Ale přidejte schopnému motoru půl metráku navíc a donuťte ho roztáčet všechna kola, pak má občas plné ruce práce.
Rozdil oproti 125d neni pul metraku, nybrz skoro pul tuny ;-\
Z testu me napada takovej hezkej zaver slouzici jako upoutavka v jednom dobrem radiu: "panove, bylo to prima - primissima, ale takove trochu mekke, rekl bych, takovy cajdacek" >:-[]
Pětka je a vždycky bude můj největší favorit, ale při takto těžkém a velkém autě a za tolik peněz si určitě zaslouží minimálně šestiválec...tedy alespoň pro toho, kdo má na auto velké nároky a nezajímá ho jen spotřeba ale i styl a projev motoru...530d = :yes:
Zas tak strašný to není, ale báchorky typu, že to jezdí o litr víc než naftovej třílitr nemá smysl říkat. Najel jsem s ním cca 3tkm v automatu a měl jsem průměr 11litrů, občas jsem jezdil defenzivně, občas protáhnul pérka a občas si vzal posledního koně na pomoc :-)
Dnešní řidiči nejsou jiní. Ale volí pragramticky. A ti mýtičtí, o kterých mluvite, by volili dnes stejně. Souhlasím s Carlosem, že tohle auto by si zasloužilo 6válec v dieselu. Proč by mimochodem kombi mělo být v benzínu nevím...
A co když si ho pořídí movitý zubař na dojíždění do ordinace 10 km tam a zpátky a příležitostné víkendové delší cesty? Co to vypovídá o nutnosti nafty, že je to praktické auto pro všechny příležitosti? Zrovna tak existuje dvoulitrový turbobenzín...
No jo, ale to je ve srovnání s 30d nebo 35d spousta benzínu navíc - teď to beru tak, že oba tyhle nafťáky jedou pro cílovku naprosto dostatečně a ještě něco navíc.
Mě třistatříca (M54) dlouhodobě bere 10 rovných i s blbnutím, ale to už je staré auto s relativně slabým motorem. Jenže když jsme posledně jeli do Německa, naháněl jsem se cestou od Petrovic s 330d a jemu to jelo o třetinu levněji. A to už člověk pocítí. A o tom, že šéfovi jeho TDI Biturbo jezdí za rovných 10, raději ani nemluvím.
Jinak po 550i (E60) také koukám, v poslední době až absurdně zlevnily. Jen ta kombinace černá/stříbná, černej vnitřek, sedan a manuál je těžko k dostání. ;-\
Stále sa nájde jedinec, ktorý vie oceniť R6.
Síce moja E61 už má nejaký rok, ale mám ju rád. Hoci dnes som musel pri ceste na východ otočiť pre zlé cesty pri Trnave a vrátiť sa. Zapadol som aj pri vjazde do garáže :-O
Inak [odkaz]
Nabudúce určite 4x4.
DŮKAZ MÍSTO SLIBŮ :yes:
reálná spotřeba, žádné šílené čísla. Já bych tam měl 10,5 ale pořád je to naprosto v pohodě. Radši si odpustit 4x4, než si nechat líbit chrochtání...
Chrochťák v mojej garáži už nikdy. Vždy budem radšej jazdiť za poctivých benzínových 10, ako nekultivovaných chrochťavých za 5. Nie som taký bohatý, ani sprostý, aby som jazdil diesel...
Keď Ti pípne mesačne 1700 éčok, za bývanie dáš 150, preješ 200... Je rozdiel či dáš na PHM 200 alebo 300 eur ? Vozíš sa kultivovane na R6 za 10 a usmievaš sa. Ročne si dopraješ dovču pri mori za 2-3 tisíc a stále sa usmievaš, pretože aj tak šetríš a užívaš si život.
Keď si náhodu po 3 rokoch kúpiš nové, či ojazdené auto, tak si samozrejme zlodej, ale matematika neklame. Nedaj bože, že si niečo zdedil.
