Smršť atraktivních novinek značky Renault pokračuje. Ještě před letošním létem přichází na český trh nové kombi Grandtour. Cenovky jsou stejně jako u ostatních novinek řady Megane nastaveny velmi zajímavě.
Tak kupcům VW (až na několik nejmenovaných vyjímek) bych paka neříkal, ale každopádně to vypadá velice lákavě. Ještě to chce ale trochu porovnat, třeba kožený volant jsem čekal v základu, ale to by člověk s 1,4 Tce oželel :-)
Jinak po prozkoumání v Brně jsem byl z interiéru mile překvapen, marně hledám konkurenta v nižší střední, možná Gé bod, který sice byl také kvalitní, ale trochu chladný...
Položím Ti takový modelový příklad. Dostal bys do postele opravdu krásnou dívku, pomalu ji svékal (nebo rychle dle situace) a najednou bys po sundání minisukně našel na zadečku natetovaný znak VW. Co bys dělal? Dal ruce pryč nebo vyzkoušel kvalitu měkčených plastů (samozřejmě je podmínkou, že by to nebyla žena v základní verzi jako Polo s tvrdými plasty >:-[] )
P.S.: Druhá varianta je děsivější, že by měla znak VW tam kde by měl být znak Renaultu >:-[] >:D
Áda je náhodou charakter..., přesto, že je všechny předem (před rendlíky) několikrát varoval, nakonec je pravidelně tahá na vlastním laně, třeba do značkového servisu Mitsubishi... :yes:8-s
Máš docela rozsáhlé sexuální asociace...zřejmě se ti něčeho nedostává...a Renault to asi nebude...
Ale když už si u té spojitosti s touto automobilkou, možná by stálo za úvahu, udělat do značkových prodejen a servisů Renaultu, vstupy stylizované do podoby tohoto loga-znaku..., ať každý ví..., do "čeho" jde... 8-s:*) >:D
P.S. Avantime promiň..., radši to ani vůbec nečti... ;-)
Nevim, ale dle meho tedy tento vuz rozhodne bezkonkurencni neni - nevim tedy, jestli to myslis jako ze je naprosto nejlepsi ve tride, nebo ze nema zadne konkurenty? Jestli je to moznost 1., tak je to tvuj nazor, ale jiste bych to netvrdil jako fakt. Jestli je to moznost 2., tak bych si zde dovolil nesouhlasit, jelikoz konkurentu v kategorii kombiku nizsi stredni je dost, dle meho - Skoda Octavia II combi, Peugeot 308 Break/SW, VW Golf variant, Opel Astra caravan (i kdyz uz trochu starsi, doufam, ze i nastupce bude ve verzi kombi), Kia Cee'd SW, Hyundai i30 CW.. dalsi me ted nenapada, klidne doplnte. To jsou, dle meho nazoru, konkurenti pro Renault Megane grandtour.
Mohl bys prosim rozepsat, cim podle tebe tento vuz ve sve kategorii vynika? Nechme stranou design, ten si kazdy posoudi sam subjektivne, dle sveho gusta. Ted nejdu tvrdit zadna fakta, ani overene informace, pouze me ciste domnenky (podotykam, ze jsem v tom aute nesedel, nevidel ho, nemam zname v Renaultu, ani nic podobneho) - myslim si, ze v prostornosti vynikat nebude. Motoricky je na tom dobre, ale to i ostatni konkurenti, takze zde si take nemyslim, ze by nejak prevysoval konkurenci. Interierem - zde bych mozna trochu videl jisty naskok nad nekterymi konkurenty, vsude se docitam, ze Megane i Laguna maji opravdu utulne, kvalitne zpracovane interiery s prijemnymi materialy. Zde si myslim ale, ze takova Octavia II, Peugeot 308 ci takovy Golf variant v nicem neztraci - jde pouze, dle meho, o jine pojeti vizuality. Francouzi ladi na takovou tu elegantnejsi notu, Nemci na chladnou preciznost. O ani jednom netvrdim, ze je lepsi, nebo horsi, mne osobne ale vice sedi to nemecke pojeti, celkove, aut (to je ale vazne jen muj nazor). Co jsem cetl o podvozku a jizdnich vlastnostech, tak sel pry Megane proti minule generaci hodne nahoru, jestli ale bude vynikat timto, to nevim. Myslim, ze jak v komfortu, tak jizdnich vlastnostech se najdou rovnocenni souperi. Jednoznacne ale, dle meho nazoru, bude vynikat pomerem cena/kvalita. Dalo by se jiste najit vice kriterii, klidne rozepis, ja jeste jednou podotykam, ze jsem opravdu popsal jen svoje fantaziini predstavy, ktere nevydavam za zadna relevantni fakta. Jinak muj nazor je, ze novy Megane grandtour bude bezpochyby velmi kvalitni vuz (doufam, ze na tom bude dobre i se spolehlivosti) za dobrou cenu, ktery si jiste najde mnoho zakazniku. Nemyslim si ovsem, ze by nejak vyrazne predcil sve konkurenty (jiste v necem nektere ano, v necem nektere ne, to je ale tak prece (skoro) vzdy ;-) ).
