...ze v lepsom pripade skoncite s dizajnovym umeleckym kuskom v servise. V horsom pripade budete mat v servise designovy paskvil.
Vel Satis a najma Avantime boli uzasne auta, Avantime je v mojej virtualnej garazi krasnych aut. Avantime je sice all form, less function a prieci sa zasadam KVALITNEHO dizajnu, ale koncept auta a jeho tvary su natolko sialene, ze akekolvek nedostatky idu stranou.
Len akoby Renault nevedel preniest kvalitu designu do obycajnej mechanicko/eletronickej kvality, inymi slovami, aby to vsetko fungovalo dlhsie nez pocas cesty zo Showroomu do Garaze.
Plakátově to poměrně dobře sedí. Dát si na zeď Apoštola na křídě, na to snad jedině silnej prášek na hlavu. Jiná situace je ovšem v případě reálné garáže. Tam bych ten prášek doporučoval víš komu? Ani to nemusím psát, viď... :-)
Abych však věcně neodbočoval. Design je poměrně náročná kategorie, a nyní mám na mysli adresáta, nikoliv tvůrce. Vnímání designu je "těžkým" kalibrem, vyžaduje jisté kvality, s nimiž se musíš povětšinou již narodit. Pokud tě zajímá, jak si právě v tomhle stojíš, nemusíš chodit nikam moc daleko, stačí když se podíváš jaká nosíš... kopyta. Ta ti o tvém "designu" řeknou v podstatě vše.
Co se týká Renaultu, osobně považuji model Avantime za jeden z vůbec nejhorších designových počinů Evropy. V souvislosti s tímto postojem by mně snad mohlo či dokonce mělo tešit, že Avantime dopadl jak dopadl. No... netěší mne to, jakkoli jsem vizuálně kritický, je mi francouzská estetika v komplexnější rovině, její vnímání, její akcenty poměrně blízká.
Tedy abych to upřesnil původní DS, 2CV, R4, R8, 406, fuego... to ano. Tam někde to také ovšem končí... :-!
mne to pripada ako dost sedliacky styl vyjadrovania. nevydrzal by som niekoho dlho pocuvat, keby hentak rozpraval. ak sa niekto nevie vyjadrovat normalne, tak nech sa radsej nevyjadruje vobec...
GTI tu napsal již stovky duchaplných textů, na které se ty - soudě už podle tvého pravopisu - nikdy nevzmůžeš. Takže si sám spočítej, jaká je asi šance, že tě coby stylistického arbitra budeme brát vážně...
....krásně vystiženo....!!! :yes: ....strykem z Mostu..... tímto ses ovšem pasoval za žvatlala a všechny své, i ty dost hodnotné, psanivo, jsi posunul směrem k deklu od žumpy. >:D;-) ....jen otázka: Jel jsi Satise? Avantajma? .... jen vynech puch kolem, prosím, a jen odpověz. ;-)
Jezdíval nám kdysi do firmy jeden interiérový architekt. Byl teplý a navíc měl Vel Satise. Navrhnul nám namísto hranatých pracovních stolů nějaké zcela nepraktické, předražené a nekvalitní stoly ve tvaru vejcoidu. Vyhodili jsme ho... co také s člověkem, který přijel rendlíkem :no::no::no:
Tak ste si radši sedli na traktorový turbodízl ve vochcávce, poplácali ste se po rameni, jak ste nadlidi, že nejezdíte ve Fr autě a odjeli vstříc novým zítřkům se spotřebou 4,5litru na sto a naklepanou * >:D Bravo :-)
Nic proti praktičnosti a stoly sem neviděl, ale něco hezkého nemusí být vždy praktické...
Aspoň to ten truľo čo tie titulky písal, mohol dať pozrieť nejakému Čechovi, aby tam nebolo toľko chýb. Alebo to písať po slovensky, jak mu jazyk narástol. Ale to by bolo asi aj tak plné hrúbok. Týmto len ukázal vlastnú hlúposť a obmedzenosť.
Aaaaaaaaaaaaaha, tak to máme černé na bílém.... nenávist k teplému architektu = nenávist ke značce Renault.... stoly jako vejcoid.... asi ti dal bídu na těch vejcojidech, že? .... mno a tys v tom viděl vztah a on bavendo.....ODTUD TEDY NENÁVIST K RENDLÍKU :-DDDDD
Ádo, je mi líto tvé zklamané lásky... ale už to nech plavat >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Než zas chytneš svůj klasický anti-GTI záchvat, zkus mi vysvětlit, jaký má ta tvoje otázka vztah k designu?