Počúvaš od známych s dieslom problémy s dvojhmotovým zotrvačníkom, turbom, vstrekmi, kvalitou nafty, DPF, ale Ty to riešiť nemusíš. Tieto problémy nepoznáš.
Fandí nám spokojným majiteľom benzínu ďalej. Prajem spokojnosť s chrochtaním a šetrením desatiniek ...
no vidis, teraz si zober pripad, ze ti pipne ajviac ako 1700 eurokreditov mesacne, za byvanie das 250, za skolku pre dieta (sukromnu) 400 a tak dalej a tak dalej ;-) . Vtedy je rozdiel 200 vs. 300 ;-) . Inac za kazdy benzinovy sest valec v tejto trafenej dobe :yes:
Vzhladom na to, ze zijem v oblasti, kde mozno 60% aut je so 4x4 som sa s mnohymi ludmi rozpraval o ich skusenostiach so stvorkolkami vsetkych moznych znaciek. Je zaujimave, ze najviac kritizovali BMW (co sa tyka pohonu ale aj jazdnych vlastnosti). Ja to posudit neviem, v takejto cenovej kategorii som sa sice uz viezol ale este nikdy s nimi nejazdil. Najviac si pochvaluju Subaru.
4x4 v BMW spatne rozhodne neni...
sam mam od bmw 4x4 i zadokolku
Navic opravdu netusim, proc bych chtel petku v zadokolce, nebot zabava s ni opravdu neni, je to rodiny auto na dalky.
řídil jsem 550i E60 a zábava s ní rozhodně byla. Jestli netušíš tak netušíš. Já zase nechápu, proč bych měl chtít bavoráka ve čtyřkolce, když jí potřebuju 3x do roka. I když letos to bylo možná častěji:-)
vsude se jasne pise ze zabav u bmw konci trojkovou radou, dnes asi ctyrkovou.
Pokud jizdu v 550i povazujes za zabavu, pak mame jina meritka. Ja mam doma na zabavu trojku a petka plni jinou funkci. Ale vzdycky si rad necham poradit od teoretika, jehoz autem snu je C5... ;-)
Len ma napadlo, lebo prave vsera som pozeral na internete asi posledny diel autosalonu na TV Prima a tam sa myslim testoval prave tento, tu na auto.cz kritizovany model. Myslim, ze to bol Pepa, ktory tento model vynachvalil do nebies a zdoraznil, ze konkurencia nan nema!!! [odkaz]
100 lidí, 100 chutí. A když nerozhodne ani vlastní dojem, přidávají se symopatie k tý nebo oný značce, za sebe přiznávám, že z německý trojky mi jednoduše BMW sedne do ruky nejlíp a působí na mě jako nejlíp pro moji osobu udělaný.
Ne nebyla. Mám rád, když se hodnotí klady i zápory. Stejně jako to ve svém časopise dělá Top Gear. Jen u nás je to slabší, protože né každý pořad / časopis / web dostane do ruky dražší auto. A když už ano, tak prodejce chce často jistou záruku "objektivnosti"...
Top Gear pořad mám rád. Je to sranda. Časopis je ale jiné kafe. A nebojí se i zkritizovat. Navíc v článcích a testech ty auta skutečně mají, což u nás často bývá brožurová teorie.
JJ, to souhlas. Nepovažuju se za nějakýho extra řidiče, spíš uživatele. Ale nějkdy nestačím kroutit hlavou...nejen tady i jinde samozřejmě. Stejně jako když mi všechno tak nějak sedí, najdu si kravinu na který se budu točit a neustále vypichovat, to je ten šišlavej expert z Autosalonu.
Ale tak je fajn, že je i u nás něco. Jen to chce vždycky větší zázemí a nezávislost. Pak může ten redaktor podat validní informaci, ač někomu nemusí sedět. Někdo má rád sportovní, někdo pohodlí. Všem se zavděčit nejde....viz toto auto, které bude perfektní pro movitější zákazníky, které nezajímá výkon a kultura projevu a mají auto jen jako stylové přibližovadlo.
ak mas na mysli tiez toho isteho pepu co ja tak ten je skutocne fajn :-) , mam rad jeho testy a ja by som mu veril co povie :-) a jeho vtipy a pohodu ktorou nas sprevadza pocas testov, su tiez super, pacil sa mi jeho test bentleya mulsane: [odkaz]
...tak nevím, možná by si měl Lukáš projet E350CDi 4 Matic v kombi a s AMG paketem. Auto je na 18" tvrdý a v případě adaptivního podvozku pak nabízí dvě růlzný pózy, měkkou houpavost se sníženou jistotou nebo poměrně nepříjemnouz tvrdost. A6 s pasivními tlumiči na tom při 18" palcích není rozhodně líp taky.
S motorem souhlasím, prostě se do aut týhle třídy čtyřválec nehodí, je nejslabším článkem nejen u BMW (byť pořád podstatně lepší než nedávno testovaný XF 2,2d), ale i u Audi nebo Mercedesu. Patří tam prostě šestiválec...jeho obvyklá suverenita a lineárnost nejde dostihnout ani třemi turby o kultivovanosti ani nemluvě.
Jezdil jsem s 350 CDI kupé v AMG paketu a tvrdé mi nepřišlo. Samo nejlepší je V8 se vzduchovým pérováním. Jsem zvědavý, jak na tom bude inovovaná třída E.
Dieselovým šestiválcem jsem se v Éčku bohužel nikdy nesvezl, ale problém bych viděl hlavně v tom AMG paketu, který naopak nejde zvolit bez sportovního podvozku a s ním se docela kazí jízdní vlastnosti. Co ale můžu soudit z CLS s čistým AMG i AMG+Airmaticem, nebo nejrůznějších E převážně na "středním" Avantgarde podvozku, tak Mercedes naladění podvozku zvládá přece jen lépe než BMW. Zvlášť když auto v testu má být to nejlepší, co se dá koupit - nemá sportovní podvozek, nemá žádné adaptivní prvky a má úplně běžnou velikost kol.
tak na mně tento test zapůsobil. Opravdu bych chtěl vlézt do hlavy lidem, co si koupí auto za 1,5m se čtyřválcem, trochu ušetří a pak se musí celou dobu přesvědčovat, že udělali dobře. Ti co zaplatí těch 120t víc cenu zhryznou během jednoho dne a pak při každém startu se ujistí, že udělali dobře.
Možná tady, reálně znám nemálo lidí, který motor řeší minimálně. Extrém je příbuznej, kterej si našvihal novou A6 všema možnejma extras a vzal motor 2,0TDI.
Tím neříkám, že je to dobře, jen konstatuju jaká je skutečnost a proč marketingovej specialista navrhne vypustit R6 a nahradit R4...vždyť i ta ekologie bude na tom líp...
Ptal ses ho na konkrétní důvod, proč to udělal?
Já nevím, nemohl bych mít radost z auta, které je nadupané po střechu vším možným, ale každé předjíždění je s nadsázkou loterie.
Protože najede na dálnici, přejede do Německa, má tempomat na 140 a potřebuje pohodlný sedačky a komfort na palubě. Nic víc ho nezajímá, jezdí defenzivně a když to nejde, nejede.
prostě se na mě nezlobte, ale nafta je o penězích a tak proč brát 3.0 tdi když chci jezdit úsporně 4hrnek s dobrým odhlučněním stačí a pokud chci jezdit konfortně a závodnicky svižně beru benzín a pokud chci všechny tři faktory nějak skombinovat beru silný 6hrnkový diesel, ale benzín bude vždy rychlejší a konfortnější...
Garantuju, že ve cvyšší střední je úspora na palivu tak minimálně, že absolutně nevyváží ten rozdíl. Dokonce jsem jezdil stejnou trasu s vyšší spotřebou dřív s R4 než teď s V6.
já věřím že tam neni propastný rozdíl, ale je to volba rozumem, peněženkou a pro někoho kdo má auto jen jako dopravní prostředek, takže v něm trávý hodně času, ale tím že se potřebuje někam dostat a ne si většinu cest užít. a rozdíl konkrétně u toho to bmw 120tis. si můžu dopřát další vychytávky na palubě a ve výsledku i ušetřený půl litr nafty pár kaček na pojistce takový řidič víc ocení než větší potencial motoru, který ani v tomhle případě nebude využívat naplno.
Celou tvou myšlenku bych otočil, R6 není o potenciálu, ale hlavně komfortu a pokud jsi v autě furt tak dvojnásob. Jako dopravní prostředek plně postačí střední třída a ušetříš mnohem více.
Protože 3.0TDI ti zajistí suverénní dynamiku vždy a všude, lepší zvukový projev a moc za něj nepřiplatíš. Navíc když jsem se tím zabýval naposledy tak byl hodnocený jako jeden z nejspolehlivějších...
S diesel je to stejně jako s benzínem. Nejslabší stojí nejmíň a taky nejmíň žere. Silnější stojí o trochu víc a o trochu víc a nejsilnější - no však víš sám. Každý si vybere to svoje. Naprosto chápu člověka, který si koupí nadupané auto a dá si do něho 2.0 TDI. Má svoje priority a já mám zase ty svoje. Když nafta - tak klidně nejslabší, když benzín - tak pokud možnost ten nejsilnější:-)
Přesně tak, mám to naprosto stejné a proto je i ta nabídka relativně široká, aby si každý zvolil čemu dá přednost.
nevidim na tom nic špatného když někdo zvolí slabší diesel aby ušetřil a vybaví si interier.
Když podélně uložená nafta, tak rozhodně minimálně šestiválec. A když už by to musel byt (nedej Bože) jen R4, tak určitě naopak raději turbobenzin, než turbodiesel.
Nejde to nic moc, zhruba stejně jako 2,2d v Jagu. Nebyl jsem z toho odvázanej, tam kde s V/R6 předjíždíš jak mávnutím kouzelný proutku, taky mačkáš sportovní režimy a musíš se připravit, není tam ta samozřejmost.
A pak si poslechneš benzínový šestiválec 335i, který žere o litr nebo dva víc a víš, že dieselový šestiválec je pro vyšší management, ale ředitel musí mít - aspoň osmivál:-)
Do tohodle auta čtyřválec, to musí být pro trpělivé. Jel jsem 535d xDrive v kombíku a ta dynamika nebyla nijak moc uchvacující. To auto už je dost těžké, takže s dynamikou to není taková sláva.
kombík 4x4 v dýzlu, ať si koupí A6, udělá líp. Souhlasím s pájou, že éčko na stejně velkých kolech na tom není v komfortu o nic líp, ale i tak, tento test odpovídá i mým poznatkům, pětka ve čtyřkolce není jízdně lepší než A6, jaga 4x4 jsem zatím nejel, nesmyslné trvání bmw na runflatech bortí na našich cestách komfort, bez nich je to zcela jiné auto. No, a ten motor, jakkoliv výkonově odpovídá, tak projevem ne, ve variantě a6, tj. utlumený šestiválec, dává v takovém autě za danou cenu mnohem větší smysl. Pětka je obecně, bereme-li v úvahu hodnocení model jako takový, nejlepším jízdně autem své třídy, také proto, že způsobem konfigurace z ní lze vytvořit naprosto rozdílná auta. Pro ty co bmw zajímá z hlediska řízení je nutná varianta zadokolka a bezn. R6, tam je to stále bmw jak ho roky známe a kam na něj konkurence stále nedosáhne.
S tím se nedá než souhlasit až na hodnocení nejlepší ve třídě. Mercedes teď inovoval nové E a dá se předpokládat, že bude o kousek lepší, jinak by ta inovace neměla smysl. Téměř vždy platí, že nejnovější model z D3 je ten nejlepší. Na chvíli. Samozřejmě vyjma osobních preferencí... a pak správném nakonfigurování vozu.
