Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid: Nový autobus s palivovými články

9 komentářů

megacruiser
Takže jen čekám až se pánové od Mercedesu pochlubí, jak vyrábí vodík pro tento autobus tak, aby při výrobě tohoto vodíku nevznikaly žádné emise. Že by používali vodík ze starých vyřazených Zeppelínů? >😁 Co jsem tak slyšel, vyrábí vodík z ropy, stejně jako Honda, takže o nulových emisích nemůže být řeč... :no:
Yazaman
Ale v textu ani není uvedeno jestli se jako palivo používá čistý vodík, nebo nějaký uhlovodík.
emylak
no vodik lze vyrobit elektolyzou z vody, vodiku je proste vsude dost 😄
Avatar - palokalo
palokalo
pokial tu elektriku nevyrobi uholna elektraren 😄 alebo ta atomovka nevybuchne je to ok😊
empi
Elektrolyzou se vodik vyrabi akorat na zakladni skole pri hodinach chemie 😉 .
megacruiser
Přesně tak, elektrolýza je energeticky strašně náročná. Ať se tam bude používat vodík nebo jakýkoliv uhlovodík, nikdy to nulový emise mít nebude. Protože vždycky to palivo bude vyrobený z nějakých fosilních palit - ropy, zemního plynu, za přispění energie z dalších fosilních paliv, hlavně uhlí. Tento autobus je jen výkladní skříň moderní techniky, s ekologií nemá společného nic.
dnpa
To je pravda. Nicmene podivejme se na emise misto pohledu globalniho pohledem lokalnim. Kdyz si vezmu, co clovek dycha kazdy den napriklad v centru Prahy (a samozrejme i dalsich metropoli), tak nahrazeni autobusu se vznetovymi motory autobusy s palivovymi clanky dava celkem smysl. Presto souhlasim, ze z globalniho pohledu to vozidlo bez emisi neni.
A na druhou stranu ale i pri vyrobe nafty a benzinu vznikaji emise, tudiz konecna bilance by mohla i viznit ve prospech Fuel Cell (ale e😜ert na to nejsem, to je fakt). 😄
megacruiser
Dřív jsem taky tyhle moderní technologie podporoval, ale bohužel jsou horší než ty dnešní. Výroba nafty frakční destilací ropy je energeticky mnohonásobně míň náročná než výroba vodíku z ropy. Bohužel už si nepamatuju přesný čísla. Jediná jakžtakž ekologická hromadná doprava do měst co má smysl jsou tramvaje a na silnice a tam kde nelze vést koleje trolejbusy. Sice se musí stavět infrastruktura (dráty), ale to se rychle vrátí, trolejbus nebo šalina má dlouhou životnost. To u fuel cell neplatí - ty se musí často repasovat, nádrže na vodík nikdy 100% netěsní, atd.
antiff
tak tak a kde su este emisie co vznikaju pri vyrobe dielov potrebnych na zmontovanie toho autobusu...