Tady vidíš, jak to také může někde fungovat. Automobilka!!! musí být donucena, aby oklamaným zákazníkům dala do pořádku zmršený výrobek, který jim prodala. Neuvěřitelné. >:-[]
přesně tak :yes: Některým jedincům ale asi vyhovuje, že je u nás bordel a jinde pořádek. (Nemyslím teď generelně ve všem, ale konkrétně v ochraně spotřebitele)
Zrovna v Číně je obecně určitě předpisový pořádek...pořádek v Číně, náš cíl! Hlavně to neříkej socanům, nebo se toho chytnou...
Jak jsem psal, v principu naprosto stejné stížnosti zákazníků jsou v Číně na Apple, považuješ proto stejně tak za podvodníka s nekvalitními produkty i jej?
Veikost čínského trhu je hlavní důvod, proč obě tyhle firmy budou řešit podobné problémy i nadstandartně, podobně jako řešila svoje nedávné problémy Toyota v USA. Vláda nemusela ve finále prakticky nic nařizovat, stačil ten populární investigativní pořad v čínské TV, kde myli hlavu jak VW, tak Applu (a nebyli v tomto pořadu zdaleka první ani poslední), tato forma medializace je ten podstatný důvod celého kolotoče, nařízení vlády už je jen legislativní (z části populistická) starostlivá dohra pro své "milované" občany, která stát/vládnoucí KSČ nic nestojí.
Pokud VW dělá nadprůměrně nekvalitní produkty, je jen otázka času, kdy se to na trhu projeví, ale dokud se tak nestane, je to jen tradiční diskusní štěkání psů na jdoucí karavwanu.
Ty tatare co neumíš číst? Pro takovýhle individua sem specielně napsal "Nemyslím teď generelně ve všem, ale konkrétně v ochraně spotřebitele" Evidentně to některým mozkově slabě vyvinutým jedincům je k pochopení toho co jsem myslel nedostatečné. Jestli je u tebe populistický gesto všechno co stát udělá pro lidi tak no nazdar. Přístup reklamací Apple a VW je v Čechách diametrálně odlišný. Na trhu se to už projevuje. Propad prodejů v Evropě maskujou nárůstem prodejů v Číně. Tam má VW zatím ještě jméno.
Vidím, že tě to zasáhlo, tatare... >:D Vem si prášek a "individuálně" si přeměř tlak... :*)
Kdyby měly aktuálně všechny evropské meinstreamové automobilky tak "velký" propad, jako dlouhodobá jednička evropského truh (VW), bylo by to pro Evropu jistě skvělé, brouku. ;-)
VW v Evropě žádné prodeje maskovat nemusí, většina ostatních je naopak ani nemá čím maskovat...
Podle tvého mimořádně vyvinutého smyslu pro "logiku" zřejmě pro změnu japonci maskují (při případném poklesu) domácí prodeje, prodejemi v Americe apod. 8-s
Debata s blbem mě zasáhne vždy. S tím jde těžko co dělat. Nevím jak to dělají Japonci, ale VW má kliku, že se jim v Číně daří. Pokud by záviselo jen na prodejích v Evropě tak ty čísla takhle pozitivní nemaj.
Placas somariny.
Ale ako oda na ochranu milovwaneho koncernu je to skvele, napis o tom blog. >:D
Nejde o ziadnu nadstandardnu starostlivost pri rieseni problemu, automobilka sa k tomu mala odhodlat uz sama, nie po donuteni cez media a vladu.
Whitesi neviem ako brať Tvoj príspevok, dať do jednej vety Apple a VW snáď ani nejde, teda pokiaľ nejde o to účelovo zavádzať. To, že boli v jednej TV relácii ako dôvod nestačí, sorry.
Pokiaľ viem, tak Apple kritizovali za to, že neposkytuje následný servis rovnaký ako na západe, jedná sa hlavne o dostupnosť služieb, ktoré majú amíci, v prípade VW ide o to, že na zákazníkov kašle, keď sa im sype prevodovka.
Dtto prirovnanie prístupu VW k prístupu Toyoty v USA je mimo misu, dokumentuje to nedávny prípad v Brazílii, kde dostali súdom nariadené, aby zvolali autá na kontrolu (problémy s motorom) a VW sa odvolal...
A případné problémy s převodovkou (apod.) snad nemá řešit ("následný") servis?
Apple a VW se přímo srovnávat nedají, protože oba vyrábí velmi odlišné produkty, ale poskytovat náležitý servis (záruční i pozáruční) k těmto (svým) produktům by měli poskytovat oba, nebo snad ne?
Je rozdiel, čoho sa kritika týka. V prípade Apple sa riešilo hlavne to, že v Číne poskytujú kratšiu záruku ako na západe (avšak v súlade so záručnými podmienkami v Číne), čiže vec, ktorá je vo svete bežná. Rovnako pri opravách údajne používali repasované diely. Dôvod na nespokojnosť? Iste. Stále je to ale malina oproti tomu, ak automobilka VW dlhodobo odmieta opravy poruchy DSG, ktorá zapríčiňuje náhodné zrýchľovanie alebo spomaľovanie počas jazdy.
Jde o princip, kdyby např. VW opravovalo v záruce převodovky z repasovaných dílů, nelíbilo by se to zákazníkům VW stejně, jako u Applu. A pokud by VW dával v Číně kratší záruky, než jinde ve světě, tak by se jim to taky nelíbilo úplně stejně. Jmenovatel je naprosto společný, nespokojenost zákazníků se službami spojenými s prodejem produktu.
Nevím jak je to přesně v Číně, ale pokud vím, tak ani u nás nemá Apple delší záruku, než je obecná, tzv.zákonná (2 roky).
Rozdielne záruky, rozdielne ceny, rozdielne výbavy, to sú veci, ktoré sa bežne prispôsobujú lokálnemu trhu, VW tiež predĺžil záruky na autá v USA a poskytuje asistenčné služby v cene, pretože chce zabodovať, u nás to robiť nepotrebuje.
Neviem ako väčšina ľudí, ale ja vidím podstatný rozdiel v tom, že auto samovoľne zrýchľuje (a automobilka sa k tomu nepostaví čelom) a v tom, že do mobilu mi dali použitý displej.
A proč nevidíš třeba podstatný rozdíl v tom, že když se tu objevil nejeden článek o tom, jak si Američtí zákazníci stěžují na nebezpečné samovolné zrychlování některých Toyot, dokonce včetně konkrétních obětí, tak to tu bylo téměř jednomyslně rázně odmítavě komentováno, jako americký útok na ubohou a dokonalou Toyotu, jako oběť ve spárech USA..., ale když se objevi článek o naprosto obdobné věci ohledně VW v Číně (a to zatím bez jakýchkoli obětí, ani údajných ani skutečných), tak tu hned najdeš silná slova jako "šrot" od VW a slova o začátku konce koncernu. Připadá ti to normální? Co když i čínská vláda chrání podobně domácí značky, tak jako se to naprosto nekompromisně tvrdilo o USA ve vzpomínané kauze s Toyotou? Proč ten zásadně rozdílný dvojí metr při velmi podobné kauze?
Toyota iniciovala zvolávačku sama, nasypala si popol na hlavu a pozvala do servisu státisíce áut. VW v Brazílii i Číne problém ignoruje a žiadnu chybu verejne nepriznal. Zdá sa Ti to ako rovnaký prístup?
Jak to tak přesně víš? To ji zinicializovala sama a hned po první stížnosti? Trošku to idealizuješ, pokud by byla Toyota tak dokonale štědrá, nemusela by se o odškodnění soudit a dala by každému (včetně údajně prolhaných obětí) o co by si řekl.
Natočit o údajných obětech Toyoty podobně investigativní pořad, by jistě nebyl problém ani pro amíky.
Kdyby měl VW nějakou oběť (i kdyby jen údajnou) při tomto problému, také by jednal zásadně jinak, nic jiného by mu nezbylo, stejně jako Toyotě.
Dovolím si tvrdiť, že niečo málo o US súdnictve viem, aj keď nie som právnik, ale žil som tam a videl okolo seba dostatok prípadov, ktoré by u nás boli bez šance na súd. Skombinuj to s japonskou mentalitou a áno, verím tomu, že Toyota spravila omnoho viac, ako v skutočnosti musela. Teraz niečo z oficiálnych správ, ktoré si zrejme prehliadol, tak špeciálne pre Teba ;-)
- prebehlo 10-mesačné vyšetrovanie nariadené kongresom USA
- boli prizvaní experti boli z NHTSA a NASA! (wtf?)
- na záver šéf amerického sekretariátu Ministerstva dopravy Ray LaHood oznámil, že sa žiadne technické závady nepreukázali (btw, tento chlapík to celé spustil...)
- testovalo sa cca 300.000! automobilov z "rizikovej" skupiny
- séria fatálních nehôd sa pripisuje nevhodne uchyteným koberčekom...
- „Bylo to těžké rozhodnutí, zvlášť s ohledem na to, že spolehlivé vědecké důkazy a řada nezávislých hodnocení potvrdily bezpečnost elektroniky brzdového systému,“ podotkl právní zástupce společnosti Toyota Motor Sales USA Christopher Reynolds „Došli jsme k závěru, že otočit stránku v tomto právním sporu a vyřešit jej smírem je v nejlepším zájmu firmy, našich zaměstnanců, prodejců a hlavně našich zákazníků,“ dodal Reynolds.