Podľa mňa rozhodne väčšinu z nich predčí v pohodlí, a navrch má tiež v dizajne, zvonku švihák, zvnútra maximálne príjemná atmosféra, príjemné tvary skĺbené s vhodným výberom farieb a materiálov, skrátka pohoda. Samozrejme, tie pocity sú skôr subjektívne, ale vyberať kombík v nižšej strednej, je to prvý voz, na ktorý si spomeniem. Plus, keď mu ešte nahráva výborná cena.
Ale vravim, design nezapocitavam ;-) To je fakt kazdeho subjektivne zhodnotenie, ja napr. z designu tak uneseny niesom (netvrdim ale, ze sa mi nepaci).
Jako ideální konkurent pro porovnání s Meganem Grandtour se jevi domácí bestseler Škoda Octavia II Combi. Nového Grandtoura jsem sice ještě naživo neviděl, ale znalosti budu čerpat z osobní zkušenosti se starým Meganem Grantour 1,6 a novým Meganem, ktého jsem si důkladně prolezl v autosalónu Renault. S Octavii II 1,6 jsem taky najezdil dost km, takže si myslím, že můžu porovnávat.
Každý má samozřejmě jiné priority, já budu vycházet ze svých:
1. Design - tady má navrch jednoznačně Megane jak ve starém tak v novém provedení, ale vzhledem k tomu, že je to velmi subjektivní záležitost, tak tento bod bude mimo soutěž.
2. Vnitřní prostor - tady má navrch taky Megane, vpředu jsou sice obě auta srovnatelná, ale hlavně se to projeví na zadních sedadlech (délka, šířka), tady jednoznačně kraluje Megane.
3. Interiér - tady to není tak jednoznačné, ač starý Megane měl na přístrojové desce částečně použity měkčené plasty (Octavia taky jenom částečně) tak celkový dejem z přístrojové desky je pro Octavii, Zde je ale třeba připomenout, že nový Megane se velmi zlepšil a přístrojová deska u nového Megana je nyní na úrovni.
Naopak celkový pocit z "útulnosti" interiéru je ale jednoznačně pro Megane, nechápu jak to ti Francouzi dělají.
4. Řízení, řazení ... - Elektrický posilovač v Meganu má jistá specifika narozdíl od hydraulického ale velmi rychle jsem si zvykl a neměl jsem žádný pocit gumovosti řízení. Volant je u obou aut seřiditelný ve dvou směrech, takže každý si najde svou polohu. Řazení, to je disciplína ve které auta z koncernu VW opravdu vynikají, tady kraluje Octavia, jak v přesnosti jednotlivých poloh tak v potřebné síle, zde má Megane co dohánět. Naopak co mi u Megana přišlo lepší, že se do řadící páky nepřenášejí vibrace, to u Octavie při určitých otáčkách motoru mohla řadící páka sloužit jako docela slušný vibrátor, to je ale jediná výtka k jinak špičkovému řazení. Co naopak u Megana velmi oceňuji je poloautomatická ruční brzda, velice usnadní rozjíždění (hlavně ženskejm - taky jim to občas my chlapy musíme půjčit)
5. Zavazadlový prostor - tady je to na plichtu, Octavia má sice papírově více litrů ale Megan ji jednoznačně předčí využitelností (širší)a lepším přístupem (nižší práh - v jedné úrovni s podlahou. Já osobně dávám přednost Meganu.
