mi ten cayman zacina uz pripominat carreru.... teda vonkajsim dizajnom ( ale aj vykonmi sa k nej tlaci ) .... mozno aj to je dovod preco carrera predava 25 tisic aut rocne a cayman sotva 10 000.... kto by si kupoval caymana ked carrera vyzera podobne a ma ovela zvucnejsie meno vo svete.... a vobec nevadi ze je drahsia ako cayman .... zakaznici znacky porsche peniaze neriesia
ten pristup k motoru je nenormalne genialne vyrieseny [odkaz] .. pan boh chran ked sa nieco potentuje
dik pekne... ja radsej MB SLK, Z4ku alebo Nissan Z370 :yes:
Nu (je pravda že) "přístup k motoru" OPRAVDU není "nic moc" - to je prostě cena za jeho umístění, které je pro jízdní vlastnosti IDEÁLní (lepší než u 911 ;-)
len taky priklad.. niekto ti urobi tukes alebo mensi naraz niekde do zadneho blatnika zboku... a uz to schyta aj nasavanie aj motor... a vsetko okolo... velmi nestastne riesenie ... opravovat to asi nikto nechce ani v najhorsom sne....
Ale zase když to nakouří v kilu čelně do zdi, tak se "nasavaniu aj motoru" nic nestane. >:D >:D >:D
(Len taký príklad...... >:-[] taký ťukes alebo menší náraz) >:-[]
No když to berete takhle, tak NEJ"šťastnějším" rešením konstrukce bude to nejOBYČEJNĚJŠÍ možné - taková škoda Octavia combi bude ze všech úhlů IDEÁL..
..ovšem nikoli auto, ale "přepravník" ;-)
No a nej- AUTA (co se řízení/ovládání vozu týče) jsou přesně TAK(jako Porsche Cayman-ek)hle stavěná - nic lepšího NEexistuje...
PS: Myslím že "průměrný" majitel CAYMANu (LOTUSů apod.) by ne a Ne a (za nic) NEměnil.. :-)
Nooo... Na syrovém autě s motorem uprostřed by se většina lidí zabila, kdyby se pokusili využít jeho schopností. Podle mne je auto s motorem vzadu ještě ovladatelnější. Stability moc nepobralo, ale míra kontroly je až neuvěřitelná.
Pro běžného člověka je na zábavu nejlepší FR. Nejméně zrádná koncepce a krásně si lze hrát s těžištěm. MR a RR jsou pro pokročilé až profíky. V syrové podobě také takové auto v showroomu nepotkáš, protože by majitelé strávili více času zády k cíli než pohybem vpřed. ;-) Možná by se zase něco naučili.
Prej motor vzadu je lepší jak uprostřed,větší blbost jsem ještě neslyšel, Porsche 911 má podobné rozložení vah jako staré audini,které byly těžké na předek,velká část motoru byla nad a před přední nápravou a díky tomu byl audini nedotáčivé,když motor posunuly za přední nápravu směrem do kabiny,byly audini mnohem lépe ovladatelné,kdyby tohle udělali s 911kou tak by se zlepšili jízdní vlastnosti,kdyby dali motor do prostřed,na místo toho motor nechyly tam kde je,nechali tam ty debilní zadní sedačky kde si stejně nikdo nesdne a protože kdyby u 911 posunyly motor doprostřed nefungovalo by to,protože by to museli tak předělat že už by to nebyla 911,tak proto raději přišli s novou modelouvou řadou,ktrá má správné umístění motoru a správnou koncepci a 911 nechali s motorem vzadu a dál se budou zabývat s problémem,kterým je motor vzadu, tím že dají 911ce 4x4 nebo jí prodlouží o 10 centimetrů problém nevyřeší. Cayman je lepší než 911 ve všech směrech akorát ještě musí vyhrát politicky
Není to blbost.
S motory uprostřed moc zkušeností nemám (nejlepší byla stejně Previa), ale všechna ta auta mají společné jedno - jak to urveš, nic s tím nenaděláš. Na druhou stranu, 911 je těžká na zadek vždy a všude, takže v konečném důsledku je mnohem čitelnější.
Proto jsou civilní sporťáky s motorem uprostřed laděné spíš do nedotáčiva. I 911 mají hodně utlumený charakter, tam tě zase vypeče to, že se ti zadek zhoupne kolem přední nápravy jak kyvadlo (právě to přidává na náhlosti a rychlosti). Je to zrádnost versus nestabilita. Nestabilitu vykupuje špičkovým výkonem na brzdy a skvělým zatížením hnané nápravy.
