Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Podvozek Škody Octavia III: Vlečená zadní náprava nebo víceprvková?

Bohatý i chudý může být podvozek nové octavie. Čím se blýskne dražší a co musíte s levnějším oželet? Na odpověď se ptáme českých silnic po zimě.
Zpět na článek
1. 4. 2013 08:38
1. 4. 2013 09:59
1. 4. 2013 10:02
1. 4. 2013 10:17
1. 4. 2013 17:06
1. 4. 2013 12:16
1. 4. 2013 15:38
1. 4. 2013 16:58
1. 4. 2013 17:10
1. 4. 2013 17:13
1. 4. 2013 17:10
1. 4. 2013 17:13
1. 4. 2013 17:23
1. 4. 2013 17:35
1. 4. 2013 17:51
1. 4. 2013 18:05
1. 4. 2013 20:22
1. 4. 2013 19:42
1. 4. 2013 19:46
1. 4. 2013 19:49
1. 4. 2013 20:11
1. 4. 2013 21:19
3. 4. 2013 19:34
4. 4. 2013 11:12
2. 4. 2013 00:21
2. 4. 2013 09:30
3. 4. 2013 19:50
1. 4. 2013 19:42
1. 4. 2013 19:47
2. 4. 2013 20:59
3. 4. 2013 19:56
4. 4. 2013 00:02
1. 4. 2013 09:59
1. 4. 2013 10:13
1. 4. 2013 10:30
2. 4. 2013 09:51
1. 4. 2013 14:40
1. 4. 2013 10:03
1. 4. 2013 10:09
1. 4. 2013 23:20
2. 4. 2013 17:14
1. 4. 2013 14:42
2. 4. 2013 16:27
3. 4. 2013 14:58
1. 4. 2013 10:16
1. 4. 2013 10:32
1. 4. 2013 10:57
1. 4. 2013 13:53
1. 4. 2013 11:09
1. 4. 2013 12:54
1. 4. 2013 13:03
1. 4. 2013 13:13
1. 4. 2013 13:49
1. 4. 2013 14:02
1. 4. 2013 14:07
1. 4. 2013 18:44
1. 4. 2013 14:51
1. 4. 2013 16:06
1. 4. 2013 16:32
1. 4. 2013 19:55
1. 4. 2013 20:48
2. 4. 2013 16:43
2. 4. 2013 17:57
2. 4. 2013 18:19
2. 4. 2013 18:26
1. 4. 2013 16:19
1. 4. 2013 17:47
1. 4. 2013 20:58
1. 4. 2013 23:08
2. 4. 2013 10:15
1. 4. 2013 22:05
1. 4. 2013 22:35
2. 4. 2013 11:09
2. 4. 2013 17:02
2. 4. 2013 17:46
2. 4. 2013 18:32
3. 4. 2013 01:15
3. 4. 2013 14:04
2. 4. 2013 18:26
3. 4. 2013 09:37
3. 4. 2013 10:44
3. 4. 2013 14:28
3. 4. 2013 18:08
4. 4. 2013 10:59
3. 4. 2013 15:05
3. 4. 2013 15:52
3. 4. 2013 17:43
1. 4. 2013 08:38
bez ESP
aspon ze to ESP je tam v zaklade, bez neho by to pri vlecnej naprave take ruzove nebolo, aspon podla tento recenzie

p.s: ale stve ma ze Skoda tvrdi ze vlecna naprava nema na kvalitu jazdy vplyv, to je proste klamstvo
Rozbalit vlákno
1
1. 4. 2013 15:36
Re: bez ESP
Už jste s ní jel osobně? Nebo jen soudíte podle toho co jste si kde přečetl? Méte pocit že bez ESP by auto odlítlo ze silnice >:D :no:
1. 4. 2013 09:59
PR
Clanok si objednala Skoda,aby niekto "nestranny" "odborne" dokazal,ze i ked lacnejsia konkurencia jazdí na multilinku...koncern ma genialne riešenie v podobe "naozajfingujucej" lacnej tyčky!...keby sa im to aspon na tej cene prejavilo...ale usetrene prachy daju do PR :-)
Rozbalit vlákno
30
Avatar - petrumr
1. 4. 2013 10:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
1. 4. 2013 10:17
Re: PR
Nic proti Škodě, ale ty jejich vyčuraně nahnané litry kufru sou taky moc hezké.. >:D Reálná využitelnost je pak nízká..
Avatar - petrumr
1. 4. 2013 17:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 4. 2013 12:16
Re: PR
Trebars i30/Cee'd? Ono na bezpecnost a jazdny komfort ma vacsi vplyv typ napravy, nez to ci disky kolies su plechove alebo "hlinikove". Ale chapem, ze pre pozerov je dolezitejsi vzhlad. Nuz, "kazdemu co jeho jest", vravievali uz habsburgovci...
1. 4. 2013 15:38
Re: PR
Tak zrovna u Ceeda a i30 je multilink děs, bída a utrpení.
Avatar - dal
1. 4. 2013 16:58
Re: PR
Už jsi s tím jel ty chytrolíne? Podvozek u i30 a Ceedu patří k tomu lepšímu mezi kompakty. Když bezprostředně přesedneš s i30 1,6CRDI do OIII 1,6TDI tak si myslíš, že jsi se vrátil o 10 let zpátky, osobní zkušenost. Doporučuji se povozit a pak kecat.
Avatar - petrumr
1. 4. 2013 17:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 4. 2013 17:13
Re: PR
Každý kdo měl před tím tu čest třeba s Focusem byť první generace nebo golfem s víceprvkem :-! Ten kdo jezdil léta v 15 let starém střepu a pak si sedl do Ceeda je to samozřejmě rozdíl dvou tříd
1. 4. 2013 17:10
Re: PR
Ano jel. Víceprvek u DUA H/K je velmi špatně odladěn. Kterékoliv jiné auto dané je na tom o poznání lépe. Když se svezeš s O III s multilinkem budeš mluvit jinak. Tak se zkus svézt Ty a pak kecat. Pleteš tady jablka a hrušky respektive multilink a kliku :-! Vámi opěvovaný multilink například ve 407 při přejetí spáry se zadní náprava jako by o něco zasekla, auto se divně zavlní, žvejkne to samé MB SL. Je to o tom kdo to jak dokáže odladit. Buď je to na komfort nebo na jízdní vlastnosti obojí lze max. u nastavitelného podvozku.
Avatar - dal
1. 4. 2013 17:13
Re: PR
Např. tester p.Janda na Autoforu
Avatar - dal
1. 4. 2013 17:23
Re: PR
Nebudu se s tebou přít. Měl jsem Focus I,II a máme doma GolfVI. Když by jsem měl srovnávat tak na kvalitu jízdy je i30 nejlepší, rychlostně FocusII.
Kdyby jsi pořádně četl, tak jsem mluvil o OIII 1,6TDI a ta má kliku, OIII s multilinkem jsem ještě nejel takže srovnávat nemůžu. Nevím jaké jablka a jaké hrušky ale ty skáčeš z jedné věci na druhou a nevím proč sem pleteš 407.
Jinak je mi jedno jaká je náprava ale jak se chová na rozdíl od OIII jsou Astra nebo Civic OK.
1. 4. 2013 17:35
Re: PR
Právě proto že srovnáváš OIII s klikou s Korejci s víceprvkem tudíž jablka a hrušky. 407 jsem uvedl jen proto že mutlilink je pro tebe a tobě podobné modla. Kdyby byl horší než tuhá náprava tak je to stejně jedno jelikož "já" mám mutilink woe a co je víc. Úsměvné vážně >:D Navíc jsme s OIII s klikou najel přes 300 km a můžu říct že je mi bližší než OII s víceprvkem. Hlavně díky většímu rozvoru i rozchodu kol....
Avatar - dal
1. 4. 2013 17:51
Re: PR
Asi se nedomluvíme ale to nevadí. Jestli jsi tak bystrý jak si myslím tak ti asi nedojde o kom se píše : přeposilované řízení jde pěkně zlehka a je super při parkování, špatně dávkovatelné brzdy jsou ostré brzdy, prkený podvozek je sportovní, nudný design je nestárnoucí, vlečná náprava je lepší protože je lehčí a řidič stejně nic nepozná, že auto je úzké je výhoda ve městě a při parkování zejména v garáži, více jak dvouletá záruka je klamavá reklama, tvrdé plasty ale výtečně slícované, chyba je u dodavatele, my nabízíme kulanci i po záruce atd.
1. 4. 2013 18:05
Re: PR
Došly ti argumenty že odbočuješ? :-!
Avatar - Katikakus
1. 4. 2013 19:42
Re: PR
Podvozek i30 ci Ceeda samozrejme zadny des neni. Kdo tvrdi neco takoveho, celkem evidentne nevi o cem mluvi nebo zamerne lze. Podvozek obou vozů patri k tomu nejlepšímu co se dá dnes koupit.
1. 4. 2013 19:46
Re: PR
Je špatně naladěný torufnu si říct že by bylo lepší kdyby měli kliku než multilink.
Avatar - Katikakus
1. 4. 2013 19:49
Re: PR
Kecy, v životě si s ním nejel nebo zamerne lzes. Tyhle pohádky ti zbasti mozna na novinkách, sem chodí lidi, kteří seo auta zajímají a tem budeš s nimik smíchu... 8-s
1. 4. 2013 20:11
Re: PR
Tak si přečti test na autoforu. A nedělej zde ze sebe hlupáka. A s tím že tady se scházejí lidé kteří autům rozumí jsi mě pobavil. Nějakou dobu jsem jen tiše sledoval co se tady děje. Můžu říct že to bylo mnohdy lepší než si číst nějaký vtipy. >:D . I mnoho mých kolegu jste byli schopní rozesmát
Avatar - dal
1. 4. 2013 21:19
Re: PR
Myslel jsi ten test i30 1,6CRDI neuvěřitelně dobré od Jandy?
3. 4. 2013 19:34
Re: PR
Ne nemyslel jsem nového Ceeda.
Avatar - Katikakus
4. 4. 2013 11:12
Re: PR
To mysleni ti ale moc nejde..
Avatar - Katikakus
2. 4. 2013 00:21
Re: PR
Práve test na autoforu nešetrí na adresu podvozku superlativy a hodnotí ho jako neuvěřitelně dobrý.
Jsi tady první den a už jsi všem k smíchu...

