U Brna je opravdu obrovské vrakoviště, dvojkových Lagun tam mají pernamentně tak 8-12 kusů, i pár trojkových, není tam případně problém sehnat cokoliv.
A motrio díly jsou opravdu levné... teď jsem dokonce kupoval silentbloky originál, které byly levnější než druhovýroba a to byla inovovaná verze s delší výdrží. Problém sehnat není téměř cokoliv, takové ty mýty, že je servis dražší, je zde ukotvet z dob komunistů, realita je jinde.
Mě taky pobaví, když někdo napíše, že Škodovka má levnější servis...:-D Ale oni to vědí, vždyť jsou tam asi dost často, tak maj asi věrnostní slevy.
Ale teď vážně. Servis není u Renaultu drahej,a čím starší auto,tím levnější servis. Hlavně Renault Minute je bezproblémovej. Ale já to mám malinko zkreslen, protože mám známý... Náhradní díly z druhý ruky není žádnej problém, stačí trochu hledat. Ale je pravda, že na vrakovišti Škoda-VW v Praze - Vršovicích to funguje tak, že dnes nemáme, ale přijďte za dva dny, něco bude... A ejhle,fakt jo. Přesně podle objednávky. Takhle kolega opravil "lehkej ťukec" na Passatovi z Německa. Jak to jen ty mafiáni dělaj??? >:D
Já se v ní něco najel. Měl jsem benzínový GT. Jízda dokonalá, 4control je naprosto špičkovej. Já mám 178 cm, ale neměli v tom problém ani lidi, co maj 195 cm. Ono záleží na stylu posazu. Ale hádat se nechci.
Bože, to je hromada nesmyslů. První modely Laguny měly problémy, ale ne neřešitelné, spíše dětské nemoci, které se po faceliftu zdárně zvládaly... ale třeba na to nahlížet tak, že Lagunám se tehdy kazily věci, které konkurence ve výbavě neměla... majitelé základních modelů problémy neměli...
Laguna III od počátku bezproblémové auto.
Levnější servis Škodovky je nesmysl omýlaný jen škodováky.
Jak jsi správně uvedl odkaz, je tam ta palubovka nad stř. konzolí se start.tlačítkem tak blbě vytvarovaná, že mi prostě ten výstupek překážel. Seděl jsi v ní nebo to posuzuješ podle obrázku. Nevím kolik měříš, se 170cm tam můj syn neměl problém, já ano. To je vše. Možné jsem "atyp".
Passat sice nema spolehlivost, ale zase ma vyhodu, ze vetsinu potrebnych dilu lze s trochou sikovnost sehnat z ruznych alternativnich zdroju od sedivek az po uplnou cernotu, takze nasledne stejna zavada vyjde levneji nez u konkurence. Proste sousedstvi Nemecka a prodane pocty zjednodusuji servis.
Já o ní taky před dvěma lety uvažoval, atmo 2.0, ofiko E85 (dnes to již neuvádí, tak nevím) a to tehdy stála od 430 papírů. Za víc než půl melounu bych o ní ani neuvažoval, to by byla jistá Astra SDN 1.6T (125kW). Je to sice "nižší střední", rozměrově ale velmi blízko.
Podle mě to zdražení jednoznačně krok vedle :-(
Tak ono každé nové auto co teď vyjede, je oškubané na kvalitě použitých matrošů....takže L3, je vlastně ještě stará dobrá "neo-jebaná" klasika, takže zvíšení ceny má logiku. >:D
Kdo se dívá na statistiky spolehlivosti, tak už moc dobře ví, že je dnes Renault jednou z nejspolehlivějších značek. není to jen TUV, ale i ADAC, DEKRA a další. Třeba moc nechápu, proč se zde na Auto.cz neobjeví statistiky z francouzských STK (fr. obdoba TUV), nebo další velká statistika spolehlivosti a spokojenosti zákazníků AutoPlus. I v těchto statistikách je Renault na čele.
Takže už i u Renaultů (po nedávných Pažoutech) pochopili, že když chtějí dlouhodobě vyrábět a prodávat auta, tak je dobré, aby na nich i něco vydělali?
Třeba já, kdybych měl o malinko větší balík peněz na nový auto. :-) S dvoulitrem dCi a 4controlem nemá cenově ani jízdně ve střední třídě konkurenci. Kdo se s 4controlem svezl, tak to uzná. A nebál bych se ani spolehlivosti. O tom tady kecaj blbosti jen fanoušci jedný německý značky, která jde se spolehlivostí rychle dolů. Stačí se podívat na tabulky... Uznám, že pověst je ***, ale je to minulost. Na druhou stranu nechápu zdražení, asi se poptám zasvěcených.
Lagunu jsem si chtěl před čtyřmi lety koupit, ale mých 188cm se nemohlo pohodlně usadit tak, aby mi netlačil výstupek palubní desky pod start.tlačítkem do kolena.
Ani při všemožném seřizování sedadla a volantu jsem nenašel pohodlnou pozici. Moje
zkušenost tím ani nezačala. A to stála v základu pakatel.
