Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Porsche Cayman se dočká ostřejší verze

27 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mi ten cayman zacina uz pripominat carreru.... teda vonkajsim dizajnom ( ale aj vykonmi sa k nej tlaci ) .... mozno aj to je dovod preco carrera predava 25 tisic aut rocne a cayman sotva 10 000.... kto by si kupoval caymana ked carrera vyzera podobne a ma ovela zvucnejsie meno vo svete.... a vobec nevadi ze je drahsia ako cayman .... zakaznici znacky porsche peniaze neriesia

ten pristup k motoru je nenormalne genialne vyrieseny [odkaz] .. pan boh chran ked sa nieco potentuje

dik pekne... ja radsej MB SLK, Z4ku alebo Nissan Z370 :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nu (je pravda že) "přístup k motoru" OPRAVDU není "nic moc" - to je prostě cena za jeho umístění, které je pro jízdní vlastnosti IDEÁLní (lepší než u 911 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
len taky priklad.. niekto ti urobi tukes alebo mensi naraz niekde do zadneho blatnika zboku... a uz to schyta aj nasavanie aj motor... a vsetko okolo... velmi nestastne riesenie ... opravovat to asi nikto nechce ani v najhorsom sne....
gil54
Ale zase když to nakouří v kilu čelně do zdi, tak se "nasavaniu aj motoru" nic nestane. >😁 >😁 >😁
(Len taký príklad...... >😒] taký ťukes alebo menší náraz) >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
😄
_MT_
>😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No když to berete takhle, tak NEJ"šťastnějším" rešením konstrukce bude to nejOBYČEJNĚJŠÍ možné - taková škoda Octavia combi bude ze všech úhlů IDEÁL..
..ovšem nikoli auto, ale "přepravník" 😉
No a nej- AUTA (co se řízení/ovládání vozu týče) jsou přesně TAK(jako Porsche Cayman-ek)hle stavěná - nic lepšího NEexistuje...
PS: Myslím že "průměrný" majitel CAYMANu (LOTUSů apod.) by ne a Ne a (za nic) NEměnil.. 😄
_MT_
Nooo... Na syrovém autě s motorem uprostřed by se většina lidí zabila, kdyby se pokusili využít jeho schopností. Podle mne je auto s motorem vzadu ještě ovladatelnější. Stability moc nepobralo, ale míra kontroly je až neuvěřitelná.

Pro běžného člověka je na zábavu nejlepší FR. Nejméně zrádná koncepce a krásně si lze hrát s těžištěm. MR a RR jsou pro pokročilé až profíky. V syrové podobě také takové auto v showroomu nepotkáš, protože by majitelé strávili více času zády k cíli než pohybem vpřed. 😉 Možná by se zase něco naučili.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Prej motor vzadu je lepší jak uprostřed,větší blbost jsem ještě neslyšel, Porsche 911 má podobné rozložení vah jako staré audini,které byly těžké na předek,velká část motoru byla nad a před přední nápravou a díky tomu byl audini nedotáčivé,když motor posunuly za přední nápravu směrem do kabiny,byly audini mnohem lépe ovladatelné,kdyby tohle udělali s 911kou tak by se zlepšili jízdní vlastnosti,kdyby dali motor do prostřed,na místo toho motor nechyly tam kde je,nechali tam ty debilní zadní sedačky kde si stejně nikdo nesdne a protože kdyby u 911 posunyly motor doprostřed nefungovalo by to,protože by to museli tak předělat že už by to nebyla 911,tak proto raději přišli s novou modelouvou řadou,ktrá má správné umístění motoru a správnou koncepci a 911 nechali s motorem vzadu a dál se budou zabývat s problémem,kterým je motor vzadu, tím že dají 911ce 4x4 nebo jí prodlouží o 10 centimetrů problém nevyřeší. Cayman je lepší než 911 ve všech směrech akorát ještě musí vyhrát politicky
Ondris
Není to blbost.
S motory uprostřed moc zkušeností nemám (nejlepší byla stejně Previa), ale všechna ta auta mají společné jedno - jak to urveš, nic s tím nenaděláš. Na druhou stranu, 911 je těžká na zadek vždy a všude, takže v konečném důsledku je mnohem čitelnější.
_MT_
Proto jsou civilní sporťáky s motorem uprostřed laděné spíš do nedotáčiva. I 911 mají hodně utlumený charakter, tam tě zase vypeče to, že se ti zadek zhoupne kolem přední nápravy jak kyvadlo (právě to přidává na náhlosti a rychlosti). Je to zrádnost versus nestabilita. Nestabilitu vykupuje špičkovým výkonem na brzdy a skvělým zatížením hnané nápravy.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Přesně to kyvadlo u 911 je vražedné a to doslova,prostě jak to přeženeš už není cesty zpět,ale to co nezvládne 911 hravě zvládne Cayman, Cayman je hodně podceňovaný,ten nový to nandá většině 911kám a ten nový R všem 911kám
Ondris
Právě proto si myslím, že koncepce RR je pro nezkušeného přece jen o trochu lepší, než MR. Proti přetáčejícímu zadku pomůže ESP, ale co se stane s urvanou F458 jsme nedávno viděli na videu z Itálie 😄
Ale tady vařím z vody, jediná 911, s kterou jsem měl čest, má už devět let a se supersporty jsem se mohl projet jen velmi opatrně v rámci různých akcí na okruzích. Tak jako tak, ostrá jízda v Cliu V6 předface ve mně zanechala nesmazatelný dojem >😁
Nevím, jestli si v něm jel, ale dá se to popsat jako nedotáčivost, dobrý, dobrý, kolotoč. 😄
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Tak klio V6 je vražedné,je to jedno z mála aut s motorem uprostřed které se špatně ovládá na limitu,je to podobný jako ten golf s motorem uprostřed,tyhle auta byly stavěný jako předokolky a pak dal někdo místo zadních sedaček motor a pohon na zadní nápravu,nemůžeš to brát jako plnohodnotné auto s motorem uprostřed,Elise,Cayman,430,458,Mp412c,Ca… GT,Zonda,to jsou pro mě auta s motorem na správném místě,motor uprostřed má své kouzlo a dají se sním zvládnout situace,které s autem s motorem vzadu nejdou
_MT_
Rozhodně je lepší v tom, že tě netahá za nos. Prostě ti na rovinu řekne, že tě roztočí. Ale amatér skončí na kolotoči tak jako tak. 😄 Čím víc do historie jdeš, tím "horší" (pro milovníky lepší) 911 jsou. 991 bys klidně motor uprostřed věřil.

