takze z citroena sa ma stat v koncerne akoze lowend? Mal som prave opacny pocit kedze rada DS bola luxusnejsie ponata ako pezoty..... fandim pezotu takze ma tesi ze bude tam kde bude ale preco by mal byt citroen nejaky lacnejsi a chudobnejsi?
peugeot ma vo svojom portfoliu znacku simca, vela ludi si na nu spomina, neviem preco ju nechce vyuzit na lowend, pgt posunut trosku hore v ramci mainstremu, citroen na spodny okraj mainstremu a hotovo
V článku je to vysvetlené. DS si pôjde ďalej v relatívnej autonómnosti.
Problémom je, že historicky nebola ani jedna značka nikdy "na spodnom okraji mainstreamu" (nech už to znamená čokoľvek). Citroen desaťročia produkoval prezidentské limuzíny a peugeot mal v dobách nedávno minulých prezývku francúzsky mercedes. Akékoľvek poziciovanie smerom dole bude pôsobiť umelo.
Ale doba je zlá a niekto bude musieť vypiť pohár červených čísiel až do dna. Za kratší koniec ťahá citroen.
Peugeot čeká generační obměna, takže možná proto dostal přednost. I když je to otázka, i citroen vlastně čeká obměna C5, C6 končí, C8 už možná ani nebude a zůstane jen u peugeota (??). Když koukám na nové C4 Picasso, přijde mi škoda, že by měla dostat motorickou i interiérovou výbavou lowendu.
Zase celá řada DS by měla dostat hydractive, pak by se o ní hovořilo jako o top...
nemyslím, že je DS pojaté luxusněji než peugeoty, hlavně třeba 508 má motoricky rozhodně větší rozmach než DSka. V podstatě ale jediný "koncern", který si částečně konkuruje ve třidě, je H/K, ale většina ostatních má tu konkurenci v segmentu rozdělenou a PSA právě vůbec. Prostě přímo si konkurují C5/508 C4/308 a o C-Elysee/301 či c-crosser/4008 škoda mluvit. To fakt jen stojí peníze a nemá to užitek... Něco udělat prostě musí...
DSke by najviac prospelo, keby vobec nemala napis citroen na kapote. A designerom by sa este viac uvolnili ruky, keby predna maska popripade dalsie casti auta mohli dostat vlastnu identitu
protože 301 a C-Elyssée už je fakt vrchol. Rozhodnutí padnout muselo, jen bych ho tedy asi čekal obráceně. Citroën býval v minulosti technologický tahoun, kdežto Peugeot býval vždy jen výrobce mainstreamu. PSA potkal úděl všech koncernů - jednotlivé značky se nechtějí spokojit s rolí outsidera a tak spolu soupeří. Škoda ve VW taky vyrostla a už několikrát jí proto musela matka přistřihnout křidélka, takže teď je outsider Seat, který si to taky ale nechce nechat líbit. Ve Fiatu je to podobné, ale tam se nakonec rozhodli obětovat Lancii.
Já osobně teď jezdím v Peugeotu, ale za sebe musím říct, že když teď jdu po ulici a zaujme mě nějaké nové auto, skoro vždycky je to Citroën.
Není co dodat...
Vzhledem k zavedení značky DS mi tento krok nedává smysl a je to plácání se v suchým rybníce...
Napíšu zase něco za co mne tady bude zbytek kamenovat, ale co mám dělat, když na má slova zase dojde...
Je to jen urychlení konce PSA. Tohle není dobré rozhodnutí. Je to křeč. Jestli něco mělo na to se posunout výš, tak spíše Citroen. Bohužel Peugeot ve vyšší třídě nemá tradici tak jako Citroen. Citroen měl občas nějakou snahu a ty auta občas zaznamenaly aspoň nějaký úspěch... Peugoet byl vždy spíše masovka, kterou těžko kdo bude akceptovat ve vyšší pozici. Dnes už fakt ne.
Tohle je docela zásadní. Škoda, že to nebude naopak. Citroen tím ještě ztratí a podle mě z dlouhodobého hlediska to zničí i divizi DS. Kdo by si kupoval luxusní verzi šuntového auta :-(.
Přesně. Luxusní divize lowcostové značky je řádný protimluv. Navíc, když téměř jediným odlišovacím prvkem DS aut je extravagantnější design, bez vzduchového odpružení v podstatě jen takové šidítko.
