Lincoln končí s osmiválci, luxusní Fordy dostanou jen V6
Značka Lincoln v posledních letech prošla radikální proměnou. Luxusní brand, který jako jeden z mála v USA v minulosti nabízel dvanáctiválcový motor, ukončil výrobu všech svých tradičních modelů. Takový Town Car nebo Continental si už nekoupíte, místo toho nastoupilo portfolio extravagantně tvarovaných sedanů a crossoverů. Všechny navíc mají motor napříč a pohon předních nebo všech kol.
Ve světle těchto skutečnosti tak nakonec největší úctu k tradicím chová velké SUV Navigator. Tedy pro zatím, v příští generaci se luxusní bratr Fordu Explorer vzdá osmiválcového motoru a místo něj nabídne šestiválec 3,5 EcoBoost (265 kW). Ten už dnes Lincoln montuje do sedanu MKS a crossoveru MKT, v obou případech je alternativou k atmosférickému 3,7 V6 (227 kW). Menší sedan MKZ může mít i v Evropě dobře známý čtyřválec 2,0 EcoBoost (179 kW) nebo hybridní pohon.
Avizovaná změna bude finálním krokem v přerodu Lincolnu v globální a environmentálně zaměřenou značku. V tom případě samozřejmě zůstává otázkou, kam se vydá design příštího Navigatoru a zda vůbec dostane klasickou konstrukci s žebřinovým rámem.