***
A teraz tú našu o Volkswagene a európskej mentalite:
- Súd v Brazílii nariadil nemeckému výrobcovi áut Volkswagen stiahnuť na kontrolu 400 tis. automobilov. Automobilka o tejto chybe už vie od roku 2009, podľa nej však neohrozuje zdravie ani bezpečnosť zákazníkov.
- Po odvolaní súd túto povinnost zrušil s oddôvodnením: "Soud uvedl, že svolání vozů by mohlo nenapravitelně poškodit image firmy i celý automobilový sektor."
Niečo čo nesúvisí so spoľahlivosťou áut, ale ukazuje morálku niektorých manažérov a predákov vo VW:
- Po prepustení personálneho riaditeľa Škody Helmutha Schustera sa zistilo, že Schuster okolo seba vybudoval sieť firiem a zrejme spoločne s Klaus-Joachim Gebauerom maskovali nekalé praktiky niektorých manažérov v koncerne. V afére išlo o podplácanie odborových predákov formou luxusných ciest a prostitútok na účet firmy.
- Súd v Braunschweigu v roku 2007 uznal Hartza vinným v 44 prípadoch sprenevery a odsúdil ho na dvojročný podmienečný trest a peňažný trest zhruba 576 000 eur. O rok neskôr prišiel na rad aj Volkert, ktorý ako jediný zo 14 obvinených putoval do väzenia, kde strávil dva roky a deväť mesiacov.
Pokud za smrt mohly prokazatelně špatné koberečky, pak je to snad jasné, ten kdo je tam dal, případně je pro tento druh vozu homologoval, je vinen.
Ale jakou v tom vidíš přímou souvislost s údajnými problémy s dsg v Číně, které se nikde jinde neprojevily (myslím konkrétně to údajné samovolné zpomalování/zrychlování). Co když případné vyšetřování této údajné závady dopadne ve prospěch VW, nebo taková možnost v případě VW prostě není možná proto, že VW není Toyota apod.?
Súdiť sa v USA je veľký kšeft, určite si o tom čítal, spomeniem len jednu pikošku za všetky: Babička vysúdila miliónové odškodné od obchodného domu, lebo sa tam naháňal chlapec, ktorý ju sotil a ona si zlomila nohu. Nič na veci nezmenil fakt, že chlapec bol jej vnuk, ktorého mala na starosti...
Čo sa Číny týka - o tej neviem takmer nič, nežil som tam, po čínsky nehovorím, či tam bol smrťák a v rámci odpisovej akcie "číňanov je veľa" to zamietli pod koberec, alebo sú to fámy, to sa môžeme len dohadovať.
Ako sa ale postavíme k preukázaným prípadom, to je na nás. Informácie tu sú, nech si z nich každý vyberie čo chce, vidíme, že Ty si si vybral.
Je to přesně naopak, já jsem si právě (na rozdíl od vás) nevybral, já v tom předem jasno nemám, vy ano, to vy víte, že to bylo na 100% úúúplně jinak, jako v případě Toyoty
Rozhodně nikde netvrdím, že VW musí být v tomto případě nevinně, ale ti kdo mají podle podobných článků nad slunce jasno, ať hodí kamenem. I diskusní presumpce neviny by měla (když už) platit pro každého, nejen pro některé (automobilky). ;-)
Apple má tady záruku 1 rok, ačkoliv je zákoná 2 roky >:D
Fandům apple to ale vůbec neva, neb to sou stejní fanatici jako uberwagen fans. Nic lepší než apple prostě není >:D A nikdy nebude >:D
Apple má v CZ aj v SK záruku 2 roky (pre koncového spotrebiteľa, netýka sa firiem), v USA a väčšine krajín sveta je to 1 rok.
V Číne Apple na určité prípady stanovil záruku na 3 mesiace, preto ten poprask ;-)
Takže, když Apple zkrátí záruku na pouhé 3 měsíce, je to vlastně prkotina, protože jde "jen" o mobil/tablet/comp. Ale když VW neuzná každému údajnou vadu na jeho dsg, má to zcela jíný/zásadní rozměr? To jsem chtěl slyšet.... ;-)
Takže ak Apple (resp. jeho franchise partner Bybon Electronics Technology) zákonne skráti záruku pre určité typy poruchy na 3 mesiace, tak je to rovnako závažné, ako keď samovoľne začne zrýchľovať Tvoj Volkswagen? Díki, to som chcel počuť... ;-)
Jako když "údajně" začne zpomalovat, nebo zrychlovat vůz s DSG vinou DSG. Sám mám dvě auta se zatím bezproblémovými DSG doma a o různých údajných problémech s DSG už jsem slyšel i četl ledacos, ale tohle to nikdy!
Zatím je to bez oběti, ale pokud je to skutečně možná (nikoli pouze smyšlená) závada a bude nějaká konkrétní oběť, dostane to úplně jiný rozměr, viz Toyota v USA.
Nevíš přesně jak to bylo v USA, stejně jako nevíš, jak je to ted skutečně v Číně, přesto v tom máš naprosto jasno, i když pokaždé jinak.
Když si nebudeš moci zavolat (díky neuznané poruše 4 měsíce starého iPhonu) na tísňovou linku a následně zemřeš, bude to taky prkotina? Jde o princip.
Len pre teba som si dal tú námahu a dohľadal pár vecí - podotýkam - všetko oficiálne uznesenia, žiadne "údajne". Keď ale vidím, ako obhajuješ "princíp", tak myslím, že túto debatu môžeme ukončiť, nikam sa nedostaneme ;-)
Jen bych chtěl vědět, jak může převodovka sama o sobě způsobit samovolné zrychlení vozu. Pokud by se vůbec něco takového stalo, tak v tom nebude mít prsty převodovka. Ale opravdu by mne zajímalo, jak si to představuješ (když tomu očividně věříš).
Samovolne zrychlenie moze sposobit napr. prasknuta vratna pruzina na skrtiacej klapke, ale to je tak pravdepodobne, ze skor nas navstivia mimozemstania ako toto.
Pripadne chyba v mape RJ pri ovladani plynu alebo tempomatu, sposobena najskor iba elektrickou, nez programovou poruchou.
Moznosti je ovela viac, ale pravdepodobnost je miziva, mozno tak 1 z 10milionov.
Prevodovka sa vsak da takmer s istotou vylucit.
Skor je to samovolne zrychlovanie fama, nez realita.
To že převodovka způsobí samovolné zrychlení vozu je holý nesmysl. Stejně jako závada co postihla Toyoty v USA. Samo to začalo zrychlovat a nešlo s tím nic jinýho udělat než nabourat. To se totiž může stát jen v USA. I když by se normálnímu řidiči stala taková nepravděpodobnost jako že auto začne najednou samo zrychlovat (z jakýhokoliv důvodu) pořád to má brzdy, který mají vždycky větší sílu než motor a zastaví auto i pod plným plynem. V případě, že by se navíc náhodou k tomu ještě porouchaly brzdy (což je pravděpodobnost tak jedna ku bambilionu. Jde prostě zatáhnout ručku a chcípnout motor.
Aby auto bylo skutečně nezastavitelné, musí toho selhat celkem hodně. Nakonec od čeho máme svodidla, byť je to krajní možnost. Přitom se nikdo nebojí hodit vinu na pilota letadla. Řidiči jsou nějaká zvláštní sorta.
Když tu pitomost tlačí, tak jí očividně věří, tedy musí mít nějakou představu, jak taková věc může fungovat. Tak by mne zajímalo, jak si to představuje.
Samozřejmě, že je to blbost jak vrata, ale co v Číně "posvětí" vládní KSČ, to je "svaté", dyť to dobře známe, ještě nedávno tu neomezeně vládla strana se stejnou zkratkou.
Ale hlavně, kdyby tu někdo napsal, že vinou převodovky zrychluje Toyoyta, tak se hned všichni ozvou ve prospěch Toyoty, ale když stejnou blbost někdo na napíše na VW, tak tu máme plno příspěvků v diskusi, které tu vidíme, myslím ty, před tvou logickou reakcí. ;-)
No tady EU nařídí, aby ti automobilky zku*vily auta. Říká se tomu vyšší zájem. V Číně je holt zájem spotřebitele jiný než úchylné limity CO2 při kterých se stejně podvádí.
Asi by sis měl přečíst nač reaguji, GTI psal, že je neuvěřitelné, že úřad nařídí opravit auto, já reaguji, že je to pořád lepší, než když úřad (EU) nařídí zmrvit auta (tedy hlavně motory).
A nejlepším důkazem jsou aktuální prodeje VW v Číně. >:-[]
Apple má teď v Číně podobný problém a taky se mu tam na trhu nedaři vůbec špatně. Kdo "nic" nedělá, nic nepokazi. ;-)
Aktuální prodeje - mezi těma šrotama je VW jednooký mezi slepými, tak se mu prodejně daří. Množství prodaného zboží v žádném případě neříká nic o jeho kvalitě.