6. Podvozek - tady má čistě technicky navrch Octavia II, její víceprvková zadní náprava je technicky na vyšší úrovni než klasická u Megana. Zde je ale potřeba připomenout, že Octavia tímto lepším podvozkem tak trochu maskuje problémy, které vznikají z jejích nevyvážených proporcí (krátký rozvor a velké převisy karosérie).
7. Motory - tady konkrétně u motorů 1,6 je patrný technický náskok Megana, jeho 16-ti ventilový motor s variabilním časováním jede opravdu lépe než pouze 8-mi ventilový "veterán" od VW. To samé se dá říci o dieselových motorech 1,9 nebo 2,0, tady motory VW TDI PD opravdu za Renault dCi CR zaostávají o několik "koňských délek" (jediný parametr, ve kterém motory VW 1,9 TDI PD vynikají je nízká spotřeba, ve všech ostatních jsou naprosto horší). Navíc absence malého turbodieslu u Octavie nemá odpověď na 1,5 dCi u Megana.
8. Bezpečnost - málem bych zapoměl, 5 hvězdiček EuroNCAP u Megana je proti 4 u Octavie silný argument.
Je mi jasný, že mnoho z vás se mnou nebude souhlasit, mnoho naopak ano, ale snažil jsem se objektivně popsat své zkušenosti s nejrozřířenějšími kombíky na našem trhu.
Každý výrobek je ale nutné vždy porovnávat s ohledem na jeho cenu a ta je nejsilnější argument pro Megana. Ač já uznávám auta kategorie MPV, kdybych se měl rozhodovat o kombíku, moje volba by padla jednoznačně na Megane Grandtour s některým z dieselových motorů.
Není to určitě napsáno špatně, ale místy "jakoby" zapomínáš na fakt, že si Grandtoura ještě naživo opravdu neviděl...,např při celkovém hodnocení "kufru" (tam bych to tak jednoznačně na tu plichtu neviděl), nebo prostoru na (především zadních) sedadlech...
P.S. Tvou nepopíratelnou snahu o jistou objektivitu jen malinko ruší detail v podobě formy tvého nicku... ;-)
Můj nick je pouze reakce na žvásty, které tady o VW píše GTI, takže VW k tomu tak trochu přišlo jako slepej k houslím, můj nick by měl spíš být "nemám rád GTI-ho".
Takže pro nechápavé, můj nick vůbec nesouvisí s objektivitou příspěvku.
Co se týká hodnocení, vycházel jsem, jak jsem na začátku napsal, ze znalostí starého Megana II. Vzhledem k tomu, že nový Megane III vychází hodně z Megana II (zde by se dalo dokonce mluvit o velkém faceliftu - pokud ale u VW budou podávat Golf VI za nový model, pak Megane III bude nový model tuplovaně), předpokládám, že parametry kufru budou podobné.
Určitě je v parametrech dobrý a možná lepší než Octavia a jí podobní. Ptám se, jak jsou na tom Renaulti s kvalitou? Pořizovací cena je fajn, ale hodně důležitý je, kolik do auta člověk napere peněz během provozu.
Renaulty jsou od r.2004 v pohodě. Jde to vidět na nové uváděných modelech. Twingo, Modus a Clio jsou kvalitou na špičce ve svých třídách. Také Laguna a Megane nemají od r. 2004 problémy. Tlak na kvalitu je po průseru s Lagunou je evidentní.
v současnosti jsou si evropské automobilky velice blízké co se týče kvality. Snažil bych se možná vyhnout prvnímu roku výroby, nebo rovnou brát model po F/L, ale jinak si nemají co vzájemně vyčítat. Spíš jde o přístup servisu, ceny prohlídek a pod.
No v necem bych souhlasil, v necem ne (trochu me zarazi tebou popsana prostornost na zadnich sedadlech, jelikoz jsem zatim cetl na prostornost Megana na zadnich sedadlech spise kritiku, nez chvalu. Jasne, testy jsou zkresleny subjektivnimi dojmy redaktoru, ale i tak, kdyz to clovek cte nekolikrat, tak uz ziska domnenku, ze neco na tom bude. Nesedel jsem v nem, takze nevim, nehodnotim.)