Všichni faceliftují, pětka dostane fl letos, jel jsem těch variant éčka i pětky docela dost, a éčko z toho obecného pohledu za lepší než pětku prohlásit nemůžu. Specielně v obyčejnějších variantách dělá éčko jízdně dojem levnějšího auta, motory, převodovky na ostatní z D2 a XFko v tom ztrácí. Ale třeba verzi 350cgi s amg paketem bych si klidně pořídil, osobně mi tvrdší nastavení nevadí, ale zas, srovnám-li s 535i bez el. serepetiček, tak ta je o něco lepší, jak podvozek tak převodovka, jakkoliv ten rozdíl je podstatně menší než u těch levnějších verzí.
Jel, dokonce v přímém srovnání s předchozí generací. Jediná větší výhrada, pominu-li obecně interier éčka, který mi v této generaci moc nesedí, byla k převodovce. A to jsem s tím jel v době, kdy ještě nebyla venku F10 se ZFkem. Ale celkově super kára.
i ja si myslim, ze A6 je lepsi, specialne na vzduchu. jedine proti cemu se ohradim je udajna vetsi jistotat na ruznych povrsich. bmw je co se tyce jizdnich vlastnosti asi 20x mene nedotacive nez A6...
Tiez mam runflaty na aute a najradsej by som ich vyhodil. No skus dostat defekt na normalnych gumach pri rychlosti 130km/h a bud si isty, ze to auto pojde do srotu. Strata tlaku v obycajnej pneumatike pri rychlej jazde znamena koniec. Predsa len, ak dostanes defekt na runflat pneumatike tak mas sancu zachranit auto a aj zivot. Takze je tu aj aspekt bezpecnosti.
Idem v noci domov, caka ma este 100 km, silny dazd, tma a vietor. A tu zrazu auto hlasi stratu tlaku v pneu - defekt. Ak by som mal v tych podmienkach vymienat koleso, tak by ma asi porazilo. Pekne som dosiel domov a na druhy den do servisu. Takze je tu aj aspekt pohodlia.
Dá se ustát ztráta pneumatiky (úplná a to i té přední) i ve 200 km/h. Kdo to zažil a zvládnul, má můj respekt.
RF slouží k tomu, abys dojel do pneuservisu. Ne k tomu, abys pokračoval v jízdě (vyjma speciálních aplikací). Některé zvládnou jen desítky kilometrů (bonusem bývá vyšší povolená rychlost), některé i 150-200, ale zase se musíš ploužit 80. Zásadní problém RF bývá, že je nemá skladem každý pneuservis. Osobně preferuji samozacelující pneumatiky. Jediný problém je, že je musíš kontrolovat, jestli nemají defekt - ani kontrola tlaku ho nemusí zaznamenat.
nepamat si na defekt, kedy by doslo pri vysokej rychlosti (tebou udavanych 130km/h), k totalnej strate tlaku a tym aj nebezpecnej situacii. Vzdy som mal defekt, kedy som postupne stratil tlak v jednej gume, ale nikdy som gumu neprerazil, resp. uplne neznicil
S těmi runflaty to u BMW naprosto nechápu. Zvlášť ve čtykolkách je to úplně absurdní. V Mpaketu není sportovní podvozek (není pravda, že tam nejde, BMW ho tam prostě jen zcela nepochopitelně nedává). Člověk tedy skončí s pocitem tvrdého auta (runflaty), ale podvozek je přitom jako bláto (aby se kompenzovala tvrdost runflatů). Pokud tedy člověk chce sportovnější čtyřkolku (třeba F30 nebo F31ku), musí vyhodit runflaty a koupit si pořádný sportovní podvozek. Tohle považuju za největší ostudu BMW.