Z dlouhodobého hlediska naopak určitě ano..., lidi nejsou tak blbí, aby si za svoje prachy nekvalitu kupovali stále dokola a mezi dlouhodobými prodeji VW a diskusními omezenostmi typu "VW=šrot" je propastná disproporce. Mimo jiné máme doma G5 GTI i G6 GTI, obě s dsg, a zatím jsem subjektivně nic takového/podobného, myslím celkově lepšího za takové prachy neobjevil, a to zkouším, když je možnost, téměř cokoli, přesto si ovšem nemyslím, že přímá konkurence nabízí (ve srovnání s tím) "šrot".
Byly doby, kdy na čínským trhu jasně dominovaly japonské automobilky a ty k ústupu od slávy ani poruchovost nepotřebovaly ;-) Tam stačila najednou vytvořena národní rivalita.
Ano leží mi v žaludku, jako supermarkety, Blesk, socialisti a prostě všechno co dělá z lidí pitomce, je bez chuti a bez zápachu, šrot který se tváří jako 1.A.
p.s.: Jeden takový šrot VW máme doma, jestli chceš zánovního GVI, tak ti ho prodám.
>:D
Proč bych měl chtít zrovna já VW? Nikdy jsem ho neměl a ani po něm netoužím. >:D
Není nad to, že ty, jakožto extrémně vnímavý a prostředí znalý človíček si jde pořídit ten, cituji "šrot který se tváří jako 1.A" a pak skuhrá v diskuzích.
Já ani nevím, jak to napsat, prostě se bavím nad tvou hloupostí. >:D:yes:
no a teď mi vysvětli jak ten šrot na první pohled v autosaloně máš poznat? Každý to neřeší jako já, že počká až bude auto 5-6 let na trhu pak se dojde zeptat servismanů co si o tom daným autě myslí a podle toho vybírá. Tvoje dětinská argumentace, že si VW nemusíš kupovat neřeší problém s tím, že se někde svýho práva na reklamaci dovoláš a u nás třeba ne.
Má argumentace je přesně taková, jaká má být. Píšu stejným stylem reakce na příspěvky, které postrádají zdravý rozum. Tím chci, asi naivně, docílit zamyšlení se pisatele nad sebou samým. Někteří jsou ovšem natolik zabednění, že jim to prostě nedojde.
Já nikdy, opakuji, nikdy neměl s reklamacemi žádný problém. A že nepoznáš šrot v salónu? Tak to je jistě pravda, nicméně můžeš sám podniknout kroky k tomu, aby ses o tebou vybraném vozidle něco dozvěděl a zjistil jeho vlastnosti. Ovšem to vyžaduje vlastní iniciativu a znalosti. Když je nemáš, což je jen a jen tvůj problém, nediv se, že tě někdo napálí. ;-)
To je to co popisuju. Ptát se lidí co to servisují, ale to vylučuje aby sis koupil nový model. Třeba novou O3 musíš počkat pár let než se začnou projevovat skrytý konstrukční závady, protože nemáš šanci se k informacím co je kde špatně udělaný nijak dostat. On je v podstatě ani nikdo neví. Maximálně lidi z konstrukce ve VW nebo testovací jezdci. O reklamacích specielně u VW mi nic nevykládej. Známý s Passatem 2,0 TDI. Nejdřív vysypaný turbo. S reklamací ho poslali do háje, pak standartní závada olejový čerpadlo. Prý jeho auto není mezi těmi, který může závada postihnout (poznali podle VIN a reklamace neuznaná. Teď raď jak se tohodle chceš vyvarovat?
Známý známého.
Já, když ti napíšu, že mám x známých, kteří jezdí v koncernových vozech a žádné vážné závady nikdy neměli, tak mi asi nebudeš věřit. Tudíž, je zbytečné se tu o tomhle a na této úrovni dohadovat. O vlastnosti celku to neříká absolutně nic.
Například já jsem se s posledním vysypaným turbem potkal na Méganu dCi, kdy vlastníkovi (právníkovi) taky žádnou záruku neuznali. Nenadělal nic. Tím ovšem neříkám, že Renault neumí udělat spolehlivý motor.
Otci lehlo turbo na 2.0TDI-v 60tkm-záruka ani kulance nic, v 5 letech zrezlá kapota, kulance a 12800,- dolplácel 8-s, neustálé nahodilé závady Air-bagů - záruka nekryla, vyhřívaná zrcátka, která se po zanutí vyhřívání sama rozprskla - neuznali(celkem 4ks zrcátek) Ani nemluvím, když mu na servisce naúčtovali kontrolu střešního okna-žádné neměl >:D Jo a taky je to advokát, vše pro něj bylo jasným znamením, že příště půjde do jiného autosalónu. Šel a je spokojen :-)
Já ti to za vinu nedávám. Neber na sebe všechny problémy lidstva >:-[] Byl to jen příklad. U domáhání se práva je třeba vždy zvážit-Stojí mi to za to? Uvědom si, že jsou v podstatě jen dvě možnosti. A) Domluviš se s protistranou. B) Soudní cestou. A ruku na srdce, má varianta B, když nejde o 50-100.000 cenu ?
Nemá cenu tuhle debatu protahovat, kdo nechce, nechápe. Jestli tě baví se s někým neustále hádat-tvůj koníček. Koupi auta bral jako nutné zlo, předchozí auta od koncernu mu vcelku fungovala, mizerné záruční podmínky nezkoumal. Reklamace v praxi zoufalé, tak si šel koupit "šikmooký auto" Kapiš? Káleli na hlavu=neprodali auto.A né jedno, tyto zkušenosti odradily i pár dalších otcových dobrých známých. Věci typu účtování neprovedených úkonů a podobné si vždy pořešil, ale ten fakt že to zkouší je zoufalý. A jít do soudního sporu pro 12.800 za kapotu? Tak to si děláš prču. To mu za ten čas nestojí, né že by to byly "malý peníze" ale snad každý ví, že na soudní řešení to jsou bezvýznamný peníze a spor s nejistým koncem a možnými náklady protistrany. Navíc záruka na prorezivění je vždy zevnitř-ven a to je jaksi u hrany kapoty sporný. Sám jsem zvědav, jak dopadnu příští týden. Jdu s civicem na servisku a budem řešit nenalakovaný pomocný nosník v nárazníku. Holt asi pondělní směna >:-[]
Já jsem nikde nenaspal, že bych se s někým měl soudit, nebo to někomu doporučoval.
Já říkám vždy jedno s klidným a rozvážným hlasem, jsme lidé, lidsky se tedy domluvme. Světe div se, tohle funguje vždy nejlépe.
Mému kamarádovi měnili zadní dvěře na O1 combi, problém s rzí. I jako druhý majitel uplatnil záruku a zaplatil pouze pár stovek (nebo tisíc) za výměnu kusu - byl překvapena spokojen. Jestli rezne hrana kapoty, nedivil bych se, že je opráskaná od kamínků, na tohle ti záruku asi těžko někdo uzná. Tím neříkám, že to třeba nebyla vada kusu, jen, že to je špatně prokazatelné.
A že tvůj otec koupil japonce? Ať si každý koupí co mu sedne. Tabulky prodejů tu máme pro srovnání každý měsíc. A zrovna Japoncům se v nich nijak extra nedaří. ;-)
Koroze nebyla od kamínků, později jsem se dověděl, že některé kusy z první série O II na to trpěly. Rezla od spodních výztuh až na hranu.Některým prý ještě rezly vzádu blatníky na styku s těsněním dveří. To že nejlepším řešením je dohoda, na tom se shodnem. Bohužel né vždy člověk narazí na "rozumného" na druhé straně :-( a tak je někdy lepší ustopit. Zrovna s "vyřídilkou" mého otce (potažmo i mou) se dájí dělat divy :-) , ale někdy člověk narazí na blba a to je pak na zvážení, jestli přejít na "papírovou" formu, kdy ještě spoustu věcí člověk vyřeší dobře načmarikanym dopisem na správná místa a kdy se na to vyprdnou a nekazit si den :-)
PS: Že se japoncům v ČR, potažno v Evropě nedaří lámat prodejní rekordy mě netrápí(dokud nebudou krachovat a toho se zas nebojim). Já si svůj kus vždy najdu. Např. nyní jsem koupil 4 roky starýho civica za 100tkč a jsem spokojen(až na ten orezlej nenalakovanej pomocnej nosník 8-s )
Blby znám, mám je identifikované a jednání s nimi se raději vyhýbám. A vždy se najde ve firmě minimálně jeden rozumný, přes kterého to jde protlačit. S tím se vždy začnu bavit a na něho se obracím.
Co se týče nosníku, mnozí Hondaři zde vychvalují, jak je zve automobilka i po letech ke svolávačkám, takže by to snad neměl být problém, ne? ;-) Dej pak vědět, jak jsi dopadl.
