Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW 525d xDrive Touring – M efekt

Varování: toto auto vypadá jako BMW, uvnitř se cítíte jako v BMW a dokonce se prodává za ceny jako BMW. Jezdí ale úplně jinak.
Zpět na článek
29. 3. 2013 08:46
29. 3. 2013 08:57
29. 3. 2013 11:16
29. 3. 2013 11:30
29. 3. 2013 14:20
29. 3. 2013 19:50
2. 4. 2013 09:47
29. 3. 2013 11:19
29. 3. 2013 09:05
29. 3. 2013 09:23
29. 3. 2013 09:26
2. 4. 2013 09:57
29. 3. 2013 15:51
29. 3. 2013 17:42
29. 3. 2013 20:31
30. 3. 2013 21:13
30. 3. 2013 17:02
30. 3. 2013 17:07
2. 4. 2013 11:04
Avatar - Slavek-TDM
29. 3. 2013 08:46
Chybka
Ale přidejte schopnému motoru půl metráku navíc a donuťte ho roztáčet všechna kola, pak má občas plné ruce práce.
Rozdil oproti 125d neni pul metraku, nybrz skoro pul tuny ;-\

Z testu me napada takovej hezkej zaver slouzici jako upoutavka v jednom dobrem radiu: "panove, bylo to prima - primissima, ale takove trochu mekke, rekl bych, takovy cajdacek" >:-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
29. 3. 2013 10:45
Re: Chybka
Omlouvám se, opraveno. Z pěti metráků a půl tuny vznikl nesmyslný hybrid...
Avatar - CarlosOstrava
29. 3. 2013 08:53
Krása, ale ten motor...
Pětka je a vždycky bude můj největší favorit, ale při takto těžkém a velkém autě a za tolik peněz si určitě zaslouží minimálně šestiválec...tedy alespoň pro toho, kdo má na auto velké nároky a nezajímá ho jen spotřeba ale i styl a projev motoru...530d = :yes:
Rozbalit vlákno
19
Avatar - fOE
29. 3. 2013 08:57
Re: Krása, ale ten motor...
Ten kdo ma skutecne velke naroky a koho zajima "styl a projev motoru" nikdy o zadny diesel nezakopne. Poridi prave ten 3L benzin nebo rovnou 550i.
29. 3. 2013 09:08
Re: Krása, ale ten motor...
A že takovejch na celým světě je...proto je technická krása a čistota R6 3,0i na vymření...
29. 3. 2013 09:14
Re: Krása, ale ten motor...
Bohužel to neříká ani tolik o těch motorech jako o dnešních řidičích. :-(
Ale chápu to, 30i má při 180 km/h vír v nádrži.
29. 3. 2013 09:17
Re: Krása, ale ten motor...
Zas tak strašný to není, ale báchorky typu, že to jezdí o litr víc než naftovej třílitr nemá smysl říkat. Najel jsem s ním cca 3tkm v automatu a měl jsem průměr 11litrů, občas jsem jezdil defenzivně, občas protáhnul pérka a občas si vzal posledního koně na pomoc :-)
Avatar - CHerokee
29. 3. 2013 09:18
Re: Krása, ale ten motor...
Dnešní řidiči nejsou jiní. Ale volí pragramticky. A ti mýtičtí, o kterých mluvite, by volili dnes stejně. Souhlasím s Carlosem, že tohle auto by si zasloužilo 6válec v dieselu. Proč by mimochodem kombi mělo být v benzínu nevím...
29. 3. 2013 09:20
Re: Krása, ale ten motor...
Málokdo je dnes ochotnej obětovat dosažitelnost výkonu plus hospodárnost za čistotu projevu.
Avatar - CarlosOstrava
29. 3. 2013 11:13
Re: Krása, ale ten motor...
naprostý souhlas, kombik ma byt prakticke auto pro vsechny prilezitosti a ne zavodak...
29. 3. 2013 14:44
Re: Krása, ale ten motor...
A co když si ho pořídí movitý zubař na dojíždění do ordinace 10 km tam a zpátky a příležitostné víkendové delší cesty? Co to vypovídá o nutnosti nafty, že je to praktické auto pro všechny příležitosti? Zrovna tak existuje dvoulitrový turbobenzín...
29. 3. 2013 20:18
Re: Krása, ale ten motor...
550i v zimě 14l, léto 13l v průměru na 100km. Nevím jak 30i, ale 50i zvládá i dálniční přesuny celkem v pohodě...
30. 3. 2013 08:58
Re: Krása, ale ten motor...
No jo, ale to je ve srovnání s 30d nebo 35d spousta benzínu navíc - teď to beru tak, že oba tyhle nafťáky jedou pro cílovku naprosto dostatečně a ještě něco navíc.
Mě třistatříca (M54) dlouhodobě bere 10 rovných i s blbnutím, ale to už je staré auto s relativně slabým motorem. Jenže když jsme posledně jeli do Německa, naháněl jsem se cestou od Petrovic s 330d a jemu to jelo o třetinu levněji. A to už člověk pocítí. A o tom, že šéfovi jeho TDI Biturbo jezdí za rovných 10, raději ani nemluvím.
Jinak po 550i (E60) také koukám, v poslední době až absurdně zlevnily. Jen ta kombinace černá/stříbná, černej vnitřek, sedan a manuál je těžko k dostání. ;-\
31. 3. 2013 11:08
Re: Krása, ale ten motor...
No já mám F10. A při pořizovací ceně tohoto nového auta je mi jedno, jestli jedu za 9 nebo za 13.
Avatar - Emel
29. 3. 2013 12:44
Re: Krása, ale ten motor...
Co se 530d týče, přečti si dinar.blog.auto.cz... a kup si A6 ;-) .
Avatar - escorpion
29. 3. 2013 13:06
Re: Krása, ale ten motor...
Stále sa nájde jedinec, ktorý vie oceniť R6.
Síce moja E61 už má nejaký rok, ale mám ju rád. Hoci dnes som musel pri ceste na východ otočiť pre zlé cesty pri Trnave a vrátiť sa. Zapadol som aj pri vjazde do garáže :-O
Inak [odkaz]
Nabudúce určite 4x4.
29. 3. 2013 14:18
Re: Krása, ale ten motor...
DŮKAZ MÍSTO SLIBŮ :yes:
reálná spotřeba, žádné šílené čísla. Já bych tam měl 10,5 ale pořád je to naprosto v pohodě. Radši si odpustit 4x4, než si nechat líbit chrochtání...
Avatar - escorpion
29. 3. 2013 14:48
Re: Krása, ale ten motor...
Chrochťák v mojej garáži už nikdy. Vždy budem radšej jazdiť za poctivých benzínových 10, ako nekultivovaných chrochťavých za 5. Nie som taký bohatý, ani sprostý, aby som jazdil diesel...
Avatar - CHerokee
29. 3. 2013 16:05
Re: Krása, ale ten motor...
Tak to vám fandím hoši :-)
Avatar - escorpion
29. 3. 2013 17:59
Re: Krása, ale ten motor...
Keď Ti pípne mesačne 1700 éčok, za bývanie dáš 150, preješ 200... Je rozdiel či dáš na PHM 200 alebo 300 eur ? Vozíš sa kultivovane na R6 za 10 a usmievaš sa. Ročne si dopraješ dovču pri mori za 2-3 tisíc a stále sa usmievaš, pretože aj tak šetríš a užívaš si život.

