Novinky
Pvní byl LEXUS May 17, 2007
[odkaz]
[odkaz]
Namalo prvé led svetla audi ? Myslim , že to bol rok 2003
The first series-production LED headlamps were factory-installed on the Lexus LS 600h / LS 600h L presented in 2007 for 2008 models. Low beam, front position light and sidemarker functions are performed by LEDs; high beam and turn signal functions use filament bulbs. The headlamp is supplied by Koito. Full-LED headlamps supplied by AL-Automotive Lighting were fitted on the 2008 V10 Audi R8 sports car except in North America. The Hella headlamps on the 2009 Cadillac Escalade Platinum became the first U.S. market all-LED headlamps.
[odkaz]
[odkaz]
Nac vyvijet neco, co uz bude mit vyvinute jina koncernova fabrika 😉
"Ten karbonovy monokok bude taky Porsche nebo Lambo?" Nechápu, co tím myslíš. Budou využívat stejné výrobní technologie jako Lamborghini? Pravděpodobně. Sdílejí R&D pracoviště pro FRP materiály. Bude to stejný monokok? Dost těžko.
"hov-noo"?
Jinak viz MT. 😉
Fakt je ten, že Honda je o hooodně napřed.
PS Jen pár příkladů s čím přišla Honda nebo byla min. z prvních😒br /> sériově vyráběný hybrid
elektro řízení (to řízení bylo v Civicu asi od 2001, Audi se tím chlubí u aktuální A5 😄
vypínání válců
variabilní časování válců
první komerčně dostupné auto na vodík
PPS Než mi tady bude někdo dogmaticky odpovídat, tak prosím konkrétně!
Třeba co zkopírovala Honda >😁
Nebo s čím, kromě Quatro, přišlo Audi 😉
Náskoku zdar
Jen namátkou, první variabilní časování ventilů (nikoli válců, jak uvádíš - vůbec si nedovedu představit, jak bys chtěl časovat válce???) předvedla Alfa Romeo (1980).
Vypínání válců zase jako první Cadillac od GM v r. 1981.
Zbytek jsem nekoumal, ale tohle mě prásklo do očí hned. 😉
A teď se předveď ty s Audi, jossalito 😄
Spíš mi napiš, co opravdu jako první vymysleli. Něco uvést do výroby, to už jsou jen následné činnosti po kopírování. Prvotní invence chybí. 😉
Jinak třeba Audi, první použití hliníku na sériové auta.
To se dá těžko dokazovat. Jedině bychom mohli porovnávat počty patentů..
Ale jak říkam, uveď aspoň něco 😉 s čím přišlo Audi.
[odkaz]
Ale nedá se říct, že Audi v tomhle případě kopírovalo.
Je to ojedinělý 😄 případ kdy bylo Audi mezi prvními..
Myslím, že Lexu některé chyběly.
Audi to ukázalo v r. 2003 na studii.
PS: Jinak se mrkni na ten článek, co jsi postnul, je tam obrázek světla, které má právě i halogen. Nejsou tedy komplet LED. 😉
Ty si asi myslíš, že Audi přišlo s LED světly (geniální 😄 , na to by nikdo jinej nepřišel, jako na to že je hliník lehčí než ocel..) a pak jim to Japonci ukradli a přišli s tím dřív do série >😁
Já si udělam studii na perpetum mobile asi..
The Lexus LS 600h L has the first LED headlights of any production vehicle :yes:, but does mean that the LS 600h cannot have lane keep assist (available on the LS 460) due to the little amount of infra-red emitted by the LED headlamps and reduced size of the infrared emitter.
Read more: Lexus LS 600h L - Wikicars
Under Creative Commons License: Attribution
Lex první nebyl. V článku ty světla jsou popsané. 😉
The Lexus LS 600h L has the first LED headlights of any production vehicle
Lex nemá kompletní světla z LED. Používá i halogeny na dálkové.
Ale Lexus byl každopádně první s potkávacíma.
The Jaguar XJ is the first :yes: aluminium body-in-white (the car’s metal structure) in a sheet-based design to employ structural adhesive bonding as one of its joining methods. Several high-performance sports car bodies, such as Ferrari and Lotus, are also produced in aluminium.
>😁
Ale myslíš, že přijít s hliníkovou karoserií je opravdu tak velká invence?
Zase je to o tom dostat to do série!
