Jako první internetové médium v České republice vám přinášíme test nové generace Renaultu Clio Grandtour, konkrétně ve špičkové výbavě a s motorem 1,5 dCi.
ale vazne... clio grandtour je pekne auto.... vzhladom na momentalne chybajuci 1,2TCe v kombiku na slovensku je zatial tento diesel asi najrozmunejsia volba pre kombik .... predsa len to 0,9TCe by bolo na plne zatazene kombi asi slabe... diesle nemusim ale tento 1,5dci je vazne pre kombik ideal .... teda zatial ;-) .... v ciernej farbe vyzera nadherne tak tajomne vzacne a zaujimavo :yes: Za tie peniaze s tymto motorom by som bral na nase cesty urcite stepway ale grandtour je proste nadherny to uznavam :yes:
Těch motorů se pár miliónů vyrobilo a najde se mezi nimi i zmetek. A o těch se pak někdo baví a píše svoje směšné teorie. Problém byl jen se vstřikovači (stejně jako u jiných CR motorů) a to vyřeší ne moc nákladná repase. Při 120 000 km mně taky jeden vstřikovač odešel. To už je ale 3 roky. Teď s tím autem jezdí tchán a vše je v pohodě. Nikde jsem se také nedočetl, že by tento byl poruchovější než srovnatelná konkurence.
Motorov 1.5 dci bolo niekoľko generácií. Tá prvá bola značne problémová, potom sa renault poučil a vychytal malé dci-čko na solídnu úroveň kde je dnes.
1.5dci měl jen zezačátku problémy se vstřiky jako většina commonrailů v počátcích. Naopak v této kategorii patří k tomu lepšímu na trhu. Kdybych si chtěl rýpnout, můžu i poukázat na základní dieselovou motorizaci Mercedesu A (jasně, jiná převodovka, spousta změn, ale i tak jde o 1.5dci)
1.5dci byl funkcne nejlepsi motor ve sve tride, tichy, usporny a pritom slusne jedouci, bohuzel spolehlivosti byl naopak nejhorsi. Neodchazely zdaleka jenom vstriky, tech zavad bylo mnohem vice, motory se bezne rozpadaly uz pri najezdu nekde kolem 80-100.000km do te miry, ze je bylo neekonomicke opravovat. Obzvlaste tragicke bylo, ze se tyto motory davaly i do nejlevnejsich aut od Renault Group a chudaci socialove pak najednou meli na stole ucet za opravu v cene poloviny noveho auta.
Na Renault klubu o tom bylo celkem dost hororovych story a 1.5dci, i tam mezi fanousky znacky, byl vyrazne nedoporucovany motor. 1.5dci byl konstrukcne povedeny motor, ale materialove strasne osizeny prave kvuli tomu, aby se cenove vesel i do nejlacinejsich aut, pak v provozu jenom "horel".
Rozhodne neslo o bezne problemy CR dieselu te doby. Dokonce i vlastni produkce znacky Renault, soucastnici tohoto motoru at uz 1.9dci nebo 2.0dci nemely problem naject dvojnasobek kilometru bez zavady. Ano, kazdy CR diesel je nachylny na vstriky, ale je rozdil jestli se rozsypou ve 180.000km jak je obvykle a nebo za polovinu.
prve verzie dci motorov boli nespolahlive az tragicky nespolahlive. asi najspolahlivejsi s nespolahlivych bol 1,9dci 88kw(tento motor v 96kw verzii je uz bez zavad). 2,2dci bol hrozny motor a 3,0dci tragicky, ak je este dnes v prevadzke povodny motor 3,0dci od isuzu (v sucastnosti je uz 3,0dci od nisanu), tak je to vylozene jedinecny kusok.
1,5dci v zaciatkoch bol tiez pekny kusok.
Dnes to uz ale renault ma za sebou a aj ten 1,5dci by som urcite kupil radsej ako ine kusky od nemeckej konkurencie.