Keď si náhodu po 3 rokoch kúpiš nové, či ojazdené auto, tak si samozrejme zlodej, ale matematika neklame. Nedaj bože, že si niečo zdedil.

Počúvaš od známych s dieslom problémy s dvojhmotovým zotrvačníkom, turbom, vstrekmi, kvalitou nafty, DPF, ale Ty to riešiť nemusíš. Tieto problémy nepoznáš.

Fandí nám spokojným majiteľom benzínu ďalej. Prajem spokojnosť s chrochtaním a šetrením desatiniek ...
31. 3. 2013 21:15
Re: Krása, ale ten motor...
no vidis, teraz si zober pripad, ze ti pipne ajviac ako 1700 eurokreditov mesacne, za byvanie das 250, za skolku pre dieta (sukromnu) 400 a tak dalej a tak dalej ;-) . Vtedy je rozdiel 200 vs. 300 ;-) . Inac za kazdy benzinovy sest valec v tejto trafenej dobe :yes:
Avatar - Johny.Rico
31. 3. 2013 17:47
Re: Krása, ale ten motor...
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
29. 3. 2013 08:57
BMW a 4x4
Vzhladom na to, ze zijem v oblasti, kde mozno 60% aut je so 4x4 som sa s mnohymi ludmi rozpraval o ich skusenostiach so stvorkolkami vsetkych moznych znaciek. Je zaujimave, ze najviac kritizovali BMW (co sa tyka pohonu ale aj jazdnych vlastnosti). Ja to posudit neviem, v takejto cenovej kategorii som sa sice uz viezol ale este nikdy s nimi nejazdil. Najviac si pochvaluju Subaru.
Rozbalit vlákno
5
29. 3. 2013 11:16
Re: BMW a 4x4
4x4 v BMW spatne rozhodne neni...
sam mam od bmw 4x4 i zadokolku
Navic opravdu netusim, proc bych chtel petku v zadokolce, nebot zabava s ni opravdu neni, je to rodiny auto na dalky.
29. 3. 2013 14:20
Re: BMW a 4x4
řídil jsem 550i E60 a zábava s ní rozhodně byla. Jestli netušíš tak netušíš. Já zase nechápu, proč bych měl chtít bavoráka ve čtyřkolce, když jí potřebuju 3x do roka. I když letos to bylo možná častěji:-)
Avatar - CHerokee
29. 3. 2013 19:50
Re: BMW a 4x4
A jak sleduju to počasí, tak ještě bude ;-\
2. 4. 2013 09:47
Re: BMW a 4x4
vsude se jasne pise ze zabav u bmw konci trojkovou radou, dnes asi ctyrkovou.
Pokud jizdu v 550i povazujes za zabavu, pak mame jina meritka. Ja mam doma na zabavu trojku a petka plni jinou funkci. Ale vzdycky si rad necham poradit od teoretika, jehoz autem snu je C5... ;-)
29. 3. 2013 09:02
Kde je pravda?
Len ma napadlo, lebo prave vsera som pozeral na internete asi posledny diel autosalonu na TV Prima a tam sa myslim testoval prave tento, tu na auto.cz kritizovany model. Myslim, ze to bol Pepa, ktory tento model vynachvalil do nebies a zdoraznil, ze konkurencia nan nema!!! [odkaz]
Rozbalit vlákno
15
29. 3. 2013 09:06
Re: Kde je pravda?
100 lidí, 100 chutí. A když nerozhodne ani vlastní dojem, přidávají se symopatie k tý nebo oný značce, za sebe přiznávám, že z německý trojky mi jednoduše BMW sedne do ruky nejlíp a působí na mě jako nejlíp pro moji osobu udělaný.
29. 3. 2013 11:19
Re: Kde je pravda?
mam 530xd a musim priznat, ze A6 allroad je mnohem lepsi a pohodlnejsi auto, jen vic zere...
to ovsem neznamena, ze 530xd je auto spatny :-)
Avatar - bigsoul
30. 3. 2013 07:00
Re: Kde je pravda?
>:D si zabil... Potom ziadne BMW nemas ked tvrdis, ze AUDI je lepsie >:D
2. 4. 2013 09:48
Re: Kde je pravda?
chces se prijet podivat ?? :-)
Avatar - CHerokee
29. 3. 2013 09:20
Re: Kde je pravda?
Auto.cz předvedlo ukázkový objektivní test. Navíc srovnává s konkurencí. Na Primě jsou rádi za každé půjčené auto, takže vůbec nekritizují.
29. 3. 2013 09:23
Re: Kde je pravda?
Předpokládám, že to byla nadsázka...
Avatar - CHerokee
29. 3. 2013 09:29
Re: Kde je pravda?
Ne nebyla. Mám rád, když se hodnotí klady i zápory. Stejně jako to ve svém časopise dělá Top Gear. Jen u nás je to slabší, protože né každý pořad / časopis / web dostane do ruky dražší auto. A když už ano, tak prodejce chce často jistou záruku "objektivnosti"...
29. 3. 2013 09:33
Re: Kde je pravda?
Zrovna u Pepy a Autosalonu nemám pocit, že by tomu tak bylo a brát hodnocení TG, pak by třeba i tady byla spousta testů haluzí.
Avatar - CHerokee
29. 3. 2013 09:39
Re: Kde je pravda?
Top Gear pořad mám rád. Je to sranda. Časopis je ale jiné kafe. A nebojí se i zkritizovat. Navíc v článcích a testech ty auta skutečně mají, což u nás často bývá brožurová teorie.
29. 3. 2013 09:41
Re: Kde je pravda?
JJ, to souhlas. Nepovažuju se za nějakýho extra řidiče, spíš uživatele. Ale nějkdy nestačím kroutit hlavou...nejen tady i jinde samozřejmě. Stejně jako když mi všechno tak nějak sedí, najdu si kravinu na který se budu točit a neustále vypichovat, to je ten šišlavej expert z Autosalonu.
Avatar - CHerokee
29. 3. 2013 10:18
Re: Kde je pravda?
Ale tak je fajn, že je i u nás něco. Jen to chce vždycky větší zázemí a nezávislost. Pak může ten redaktor podat validní informaci, ač někomu nemusí sedět. Někdo má rád sportovní, někdo pohodlí. Všem se zavděčit nejde....viz toto auto, které bude perfektní pro movitější zákazníky, které nezajímá výkon a kultura projevu a mají auto jen jako stylové přibližovadlo.
Avatar - 3_diamanty
29. 3. 2013 09:33
Re: Kde je pravda?
ak mas na mysli tiez toho isteho pepu co ja tak ten je skutocne fajn :-) , mam rad jeho testy a ja by som mu veril co povie :-) a jeho vtipy a pohodu ktorou nas sprevadza pocas testov, su tiez super, pacil sa mi jeho test bentleya mulsane: [odkaz]

pepa je absolutna jednicka :yes:
29. 3. 2013 10:31
Re: Kde je pravda?
Ano, myslim toho pepu ;-) . Mne sa tiez jeho testy vidia, da do toho trochu humoru a javi sa mi i najobjektivnejsi zo vsetkych.
Avatar - 3_diamanty
29. 3. 2013 11:59
Re: Kde je pravda?
ja jeho testy zeriem, vie to podat takou formou aj s vtipmi a s takym sposobom ze klobuk dole.... :-) je to pan tester :yes:
29. 3. 2013 09:05
Podvozek
...tak nevím, možná by si měl Lukáš projet E350CDi 4 Matic v kombi a s AMG paketem. Auto je na 18" tvrdý a v případě adaptivního podvozku pak nabízí dvě růlzný pózy, měkkou houpavost se sníženou jistotou nebo poměrně nepříjemnouz tvrdost. A6 s pasivními tlumiči na tom při 18" palcích není rozhodně líp taky.
S motorem souhlasím, prostě se do aut týhle třídy čtyřválec nehodí, je nejslabším článkem nejen u BMW (byť pořád podstatně lepší než nedávno testovaný XF 2,2d), ale i u Audi nebo Mercedesu. Patří tam prostě šestiválec...jeho obvyklá suverenita a lineárnost nejde dostihnout ani třemi turby o kultivovanosti ani nemluvě.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - CHerokee
29. 3. 2013 09:23
Re: Podvozek
Jezdil jsem s 350 CDI kupé v AMG paketu a tvrdé mi nepřišlo. Samo nejlepší je V8 se vzduchovým pérováním. Jsem zvědavý, jak na tom bude inovovaná třída E.
29. 3. 2013 09:26
Re: Podvozek
Ty jsi jezdil, já s ním jezdím poměrně často...opravdu mě překvapily pouze dva režimy. Na comfortu mě překvapila houpavost, na sportu tvrdost.

