořídí... I tak je ale US V8 a i nadále u některých značek bude "nesmrtelným" motorem a to právě díky jednuduchosti a výkonové rezervě, kterou V6 s turbem evidentně nemá... Hmmm, který motor bude mít delší životnost, je tím pádem úplně jasné...
na tie EcoBoosty od Fordu je verejna masirka o tom, ze na tahanie lodi a inych ptakovin je V6 Ecoboost vhodnejsi ako V8 (lepsi zatah, zivotnost porovnatelna a lepsia ekonomika). Na youtube su porovnavacky v tahani do kopca (F150 vs Chevy Silverado, GMC Siera a Dodge RAM 1500). Chce to ale odvahu opustit Hemi alebo iny V8 okolo 6 litrov a ist do 'oturbenej' 3.5 litrovej V6. Marketing je ale svina, Ford prelomi aj verejnu mienku casom. :-)
Povodny text z Motor trendu , hovori ze novy Navigator bude lahsi, spotreba a vykon V6-ky, ktora sa bude mozno montovat , bude upravena oproti povodnemu motoru co sa dnes montuje. Ako by asi Eemericania tahali za svojimi SUV lodicky?
Ale bude to skoda ;-\
Silně pochybuju, že autor někdy viděl Navigator v reálu. Pak by v životě nenapsal takovou blbost, jako že je Navigator luxusní brácha Exploreru! Pokud vím i se to dá vyštrachat na googlu, je Navigator z velké částí spřízněn s EXPEDITIONEM. Explorer je kratší i užší a používá úplně jinej povozek, resp. platformu... Když už autor neví, mohl to vzít aspoň tedy logicky rozměrově, když Explorer má jen jednu délku a Jak Expedition tak Navigator mají SWB a LWB...
preco by mal ist zakaznik ku konkurencii ked novy V6 v lincolne mu ponukne vacsi vykon ako stary V8 ;-) ? Pocet valcov je dnes uz nic nevraviace cislo a aj americania uz zacinaju chapat ze dolezity je vykon a nie pocet valcov...
pod sebou Lincoln nepodřezal větěv. U GM se osmiválců rozhodně vzdát nechtějí a u chrysleru zatím taky ne. Takže zákazník chtějící V8 půjde ke konkurenci.