Jo. Mě tam ještě nesedí zvýšení marží na top Peugeotech. Lepší materiály, lepší technika, zvýšit marže.... No, jaká nám z toho vypadne cena..... (?) Nedání této techniky do Citroenů sníží objem modelů s touto technikou, tedy náklady na vývoj budou rozprostřeny na menší počet aut. ;-\ Takže, aby nám to nedopadlo, že Peugeot +- zůstane na pozici, kde je, protože trh značce neuvěří chtěný posun výše a vedle toho bude "odstřelen" Citroen. A nad to vše, tedy nad výše posunutý Peugeot má být tlačena řada DS ? Sakra, při posunutá Peugeotu výše nad mainstreamovou rovinu by řada DS měla být na úrovni +- prémie.
Designová zajímavost holt není všechno. Citroen klidně může být designově zajímavý, ale prostě bude motoricky a výbavou na opačné straně segmentu než Peugeot. Uvidí se, co z toho bude.
Na jednu stranu chtějí budovat luxusní řadu DS, a na druhou stranu likvidovat její image tím, že z Citroenu udělají low-end? Připadá mi to zvláštní. To už je lepší z DS udělat samostatnou značku...
presne ako hovoris.... vyssie o tom pisem.... na jednej strane idu citroenu pristrihnut kridla a na strane druhej je rada DS luxusnejsia ako pezoty.... nedava mi to zmysel... a inak ze je rada DS nezmysel nadalej tento nazor nemenim... a mozno coskoro stejne zanikne.... co by nebolo prekvapenie ;-)
ale jeho realizace divná. Každá značka by měla mít svou jasnou identitu a ne být divně rozkročená. Podle mě nemůže moc fungovat, aby jedna značka nabízela na jedné straně skoro-lowend a na druhé straně skoro-premii a mezi tím byla další značka.
Prostě mají Citroen "obětovat" a nechat jej nabízet ten jednodušší mainstream a lowend a Peugeot nechat ať se pokusí jít proti VW.
by mohli Peugeot vyprofilovat jako seriozní značku managerských sedanů a rodiných kombíků a Citroen zase jako stylovku DS a nějaká SUV. tak by níže nemusela ani jedna značka a přesto by si nekonkurovaly.
Článek má charakter poměrně solidní garážové bramboračky, ovšem s diskusní potencí neutronové bomby. Popravdě si však napišme, že tvrzení o výlučnějším postavení Peugeotu v rámci koncernu PSA snad může zpochybňovat opravdu jen zdejší příslovečný plakátový prosťáček. Ano, v polovině padesátých let minulého století se dalo i chvíli snad uvažovat o tom, že ve Francii tvrdí muziku citroen. Jenomže podívej se na dnešní portfólio.
Jedno je jisté, Peugeot zná svojí cestu, ví, jakou chce plnit roli, ví jak má vypadat a jak má jezdit. Odzdikezdi-citroenismus tak pravděpodobně naráží na realitu současnosti a samozřejmě i na realitu budoucnosti. Kolegové zde často skloňovali slepou DS cestu, a v tom jim bezvýhradně přitakávám. Koneckonců, asi nejvěrněji tu realitu tohoto stavu vyjadřuje na diskusích jeden zdejší prosťáček - v autě snů má... Citroen DS3... >:D Ano, i za tímhle hledej současné postavení citroenu ve velkém světě velkých aut - auta snů pro děti...
Konečně, co považuji za doslovnou silniční bramboračku, to je komplexní portfólio modelů jednotlivých francouzských značek. O prémii nezakopněš, ani kdybys oslepl, zcela nahodilé "majstrštyky" se po čase stávají propadáky století, a vyjma peugeotu neregistruji modelový, velikostní a kvalitativní tah na garážovou branku. Dokonalou ilustrací je vlajkový (!) model renaultu, latitude. A tohle, to je přesně to, co sráží vnímání značky na kolena - tradiční, více jak stolet trvající značka, známá po celém světě, nemá na to, aby vyprodukovala svůj velký sedan. Co si pak má člověk myslet o zbývající produkci, když vlajkovou loď tvoří model získaný bůhvíkde?..
Avšak netruchleme, ještě je tu stále ten pravý "frantík", jasně řezaný, s výborně dávkovaným mixem tradice a moderny, ten pravý lev v rouše... nikoliv nutně beránčím.
Nechci nijak hájit Latitude. Jen je třeba dodat, že jde o Renault vyrobený v továrně Renaultu. A v dnešní době asi nemá cenu řešit, jestli je z Francie nebo z Koree.
