Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
cerrbion
Snad to u nás zas byrokrati nebo nějací nenažranci nepokazí, továrna BMW v ČR by se mi líbila. :yes:
Musím se sem podepsat, protože slováci to tady válcují >:D
Nemáme Euro, kvalifikované pracovníky, technicky vzdělané vysokoškoláky. Naše šance je bohužel malá.
zato na slovensku je strojaru tri prd*ele >:D mame tu CVUT, VUT, VSB, i v Liberci je technika, ve Zline se zas rodi odbornici na plasty. Opravdu tu nemame odborniky?
Ja bych byl docela rad, kdyby takova tovarna byla nekde u nas.
Ja bych byl docela rad, kdyby takova tovarna byla nekde u nas.
A to já jsem proti. Už je u nás automobilek dost. Takhle budeme ještě více orientovaní na průmysl a na tom, jak se prodávají auta. Jen ať si tu fabriku postaví na Slovensku a nebo v Maďarsku. Stejně tak nakonec bude dělat Poláci a nebo kdoví kdo.
Ešteže si taky hlupy >:D Mi si ju vezmeme a s radosťou >:D
To ti tak Fico vymyl mozek? Je to zahraniční firma a z principu není ideální si cpát cizí fabriky do země. Co vydělá to uteče do zahraničí. Jediná výhoda - pracovní místa. Co ale udělá BMW za 5 - 10 let? Navíc, kdo zaručí, že tam budou makat Slováci? Škodovka: pouze Češi v ní ani zdaleka nepracují. Je tam plno Poláků.
Věta:
"Pravděpodobnější prý je, že se továrna nakonec postaví buď na Slovensku nebo v Maďarsku. Hlavním důvodem by měla být cena pracovní síly, která je v těchto zemích levnější."
mluví za vše. Chcete být za levnou pracovní sílu? Čínu Evropy?
Věta:
"Pravděpodobnější prý je, že se továrna nakonec postaví buď na Slovensku nebo v Maďarsku. Hlavním důvodem by měla být cena pracovní síly, která je v těchto zemích levnější."
mluví za vše. Chcete být za levnou pracovní sílu? Čínu Evropy?
za cinu europy byt urcite nechceme, ale kedze sa k nam zatial nikto nechysta s umyslom postavit nam tam vyvojove centrum alebo nieco podobne, tak zial musime brat vsetko co je po ruke, takze hoci aj tu montaznu linku ;-\
IcePickLodger
v pripade, ze to vyhra SR (co vuobec nie je iste, max. tak 50%), tak na mieste BMW by som volil Bansku Bystricu, alebo Trencin. je pravda, ze dopravne napojenie Kosic ma silne slabiny. najblizsich 5 (ci viac) rokov sa cez dialnice ani rychlostne cesty so zapadom tento region neprepoji. a tahat to cele cez HU je podla mna ako skriabat sa pravou rukou za lavym uchom. no ale kedze som Slovak, tak by som jasne preferoval prave Kosice. vychod potrebuje pracovne miesta ako sol...
nie je to az take zle... zapad s vychodom sa dialnicne prepoji za par rokov... kazdym rokom sa to zlepsuje.... napojenie do madarska rychlostnou cestou R4 je uz vo vystavbe ... cez madarsko mas dialnice v pohode si skor v blave z ke cez madarsko ako cez slovensko ... ziadny problem... cesty su len si treba vybrat :yes:
v ke je uz spominana Technicka univerzita a zvlast aj strojnicka fakulta tu ma odbor automobilovej vyroby :-) mne velmi dobre znamy a ma skutocne velmi sikovnych profakov a skvele laboratorne podmienky... no a do kechneca je to z KE asi len niec cez 20km ... ludia by do prace nemali problem... sa dostat.... uz teraz je v kechneci niekolko velkych svetovych strojarskych a automobilovych firiem..... a spojenie cez madarsko je v pohode ... KE su velke mesto je tu univerzita a mozno 10 000 ludi hladnych po praci..... slo by to
v ke je uz spominana Technicka univerzita a zvlast aj strojnicka fakulta tu ma odbor automobilovej vyroby :-) mne velmi dobre znamy a ma skutocne velmi sikovnych profakov a skvele laboratorne podmienky... no a do kechneca je to z KE asi len niec cez 20km ... ludia by do prace nemali problem... sa dostat.... uz teraz je v kechneci niekolko velkych svetovych strojarskych a automobilovych firiem..... a spojenie cez madarsko je v pohode ... KE su velke mesto je tu univerzita a mozno 10 000 ludi hladnych po praci..... slo by to
no hej, logiku to ma. len sa obavam, ze bavorski manazeri budu uvazovat trochu inak a predsa len zvolia region blizsi Blave. nechajme sa prekvapit
vobec by mi nevadilo keby to nebolo nakoniec v kechneci.... pokial to bude na slovensku kazdy bude spokojny :yes: prace je stale malo... a ludi bez prace pribuda
alespon nebudete migrovat k nam. v Tatre je kazdy druhy Slovak ;-)
keby si zil na slovensku a zistil ze ziadna praca v okruhu 100km nie je v mensich mestach tiez by si migroval... nemysli si ze slovaci su nejaki turisti a cestuju za pracou radi a maju z toho potesenie.... >:D .... je to tu boj o prezitie .... takto sme dopadli..... kazdy by radsej pracoval doma ale bohuzial to na slovensku velakrat nejde.... ;-\
sam mam v sirsej rodine niekolko znamych ktori pracuju v cechach... a nemysli si ze sa im tam chcelo ;-\
sam mam v sirsej rodine niekolko znamych ktori pracuju v cechach... a nemysli si ze sa im tam chcelo ;-\
ale jo, ja to chapu moc dobre. prave s jednim Slovakem co dela v tatre sem se o tomhle bavil a ta prace tam proste neni. jinak by nejezdil takovou dalku.