Svolávačky u hondy fungovali vždy na 1s * a to i když šlo o blbinky. U mě je to ale chybka při výrobě, prostě ho zapomněli stříknout. Všechny "UFA" ho maj lakovanej a já ne :'-( jen v mizernym základu a v místech svárů už frčí rez. Tak uvidim. Už jsem s vedoucím pobočky mluvil po telefonu a šance, že to bude blb se mi jeví bohužel poměrně vysoká >:D . Já vim, bez předsuků,... třeba překvapí >:D
Tak jdu tam, kde bylo auto servisovaný po celej "život" Ten nosník je v podstatě jejich průs.., protože si toho měli všimnout už při předprodejní prohlídce, nejpozději na první garančce. Ty paka ani neštěmplovali servisku v mistě kde se prohlídka kastke označuje. Jdu tam tedy trochu s tím, že mají máslo na hlavě, tak ať se postaraj ;-) Navíc tam budu mít cestu a do Pražskýho na Chodov nepůjdu, tam jsem si dal výstup s minulym cívou, kdy mi napálili "opravu" po zamrnutí nafty z původních 1500 na 3500. Nakonec jsem jim to vysvětli a zaplatil 2000(skutečně uznatelné náklady,filtr + 2 hodiny práce) a naprdnutej, že jsou takový malasi, co nestíhaj ani termín předání auta, a ani se nenamáhaj zavolat, že se bude cena lišit. A do nejchválenějšího v Roudnici zas nemám čas jezdit ;-\
Není to žádný známý známého. Běž se zeptat do nějakýho autoservisu na 2,0 TDI, který jezdí v Oktávkách nebo Passatech co na tom ti chlapi nejčastějc řeší za problémy. Pak zjistíš, že to o úrovni celku vypovídá docela hodně. O Renaultu se debata nevede. Nikdo netvrdí, že neumí udělat motor.
A co mi tam tak asi řeknou? Je to nejprodávanější motorizace do (třeba) Octy. Je tu v servise nejčastěji. Což neříká nic o ničem. Už vůbec ne o vlastnostech celku.
2.0 TDI PD má můj kamarád v O2, kupodivu nečekaně spokojen, 150 tis. a nic, ani prasklá žárovka.
Je tu v servise není podstatný, ale s čím tam ty auta nejčastějc jezdí. Ne kolik jich tam přijede. Čímž si nicméně stejně neodpověděl na moji otázku. Jak chceš vybrat nový auto, aby sis nenaběhnul na šmejd se kterým pak budeš mít problém s reklamací vad. Teď bez ohledu na výrobce. Konstatování tak sis VW neměl kupovat když se ti to sype a nejsi s tím spokojenej je pěkný, ale přichází jaksi pozdě.
Jak vybrat auto? Na základě především vlastních zkušeností, znalostí, preferencí, důvěry ve značku, zkušeností jiných důvěryhodných lidí apod. Tímhle nejvíce eliminuješ špatnou vobu výběru.
Jenže tohle vyžaduje vlastní iniciativu a nezaručuje ti to, že zrovna nenatrefíš na "pondělní" kus.
Zrejme to máš z vlastnej skúsenosti, vidím >:D
Takto značkové fóra nič? Tam sa nemusia hádať či Toyota, alebo VW, keď je to VW fórum, že? Tam sa dá získať aj kontakt na mechanikov. Prístupnejší sú tí z neznačkových servisov - kopec ľudí nechodí ani z novým autom do značkového servisu - najmä teraz, keď automobilky musia uznať aj záručné opravy od servisov, ktoré na to majú "papier" a nie sú priamo "značkové".
Veľmi jednoduché, divím sa, že to nepoznáš. Pravdepodobne preto, že vidíš reklamu na VW a ideš a kúpiš >:D
Pokud chceš racionálně diskutovat, musíš se nejdřív nenaučit chápat psaný text.
Značková fóra snad nejsou internetové diskuse? Problémy se servisem vozů se řeší na každém značkovém fóru, nebo víš o nějaké značce, která servis a opravy nepotřebuje? Takže divit se můžeš akorát svému hlubokému nepochopení. Kolik sis zatím koupil nových vozů koncernu VW, že máš tak bohaté zkušenosti, nebo to jsou spíš jen rádoby znalosti z těch internetových diskusí? ;-)
mám dost kamarádů a bývalých spolužáků co skončili jako automechanici. Některý v autorizovaných servisech. Peugeot, Škoda, Hyundai. Některý soukromně jako garážníci.
No vida,tak se na ně musí.Ještě to aplikovat u nás a VW bude měnit DSG převodovky, vstřiky,spínače parkovací brzdy, blokování sloupku řízení,čerpadlo paliva,dvouhmotové setrváky......jsem se ale zasnil >:D
Čoraz viac ma informácie o tejto automobilke odradzujú od výberu auta z ich sortimentu. Mám stoho taký pocit že na úkor kvality vyrábajú viac aut. Dúfam že tým netrpí Audi. Tie autá sa mi páčia celkom. Asi neexistuje väčšia dilema ako pri kúpe kvalitného, dobre vyzerajuceho vozidla s primeranou cenou. Aspoň mám už jasno že VW určite nie :-) i keď tie GTD Golfíky nevyzerajú zle :-(
Audi to postihlo uz davno, je spolahlivostou pod priemerom celeho koncernu [odkaz]
Najlepsie je na tom napodiv Skodovka. Zrejme tak jednoducho odliata a pozplatana zo starsich overenych komponentov, ze ma najmenej moznosti sa kazit.
Audi je na tom najhorsie aj motoricky [odkaz]
Sice tabulky nevypovedaju nic o konkretnom kuse, ktory moze byt podareny, ale tvoria obraz, ze mozes trafit naopak aj vyrazne pruserovy kus.
Nejsem zastáncem této německé značky, avšak při čtení, že čínský člověk (který má kvalitativní práh rozhodně níž, než ten evropský) si stěžuje na německou automobilku a navíc, aby jí donutil jednat, tak musí použít tamní úřady, tak mi není úplně nejlíp. Všichni víme, že VW má problémy s kvalitou, ale toto je cesta do pekel. Když k tomu přidám neochotu (dle dostupných informací) řešit problémy s řetězy u TSi, tak mne napadá snad jediné ... pýcha předchází pád... a padlou evropskou automobilku bude těžce nahrazovat další evropská, to spíše jihokorejská a to je další odliv kapitálu na východ, což nepokládám za úplně šťastné. Snad němec pochopí, že slepeckou zarputilostí a tvrdohlavostí podpořenou přehnaným sebevědomím nelze vyhrát a je jedno, jestli se jedná o válečný konflikt, nebo o produkci automobilů.
Hoď link, nepamatuju si z paměti každý vyjádření VAG k jejim problémům. Díky.
Druhou větou tedy přiznáváš, že se jedná o zásadní konstruktérské chyby jak u DSG, tak u 1,2 a 1,4 TSi? O kvalitě vím pravděpodobně víc, než ty.
Není nad to, když člověk, který zde plácá o "kontrole kvality" se začne kasat, že o ní ví více než já.
Chlapče, kontrola kvality je od toho, aby kontrolovala reálný stav věci, pokud je řetěz vyrobený přesně podle výkresu a požadavků zákazníka, tak co mi ta tvoje "kontrola kvality" asi řekne?
Řekne mi - NIC.
Když auto, opustí brány fabriky a vše funguje jak má, co mi řekne kontrola kvality?
Opět NIC.
Tak zkus teď rozbít to, co jsem napsal. Doufám, že budeš schopen střízlivé, fundované a slušné reakce.
Není nad to, když člověk neumí odpovídat na otázky. Píšeš, že plácám, dobře. Du ti teda rozbít tu tvoji kontrolu kvality.
Kontrola kvality je HLAVNĚ určena pásmem, neboli tolerancí, kde je daný výrobek od šroubku po zkompletovaný produkt testován. Takže jestliže předepsaná výstupní kontrola říká, že vůle NAPŘÍKLAD mezi šálkem a ojnicí může být u VAG motoru 1,2 TSi řekněme max 10 mikronů a ona má 9, tak je to v pořádku a komponenta prošla výstupní kontrolou, teď vezmu třeba 1,2 TCe od Renautlu a tam bude maximální vůle mezi šálkem a ojnicí 7 mikronů a komponenta má 9, tak neprojde a celá výroba např. ojnice de do háje. ve VAGu ojnice s vůlí 9 mikronů vesele pracuje a po 40 tis. Km de do háje, šál se protočí a motor zaklepe...hotovo. V renckovým 1,2 TCe šlape vesele dál (pro tebe speciálně zbovu - jedná se o příklad, abys pochopil princip výstupní konsroly a jeho následky, né o to, že 1,2 TCe je nutně lepší, než 1,2 TSi). Takže se hledá, co je špatně a manažer kvality de se ke konstruktérovi, proč nastavil vůli 10 mikronů a né 7, nebo 5, nebo 3. A on, že mu to nařídil někdo z vrchu, protože při 7 mikronech byla větší zmetkovost, což prodražovalo výrobu - našel se kompromis "na hraně" a podle toho to pak vypadá. Tento scénář si dosaď na jakoukoliv součástku, která podléhá kontrole kvality. Dělal jsem jak pro evropskou, tak pro japonskou firmu a přísnost tolerancí při výrobě i VÝSTUPNÍ KONTROLE byla celkem slušně rozdílná. Je jasný, že automobil bude fungovat, protože tyto maličkosti se musí objevit až dlouhodobým testováním a evidentně šli u VAG na hranu a o řetězu u 1,2 TSi rozhodně museli vědět už v době, kdy motor jako prototyp testovali. Jeslti nevěděli, tím hůř pro ně.
aj si to čítal? Adamikos nikde nespomínal, že kontrola kvality určuje tolerancie, ale o tom ako by to malo fungovať, teda aj o reverznej kontrole, teda keď komponent zlyhá tak treba zistiť príčinu (veľké tolerancie pri výrobe, nízko nadstavená latka,...)