Ano revidovaný Ečko by mohlo bejt dobrý...jsem taky zvědavej na FL pětky.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
29. 3. 2013 10:39
Re: Podvozek
Dieselovým šestiválcem jsem se v Éčku bohužel nikdy nesvezl, ale problém bych viděl hlavně v tom AMG paketu, který naopak nejde zvolit bez sportovního podvozku a s ním se docela kazí jízdní vlastnosti. Co ale můžu soudit z CLS s čistým AMG i AMG+Airmaticem, nebo nejrůznějších E převážně na "středním" Avantgarde podvozku, tak Mercedes naladění podvozku zvládá přece jen lépe než BMW. Zvlášť když auto v testu má být to nejlepší, co se dá koupit - nemá sportovní podvozek, nemá žádné adaptivní prvky a má úplně běžnou velikost kol.
2. 4. 2013 09:57
Re: Podvozek
az budou bezne mercedesy zvladat zatacet jako bezna BMW, tak je mozne srovnavat...
vzdy je neco za neco.
Avatar - KANKUNEN
29. 3. 2013 09:08
Prémiová katastrofa
tak na mně tento test zapůsobil. Opravdu bych chtěl vlézt do hlavy lidem, co si koupí auto za 1,5m se čtyřválcem, trochu ušetří a pak se musí celou dobu přesvědčovat, že udělali dobře. Ti co zaplatí těch 120t víc cenu zhryznou během jednoho dne a pak při každém startu se ujistí, že udělali dobře.
Rozbalit vlákno
20
29. 3. 2013 09:12
Re: Prémiová katastrofa
Možná tady, reálně znám nemálo lidí, který motor řeší minimálně. Extrém je příbuznej, kterej si našvihal novou A6 všema možnejma extras a vzal motor 2,0TDI.
Tím neříkám, že je to dobře, jen konstatuju jaká je skutečnost a proč marketingovej specialista navrhne vypustit R6 a nahradit R4...vždyť i ta ekologie bude na tom líp...
29. 3. 2013 09:16
Re: Prémiová katastrofa
Ptal ses ho na konkrétní důvod, proč to udělal?
Já nevím, nemohl bych mít radost z auta, které je nadupané po střechu vším možným, ale každé předjíždění je s nadsázkou loterie.
29. 3. 2013 09:18
Re: Prémiová katastrofa
Protože najede na dálnici, přejede do Německa, má tempomat na 140 a potřebuje pohodlný sedačky a komfort na palubě. Nic víc ho nezajímá, jezdí defenzivně a když to nejde, nejede.