Ten samy autor v testu OIII oznacuje jeji podvozek ve srovani s i30 jako nekonkurenceschopny.

Jako vecerni cteni pak doporucuji primy srovnavaci test: [odkaz]

Zejmena cast venovana jizdnim vlastostem je velice vyzivna.

Hlupáka jsi tady ze sebe udelal asi 15 minut od registrace, což je myslím místní rekord. Gratuluji... >:-[] :no:
2. 4. 2013 09:30
Re: PR
To se tu zase vyloupnul novej jouda...čemu se divit, když mu do garáže nepřijede nic jinýho než šáde, tak je z toho pak unesenej... :no:

V životě jsi nejel ničím jiným než škodovkou a 407...o všem ostatním nemáš nejmenší páru... :no:

Jak rychle jsi si ten účet na auto.cz založil, tak si ho prosím tak rychle zase zruš... :-!
3. 4. 2013 19:50
Re: PR
To víš hlavně že ty jseš tady nejchytřejší. Odkud z internetu čerpáš své teoretické vlastnosti? Na praktické se ani neptám jelikož jsou nulové. Frajírky kteří sbírají rozumy na forech jak se u čeho maže servis, jak si nastavit rozvody tady. Jsou pak ti nejchytřejší. až se ty svezeš Novou Octavii tak tady plácej rozumy ano? Nemluvil jsem o podvozku nového Ceeda, jelikož o tom tady něco jen málo kdo. Posledních modelů jezdí jak máku a to že jsou zase o kus dál je mi jasné. Poukazoval jsem jen na to že nepoznáte jakou nápravu auto má dokud vám to někdo neřekne a na to že multilink je zde pro 99% rádoby řidičů a znalců modla. Až budeš mít 12 let praxe jako automechanik a najeto 400 tkm. Tak se ozvi a můžeme pokecat. Do té doby s tady prosím bav se sobě rovnýma. Mimochodem jsem díky své práci a dovozu aut na přání jezdil a nejezdil X kilometrů s auty o kterých se tobě maximálně zdá. A většina jih není tak dobrá jak by se zdálo. Je úplně jedno jestli je to BMW, MB, Jagár, Porsche, Volvo ani H/K atd a o VW ani nemluvím.
1. 4. 2013 19:42
Re: PR
No jeden "losí test" som s Ceedom zvládol ..... a prežilo som ja i ten chlapík čo mi so svojou károu vliezol do dráhy ....

A ten "test" bol naozaj dosť "tvrdý" o malom polomere ... neveril som, že nepôjdem do hodín či do šmyku .... ale podarilo sa .... takže ja som spokojný ....

:-!
1. 4. 2013 19:47
Re: PR
Poděkovat musíte ESP ne multilinku ;-) .
2. 4. 2013 20:59
Re: PR
ESP nemám .... takže tým to asi nebude ....

Samozrejme na to malo vplyv viac vecí .. určite i to, že vždy si kupujem lepšie pneumatiky a mením ich už, keď majú pod 4 mm ...
Avatar - petrumr
1. 4. 2013 09:59
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ozzman
1. 4. 2013 10:13
Re: vlečenou
To neni jen o nějaký ostrý jízdě, ale o komfortu z jízdy. Projeď si povrchově nerovnou ulicí v jakémkoliv městě (popřípadě okrskou) s autem s vlečkou a pak s multilinkem...

V autě s vlečkou budeš na sedadle poskakovat jak na trampolíně..

Záleží taky jak je ten multilink udělaný. Třeba OII ho má, ale oproti autu střední třídy s multilinkem to je pořád rozdíl.
Avatar - del42sa
1. 4. 2013 10:30
Re: vlečenou
třeba já mám (jako druhé auto) Citroen C5 2.0 HDi s vlečenou zadní nápravou a rozhodně na sedadle jako na trampolíně neposkakuju ;-)
Avatar - Ozzman
2. 4. 2013 09:51
Re: vlečenou
Já měl Lagunu II s vlečkou a byl to fakt rozdíl hlavně na 17 palcovejch kolech, zvláště na podélnejch nerovnostech.
Avatar - petrumr
1. 4. 2013 14:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 4. 2013 10:03
Realita
Rozpraval som sa uz asi so 5-6 ludmi, ktori uvazuju nad kupou novej Oktavky....ani jeden z nich nikdy nepocul o nejakych rozdielnych napravach. Po mojej otazke, ci si to auto dopredu aspon vyskusaju, mi skoro (az na jedneho) povedali, ze nie :-! . Vzdy mali Skodu a boli spokojni. Domnievam sa, ze podobnych kupcov ma Skoda drvivu väcsinu. Zaujimave, ked som sa na to pytal mojho predajcu Kia-Mitsu. U Kia si vyzaduju skusobne jazdy asi 90% zo zaujemcov, u Mitsu asi 60%.
Rozbalit vlákno
6
1. 4. 2013 10:09
Re: Realita
Teď jsi na to kápnul ;-)
Dalším důvodem je to, že většina řidičů to auto prostě "vyfasuje".
Avatar - Choochoo
1. 4. 2013 23:20
Re: Realita
U Octavek to nikde neresi. Co znam pribuzny, kamose resili jen velikost kufru a tam zmena k horsimu neni ;-) Tak proc tam montovat neco co nikdo neresi ;-)
2. 4. 2013 17:14
Re: Realita
Výborná poznámka. :yes: Chápu, že se zde sejde (měla by) komunita lidí, kterou auta zajímají trochu více než jako spotřební zboží, ale o to víc je třeba rozlišovat osobní pocity/dojmy/potřeby vs. realitu trhu a té které značky. Čekat od Škody jako běžného mainstreamu nějaký extra vyladěný podvozek je trochu naivní. Zákazníky to očividně nijak extra nezajímá a to že v MB vědí, jaké mají zákazníky ukazují prodeje. Nikdo nikoho nenutí kupovat škůdku z bolky. To, že toto není až taková priorita ukazuje známá statistika BMW a to, že si velké procento řidičů 1er myslí, že řídí předokolku. A to bych u BMW čekal více entuziastů. Holt, realita trhu.
Avatar - petrumr
1. 4. 2013 14:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 4. 2013 16:27
Re: Realita
Pouze některé naftové agregáty . To byla taková jeji smutná epizodka, nejdřív zkusily 2,0TDI od VW a udělali s tim prů..., tak pak vzali 2,2 od PSA a taky problémy. Současné motory jsou už jejich(třeba super 1,8 D Mivec) a že by na autech bylo něco jiného zásadní francouzského? Prozraď nám to prosím.A jestli tím narážíš na ASX, tak je spíš otázka, jestli zákazníci Pevgeotu či citroenu ví, že si kupují mitsubishi >:-[]
3. 4. 2013 14:58
Re: Realita
Myslím, že zákazníci to vědí, proto jsou prodeje těchto modelů u francouzů nízké.
1. 4. 2013 10:16
...
Články ze SM jsou čím dál lepší, ten dnešní dokázal nahradit i aprílové vtípky. Tolik eufemismů najednou se jen tak nevidí. :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - šmoula nešika
3. 4. 2013 08:18
Re: ...
Možná ano, ale pořád lepší než: [odkaz]
Avatar - del42sa
1. 4. 2013 10:25
zkrutná příčka
a tak zatím co u jiných je tuhá příčka kritizovaná, u Škodovky jsou kluci tak šikovní, že jejich zkrutná příčka je skoro stejně dobrá jako víceprvková zadní náprava. Bravo VW >:D :yes:

Nezbývá než jen němě zírat s otevřenými ústy a obdivovat genialitu "vudce". :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2013 11:02
Re: zkrutná příčka
Zajímalo by mě, zda jsi se také v obou verzích projel, a v čem konkrétně byly tvé dojmy odlišné.
1. 4. 2013 15:06
Re: zkrutná příčka
a preco ten multi skoda montuje do 1,8TSI? Len tak pre srandu? Ono to vyznam asi bude mat...a nestaci len tyčka. :-!
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2013 15:22
Re: zkrutná příčka
O tom jsem nikdy nic nenapsal. Já se ho jen ptám, podle čeho usuzuje, že v testu nebyla "tyčka" zkritizována dostatečně.
Avatar - vabis
1. 4. 2013 10:26
degradace automobilového HW na úkor levnější elektroniky
I z textu, který "musí" být vybalancován celkem kladně si zde stačí vyzobat 2 věty, cituji:

1) která se v limitních situacích chovala poněkud záludně.
2) daň na komfortu jízdy, poněkud vybočujícím z úrovně nastavené konkurencí

a pak se mi smějte, že kritizuji. VW zkouší, kam až se dá zajít. Je na zákaznících, co si nechají líbit. Např Rapid má teď najednou taky Fresh edition, no pak že to nejde. S tím je to podobné! Ono ESP je levnější a marketingově atraktivnější, než v tichosti udělat normální podvozek.

PS: foto č5, vlevo nahoře, ale ale, copak to tam je? žeby už to hnilo? na foto č1 stav výfuku, mno taky začíná postupovat
Rozbalit vlákno
9
1. 4. 2013 10:56
Re: degradace automobilového HW na úkor levnější elektroniky
Nejlepší větu jsi asi přehlédl : "Nikoho by nemělo překvapit, že náročnější podvozek má v některých ohledech navrch." :-)
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2013 11:01
Re: degradace automobilového HW na úkor levnější elektroniky
Ta první věta ale nepopisuje současnou Octavii.
1. 4. 2013 15:49
Re: degradace automobilového HW na úkor levnější elektroniky
Kdyby jsi tomu alespoň trochu rozuměl tak nenapíšeš vlevo nahoře, ale na nápravnici v místě uchycení ramene. Třeba. Navíc je vidět že s tím někdo někde štřejchnul a odřel se z nápravnice lak. Nemusíš mít strach než tohle dojde do nebezpečného stavu tak za 30 let auto už nebude ani jezdit. A co se týče toho výfuku, naprosto běžný jev kdy se ochranný nástřik zahříváním zbarví. Není to výsadou Koncernu VW nýbrž se tak děje u všech značek která ochranné nástřiky používají.
1. 4. 2013 21:37
Re: degradace automobilového HW na úkor levnější elektroniky
konečně někdo normální :yes:
Avatar - Katikakus
2. 4. 2013 00:28
Re: degradace automobilového HW na úkor levnější elektroniky
Jste se kluci hledali... >:-[]
3. 4. 2013 19:33
Re: degradace automobilového HW na úkor levnější elektroniky
Máš s něčím problém experte našrocenej s wikipedie :-!
Avatar - Katikakus
4. 4. 2013 11:11
Re: degradace automobilového HW na úkor levnější elektroniky
Nauc se cesky, mudrlante...
4. 4. 2013 20:26
Re: degradace automobilového HW na úkor levnější elektroniky
Můžeš mi odpovědět?
Avatar - Katikakus
7. 4. 2013 07:29
Re: degradace automobilového HW na úkor levnější elektroniky
Uz jsem ti odpovedel. Ze si sedis na kabelu je tvuj problem... 8-s :no:
1. 4. 2013 10:32
Klid lidi
Octavii s 2,0tdi jsem měl od škody půjčenou v rámci firmy na test musím říct, že auto mi nikterak nepřišlo, že by jsem poskakoval jak na tramoplíně což takovou blbost tu jeden z Vás píše. Ani nebylo znát nějaké drncání. Vše bylo komfortní i když člověk co má audi si vzadu trošku stěžoval, že by to mohlo být lepší, ale že to je jde.

Ještě dodám, že se nejdřív svezte a pak začněte kritizovat a škoda že to není jako na FB kde pak člověk koukne a vidí jak somrák má 30 let starej vrka od bmw,vw, hondy atd. za 5-10 tis v šílenym stavu a píše jak je škoda špatná a přitom je 1000x lepší jak jejich auto.
Rozbalit vlákno
0
1. 4. 2013 10:36
Osvědčená klasika na svátky
Včera prodej Alfy Volkswagenu, dnes zadní náprava na Octavii. To je stejné jako na Vánoce Mrazík a Princezna se zlatou hvězdou na čele. Čekám ještě něco o záchraně Saabu. :-)
Rozbalit vlákno
2
1. 4. 2013 10:54
Re: Osvědčená klasika na svátky
:yes: >:-[]
3. 4. 2013 15:04
Re: Osvědčená klasika na svátky
žeby to náš svatý koncern koupil i letadly ;-) Konečně by měli pořádnej motor >:-[]
1. 4. 2013 10:42
Moje srovnání
Mám doma 2.0 Tdi předchozí generace. Před pár lety jsem přešel na pružiny Eibach (-3cm a trochu tvrdší). Když bylo auto v servisu, dost jsem přemýšlel, jestli jsem z toho nenechal udělat kostitřas, kterej bez drhnutí neprojede polní cestou, nebo snad do garáže. Opak byl pravdou. Pružiny ve spojení se sériovými tlumiči a 17" fungují dokonale a dost komfortně. Takže když jsem si na 2 dny půjčoval novou trojku, byl jsem na tohle srovnání dost zvědavej. Víc k tomu je na moje.auto, ale ve zkratce musím říct, že to zklamání nad komfortem jizdy trojky bylo obrovský. Všechno ostatní OK a opravdu o generaci dál, ale na to, aby to stálo jen v garáži je to dost drahá sranda. Je to krok zpět a trochu chápu, že to novináři nezkritizujou na plnou hubu, protože chtějí auta testovat dál a pokud by byly moc kritický, tak jim nejspíš automobilky ty auta na testování nedaj, nebo s dost velkým zpožděním, což nechtěj riskovat :-(
Rozbalit vlákno
2
1. 4. 2013 11:34
Re: Moje srovnání
Souhlas Pedro.
Onehdá jsem jel s O II TDíčkem 2000 km za 2 dny až na jih Itálie. Téměř žádná únava u řidiče ani posádky. A protože s O II s Multi Linkem jsem najel asi 125 t. km potvrzuji tvoje zjištění ohledně O III. Je to opravdu zklamání. Po svezení s 1,6 Tdi ve městě bych to v dvoulitru s vlečenou nápravou určitě za ty peníze nechtěl !
1. 4. 2013 13:55
Re: Moje srovnání
Benzin by mel mit komfortnejsi podvozek, takze takova 1.4 TSI by mohla uspokojit. A to je jedine dobre. Kdyz uz musime cichat ten smrad naftaku, at to majiteli aspon drnca.
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2013 10:57
Řešení
To je pořád keců kolem zadní nápravy, přitom stačí hodit do kufru 300 kilo a je po problému. >:-[]
Rozbalit vlákno
2
1. 4. 2013 13:53
Re: Řešení
Jestli prave zbytecne velka nosnost neni ten problem. Octavia uveze asi o 30 kg vic, nez koncernovi sourozenci, takze by me zajimalo, jak by fungovala napriklad s pruzinami a tlumici z golfa ci leona, kteri nejsou dimenzovani na takovou zatez.
Avatar - volvo s60
3. 4. 2013 14:56
Re: Řešení
To je nějaká další verze příplatkové výbavy? Kolik to koštuje? >:D
1. 4. 2013 11:09
Deravé cesty
Pri dnešnej kvalite ciest by bolo dobré, ak by sa takto porovnávali aj iné autá - napríklad Auris vs. Leon (Ceed, Megane, Focus...).
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ham.
1. 4. 2013 11:32
Re: Deravé cesty
Není celkem co porovnávat. Multilink je ze své podstaty, pokud konstruktér něco zásadního nezmrví, lepší řešení než vlečená ramena. Takže multilinkové řešení pojede vždy lépe než vlečka a rozdíl se pozná právě na horších cestách. Nakonec výše uvedený článek přesně popisuje jaké jsou rozdíly. Popsané chování a rozdíly platí obecně pro jakékoliv auto/výrobce. Pro někoho jsou ty rozdíly zásadní a do vlečky by nevlezl. Pro někoho jsou zcela nezajímavé a uvítá 50 litrů v kufru navíc (pokud se výrobce rozhodne úsporu místa daného implementací vlečky využít ve prospěch kufru, což není případ Octávie, tam je to jen o ceně). Každý si holt musí umět vybrat.
1. 4. 2013 11:31
na co multilink ?
Já se ani nedivím, že Škodovka dává multilink pouze do silnějších verzí. Jak už tu zaznělo, pro naprostou většinu lidí kteří si Octavii pořídí je šumafuk jakou má auto zadní nápravu a jistě nebudou ani schopný to v reálu poznat. Navíc jako bonus je u vlečených ramen jednoduchost konstrukce a tím i nižší náklady na budoucí opravy a na to by podlě mě slyšelo daleko víc kupců než na multilink. To že multilink není všelék dokládají Francouzi. Peugeot a Renault jsou mistři v ladění podvozků s "pouze obyčejnou torzkou". Multilink má smysl u aut střední a vyšší střední třídy cestovního charakteru kde jde o komfort při delších cestách dálničního typu.
Rozbalit vlákno
9
1. 4. 2013 12:11
Re: na co multilink ?
Ten rozdiel spoznas v kritickej situacii, ked budes musiet niekedy urobit na ceste "losi test". V takej chvili rozdiel medzi multilinkom a torznou prieckou moze znamenat rozdiel medzi bezpecnym obidenim prekazky, a havariou. Alebo medzi zivotom a smrtou...

