Jsou specializované ankety, kde podobné věci hodnotí odborníci. Fakt je, že je mnohem jednodušší porovnat, jak funguje auto jako celek, než se snažit z jednotlivostí poskládat, kdo je lepší. Kolikrát totiž nelze říct, co je lepší, maximálně můžeš říct, že je to jiné. A k čemu je ti to poctivější/ promakanější železo, když jeho potenciál není využitý a auto jako celek nefunguje tak dobře. Teoreticky by mělo být na úrovni A3, Golf není přímý konkurent a A3 se právě po té materiálové a technologické stránce liší.
Pokud tě zajímají spojovací technologie a materiály, tak sleduj Euro Car Body.
To by mne zajímalo, jaký Boxster jsi jel. Současnou generaci určitě ne. I ta předchozí je podle mne lepší. Ostatně Chris Harris myslím porovnával ojetý Cayman první generace s novou Toyotou a Toyota to prohrála, jestli si dobře pamatuji. Druhou řadu sedadel jí upřít nemůžeme.
To, že tyhle věci nemá smysl v anketě řešit, jsem uznal, čímž jsem dal jasně najevo, že je nepovažuji za tak podstatné. Pouze jsem chtěl doplnit, že ta technická stránka věci je širší a že v těchto pro anketu nedůležitých hlediscích může být Mercedes lepší. Pokládáš například řečnickou otázku na podvozek. Jak víš, že ten Mercedes nemá nápravy lehčí, tužší, odolnější vůči korozi a lépe kinematicky řešené? Ano, jsou detaily a člověk je při jízdě snad ani nemůže vnímat, ale stále je to součást té kapitoly "technika". A pokud by ten Mercedes měl díly vymakanější v tomto duchu, tak je pro mě technicky dál, o nic jiného mi nešlo. V těch základních rysech, které zmiňuješ, jsou si samozřejmě velmi podobní, o tom netřeba debatovat. Proto taky tvrdím, že nejsem schopen to podle běžně dostupných dat rozsoudit. Nedělám z toho ale závěr, že jsou tím pádem stejní, v tom je ten logický rozpor, který je příčinou tohoto nedorozumění.
Motor je čtyřválec, nic ve zlém, ale šestiválec je jiný svět. A 100hp z litru není nic z čeho by někomu měla spadnout čelist. Stačí se podívat na pár časů z okruhů a mezi Boxsterem/Caymanem a Toyotou je obrovská propast.
Podvozek je koncepčně u Porsche sportovní ideál, motor za zadkem je ta nejlepší koncepce jaká existuje, dokonce lepší než používá slavnější 911 a samozřejmě lepší než klasika Toybaru.
Promiň, ale za cca 800 tisíc můžeš už delší dobu mít i Hyundai Genesis coupé, a to s v podstatě stejným, ne-li větším fun factorem, takže Toyota nic tak světoborného na svět nepřivedla. Jen to prostě líp odladila.
Nicméně jednu věc jistě dokázala - postavit přemotorované předokolky na slepou kolej.
Pokud chci nepraktické kupé na vyblbnutí, je lepší vzít GT86, než 280ti koňovou Astru, nebo 265ti koňový Mégane - předokolka proti klasice (byť méně výkonné) nemá v zábavnosti šanci.
Jistě a znova říkám, tleskejme, že tu někdo podobné auto za dané peníze nabízí, ale boxster je prostě automobilová dokonalost, podstatně lepší v jednotlivostech, podstatně lepší i jako celek. A jestli nějaké auto dokonale koresponduje se svou cenou, pak boxster.
Zbytečně chytračíš, plácat o technologii ve smyslu kvality svárů u mercedesu nebo volkswagenu je o ničem, víme to oba stejně dobře, jen prostě nejsi ochoten od toho nesmyslu bez kliček odejít. O.K.