A buď v klidu, já taky ne.
Avatar - DawQa
29. 3. 2013 09:33
Re: Prémiová katastrofa
prostě se na mě nezlobte, ale nafta je o penězích a tak proč brát 3.0 tdi když chci jezdit úsporně 4hrnek s dobrým odhlučněním stačí a pokud chci jezdit konfortně a závodnicky svižně beru benzín a pokud chci všechny tři faktory nějak skombinovat beru silný 6hrnkový diesel, ale benzín bude vždy rychlejší a konfortnější...
29. 3. 2013 09:36
Re: Prémiová katastrofa
Garantuju, že ve cvyšší střední je úspora na palivu tak minimálně, že absolutně nevyváží ten rozdíl. Dokonce jsem jezdil stejnou trasu s vyšší spotřebou dřív s R4 než teď s V6.
Avatar - DawQa
29. 3. 2013 10:29
Re: Prémiová katastrofa
já věřím že tam neni propastný rozdíl, ale je to volba rozumem, peněženkou a pro někoho kdo má auto jen jako dopravní prostředek, takže v něm trávý hodně času, ale tím že se potřebuje někam dostat a ne si většinu cest užít. a rozdíl konkrétně u toho to bmw 120tis. si můžu dopřát další vychytávky na palubě a ve výsledku i ušetřený půl litr nafty pár kaček na pojistce takový řidič víc ocení než větší potencial motoru, který ani v tomhle případě nebude využívat naplno.
Avatar - KANKUNEN
29. 3. 2013 11:27
Re: Prémiová katastrofa
Celou tvou myšlenku bych otočil, R6 není o potenciálu, ale hlavně komfortu a pokud jsi v autě furt tak dvojnásob. Jako dopravní prostředek plně postačí střední třída a ušetříš mnohem více.
Avatar - Emel
29. 3. 2013 12:48
Re: Prémiová katastrofa
Protože 3.0TDI ti zajistí suverénní dynamiku vždy a všude, lepší zvukový projev a moc za něj nepřiplatíš. Navíc když jsem se tím zabýval naposledy tak byl hodnocený jako jeden z nejspolehlivějších...
29. 3. 2013 14:25
Re: Prémiová katastrofa
S diesel je to stejně jako s benzínem. Nejslabší stojí nejmíň a taky nejmíň žere. Silnější stojí o trochu víc a o trochu víc a nejsilnější - no však víš sám. Každý si vybere to svoje. Naprosto chápu člověka, který si koupí nadupané auto a dá si do něho 2.0 TDI. Má svoje priority a já mám zase ty svoje. Když nafta - tak klidně nejslabší, když benzín - tak pokud možnost ten nejsilnější:-)
Avatar - DawQa
29. 3. 2013 14:40
Re: Prémiová katastrofa
Přesně tak, mám to naprosto stejné a proto je i ta nabídka relativně široká, aby si každý zvolil čemu dá přednost.
nevidim na tom nic špatného když někdo zvolí slabší diesel aby ušetřil a vybaví si interier.
Avatar - white label
30. 3. 2013 01:00
Re: Prémiová katastrofa
Když podélně uložená nafta, tak rozhodně minimálně šestiválec. A když už by to musel byt (nedej Bože) jen R4, tak určitě naopak raději turbobenzin, než turbodiesel.
Avatar - KANKUNEN
29. 3. 2013 09:32
Re: Prémiová katastrofa
S výkonem problém nebude i ten dvoulitr pojede dostatečně, ale ta kultura chodu.
29. 3. 2013 09:35
Re: Prémiová katastrofa
Nejde to nic moc, zhruba stejně jako 2,2d v Jagu. Nebyl jsem z toho odvázanej, tam kde s V/R6 předjíždíš jak mávnutím kouzelný proutku, taky mačkáš sportovní režimy a musíš se připravit, není tam ta samozřejmost.
Avatar - KANKUNEN
29. 3. 2013 09:46
Re: Prémiová katastrofa
to je jasná věc
Avatar - KANKUNEN
29. 3. 2013 09:30
Re: Prémiová katastrofa
Sakra motor je srdce auta a projev dieslového šestiválce je prostě už paráda a je dostatečně prémiový.
29. 3. 2013 09:33
Re: Prémiová katastrofa
Ano, sakra...ale
29. 3. 2013 14:27
Re: Prémiová katastrofa
A pak si poslechneš benzínový šestiválec 335i, který žere o litr nebo dva víc a víš, že dieselový šestiválec je pro vyšší management, ale ředitel musí mít - aspoň osmivál:-)
29. 3. 2013 19:05
Re: Prémiová katastrofa
Do tohodle auta čtyřválec, to musí být pro trpělivé. Jel jsem 535d xDrive v kombíku a ta dynamika nebyla nijak moc uchvacující. To auto už je dost těžké, takže s dynamikou to není taková sláva.
Avatar - CarlosOstrava
29. 3. 2013 11:21
Re: Prémiová katastrofa
Kankunen: přesně to jsem měl namysli...díky
Avatar - Dinar
29. 3. 2013 10:04
Kdo chce ve vyšší střední
kombík 4x4 v dýzlu, ať si koupí A6, udělá líp. Souhlasím s pájou, že éčko na stejně velkých kolech na tom není v komfortu o nic líp, ale i tak, tento test odpovídá i mým poznatkům, pětka ve čtyřkolce není jízdně lepší než A6, jaga 4x4 jsem zatím nejel, nesmyslné trvání bmw na runflatech bortí na našich cestách komfort, bez nich je to zcela jiné auto. No, a ten motor, jakkoliv výkonově odpovídá, tak projevem ne, ve variantě a6, tj. utlumený šestiválec, dává v takovém autě za danou cenu mnohem větší smysl. Pětka je obecně, bereme-li v úvahu hodnocení model jako takový, nejlepším jízdně autem své třídy, také proto, že způsobem konfigurace z ní lze vytvořit naprosto rozdílná auta. Pro ty co bmw zajímá z hlediska řízení je nutná varianta zadokolka a bezn. R6, tam je to stále bmw jak ho roky známe a kam na něj konkurence stále nedosáhne.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - CHerokee
29. 3. 2013 10:22
Re: Kdo chce ve vyšší střední
S tím se nedá než souhlasit až na hodnocení nejlepší ve třídě. Mercedes teď inovoval nové E a dá se předpokládat, že bude o kousek lepší, jinak by ta inovace neměla smysl. Téměř vždy platí, že nejnovější model z D3 je ten nejlepší. Na chvíli. Samozřejmě vyjma osobních preferencí... a pak správném nakonfigurování vozu.
Avatar - Dinar
29. 3. 2013 10:31
Re: Kdo chce ve vyšší střední
Všichni faceliftují, pětka dostane fl letos, jel jsem těch variant éčka i pětky docela dost, a éčko z toho obecného pohledu za lepší než pětku prohlásit nemůžu. Specielně v obyčejnějších variantách dělá éčko jízdně dojem levnějšího auta, motory, převodovky na ostatní z D2 a XFko v tom ztrácí. Ale třeba verzi 350cgi s amg paketem bych si klidně pořídil, osobně mi tvrdší nastavení nevadí, ale zas, srovnám-li s 535i bez el. serepetiček, tak ta je o něco lepší, jak podvozek tak převodovka, jakkoliv ten rozdíl je podstatně menší než u těch levnějších verzí.
Avatar - KANKUNEN
29. 3. 2013 10:38
Re: Kdo chce ve vyšší střední
Ty jsi jel 350 CGI ? Zatím jsem slyšel chválu.
Avatar - Dinar
29. 3. 2013 10:55
Re: Kdo chce ve vyšší střední
Jel, dokonce v přímém srovnání s předchozí generací. Jediná větší výhrada, pominu-li obecně interier éčka, který mi v této generaci moc nesedí, byla k převodovce. A to jsem s tím jel v době, kdy ještě nebyla venku F10 se ZFkem. Ale celkově super kára.
29. 3. 2013 11:23
Re: Kdo chce ve vyšší střední
i ja si myslim, ze A6 je lepsi, specialne na vzduchu. jedine proti cemu se ohradim je udajna vetsi jistotat na ruznych povrsich. bmw je co se tyce jizdnich vlastnosti asi 20x mene nedotacive nez A6...
29. 3. 2013 12:00
Re: Kdo chce ve vyšší střední
Tiez mam runflaty na aute a najradsej by som ich vyhodil. No skus dostat defekt na normalnych gumach pri rychlosti 130km/h a bud si isty, ze to auto pojde do srotu. Strata tlaku v obycajnej pneumatike pri rychlej jazde znamena koniec. Predsa len, ak dostanes defekt na runflat pneumatike tak mas sancu zachranit auto a aj zivot. Takze je tu aj aspekt bezpecnosti.