Řídil, skvěle praštěné autíčko, ale neřekl bych, že je úplně nejtypičtěji naladěné.
_MT_
911 už párkrát předělali od základů, strach z práce v tom není. A ano, s motorem uprostřed by to už nebyla 911. Uniká ti možná jeden detail, lidi, kteří milují 911, milují jejich charakter, což je právě to, co ti Cayman nikdy nedá.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
911 má charakter a Cayman má charakter,ale každy je úplně jiný protože každý je z jinýho těsta
_MT_
Když naboříš normální auto zepředu, tak se motoru nic nestane? Tys také komik.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Přesně tak 911 má motor na špatném místě a nespraví to 4x4 ani prodloužení 911 o 10 centimetrů
Avatar - Ham.
Ham.
Nechci ti do toho kecat, ale nebylo by lepší nalepit si další plakát Kia supersportu nad postýlku a neřešit opravitelnost tuctového vozítka Porsche?
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Souhlasím, nekecej do toho
_MT_
Kromě jména je tu ještě fakt, že i ten nejnadupanější Cayman (a to i ten nový) se všemi příplatkovými vychytávkami je pořád pomalejší než nejzákladnější Carrera. Navíc v číslech máš hlavně předchozí generaci, která nebyla tak pohledná, což přispívalo k pověsti Porsche pro chudé. Nakonec pro každý den je 911 příjemnější.

Vyzkoušel jsi tahle auta? Nic proti nim, mám je rád, ale Cayman je jen jeden.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Cayman má motor na správném místě a na limitu je dobře ovladatelný, 911 má motor na špatném místě a kope jako splašený kůň a jestli je Cayman pomalejší jak 911,tak je to jenom kvůli politice Porsche, Cayman je lepší jak 911ka
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Kdybych si vybíral auto podle toho jak se opravuje,koupil bych škodovku,tohle auto se ale kupuje srdcem ,pro vynikající jízdní vlastnosti a kvalitu Porsche a né proto jak se dostaneš k motoru

Argument že by sis raději koupil Z4 ,slk, nebo datsuna, protože se líp dostaneš k motoru je absurdní , směšný a hloupý, to si kup raději rovnou škodovku
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Cayman je jediná auto z produkce Porsche,které se výborně ovládá a zároveň i dobře vypadá. Ostatním modelům jedna z těchto dvou vlastností chybí
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Měl jsem Boxstra 1 generace a tak fajnově říditelné auto jsem doposud nezažil, motor uprostřed beru jako velké plus. Oproti předchozímu Porsche 944 S2 (motor vepředu a přes kardan poháněný zadek a váha 50:50) je Boxster o třídu lépe ovladatelný a i moje současné vozítko Mini Cooper R50 má do fun jízdy k Boxstru dost daleko
U 911 čím starší tím horší, myslím tím jízdní vlastnosti, od 996 řady s asistencí a lepší 4x4 je to už vcelku ok, ale stará 911 SC a 964 je pekelný auto viz nedávná nehoda u nás s řidičkou v staré 911...
_MT_
Právě temperament starých 911 je okouzlující. Ale rozhodně to není pro každého.