VW ide momentálne cestou kvantity a nie kvality, čo sa zákonite musí prejaviť. Skúsil to Peugeot s 307, skúsil to Renault, aj mnohí iní a doteraz majú podlomenú dôveru u zákazníkov.
Osobne som veľmi zvedavý v akom duchu sa bude hovoriť o VW o nejakých 10-15 rokov, keď presiaknu zlé skúsenosti napriek populáciou.
Inak moje postrehy o 1,2 TSI sú to: [odkaz] a hádajte kde je to auto teraz, žeby znova v servise?
Znova špatně chlapče. V kontrole kvality (třeba na tom výstupu), většinou dělají obyčejní vyučení lidi, max někdo s maturitou, který se "umí ohánět s šuplerou či mikrometrem".
Tihle lidi, z podstaty svého vzdělání, nemají ani tucha o vysoce erudované konstruktérské práci, nic o plánování, nic o testování ani materiálech... Nemají žádné důvody kecat do práce těch, kdo produkty, které mají předepsaně měřit, zkonstruoval a proč to udělal zrovna takhle (klidně špatně).
Jinak nevím, co tvá zkušenost má co dočiněním s kontrolou kvality. ;-)
Nemáš pravdu a nechceš ji pochopit... když ten vyučenej, nebo kdo, to je celkem jedno dostane zkoušečku (šupleru, cokoliv), kde budou "čárky" od - do = ok, tak to muže být klidně brigádník a pustí špatný kus, protože ty čárečky měly moc velké rozpětí. Jednodušeji už to vážně nedokážu popsat.
Ty tady popisuješ něco úplně jiného. Jestli nějaké lajdáctví... O tom to přece není.
Bavme se tu na erudované úrovni, pokud jsi toho schopen, a že lidé dělají to, co dělat mají (i když lidský faktor bude problém největší).
Takže jsou stanoveny kontrolní toleranční meze, ty ten který člověk změří, dobré kusy jedou dál, špatné do červené bedýnky. Kontrolor nestanovuje meze, ten je jen dodržuje. Nemůže za to, že je třeba řetez vyrobený z jahodového dřeva a své předepsané parametry ztratí během pár hodin provozu. Tohle není problém ani vina kontroly kvality, ale konstruktéra.
Tedy v jádru problému tohle přece nic, ale lautr nic, neříká o kontrole kvality.
"Takže jsou stanoveny kontrolní toleranční meze, ty ten který člověk změří, dobré kusy jedou dál, špatné do červené bedýnky."
Na základě této citace ti pokládám erudovanou otázku a prosím o její odpověď.
Je možné, že vedoucí výstupní kontroly může pod tlakem (najčastěji z vedení) nastavit (stanovit) toleranční meze o něco benevolentnější, než by bylo zdrávo a i když proti tomu řekněme protestuje jak konstrukter, tak manažer kvality, tak stejně ty meze jsou takové, aby prošlo víc kusů? Stačí odpověď ano či ne. Předem děkuji.
Vedoucí kontroly kvality NEMŮŽE stanovit jiné meze. Nemá na to odpovídající pravomoce.
Může pouze na základě PÍSEMNÉHO požadavku zákazníka, požádat plánovače výroby/technologa o změnu mezí, které předtím musí schválit odpovědný řídící pracovník, třeba ředitel společnosti. Vše musí být písemně dokladováno.
Pokud tak učiní z vlastní vůle, bude ten první na odstřel. A pravděpodobně to taky odse.re.
Pochop, že v rámci výstupní kontroly si nikdo tolerance nevolí. To je buď věc zadavatele zakázky, nebo konstruktérů a technologů. Samozřejmě, někde v procesu si mohou nastavit benevolentnější (většinou na přání vedení), ale to nesouvisí s kontrolou kvality. Ta je o tom, co kontroluješ a jak to kontroluješ.
Z vlastní vůle si nic takového dovolit nemůžou. Navíc zmetkovitost není jejich chyba. Kontrola kvality je tam pro ochranu firmy, nemá smysl na ně tlačit, aby pouštěli zmetky ven. Když to vedení bude chtít, tak si to sami rozhodnou a nepotřebují na nikoho tlačit.
Podívej se na to jako třeba na nějaké certifikace. Člověk, který tvou zkoušku kontroluje, si nevolí, jestli pro úspěšnou certifikaci musíš zvládnout 95%, nebo 60%.
Ty fakt nemáš páru, jak fungují výrobní procesy. Tohle není truhlář, kterej ti dělá kuchyňskou linku. I když i ten by se asi divil, kdyby si koupil kování a ono mělo jiný rozteče či průměry, než má podle dokumentace mít, protože to nějakej "šef" v kontrole kvality "rozhodl"
Přemýšlej, co píšeš, laskavě.
A ty si myslíš, že kontrola kvality nemá svoje tolerance? Jdou sice vesměs ruku v ruce s výrobními tolerancemi, ale jejich "přísnost" je určující pro výdrž a tudíž kvalitu. Obecně, čím menší výrobní tolerance, tím přesnější strojařina = větší požadavky na kvalifikovanost pracovníku, dražší stroje atd atd. Např. Renault doplatil začátkem tohoto tisíciletí, kdy by l na vrcholu na příliš "volné" požadavky na výstupní kontrolu a dokonce na dodavatelskou kontrolu kvality (prý kvůli tomu ,že nestíhal, ale podle mě chtěl ušetřit menší zmetkovostí). Což ho stálo evropský trůn a nechvalnou pověst. A podle poslední doby má VAG stejné "příznaky choroby", jako měl Renault před cca 12ti lety. BTW hmatatelný posun v kvalitě u Renautlu je jen díky tomu o čem tady píšu - převzali kontrolu kvality (její přísnost) od Nissanu a rapidně investovali do výrobních linek (předpokládám, že vyměnili francouzské obráběcí stroje za japonské - zvládající o něco přísnější tolerance bez nutnosti zlepšování kvalifikace pracovníků).
Znova ti píšu - kontrola kvality NEURČUJE toleranční meze. Ta je KONTROLUJE. Cílem výstupní kontroly je, aby produkty, které kontroluje, byly se specifikovanými požadavky zákazníka (tedy třeba konstrukce). NEMÁ právo tyto meze měnit, ani je ignorovat.
Nedáš si řict. Nemá to smysl Jjossalito, výše jsem ti popsal realitu, proč se tady někteří obouvají do VW. Proč nedokážeš pochopit, že výstupní kontrola má taky své meze? Ono stačí rozhodnutí, co s hraničníma výsledkama ... pustit, či ne - tak málo stačí ;-) A k těm tvým tolerancím, materiály jak vidno pracují s tepoltou, takže na základě poznání chování materiálů se výrobní tolerance liší od těch kontrolních. Nebo snad myslíš, že motor při testování a v plném zápřahu vykazuje stejné tolerance, jako při výrobě jejich součástí? A tam stačí chybné nastavení kontroly kvality a při jedné sérii ti jedou součástky, které vesele prochází i kontrolou kvality, ale sou na dvě věci. Díky bohu 99% problémů kontrola kvality odhalí - pak už sme opět u manažerů, kteří rozhodnou, jak dál a co s tím. :-)
Chlapče, já akorát zjistil, že ty o kontrole kvality moc nevíš, utápíš se v definicích a nechápeš odpovědnosti.
O jakých "výstupní kontrola má taky své meze" to tady píšeš? Jako morální meze? Nebo stanovené toleranční meze?
Znovu ti opakuji, kontrolor kvality NESTANOVUJE kontrolní meze, ty stanovuje konstruktér na základě právě těch materiálů a jejich mechanických vlastností. ;-)
A já ti znovu říkám, tohle nebude řešit problém. Nejedná se o problém kontroly kvality, ale o konstrukční chybu. A co následuje před tím, než něco zkontroluješ? Musíš to nejdřív vymyslet, vyrobit a až poté zkontrolovat. Když něco špatně vymyslíš, kontrola ti jen zkontroluje, jestli je to podle výkresu, už se nezabývá tím, jestli to bude i fungovat. ;-)
Na to jsem taky myslel, ale v tom případě se neumí vyjádřit, má hokej v pojmech, výrazech a jejich významech. Přičemž já vycházel z jeho tvrzení, že o tom ví více než já.
Nechtěl jsem tu zabředávat do nudných témat typu nejistota, odchylka, rozptyl, přesnost atd, atp. Tohle stejně 99% zdejším diskutujícím nic neřekne.
pojem "konstruktérská chyba" mě pobavil. Může jít o chybu konstrukční, kdy tým konstruktérů třebas cosi špatně dimenzuje, chybu konstruktérovu, kdy jedinec cosi špatně spočte a ono to projde (ta by se asi neměla dostat do výroby a pokud ano, bude chybou konstrukční, neb ji skupina konstruktérů poslala dá), ale co je chyba konstruktérská, to fakt nevím :-O
ale no tak, řidičská chyba je volně řečená chyba řidiče za neznalost/nedokonalost, nováčkovská daň je to stejné, s tou konstruktérskou chybou je to to samé, zas tu z toho nebudem dělat filosofickou debatu
Tedy budeme předpokládat, že konstrukční týmy jsou plné trotlů abychom mohli zavést pojem konstruktérská chyba... filozoficky některá slova a slovní spojení jsou nesmyslná (ač pěkně znějí a někdo si na nich postaví slogan - viz třeba "i'm loving it").