Hm, ja som myslel, že to bolo za odstránenie dodatku k tvojmu nicku, keďže ho neuviedli v plnej dĺžke (ktovie prečo) ... >:-[] Ale ako vidím, nič sa nezmenilo. :-)
No, to jse msi říkal, že to bude vypadat zvláštně, ale jaksi jsem se k úpravě ještě nepřinutil >:D Příště budou muset dovést na týden něco lepšího a tím nemyslím Latitude >:-[] >:D >:D
Predpokladám, že zmena nicku zaberie polovicu času, čo zaberie napísanie tvojho predchádzajúceho príspevku, takže lenivosť asi nebude to, čo bráni zmene. ;-)
iudex, ty si nějak povyrostl - Aventador >:D Já osobně nick měnit nebudu a až bude redakce testovat yellow cab, tak jsem k dispozici. Upozorňuju ovšem, že jsem trochu neurotik.... ;-)
No to mně právě zarazilo. Čtu: znak diamantu :-| Všechny dosavadní příspěvky o znaku na Ronaultově autě mluvili něco jiného a nějak jsem to podvědomky přijal. Teď mě to jaksi probudilo. >:D
Ten volant není až tak hrozný, jak by se dalo na pohled z fotek čekat. Oproti dřívějším Renaultům a třeba i Peugeotům to konečně není kormidlo, je příjemně malý s hrubým věncem, padne do ruky a ten plast, co je kolem nakonec ani tolik nevadí, rozhodně ani ve čtvrtečních mínusových teplotách nestudil, takže opravdu bych o něm neměl předsudky. Jen teda určitě ne v černém klavírním laku, třeba s fr. trikolorou může vypadat zajímavě.
Ale ano, dokážu si představit volant i bez té "serepetičky" velmi snadno ;-)
OK, máš pravdu to hodnotenie volantu som v podstate zúžil na ten hnusný biely plastový výlisok, ktorý navyše určitá skupina bude považovať za cool a tí ostatní dúfam budú mať možnosť ho tam nemať alebo ho mať v nejakej menej do očí bijúcej farbe. Každopádne toto ma trošku štve na fr. autách, tá ich neutíchajúca snaha znovuvynájsť koleso. Gulatý kožou obalený volant je proste ideál a s veľkou pravdepodobnosťou do auta tak ako ho poznáme nikto nič lepšie nevymyslí, tak načo tie experimenty ... ;-):-)
Souhlas, ten volant v testu vypadá na fotce (velmi mírně řečeno) divně. První moment jsem se dokonce lekl, že jim spodní půlku volantu dodává (z Polska) Fiat z modelu 500. 8-s;-)
Souhlas, ten volant není ve skutečnosti tak, řekněme zvláštní, jak to vypadá. Ale samozřejmě černý lak je jen pro toho, kdo jezdí v rukavičkách... ;-) Spíš mě udivuje, že ten volant nedali jako příplatkovou opci - do vyšších výbav celokoženej a když chceš plastovou ozdobu, tak si to zaplať. Nebo jako alternativu s nulovým příplatkem.
Kdo si ale ten příplatkový, dřevem vykládaný volant kupuje? Určitě se někdo najde, ale je to podle mne minorita. Určitě se najde někdo, kdo na něj nedá dopustit, pro takové je tam právě ta položka mezi příplatky. ;-)
Já mám alespoň tu výhodu, že mě vzhled mého auta straší jenom cestou TAM, ZPÁTKY už oceňuju pěkný výhled z okýnka a zlepšování služeb podniku České dráhy. >:-[]
Ak narážaš na moje auto, tak ho rozhodne za škaredé nepovažujem, je len trošku nekonfekčné >:D (ja viem, ako majiteľ Audi a VW asi budeš mať trochu problém s rozlíšením pojmu škaredé a nekonfekčné >:-[] ). A ak narážaš na moju slabosť pre Subaru Legacy, tak to ťa môžem ubezpečiť, že žiadna neexistuje, určite nie pre súčasnú generáciu. Ale áno, aspoň s tými ženami to súhlasí. ;-)
Mně bohatě stačí moje nekonfekční velikost, mít k tomu ještě nekonfekční auto (nedej bože "nekonfekční" ženu) tak to už by mě asi "zabilo".