Svařit něco z hliníkových profilů na nějaký supersport se toto moc srovnávat nedá.
😉
A jak jsem se dočetl, první kompletní kastle z hliníku byla u XJ..
Tak za prvý: Ferdinand Porsche nebyl Čech ale sudetský Němec.
Jinak ještě trocha historie😒br /> Ferdinand Porsche byl nacistou a členem NSDAP. Členem NSDAP se stal v roce 1937. U SS dosáhl hodnosti SS-Oberführer a za jeho činnost mu byl v roce 1944 propůjčen prsten s umrlčí lebkou (Totenkopfring). Byl také nositelem Válečného záslužného kříže bez mečů (Kriegsverdienstkreuz).
Po válce byl Ferdinand Porsche odsouzen za spolupráci s nacisty na 22 měsíců vězení.
Když se bavím o hybridech tak tím myslím moderní hybrid. Nebavím se o prototypech studíích a podobně.
Historii zdar
Nepleť si tedy národnost a občanství..
Taky si uvědom, že většina výtvorů Porscheho, třeba brouk, je náramně podobná s tím, s čím přišla před tím Tatra (Ledwinka). Ale to je jedno. Stejně jako je mi jedno, že Porsche dělalo hybridy před sto lety (slovenskou strelu znáš..?). A vlastně všechny dieslový (správně diesel-elektrický) lokomotivy - taky hybridy (sice sériové hybridy bez mechanické vazby kol a spalovacího motoru, narozdíl od aut typu Prius - paralelní hybrid)?
Já se bavím o současnosti. To neznamená, že popírám historii.
To znamená jen to, že pro dnešní hybrid, je hybrid z doby před sto lety (asi jako ty lokomotivy) naprosto irelevantní.
Čau
[odkaz]
Citace😒br /> Modern hybrids😒br /> Automotive hybrid technology became widespread beginning in the late 1990s. The first mass-produced hybrid vehicle was the Toyota Prius, launched in Japan in 1997, and followed by the Honda Insight, launched in 1999 😉 in the United States and Japan.
Už to chápeš Hame? Nebo potřebuješ překlad? Jsi schopný si připustit, že má Honda (a samozřejmě hlavně Toyota) v hybridech náskok?
To snad uzná každý (kromě tebe?)!
PS Příště budu muset psát: Honda byla mezi prvními s masově vyráběným moderním hybridem. To bys mohl být spokojený i ty, Hame.
Čus
Nebo vypínání válců. Spíš než Honda jsi chtěl říct Cadillac (1981). I zbytek vypadá jako snůška pitomostí. První elektricko-benzínový hybrid 1899, nebo velmi známý Porsche 1901, v moderní době pak Prius v roce 1997. Mezi nimi mnoho prototypů, nemálo autobusů. Moderní auto na vodík, které sis mohl koupit - BMW v roce 2002. Jinak 1807. První auto na vodíkové palivové články, o kterém vím, 1966.
Takže jak říkám, snůška pitomostí.
To proč jsem psal o tom Civicu 2001 je tady😒br />
[odkaz]
V reklamě na A5 z roku 2012!!! se Audi chlubí a vysvětluje elektro řízení.
PS Do té doby než to použilo Audi, tak to byl pro všechny nesmysl. Nicméně realita je taková, že konkrétně zde je Honda o deset let napřed 😄
V brožurách Audi popisují ledacos, od pohonu všech kol po technologie v motorech (vstřikování, variabilní časování/ zdvih ventilů atd.). TDI také není novinka roku 2012. Třeba to řízení popisují kvůli tomu, že jich nabízí víc. A dříve servo nebylo v základu. Dnes už ano a to je zdůrazněno. Navíc je tu jakýsi "zelený" aspekt.
Teď už je v základu. Super. >😁
Tím obhajuješ to, že jsi o mém příspěvku napsal, že je to ''snůška pitomostí''?
Tak to se ti nedaří. 😉
Já jsem psal, že je Honda napřed a uvedl jsem příklady (servo - 10let).
Vypínání válců (u Audi poprvé 2012? - zase 10 let), hybridní pohon (pořádný u Audi ještě není.. 😄 ), vodík atd.
PS Jaký je termín toho auta z článku?
Co je podle tebe pořádný hybridní pohon? Hybrid Audi jsem sice zatím vyzkoušel pouze v Porsche, ale nestěžoval jsem si. I tak si pořád myslím, když hybrid, pak Lexus (Toyota). Ten poslední pro A1 vypadal zajímavě. Jednoduchostí podobný HSD.
Na vodík mají jen prototypy. Mezi nejznámější asi patří A2H2, kterým se dalo i projet. Něco sériového mají myslím naplánovaného v pětiletce. Mají rozdělaný celý systém "ekologických" pohonů, od syntetické nafty, přes CNG po vodík. Nemluvě o tom, že budují infrastrukturu. Závod na výrobu metanu a vodíku, nebo solární elektrárny v pouštích. Právě dokončení závodu ve Werlte je pro ně důležitým krokem v projektech pohonů e-hydrogen a e-gas, jak jim říkají. Projekt bude CO2 neutrální - CO2, které vypustí auto, odpovídá CO2, které využijí k výrobě a které pochází z biologického odpadu (jde o vedlejší produkt, který by jinak šel do atmosféry). U Audi se teď hodně zaměřili na syntetická paliva a emisní neutralitu a to včetně produkce paliva, odklání se tak od využívání energetických plodin. Takže ti to auto na vodík nabídnou i s relativně ekologicky vyráběným vodíkem (k výrobě budou využívat nadbytečnou energii v síti a vlastní solární). e-gas systém Audi by mohl Německu sloužit pro úschovu energie z obnovitelných zdrojů jako je solární a větrná. Německá distribuční síť plynu má kapacitu nějakých 200+ TWh.
Chtěl jsi nějaké první Audi. Co takhle tedy první závod na výrobu syntetického metanu a vodíku na světě. Také to znamená, že je relativně jedno, jestli je auto na vodík, nebo na metan. Metan vyrábí z vodíku a (odpadního) CO2. Teď je jen otázka, jestli palivo spálíš, nebo využiješ v palivovém článku. Prozatím spíš půjdou cestou metanu, pro který je lepší infrastruktura a více vozidel na silnici.
Jen mi připomeň, kolik že to FCX Clarity stojí a odkud že se to bere většina vodíku, který používáme (a který tedy tankuješ do této Hondy)?
Když někdo tohle nepochopí, tak není o čem diskutovat.
Možná jsem měl pro někoho napsat místo ''jedním z prvních'' napsat radši o deset let před VW koncernem..
To, že mě studie nezajímají ti asi taky nevysvětlím..
Audi ohlásilo elektrickou A2, E-TRON atd. Prostě dokud to není v sérii, tak je to úplně o ničem.
Jinak já nebudu hloupě urážet tvoje příspěvky jako to děláš ty mně.
Můžu jen napsat, že jsi uvedl konečně něco normálního (e-hydrogen a e-gas).
Slyším to poprvé. Třeba se Audi konečně něco povede 😄
Jinak podle tebe Audi má skvělý prototypy (už zase..) na vodík - supeer. Ale Honda má komerční vodíkový auto, ale to je moc drahý >😁
Zkus místo urážek trochu argumentovat na to co jsem napsal, _MT_..
Chápu, že tě studie nezajímají. Většinou totiž nezohledňují otázku výroby, jenže koncepty kolikrát ukazují i nové výrobní technologie, kolikrát jich je víc než novinek na poli techniky. V tomhle případě je to čistě otázka ziskovosti. Prostě na tom nedokáží vydělat tolik, kolik si představují. FCX Clarity také není zrovna normální sériové auto. Nemůžeš si ho koupit (na to jsem narážel) a Hondě kompenzuješ jen část nákladů. Je to testovací platforma, podobně jako elektrické Mini. Honda sama říká, že sériová výroba by mohla začít v roce 2018. Takže je to hlavně otázka strategie vývoje/ testování.
Chceš další první? Kovaný kompozit. Díky tomu zvládnou vyrábět kompozitové karoserie v řádu minut místo hodin (ještě před patnácti lety taková věc zabrala i tisíce hodin práce, v tomhle směru revoluční MP4-12C zabere 4 hodiny, Sesto Elemento 8 minut). Kromě rychlosti výroby (a nižších nákladů) má oproti CFRP i další výhody.