A aby toho nebylo dost, standardní (neMpaketový) podvozek např. nové F30 je ještě měkčí, než byl ten v E90, což je naprostá komedie, protože už ten v E90 o sportovnosti slyšel jen zdálky. U BMW mi prodejce řekl, že si lidé chodili stěžovat na tvrdost E90ky, tak F30 ještě změkčili. Tohle prostě u BMW jako sportovní značky nepochopím. Rezignovat na sportovní ambice podvozku kvůli runflatům. Hlavně že do Mek runflaty nedávají. :-)
Velmi správně jsi definoval to, co mi na nové trojce nejvíc vadilo. Měkká jak Citroen. A přitom bys mohl klidně jezdit na dvacítkách. A to jsem měl M-kový podvozek.
ale pri pohlade na toto bmw som totalne kludny , jak zvonku tak zvnutra dokonala nuda... jedna velka oblina bez vyrazneho napadu... rozmyslam ze ci to povedat alebo nie aby som sa nikoho nedotkol ale uz aj A6tka mi pride zaujimavejsia ako bmw 5.... a to je uz co povedat... tu nie je o com..... jaguar XF v kombiku je jasna volba :yes: uz len pockat na stvorkolku :yes:
PS: nech si hovori kto chce co chce stejne predosla bangleho 5tka bola krajsia stylovejsia osobitejsia a dravejsia.... dodnes najkrajsi baworak :yes: , tato nova oblina uz nema charizmu predoslej 5tky ani nahodou...
Naprosto nesouhlasím... pětka vypadá přesně tak, jak dynamický a zároveň konzervativní kombík ve vyšší střední vypadat má, je fantastická. Audi a Jag jsou ale taky pěkná auta, nic proti...
Pokud ano, tak jedině s benzinovým motorem. Turbodiesel 4x4 Jaguar v žádném ze současných modelů nebude - kvůli větším konstrukčním nákladům než u benzinového motoru a kvůli z globálního pohledu velmi omezené cílové skupině (prakticky jen region střední Evropy a sever, pokud by šlo o dieselový čtyřválec).
Nebyl náhodou tento model testován minulou sobotu na TV Prima v Autosalónu? Mám dojem, že se tam nad ním jeden z redaktorů úplně rozplýval...... Potom nechápu tak rozdílné hodnocení, komu potom věřit :-(
Takovéhle testy tu chci číst :yes: Žádná žilinská či nošovická oratoria, žádné POLOtesty, poctivej šoférskej test. Jo, pětka samozřejmě v této konfiguraci není na pětku, ale jak jsme se dočetli v excelentním závěru, jezdci, ti pravověrní jezdci sedají na jiných lavičkách.
A to je vlastně pochvala BMW. Upřímně si však napišme, kdo z nás dokáže, umí či chce ze svého vozu ždímat jízdní maximum? Dva ze sta? Znám jednoho z těch devadesáti osmi, ten by si sice vyměnil gumy za klasickou píchačku, avšak jinak by si v horní konfiguraci připadal jako v (prémiové) peřince. Vždyť on jezdí roky na svých třiceti procentech a auto, to nechává jezdit na bratru... deseti, patnácti. No a co jako? Co myslíš, žes Loeb okresu?
Popravdě však, mít pod kopytem čistě destilovaný bavorácký šestiválcový benzín na tom manuálu... možná bych se snad nakonec na starý kolena ještě naučil jezdit. A že to v bávu stojí za to, na to můžem vzít všichni jed.
No... konečně zase test, který posouvá vědomostní garážové obzory.
Nemusíš být extra šofér, to svezení s benzínovým šestiválcem, který můžeš točit až do nebes, a on se ti za to odvděčí krásným jekotem, je tak diametrálně odlišné od toho motání se mezi 2-4 tisícema, jako mezi víkendovou zábavou a všedností pracovního dne...
U manuálu určitě. Však ho máš taky pro požitek a potěšení z jízdy. Automat ty rozdíly částečně stírá. Ale zase má mnohé jiné přednosti a svým způsobem dokáže potěšení z jízdy také přinést.
Jj, třeba minulá RS4, ta byla neskutečně nedotáčivá, a proto i téměř nepoužitelná proti M3. >:-[];-)
Rozdíl uložení motoru (více vředu) vliv logicky má, ale spíš se přeceňuje, naopak vliv nastavení/naladěni podvozku a 4x4 se naopak relativně podceňuje.