Akorát by mě zajímalo, co se asi tak nemůže líbit na současném Subaru Legacy zrovna majiteli 5dv. 1er. >:D;-)
Teda pane redaktore, klobouk dolů, hezky napsanej test. Doufám, že zapnout tempomat, stáhnout okna bez nastartování, a ovládat rádiu už není takové mínus, jako v časech minulých.:-)
Ale teď vážně. Clio je super, škoda palety motorů. Snad se časem objeví 1,2 TCe a 1,5 dCi 81 kW. Co se týče výbavy, není o čem, je to prostě fantazie. S místem vzadu bych si starosti nedělal, dětem stačí, a kdo chce vozit 4 dospělé, nekoupí Clio. Pocit stísněnosti jsem měl původně i v Octě II, kde mi boční hrana oken přijde zbytečně vysoko. A pokud jde o design, jsem zvědavý na Clio grandtour GT, až ho uvidím na živo. Na fotkách mu to sluší.
Jen jednu výtku bych si dovolil. Nová móda (pokud jste to v nadpisu tak myslel), se francouzsky řekne La mode nouvelle, popř. Nouvelle mode. Ale to jen kaňka. Třeba Vám zachutná i ta francouzština. >:D
PS: Ronaulte, jen neklesni někam do bahna, jako se to nejmenovanému Bloggerovi stalo. Zůstaň nad věcí.
Pan Vaverka vše našel, ukázal jsem mu, kde je pedál plynu, spojka, ovládání tempomatu, takže tentokrát tam tyto ptoíže nenalezl >:-[] ¨
Ale vážně, šlo spíše o náhodnou situaci, kdy jsem mohl poskytnout 207 SW 1,6 HDI ke srovnání a pohlédnout na Clio náhledem uživatele konkurence. Musím uznat, že ten pokrok je velký...
... ale asi nenašiel v zmluvných podmienkach 5 ročnej záruky výnimku o FAP filtry, na ktorý sa záruka po novom nevzťahuje! Čiže záruka nezáruka ... do plusov by som ju nedával.
To, že dětem vzadu stačí málo místa je do značné míry mýtus z dob, kdy ještě nebyly (povinné) dnešní moderní dětské sedačky, které na hloubku zabírají spoustu místa. Mám 5 letou dceru, která pokud sedí za mnou (193 cm), tak musí mít i ve vyšší střední třídě vyzuté boty, aby nemusela mít vytočená chodidla do boku. Takže nevím kam by dala chodidla v podobně malém voze...
R-Link je postaveny na Androide na rozdiel od windowsovych multimedii Fiat a Ford, nestoji vela a je to moderny system, aky si doba ziada, takze za mna :yes: (funkcnost otestujem neskor)
Multimedia skutečně nejsou typickou aplikací RTOS. Leda máš na mysli nějaké formátové převodníky například v živém vysílání (takový set-top box nejspíš bude mít RTOS). I proto běžné počítače využívají vyrovnávací paměti - nedokáží garantovat čas potřebný pro zpracování. Zkus spíš řídící systémy, mimo jiné i vojenské, nebo jaderných elektráren.
Windows CE je RTOS. A mezi linuxové RTOS patří například Lynx. Otázka však není, co "vidíš", ale co skutečně zpracovává signál. Ta část telefonu, která se stará o přenos hlasu, také musí být RT.
Zalezi. R-Link je multimedialny system, podobne ako v lietadle na operadlach sedaciek, ale riadiace jednotky systemov uz pouzivaju nieco mensie, napr QNX som niekde videl.