Rozdiel tam je, a je zbytocne to zakryvat alebo ospravedlnovat. Kral je skratka nahy, a nema zmysel rozpravat donekonecna, ake ma nadherne priesvitne saty...
1. 4. 2013 13:51
Re: na co multilink ?
Prave kvuli tem losim testum ma octavia tvrde perovani, coz je znat na komfortu a dost cile ESP.
1. 4. 2013 14:11
Re: na co multilink ?
To vsak nic nemeni na tom, ze pri prudsom manevri sa jej dviha vnutorne zadne koleso z vozovky. Ani ESP s tym nic nenarobi, pretoze je to nasledok polo-nezavisleho zavesenia...
Avatar - Choochoo
1. 4. 2013 23:17
Re: na co multilink ?
koncern ma ty torzky vsechny vzadu hodne tuhy, kola se u testu zvedaj vsemu, Rapidu, OIII i Golfu.
2. 4. 2013 11:31
Re: na co multilink ?
To je pekna kravina. Polonezavisle zaveseni jak pises muze mit vliv na vyvoj geometrie behem propadu ramene a naklonu celeho vozu. Nemuze mit ale vliv na zvedani vnitrniho zadniho kola. To je vec pouze naladeni tuhosti stabilizatoru (u viceprvku) a zkrutne pricky u torzky. Obe provedeni maji stejnou funkci.
Avatar - Choochoo
2. 4. 2013 12:54
Re: na co multilink ?
Souhlas. Ono to take bude asi tim, ze koncern ma vzadu torzky hodne tuhe, ale predek ma spolecnej a mekce naladenej pro multilink. Pak se predek naklani a zadek uz nestiha.
2. 4. 2013 22:05
Re: na co multilink ?
to bych netvrdil- byla by to od nich pekna bota. Predek musi odladit vzhledem k vaze motoru. Projev zvednuteho zadniho kola muze mit na svedomi treba ASR, ktere ubralo v mezni situaci vykon a auto zakleklo na predek. S necim takovym musi pri vyvoji auta pocitat, protoze- vnitrni zadni kolo ma v tak prudkem oblouku minimalni vliv na vedeni stopy, ale jakmile se kolo nadzvedne- otaci se jinou uhlovou rychlosti nez kola ostatni- tzn. signal pro ESP, ze ma zasahnout, tedy pritahne auto do oblouku- pritahne predni vnitrni kolo a ubere vykon motoru, coz ma za nasledek ono zhoupnuti a zvyrazneni zvednuti samotneho kola. Kdyby s necim takovym nepocitali, ESP si bude myslet, ze dane kolo ma stale grip a pritom ho bude pribrzdovat behem letu vzduchem- to by jim to moc nefungovalo. TZN- zvednute zadni kolo zdaleka nemusi znacit neduslednost naladeni podvozku a v dnesni dobe take tezko bude u tak ztezejniho modelu.
Avatar - Choochoo
3. 4. 2013 10:04
Re: na co multilink ?
Zadni kolo se zveda, protoze zadek je moc tuhej nebo predek mekkej. Cim jinym chces dosahnout aby zadni kolo sedelo na silnici? ESP je sice fajn, ale na to jestli kolo sedi nebo ne nema zadny vliv, akorat tak mozna udrzi auto na silnici, kdyz uz je podvozek ve vzduchu. To si muzes overit i na videich, ze se zapnutym a vypnutym ESP nektere torzky kola nezvedaj a drzi na silnici. Zato nektery multilinky skacou jak postreleny ;-)
[odkaz]
Avatar - Choochoo
1. 4. 2013 23:14
Re: na co multilink ?
Kdybych si mel vybrat, tak asi podle losiho testu a ne podle papiru
[odkaz]
[odkaz]
1. 4. 2013 12:18
je prvniho dubna
tak preci nemuze byt pravda ze nova modla stoji za ho*vno. nebo ze by konecne pravda hned od uvedeni na trh?
Rozbalit vlákno
0
1. 4. 2013 12:54
.
Zaujimavy clanok, staci ked vw zacne setrit, okrem najsilnejsich verzii davat do auta vzadu len torznu tyc a zrazu sa clovek dozvie, ze to vlastne nie je az take zle riesenie, dokonca, ze to je skoro lepsie ako multilink.

Takze v dalsich testoch konkurencnych aut uz clovek nebude citavat ze auto poskakuje na priecnych nerovnostiach, pretoze ma len torznu zadnu napravu, ale len to, ze jeho batozinovy priestor nema 600 litrov. >:D