Konstrukční tým pro řetězy VW možná plný trotlů je :-) Chyba se stává, lidský faktor, je ovšem potřeba se postavit ke zodpovědnosti čelem (kdo to má být, je na další diskuzi).
Co je na tomto slovním spojení tak nesmyslného? Otcovská rada, ladovská zima má být podle tebe jen rada otce a zima dle Lady? Nebud cimprlich ;-)
Mám techincké vzdělaní, ale v oboru se už nějakou tu dobu nepohybuji (nepracuji), tvé slovíčkaření je řekněme směšné a nechápu, co na spojení slov konstruktérská chyba nechápeš :-) Důležité je konstatování, že sem tobě i "jossimu" dokázal vysvětlit, kde je problém a oba si to moc dobře uvědomujete a hlavně chápete a tímto slovíčkařením mi akorád dáváte za pravdu. Ničím jste moje tvrzení nevyvrátili, jen (hlavně ty) útočíte a chytáte se ptákovin absolutně nepodstatných k mé původní myšlence. A ještě se nezapomeňte poplácat, jak ste mi to nandali - nezaujatý diskutér si udělá obrázek sám. :-) Na tom, že 1,2 TSi a 1,4 TSi je průser spolu s DSG, tímto hysterickým kvičením na diskuzi zhola nic nezměníte :-) Přeji hezký slunečný den,
Pár dovětků, technické vzdělání nemáš jen ty.
Že se ti pletou pojmy a dojmy, jsi ukázal.
Že nechápeš odpovědnosti a pravomoci ve společnosti, to jsi taky dostatečně vysvětlil.
Já jen pořád nechápu, proč máš tak velký problém napsat, ok pánové, spletl jsem se. Protože ty ses spletl. ;-)
Pokládám se za člověka, který nemá problém přiznat chybu. Jenže co přesně sem myslel větou "překopat výstupní kontroly" jsem myslím dostatečně vysvětlil. To, že nepoužívám to správné odborné výrazivo nic nemění na faktu, že si mě dobře pochopil, co tím myslím a došli jsme k řekněme konsenzu. Shodli jsme se, že se staly celkem velké chyby v konstrukci / návrhu některých komponent a pravděpodobně se podcenily zátěžové zkoušky hotových komponent - i ty přece patří do výstupních kontrol. Připadne mi, že jste oba CNC operátoři a vaším vrcholem sledování kvality / výstupní kontroly je např. zkontrolovaný hřídel dle výkresu v měřící místnosti >:D Tomu pak rozumím, že ste se tak čertili. Já se bavím o stádiu vývoje nového motoru, kdy se musely podcenit zátěžové zkoušky hotového prototypu, protože jinak by se na poddimenzovaný rozvodový řetěz přišlo (a velmi pravděpodobně byly náznaky už u prototypu, ale asi jim nebylo věnováno tolik pozornosti) a jeho parametry ( použitý materiál, tolerance, atd) by byly předělány ještě dříve, než by začala jeho sériová výroba a tady se dostáváme znovu k mému příkladu tolerancí u ojnic. Je to hold taková smyčka.
Já nejsem žádný operátor, sedím přesně na opačný straně. Ve svém kanclu na svý židli. O nastavení procesu vím daleko více než ty, proto mi nedělá žádný problém se bavit o konstrukci, vývoji, plánování výroby, kvalitě, kontrolách až po logistiku. ;-)
zase logicky, hodnoty přeci neurčuje výstupní kontrola nýbrž konstrukce. Ta má bohužel dnes jiné zadání, než aby motor vydržel - základní zadání je, aby prošel metodikou měření emisí. Výsledky vidíme všude kolem sebe.
Jak zmiňuji výše, i výstupní kontrola má "tolerance", neboli zelené pole. Jinak souhlas, manažer produkce vždy tlačí ke hranici levný, ale ještě stále kvalitní - tuto hranici se VW "podařilo" u některých komponent (např. dimenzování rozvodového řetězu) evidentně přestřelit.
Přesně tak, takže se shodneme na tezi, že výstupní kontrola je ovlivnitelná, tedy variabilní a může být (ať už díky chybě ve výpočtu, tlaku vedení na bezzmetkovost, nebo konstruktérské chybě) příliš benevolentní, což může vést k problémům s kvalitou a co se pravděpodobně stalo VAGu u motoru 1,2 TSi, popřípadě dvojspojkách DSG. Souhlas? :-) Ať to nějak uzavřeme a nemluvíme furt dokola. Co ty na to? :-)
Já důrazně protestuji proti pojmům, jako je ovlivnitelnost výstupní kontroly.
Tyhlety taškařice mají za následek neutuchající problémy, nedorozumění a průser.ovost. Kdy člověk nejen, že znemožní sám sebe, ale ještě poškodí jméno společnosti. Vždy se na to přijde.
To, o čem ty píšeš, je čistě chyba konstrukce, ruku v ruce s volbou materiálů.
Mas velmi jednoduchy pohlad na vec, ako zvycajne.
Je to ako pise adamikos - ide o previazany proces a konstrukter neurcuje sam, ake budu tolerancie, ale robi to v spolupraci s kontrolou kvality a financnym manazmentom, kde sa sleduje pocet vadnych kusov a urcuje sa horna medza vyrobnej tolerancie.
Konstrukter si sam moze urcit co chce, ale ak jeho rozhodnutie bude prilis striktne a nasledne vyrobne naklady extremne, tolerancie sa musia povolit.
Definice jako "v spolupraci s kontrolou kvality a financnym manazmentom" je naprostá infantilní blbost. :yes:
Vidím, že opět zvítězila touha reagovat na nick, nikoliv na obsah. Ale to jsem čekal.
Já se v těchto vodách pohybuji již mnoho let. Proto o nich dost vím a dávám to najevo. :-!
Nikdo nepopírá, že vývoj je komplexní proces. Že se zohledňují finanční nároky a možnosti výroby. Ale zavedení přísnějších tolerancí neznamená zpřísnění kontroly kvality.
Chtěl napsat něco hodně světoborného, ale dokázal akorát, že o problému ví jen z doslechu a silně povrchně. V kombinaci s jeho představou o sobě samém, jakožto zhmotněním diskuzní neomylnosti a vševědoucnosti, to ve výsledku vypadá jako dokonalé fiasko. >:D
"...představou o sobě samém, jakožto zhmotněním diskuzní neomylnosti a vševědoucnosti...."
Ty rad rozpravas o sebe, ze? >:D
Este si tu nic okrem namyslenych kecov a nepricetnych zlatanin nepredviedol; ze nikto tomu a hentomu nebude rozumiet... no jasne, hlavne ze ty rozumies vsetkemu. Ani len nechapes to, co druhi pisu a meles si svoje >:D
Ved to som nikde nenapisal.
Reagoval som len na to, ze jelito sa rozkrikuje o vystupnej kontrole, ze su tam mimoni, co iba natvrdlo posluchaju, co sa im prikazalo sledovat.
Chlapče, o problému víš guvno. To jsi již prokázal.
Kontrola má kontrolovat, nemá nic vymýšlet ani se s nikým paktovat.
Jak jinak můžeš věřit lidem, kteří ti za zády budou dělat to, co nemají v popisu práce.
O tom se tu bavíme. Tys opět mimo. Nechápeš smysl ani cíl diskuze, reaguješ na nick, nikoliv na obsah. Nepochopils. Tvůj boj. Ale za mě - vyhrál jsi! >:D
Reagujem na nick? Trpis halucinaciami?
Ved ty nevies o com pisem, ale zurivo reagujes. Si proste...vies co >:D
Uz som spominal, ze mas velmi jednoduche myslenie? >:D
Makovniku, umět číst, neznamená pochopit smysl textu. Ty s tím máš opravdu velký problém. Už ti to zde naznačilo více inteligentních lidí. Zkus se zamyslet.
Mam reagovat k veci, ked ty pravidelne reagujes uplne mimo, dokonca aj v prispevku, na ktory som ti odpisal jeden dozadu???
Si v poriadku?
Preco od druhych cakas, co sam neposkytujes??
Uz tretikrat ti pisem, ze si nepochopil, o com je rec, to tvoje "umět číst, neznamená pochopit smysl textu." postrada logicky zmysel, najma ked s tym sam mas problem. Precitaj si este raz, co si tu dnes vyplodil.
Inteligentnych ludi to delis ako tvoj obdivovany vwzor - ti, co so mnou suhlasia su inteligenti? >:D
Takto to nefunguje ;-)
Šanci jsem ti dal. Že jsi opět prokázal, že o tomto víš naprostý guvno, je tvůj problém. Pro mě jsi bohapustý žvanič a diskuzní nula.
Ty to o sobě víš nepochybně taky, jen se tu snažíš držet fazónu. Leč na ty tvý prázdný kecy ti skočí leda nějakej bambula. Nevíš o čem to ve skutečnosti je.
Užij jsi svoji blbost, nereaguj na mne, protože takový prosťáčky musím usazovat poměrně často. PS: opět nula k tématu, jen útok. Nemáš odkud brát. Dokazuješ to. Nulo.
Ty si mi dal nejake sance? >:D
Pekny herecky pokus, ale zase mimo.