Nikde som to nenasiel popisane, ale myslim, ze napr u Fordu ma Sync iba funkcie bluetooth, hlasove ovladanie, SOS call, .... Neviem, ako je to s radiom u tych americkych verzii, kde je velka obrazovka (myslim, ze tam nie je radio Sony) a na nej sa nastavuje aj klimatizacia, ventilator, mozno ohrev sedaciek a celneho skla,... A tiez neviem, ci to ten Sync aj riadi alebo iba nahradzuje tlacitka a posiela signaly do GEM-u (cent. palubnej jednotky).
...nemá rád Renault. Holy *, jak může někdo dát k testu kombi v černé, která autu nesluší a ještě v paketu se slonovinovými koly? Ani ten porculán na volantu není žádná hitparáda, ale ten exteriér je vážně odpornej. Ale jsem zvědavej, jaký bude v modré metle, popř. jako výbava GT, v tom to kombi Renaultům sluší.
Dobrý den, pěkný článek, ale nerozumím tomu, kdo je v čem první, protože jsem si o Cliu přečetl už dnes ráno o půl sedmé v časopise. Ve Světě motorů sice píšou o benzínu, ale nedělejte z nás prosím hloupé čtenáře, Clio v té a té motorizaci a výbavě tak můžete pokáždé vydávat za první test v ČR a přitom to bude jen další a další test stejného auta jen s drobnými obměnami. Nejsem žádný skalní fanoušek Světa motorů, ale kdo bude v čem první byste se měli snad dohodnout mezi sebou. Prosím zamyslete se nad tím.
Jakkoli je velkoryse přehlédnutelný přiteřečný název daného modelu, když se jde na dřeň, koukám, že ani povolání poslední záchrany v podobě fanatického, tvrdého diskusního jádra na první stranu, nezmůže nic proti realitě.
Ronaultovi náleží přes to všechno pochvala, je sice znát, že kritická slova mu snad při jejich psaní propalovala bříška, leč v tomhle, byť výjimečně - nejspíš pod tlakem publikačních oficialit - nepochybně obstál.
Obstál (samozřejmě) i pan testér. Ten to měl ovšem o fous těžší, neboť propsat se úskalím reality, udržet klasickou úroveň testů a nezadat si s clioklubem výzvu na souboj vykvedlanými ojnicemi, to vyžaduje mistrovství úvahové balance.
Kdo (očekávaně) neobstál, je předmětný model, lépe řečeno... modýlek. Chceš kombíka? Kup si ho. Ovšem chtít kombíka s nejmenším kufrem třídy, tohle bys mi musel poměrně dost dlouho vysvětlovat.
Tak jak? No, tradičně - v designu s ukoptěnou snahou dohnat nejlepšího - [odkaz] , s kýčovitou vějičkou lesklých ploch pro milovníky antikabin a s nejmenším kufrem třídy ;-\ o místu na zadních sedadlech nemluvě...
Dokud se nesvezeš, auto nepochopíš. Renault udělal lifestylové malé kombi, žádný rodinný stěhovák, na to je Megane Grandtour. V konečném důsledku se hraje u těhle aut na variabilitu a dostupnost kufru, tam problém není. A samozřejmě, bez podlážky s využitím celého objemu kufru na konkurenci neztrácí.
Jinak je mi ctí, že mě zoveš fanatikem, od tebe si toho velmi vážím >:-[] >:D
S tím "lifestylem" nyní velmi opatrně... :-) Rovněž tak Mégane, to je vůz z jiné třídy, tedy sem jako argument též nepatří. Faktem je, že clio je kombík s malým místem vzadu a ještě menším v kufru. Kdo takové kombi chce, tomu ho přeji. A to je vše. Na to nemusím být ani trochu fanatik >:D;-)
Clio kombi není s malým místem vzadu, je to normální zástupce v B segmentu, srovnatelná prostornost s např. 207 SW.