inac oktavka sa mi paci, pocitovo je to pekne auto, len rozumovo nie je vela dovodov si take auto kupit.
Rozbalit vlákno
6
1. 4. 2013 13:03
Re: .
ve vsech testech konkurencnich aut se budes stale dozvidat ze poskakujou, protoze neumi naladit torzku tak jako skodovka, protoze ta torzku odladila skoro jako multilink
1. 4. 2013 13:13
Re: .
vidis, toto ma nenapadlo, mas pravdu >:D
1. 4. 2013 13:49
Re: .
Nauc se cist "...Na poměry dnešní nižší střední třídy se na nízkoprofilových pneumatikách chová poněkud neotesaně, v sedadlech cítíme každou dlažební kostku a na větších hrbolech otřese celým vozem tvrdý ráz. Nekonečnou roletu na estakádě přes Masarykovo nádraží auto překonává drobounkými, avšak pocitově téměř netlumenými skoky. Zadní část karoserie navíc přidává souvislou hluboko znějící rezonanci..."
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2013 14:02
Re: .
Někdo vidí jen to, co vidět chce. V testu se naprosto zřetelně kritizuje komfort a je popsáno rozdílné chování i častější zásahy ESP, přesto se dle některých zase jedná o Škodou podplacený a zaujatý test...
1. 4. 2013 14:07
Re: .
v tomto s tebou suhlasim, kazdy v tom clanku vidi co chce vidiet.
1. 4. 2013 18:44
Re: .
V jedne casti se sice kritizuje komfort, ovsem celkove vyzneni clanku, alespon pro mne je takove, ze mezi temi dvemi napravami temer neni rozdil. A kdyz uz je, tak to spravi 8 pytlu cementu v kufru >:D Asi je ten clanek myslen aprilove, jen to neni moc poznat. 8-s
1. 4. 2013 14:51
Jelikož
Naprostá většina řidičů nepozná rozdíl dokud se jim neřekne jaká náprava je na voze použitá neviděl bych to tak dramaticky. Víceprvek má smysl u verze RS a nepostradatelný je u verze s náhonem obou náprav. Kdyby lidé nešetřili na tlumičích a nedávali na aut nesmyslné rozměry kol neměli by problém ani s klikou. To samé platí o víceprvku taková i30 na 17" kolech je hotovej porod i když tam to není lepší nai na 15". Jedničková Octavia která sjela z linky na 195/65 nemá ani dnes s kvalitními a funkčními tlumiči problém. Ten nastane až když někdo kašle na údržbu dá si na ní 16" ne li 17" aby byl cool a nepřizpůsobí k tomu pružiny a tlumiče tedy podvozek. Barevné označení pružin pro každou motorizaci a druh karoserie není jen tak z nudy skladníka. Někteří pseudotuneři si ještě pro jistotu uřežou jeden závit z pružiny. Pak stačí jeden chytrolín který se s takovým autem sveze a šíří fámy a bludy po internetu. Každý kdo předem odsuzuje nápravu u Octavie navíc podle názoru místních redaktoru by se s ní měl svézt a udělat si vlastní obrázek. Já tu čest již měl a příjde mi lépe odladěná a odhlučněná než víceprvek u dvojky. Jízda po R10 z Boleslavi až na Černý most a zpět žádný problém dokonce ani na mostu přes Labe kde jsou nechutné spáry. Ani pří jízdě vyšší rychlostí nemusí mít člověk obě ruce na volantu. Jako tomu je ve dvojkové Octavii již při 150 km/h. Při 130 je to v O trojce s klikou jedna báseň. Osobně nesoudím auto podle toho jakou má nápravu, ale jako celek. Člověka taky neodsoudíte jen proto že mu odstávají uši. ;-\
Rozbalit vlákno
8
1. 4. 2013 16:06
Re: Jelikož
máš naprostou pravdu :yes: :yes:

každý den se v práci setkávám s vozy škoda - ať již octaviemi nebo novými facelifty (atd.). Octavii jsem řídil se všemi dostupnými motory i převodovkami, tedy jak s torzkou, tak i s víceprvkem. Všechna auta měla stejné pneumatiky (vždy přezuté na zimní 16´´). Při běžné jízdě po průměrných českých silnicích jsem poznal jediný rozdíl - při přejezdu nerovností a děr byla torzka hlučnější. Jezdím způsobem, že se snažím dodržovat rychlostní limity a přizpůsobuji rychlost stavu a povaze vozovky (na rozdíl od jiných)...
příklad - známá cesta utažená pravotočivá zatáčka, špatný povrch, díry - každý ví, že tam může jet max 60... ať mám torzku nebo víceprvek - jedu tam 60...
z této diskuze mi tak připadá, že "borečci - blbečci", kteří přeci vědí, že maj´ víceprvek pojedou kilo ne voe, pač mám prostě VÍCEPRVEK a můžu jezdit jako idiot, pač mě vždy podrží - nééé jako nějaká blbá voktáfka s torzkou - to dá rozum přec ne?!
Avatar - Ham.
1. 4. 2013 16:32
Re: Jelikož
Zbytečně to hrotíš.
Pravdu máš v tom, že idiota s kšiltem dozadu multilink nezachrání.
Pravdu nemáš v tom, že jediný rozdíl je v hlučnosti, rozdíl je i v přenosu rázů do karoserie na nekvalitním povrchu a samozřejmě v tom čemu se říká aktivní bezpečnost. Když jedeš 50 v rozbité zatáčce a jeden typ nápravy snese 75 a druhý 80km/h tak prostě máš s tou lepší nápravou vyšší rezervu a i pro sebezkušenějšího řidiče není vyšší rezerva něco nad čím by měl ohrnovat nos, vletět do cesty může zvíře, idiot v protisměru co nestíhá předjíždět nebo cokoliv jiného a pak se i v malé rychlosti vyšší rezerva náramně hodí. Je to stejné jako mít brzdy které zastaví na 35 metrech vs. brzdy co zastaví na 38m, někdo řekne 3m prkotina, jezdím opatrně, ale vyšší aktivní bezpečnost je vždy jenom dobře.
1. 4. 2013 19:55
Re: Jelikož
hluk je u torzky následek přenosu rázu do karoserie... jiný rozdíl běžný člověk nemá šanci poznat... měl asi nejspíš na mysli možnost "odskočení" nápravy (kterou zmiňují někteří autoři článků) - zrovna v tomto konkrétním případě jsou tlumiče i pružiny nastaveny dost na tuho a podvozek snese opravdu hodně aniž by odskočil...
s rozdílem pár km/h v údajné rezervě s tebou nesouhlasím - rozdíly ve funkčnosti se nemůžou projevit dříve než na samotném limitu (tam jde spíš o pocit řidiče z řízení), ke kterému by se přiblížil v běžném provozu jen magor. a navíc zde máš dost velký zástup elektronických asistentů, které tyto rozdíly mažou...
ano, elektronika fyziku nepřemůže, ale dost účinně pomáhá v krizových situacích. sebelepší řidič nedokáže zareagovat s takovou rychlostí a téměř stoprocentní neomylností jako elektronika.
to, co jsi popisoval už není tolik závislé na technice, ale na řidiči. dej nevyježděnému šoférovi "top" auto a stejně mu bude k ničemu, pokud ho nebude umět dostatečně ovládat...
a už se konečně dostávám k tomu, co jsem chtěl napsat - každý řidič by měl jezdit podle svých schopností, nepřeceňovat se a to samé platí i o technice, kterou používá
Avatar - Ham.
1. 4. 2013 20:48
Re: Jelikož
Nejde o ježdění na limitu, ale každý se může na limit dostat i při relativně pomalé jízdě, nečekané vběhnutí děcka do dráhy i když jedeš 40, tak najednou musí auto předvést své maximum při vyhýbacím manévru a je prostá skutečnost, že technické limity víceprvku jsou o něco výše než u vlečené nápravy (viz i naměřené hodnoty). Takže multilink je jednak pohodlnější a jednak dává větší rezervu pro případ nouze (v běžném provozu nejde o nějakou jízdu na limitu nebo čas na rychlostní zkoušce). Prostě multilink je lepší řešení i když i u něj platí něco za něco (složitější a dražší).
2. 4. 2013 16:43
Re: Jelikož
Ale no tak, ve 40 a vyhýbacím manévru rozdíl v nápravě nepozná ani šéfkonstruktér....páč o konstrukci aut něco málo ve svém věku a s mojí praxi vím, pak mi kecy teoretiků připadnou fakt úaměvné a zbožňování víceprvkového zavěšení zadní nápravy za hranicí zdravého rozumu. :-!
Avatar - Ham.
2. 4. 2013 17:57
Re: Jelikož
Nic nezbožňuji, jen říkám, že multilink je lepší náprava než vlečená ramena. To neznamená, že se s vlečkou nedá jezdit. A ve 40 rozdíl nepozná ani šéfkonstruktér na rovné letištní ploše, na běžné rozsekané české silnici rozdíl pozná i průměrný řidič. Kdyby tam žádný rozdíl nebyl, tak by šéfkonstruktér musel umět odpovědět prostou otázku proč silnější verze nebo pohony 4x4 nebo dražší modely koncernu od Audi mají multilink a proč tedy dává někam dražší řešení, když jej vlastně není potřeba.
2. 4. 2013 18:19
Re: Jelikož
Třeba proto, že se někam musí upevnit zadní rozvodovka s diferenciálem a do samonosné karosérie to dost dobře není možné, že jo, takže se to připevní k pomocnému rámu na němž jsou současně upevněna i tři a tři příčná ramena víceprvku.Docela prosté, logické, žádná věda,proto tam jiná náprava musí být i kdyby konstruktér a ekonom nechtěli....Co tam máš dál? :-!
Avatar - Ham.
2. 4. 2013 18:26
Re: Jelikož
To sis odpověděl jenom na 4x4, ne na silnější motorizace.
1. 4. 2013 16:19
Hrdza
Kolko maju najazdene tie auta? Podla obrazkov to vyzera, ze maju aspon 25-30tis. za sebou [odkaz] Hrzda na otoci kolesa a vyfuck tiez nieco prezil.
Rozbalit vlákno
0
1. 4. 2013 17:47
Zadní kolo
O tom, jak je auto skvěle odtlumeno a nastaveno, asi svědčí [odkaz] a čas 7:17. Docela bych se bál... 8-s Ale dle redakce je to naprosto v pohodě...
Rozbalit vlákno
10
1. 4. 2013 20:26
Re: Zadní kolo
A to este mali velmi kvalitne pneumatiky s nizkym profilom. Lenze drviva vacsina Octavii bude na 15" (active) alebo 16" (ambition) diskoch a pneumatikach s profilovym cislom 60-65. Co to bude robit pri takych nahlych zmenach smeru jazdy (ked uz tu sa vnutorne zadne dvihalo z vozovky), o tom asi ani netreba vela diskutovat...
Avatar - Ham.
1. 4. 2013 20:58
Re: Zadní kolo
Při přesně stejných podmínkách testu ESC v NCAP má OIII naladěné ESC tak, že kolo nezvedne, Focus nebo Scenic mají ESC naladěno ostřeji a kolo zvednou. O kvalitě podvozku to nevypovídá vůbec nic.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
1. 4. 2013 21:43
Re: Zadní kolo
Nezlob se na mě, ale losí test beru, tam je ta rychlost vysoká, působí odstředivá síla. Ale aby auto ZVEDLO DO VZDUCHU zadní kolo v rychlosti kolem 10-15 km/h (jak je na tom videu), tak to je dost odstrašující. A hlavně mi nepiš, že ta rychlost na videu odpovídá rychlosti losího testu... Buď se OIII kroutí jako prase, nebo je něco špatně... 8-s
1. 4. 2013 21:59
Re: Zadní kolo
neprožívej to tak.
řidič je *, nic víc. Při takovém manévru co udělal, by se zvedlo kolo u tak velkého auta ať je tam jakákoliv náprava. Má odlehčený zadek a udělá prudký pohyb proti přesně v okamžiku nejvíce odstředivé síly. Kdysi jsme takhle blbli na parkovišti na kuželi, kdo ho zvládne projet bez schození, byl tam GolF VI, Focus a Passat a všem se to kolo zvedlo. Záleží na tom, kdy ten prudký mánévr udělá.