Idem v noci domov, caka ma este 100 km, silny dazd, tma a vietor. A tu zrazu auto hlasi stratu tlaku v pneu - defekt. Ak by som mal v tych podmienkach vymienat koleso, tak by ma asi porazilo. Pekne som dosiel domov a na druhy den do servisu. Takze je tu aj aspekt pohodlia.

Ako sa vravi nieco za nieco.
Avatar - Emel
29. 3. 2013 12:52
Re: Kdo chce ve vyšší střední
Tak je vyhoď.... jeden defekt za pár let ti nestojí za permanentní ztrátu komfortu.

Ten defekt při 130 moc dramatizuješ, standardně je auto i s píchlou gumou bez problémů řiditelné, i ve vyšších rychlostech.
29. 3. 2013 15:57
Re: Kdo chce ve vyšší střední
Dá se ustát ztráta pneumatiky (úplná a to i té přední) i ve 200 km/h. Kdo to zažil a zvládnul, má můj respekt.

RF slouží k tomu, abys dojel do pneuservisu. Ne k tomu, abys pokračoval v jízdě (vyjma speciálních aplikací). Některé zvládnou jen desítky kilometrů (bonusem bývá vyšší povolená rychlost), některé i 150-200, ale zase se musíš ploužit 80. Zásadní problém RF bývá, že je nemá skladem každý pneuservis. Osobně preferuji samozacelující pneumatiky. Jediný problém je, že je musíš kontrolovat, jestli nemají defekt - ani kontrola tlaku ho nemusí zaznamenat.
29. 3. 2013 19:01
Re: Kdo chce ve vyšší střední
nepamat si na defekt, kedy by doslo pri vysokej rychlosti (tebou udavanych 130km/h), k totalnej strate tlaku a tym aj nebezpecnej situacii. Vzdy som mal defekt, kedy som postupne stratil tlak v jednej gume, ale nikdy som gumu neprerazil, resp. uplne neznicil
29. 3. 2013 19:01
Re: Kdo chce ve vyšší střední
S těmi runflaty to u BMW naprosto nechápu. Zvlášť ve čtykolkách je to úplně absurdní. V Mpaketu není sportovní podvozek (není pravda, že tam nejde, BMW ho tam prostě jen zcela nepochopitelně nedává). Člověk tedy skončí s pocitem tvrdého auta (runflaty), ale podvozek je přitom jako bláto (aby se kompenzovala tvrdost runflatů). Pokud tedy člověk chce sportovnější čtyřkolku (třeba F30 nebo F31ku), musí vyhodit runflaty a koupit si pořádný sportovní podvozek. Tohle považuju za největší ostudu BMW.

A aby toho nebylo dost, standardní (neMpaketový) podvozek např. nové F30 je ještě měkčí, než byl ten v E90, což je naprostá komedie, protože už ten v E90 o sportovnosti slyšel jen zdálky. U BMW mi prodejce řekl, že si lidé chodili stěžovat na tvrdost E90ky, tak F30 ještě změkčili. Tohle prostě u BMW jako sportovní značky nepochopím. Rezignovat na sportovní ambice podvozku kvůli runflatům. Hlavně že do Mek runflaty nedávají. :-)
30. 3. 2013 09:48
Re: Kdo chce ve vyšší střední
Velmi správně jsi definoval to, co mi na nové trojce nejvíc vadilo. Měkká jak Citroen. A přitom bys mohl klidně jezdit na dvacítkách. A to jsem měl M-kový podvozek.
Avatar - 3_diamanty
29. 3. 2013 12:04
nechcem sa nikoho doknut
ale pri pohlade na toto bmw som totalne kludny , jak zvonku tak zvnutra dokonala nuda... jedna velka oblina bez vyrazneho napadu... rozmyslam ze ci to povedat alebo nie aby som sa nikoho nedotkol ale uz aj A6tka mi pride zaujimavejsia ako bmw 5.... a to je uz co povedat... tu nie je o com..... jaguar XF v kombiku je jasna volba :yes: uz len pockat na stvorkolku :yes:

PS: nech si hovori kto chce co chce stejne predosla bangleho 5tka bola krajsia stylovejsia osobitejsia a dravejsia.... dodnes najkrajsi baworak :yes: , tato nova oblina uz nema charizmu predoslej 5tky ani nahodou...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
29. 3. 2013 12:53
Re: nechcem sa nikoho doknut
Naprosto nesouhlasím... pětka vypadá přesně tak, jak dynamický a zároveň konzervativní kombík ve vyšší střední vypadat má, je fantastická. Audi a Jag jsou ale taky pěkná auta, nic proti...
29. 3. 2013 13:12
Re: nechcem sa nikoho doknut
BMW 5 je definice...naprostej souhlas. A XF combi v týhle generaci už zřejmě 4x4 nedostane.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
29. 3. 2013 13:35
Re: nechcem sa nikoho doknut
Pokud ano, tak jedině s benzinovým motorem. Turbodiesel 4x4 Jaguar v žádném ze současných modelů nebude - kvůli větším konstrukčním nákladům než u benzinového motoru a kvůli z globálního pohledu velmi omezené cílové skupině (prakticky jen region střední Evropy a sever, pokud by šlo o dieselový čtyřválec).
30. 3. 2013 14:29
Re: nechcem sa nikoho doknut
No mně přijde A6 o hodně nudnější.

Ale nejlepší byla stejně předchozí generace od Bangla.
29. 3. 2013 12:35
TV Autosalon - Test
Nebyl náhodou tento model testován minulou sobotu na TV Prima v Autosalónu? Mám dojem, že se tam nad ním jeden z redaktorů úplně rozplýval...... Potom nechápu tak rozdílné hodnocení, komu potom věřit :-(
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
29. 3. 2013 12:53
Re: TV Autosalon - Test
Autosalonu ne.
29. 3. 2013 16:32
Re: TV Autosalon - Test
Bol na autosalonu TV prima...viz hore je o tom cela rada diskusii ;-) ...prave na to iste ako ty som totiz reagoval
29. 3. 2013 13:03
Vaverka test
Nebrat vazne prosim...
Rozbalit vlákno
0
29. 3. 2013 15:51
PĚTKA NA PĚTKU?
Takovéhle testy tu chci číst :yes: Žádná žilinská či nošovická oratoria, žádné POLOtesty, poctivej šoférskej test. Jo, pětka samozřejmě v této konfiguraci není na pětku, ale jak jsme se dočetli v excelentním závěru, jezdci, ti pravověrní jezdci sedají na jiných lavičkách.

A to je vlastně pochvala BMW. Upřímně si však napišme, kdo z nás dokáže, umí či chce ze svého vozu ždímat jízdní maximum? Dva ze sta? Znám jednoho z těch devadesáti osmi, ten by si sice vyměnil gumy za klasickou píchačku, avšak jinak by si v horní konfiguraci připadal jako v (prémiové) peřince. Vždyť on jezdí roky na svých třiceti procentech a auto, to nechává jezdit na bratru... deseti, patnácti. No a co jako? Co myslíš, žes Loeb okresu?

Popravdě však, mít pod kopytem čistě destilovaný bavorácký šestiválcový benzín na tom manuálu... možná bych se snad nakonec na starý kolena ještě naučil jezdit. A že to v bávu stojí za to, na to můžem vzít všichni jed.

No... konečně zase test, který posouvá vědomostní garážové obzory.