automobilovú výrobu má u nás aj stredné odborné učilište stavebné, keby bolo treba odborníkov
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
mikinko
by sme vyrábať nemohli? Možno fajn že BMW lebo predaj luxusu aj počas krízi stúpa - asi znak sociálnej Europy resp. sveta.... ale jednostrannosť sa nevypláca nikde. Takže ja by som radšej pustil jedno veľké BMW a pritiahol 5-10-20 menších firiem... ktoré by robili niečo s vyššou pridanou hodnotou - myslím nie skladanie LCD alebo mobilov alebo spájanie káblikov... Alebo rovno podporiť našich šikovných ľudí - jáááj ale to nie, to mi neradi... mi radšej niečo čo sa dá rozkradnúť, nejaký ten tender.... Sorry, to len môj názor.
Mixo
Pokud to dostanou Madari, tak by u nich vyrabela cela nemecka premie. Takova zeme snad krome Nemecka neni.
Lokalitou a cenou prace je to take nejlepsi kompromis ve stredni Evrope.
Ma to pouze 2 hacky - absence Eura a soucasna (do velke miry spravna lec ojedinela) politika kopajici do nadnarodnich korporaci, zejmena bank.
Lokalitou a cenou prace je to take nejlepsi kompromis ve stredni Evrope.
Ma to pouze 2 hacky - absence Eura a soucasna (do velke miry spravna lec ojedinela) politika kopajici do nadnarodnich korporaci, zejmena bank.
vyhoda eura je silna zbran pre slovensko..... ;-) navyse je kechnec ako priemyselny park doslova idealnym miestom pre postavenie zavodu.... uz teraz je v kechneci niekolko svetovych zvucnych automobilovych mien.... neviem kde konkretne v madarsku by mal byt zavod ale slovaci budu urcite lacnejsou pracovnou silou a v blizkosti kechneca su Kosice.... druhe najvacsie mesto slovenska s technickou univerzitou ktora rocne pusta do sveta niekolko stoviek strojarov a schopnych ludi presne vyucenych v tom co budu hladat manazeri BMW ... prajem to slovensku a hlavne vychodu.... situacia je tu zla.... ludia su zufali pritom tu mame sikovnych a kvalifikovanych ludi .... stejne ale kazdy na vychode robi doslova za minimalne mzdy zatial co v blave sa idu peniazmi prezrat... je to smutne ze takto to na slovensku je.... co uz...... spravodlivost vo svete nikdy nebola...
No s tou Bratislavou bych to zase neprehanel. Je to mesto moskevskeho typu. Par megabohatych a pak masovy zbytek pracujicich tak za 1000 eur na mesic, coz je v Bratislave opravdu minimum s ohledem na tamni ceny.
vabis
Zase další montovna s monotematickým a všudy přítomným zaměřením. To je cesta do pekel. Z kandidátů bych viděl jako žhavého kandidáta Maďary, na druhém místě východní Slovensko.
