Je připomínám, že před vyjetím Imprezy s kulatými světly byl taky povedený koncept, který s praxí neměl nic společného. Proč to nemá zlaté kola, japonci nectí tradice.
nejnovější je 12.14. Ale dělá to jen někdy, ještě se mi nepovedlo zjistit co to ovlivňuje. Teď jsem smazal cookies relace a udělalo to, potom jsem je smazal ještě jednou a najednou nic.
Vážení přátelé je to venku.. to co mi řekl Tata u oběda se konečně dostalo na světlo Boží! Ano, malý Jag je vyvíjen ve spolupráci se Subaru, čehož je tento koncept důkazem :-!
Bohužel to opět hezké není, tak mě jímá hrůza, co z toho udělají v sérii. Předek pěkný, z profilu to je malé a opticky tlusté a zezdau úchylné. Ale ten ponton ještě dejme tomu, ale co na to nasadili za kabinu? :-(:'-(
Kéž by jej nepostihl stejný osud jako Imprezu, a z opravdu nádherného (!) konceptu nevznikla obluda...Na WRX jsem zvědavý, už jen myšlenka sportovního sedanu odlišného od běžné produkce zní lákavě. :yes:
Neříkám opak, jen jsem chtěl vyzdvihnout, že se Subaru odhodlalo odtrhnout WRX od klasické Imprezy a udělat z něj samostatný model s jasným určením. :-)
Jako nadšence mě absence Imprezy STI mrzí, na druhou stranu důvody jsou jasné. Klasickou Imprezu varianta STI zbytečně prodražuje a samostatný sporťák nemusí brát ohledy na nějaký rodinný hatchback, takže je to logický a správný krok. Asi už teda nikdo neskládá do STI celou rodinu (což ani teď není žádná slast), takže už to nebude takový rychlejší hothatch, ale jak říkám, tohle má svou logiku.
No, v poslední generaci STI jako hatchback samozřejmě existuje. Ale na tom nesejde, mínil jsem to tak, že to bylo auto na styl hothatche - běžné osobní auto nižší střední třídy, které vzali a upravili. To, že má Impreza vzadu zadek navíc, beru jen jako formalitu, kterou jsem vědomě vypustil.
Chtěl jsem tím říct, že Impreza WRX STI jako hatchback není "pravé" STI. To je prostě sedan. Závodní auta se běžně staví na základě civilních, takže v tom takový problém není.
Bylo-li to míněno takhle, tak to potom jo.
Poznámce se závodními auty ovšem nerozumím. Šlo mi o to, že WRX byl upravený sedan/hatchback nižší střední třídy, kam se relativně pohodlně vešli čtyři lidé a nějaká ta zavazadla. To tohle nové WRX už nejspíš umět nebude, když to bude samostatný čistě sportovní model.
Jinak co se týče závodních aut a předchozího příspěvku. Na závody se využívá výhradně hatchback, protože je lehčí a menší. Tuším, že jeden nadšenec jel se sedanem rally v Japonsku, ale jinak nic, dokonce mu snad ani nedělali mezinárodní homologaci. K tomu osobnímu dojmu - sedan byl zařazen až po faceliftu, který byl pochopitelně věnován hlavně technice, takže jestli jsi zkoušel hatchback před faceliftem, je dost možné, že byl skutečně horší.
S hatchbackem původně přišli právě kvůli lepší obratnosti (sedan byl relativně neohrabaný). A máš pravdu, je to otázka faceliftu. Po faceliftu jsem hatchback nejel a předpokládám, že prošel stejnými úpravami. Změnu k lepšímu tak mám spojenou se sedanem. Rozhodně to nešlo na vrub karoserii, ta člověku přinese pouze tradiční obří křídlo (a možná trochu větší tuhost). :-)
"Klasickou Imprezu varianta STI zbytečně prodražuje a samostatný sporťák nemusí brát ohledy na nějaký rodinný hatchback, takže je to logický a správný krok."
Závodní auta se staví na základech obyčejných a to včetně jejich homologačních sérií naprosto běžně a neprodražuje je to. Na to jsem narážel.
Díky za vysvětlení, chápal jsem tvůj příspěvek jinak. Jo, v tom máš pravdu, ale takhle jsem se na to vůbec nekoukal (méně praktická karoserie). Je to koncept, takže jsem to ignoroval. Díval jsem se na to obecněji jako na sedan vs. hatchback.