Tedy pokud by toho VelSatise či Avantima jel, nebo nejel - jaký to je pro vnímání designu rozdíl?
Řeč je totiž o designu.
Vynech ten puch kolem a odpověz ;-)
...vidím, že na "puch kolem" má tebe... gratuluji ;-) ...už delší dobu.
...původně jsem nechtěl psát vůbec a to z důvodu "mého klasického anti-GTI záchvatu... ale rozesmál jsi mě, to je kladná emoce, proto ti věnuji pár sekund a odepisuju. Pokud ze sebe dostaneš příště puch podobného puchenství, reagovat nebudu - nebudeš mi stát za to. Výběr je na Tobě, marijášku.
Tvůj problém, jiříku, je v tom, že vyšiluješ (jak jsi právě zde předvedl) a připadá ti to normální.
Já jsem tě na to jen upozornil, pokud ti to nedocvaklo, je to tvoje mínus...
v podstate suhlas, vnimam to tak isto, akurat si tam zabudol doplnit, ze ide o tvoje subjektivne vnimanie a mal by si pripustit moznost, ze kazdy ma ine vnimanie sveta. Niekot rad bloncky, niekto brunetky, niekto zrzave, kto ma krajsiu zenu? Dizajn je dost subjektivna vec.
Vím, že se mnou bude plno lidí nesouhlasit, ale pod pojmem šarm, pohodlí, elegance, si vždy představím Renault Vel Satis [odkaz] , Peugeot 607 [odkaz] a Citroen C6 [odkaz] . Ano, nikdy se jim moc nedařilo, ale stejně jsou to víc "luxusní" auta, než chladní Němci. A řeknu vám, že když jsem před domem parkoval Vel Satise nebo 607, vždycky jsem se pousmál a přál si, ať vydrží co nejdéle ;-) .
Mám stejný názor jako ty, také je mi bližší francouzská elegance než německá strohost. Hodně se mi líbí Citroen C6, je to velmi pohodlná a reprezentativní limuzína.
Obdivuji Renault, že měl odvahu vyrábět tak nevšední, revoluční a extravagantní vozy jako byl např. Avantime nebo Vel Satis. To v dnešní době, kdy automobilky šetří, šetří a šetří, je něco takového nepředstavitelné. Automobilky se snaží navrhovat vozy, které se budou líbit co nejvíce lidem, protože co si budeme nalhávat, design auta hraje velkou roli při výběru nového auta, zvláště pro ženy. Problém Avantime a Vel Satis byl ten, že většina lidí nepochopila design těchto aut a také jejich technické problémy nepodpořily jejich prodeje. Je to škoda. Má to alespoň výhodu pro majitele těchto aut, jejich auta jsou dnes na silnicích vzácná a nevšední. Potkat třeba v Brně Avantime je svátek.
V Brně jeden Avantime občas vidívám, neskutečné auto a klobouk dolů před majitelem, viděl jsem ceny ND :-)
Já v tomto Renaultu fandím. Je o ničem vyrábět šedé bezpohlavní kompiláty nároků a přání všech potenciálních kupců. Sice se takových aut hodně prodá, ale nic nepřinesou, nikam vývoj neposunou. Lepší vyrobit něco inovativního co se nechytne než vyrábět pořád to stejné.
Díky tomuto přístupu Renaultu nevznikl jen Avantime, ale třeba taky Twingo první generace, které je dodnes v mnoha ohledech nepřekonané. Úplně jiný přístup než konkurence a jak se povedlo!
Btw. tady to ještě není, ale Renault právě dělá nějaká propagační videa na moc hezký malý sporťáček s motorem uprostřed, jsem zvědavý, co z toho nakonec vznikne.
Já musím Renault za spolehlivost pochválit. Nikdy mě někde nenechal, do servisu jsem, kromě běžných garančních prohlídek, téměř nejezdil, ale jedna vtipná příhoda se mi stala. Ráno jsem přišel k autu, odemkl přes kartu, nasedl , zapnul rádio, nastartoval jsem, ale rádio se vypnulo a nešlo zapnout, když jsem motor vypnul zase naskočilo. Jinak za motor 1*(měl jsem 3.5 Turbo), sice to většinu času žralo 14l, dokonce při hodně svižné jízdě se mi podařilo i 26l, ale pokud jsem jezdil na okreskách, v pohodě za 9l. A to pohodlí, kde se hrabe M-B, BMW nebo Audi, hlavně ty křesla vpředu.
Já ti nevím, 607 měl strejda... a je to veskrze obyčejné auto. Nic proti, slušné obyčejné auto... ale německou konkurenci zásadně nepřevyšuje ničím.
