Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lincoln končí s osmiválci, luxusní Fordy dostanou jen V6

Diskuze (19)
Lincoln se chystá ukončit výrobu svého posledního osmiválcového modelu. Příští generace SUV Navigator dostane V6 stejně jako ostatní modely luxusní americké značky.

Značka Lincoln v posledních letech prošla radikální proměnou. Luxusní brand, který jako jeden z mála v USA v minulosti nabízel dvanáctiválcový motor, ukončil výrobu všech svých tradičních modelů. Takový Town Car nebo Continental si už nekoupíte, místo toho nastoupilo portfolio extravagantně tvarovaných sedanů a crossoverů. Všechny navíc mají motor napříč a pohon předních nebo všech kol.

Ve světle těchto skutečnosti tak nakonec největší úctu k tradicím chová velké SUV Navigator. Tedy pro zatím, v příští generaci se luxusní bratr Fordu Explorer vzdá osmiválcového motoru a místo něj nabídne šestiválec 3,5 EcoBoost (265 kW). Ten už dnes Lincoln montuje do sedanu MKS a crossoveru MKT, v obou případech je alternativou k atmosférickému 3,7 V6 (227 kW). Menší sedan MKZ může mít i v Evropě dobře známý čtyřválec 2,0 EcoBoost (179 kW) nebo hybridní pohon.

Avizovaná změna bude finálním krokem v přerodu Lincolnu v globální a environmentálně zaměřenou značku. V tom případě samozřejmě zůstává otázkou, kam se vydá design příštího Navigatoru a zda vůbec dostane klasickou konstrukci s žebřinovým rámem.

Diskuze (19)
23. 3. 2013 08:01
Re: ecoboost vs V8
23. 3. 2013 07:55
Re: ecoboost vs V8
Tak o životnosti není vůbec co řešit V8 bylo a bude s životností někde jinde.Proč zaklady motoru neměnej jsou 30 let starý a dělaj to pořad a vědí proč. Někde tam mam video jak Ford Ecoline 4,6 stejnej motor se dava do lincolnu tak tam ma přes 1kkk mil. To V6 a sturbem bez uhony nenalítá. :-)
23. 3. 2013 07:48
Re: ecoboost vs V8
Pořádnej Pick Up začína až od F-250 ale jen začíná ;-)
Avatar - Vencos
19. 3. 2013 20:49
jde o prachy
Když už za ten ekobůst vydali tkaovjech prachů, oc by ho necpali všude,že...
Já jsem hlavně zvědav,jak to bude vypadat za mnoho let,až budou ty ecoboosty jako ojetiny. Což je vám sice fuk,protože chcete rejžovat z novejch aut,že... Jen aby pověst neutrpěla újmu...

V tomhle bych vsadil na GM, kdy i do nové Sierry/Silverada budou montovat obstarožní šestiválec z konce osmdesátých let, samozřejmě patřičně vylepšný. Ale bude nesmrtlenej a auto s nim bude mocct bejt nechutně levný... Na práci bude vždycky nejlepší Chevy...
Avatar - Barrichello
14. 3. 2013 15:35
Re: ecoboost vs V8
Njn, Ford se dal na turba.

GM na to jde vypínáním válců, přímým vstřikem, systémem Start/Stop a redukcí hmotnosti.
Výsledek - žere to stejně, turbo není potřeba a pořád je to V8. Chrysler na to jde podobně jako GM.

Uvidíme co si zákazník zvolí, ale zatím GM spolu Chryslerem Forda přehrávaj rozdílem třídy :-)