J4K
Taktéž to vidím, když už, tak nejspíš na východní Slovensko. Je tam spousta napůl opuštěných průmyslových gigantů (Chemko Stážske, Vihorlat Snina, Chemes Humenné aj. které se dříve orientovaly na zbrojní strojařský průmysl) kde by evidentně nebyly příliš vleklé legislativní problémy (české vyčůranosti) s výkupem pozemků a zbudováním sítí. S komunikacemi bych si starosti nedělal - historicky nám Slováci předvedli, že umí postavit dálnice daleko pružněji, levněji a v mnohem vyšší kvalitě než u nás v Česku, a tento stav nadále pokračuje. Pokud jde o techniky vysokoškoláky, nevím, nevím... to už také tolik neplatí. Máme sice více technických škol, ale zájem o studium na nich je mizivý, takže o použitelné hotové techniky je u nás paradoxně nouze - vlastní zkušenost ve strojařské české firmě s mnohaletou tradicí(zato právníky a ekonomy tady sypeme jak na běžícím páse).
Máš nejaké dobré info ;-)
Vo Vihorlate Snina som začínal po škole v 2003. Už vtedy tam okrem teplárne nefungovalo nič (lisy, žeriavy, špeciálna výroba). Ani Chemko veľmi neprodukuje a je tam veľa opustených hál. Mne by sa ako rodákovi páčilo Humenné :yes:
Ľuďom z tohto regiónu by nové pracovné miesta pomohli ako soľ, pretože situácia tam je bohužiaľ katastrofálna.
Vo Vihorlate Snina som začínal po škole v 2003. Už vtedy tam okrem teplárne nefungovalo nič (lisy, žeriavy, špeciálna výroba). Ani Chemko veľmi neprodukuje a je tam veľa opustených hál. Mne by sa ako rodákovi páčilo Humenné :yes:
Ľuďom z tohto regiónu by nové pracovné miesta pomohli ako soľ, pretože situácia tam je bohužiaľ katastrofálna.
×
Sdílení komentáře
×
ja si myslim ze v kechneci by boli vhodne podmienky, getrag Ford tu vyraba prevodovky a je tu kopec inych automobilovych dodavatelskych firiem... slo by to :yes: a ani madari na hraniciach so slovenskom nemaju daleko :yes:
v prvom rade ide o infrastrukturu, vhodne pozemky na stavbu, vhodne miesto, ide o kvalifikovanu pracovnu silu a dalsie veci.... to ze je polovica miestnych dedincanov v Kechneci alebo v Seni opitych je im u *** ;-) ... nemci sem nepridu za kulturou a duchovnymi zazitkami ale za vyrobou BMW co najlacnejsie a najlepsie :yes:
Kosice uz mali byt davno spojene s BA severom aj juhom, to by sme ale nemohli zivit od 90teho tych darmozracov, klamarov a zlodejov... :no:
Dalsia vec, ktoru si tu uvedomuje malo ludi, je ze ak by aj zavod bol v Kosiciah, tak nebudu vyrabat auta od pondelka. Este "chvilu" potrva kym sa BMW ako take rozhodne kde to bude stavat, samotna stavba a rozbehnutie vyroby tiez nieje za mesiac ci dva. Takze za tu dobu sa dostavaju niektore useky dialnic, hoci to ide zalostne pomaly.
Dalsia obrovska vyhoda Kosic, je par km ku sirokorozchodnej a otvorena cesta na vychodne trhy.
BMW, together with its partner Avtotor, Russia's second-largest volume auto maker, is conducting negotiations with the government on the joint assembly of up to 50,000 cars annually at Avtotor’s Kaliningrad plant.
to kvôli závodu v Košiciach Putin zníži clo na dovážané autá ? alebo ich dovezú z Kaliningradu rozložené a v Košicoch ich poskladajú. Na východe zase zaspali dobu :-!
tymto pozdravujem pana Kovaca z odboru automobilovej vyroby na strojnickej fakulte ;-) mam prijemne spomienky na neho hlavne na to ako na statniciach polovicu ludi zachranil >:D :yes:
mam aj fotky z automobilovych labakov technickej univerzity :) ale asi to sem nebudem davat :) kazdopadne v KE su podmienky a s uaj sikovni ludia..... BMW v kechneci by davalo zmysel :yes:
Vyštudoval som tepelnú energetiku na TU KE, promoval som v 2003 a boli to pekné časy. Okrem iného aj na internáte na Jedlíkovej >:D
inak casy sa trosku zmenili... ja som koncil v 2008mom a mam pocit ze uroven uz klesala par rokov.... ale stale je TUKE perspektivna volba pre studujucich :yes: ... neviem ako je na tom vseobecne technika dnes ale viem ze v ke su sikovni studenti :D ... a najsikovnesji su prave ti na intrakoch ktori su mimo kosic .. my kosicania sme flakaci >:D
Inak v posilke (tiež som chodil) bolo vidieť aj Petra Tatarku, ktorý tam tiež študoval, ale končil o rok skôr :yes: