Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
DawQa
no tak kdyby k tomu rozšířili silnice, tak by jsme regulerně všichni jezdili smykem.. >😁 >😁
Toyota ví asi víc než ostatní ...
Toyota ví asi víc než ostatní ...
vabis
Mírně užší gumy nelze démonizovat. Dosedají menší plochu, tedy mají větší zatížení na jednotku plochy. Lépe odolávají aquaplaningu atd. Jízda v zimě na šířce cca 280 není v osobním autě když je hladko taky žádné žůžo. Třeba T815 na balónech na ledě téměř nezabrzdí, na užovkách je to výrazně lepší. Široká kola spíš opticky evokují dojem velkého výkonu a image, než by byly tak nutně třeba.
Ona je otázka, jak moc mírně užší to bude. 😉
Ale v zásadě máš pravdu, myslím si, že jsou dnes pneumatiky spíš předimenzované, aby vylepšily jízdní vlastnosti. Navíc to vypadá, že váza aut začíná klesat a gumy přitom zůstávají nebo se ještě rozšiřují. Dobrý příklad přizpůsobení trendu je GT 86, i když tam byly motivy jiné. >😒]
Ale v zásadě máš pravdu, myslím si, že jsou dnes pneumatiky spíš předimenzované, aby vylepšily jízdní vlastnosti. Navíc to vypadá, že váza aut začíná klesat a gumy přitom zůstávají nebo se ještě rozšiřují. Dobrý příklad přizpůsobení trendu je GT 86, i když tam byly motivy jiné. >😒]
Každý centimetr šířky pneumatiky je poznat. Vpředu zkracuje brzdnou dráhu a lépe odolává nedotáčivosti (nebavím se o sněhu nebo ledu, ale o letních gumách) a vzadu (např. na zadokolce) dokáže lépe přenést výkon (zkuste si dupnout na plyn na 225ce a pak na 255ce a uvidíte ten rozdíl). Na suchu není o čem - čím širší, tím lepší. Zas je u širší větší riziko aquaplaningu na mokru, ale tak to je vždy něco za něco. 😄
Tenhle unijní socialismus to je něco. Proč někdo řeší spotřebu aut (zde v souvislosti s nižším valivým odporem)? Platí snad unijní úředníci náš benzín nebo naftu ze svých peněz? Pokud to někdo myslí vážně s bezpečností, koupí si naopak lepivou gumu, která se sice rychleji sjede, má větší odpor, ale dělá to, co má dělat hlavně - drží.
Tenhle unijní socialismus to je něco. Proč někdo řeší spotřebu aut (zde v souvislosti s nižším valivým odporem)? Platí snad unijní úředníci náš benzín nebo naftu ze svých peněz? Pokud to někdo myslí vážně s bezpečností, koupí si naopak lepivou gumu, která se sice rychleji sjede, má větší odpor, ale dělá to, co má dělat hlavně - drží.
... ze je tu dnes kopec radoby pretekarov... bez elementarnej fyziky, ale zato s obrovskym zapalom pre aplikovanie uzko specifickych parametrov na kazdodennu premavku.
kebek
Já bych si přál aby u Bruselu byla sopka ,ta začala chrlit to svinstvo (alespoň týden) a to padalo na hlavy úředníku pak by jim možná došlo ,že řešit emise u aut je opravdu blbost.
cjoctavian
Preco sa vlastne neustale zvysuju priemery diskov? Je to cisto len o designe alebo rastie nebodaj kvalita ciest? Prvy Golf GTI mal 13" disky a tento ma 18" a za priplatok 19"...
Alebo podobna analogia O1 RS mala 16" a 17", O2 RS mala uz 17" a 18" a O3 RS dostane18" a 19"...urcite to nie je kvoli enormnemu narastu priemeru kotucov 😄
Alebo podobna analogia O1 RS mala 16" a 17", O2 RS mala uz 17" a 18" a O3 RS dostane18" a 19"...urcite to nie je kvoli enormnemu narastu priemeru kotucov 😄
Protože rozežraní zákazníci chtějí stále větší a větší auta pro své větší a větší zadky. No a pak tu máme třeba normu pro ochranu chodců a obecně zvyšující se požadavky na bezpečnost, kvůli kterým mají auta mnohem mohutnější ponton a malá kola vypadají v podbězích tragicky..
Smysl by mělo zvětšit kolo myšleno poloměr kola. Zda si někdo nahradí 16 palců za 18 palců, je to pouze vykoupeno užší gumou ve prospěch disku a přínos je minimální. Ono pneumatika funguje také jako tlumič. Když se v dnešní době dělají auta díky losím testům atd výrazně utažená s tuhými tlumiči, nemá už moc co pérovat. Takže klasické gumy s mírně balonovým charakterem jsou pro běžné řidiče daleko lepší.
Ono su v podstate 2 "trendy"😒br />
- narast priemerov diskov, pri zachovani obvodu kolesa
- narast rozmerov pneu - kedysi mala Astra G 195/60 R15, Astra H uz 195/65 R15 a Astra J uz 205/65 R16...
- narast rozmerov pneu - kedysi mala Astra G 195/60 R15, Astra H uz 195/65 R15 a Astra J uz 205/65 R16...
Podle mě jsou v tom dva faktory. Zaprvé snaha zlepšit jízdní vlastnosti a zadruhé design - větší kola vypadají lépe a hlavně jsou dnešní auta vpředu i vzadu "boubelatá", takže malá kola působí směšně.
Enthusiastic.driver
Zregulujme všechno! Na všechno dejme štítky... Je mi blbě...
Souhlasím, že rozměry dnešních kol a obutí jsou už poněkud nad limit, ale cokoliv dále regulovat prostě NE!
No a pak se obávám, že EU opět vytasí nějakou skvělou metodiku, kdy se třeba nebude měřit valivý odpor auta, ale pouze valivý odpor daného rozměru pneumatik, takže za chvilku budem mít na trhu pouze kytičkové gumičky, které za mokra disponují skvělými vlastnostmi - viz. níže uvedené video od cca 18:00
[odkaz]
Souhlasím, že rozměry dnešních kol a obutí jsou už poněkud nad limit, ale cokoliv dále regulovat prostě NE!
No a pak se obávám, že EU opět vytasí nějakou skvělou metodiku, kdy se třeba nebude měřit valivý odpor auta, ale pouze valivý odpor daného rozměru pneumatik, takže za chvilku budem mít na trhu pouze kytičkové gumičky, které za mokra disponují skvělými vlastnostmi - viz. níže uvedené video od cca 18:00
[odkaz]
To je tak, ked EU trapi este aj spravne zakrivenie bananov a kvoli tomu vymysleli aj normu ...
XTad
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Proč napřed? Podle smyslu článku a eu spíš pozadu >😁 high-tech budou úžovky.
Jinak to WRXko vypadá dobře.
Jinak to WRXko vypadá dobře.
Jde o to, ze pouzivaji uzke gumy a velky prumer rafku, tj. to, co je dle clanku trend ve vyvoji pneumatik. Na vsech tech fotkach jsou pneumatiky natahovane a jejich sirka je oproti sirce disku klidne polovicni.
djmetla
Vlastním Opel Astru, ktorá má 15" balóny a Opel Vectru, ktorá má nízkoprofilové 17" kolesá. Na oboch autách som najazdil už cez 60 000 km vo všetkých ročných obdobiach. Moje pozorovanie môže byť nepresné pretože sa jedná o dva rôzne typy áut. Na Vectre si môžem (primerane) dovoliť viac ako Astre. Klasická pneumatika mi nepríde tak stabilná ako nízkoprofilová. To že auto sedí na väčšej ploche je výrazne cítiť. Pneumatiky som skúšal so svojím kolegom u nás v obci. Menšie pneumatiky ma pokaždé na snehu dostali von zo zákruty a 2x som skončil na tráve mimo cesty za to 17" kolesá ma držali pomerne dobre no v jednom prípade mi utiekol zadok ale zrovnal som to. Jedná sa síce o kombík. Viem že je rozdiel v naladení podvozku, ťažiska auta i tuhosti tĺmičov no z osobného presvedčenia a komunikácie s kamarátmi som dospel k názoru že široko profilové kolesá sú lepšie pre stabilitu. Priznávam brzdenie som neskúšal. Na oboch autách mám obuté Pirelli. 17" som menil teraz v zime a 4 kusy vyšli na 600€. Sú drahšie to je poznať.