Uz davno si mal vsetkym presne ozrejmit, co pisu zle, kde sa mylia a aky je zvycajny postup na vystupe kvality, kam mieria vysledky atp..., namiesto svojho lacneho zufaleho urazania a nadavania druhym .... avsak na to nemas, lebo nic nevies a velkohubym vysmievanim zahovaras vlastnu neschopnost.
Si primitivny hlupak a musis s tym zit a preto otravujes vsetkych naokolo svojimi besnymi reakciami. Si zufalec.
Bláá bla bla, bláá bla bla. Nula argumentů, nulá zkušeností, nula znalostí. Jsi prostě nula.. :-!:no:
PS: Zkus argumenty, fakta, realitu. Zatím píšeš guvna. Nevíš, neznáš neumíš. Jen napadáš a urážís, jseš hnusný odpad. Pozná to každý, kdo si to přečte. Styď se. :no:
Si uplne retardovany? >:D >:D >:D
Ved OD TEBA chcem, aby si preukazal svoje znalosti, ked sa tu vehementne vystatujes, ze si z oboru a vsetci ostatni su neznali. Tak sa pochlap, alebo si len kecajuca babovka? >:D
Si jednoducho odporny vymyselnik, klamar, prekrucac.... :no:
Hnusna bezcharakterna spodina :no:
Chlapče, ty se tu dokážeš popravit v přímém přenosu.
Pro dnešek s tebou končím. Třeba zase někdy.
A víš co, Vyhrál jsi! Jsi nejlepší pitomec na této diskuzi. :-!:yes:
Kdys sis potřeboval ulevit, mohls to napsat rovnou, že začneš psát kraviny a zblitky, vys.ral bych se na tebe rovnou. :-!
Já to spíš myslel tak, že dnes se nevybírají konstrukce optimální pro životnost a výkonové charakteristiky motoru, nýbrž konstrukční zadání směřují k "nízkým" emisím, jejichž měření je realizováno dementní metodikou naprosto neodrážející realitu, což v konečném důsledku znamená, že se výsledná konstrukce pouze splňuje špatné "normy" a problémy vycházející z konstrukce neovlivníš jakoukoliv kontrolou kvality. Je-li motor navržen neoptimálně pro výdrž/výkon (ale klidně může být optimální pro emise podle současné metodiky), pak mohou být tolerance nulové, problémy to neodstraní. U převodovky by to nemělo být tak markantní, i tam se může v konstrukci šetřit (hmotnost, materiály) a "výsledky" se dostaví.
Abychom to pak neměli jak u procesorů... Na 3Ghz nejde, prodáme ho jako 2.66, na 2.66 nejde, prodáme ho jako 2.33 - > do Audi jsou předepsané tolerance nižší než do VW a ještě nižší na Škoda/Seat... No nevím, možná že už to tak i je?....
jenže motor, DSG prostě do toho auta jen namontuje, maximálně může poladit uložení, SW, ale třeba konstrukci rozvodů nezmění. A i u laděni SW musí počítat s tím, že musí splnit příslušnou normu.
Obávám se, že problém je už v zadání... Nejde o to zlepšit kvalitu/výkon, jde o to vyhovět úchylné normě.
Jenže Škodovka si bohužel nenavrhuje motory a převodovky. A jestli má tříválec typu htp (vyjímka navržená a konstruovaná Škodou) menší tolerance, než motory MB, či BMW, tak hodit granát do konstruktérkého odd. :-!
Ale i škodovka navrhuje motory. Stojí například za vývojem současných verzí HTP i 1.2 TSI, pak tuším nějaké převodovky a další funkční celky. ;-)
Nelze oběcně pořád mluvit o "menší tolerance". Tohle nemá přímý vliv na funkčnost typově různých motorů. Rozuměji přeplnovaných, s přímým vstřikem, atmosféry, šestnástiventily apod. Každý motor chce něco jiného.
PS: Já bych ten "granát" spíš hodil do oddělení ekonomického. ;-)
To jsi na omylu. HTP vyrobil původně Electrolux, pak pak mu Brusel zakazála prodávat tak výkonný vysavač, tak to prodali koncernu a ten to dal jako motor do Fabiatika >:D
Stačí si poslechnout ten zvuk a hned poznáš že nekecám >:D >:D >:D >:D
Jistě, velmi vtipné, jak někdo přirovnává spalovací motor k vysavači. Vééélmi. Chápu, chlapci, někdo se hold dokáže pobavit i takto trapně jednoduchými "vtipy", horší je fakt, že ty inteligentnější už nějak nechápe.... 8-s
Dyt to vysavač je, kdyby to cpali do nečeho jako Smart, tak se to dá pochopit.
Ale oni to cpou do věci kterou se snaží vydávat za rodinný auto.
1) nejdede to
2) má to šílený zvuk připomínací právě vysyvač kříženej s mixérem
3) po dálnici to žere s klimou a plným obsazení jako V6ka
4) spolehlivost nic moc podle referencí co mam
Každý normální a rozumný člověk chápe, že jde o základní motor na poskakování do města. Kdo jej používá jako dálniční křižník nebo stěhovák, či to auto takhle chápe, ukazuje na jeho mdlou mysl a nulovou schopnost střízlivého úsudku. Na to, jsou v nabídce jiné motory a ony tam opravdu jsou.
Každý normální člověk jo.....takže na těch dálnicích se s tím vyskytují všichni nenormální....a vidět jinou benzínovou Fabii v provozu než HTP je v podstatě unikum....Dražší motory kupuje málokdo....
Ony škodvky sou obecně neprodávanější v cenovém rozpětí 200-350 tis, dál už to kupuje málokdo, tam nám tu nemaluj pohádky
kvalita u VW za poslednych 15 rokov je riadne diskutabilna a ked uz aj cinania su nespokojni tak na tom nieco asi bude.....
nic proti vw.... ale ich auta fakt vobec nemusim aj ked uznavam ze kazdemu sa paci nieco ine .... ja mam rad auta z ktorych vyzaruje energia radost a ktore potesia aj dizajnom okrem imeho samozrejme a mam rad kvalitne auta... no a vw tieto poziadavky u mna nesplna... uz len samotny dizajn je vec ktoru u vw neprekusnem, no a k dalsim veciam sa je uz myslim zbytocne vyjadrovat.....
drzim vw palce nech tieto problemy poriesi, je to dobra znacka ... aj ked ja ju nemusim :yes:
Co se tak všichni diví. Vždyť je to trend dnešní doby. Stačí se podívat na různé žebříčky spolehlivosti a je jasné že VW není synonymem pro kvalitu. Normální průměr. Sekaj prostě tolik modelů v takových kusech, že to nejde ohlídat. A to že konstruktéři někde něco podělaj třeba v motorech tak to se stává no. Normální člověk si VW nekoupí, ale koupí něco kvalitního.
Já vím, mam známýho v servise.
Vždycky když zajdem na oběd, vypráví mi super servisní historie a špeky, máme to místo kabaretu a trnky brnky >:D >:D >:D
5x záruční oprava váhy vzduchu během 1,5 roku....ukázkový příklad kVWality >:D
Já znám zas servisáky co by furt něco mění a nehledají příčinu proč se to furt kazí. Znám servisáky co skutečnou příčinu poruch tají a pak účtují velké částky.
Nic ve zlem, a nejde to vztahovat na všechny, ale servisáci co dělají nová auta, to je ve značkových servisech, nejsou zrovna esa v oboru a většinou jsou to kluci po škole.
Těch pohádek co jsem od servisáků slyšel už bylo taky dost.
Ve skutečnosti je to asi tak že nelze nikde zjistit jak to s kvalitou auta ve skutečnosti je. Články v novinách? K ničemu, většinou opsaný jeden od druhého a zmatlané jedno přes druhé. Je snad jeden opravdu odborný článek o nějakém motoru? A ne prosím M. Vaculíka a jeho pokus prodat co nejvíc výtisku jednoho časopisu.
Statistiky spolehlivosti? Kde je vzít? ADAC a TUV to nejsou.
Tyhlety fóra mají všechny značky. A většinou si tam chodí lidi pro radu, rozhodně se tam neplácají po ramenou nad tím, jak jim vše funguje a dobře koupili. :-!
Kde bereš ty statistiky spolehlivost případně poruchovosti? ADAC ani TUV rozhodně statistika spolehlivosti nejsou. Takže kde to lidi stále berete že o tom píšete? Opravdu mě to zajímá!
Nadpriemer? robis si srandu?...zjavne nepracujes s autami. Poviem ti len jeden pripad ktory som riesil. Golf r. v. 2008 a dost hnusne prehrdzavena kapota + hrdza zacala chytat aj veko kufra. Riesilo sa to cez zaruku, no VW to samozrejme zamietol ako zanedbany servis - len autorizovany servis VW po celu dobu.
Vysledok? otrasna kvalita co vychadza z fabriky a ludia za to platia tazke peniaze. Cele auto resp. 80% ak sme ho premerali s meracom hrubky laku bolo fabricky nastriekane na vyssiu hodnotu ako to je obvykle, cize zjavne po kontrole auto vratili. Len skoda ze tych 20% co na aute ostalo po par rokoch skaredo, hnusne hrdzavie a nie z vonku, ale z vnutra!!!! Cize ak si otvoris na Golfe kapotu a limec - je zatmeleny, tak zospodu, pod tmelom to zacalo hnit a vyrazilo to az hore na kapotu.