Technika aut se běžně porovnává v testech, pro účel ankety tohoto typu je úroveň zkoumání techniky jednotlivých kandidátů stejná jako v nějakém podrobném testu. Takže má áčko lepší techniku než golf? Jinými slovy, má lepší motory? Výkony ve vztahu ke spotřebě, kulturu chodu atd? Má lepší konstrukci podvozku? Má lepší převodovky, automaty? 4x4? nabízí nějaké tech. vychytávky, kterými golf nedisponuje? Tohle zhodnotit lze z dat, která máme zcela bez problémů, a já znova opakuju, že tvrzení, "golf ztrácí na áčko v technice", je liché. Tečka.
Vždyť ta GT-86 je naopak nejméně inovativní ! Veškerá "inovace" je v tom, že za podobné peníze na thu nic moc není. Jinak je to automobilový konzervatizmus a jednoduchost až na půdu. Vlastně inovace je v jednoduchosti. Zpátky do minulosti. Z pohledu zábavy, řízení možná super. Inovace ? >:D
Podvozek boxsteru je mnohem lepší než GT86, ano, také stojí více. Vím, že může být těžké se k projetí boxsteru dostat, ale kdyby se ti to povedlo, přestaneš psát o brilantnosti podvozku GT86 nebo ty nesmysly o tvrdém podvozku boxsteru.
Jistě, proto říkám, že boxster je pro denní ježdění použitelnější, ve chvílích kdy auto nedržíš pod krkem, se chová lépe, méně nervozně a komfortněji, než GT86.
Cayman S ještě nikdo nejel. Pokud výslovně nenapíšu "minulá generace", pak mám logicky na mysli současnou. A nepochybuju, že cayman bude lepší než boxster, tak to bylo i v předcházející generaci, ovšem v této diskusi je to irelevantní, GT86 z toho srovnání pak logicky vyjde ještě o něco hůře než s boxsterem.
Ale vůbec ne, koncernová auta považuji za velmi kvalitní, byť nudná a zbytečně drahá. Ve srovnání s korejci, francouzi a italy nijak nestrácejí a naopak v některých kritériích mají navrch ( interiér, výbavy atd. ). Porsche 911 například vnímám hned vedle RR jako nejlepší auto na světě co si lze pořídit.
Toyota ukázala, že má koule postavit se duchu moderní doby, kdy sportovní auto je = těžké, výkoné a tvrdé. Postavit toyotu Ft-86. A když auto za poloviční peníz dokáže s renomovanou značkou držet krok a místy ho i překonat ( a to jak jsi správně poukázal - navzdory její dlouhé a slavné historii ) je to něco revolučního.
P.S. : 4 místa ( použitelná ) , skvěle odladěný podvozek a řízení ( opravdu v této ceně něco nevídaného ), kombinace boxsteru s přímým vstřikem obsahu 2l s 200k . hmotnost jen 1200 kg a cena 800 000,- .... to je podle mě opravdu revoluční.
Samozřejmě, o tom se nepřu, já jsem jen napsal, že nejsem schopen posoudit technickou úroveň Golfu a Mercedesu A, jíž tu někteří argumentují. Na papíře jsou si v základních konstrukčních řešeních velmi podobní, jako jsou si ale podobné všechny konvenční hatckbacky segmentu C. Rozdíly mohou existovat hlouběji pod povrchem a například i právě v ohledech souvisejích s technologií, jako je kvalita svarů, použité materiály a jejich povrchové úpravy, rozměrová přesnost výroby dílů atp. Technologie není od techniky oddělena, je jednou ze souboru technických nauk a jistě se nemalou měrou na celkové technické úrovni aut podílí. Nehledě na to, jak už jsem psal, technologie zásadně ovlivňuje i samotnou konskrukci, protože papír výkresu snese všechno, ale musí být možné to dostupnými prostředky vyrobit.
Použitelnost viz výše. Vznikl unikátní motor. 1l = 100 koní . Podvozek je dle mého názoru něco brilantního.Dále pak hraje prim cena, protože dle mého se proti boxteru ( bez verze S ) toyota dokáže postavit a držet s ním krok. Porsche je trošku něco jiného. Je to podle doktríny tvrdé = sportovní. Místy těžko čitelné a nepředvídatelné. Plus ta cena = výkon je prostě u toyky daleko lepší ....
2 místa u boxtera vs. použitelné zadní sedačky u toyky. Relativně prostorný kufr což u boxteru hatí střecha a vůbec. Nižší spotřeba. Velmi dobře nastavený podvozek u boxteru je vážně cítit každá díra. Výhled z auta. V boxteru si člověk připadá trochu jako zavřený v krabici s dírou vepředu. Při couvání je výhled z auta tristní ... u toyky to jde pěkně.
Jistě, také proto nemá smyls slovo technologie vůbec zmiňovat, úroveň techniky posoudit lze. A hlavně, nezapomínej, o čem je tu řeč, jde o anketu auto roku, v tomto kontextu je pátrání po "lehčí klikové hřídeli při vyšší tuhosti" dost mimo.
Reakce několika slov: Zakladatelem hatchbacků je Renault. VW Golf jen důsledně rozvíjí dvouprostorovou karoserii stejně jako jiné značky. Víte, jak vznikl první Golf? Na začátku 70. let se připravoval nový Trabant - hatchback. Slovo dalo slovo a projekt byl prodán VW. Jen malé ohlédnutí.
Zaujatost esenbáka koncernem je z jeho textů jasná jak facka.
K tomu zbytku si dovolím ocitovat dinára:
" Jistěže kdybychom tu anketu chápali způsobem "já bych bral..." tak musí nutně vyhrát boxster, protože na serveru se slovem "auto" v názvu, předpokládám řidičské preference diskutujících, jenže takto ta anketa nestojí. "
osobně bych taky radši viděl jako auto roku Toyotu, nechápu proč když tu někdo řekne svůj názor tak někteří to hned berou jako kopnutí do koncernu - golf je kvalitní a celkem pěkné auto, ale nemusí se líbit každému - mě přijde hodně tuctové, ale to neznamená, že kopu do koncernu ;-)
Ano, Golf se v testech používá jako měřítko, o tom není třeba polemizovat. Jak vnímá Golf laická veřejnost nechci dogmaticky soudit, ale můj dojem je ten, že minimálně tady, kde je hlavním hráčem Octavia, není Golf v očích běžných lidí o nic víc ztelěsněním hatchbacku než třeba Focus. Lidi auta až tolik neřeší, život uvnitř jakékoliv komunity autařů trochu zkresluje. Nehledě na to, že na druhém konci světa budou mít zas jiné etalony, nicméně tady v Evropě "v područí" Německa je to bezpochyb silný hráč.
Já taky nevidím důvod, ale nic o tom nevím. To, že mají obě auta downsizingové motory, kotoučové brzdy a vepředu nápravu McPherson, sice znamená, že používají stejná základní technická řešení, ale z této informace nelze moc vymyslet, který z nich je technicky vyspělejší, pro což je určující i ta technologie, která souvisí s materiálem a v důsledku s celým konstukčním řešením. Mercedes může mít lépe udělanou kinematiku náprav, lehčí klikový hřídel při vyšší tuhosti, odolnější kotouče lépe odvádějící teplo, trvanlivější turbodmychadlo atp. Neříkám, že to tak je, jen že to nejsem schopen posoudit, protože o tom nemám informace.
Já to chápu. Kvůli tomu jsem cenu zmínil, byť se ti ta formulace nelíbí. Když už se rozhodnou ignorovat pravidla, tak si nemyslím, že tenhle argument bude mít tak velkou váhu. Může, netvrdím, že ne (proto jsem také napsal, že já bych zvolil Porsche, a ne, že to pravděpodobně vyhraje). On je Boxster dražší, ale ve světě sporťáků je pořád levný a to, co dělá, dělá velmi dobře, jen těžko hledá konkurenci.