Sirsie pneumatiky (s rovnakym obvodom) nemaju nejak vyrazne vacsiu stycnu plochu ako uzsie pneumatiky. Rozdiel je len v tvare stycnej plochy.
[odkaz]
[odkaz]
megacruiser
asi EU navrhnu jejich opětovné bezpodmínečné zavedení 😄 Bylo by to přesně podle jejich logiky - jen 3 kola budou mít menší valivý odpor než 4, k tomu všichni budou jezdit jako pos*aní i bez omezení rychlosti, jinak by byli v každé zatáčce na střeše. "Zklidnění dopravy" zaručeno. Přinese to i víc pracovních příležitostí - se třemi koly se díře nevyhnete, na své si přijdou servisy. Přední kolo se bude moct otáčet mnohem víc než 2 kola normálních aut - líp se bude parkovat, tak to možná i oovečky přivítají. Stejně jako všichni tvrdí, jak autům prospělo zavedení tříválců místo čtyřválců a jak jsou to super motory - přitom jediný důvod je ušetření za sadu ventilů, píst, ojnici a místo toho dodání levného protizávaží... :yes:
Je to tristní, že se EU se*e do věcí které by měla nechat být a vůbec ji nezajímá, že se celkově * ve dluhové spirále k nehezkým koncům...
Je to tristní, že se EU se*e do věcí které by měla nechat být a vůbec ji nezajímá, že se celkově * ve dluhové spirále k nehezkým koncům...
Ze zkušeností vím, že to tak neplatí. 😉
Příště si prosím ověřte informace, než přidáte příspěvek. 😉
Jinak kilo jet na biku, smekám klobouk, já jel nejvíc asi 85 za autem, ale na silnici, což je trošku rozdíl 😄 .
Jinak ještě k původnímu tématu. My tady řešíme extrém v řádech mm, na autě to je 10-ti násobně větší "rozdíl, problém".
Není co ani před kým smekat, tedy jestli se neklaní blbosti >😒] Byl jsem mladej a blbej a jen jsem to pustil. Skoro to ani nešlo řídit (malý sklon na vidlici) Však jsem si ještě ten samý rok vykoledoval v Rakousku ty dva zlomený bederní obratle 😒 a cestou do špitálu (na kole) mě ještě srazilo auto >😒]
Zkusenost je casto jenom zdani a opakovane klise. BTW zavodil jsem roky jak na silnici, tak na MTB.
PS: taky už mám trochu našlapáno, jak normálně, tak závodně 😄
Ještě by taky měla EU nakázat opravovat cesty.
EU: 😄 :yes:
Nižší vzorek sníží objem odvedené vody... aby se to narovnalo, zúžíme gumu, budeme hůř brzdit a samozřejmě víc platit. Je to přeci "vylepšení", že...
2, nechápu, jak hůř brzdit, snad přizpůsobuji jízdu typu a stavu vozovky, stejně tak vozu potažmo pneu.
A pokud jezdíte po okruhu a opravdu potřebujete skvělé pneu, pak jsou pro vás závodní nehomologované.
Nepotřebuji pneu na okruh, jen mám vysoký roční nájezd a sada gum jde do desítek tisíc. Takže pokud budu muset koupit za rok/dva o sadu navíc, rozhodně to za ekologické nepovažuji, neboť je někdo musí vyrobit, zlikvidovat ty staré.
Přijdou mi výplody EU přesně ve stylu "je to sice dál, zato horší cesta..."
No vidím, že pseudoekologie EU má své příznivce .
Obvod kola není jediné, co rozhoduje o opotřebení.