O tom, že Peugeot je ten správný frantík, zkus přesvědčit hlavně Francouze. Ti mají evidentně jiného favorita a ani velké slevy a nižší ceny Peugeotu moc nepomáhají (P208 x Clio). Jediné, co se u PSA poslední dobou povedlo je řada DS. Nikdo nečekal, že se tak rychle prosadí a pokud to PSA nějak nepodělá, tak může dál rychle růst.
Pokud bude Citroen low-cost... tak DS skončí. Kdo by si kupoval luxusní verzi šuntu. Velká škoda. DS jsou opravdu originální a alternativní Francouzi podle mého gusta..
Citroeny jsou jistě zajímavější než Peugeoty. Už byste se měl konečně podívat na TOP GEAR, který velmi pěkně charakterizuje Peugeot. Mimochodem vaše sáhodlouhé plky svědčí o tom, že jste v DS3 nikdy neseděl ani nejel. Loni to v časopise Top gear vyhlásili auto roku. Poprvé v historii Francouze.
Nevím sice, jestli peugeot je ten "pravý", ale navrch momentálně určitě má. Se zbytkem nelze než souhlasit.
Ten pan Varin ovšem moc přesvědčivě nepůsobí, soudě dle výroku: "Céčková řada zůstane tam, kde je, respektive bude její status ještě o něco snížen. Soupeřem nových Citroënů mají být například Hyundai nebo Škoda." Že by současné citroeny byly lepší než odpovídající škodovky a po domrvení jim byly na roveň? S takovým "reálným" postojem tedy hodně štěstí v restrukturalizaci...
Souhlas. Tohle navíc ukazuje, že nevědí ve skutečnosti, která bije, jaká je skutečnost a plácají nesmysly, jenom aby předváděli, že "to" řeší.......začíná to poněkud připomínat vyjádření Marchionneho.
říkají, že Peugeot by měl být low cost a ne Citroen. Je to ale jen můj subjektivní dojem, protože jsem nikdy v žádném Peugeotu nejel, pouze v Citroenech. A právě ty bych si představil jako špičku PSA.
jojo a špičkou VW je škoda, protože jsi nikdy ničem jiném neseděl. A špičkou Renaultu bude Lada, protože jsi nikdy v ničem jiném neseděl... Tak si dál představuj...
proč tě to tak uřáží. Vždyť říkám, že je to můj názor. Po designové stránce mě Citroeny táhnou více než Peugeoty. Dále, v Citroenech se mi i dobře jezdí a jsem spokojený. Peugeoty na mě dojem zkrátka nedělají, ale to neznamená, že jimi pohrdám. Prostě bych si dovedl představit jako prémiovku Citroen. Toť vše.
Mě to neuráží, jen narážím na to, že hodnotíš něco, v čem jsi nikdy neseděl. Prostě je to stejné jako bys řekl, že prémií BMW by mělo být Mini, protože na tebe udělalo větší dojem. O tom to přece není a pokud jde o tradici značky, tak je ta volba celkem jasná.
Myslím si, že srovnávat zrovna BMW a Mini s Peugeotem a Citroenem je něco jiného. Mezi BMW a Mini je jasný rozdíl.A vždycky bude. Ale mezi Peugeotem a Citroenem zase tak velký není. Takže podle mě by klidně tou prémiovkou mohl být právě Citroen. Co se týče historie dvou Francouzů, tak tu neznám. Ale za ty roky se změní ledacos.
tak ja osobne nepoznam znacku, ktora by davala kvalitnejsie materialy v ramci mainstreamu ako pezot. Pozri sa na bazaroch napriklad kozene sedadla 407ciek, ako vyzeraju, aj po 200 000km ako nove a porovnaj si to s kludne aj premiami(mercedes, bmw)
Vezmu si jeden příklad:
Zajímalo by mě , proč je zrovna 301 prodávanější než C-Elysée ?
Když jsou to koncepčně totožná auta ,cenově taky a designově vzájemně nezaostávají,tak by měli mít teoreticky shodnější prodeje. Potom už rozhoduje spíš image.
Nemá teda Peugeot přece jenom o něco lepší image než Citroen? (Nepočítám do toho řadu DS ,která podle mě stojí trochu mimo.)
Chápu ,že tady nedávno byly modely typu C6 ,Avantime.... ,prostě takové,které šli v duchu luxusu ,ale pokud má Peugeot dnes i přesto o něco lepší image ,tak proč ho nehodit do "luxusnější" sféry oproti Citroenu?