To, že tu GT86 je, že ho skutečně udělali a prodávají za danou cenu, je zcela jistě na potlesk, každá řidičsky pojatá zadokolka je v dnešní době zjevení, ovšem v tom, že by to auto nemohlo být lepší, v tom souhlasit nemůžu, respektive superlativy bych šetřil. Ještě legračnější je v kontextu GT86 odbýt boxster tím, že "je sice fajn", protože z konfekční produkce je boxster jasně nejřidičtějším autem napříč kategoriemi, třídami i cenou.
Stejně se mohu zeptat a co přináší nového Toyota. Pokud se bude brát v potaz právě to svezení tak nemá Toyota proti Porsche žádnou šanci, protože pohon i chassis je u Porsche jiný level. Ano Toyota je relativně levné auto, takže zbývá právě ta cena. A denní použitelnost Porsche je úplně stejná jako u Toyoty.
S pojmem golf třída se potkáš třeba i v anglickém Autocaru, nejde ale o termín samotný, podstatou je, že golf je pokládán napříč motoristickou odbornou i laickou veřejností za třídní etalon. Já jsem zase nikde jinde než na zdejších diskusích nečetl, že by to mělo být jinak. Co se techniky týká (o technologii nepadlo logicky slovo), nevidím důvod, proč by áčko nemělo jít s golfem porovnat, motory, převodovky, konstrukce podvozku, brzdy, informací o tom, co kdo z nich používá je k dispozici dost, aby šlo srovnávat, o tlačítka tu nejde.
Co tak neuvěřitelně nového Toyobaru přineslo?
Motor, který Subaru dělalo, když ty ses ještě pohyboval pomocí bičíku?
Nebo snad koncepci, které se proto říká "klasická"?
Toyota udělala auto pro zábavu, tedy něco, co Porsche dělá odjakživa.
Zkus trochu zvládnout mladické emoce a uvažovat:
Právě Golf dokázal udělat další generaci, která je lepší, než předchozí a přitom je schopný ji prodávat (= vyrábět) výrazně levněji. Nejde jen o FL, novinka je lehčí a je celkově technicky a technologicky připravená na následující léta, včetně přípravy na elektriku (tenhle fakt by u eko-pošahanců z COTY mohl hrát významnou roli), má tolik možností kombinací výbav a motorizací jako žádné jiné auto na světě...
I když já vím - zase jde hlavně o to kopnout si do koncernu, ať je vidět jakej seš machr...
A co přináší boxter nového ? Pro toyotu nehovoří jen cena, ale to se chce tím autem svézt. Což hlasující jistě udělali. Jak moc mám porsche rád, tak teď bych to přál toyce. Navíc toyka je vyloženě auto na každý den, dokážu si s tím představit jezdit do práce a kamkoliv jinam. S boxterem to už moc nejde.
Vzhledem k tomu, že auto roku má být ten nejinovativnější vůz je o vítězi jasno. Nikdo jiný než FT-86 nepřinesl za tento rok tolik nového. To auto je přímo splněný sen pro každého řidiče, před pár lety by nikoho nenapadlo, že něco takového bude existovat. Boxter je sice fajn, ale co přináší nového ? Doporučuji se s toyotou FT-86 svézt, je to úžasný zážitek. To auto má takové koule, že to ani není možné.
Pakliže zvítězí golf, který přinesl starou techniku do mírně upraveného hávu, tak je asi něco špatně.
Ten termín golf-klasse se používá běžněě v Německu, tam to je domácí značka, nejprodávanější auto - celkem pochopitelná situace. Zde, kde je mnoho čtenářů německých časopisů a obdivovatelů německých aut, se to přejímá, ale nikde jinde než na této diskuzi jsem to v českém podání neslyšel. S ostatním však souhlas. Jen tu techniku nejsem schopen posoudit, ta auta jsem nekonstruoval ani nevím, co při výrobě používají za technologie. To, že mají podobná tlačítka na různé elektronické vymoženosti, je ale klidně možné.