PS: Koukám, že ti studie/ prototypy nějak vadí. Přitom jsem jen konstatoval, že Audi žádné sériové auto na vodík nemá. A jeden starší jsem vzpomenul (pořád v porovnání s pionýrem v oboru je to mlaďoch; z Japonců má myslím největší historii Mazda). Jo a otřel jsem se hybrid v A1, který také sériový není, ale to jen proto, že si myslím, že je povedený. A to v mých očích vůbec není jednoduché vyrovnat se HSD. Ničemu, na co jsem koukal, se to nepodařilo. Tohle má naději.
Prostě mně vadí nejvíc odvolávání se na studie, které nedávali příliš smysl, nebo to prostě výrobce nedotáhl (třeba ten E-TRON). To je potom spíš příklad toho co se nepovedlo..
A já psal o prstě o tom co se Hondě daří a je minimálně jedním z prvních kde to funguje atd.
Jinak s tou technologíí odlehčování se Audi opravdu snaží. :yes😒br />
Stejně jako s těmi LED (pro mě to není tak relevantní - výbojky svítí zatím dobře, ale to je jedno, LED je určitě budoucnost). Ale vlastně nejde o to kdo přišel první s čím, jestli Audi nebo Lexus. Ten vývoj probíhal paralelně. A nedá se říct kdo koho kopíroval. Nehledě n to, že světla stejně dodává subdodavatel, alespoň zpravidla. Každý výrobce se vždy snaží okopírovat (v dobrém slova smyslu, během vývoje) to lepší.
Tady jsou ty věci s čím přišla Honda, asi by se to nevešlo do celý diskuze 😄
[odkaz]
Jinak tento příspěvek byla ta největší demagogie😒br /> jossalito
20.03. 22:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R10
No, já jen reagoval na to, že nebyla - první.
Spíš mi napiš, co opravdu jako první vymysleli. Něco uvést do výroby, to už jsou jen následné činnosti po kopírování. Prvotní invence chybí. :no: ______________
Prvotní invence nechybí samozřejmě ani Audi ani Hondě atd. Prokazatelně to lze zjistit pouze podle přijatých patentů..
Jinak tady možná zajímavý odkaz pro ty co si myslí, že Asiatům chybí ''prvotní invence''
>😁 >😁 >😁
[odkaz]
Zběžně jsem to prošel a většina firem je z Japonska a z USA, hodně je jich z Korey..
PS Audi tam narozdíl od Hondy není 😄
Který e-tron máš vůbec na mysli?
Honda je určitě zajímavá firma. Jejich dnešní nabídka vozů v Evropě mě moc nebere, ale třeba HA-420 jsem hodně sledoval. Už dlouhou dobu si pohrávám s myšlenkou si něco v této kategorii pořídit. Jeden z dětských snů. Nemluvě o ASIMO. Roboty já mohu.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Je to smutný, jsem zvědav co bude z R10. Termín pro sérii neuveden :no:
Jediný skutečně rozpracovaný e-tron byla R8. Audi není spokojené s dojezdem a myslí si, že zákazníci na tom budou podobně. Minimálně dokud nevylepší baterie, zůstane pouze u těch pár testovacích kusů. Plus nějaká auta pro natáčení Iron Mana. Svou zvědavost jsem uspokojil a více mne nezajímá, domu ho nechci. Uvidíme, jak se povede elektrickému Golfu (po dlouhé odmlce už čtvrté generaci).
Jejich velké plány většinou plynou z modularity. Jakmile se rozhodnou dát nějaký koncept do výroby, mohou ho jednoduše nasadit napříč portfoliem. Wankel jako generátor a elektromobily jsou pro teď asi mrtvé, ale u A2 kdo ví. Vím, že nějaké MPV v plánu je, byť nejspíš asi větší. Na výzkum a vývoj na příštích pár let alokovali myslím 13 miliard €. Takže o nové myšlenky nebude nouze. 😄
A je vidět, že nefunguje vnitrokoncernová komunikace a u Audi mají evidentně ještě horšího tlumočníka z japonštiny (ne nadarmo je to jeden z nejsložitějších jazyků). Ten sice správně přeložil z výrobních plánů Hondy pocházejících z roku 2015 základní koncepci (umístění motoru, koncepci V6, pohon etc.), ale zase si popletl diesel s ottomotorem. Prý jsou si ty znaky děsně podobné. Inu takové překladatelské oříšky dovedou i koncern pěkně potrápit.