Vel Satis je svébytný, ale zase nemá tu eleganci. Proporce MPV budiž, zadní světla jsou dokonce celkem sexy, vnitřek za 1, jenže ten čumák... ach jo, světla na výšku jen umocňují proporce toho auta, k tomu brutální maska, kterou Renault následně korigoval v rámci faceliftu...
C6, dobrá... přední převis byl docela obludný, vnitřek v šedé fádní... ale přesto, z dané trojky nejzajímavější auto, zaštítěné svou jinakostí... a ve světlé kůži se dalo žít i vevnitř.
Myslím, že je škoda, že se Fluence koncept nedostal do výroby jen s menšími úpravami, Trochu z něj se objevilo v Laguně Coupé, to je myslím zřetelné na první pohled, ale ten dramaticky nízký zadní blatník a celkové vyznění je jinde. Nepta by zase poskytla velmi pěkně tvarovanou záď nějakému velkému GT nebo i 4dv. kabiroletu, americký nádech tam je. Vel Satis koncept se mi líbí, je tak trochu z jiného světa, bohužel sériová produkce je něco diametrálně odlišného.
Začnem s kladnými vlastnosťami:
Motor 2.2i - na svoju dobu dostatočný výkon - BMW520i sa naň výkonovo jednoducho nechytal.
Interier, na svoju dobu skutočne luxusný a priestorný v koži, solídne spracovanie, kvalitné autio.
Jazdné vlastnosti: Auto relatívne dobre držalo na ceste, perfektné eliminovanie nerovností - doslova francúzsky mercedes.
Priestor: viac ako dostatočný.
A teraz to zlé:
Auto bolo škaredé ako nenávidená svokra, hrdzavelo na počkanie, elektronika si žila svojim životom.
Vlastnil som ho 3 roky, obralo ma o 10 rokov života.
Renault jednoducho NEMÁ na to, aby čo i len dosiahol do teritória D3.
Odporúčam kupovať iba najtvrdšiemu jadru masochistov.
A je jedno aký model...
Je dobré, že Renault robí v tejto triede štúdie - podstatné je, aby zostal iba pri štúdiách...
Ad. 1. Vlastnil. Zkušenosti jsou s: L GrantTour, 1, 9dCi, expr, 115tis.km. Spokojen. 3, koupení nové 2002, VS 2005, 62tis. jeden velký problém. VS 2,2 Priv. 210tis, bez problémů. Dále 4 dodávky 2xtraf, 2master. Určitě to nejsou auta pro masochisty, dnes spolehlivější než ...najdi si. 25ka byla v rodině ...možná jsi měl echt bazar, u nas no problém, nekazila se, nerezavela. Tak nemudruj. :-!
Velmi přesné! :yes: Před 20 lety jsem také ve své neskonalé mladické hlouposti vlastnil jednoho rendlíka a ještě teď, když si na to vzpomenu, se mi otvírá kudla v kapse.
Věta: Rendlíky "odporúčam kupovať iba najtvrdšiemu jadru masochistov." by měla vytesána do kamene!
Ve skutečnosti jste vy nejvíce propojen s Renaulty, protože o nich neustále hovoříte. Evidentně vám musely působit velké trauma, jehož jste se stal otrokem... běžný člověk by se k Renaultům už nevracel, ovšem vy k tomu máte jakési podivné důvody... inu, proti gustu žádný dišputát. Hezké Velikonoce :-)
V pořádku, nic si z toho nedělej. Tady je více individuí, jednoznačně nejvýjimečnější, mohu-li to tak podat, je komunistický kádrovák nickem GTI, zaměstnáním právník, který si zde vylévá nenávist ke všemu neVW. Řádku jeho posluhovačů není třeba komentovat, to jsou ještě větší zoufalci. Ten komunista je v psaní aspoň originální.
Pak je tu tento trapasák, který se věcně snad ještě nikdy nevyjádřil.
Další je psychicky nemocná Kylie a Topper.
Najde se mnoho dalších, diskuzi ale nesleduji a pokud ano, pak Dinar, MarTin, webpaja, white label, MT, Ham, Mig35, Hitman PB, lukas13, býval tu blackburn atd. Tito lidé o autech vědí dost, číst je není ztráta času, narozdíl od těch nemocných, co mají přístup na net.
Výborně!!! .... proto i má reakce byla asi říznější.... díky peet1980 ;-):yes: ...je fajn, když někdo, aspoň někdo chápe a nesnižuje se k různým "anti nickům" jako třeba mariáš... :-)
To, že auto hrdzavelo, nebol ten najväčší problém.