S těmi upadajícími prodeji v Evropě... To máš recht. na konkurenčním webu /autorevue/ byla tabulka prodejů za únor v Evropě. Padali všichni až na Dacii a Seat.. By mě zajímalo, kdy bude těm propadům konec. :no::no:
Pokud dobře vidím, tak za rok 2012 se prodalo 274 vozů a podle Dekra má Laguna III. lepší výsledky ve spolehlivosti než passat /passat cc. O bezpečnosti nemluvě..
Kdyby ji naopak Renault o 60 tis. zlevnil tak se bude prodávat úplně stejně, tedy blbě. Takže si asi říkají, když prodávat deset aut měsíčně tak alespoň za cenu jako konkurence.
Jestli má naživo OIII horší, méně kvalitní interiér, než 6 let stará Laguna, tak má Škoda (minimálně uvnitř) velký problém, nebo naopak, interiér Laguny je tím pádem prémiový :-)
Bazarová cena není vševypovídající. Laguna 3 GT packet s podvozkem 4 Control celkem slušně rozdrtila veškerou japonskou konkurenci a to napříč Evropou (viz i velký německý test celé střední třídy, kde skončila Laguna tuším 4. z 12ti.) Jenže to bylo před těma 2ma lety, nyní (po zdražení) se opravdu jedná o sice vychytaný automobil, ale pouze pro fandy značky. Co se spolehlivosti týče, co by Passat 7G za takovou, jakou má Laguna, dal. ;-)
Nesmysl. Kupovat Lagunu III melo smysl tak pred dvema ci trema lety, kdy jeste Renault veril, ze agresivni cenovou nabidkou nahoni nejake prodeje a kdy ceny aut byly uplne nekde jinde. Pak to vzdal a doslo ke zdrazeni az o stopadesat tisic proti puvodnim cenam u nejvybavenejsich verzi. Ted uz je Laguna III uplne mimo misu, protoze konkurence naopak masivne zlevnovala a dnes za cenu Laguny III lze koupit podobne vybaveny Avensis, coz je auto dost nekde jinde a navic dobre prodejna ojetina. Kdyz vidim ty chudaky co se na inzertnich serverech snazi prodat sve tri roky stare LIII, alespon za 180.000CZK, ta fakt radeji toho Avensise, ktery se ve stejnem stari prodava za skoro dvojnasobek.
aka zvlastna kombinacia. V EU sa predava coraz menej aut a ja mam pocit, ze kazdy by chcel zdraziet... V tomto kontexte musim povedat zlate stare srotovne, aj ked sme ho zaplatili vsetci, vyrazne zakyvalo cenami novych aut nadol aj dlho po skonceni jeho platnosti. Teraz napriek krize akoby chcel kazdy opat predavat za co najviac, ved ked uz predat malo, tak aspon s co najvacsim ziskom...:C
jasny, že nezalezi na modelu... O2 i O3 me uvnitr prijdou neutulne a chladne, RVi je o neco privetivejsi... Mnohdy je lepsi koupě staršího a vychytaneho modelu, než záludné novinky, nicméně Laguna ať se líbí jak chce, mouchy vychytané nemá / viz. kamarád, co RVi prodává už 8 let, tak proto to vím / Je ale taky nutný říct, že spíš než na značce záleží na vyrobeném kusu. Sám jsem prodával 8 let auta v salonu s IVECO, FIAT a BMW a mnohdy byl Fiat mene poruchovy nez BMW... proste zalezi hlavne na daném kusu. Zpravidla auta, která se třeba dodáním s*ala už od začátku, pak byla servisem nedotčená... když šlo dodání hladce, bylo víc v serivsu než u majitele >:D
Jde preci spis o to jestli je lepsi a ne novejsi, ne? Kdyz jsem v OIII sedel nebyl jsem si jist jestli pusobi lepe jak OII a rekl bych spise ze ne. OIII na me pusobila uvnitr jako vetsi Rapid ;-)
Přesně tak... Laguna je už výrazně zastaralá a prodejní šlágr to rozhodně není. Spíše bych řekl, že by před koncem stávajícího modelu měli zlevňit, aby vůbec dohanli ztrátová čísla, než zdražit něco, co se příliž velkému úspěchu netěší... /plně první laguny byly sice těžce poruchové, ale byl to ve své době takřka luxusní automobil a co vím, střední bohatší vrstva si jej kupovala ráda... Pak přišla novější rozkydlá Laguna a s ní kupa, obrovská kupa problémů a dětských vad... viz. poruchovost z ofiku testů apod. Nová to bohužel nezachránila, bo stín poruch je prostě pořád patrný... Škodovku sice dvakrát nemusím, bo ji tu má každey druhey, ale když už bych vyloženě musel do obdobného auta a měl na výběr RVi nebo Škodovku, už jen kvůli levnějšímu servisu do budoucna bych volil škodovku, byť je na to co je nehorázně předražená...
Vyzkoušené, kvalitní, pohodlné, dobře vybavené auto za dobrý peníz. Do 600 s 2l dieslem nemá chybu a určitě lepší volba než Octavia, která stojí stejně.