Tady si mnoho lidí plete, včetně tebe, auto B segmentu a rodinný vůz. B segment nikde v západní Evropě nehraje pozici rodinného vozu. A pozor, už ani u nás! Pro průměrnou českou rodinu je typickým autem kompakt, Octavia, Focus, Megane atp., nové, či ojeté. Fabia jen pro mladý pár, případně důchodce chataře.
A ano, Megane je jiná třída, proto ho zmiňuju, kdo touží po rodinném kombíku s obrovským kufrem a místem vzadu i pro puberťáky, sáhne u Renaultu za (v současné době malý) příplatek po Meganu, kdo chce ještě větší prostor nebo sedm míst, má tady Scénic atd. Proč by mělo Clio nabízet plnohodnotný prostor pro čtyřčlennou rodinu aza cenu malého auta? Kdo by pak větší modely kupoval? ¨
Musím oponovat - pro průměrnou českou rodinu je typickým autem Fabia - Octavia je sice nejprodávanější, ale 70% prodeje tvoří firmy, takže mezi normálními občany je nej. Fabia ;-)
Také mám ten pocit, typické auto pro 4členou rodinu v Čechách (pokud má na nové auto) je právě Fabia Combi, tedy B segment ;-) A bude vybírat mezi Fabié, P207 (ještě jde koupit), Cliem a nebo Ibizou - což je pro mě lifestylové malé kombi ;-)
Bejvávalo, mluvíme o nových autech, rodinných autech. Ve svém okolí vidím, že co se týče koupě nového auta u rodin majících min. 2 děti malé kombíky nefrčí vůbec. Navíc při cenách konkurence Octavie, tzn. i30, Ceedu, Meganu atd., které nyní stojí stejně jako před pár lety menší auto, není o čem přemýšlet.
Supeeer...
Tak já mám celkem z takovéto informace radost... Myslím, že Renault potřebuje takto úspěšné auto. A jak je vidět, tohle bude asi dost úspěšné auto. I když musím přiznat, že můj šálek kávy to není, vzhledem k tvé reakci se bude prodávat zjevně dobře... A aspoň to Renault za se poposune kousíček dopředu. Víc se z tvé reakce asi ani vyčíst nedá...
P.S. Velikost kufru v pohodě (větší a variabilnější, než většina hatch nižší střední) a s místem vzadu to taky není zlé... Je to kombík udělaný ze super mini, takže v pohodě.. To auto má oproti tomu zázraku co si postoval mnohem větší rozvor, takže i přes to částečné plýtvání s místem je to v pohodě. Prostě si zase jen předvedl plačky staré Blažkové u pravděpodobně úspěšného modelu.
"Ovšem chtít kombíka s nejmenším kufrem třídy, tohle bys mi musel poměrně dost dlouho vysvětlovat " - Noo, skús si napríklad predstaviť mamičku s dvoma malými deťmi, ktorá potrebuje trochu väčší kufor (ako má napr. klasický hatchback) len preto, aby tam napríklad dala kočiarik + trojkolku, a miesto vzadu ju aj tak netrápi, kedže pre deti je to až až dostačujúce.... Tak prečo by Clio nemalo byť vhodným autom.... A samozrejme, to je len jeden malý príklad....Ale beriem, v tvojom veku si už takéto reálne využitie predstaviť asi veľmi nevieš......
Chápu jak to myslíš, no vezměme to opravdu tedy z té praktické stránky. Mladá maminka s dvěma dětmi, u ní musíme rozlišovat, zda potřebuje odvézt kočárek, či ne. Pokud ano, pak musí do vyšší třídy. No a pokud kočárek nevozí, nepotřebuje horní kombík, ale ve všem ji jistojistě uspokojí základní hatchback.