BRAVO BMW, BRAVO TEST :yes:
Rozbalit vlákno
2
29. 3. 2013 16:50
Re: PĚTKA NA PĚTKU?
Nemusíš být extra šofér, to svezení s benzínovým šestiválcem, který můžeš točit až do nebes, a on se ti za to odvděčí krásným jekotem, je tak diametrálně odlišné od toho motání se mezi 2-4 tisícema, jako mezi víkendovou zábavou a všedností pracovního dne...
24. 1. 2014 05:55
Re: PĚTKA NA PĚTKU?
U manuálu určitě. Však ho máš taky pro požitek a potěšení z jízdy. Automat ty rozdíly částečně stírá. Ale zase má mnohé jiné přednosti a svým způsobem dokáže potěšení z jízdy také přinést.
29. 3. 2013 17:42
Nedotacivost
Kdyz uz 525D je kvuli zatezi xdrive na predek nedotaciva, jak to potom dopadne s vyrazne tezsim 6ti valcem v 530D?
Rozbalit vlákno
11
29. 3. 2013 20:31
Re: Nedotacivost
Nedotáčivost plyne z pohonu (a nastavení podvozku), ne z rozložení hmoty.
30. 3. 2013 06:41
Re: Nedotacivost
Nemyslím si. A co starší Audiny s motorem před nápravou? U nových modelů se to o dost zlepšilo.
Avatar - white label
30. 3. 2013 12:13
Re: Nedotacivost
Jj, třeba minulá RS4, ta byla neskutečně nedotáčivá, a proto i téměř nepoužitelná proti M3. >:-[] ;-)
Rozdíl uložení motoru (více vředu) vliv logicky má, ale spíš se přeceňuje, naopak vliv nastavení/naladěni podvozku a 4x4 se naopak relativně podceňuje.
30. 3. 2013 14:17
Re: Nedotacivost
Nalož si do nákupního košíku velké balení vody (6x1,5l) pěkně dopředu a uvidíš jak se s tím manévruje. Pak to posuň doprostřed a uvidíš, co se přeceňuje. Ad 4x4 - když jde víc na zadek, dá se to udělat tak, že se to tváří skoro jako zadokolka /viz GT-R.
Avatar - white label
30. 3. 2013 15:48
Re: Nedotacivost
Psal jsem o rozdílu pouze o něco (relativně málo) "více vpředu"! A od kdy má např. 5er motor uprostřed?!? >:-[] Navíc tam jde mnohem spíš o rozdíl uložení přední nápravy směrem k přednímu okraji, než o umístění motoru vůči karoserii jako celku.
Takže ty vody si maximálně tak posuň o poměrně malý kousek dozadu a na nějaký střed vozíku rovnou zapomeň, tam totiž v běžném voze sedí pasažéři. ;-)
A pak v tom košíku obvykle nemáš jen jednu věc, stejně jako auto nemá jen motor a např Audi A6 v quattru nemá nijak zásadně rozdílné rozdělení hmotností (předek : zadek) proti 5er xdrive.
A to jsme u případů 4x4, tedy nemluvě o rozdílu pokud ten vozík táhneš (FWD), nebo tlačíš (RWD), protože pokud ho táhneš je i pouze voda v přední části košíku bez problémů.
30. 3. 2013 17:48
Re: Nedotacivost
Předchozí generace A6 (i ten tvůj allroad) je silně nedotáčivá, rok jsem s ní jezdil, pak jsem přesednul do šestky a divil se, jak se autu může chtít bez problémů zatáčet... A zčásti je to pohonem 4x4 a zčásti motorem moc vpředu.
30. 3. 2013 21:13
Re: Nedotacivost
Čistě z principu v tom quattro prsty nemá, funguje jinak. Nedotáčivost je typická pro spojky. U Audi je to z části motorem, ale část je přimíchaná uměle (i kvůli pohonu všech kol). Vliv motoru nejlépe posoudíš porovnáním více motorizací. Každá má sice trochu jinak laděný podvozek, ale dost to napoví. RS5 má snad nejtěžší motor z A/S/RS 5.
30. 3. 2013 17:02
Re: Nedotacivost
Problém plyne z toho, že působíš na zadní část vozíku. Není to úplně analogické k autu, jen potvrzuješ základní fyzikální zákony.
30. 3. 2013 17:44
Re: Nedotacivost
Ano, není to úplně analogické, ale je to pěkně názorné.
30. 3. 2013 17:07
Re: Nedotacivost
Netvrdím, že nedotáčivost vzniká z jediného důvodu. Ale v případě BMW je rozdíl mezi AWD a RWD daný pohonem (a možná i podvozkem). Těžiště se dopředu moc neposune (stačí si rozmyslet, kde vůbec které komponenty xDrive jsou). Nové Audi mají motor pořád před nápravou (no dobře, část je nad, pořád ti dobrá polovina motoru visí před nápravou).
30. 3. 2013 17:49
Re: Nedotacivost
...ale o kus dál, než předchozí generace...
Avatar - Machýrek
30. 3. 2013 01:19
Bla bla runflaty
Runflaty = faktor ovlivnujici zasadne day by day zivot normalnich lidi. Stejne jako treba Internet, platebni karty apod.
Muj rocni najezd je kolem 50k, z toho vetsina mimo CR a vetsinou specham, prekvapive pro nas "evropany" v Evrope nefunguje vsechno stejne, jak u nas, kde o vikendu a ve svatky funguje skoro vsechno, jak v pracovni den... nejsem ani ten typ zoufalce, co pri defektu vystrci trojuhelnik a kolem auta leze po ctyrech, dokud to nejak nevyresi a na sluhu, co to udela ze me, nechci cekat.. co s tim?

Neco z realu z posledni doby:
1) tuhle mi nekde vypustili kola - s RF neresim a jedu;
2) defekt v zime cca 1.000 km od bozske Prahy - s RF neresim a jedu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - escorpion
30. 3. 2013 16:18
Re: Bla bla runflaty
Pri runflatoch som spozoroval, že auto sa správa na ceste stabilnejšie. Pri klasických pneu trochu pláva, ale možno je to dané vyjazdenými koľajami a pneu 17 (245/45).
Rozdiel v komforte je minimálny.
Avatar - Emel
30. 3. 2013 21:00
Re: Bla bla runflaty
Zajímavé je si přečíst třeba co o tom říká Alpina

[odkaz]
24. 1. 2014 05:50
Re: Bla bla runflaty
Sdílím názor Alpiny. Jako mnohaletý Stuttgartský taxikář jsem nejednou "píchnul". Hřebík, šroub apod. Únik byl tak pomalý, že sotva pozorovatelný. Stříkl jsem do pneu těsnící pěnu a jezdil tak dlouho, než jsem si udělal čas nechat pneu opravit.
Avatar - Inferius
2. 4. 2013 11:04
525d
Věc názoru......
Rozbalit vlákno
0