Citůsek vždycky byl a je nadále můj sen. A asi u toho už zůstane...
Citroën byl vždycky nad Peugeotem, jak už tady zaznělo.Techniku, luxus, invenci... to do koncernu PSA přinesl Citroën. Ovšem tenhle koncern vede Peugeot, takže se přece sám nerozhodne dělat low a luxus nenechá Citroënu. Ovšem tím tu značku možná hodí přes palubu. Citroënu klesne prodej a možná nakonec skončí úplně. Za tento krok (byť jakkoliv odůvodňovanej) nemám Peugeota rád. Je to pro mě šok... :-(
Největším luxusem od Citroenu byla jednoznačně "kachna"
>:-[] .
Ale vážně .. velká škoda je určitě to ,že Citroen má spoustu spoustu luxusních konceptů , dnes JEN bohužel konceptů :-( .
;-\
VW vyrábí lowend pod značkou škoda nebo seat. Renault pod značkou dacia. O co jde? PSA prostě do budoucna stavět modely obou značek proti sobě za stejné peníze. Sandero taky nestojí to co Clio a podobně si to chce vyprofilovat i PSA. Ač nerad musím souhlasit s GTI, že Peugeot má v současnosti designově ucelené portfolio, směrující k solidnosti značky. U citroenu je to hodně rozhárané, krom řady DS. Jenže ta zůstala trochu na půl cesty. Měla by směrovat na top segmentu, ale top technika (hydractive) se v ní neobjevuje. Designově je sice povedená, ale technikou DS5 nenabízí ani to, co C5 a cenově je to premie. Neměla by premie nabízet tu nejlepší techniku? Jaký to má takto smysl? Proto i PSA usoudili, že Citroen "neví co chce" a raději nechají roli premianta Peugeotu, kde to vědí.
Odkud vlastně pochází to ,že Peugeot je "francouzský Mercedes" ? Zatím jsem k tomuto pojmenování nedostal podrobnější vysvětlení..Zvlášť bych stál o objasnění ,když třeba vidím ,že tu nemalá část diskutérů vnímá Citroen jakoby "nad" Peugeotem.
Je to z dob, kdy Mercedesy byly orientovaný na konzervativní luxus, důstojnost, pohodlí a kupovali si je staří páprdové v klobouku. Dnes se Mercedes snaží oslovit mladou generaci, být sportovnější a cool (např. nové Áčko), takže přitvrdil podvozky, aby zlepšil jízdní vlastnosti (AMG se dnes minimálně vyrovná eMkové řadě od BMW), ale tehdy si o sportovní jízdě mohl nechat jen zdát.
No, a Peugeot tehdy získal tohle označení díky své plavné, houpavé, důstojné jízdě a měkkému podvozku filtrujícímu nerovnosti, čímž připomínal Mercedesy tehdejší doby.
Citroen míval díky hydropneumatickému pérování taky velice komfortní podvozek, ale kvůli avantgardnímu designu (hlavně v interiéru) si označení "francouzský mercedes" nikdy nezasloužil.
Mám však dojem, že tohle označení pro Peugeot vzniklo a používá se jen u nás v republice??? což by nabízelo ještě jedno vysvětlení, a to na tehdejší dobu špičkové peugeoťácké dieselové motory se "sametovým" během a neuvěřitelnou výdrží, které jediné se mohly rovnat geniálním dieselům Mercedesu. Pamatuju se, že za komančů měla většina pražských taxikářů buď W123 Piano 200D, nebo Volhu GAZ 24 s vestavěným dieselem Peugeot, protože nafta stála čtvrtinu, co benzín.
Jinak můj názor je, že Citroen byl vždycky progresivní, avantgardní vizionář, ale má pověst značky pro individualisty (na což navazuje řada DS), a tudíž nízké prodeje. Naproti tomu Peugeot byl vždycky vnímán jako konzervativní, "luxusní" značka pro bohatší důchodce (jako v té době Opel a nejvíc Mercedes), měl vyšší prodeje a byl vždycky ekonomicky úspěšnější (proto je vlastníkem Citroenu a ne naopak), takže to rozhodnutí posunout Peugeot výš je správné. Jen bych doporučoval Citroenu ponechat pouze řadu DS jako progresivní alternativu pro bohaté cool metrosexuály :-) (případně z něj udělat sportovní divizi - obdobu Alfy Romeo) a pro low-end oživit Talbot, aby si Citroen nezkurvil jméno.