No, ale i z tveho srovnani vychazi to, co tvrdim - Megane grandtour bude naprosto rovnocenny konkurent pro sve tridni soupere, ale nijak nad nimi nebude nevynikat, ani neni nijak horsi. Aspon ja si to myslim. ;-)
Co se týká prostoru na zadních sedadlech u Megana II, tady je potřeba rozlišovat jestli se jedná o "krátký" (hatchback) nebo "dlouhý" (sedan, grandtour) provedení. U "krátkého" Megana II se prostor na zadních sedadlech přibližuje k Octavii I, čili nic moc, na rozdíl od ní ale po stranách sedadel nepřekáží podběhy zadních kol. U "dlouhého" Megana je rozvor prodloužen o cca 6 cm a díky tomu se zvětšil podélný prostor na zadních sedadlech o cca 6 cm. Zde platí to samé jako u "krátkého" provedení, nepřekáží zde podběhy zadních kol a proto zadní lavice sedadel je širší než u Octavie. Na stejném prodlouženém podvozku je postaven taky Scenic II. Grand Scenic má prodloužen rozvor ještě o dalších cca 5 cm.
Takže, když se budeme bavit o Megane II Grandtour, tak zde je opravdu objektivně více místa na zadních sedadlech než v Octavii II.
Kšá, popisovat objektivně své zkušenosti, to zní přeci divně. :-) Netroufám si hodnotit, ale z tohohle postu mám pocit, jak bys psal ve stylu "jasně, tohle megane nemá tak dobré, ale to nevadí" a naopak "tohle sice oktávka má, ale nic moc".
U oktávky bych si více vsadil na kvalitu, ale nového megana jsem zatím neviděl a myslím, že může mít slušný potenciál.
Ačkoli, když koukám na ceník, na zákazníky, mám dojem, že namísto oktávky bude největším konkurentem ceed...na druhou stranu, když se člověk koukne na prodeje v Evropě, bude Megane někde jinde, než oba zmiňovaní.
Upřímně - myslím si, že VW Golf je lepší - jenže pokud oba soupeře postavíte vedle sebe (a porovnáte i cenu) - jednoznačný vítěz se mi jeví Renault. :-):yes:
Nu, ono je to asi tak jako s internetem od UPC a od nejakeho obycejneho operatora. UPC nabizi 20Mbps za cca 500 Kc, obycejny operator 10 Mbps za 600 Kc. Hadejte, ktere pripojeni chodi 24 hodin denne alespon 8 Mbps? UPC to nebude...
Stejne je to s rendlikem - super cena, nacancany vzhled, mekke plasty. Ale znalci, kteri potrebuji auto na praci, radeji koupi Subaru, VW, BMW, Mitsubishi, Toyotu, Skodu atd, atd...
Je to zajímavé přirovnání s poskytovatelem, který vyhrál 4 roky po sobě ocenění za nejlepší poskytovatele připojení k internetu.
Doufám ale, že tím běžným nemyslíš O2, to bych se ti musel vysmát, Ádíku.
tož já vlčka taky musím držet za obojek aby mi bublinkáři zapojili vůbec alespoň ten jejich datový tok. Ťežko se vybírá, když je k dispozici jenom jeden operátor... ;-\
Poměr cena výkon hodně slušný.No musej bejt levný jinak neprodaj....horní ceny se krejou s Lagunou.Prostě jiná image...jsou lepší konkurenti v tomto.Jinak tohle na odbyt půjde, když se odečte DPH, je to hodně zajímavé. :yes: Ne však pro mne... ;-)
Je zaujímavé, ak má Renault alebo Fiat dobré ceny, tak preto, aby sa vôbec tie autá predávali. Ak by rovnakú stratégiu zvolila Škoda, čítali by sme tu ódy na to, ako sa značka sanží priblížiť čo najširšej vrstve ľudí a aké skvelé autá dostaneme za tie super ceny..... :-!
A nebo, jak je Škoda zoufalá a musí zlevňovat, protože ty křápy nikdo nechce.
Jo, jak jde o Škodovku, tak ať udělaj co udělaj, vždycky to pro některé bude špatně.
