Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid: Nový autobus s palivovými články
Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid s palivovými články je výsledkem vývoje v rámci globální iniciativy „Shaping Future Transportation“. Společnost Daimler Buses se vývoji autobusů s palivovými články věnuje již od roku 1997. Tehdy se představil koncept NEBUS, který se stal prvním autobusem na světě s tímto pohonným systémem.
Vývoj hybridních autobusů u Daimler Buses plynule pokračuje přes Citaro G BlueTec Hybrid s dieselelektrickým pohonem a v současnosti vrcholí premiérou Citara FuelCELL Hybrid. Těchto autobusů má vzniknout malá 30 kusová série, která poslouží k testování v běžném provozu. Od podzimu tak ve vybraných evropských městech budou tyto autobusy s palivovými články nasazeny do provozu na linkách.
Podobná akce proběhla již v letech 2003 až 2006, kdy bylo do běžného provozu nasazeno 36 autobusů Citaro s palivovými články. Tyto vozy byly nasazeny ve 12 dopravních podnicích na třech kontinentech a ujely během 135.000 provozních hodin více než dva miliony kilometrů. Tím dokázaly životaschopnost pohonu na palivové články u městských linkových autobusů.
Nový Mercedes-Benz Citaro FuellCELL Hybrid využívá stejné palivové články jako Mercedes-Benz třídy B F-CELL. Tyto články jsou kombinovány s komponenty s Citara G BlueTec Hybrid, které dodalo například nápravy s elektromotory v nábojích kol nebo veškeré elektřinou poháněné vedlejší agregáty. Společnost Daimler Buses s tímto novým vozem s palivovými články pokračuje ve své cestě za sériovým autobusem s nulovými emisemi.