Přesně to kyvadlo u 911 je vražedné a to doslova,prostě jak to přeženeš už není cesty zpět,ale to co nezvládne 911 hravě zvládne Cayman, Cayman je hodně podceňovaný,ten nový to nandá většině 911kám a ten nový R všem 911kám
Právě proto si myslím, že koncepce RR je pro nezkušeného přece jen o trochu lepší, než MR. Proti přetáčejícímu zadku pomůže ESP, ale co se stane s urvanou F458 jsme nedávno viděli na videu z Itálie :-)
Ale tady vařím z vody, jediná 911, s kterou jsem měl čest, má už devět let a se supersporty jsem se mohl projet jen velmi opatrně v rámci různých akcí na okruzích. Tak jako tak, ostrá jízda v Cliu V6 předface ve mně zanechala nesmazatelný dojem >:D
Nevím, jestli si v něm jel, ale dá se to popsat jako nedotáčivost, dobrý, dobrý, kolotoč. :-)
Tak klio V6 je vražedné,je to jedno z mála aut s motorem uprostřed které se špatně ovládá na limitu,je to podobný jako ten golf s motorem uprostřed,tyhle auta byly stavěný jako předokolky a pak dal někdo místo zadních sedaček motor a pohon na zadní nápravu,nemůžeš to brát jako plnohodnotné auto s motorem uprostřed,Elise,Cayman,430,458,Mp412c,Ca… GT,Zonda,to jsou pro mě auta s motorem na správném místě,motor uprostřed má své kouzlo a dají se sním zvládnout situace,které s autem s motorem vzadu nejdou
Rozhodně je lepší v tom, že tě netahá za nos. Prostě ti na rovinu řekne, že tě roztočí. Ale amatér skončí na kolotoči tak jako tak. :-) Čím víc do historie jdeš, tím "horší" (pro milovníky lepší) 911 jsou. 991 bys klidně motor uprostřed věřil.
Řídil, skvěle praštěné autíčko, ale neřekl bych, že je úplně nejtypičtěji naladěné.
911 už párkrát předělali od základů, strach z práce v tom není. A ano, s motorem uprostřed by to už nebyla 911. Uniká ti možná jeden detail, lidi, kteří milují 911, milují jejich charakter, což je právě to, co ti Cayman nikdy nedá.
Kromě jména je tu ještě fakt, že i ten nejnadupanější Cayman (a to i ten nový) se všemi příplatkovými vychytávkami je pořád pomalejší než nejzákladnější Carrera. Navíc v číslech máš hlavně předchozí generaci, která nebyla tak pohledná, což přispívalo k pověsti Porsche pro chudé. Nakonec pro každý den je 911 příjemnější.
Vyzkoušel jsi tahle auta? Nic proti nim, mám je rád, ale Cayman je jen jeden.
Cayman má motor na správném místě a na limitu je dobře ovladatelný, 911 má motor na špatném místě a kope jako splašený kůň a jestli je Cayman pomalejší jak 911,tak je to jenom kvůli politice Porsche, Cayman je lepší jak 911ka
Kdybych si vybíral auto podle toho jak se opravuje,koupil bych škodovku,tohle auto se ale kupuje srdcem ,pro vynikající jízdní vlastnosti a kvalitu Porsche a né proto jak se dostaneš k motoru
Argument že by sis raději koupil Z4 ,slk, nebo datsuna, protože se líp dostaneš k motoru je absurdní , směšný a hloupý, to si kup raději rovnou škodovku
Měl jsem Boxstra 1 generace a tak fajnově říditelné auto jsem doposud nezažil, motor uprostřed beru jako velké plus. Oproti předchozímu Porsche 944 S2 (motor vepředu a přes kardan poháněný zadek a váha 50:50) je Boxster o třídu lépe ovladatelný a i moje současné vozítko Mini Cooper R50 má do fun jízdy k Boxstru dost daleko
U 911 čím starší tím horší, myslím tím jízdní vlastnosti, od 996 řady s asistencí a lepší 4x4 je to už vcelku ok, ale stará 911 SC a 964 je pekelný auto viz nedávná nehoda u nás s řidičkou v staré 911...