Je to tak jak píšeš, označení francouzský mercedes získal především peugeot 604, jehož úroveň komfortu byla srovnávána s Jaguary a Mercedesy té doby. Navíc pod kapotou 604 se objevil první turbo diesel prodávaný v Evropě a vyfoukl prvenství Mercedesu, který svůj 300SD uvedl nejdříve v USA. Navíc měl 604 klasickou koncepci s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Ani spolehlivostí za M-B nijak nezaostával... ;-)
Děkuju oběma ;-) . Taky bych řadil zrovna Peugeot výš než Citroen. Akorát trochu škoda ,že si Peugeot trochu zhoršil pověst o své spolehlivosti(možná i o své typické designové eleganci) například některými modely končící sedmičkou.
Řada DS je pro mě symbolem větší extravagance než čistě luxusu a je vhodný spíš pro individualisty, zato Peugeot může navázat na luxusnější tradici líp oproti klasickým Citroenům ,tím ,že by vlastně mohl navázat na tu svou zlatou éru,kdy se přezdíval jako francouzský mercedes. ..
Vnímám to prostě asi přibližně tak ,jak to bigi25 popisoval.
Také vám trošku mrazí z toho, že běžné Citroëny budou horší, než 301?
Nevím proč by mě z toho mělo mrazit? Je mně to srdečně jedno, jak se frantíci rozhodli. Je tu dostatečný počet jiných značek, které nabízí slušná auta za přiměřenou cenu.
Nevím kde berete přesvědčení , že by byl Citroen prémiový vý
Aureola Citroenu jako výrobce vozů vyšší třídy než Peugeot stojí na typu DS/ID a jeho nástupci CX a na exotickém SM , pod těmito klenoty vždy čněla díra v nabídce kde nic nebylo a až poté následovaly modely dnešní třídy low-end . Těžiště poválečné výroby Citroenu tedy vždy stálo na levných jednoduchých vozech . Před jeho převzetím Peugeotem vyráběl hlavně levná lidová přibližovadla typu 2CV a jeho klony Ami , Dyane , Mehari .... později typy GS/GSA(vyjma exotického GS Biritor to byla pouze dvanáctistovka s max. 65 koni) . Ve střední třídě nebyl Citroen až do svého převzetí Peugeotem prakticky zastoupen ! I typ BX , třebaže byl prezentovám jako vůz střední třídy byl více konkurent Golfu/Jetty než Passatu Až pod vedením Peugeotu se jeho výrobní program stal ucelenější a pokrývající všechny důležité třídy .
Re: Nevím kde berete přesvědčení , že by byl Citroen prémiov
Nezbývá než souhlasit. to že, Citroen poslední dobou vypouští spoustu pokusů o luxusní model z něj nedělá premianta koncernu a v PSA to vědí. Pro citroen to bude návrat k tradicím a Peugeot zůstane kde je.
Citrouš si cestu stvořil sám, řada ds 4 nepraktická, DS 5 prémie s lešeňovkou a nové Picasso s dvěma ksichty je pošle do pekla. Dopředu je jasné, že lidé tento model nepřijmou stejně jako DS6. Koleos to měl taky spočítané hned po první fotce.
jak nám ji představuje pan Varin, je tolik nelogičností, tedy nejde-li o ztraceno v překladu nebo o nějaké vsuvky novinářské invence, že to skutečně vypadá na dokonalý zmatek v bojových řadách PSA, hledání pověstných stébel k zachycení atd. Každopádně nic optimistického.
Taky to na mě dělá dojem, že v PSA jsou s rozumem v koncích. Ovšem známky rostoucích problémů měli před očima celá léta, se strategií přicházejí tak nějak po dvanácté hodině. Tady je odkaz na ten zdrojový článek, je to opravdu hodně na makovici. Doporučuju si tam přečíst i diskusi: [odkaz]
Porovnávání se Škodou a H/K je asi novinářský produkt, protože šéf PSA značek Frederic Saint-Geours dostal otázku a odpověděl takhle: "He declined to say whether Citroen cars will compete against models from Ford or Opel at the higher end of the volume segments or lower down with Skoda and Hyundai. "Our brand positioning is a new thinking, so we cannot refer to existing cars," he said." Čili - odmítl srovnávat nový positioning Citroenu s higher-endovějšími :-) Fordem a Opelem i lower-endovějšími :-) Škodou a Hyundaiem, že prý "positioning našich značek znamená nové myšlení, takže to nemůžeme porovnávat s existujícími auty". No stejně potěš koště.