Plácáš nesmysly. Na kočárek a trojkolku nepotřebuje nižší střední třídu. Ten kočár se do Clia grandtour vejde taky. Nepiš o něčem, co jsi nezkusil.
Mimochodem, neporozuměl jsem, co znamená " přiteřečný název"...
PS: Ta ibiza je z boku naprosto strašná. Hrůznej batoh. A to mám vystudovanou stejnou designérskou školu jako ty... Tedy žádnou. Ty umělče... :*)
Na Ibize a na tobě je přesně vidět tvůj plochonosý, jepičí pohled. Ano, nemáš na to vidět, nevidíš. Ale to není kritika, ber to tak, že takových jako jsi ty je mnoho. Co se týká toho kočárku, asi jsi zatím nikdy neviděl kočárek. To co za kočárek nejspíše považuješ ty, to je proutěný košík na husu od babičky...
Doufám nečekáš, že ti tu budu ještě vysvětlovat své texty >:D
No, dejme si ještě jednu vrcholnou třídní eleganci - [odkaz] Možná tě to trkne. Nebo že by? [odkaz] 8-s8-s >:D
Ne, fakt jsem kočárek neviděl. A ty dva kluky, co mám (9 a 5) jsem vozil na trakaři.
Mám dojem, že svým textovým výtvorům už nerozumíš ani ty... "Přiteřečný název" mi nedokážeš vysvětlit. A ještě by mě zajímalo, kdo v Plzni na právech vyučoval design? Protože tady všechny neustále přesvědčuješ, jak máš totálně pokřivenej pohled na design. Ty bys učůrával i z krabice na boty, kdyby měla 4 kola a znak VW na víku. Ale hádat se s tebou nebudu, protože s někým, jako ty, to nemá cenu. >:-[]
Nech ho, ***ku, on tu dostává celkem bídu v posledních dnech... včera Ren - ikona designu, dneska tenhle sexy prcek... Ztracený blouuudíííí v tmááách >:D
Mariachi - nechceš mi zase napsat něco fajneho? ;-)
Cituji úplný off: "Než zas chytneš svůj klasický anti-GTI záchvat, zkus mi vysvětlit, jaký má ta tvoje otázka vztah k designu?"
Až zase budeš hrát hru na arbitra, soudce z lidu či PS-VB, zamysli se nad tím, jestli .... Pro mně /nemá být náhodou mě nebo mne?/ výběr nechám na tobje >:D je to tady o článcích, tesech a diskuzích.... myslím, že tím, co děláš si tak trošku protiřečíš.... ale je to tvůj boj...
...a máš taky vejcoidní stoly v kanceláři? >:D >:D >:D jestli jo, tak si rychle kup akvarium... :*):-O
No vidíš. Tipuj, jak chceš. Já bych tebe tipoval na to, že jsi na děti nedostal povolení... V čem by je taky tvoje manželka vozila? V tom dotaženým, lehce ťuklym Polu z Německa, co jsi jí dal jako dík za to, že to s tebou jako jediná vydrží??? >:D >:D >:D
Neberiem ti to za zlé, si trošku mimo v tom, aké sú dnes napr. kočiariky (medzi nami - mne sa aj do môjho prvého auta, ktoré som niekedy dávno vlastnil- a to bol Suzuki Swift - vošiel malý kočiarik )...Proste do Clia v pohode dáš normálny kočiarik aj trojkolku alebo dve naraz... A či ho potrebuje voziť - no v dnešnej dobe, len ak sa presúva napr. do nákupných centier, do detských kútikov, tak určite áno....
Ale ono nejde o tento jeden príklad. Ide o to, že dnes ani kombík (typu Clio Grandtour) nemusí slúžiť iba ako "prepravca obrovských nákladov", ale môže mať úplne iný zmysel, niekde na hranici medzi combi a hatchback...