Informaci, že to prodražuje normální Imprezu, jsem čerpal z oficiálních zdrojů, tak na tom snad něco bude. A dává mi to smysl. Na závoďáku klidně zbyde jen kostra karoserie, všechno vymění a stojí pak třeba 20 milionů. Ale pokud by tohle dělali i v běžné produkci, tak rovnou mohou dělat samostatný model. Tendence je toho co nejvíce sdílet, aby nemuseli na STI překopávat uložení tlumičů a všechny tyhle věci, které musí být tužší a odolnější, a spoustu dalších záležitostí, kterým nerozumím a neumím je ani vyjmenovat. Čím méně věcí museli speciálně pro STI předělávat, tím lépe pro jeho cenu a není pochyb o tom, že někde už tu Imprezu předpřipravili.
Tahle poctivost patří k tomu, co lidi na Subaru přitahuje. A je hodně drahá. I proto jsou homologační série normálně limitované. Z části je to také otázka jejich procesu výroby, jedna linka dnes dokáže dělat různá auta a v celkové bilanci se většinou vyplatí optimalizovat. Jsou to specifické problémy, do kterých není takhle zvenku moc vidět.
Záleží, o jakých závodech se bavíme, ale tam, kde nejsou nějak extra omezení na náklady, se civilní prvky moc nepoužívají. Problém není v tom, co lze snadno odmontovat a vyměnit, problém je právě základ, samotná karoserie. A ta jako taková těch 20 milionů neudělá. Vysokým standardem tedy pozvednou Imprezu, ale vrcholný závodní speciál na tom moc nevydělá. Je to relativně jedinečná situace a nejsem si jist, jak přesně tady ekonomika funguje.
Jak píšeš, je to specifický případ a těžko do toho přesně vidět. Jistá je jedna věc. Teď dospěli k tomu, že se jim to vyplatí dělat zvlášť. Impreza bude levnější a WRX bude nejspíš lepší sportovní auto, protože se nemusí vzájemně přetahovat. Sice na úkor universálnosti, ale snad se rozhodnou vyrábět pro zájemnce o rychlejší hatchback i Imprezu s nějakými 210 koníky. Kdyby končila na běžném atmosférickém dvoulitru, bylo by to smutné.
Pán Bůh zachovati tuto podobu do reálu a série ráčil................
ale nechvalme dne, před poradou vedení, které je schopno z krásného konceptu vypustit do světa ošklivku, která sice super drží na silnici a je na ježdění "boží", ale vypadá, jak frustrovaný neukojený kontrolor finančního úřadu na prahu Vaší kanceláře se slovy "to by bylo, abych tady něco nenašel..........."
Koncept se mi líbí, ale avizovaný motor zase tolik ne. Kdyby se pod kapotou objevil alespoň dvoulitr, bala by to jiná káva. Pořídit si STI a mít menší motor než Octavia RS by se mi moc nelíbilo... O dvoulitru bych ale určitě uvažoval a po posledních zkušenostech s Mazdou (hlavně přístupem importéra, ale i další - časem zde na auto.cz rozvedu) bych neváhal.
Japonská specifikace používá dvoulitr i dnes a podle mne je potentnější než 2,5, kterou nám strkají do Evropy. Ostatně Litchfield používá jako základ právě japonskou specifikaci, protože 2,5 je prý horším základem.
spíš dvoulitrové klony, z nichž při úpravě(která přežije) dostanou klidně k 250kW když na to přijde - takže počítejme něco kolem "standardních" 190-220kW.
Docela me zarazilo to, jak tady spousta lidi kritizuje design subaru. Me prijdou jejich auta nadherna. At uz uzasne legacy [odkaz] [odkaz] legendarni impreza [odkaz] neotrela tribeca [odkaz] , nebo prakticky libovolny model.
To naťuněné nové Legacy teda moc dobrý reprezantatnt není, nicméně s minulou generací souhlas, to je krásné auto. Pak už se mi jen líbí jen druhá generace Foresteru po faceliftu a pochopitelně se vždy otočím za jakýmkoliv STI, ale ne kvůli kráse v pravém slova smyslu.
Ale to jsme se smrskli na novodobou historii 90. let, ale ono takové SVX nebo Leone v některých generacích taky nevypadá špatně.