Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

O titul Světového auta roku se poperou Mercedes, Porsche, Toyota a VW

Aleš Dragoun
Diskuze (96)
Porota soutěže World Car Of The Year v Ženevě oznámila užší okruh finalistů letošního ročníku, i trojici nominovaných v každé z doplňkových kategorií.

Výběr kandidátů WCOTY (World Car Of The Year) byl zúžen na tři v každé kategorii. Pouze v hlavní zůstali čtyři, i když je jich ve skutečnosti dokonce sedm. Jedná se totiž o příbuzné modely. V první řadě však ještě připomeňme, kdo vypadl z desítky, která byla zveřejněna na začátku února 2013. Nedostalo se do ní Audi A3, ani obě Mazdy (6 a CX-5), smůlu měl také malý Peugeot 208, čtvrtá generace Range Roveru a v užší nominaci chybí i Volvo V40.

Rozhodne se tak mezi Němci: Mercedesem třídy A a Volkswagenem Golf. Od našich západních sousedů pocházejí také technicky spřízněná kupé Cayman a roadstery Boxster od Porsche. A do výběru se dostala i japonská sportovní trojčata Toyota GT 86, Subaru BRZ a Scion FR-S. Značka Scion se používá pouze v USA.

V kategorii výkonných vozů (World Performance Car Of The Year) doplní zmíněná Porsche a japonská kupátka ještě Ferrari F12berlinetta. O nejzelenější auto (World Green Car Of The Year) budou soutěžit francouzský Renault Zoe, americká Tesla Model S a švédské Volvo V60 ve variantě Plug-in Hybrid.

Mazda 6 z hlavního pořadí sice vypadla, ale může získat titul ještě za své tvary, které většinou vzbuzují nadšení. V sekci World Car Design Of The Year jí budou určitě zdatnými soupeři Britové Aston Martin Vanquish a Jaguar F-Type. Vyhlášení ankety, která se koná teprve od roku 2005, proběhne na autosalonu v New Yorku 28. března Vítěze vybere porota složená ze 66 automobilových novinářů z různých koutů světa. Každé z aut bude ohodnoceno na základě hodnoty, bezpečnosti, ekologičnosti, přitažlivosti a významu.

Volkswagen Golf sedmé generace se stal Automobilem roku 2013 i v Evropě a vyhrál také obdobnou domácí anketu. Ve World Car Of The Year zvítězil Volkswagen už v letech 2009, 2010 a 2012, naposledy s maličkým modelem up!.

Aleš Dragoun
Diskuze (96)
16. 3. 2013 02:54
Re: Ťažký výber
Takže koupili Auto Union od Daimleru, aby mohli vyrábět Trabant? A Trabi měl kabát od Giugiara? :-O
16. 3. 2013 02:49
Re: Ťažký výber
Jsou specializované ankety, kde podobné věci hodnotí odborníci. Fakt je, že je mnohem jednodušší porovnat, jak funguje auto jako celek, než se snažit z jednotlivostí poskládat, kdo je lepší. Kolikrát totiž nelze říct, co je lepší, maximálně můžeš říct, že je to jiné. A k čemu je ti to poctivější/ promakanější železo, když jeho potenciál není využitý a auto jako celek nefunguje tak dobře. Teoreticky by mělo být na úrovni A3, Golf není přímý konkurent a A3 se právě po té materiálové a technologické stránce liší.

Pokud tě zajímají spojovací technologie a materiály, tak sleduj Euro Car Body.
15. 3. 2013 16:04
Re: Dvojitý sicher
To by mne zajímalo, jaký Boxster jsi jel. Současnou generaci určitě ne. I ta předchozí je podle mne lepší. Ostatně Chris Harris myslím porovnával ojetý Cayman první generace s novou Toyotou a Toyota to prohrála, jestli si dobře pamatuji. Druhou řadu sedadel jí upřít nemůžeme.
15. 3. 2013 14:37
Re: Ťažký výber
To, že tyhle věci nemá smysl v anketě řešit, jsem uznal, čímž jsem dal jasně najevo, že je nepovažuji za tak podstatné. Pouze jsem chtěl doplnit, že ta technická stránka věci je širší a že v těchto pro anketu nedůležitých hlediscích může být Mercedes lepší. Pokládáš například řečnickou otázku na podvozek. Jak víš, že ten Mercedes nemá nápravy lehčí, tužší, odolnější vůči korozi a lépe kinematicky řešené? Ano, jsou detaily a člověk je při jízdě snad ani nemůže vnímat, ale stále je to součást té kapitoly "technika". A pokud by ten Mercedes měl díly vymakanější v tomto duchu, tak je pro mě technicky dál, o nic jiného mi nešlo. V těch základních rysech, které zmiňuješ, jsou si samozřejmě velmi podobní, o tom netřeba debatovat. Proto taky tvrdím, že nejsem schopen to podle běžně dostupných dat rozsoudit. Nedělám z toho ale závěr, že jsou tím pádem stejní, v tom je ten logický rozpor, který je příčinou tohoto nedorozumění.
Avatar - Ham.
15. 3. 2013 14:27
Re: Dvojitý sicher
Motor je čtyřválec, nic ve zlém, ale šestiválec je jiný svět. A 100hp z litru není nic z čeho by někomu měla spadnout čelist. Stačí se podívat na pár časů z okruhů a mezi Boxsterem/Caymanem a Toyotou je obrovská propast.
Podvozek je koncepčně u Porsche sportovní ideál, motor za zadkem je ta nejlepší koncepce jaká existuje, dokonce lepší než používá slavnější 911 a samozřejmě lepší než klasika Toybaru.