Cize "kvalitne" Das Auto? Nielen motory a prevodovky, ale aj karoseria z vlastnych skusenosti otrasna.
Další, už s prominutím pij džus, který nezná pojem slova kvalita. Nastuduj si to, vrať se, vysvětli to všem tady v diskuzi a pak se tu pokus začít o něčem bavit.
Tydlety debilní kecy, už mne nebetyčně sejří, každej má plnej rypák slova kvalita, ale nikdo neví, co to znamená. 8-s8-s8-s:no::no::no:
Rozeber si tapec od korejskýho auta, a téměř jakéhokoliv, a koukej na to, co tam všechno rezaví. A to maj plnou hubu a reklamu keců o kvalitě. Proč asi. :-O
Si uplny krete.n?
Ved ti normalne pisem, ze to vysvetli.
Placas, ako ta to sere, nikto to nevie iba ty.
Uz si to mal davno vsetkym vysvetlit.
S dementom je tazka komunikacia...
Ale ked si sa priznal, ze to nevies, tak uz nic. >:D
Nechodim na diskusie uz dost dlho, lebo je tazko tu viest normalnu diskusiu s argumentmi a zase sa mi to potvrdilo.
Napisal som ti realnu skusenost, ak chces prid, ukazem ti 60 aut, rozoberaj si aj kapoty na korejcanoch - je mi to jedno, no Golf 2008 co hrdzaveje ti neukazem jedneho - ale viac. Ked niekto od pc mudruje a nadava na inych co pisu realnu skusenost co s tym pracuju tak to je uz na zaplakanie. Takych muderlantov zboznujem :no:
Ked nevies slusne diskutovat tak to tu ani nezapinaj.
Jelikož osobní zkušenost je podle mě ta nejlepší zkušenost a ty si nikdy takovou zkušenost nenabral. Proč tedy tvrdíš, že jsou vozy VW nadprůměrně spolehlivé? Máš s nimi pracovní zkušenosti (služebák)? Čerpáš na základě německých statistik technických kontrol, nebo odtahovek? Čím ti je tato automobilka tak sympatická, že za ni tady v diskuzích tolik bojuješ?
má niekto link na presné informácie,čo sa to presne v Číne stalo?podľa tejto jednoduchej info na auto.cz sa nedá presne určiť o čo ide,vzhľadom na to,že je to spostredkovaná informácia!
njn, starý dobrý HDM manuálem bez spojky nenahradíš.
Strýček Helmut si myslel že ano, v zVWanatizované EU mu to ještě vyšlo, čína už se ale holt nedala a v usa pro změnu dvojspojky nikdo nechce.....
V zemi kde automaty jezdí od 40 .let, to tady měl tvůj děd ještě kolo a žebřinák, a ne automatickou převodovku...
Hlavně že je to o 0,4 s rychlejší a žere o o čtvrt litru méně.
Dvojspojka je naprosto "geniální" věc, ale nehodí se do každého auta a není tedy pro každého. Je skvělá do sportovních mutací aut a do sportovních vozů vůbec, tam vyniknou její přednosti nejvíc, viz trend dnešní sport. vozů, včetně SS.
Pro běžné verze vozů je ale klasika (HDM) stále celkově vhodnější, její hlavní výhodou je uživatelská přívětivost ("blbuvzdornost") a komfort. A to je něco, co koncern bohužel stále nechce zcela akceptovat. Za každou cenu chce masově prodávat fakt, že byli (v tomto ohledu) první na trhu.
Ono hlavně ten SS najede za 10 let 50 tis km, takže tam je živtnost každýmu šumák, hluk se ztratí v hluku motoru a náklady na servis se ztratí v ceně SS.
Ryba smrdí vždycky od havy, u dvojspojky tě jako první napadne proč jí nemaj moc auta s velkým toč. momentem, proč jí nemaj zadokolky, proč jí nemaj auta kde je kalden důraz na pohodou jízdu a sametově hladké řazení.
Přidej si k tomu info kolik lidí vč. aut. servisů jí umí opravdu opravit, kolik to stojí + další aspekty a vychází z toho že to žádná velká výhra není.
Ale jedno jí upřít nejde, díky dvojspojce se tu v evropě dostal "automat" víc mezi normální lidi, protože jinak byla co se týče HDM převodovek evropa NE 100 let za opicema, ale doslova 1000.
Mají ji i auta s RWD (např. M3, Porsche, Ferrari apod.) a můžou ji mít i vozy s velkým krouťákem (Veyron), to je spíš otázka investic do verze, která by požadovaný moment snesla a její návratnosti, tedy pravděpodobný možný odbyt v ks.
Do podélných verzí Audi už jsou dnešní dvojspojky velmi slušně vypiplané, ale pořád celkovým komfortem/kultivovaností nemají na dnešní špičkový HDM. Na druhou stranu si dnes nedovedu představit takovou R8 s HDM. Prostě dvojspojka pro "sport", HDM pro komfort, každému co mu patří...
U supersportu jde hlavně o výkony, na peníze a životnost se tolik nehledí. Ale rozhodně nelze říct, že se náklady na servis ztratí v ceně. To jsou neskutečně drahá auta na provoz. Pokud chceš jezdit hodně kilometrů, nebo využívat jeho možností, tak holt musíš počítat s tím, že budeš měnit převodovky, diferenciály, popřípadě i motory, nebo minimálně platit GO.
Jinak dvouspojky najdeš všude, kde tvrdíš, že nejsou. Tedy až na to poslední, protože to je právě důvod, proč dvouspojku white (a mimo jiné i já) odsuzuje do sportovních aut.
Ono se toho moc nezměnilo, pořádný HDM automat mimo prémii v Evropě nikdo nenabídne. A to, co je na trhu, většině zákazníků moc nevoní (pomíjím DSG). Je to škoda, protože klasické automaty jsou dnes velmi schopné.
Z evropských automobilek mne opravdu nikdo nenapadá. Možná ve střední třídě, myslel jsem spíš na nižší. Navíc se snaží následovat úspěch DSG, takže si nemyslím, že by jich v blízké době přibylo.
Tak já nehsledávám nic špatného ani na 6st automatech. Řadě aut bohatě dotačují a jak ukazují testy Jaguarů XF s nejslabším dieslem, kombinace prdítkového aslabémuho motoru s 8st. nemusí být vždy výhra.
Jinak krom němců ten 8st. montuje právě i Landrover a Jaguar, v USA Chrysler, Dodge a nově už i Jeep, přidá se GM s Cadillacem a další budou následovat.
Jaguar počítám do prémie (stejně jako Infiniti, Lexus, Cadillac atd.). Osmistupňovou ZF jsem zkoušel s opravdovým prdítkem (116i) a byl jsem spokojený. Amíky jsem z velké části vynechal, protože nemám moc přehled, spousta se tu toho nenabízí a něco jsou prémiové značky. Vzal jsem v potaz Chevrolet a Ford. Píšeš Chrysler, takže tedy asi i Lancia (vůbec nemám přehled, přeznačené Ameriky mě moc neberou).
Souhlas, výhody "dvojspojek" ve sportovnějších autech pochopili dva největší evropští výrobci (DSG a EDF) a zanedlouho je budou následovat i ostatní evropské a pravděpodobně i jihokorejské automobilky. HDM má za sebou podstatně delší vývoj a je dobrou alternativou pro méně sportovně založené řidiče. Každopádně v rámci efektivity je pro automobilku lepší jít pouze jedním směrem, a to nejen z důvodů nákladů na vývoj, ale i proto, že na autech po střední třídu již automobilky nevydělábají tolik, co dřív a proto jim to nedovoluje marže (v prémii to dělají jen díky marži, ale i tak myslim např. Porsche nabízí pouze dvojspojku) a ten správný směr je dle mě dvojspojka s variabilním nastavením - pro standartní režimy o něco pomalejší řazení (které i tak bude rychlejší, než u HDM), pro extrémisty sportovní režim vhodný např. na okruh. Takže při správném používání bude dvojspojka většinu času na řekněme na 70 - 80% svého potenciálu, což by jí mělo zaručit dostatečnou spolehlivost. Jako chybu VW pokládám to, že rozdíl mezi normálním a sportovním režimem (jestli něco takového mají i standartní DSG např, ve Fabii RS) je defakto nulový a DSG jede stále "naplno". Dobře to má vyřešeno nové Clio RS a jeho 3 režimy nastavení (od motorových map, přes posilovač řízení až po rychlost řazení EDF).
Samozřejmě, že má vedle běžného režimu (D) i sportovní režim (S) taky dsg ve Fabii RS.
Chování dsg je v těchto režimech obecně značně rozdílné, ale v podstatě hlavně pouze co se týká držení motoru ve vyšších otáčkách, tedy velmi podobně jako dnešní HDM s možností manuální volby rychl. st. U dsg pro příčnou zástavbu je znatelný rozdíl v kutivovanosti tzv mokré a suché verze. S-tronicy pro podélnou zástavbu v Audi jsou už (na dvojspojku) poměrně dost kultivované...
taky si na neho stezuju, ale neni mi to nic platny. Pry nemam jen rad fau vé a tak ho pomlouvam... a mam pry byt rad, ze jsem dostal sluzebni auto. Hmm. Je fakt, ze za svy bych si ho nikdy nekoupil.