Najčastejšie problémy:
Auto si hocikedy po vypnutí motora zmyslelo, že nenaštartuje a po polhodine bez problémov naskočilo. Benzínu tam bolo vždy dosť.
Spustil si stierače a nedali sa zastaviť. Musel si vybrať poistku. Na druhý deň bolo všetko OK...
Asi 8 krát som opravoval spínaciu skrinku.
Niekedy sa nedalo zavrieť strešné okno a po chvíli sa zatvorilo samo.
Centrál si robil čo chcel. Auto sa dokázalo samo otvoriť.
Myslím, že popísané problémy sú viac, ako dostatočné na to, aby si človek povedal "nikdy viac".
O Renaultoch bolo známe, že majú divnú elektroniku - môžem to potvrdiť.
Kamarát mal s R21 podobné problémy. Riešil to kompletnou výmenou kabeláže.
Ja som sa toho auta radšej zbavil...
....mno, mi se u Satisu stávalo, že si elektrická paměť sedla vzpoměla na nějakou svou polohu a přirazila mě ve vzpřímené poloze až k volantu včetně pojezdu dopředu >:D >:D >:D ....myslím, že v čr je jen málo lidí, co si užili s rendlem to co já. Nicméně nikdy nedám dopustit na to, že umí auto vymyslet ať je friendly, kvalita zpracování a materiálů vždy, alespon u mě výborná - např. u satise - btw. interiér přesně jako na fotkcách tady ten světlý se světlým dřevem - žádné opotřebení, olupování, tak jak je to např. u passatu a pod. Kůže po 60ti tis. žádné proseděniny, praskliny...prostě jak nové, a to jsem tam místnil svých 97 kil cca. 30 x denně.Zvenku neotřelé, neobvyklé....
Ale napsat, že bylo škaredé jako nenáviděná svokra - zejména u R25 jsi dobře mimo. Proč jsi ho pak kupoval? ...nikdy jsem neměl auto, které bych viděl jako hnusné.
A to, jestli ren bude u studií nebo ne... Já doufám, že ne. Protože spoustu prvků z těchto studií uplatnili u menších, neluxusních vozů.... u kterých - to už zvládneš sám ;-) Takže, za tyhle luxusní studie a i za jejich luxusní produkci patří jednoznačně velké Děkuji...
Hitman, chapem co myslis :-) to co si popisal vsetko ti aj doslova verim. Len pisem ze na zaklade jedneho problemu auta zpred 20 rokov nemozes hodnotit automobilku lebo je to ako hodnotit skodovku na zaklade 120L.. Chapeme sa? ja si myslim, ze dnesne auta plne elektroniky si uz vsetky ziju tak trochu vlastnym zivotom a pomaly uz mas RJ aj na kozene potahy..
Že nelze podle zkušeností s jedním kusem hodnotit celou produkci určité značky je samozřejmě pravda.
Na druhou stranu příklady ke srovnání v podobě Favoritu, nebo dokonce Š 120L, nejsou zrovna kosher. Francie totiž po II. svět válce nespadala pod sovětskou zónu a tím pádem ani produkty této francouzské automobilky nebyly deformovány socialistickou želaznou oponou trhu v rámci RVHP.
Procetl sem si celou diskuzi a mam dojem, ze je tu par lidi, kterym se Avantime nebo Vel Satis libi. Jako zhruba 0,001 % populace si tim padem mysli, ze jsou neco extra. Ze si muzou rikat designovi guru a kazdy, kdo napise, ze Avantime (potazmo vsechno z Francie) je hnus, je hned automaticky prizdisrac, s jeho pristupem bysme byli jeste na stomech a podobne.
Zamyslete se nad sebou.
Mi osobne se se na Vel Satis spis nez vuz samotny libi predevsim jeho odlisnost. Jinak to zas takova pecka neni.
On je rozdíl kritizovat vše francouzské a dělat ze sebe kašpara jako někteří, kteří Renault znají jen z vyprávění Pepy z hospody, kterýmu se před XY lety vysypal megán a potom vyjádřit nesouhlas s designem jednoho modelu značky a polemizovat nad tím ve slušnosti bez nadávek. První skupina lidí ať si nasedne do skvěle spolehlivého koncernu, který mají určitě v garáži a odjede. Druhou skupinu respektuji, i když je tu jen málo těch, kteří se opravdu vyznají.
Já Renaultu fandím a ani Avantime, nebo Vel Satis mě k srdci nepřirostl.