Boxster je nejspíš po všech stránkách lepší auto, jenže jak už tu někde bylo psáno, je taky dvakrát dražší. Tudíž ale není tím znovuzrozeným druhem - sporťákem pro každého. GT86 v současné době nemá přímou konkurenci a pokud máme ocenit to, že někdo konečně zase začal nabízet zábavu masám, Boxster tady moc nefunguje, přestože je to "měřitelně" lepší auto. Napsat tedy "jen cena" je pro mě osobně neschůdná filizofie. Tak to většinou bývá, že lepší auto je dražší, ale to neznamená, že jakmile se objeví v anketě Rolls-Royce, tak vše ostatní smeteme ze stolu s tím, že ostatní mají jen lepší cenovku. Takhle to bohudík nefunguje, cena je to nejzákladnější měřítko, vztažný bod v prostoru.
V image značky ztrácí, jistě, v image modelu, tam už bych si tak jistý nebyl, nižší střední se běžně označuje jako golf třída, to už o něčem vypovídá. Designem zcela jistě neztrácí, design golfu je ztělesněním designu hatche, všichni ostatní se jen snaží najít jinou cestu, jenže nakonec končí sobě velmi podobně, platí to i pro áčko. A technika? Tam je to max. plichta.
Síla golfu je obrovská, jeho postavení výjimečné, potenciál úspěchu golfu v podobných anketách závisí čistě na povedenosti dané generace, a sedmička povedená je. Jistěže kdybychom tu anketu chápali způsobem "já bych bral..." tak musí nutně vyhrát boxster, protože na serveru se slovem "auto" v názvu, předpokládám řidičské preference diskutujících, jenže takto ta anketa nestojí.
Vidím to podobně. Buď se budou držet regulí a vyhraje to tedy nejspíš Golf, nebo dají přednost sporťáku, kde bych to dal jednoznačně Boxsteru. Pro Toyotu hovoří snad jen cena.
Mimochodem, běží německý konfigurátor GTI i GTI "Performance". Bez příplatku má bílou :-) , černou a červenou. Barev má v nabídce hodně, jen v těch základních je to trošku monotónnější - 4 z 5 metalíz jsou šedé. >:D A za 25 tisíc je bílá perleť.
Na první pohled mi nepřijde, že by bylo nějak zvlášť lépe vybavené. Ničeho jsem si nevšiml. Jde (v německých cenách) o sto tisícový příplatek oproti 1,4 103 kW.
Golf Highline má v Německu také v základu xenony. A co? V ČR ne, ale na oplátku má cenu nižší asi o 150 tisíc. Naopak zase český Trendline má v základu navíc dvouzónovou automatickou klimatizaci. Ne že by na tom záleželo.
Pre-crash stojí v ČR 3400, jak jsem se teď podíval, takže nejde o prohibitivní částku.
Acko ale toto vsechno nabizi za jinou cenovku. V ramci cenove kategorie Golf nabizi nejvic kvalitni muziky. Krom nejake te *sportovnosti* bude silne v ostatnich disciplinach a na body vsechny prejede jak nic.
MB A Style zřejmě taky nemá cenovku na úrovní Golfu Trendline. ;-)
Samozřejmě, že zcela logicky souhlasím s MT, že u tzv. zavádění do třídy, nehraje v principu roli, jestli je to v základní výbavě.