Ale všechny ty chybky jsou přesto pro něco dobré, napotřetí to prý vezme do ruky přímo VW, použije stejný základ (jak jinak sdílení platforem a dílů) a vrazí do toho starou R36 a pak už už to prý bude sedět jak pr.del na hrnec. >😒]
To ze bude 918 Spyder litat na okruhu je hezke, ale to same plati i o NSX. Predpokladany prodej je v polovine pristiho roku 😉To mozna u Audi nebudou mit jeste schvaleny ani projekt, ne?
Jestli náhodou ten motor Lamborghini nepostavilo Audi a nehodilo se na to víko s bejkem (ten motor byl postaven po převzetí Audi a kompletní Gallardo projekt je Audi projekt, Italové dělali design).
918 se bude prodávat už letos, NSX možná 2014. Já tu vidím jistý časový náskok.
Kdy bude R10 je celkem jedno, NSX si podá už 918. 😄
Cenou si ji poda urcite o tom zadna 😉
Co se automobilů týká, nemůže se historicky! Asie s Evropou (samozřejmě ani s Amerikou) srovnávat. Srovnej si počátky automobilismu v jednotlivých regionech, např. Honda, kterou tady kolega vehementně argumentuje, udělala první auto až v r. 1963! Téměř vše zásadně objevné, s čím kdo ohledně automobilů úplně původně přišel (např.to časování ventilů, nenechte se vysmát) pocházelo z Evropy, nebo Ameriky , a to včetně prvních "hybridů".
První automobil se objevil v Evropě už v r. 1886! a už ve 30. letech (v jejichž polovině přišel první automobil Toyody/Toyoty) 20. století byly (v podstatě) vynalezeny skoro všechny dnešní zásadní mechanické technologie pro automobil jako takový.
Auta postavená v Japonsku před druhou světovou válkou byla převážně založena na evropských nebo amerických modelech. Např. Mitsubishi na Fiatu, Nissan na Austinu, Toyota (AA model) na Chrysleru (Airflow). Ohta postavil auta na základě modelů Ford, a Chiyoda auto připomínající Pontiac a Sumida vůz podobný LaSalle . Ford Motor Company of Japan (Yokohana) byl založen v roce 1925, General Motors (Osaca) v roce 1927 a např. Chrysler přišel do Japonska a "zavést" Kyoritsu Motors.
P.S. Mimochodem, kde bys chtěl dnes bydlet, kdyby sis mohl vybrat právě jen z těchto dvou míst (Tokyo vs Berlín) na světě? 😉
U vw neumi od NSX ani okopcit spravny pocet elektromotoru >😒] 😉
To ja zase rad debatuji na urovni a nesnesu xenofobni blaboly.
Jistou inspiraci lze spatrit, to nepopiram, jenomze to neni jen pripad R8 vs NSX, coz jiste sam vite.
Ja nejsem vylozene zaslepenej Hondar.. mam je rad, ale nestavim je nad vse ostatni.
Nicmene ten novej NSX koncept mi prijde opravdu zajimavej a urcite bych ho s R8 vylozene nesrovnaval. Ve sve podstate jsou to diametralne odlisna auta.
Treba ne tehle fotce z Zenevy (omlouvam se za kvalitu - malo svetla pro mobil)..
[odkaz]
..je videt, jak je nizko a jak ma tazenou linku. Na pohled vypada mnohem ostreji, nez R8. Fakt to chce zazit - ona to ta fotka proste neukaze v tom spravne svetle. Kazdopadne Ti garantuju, ze kdybys ty dve auta videl vedle sebe, uz by Te nikdy nenapadlo je srovnavat, protoze - a ac se to nezda - jsou ta auta skutecne naprosto a zretelne odlisna. Nutno podotknout, ze R8 se mi velice libi.
[odkaz]
[odkaz]
A uvidíme nakolik se Honda bude v sérii držet konceptu hlavně co se týče výšky, udávaných 116 cm je na uzavřenou karoserii už hodně málo (Alfa 4C má 118cm a všichni se shodují, že lidé nad 180cm moc šancí nemají). Jinak koncept NSX vypadá překrásně, o tom žádná.
Ja mel to stesti a mohl jsem si sednout za volant.
Merim 186cm a za volant jsem si sednul respektive lehnul naprosto bez problemu..
Audi neumi svarit 2 poloviny aut do jednoho? Ty proporce jsou hodne mimo 😉