Poznámky analytiků celkem odpovídají pochybnostem, které se vyskytují v diskusi tady - rozkolísání image značek směrem nahoru i dolů, takže se v tom pak nikdo nevyzná a zákazníci ztratí důvěru. Lidi z Bernstein Research v komentáři pro investory říkají zhruba: "To je celé fajn, ale je dost možné, že PSA dojdou prachy dřív, než vůbec nějaké nové modely podle těchhle představ dokáže uvést na trh."
podla mna je to trochu prehnane, takouto radikalnou zmenou by si pezot odpalil znacku citroen. Tak blbi ti manazeri urcite nie su.
Skor to bude tak, ze citroen bude v hierarchii nizsie, ale stale rozdiely v kvalite nebudu vidiet, nieco podobne to je napr VW vs skoda, seat....
A novinari to v ramci bulvarizovania, sokovania a zvysovania citanosti bombastickymi titulkami pochopili samozrejme po svojom.
Ak si budem chcieť kúpiť lowcost mainstream pôjdem do Citroenu, ak budem chcieť klasický mainstream, tak pôjdem do Peugeotu ak budem chcieť ísť luxusom ešte vyššie, nazvime, že do prémie, tak sa vrátim naspäť do Citroenu? Som jediný komu to nedáva zmysel? Nechápem prečo nezvoliť stratégiu, Peugeot – športovejšia značka s tvrdšími podvozkami, Citroen – komfortnejšia značka s mäkšími podvozkami. Pre Boha, nech na trhu ostane aspoň jedna značka s komfortným podvozkom! Sa mi nepáči trend tvrdých športových podvozkov a to že každý sa orientuje na športový image orientovaný na mladých ľudí. Lebo ja sa považujem za mladého človeka (mám 27) a mám rád komfortné autá, ktoré zo mňa nevytrasú dušu. A na druhej strane Európa starne, to je fakt! Aj keď možno práve preto sa značky orientujú na cuore sportivo, pretože najviac zákazníkov tvoria 50 roční chlapi, ktorých chytá druhá puberta... >:D
No a do toho je ještě sportovní divize Citroënu (ne Peugeotu), která je velice úspěšná a měla by značce dodávat dravý sportovní image... ne, skutečně tomu nerozumím.
No ono to spíš bylo tak, že PSA přesunulo úspěšnou sportovní divizi na Citroen (zlepšení image). To neznamená, že to tak zůstane, viz třeba v Ženevě Peugeot 208 WRC a náznaky toho, že po C4 (kterému předcházel P205) bude zase Peugeot, kdo bude pro značku získávat sportovní image.
Francouzská vláda se neměla především angažovat a celý PSA měli nechat zkrachovat. Ale když už tak by PSA měla obětovat malou a bezvýznamnou automobilku Citroen a snažit se, aby Peugeot mohl alespoň kulhat ve stínu RENAULT toujours !
nechápu kde se stala chyba, sama Značka Citroën dokázala během války a v dalších letech stavět zajímavá, neotřelá auta, plná nových řešení, která se do jiných značek dostala až za hodně dlouho. Spoustu patentů používají jiné automobilky. Sám mám citroën z přelomu tisíciletí. Pro běžného konzumenta asi dlouho PSA drželo svůj design a s novými modely trochu zaspávalo v době kdy si ostatní automobilky rozdělovaly trh. třeba XM, ZX a AX byly na konci svého života už dobrých deset let za konkurencí a to uškodilo, protože technika byla již zastaralá. Nevím jak lze tady napsat že Peugeoty a Citroëny si navzájem škodí. VW nedělá se Škodou, Audi a Seatem nic jiného technicky totožná auta jen s puncem jiné značky a prochází to. PSA prostě před 15 lety zaspalo s novým svěžím designem a zákazníci našli koncern VW například, zkusili a už u něj zůstali. André Citroën celou splečnost vybudoval sám, byl geniální továrník a manažer, který nabízel vše, i soc. jistoty zaměstnancům. Dnes by se musel v hrobě obracet. Změní tedy Citroën i svůj slogan? Creative Technologies? já jsem fanoušek značky, ale tohle mě dost zklamalo jestli to takto bude. Pomohlo by třeba i více karosářských variant, proč Citroën nevyrábí třeba C4 tourer? Jediné combi je C5 a to je cenově pro mnoho lidí nedostupné. Fakt mě tenhle přístup mrzí jestli Citroën bude jako u Renaultu Dacia. je to smutný. :'-(