Tak napríklad ani ja by som Škodu nechcel, jazdím na Škodovkách služobne a nie sú to autá, ktoré by ma zrovna brali za srdce, a nepresvedčia ma ani cenou. A popravde, k vysokým predajom Škode aj VW u nás dosť pomáhajú firemné flotily. Ako v mnohých firmách, tak aj u nás sa kupujú len Škody a VW, lebo to sa musí...Určite si viem predstaviť aj iné autá ako Fabie pre montážnikov, Octavie pre malých šéfov a Passaty pre veľkých... ;-)
Jsem na tom podobně. Že by mě Škodovka nějak brala za srdce se říct nedá. Na druhou stranu, je zrovna Škodovka tou automobilkou, která by měla vzbuzovat nějaké extra emoce ? Nemyslím.
Samozřejmě, jsou zde detaily ve kterých je lepší konkurence, jsou detaily, které jsou velmi dobré u Škodovky. Jako celek, ale považuji ty auta za lepší průměr svých tříd což je vzhledem k době (krátké) po jakou Škodovka dělá "moderní" auta velmi dobrý výsledek. A samozřejmě nutno podotknout, že toto se událo za výrazné podpory a pomoci koncernu.
Nic víc, nic míň :-!
Ale no tak....máš krátku pamäť. Chcš povedať, že napríklad Felicia s plátennou strechou bola autom bez emócií? Že Ťa nechá chladným pekne spravené kupátko 110R alebo Garde? ;-)
Cena není velkým překvapením - příplatek za kombi je víceméně standardní, ovšem hodnota za ní je veliká. U takové Octavie není velký rozdíl, jestli si koupím liftback nebo kombi, ale Meganu těch pár cm a litrů hodně pomáhá. Stejně jako u hatchbacku, nejlépe vypadá benzínová 1,4TCe. Zajímavým překvapením je 2,0TCe, ale vzhledem k cenám a výkonům je už asi zajímavější v Laguně.
Vzhledem k tomu, že jsem měl možnost si tento vůz detailně prohlédnout na autosalonu v Brně, můžu se podělit o svůj názor (jinak bych nemluvil o něčem co znám z obrázku). Nebudu se rozepisovat o designu, ten je skutečně subjektivní, ale mně osobně se nový přístup Renaultu k designu nelíbí. CO se týká interiéru, trochu mě překvapilo, že zdaleka není tak prostorný, zvláště na zadních sedadlech, jak by se mohlo zdát. Materiály jsou na dobré úrovni, ale rozhodně to není žádný etalon, měkčené plasty jsou jaksi v této třídě již dobrým zvykem. Měl jsem možnost se svézt v klasickém hatchbacku, motor 1,6, svezení dobré ale opět říkám, nic vyjímečného, jak Golf, tak např. Focus nabídnou sportovnější chování, při zachování jízdního komfortu. Co mi vyloženě vadilo, bylo typické málo přesné renaultí řazení a špatný výhled dozadu. Za tyhle peníze to není špatné auto, ale bude to mít v konkurenci Golfu VI a nové Astry dost těžké.
Tak to kamoš ešte neradil rýchlosti v Peugeote... ;-)
Výhľad dozadu je blbý, v tom úplný súhlas, čo sa konkurencie týka, ešte si asi počkáme. Nová Astra ešte nie je vonku ani hatchback, a ten podivný VW-kombík s ázijským korením...no ja neviem, ten mi na rozdiel od hatchbacku ako etalón rozhodne nepripadá.
Jeden dotaz, zkoušel jsi hatchback nebo kombi? Kombi jsem naživo ještě neviděl, ale čekám, že právě co se týče prostoru vzadu to bude znatelně lepší...
Golf přímá konkurence není, za cenu solidně vybaveného 1,4TCe Grandtour koupíš Variant s 1,4 59kW.
to je zase kecu, proste dalsi z mnoha novinek na trhu ktere automobilky chrli kazdy rok jak na bezicim pasme a tolik humbuku kolem toho.... cenove naprosto srovnatelny s i30 nebo Focusem a je to stale jen francouz, hledat tam nejaky supr turbo duvody proc je to bomba nechapu, proste normalni tuctovy auto jaky najdes ve vetsine okolnich autosalonu...