Nic špatně tam není.
1. 4. 2013 22:12
Re: Zadní kolo
Podívej se, jak to ten pilot podělal, rozhodil celý zadek a rozhoupal ho, pak udělal manévr do protipohybu a v tom okamžiku dal kola zpátky a do protisměru a přibrzdil a kolo se zvedá, být to menší a lehčí auto, tak mu ten zadek ustřelí....Upřímně, takhle chaoticky jezdí snad jen ženský...i když možná bych se jich dotknul...
Avatar - Ham.
1. 4. 2013 23:08
Re: Zadní kolo
Neznáš skutečnou rychlost, neznáš rychlost jakým provedl manévr, neznáš jak rovný/křivý je povrch takže jen hledáš problém, kde není.
2. 4. 2013 07:23
Re: Zadní kolo
Ne, na tom videu neni vlastně nic vidět... Já hledám problém, kde není, Octa zvedá kolo, kde nemá, ale vše je OK, jde přece o nejlepší auto na světě. Koukám, že chyba se omlouvá, omyl se nepřipouští... Udělat to jakýkoliv jiný auto, je z toho na ACZ poprask. Je to marný.
Avatar - Ham.
2. 4. 2013 10:15
Re: Zadní kolo
Ano, hledáš problém kde není. Při srovnatelném testu zvedají jiná auta kolo dříve a více a nikdo se nad tím nepodivuje a nedělá se z toho poprask. Konec konců hodnocení jízdních vlastností OIII máš přímo od Chvaly na tom videu. Ano torzka nikdy nedosáhne kvalit multilinku. Víc není co řešit.
Avatar - Choochoo
2. 4. 2013 13:19
Re: Zadní kolo
[odkaz]
Golf taky zveda kolo a vlastne o nic nejde. Asi proto se uvadi, ze ma casty zasah ESP. Podvozek sedi na silnici jen diky zasahum ESP coz mluvi o jeho kvalitach ;-)
Avatar - volvo s60
3. 4. 2013 15:01
Re: Zadní kolo
Náš pes také zdvíhá nohu na každém rohu a vůbec mě to nevadí!? >:D :yes:
Avatar - qwert88
1. 4. 2013 19:40
vlečná nebo multilink..,
na naše silnice určitě vlečná,víc vydrží,silnice jak tankodromy na víceprvkové by už po 40tis km něci jistě klepalo ;-\
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jaros71
3. 4. 2013 01:17
Re: vlečná nebo multilink..,
Možná do Rapidu..ten to kodrcání za 250tis nabízí..
Octavia nebo Golf si zaslouží jiné řešení!!
Avatar - Snooob
1. 4. 2013 22:05
Trochu OT
Kukam dnes skoda-auto.sk - Octavia Combi štartuje na slovenskom trhu - 15 190€! - základ!!!
Šit-fak! To som teda ako VEĽMI potencionálny zákazník nečakal!!! ;-\ :-(
A to som chcel 1.8! Netrpezlivo čakám na cenník/konfigurátor!...
Rozbalit vlákno
2
1. 4. 2013 22:09
Re: Trochu OT
No jo, holt už jste cizina, kdyby se nerozdělila země, mohli jsme mít stejný ceny všichni a možná i levnější. :-(
Avatar - Snooob
1. 4. 2013 22:35
Re: Trochu OT
No hej, ale...!
Šupni si v CZ konfigurátore combi + elagance + 1.8TSI + '18 disky + sunset + navi + xenon/lLED + full bágle = 693 000 CZK (26 891€) :no:
To naozaj kúpim radšej 3-ročnú DE prémiu strednej triedy za 20-22!
Čakal som s kúpou auta na Octu Combi ale asi márne... :-(
2. 4. 2013 07:45
záleží na tom, co člověk od auta očekává...
Zhruba před rokem jsem služebně jezdil v O2 a Meganu (v krátké době najeto v obou vozech cca 15 000 km). Oba modely 1.6 nafta, kombi, cca stejná úroveň výbavy. Když jsem si tak říkal, jaké auto z těchto dvou bych si vybral, kdybych musel, tak to bylo docela zajímavé rozhodování… Mnoho toho hrálo pro Megana (zajímavější design, daleko lepší poloha za volantem, příjemnější sedačky, lepší odezva řízení). Motory měly jiné charaktery. V Meganu (a byla to ta silnější verze 1.5-ky) byl ten motor použitelný ve spektru cca 2.300 – 3.500 otáček (hrůza, dlouho jsem si na to zvykal a bral jsem to jako mínus, se kterým se ale dá naučit žít). Octávka měla velice příjemný lineární zátah v celém spektru. Podvozek – Octávka měla víceprvkovou zadní nápravu, Megan měl torzku. Rozdíl v jistotě jízdy žádný, radost z jízdy je výrazně větší v Renaultu. A teď, konečně, co bych si vlastně vybral?... Byla by to Octávka… Není mnoho nudnějších, tuctovějších aut, ve kterých člověk sedí jak na židli v ZŠ… Měla ale jednu, pro mě zásadní, výhodu. Byla daleko tišší při jízdě na pražských kostkách. To je ta obrovská výhoda víceprvku. Když se člověk soustředil v Meganu pouze na svůj zadek, tak zjistil, že to auto je stejně pohodlné, ale ten drncavej zvuk a to, jak byla zvukově cítit každá kostka, je nepříjemné. Dnešní auta jsou si hrozně podobná a je jedno v čem člověk jede, konec devadesátých je dávno fuč… Pro mě osobně je tím nejdůležitějším parametrem u dnešních aut klid v kabině a ten vám torzka nenabídne a osobně si myslím, že nemá v Octávce co dělat…
Rozbalit vlákno
3
Avatar - dal
2. 4. 2013 09:15
Re: záleží na tom, co člověk od auta očekává...
Viděl by jsem to podobně. Jen nechápu koncern, že drží Octávku na uzdě, spíš by vzala prodeje konkurenci než Golfu. Ale nikdo není dokonalý jako třeba Honda u Civicu by měla vyměnit benzíny či spíše převodovky které mají odstupňování1,2,3,6,8,10. , Focus by potřeboval změnit Design jak zvenku tak i zevnitř nebo Astru by jsem poslal na odtučňovací kůru a tak by se dalo pokračovat dál a dál.
2. 4. 2013 12:10
Re: záleží na tom, co člověk od auta očekává...
Taky mě to s tím držením Škodovky na uzdě mrzí. Nevidím do koncernových hledání úspor a do toho kam směřují jako celek, ale je mi to nesympatické (Fabia II je psychoterror drzosti v rámci hledání úspor). Bohužel jsou mi změny v automobilovém průmyslu nesympatické všeobecně… Tebou zmiňované modely jsou opravdu na dlouhou diskuzi a spoustu probrečených kapesníků… Hold evoluci nezastavíme a doba, kdy byl Civic unikátem, když měl víceprvek a všichni se ho snažili dohonit, protože toto řešení má navrch, je již dávno pryč. Dnes je doba: „Vždyť to stačí…“ a OIII je toho živým důkazem.
2. 4. 2013 16:59
Re: záleží na tom, co člověk od auta očekává...
Měl jsem L2 v naftě s trochu jinak naladěným podvozkem z výroby(tužší), zadní náprava vlečná ramena, pneu 225/45-R17 a auto bylo od motoru tišší, aerorodyn. hluk a valivý hluk zejména od zadní nápravy výrazně nižší (o jízdě v dešti ani nemluvím) než naftová M6 s multilinkem a pneu 205/55-R16. Faktem je, že jízdní vlastnosti M6 1.gen.jsou skvělé, ale hluk uvnitř "rovněž", rázy od nerovností byly víc cítit v M6 než v L2. BTW:jízdní vlastnosti L2 byly někde na úrovni O2 minimálně-ale opakuji,L2 a "primitivní" podvozek z továrny měl jiné naladění. Takže bych z víceprvku celkem neomdléval a nedramatizoval jeho teoretické vlastnosti.Realita bývá jiná. Obě auta nová, ojeté jsem ještě neměl. :-)
Avatar - Aladeen
2. 4. 2013 11:09
Keď už .
tak určite nie na 17" , ale na 16" viem že to nebude vyzerať ako z Autosalonu v Geneve , ale kto chce väčší komfort tak tu má riešenie . :yes:
Problémom nie je ani tak ta zadná náprava ako cena za ktorú ju ponúkajú , kedže OII mala multilink a stála porovnateľne , je to nefér voči zákazníkom a zdá sa mi že škodovka jednoducho chcela vytvoriť väčší zisk tím, že ušetrí peniaze a predá výrobne lacnejší produkt za rovnakú cenu ... ;-\