Nalož si do nákupního košíku velké balení vody (6x1,5l) pěkně dopředu a uvidíš jak se s tím manévruje. Pak to posuň doprostřed a uvidíš, co se přeceňuje. Ad 4x4 - když jde víc na zadek, dá se to udělat tak, že se to tváří skoro jako zadokolka /viz GT-R.
Psal jsem o rozdílu pouze o něco (relativně málo) "více vpředu"! A od kdy má např. 5er motor uprostřed?!? >:-[] Navíc tam jde mnohem spíš o rozdíl uložení přední nápravy směrem k přednímu okraji, než o umístění motoru vůči karoserii jako celku.
Takže ty vody si maximálně tak posuň o poměrně malý kousek dozadu a na nějaký střed vozíku rovnou zapomeň, tam totiž v běžném voze sedí pasažéři. ;-)
A pak v tom košíku obvykle nemáš jen jednu věc, stejně jako auto nemá jen motor a např Audi A6 v quattru nemá nijak zásadně rozdílné rozdělení hmotností (předek : zadek) proti 5er xdrive.
A to jsme u případů 4x4, tedy nemluvě o rozdílu pokud ten vozík táhneš (FWD), nebo tlačíš (RWD), protože pokud ho táhneš je i pouze voda v přední části košíku bez problémů.
Předchozí generace A6 (i ten tvůj allroad) je silně nedotáčivá, rok jsem s ní jezdil, pak jsem přesednul do šestky a divil se, jak se autu může chtít bez problémů zatáčet... A zčásti je to pohonem 4x4 a zčásti motorem moc vpředu.
Čistě z principu v tom quattro prsty nemá, funguje jinak. Nedotáčivost je typická pro spojky. U Audi je to z části motorem, ale část je přimíchaná uměle (i kvůli pohonu všech kol). Vliv motoru nejlépe posoudíš porovnáním více motorizací. Každá má sice trochu jinak laděný podvozek, ale dost to napoví. RS5 má snad nejtěžší motor z A/S/RS 5.
Netvrdím, že nedotáčivost vzniká z jediného důvodu. Ale v případě BMW je rozdíl mezi AWD a RWD daný pohonem (a možná i podvozkem). Těžiště se dopředu moc neposune (stačí si rozmyslet, kde vůbec které komponenty xDrive jsou). Nové Audi mají motor pořád před nápravou (no dobře, část je nad, pořád ti dobrá polovina motoru visí před nápravou).
Runflaty = faktor ovlivnujici zasadne day by day zivot normalnich lidi. Stejne jako treba Internet, platebni karty apod.
Muj rocni najezd je kolem 50k, z toho vetsina mimo CR a vetsinou specham, prekvapive pro nas "evropany" v Evrope nefunguje vsechno stejne, jak u nas, kde o vikendu a ve svatky funguje skoro vsechno, jak v pracovni den... nejsem ani ten typ zoufalce, co pri defektu vystrci trojuhelnik a kolem auta leze po ctyrech, dokud to nejak nevyresi a na sluhu, co to udela ze me, nechci cekat.. co s tim?
Neco z realu z posledni doby:
1) tuhle mi nekde vypustili kola - s RF neresim a jedu;
2) defekt v zime cca 1.000 km od bozske Prahy - s RF neresim a jedu.
Pri runflatoch som spozoroval, že auto sa správa na ceste stabilnejšie. Pri klasických pneu trochu pláva, ale možno je to dané vyjazdenými koľajami a pneu 17 (245/45).
Rozdiel v komforte je minimálny.
Sdílím názor Alpiny. Jako mnohaletý Stuttgartský taxikář jsem nejednou "píchnul". Hřebík, šroub apod. Únik byl tak pomalý, že sotva pozorovatelný. Stříkl jsem do pneu těsnící pěnu a jezdil tak dlouho, než jsem si udělal čas nechat pneu opravit.