Nový Golf jsem nejel, ale nové Ačko (200 CDI) a novou A3 (2.0 TDI, třídvířko) mám projeté (protože jsou ve firmě jako služebáky) na stejné trase (Praha-Mnichov-Praha) plus pár km na okreskách kolem Prahy. Moje hodnocení je následující:
Místo vpředu stejné, u MB mé pravé noze trochu vadila středová konzole (podobné jako ve staré Octavii). Místo vzadu nevím, nezkoušel jsem. Kufr stejný. Celkový dojem kvality interiéru lepší u A3. Ačku to kazí detaily, hlavně navigace působí jakoby dodatečně přilepená přenosná navi (a hlavně nejde nikam uklidit když ji člověk nepotřebuje) a dojem z hezkých budíků kazí display mezi nimi, font a provedení je lehce archaické. Otázkou zvyku je řazení zpátečky, u Ačka mi nevyhovovalo. Ostatní věci jsou plně srovnatelné.
Motor a převodovka. A3 trochu živější, podle GPS na německé dálnici A3 Vmax 212km/h, Ačko Vmax 201km/h. Kultura chodu o fous lepší u A3. Spotřeba stejná, cca 7,5l při plném využití výkonu na dálnici.
Pérování, odhlučnění. Akustická pohoda podobná (jenom nafta v Ačku je hrubší). Pérování v A3 o chlup lepší.
Řízení, agilita, brzdy. Na okresce je agilnější A3, je cítit, že je lehčí a vede se přirozeněji a když oběma dáš kouř tak se u Ačka line kouř z brzd dříve, jinak dávkování a účinnost u obou dobrá. Řízení je zhruba nastejno, standardní el. posilovač s chutí č. 3.
Shrnuto, srovnatelná auta, A3 je lepší ve třech věcech, v handlingu, v interiéru a v kultuře chodu dvoulitrového dieselu, ostatní rozdíly jsou minimální. Design exteriéru nechávám stranou, to vidí každý jinak.
No nevim, ale pokud se jedna o auto roku, melo by necim vyjimecne a kdyz porovnam premistovadlo Golfa s obstarozni technikou s Leafem, tak tam patri rozhodne vice Leaf.
Ono z Japonska neprichazi zadny srot ;-)
4x4 už Áčko má u AMG a bude i u dalších motorů - viz Ženeva letos. Nechci být vůči Vám nezdvořilý, tak doporučím si ty vozy půjčit a vyzkoušet.
Služby, záruka, design jsou vidět na první pohled. To ostatní při jízdě. Čímž ale nemám nic proti Golfu, je to skvělé auto a zaualo mě. Určitě lepší než Octavia a celá konkurence. A3 jsem nezkoušel, nelíbí se mi moc. Příliš chladné.
A kolik VW Golf se s tím pre cracshem prodá? Zvláště u nás? 5 %. Možná. Takže ano, na tom záleží :-) . Krom toho nyní jedna z varoant MB A - Style má ve v ceně i bixenony. Mercedes prostě v technologiích razí.
Pokud se bavíš o zavádění do třídy, pak vůbec nehraje roli, jestli je to v základní výbavě. Něco z toho mají určitě v základu, něco bude za příplatek (například pre-crash u VW je myslím příplatkový).
Nebo snad chceš říct, že Seat Leon nezavádí kompletní LED světla do nižší střední, protože nejsou v základní výbavě?
Prémie začíná někde ve střední třídě, plně se rozvíjí ve vyšší střední a naplno zuří boj v luxusní třídě. V nižší střední je prémie plně srovnatelná s mainstreamem jak použitou technikou (vždyť to Ačko nemá ani takovou blbost kterou zmiňuješ jako je 4x4) tak provedením, ano možnosti individualizace jsou o něco vyšší. Hlavní rozdíl je v image, ovšem pohled na ceny v Německu ukazuje, že ani A3, ani Ačko ani 1er si nemohou dovolit žádný dramatický odskok od Golfu ve srovnatelných výbavách. A Golf nebo chceš-li A3 válcuje Ačko zcela s přehledem. MB má dobrá auta v úplně jiných segmentech, Ačko je dobré možná z pohledu MB jako jejich prvotina, tváří tvář konkurenci hodně bledne.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
To jsou tež kecy těch, co v těch vozech neseděli. Já jel v obou a přemýšlel, které z nich koupím. Golf je zajímavý variantou 4motion a cenou. Chybí mi automat (v tomto provedení) a služby Mercedesu. Srovnávat ho ale s prémií nelze. Techniku, materiály, kvalitu, motory i podvozek má Mercedes lepší. Nehledě na design.... ale tak o tom se nemá cenu bavit , proto to je prémie a mainstream. Co je fakt, že Golf s přehledem válcuje Focus, DS4, nebo Octavii (technikou).