-Octavia 3 je dobré auto , ale bolo by to ešte lepšie auto keby bola cena nižšia o 1500-2000€ :yes:

Ale pochybujem že "nosatý" z Mladej Boleslavi cenu znížia .. 8-s
Rozbalit vlákno
1
2. 4. 2013 17:02
Re: Keď už .
Cílem podnikání je zisk a nikoliv charita, takže proč u novinky snižovat cenu? Už před 10-12. lety pan Kulhánek tvrdil, že cílem Škody není prodávat vyloženě levná auta. Kdo po nich touží, má tu koncern z Koree.
Avatar -
2. 4. 2013 17:22
PROBOHA KDO TO PSAL?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Je velká Škoda, že článek o podvozku nepsal někdo, kdo o tom něco ví. Sice by takový článek byl zcela jiný a málo "Folksmozkovymývací", ale dalo by se z něho i něco dovědět.
OPRAVDU SI MYSLÍTE, ŽE DRAHÉ KINEMATICKY PRECIZNÍ PODVOZKY MAJÍ ZA ÚKOL ZVÝŠIT KOMFORT JÍZDY A SNÍŽIT RÁZY OD KOL? Tak jste vůbec nepochopili funkci kinematických dílů podvozku (zavěšení). Jejich úkolem je totiž ve skutečnosti PŘENOS SIL MEZI NEODPRUŽENÝMI A ODPRUŽENÝMI HMOTAMI AUTOMOBILU, nikoli tlumení nějakých rázů či jízdní komfort!!! Mým oblíbeným příměrem jsou vozy WRC, protože na nich se kráááááásně ukazuje, jak stráááááášně hloupí jsou čeští novináři: vozy WRC mají velmi drahé a sofistikované systémy zavěšení, které PŘENÁŠEJÍ DO KAROSERIE ÚPLNĚ VŠECHNY RÁZY OD VOZOVKY!!! Jejich uložení jsou záměrně naprosto nepružná (v ocelových kulových kloubech Uniball), pro zamezení kmitání a změně kinematiky při propružení. Podle pisálků na Auto.cz jsou to tedy úplně nejhorší podvozky (které způsobují drnčení úplně všech platů v interiéru, které nebyly odstraněny). Proč se jedná ale o ty nejdražší podvozky, když jsou tak nekomfortní? Neměly by být nejlevnější? Fakt je snížení rázů od kol smyslem zavěšení? Asi ne, že...
A o to tady jde! Jde o to, jak auto drží zvolenou stopu, jde v první řadě o kontrolu nad trajektorií vozu, NE O KOMFORT!!! Komfort vždy znamená vložení PRUŽNÉHO = KINEMATICKY ŠPATNÉHO prvku mezi karoserii a díly zavěšení!
Poté přichází nějaká vata a následuje jakési "porovnání času". Chybí zcela jakákoli metodika tohoto srovnání, bagatelní závěr je pouze ten, že s kinematicky výhodnějším a dražším zavěšením je automobil o pár sekund rychlejší, a to i přes měkčí naladění odpružení (tedy pravděpodobnost odskoku od nerovnosti na vozovce je nižší). No hurá! Ona auta by byla celkem úplně bezpečná, kdyby bývala byla o nějakých těch pár sekund - co sekund, často desetin, ba možná i setin sekundy rychlejší ve svých reakcích. Toho cyklistu bych nepřejel, kdyby podvozek mého Wagenu o pár desetin sekundy rychleji zareagoval na pohyb volantem. Nebo kdyby brzdy mého Wagenu o pár desetin sekundy rychleji reagovaly na pohyb brzdového pedálu. Ani z té propasti v Alpách by se ten Wagen nezřítil, kdyby jen o pár desetin sekundy rychleji zareagoval automobil na povel řidiče "nepadej z tý skály, zatoč vpravo". V životě často několik sekund, či dokonce desetin až setin sekundy rozhoduje o bytí či nebytí, o životu či smrti, zdraví či invaliditě nebo přinejmenším o úspěchu či fiasku. Bagatelizovat podvozkové komponenty tím, že "jde o pár sekund" je právě u auta zásadním nepochopením problematiky. VŽDYŤ TO JE NA AUTĚ TO NEJDRAŽŠÍ!!! Ne kila ftalátových plastů, počet integrovaných obvodů nebo slícování přístrojové desky (tedy dílů TOTÁLNĚ ZBYTNÝCH), ale tuhost karoserie, kinematika a odpružení podvozku, přesné řízení, účinné a nevadnoucí brzdy a odolné agregáty dělají cenu auta! Já vím, leta letoucí čtete v médiích opak, ale to je jen marketing. Marketing, jako věda "jak co nejlépe o*** zákazníka".
Bavíme-li se o podvozku, budeme se muset poněkud zříci fanatického brand loyalty, budeme se muset třeba i obléci do montérek a ohnout se pod auto, což není moc sexy a lifestylové, ale jedině tak se můžeme vyvarovat mletí neuvěřitelné snůšky blábolů.
Rozbalit vlákno
3
2. 4. 2013 21:27
Re: PROBOHA KDO TO PSAL?!?!?!?!?!?!?!?!?!
:yes: :yes: :yes:

Tak tak. Ono stačí se projet v nějakém opravdu dobře udělaném silničním sportovním autě s dobrými tlumiči. Základem je udržet pokud možno za každých okolností kolo v kontaktu s vozovkou = zabránit odskočení kola do vzduchu = mít stále možnost auto řídit, ovládat. Pokud je kolo ve vzduchu, tak i když zatočí, na směru jízdy / letu se to jaksi neprojeví.
Avatar - Well-being
3. 4. 2013 09:16
Re: PROBOHA KDO TO PSAL?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Chytrej jako delfín ... ;-)
Běžnému zákazníkovi jsou tyto poučky ganz egal. Důležitý je výsledek.
Avatar -
3. 4. 2013 10:59
Re: PROBOHA KDO TO PSAL?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Pokud je Vám "ganz egal", že přejedete cyklistu, který Vám upadl před autem, hlavně že jste ušetřil pár drobných nebo zachoval svůj corporate loyalty, je to Vaše volba. Já bych s tím žít nedokázal.
Avatar - Jaros71
2. 4. 2013 17:46
Blábol..
To jsou tedy zase bláboly..
Multilink mají všechny lepší auta..asi ví proč!
Cena u vlečné nápravy je její jediná výhoda.
Jinak je hlučná,přenáší rázy do kabiny,nesedí v zatáčkách..atd..
V plně naloženém autě 5 lidí a plný kufr to bude znát docela dost!!
Bez víceprvku bych si auto už nikdy nepořídil.. :no:
Rozbalit vlákno
3
2. 4. 2013 18:32
Re: Blábol..
On nikdo nikoho nenutí si něco pořizovat, natož Škodu. Mám kamaráda ajťáka který si může koupit auto kdy se mu zlíbí, cena není problém, byť vnitřně má pocit že 0,5 mil je strop-auto bere jako spotřebák stejně jako tablet,mobil,comp (byť do něj je schopen vrazit hodně přes 1 mil) a stejně jezdí raději vlakem, neb cestou může pracovat, domlouvat schůzky nebo jen realxovat.Auto koupil ženě-s multilinkem, ale to bylo nechtěné, neb netuší, že vybraný model multilink má a já mu takové věci nesděluji, stejně jako on se nesnaží mně naučit dělat profesionální videa pro kliniky či TV coby virtuální realitu.Chci tím říct, že 99% kupujících je u prd€le,jaké nápravy auto má. :-!
Avatar - Jaros71
3. 4. 2013 01:15
Re: Blábol..
Souhlasím,že to hodně lidí neřeší..tedy těch co jezdí jednou za týden na chatu a celkem pár tisíc ročně..těm je to fakt u zadku.. :yes:
Cena je pro ně nej.. :-!
Pokud někdo hodlá dát přes 500tis za auto..asi jezdí víc a není mu jedno jak se auto chová na silnici..
Někdy jde i o život v limitní situaci.. ;-)
A víceprvková zadní náprava je zde pak jasnou volbou!! >:-[]
Golf ji má ve výkonějších verzích..Škodovka NE!!
2.0 TDI co drncá jako žebřinák fakt neberu.. :no: :no: :no:
Mám se rád..
Avatar - Peto02
3. 4. 2013 14:04
Re: Blábol..
Suhlasim s Jarosom. Ked v roku 1998 prisiel Ford Focus do kompaktnej triedy s multilinkom zakratko ho nasledoval Golf V a dalsie auta v triede. Kazdemu vtedy bolo jasne ze vdaka multilinku ma to auto lepsie jazdne vlastnosti a preto sa to auto predavalo v Europe ako rohliky. Nedavat do aut Multilink je ako keby donho teraz prestali davat posilovac riadenia 8-s

"Following the 1998 introduction of Control Blade suspension and popularization by the Focus, other manufacturers (e.g., Volkswagen with the Golf V) began offering multi-link design rear suspensions in the compact class, or small family car (European) class" [odkaz]
2. 4. 2013 18:26
Jen na okraj..
Vždy je to vše o sladění: pružiny+tlumiče+kola+zavěšení+tuhost a kdoví co ještě. Měl jsem Mazdu 6 1. generace, super podvozek, ale hluk a nic nežehlil, ale zvyknul jsem si. Pak přesednutí do jakéhokoliv auta má za následek zklamání z chybějícího kontaktu s vozovkou, ale zase je tam větší ticho.. Prostě, na všechno se dá zvyknout a každý preferuje něco jiného. Beru multilink jako bezpečnostní prvek, nejlepší test je tento: táhlá, opačně klopená zatáčka, rychlejší průjezd a případná nerovnost nebo potřeba rychle korigovat směr (předjíždění). Bohužel, takových je v Čechách dost a dost.
Rozbalit vlákno
1
2. 4. 2013 18:34
Re: Jen na okraj..
JJ, s tou M6 1.gen. je to přesně jak píšeš :yes:
Avatar - sargis
3. 4. 2013 09:37
AMS
V poslednom cisle AMS testovali Golfa 1.2 a 1.4, ten silnejsi mal viacprvkovu napravu ale aj adaptivne tlmice. Test bol zamerany na slalom, losi test a podobne...zatazeny a nezatazeny. S jednou vynimkou bol viacprvok vzdy rychlejsi a komfortnejsi....
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ham.
3. 4. 2013 10:44
Re: AMS
Převaha multilinku je vidět v AMUSu i na podrobných výsledcích handlingu a slalomu v tomto megatestu. Vlečky v Civicu a v Octavii prostě nestíhají.
[odkaz]
Avatar - King
3. 4. 2013 14:28
Re: AMS
Tos tam přečetl konkrétně kde? Podrobné výsledky handlingu a slalomu jsem tam nikde nenašel. :-O
Avatar - Ham.
3. 4. 2013 18:08
Re: AMS
V časopise jsou detailní tabulky jak je u AMuS zvykem. Na webu je jen souhrn.
Avatar - King
4. 4. 2013 10:59
Re: AMS
Tak když máš k dispozici časopis, tak se pochlub. Sice to v podání AMS nebude mít žádnou vypovídací hodnotu, ale čistě pro zajímavost.
3. 4. 2013 15:05
Komfort
Tak hlavně vícpervek má jednu výhodu, je tam možnost ho nastavit "kompromisně" , kdežto vlečka se musí více "utáhnout", aby se vícpervku vyrovnala, či ho předčila, třeba na rovné pěkné silnici.Jenže je to vždy na úkor komfortu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - TeeJay
3. 4. 2013 15:52
Re: Komfort
Míchat se do podobných diskuzí nemá vůbec smysl. Dokud měla německá auta trubky, hovořilo se o tom, že Japonci s víceprvky jsou nesmysl. Pak Japoncům došlo, že to je pravda a začali je do menších aut dávat zpátky. Současně Němci začali používat víceprvky a bylo pochopitelně nutné konečně říci pravdu, tedy že jsou víceprvky lepší. Pak i Němci zjistili, že to nemá smysl, ale když už si nakakali do hnízda, musí držet renomé a tak jak Octavia, tak Golf mají u "horších verzí" zpátky torzku. Otázka za dva Bludišťáky - které verze se prodávají nejvíc?

Současně se zapomíná na to, jaké zavěšení využívají ty nejlepší dostupné hot-hatche Clio RS, Corsa OPC a Mégane RS. Což potvrzuje, cos psal - na nekompromisní nastavení se dá naladit stejně, respektive lépe.

Ovšem zavěšení je jen jeden faktor. Pak je tu geometrie a zejména naladění tlumičů a pružin. A co se díky němu nestane - "nekompromisní" Clio RS jede lépe a přitom i tlumí lépe, než Mini Cooper. Mégane RS jede lépe a přitom tlumí lépe, než Golf GTI a spol. A Civic není rozkydlé žužu jako Focus, zachoval si sportovní charakter nastavení a přitom velmi dobře tlumí.

A pokud jde o odskakování - které dnešní auto s tvrdými pružinami a stabilizátory jako předloktí na příčných spárách neodskakuje? :-)
3. 4. 2013 16:37
Re: Komfort
Jj, tesat do kamene.....ale ten komfort, to tak prostě je, myšleno na hodně špatné silnici....vždy je to o kompromisech a vždy je něco za něco a to včetně výrobních nákladů. ;-)
Avatar - TeeJay
3. 4. 2013 17:43
Re: Komfort
Tak jistěže mají trubky na hodně špatné silnici nevýhody, ale na špatné silnici nepojedu jako magor, protože si logicky nebudu chtít vlastní auto zrasit, víceprvek nevíceprvek. Navíc pokud spojíš dva nezávislé víceprvky stabilizátorem, tak už to zase tak úplně nezávislé zavěšení není. ;-)