Boxster a GT86 také nelze srovnat... Porsche stojí 2x tolik a je to V6. Toyotě bych to přál příští rok, pokud bude dělat to kabrio, které ukázali letos v Ženevě.
Čína, Japonsko či Korea je stejný problém, asijská mentalita obchodní záležitosti tahá do základních postojů lidí a nacionalismus je tam daleko větší než kdekoliv jinde. Japonci by čínská auta také nekupovali. V Korei když zvolili autem roku Toyotu tak se místní mohli pominout a vsadím se, že se to stalo naposled na příštích sto let.
Porota má jen dvě možnosti, buď se bude držet praktické stránky věci a pak se bude rozhodovat mezi Golfem a Ačkem a pak je Golf jasný vítěz, který Ačko zmasakroval ve všech srovnávacích testech.
Nebo se porota přikloní na stranu sporťáků a pak bude volit mezi Boxsterem a GT-86 no a pak je zase jasný vítěz Porsche, pro které není GT-86 důstojný soupeř.
Takže přál bych to Boxsteru, ale bude to asi Golf. Ale kdyby to vyhrál třeba Qoros tak bych se nedivil, tato anketa je komedie o ničem jak ukázaly některé minulé ročníky.
Číňani jsou problém, protože není normální, aby kvůli řečem pár politiků (komoušů) najednou celej národ přestal kupovat japonská auta. A s tou porotou to bude asi podobné.
Ani bych neřekl. Nejsem si jist přesným pořadím představení/ uvedení na trh, ale hlídání bdělosti má i Focus, pre-crash systémy má rodinka okolo Golfu, ale i Civic, a autonomní nouzové brzdění má ještě víc aut, opět rodinka Golfu, Volvo V40, Civic, nebo Focus. Rozsah funkce se může samozřejmě lišit. Snad všechny tyhle systémy přišly v poslední generaci, takže je to spíš o tom, kdo kdy měl v plánu výměnu. Očividně jsme v bodě, kdy něco takového dává smysl a není to vizionářský krok jedné, nebo dvou automobilek.
Takže se nedá říct, že by něco v tomhle ohledu přinášela.
O Číňany vůbec nejde, kdyby porota chtěla volit sporťák, jakože v těchto anketách to mají sporťáky těžké, tak je tam Cayman a to je auto lepší úplně po všech stránkách.
V nové třídě A jsou ve standardní výbavě nově např. asistent sledování bdělosti řidiče ATTENTION ASSIST a COLLISION PREVENTION ASSIST s adaptivním brzdovým asistentem - to v nižší střední ještě nebylo.
Ale z mého hlediska hlavně designem a kvalitou zašlapává konkurenci do země.... pěkně to vyjádřili na Primě v Autosalonu.
Podívej se na složení poroty a bude ti asi jasné, že Toyota to nebude mít lehké. Číňané pořád Japonce nemusí a je to i vidět na prodejích. V Číně se propadají o 50% a VW o to víc v Číně dominuje.
To určitě vyhraje golf. Je to vlhkej sen snad všech! Přece by nikdo nechtěl mít doma Porsche... >:D
Tyhla auta jsou dokonale neporovnatelný. Golf je bezpohlavní přepřavník z A do B. MB to samé, jen má trochu koule a GT86 a Boxter? Jestli má někdo prachy na Porsche, proč by měl chtít Toyotu??? :-)