A jeden úplne banálny dôvod, ktorý ale odráža prax - napríklad veľa žien alebo neskúsených vodičov má pred rozmermi klasického kombíku jednoducho rešpekt, a tak začínajú na niečom menšom..... Hatch je (v istých prípadoch/situáciach) nepraktický, klasické kombi presne naopak - príliš veľké, tak je tu niečo medzi - napr. (ale nielen) Clio Grandtour....A je fajn, že máme takýto výber....
Jo, to chápu, ale věř, že valná většina těch žen ocení jistou milost krátkého hatchbacku a na horní designový "instrumentalismus" si nechá zajít chuť. S odkazem na tu barvu leda jako auto pohřební služby. Na věnce...
Jaký je důvod, aby tohle bylo jen pro ženu? ...přiznám se, v kombi - jakémkoliv, málokdy ženu vidím. A pasovat malé kombi do role vozítka pro ženu+2 děti...není to viděno optikou zaprášeného okna ze směru od Litvínova?
Sorry, ale kde si prečítal, že je to len pre ženu. To bol len jeden príklad, kto môže mať o takéto auto záujem. .Skús vychladnúť, čítať poriadne, to ti určite pomôže..... A neviem, kde jazdíš ty, ale u nás (ja chápem, pre teba asi na divokom východe) pekné množstvo mamičiek s deťmi sedí práve v nejakom malom alebo väčšom kombi....Z dôvodov už vyššie uvedených....
V pohode, ja viem, že súhlasíš, len som chcel ujasniť, že išlo o príklad, nie o absolútne tvrdenie, že to auto je len pre ženy....A z tvojho príspevku to tak vyzeralo.....ale je to určite dôležitá skupina kupcov....A u nás, v strede východu Slovenska je tých mamičiek, ktoré jazdia v kombíkoch drvivá väčšina - proste je to praktické (o.i. u nás musíš stále niekam cestovať- ak chceš žiť civilizovane - ak teda nie si priamo z jedného dvoch väčších miest (KE a PO) )
Iste, v tejto farbe to určite nie je žiaden veľký krásavec, ale zase - koľko Clio Grandtour (alebo áutíčok v tejto triede) jazdí v čierńej....to krajšie polovičky ľudstva (a všetci tí, ktorí vedia, pre aké autá patrí čierna) si určite vyberú niečo "veselšie".
Tak či tak, aj toto auto svoje miesto má - o dizajne by sme sa vedeli baviť "roky" a aj tak - v konečnom dôsledku rozhodne zákazník - a napr. v porovnaní s Ibizou tie čísla budú určite lepšie (na to nemusíme byť žiadni veštci) - a to pritom je aj tá Ibiza "pekný kúsok auta"....
Njn, Slovenky jsou praktičtější... u nás to maj baby kapku jinak - ne ve všech případech samozřejmě. Zlaté Slovenky!!! ...nejen kvůli autům... :-)
...tohle patří výše ;-)
tak cierno bielo by som to zase nevidel, osobne radsej zoberiem kombika s malym kufrom (malo litrov), ale podlahou zarovno s nakladaciou hranou ako kombika s vela litrami a podlahou 15 cisel pod nakladaciou hranou. To co do toho prveho nalozim aj lahko vytiahnem (v mojom pripade) ;-)
Zrovna ty impotentní dědek, sportovec typu vojína Jasánka nás tu budeš poučovat o nějaým espritu? >:D >:D
Clio je nejspíš dobré. Důkazem budiš tvoje potřeba napsat zde nějakou esej na téma jak mizerné je to auto.
>:D Kup si slovník cizích slov, ať tu tradičně nejsi za intelektuálního impotenta. Já vím, ty patříš k milovníkům subkompaktních kombi, těžko s tebou potom diskutovat o autech, o kráse aut.
Určitě povedené auto! Už se těším na nový Megane a nástupce Laguny. Renault našlápl správným směrem a konečně bude pořádná evropská konkurence koncernu.
ako sa spieva v jednej pesnicke od Elanu.... chlapci prisli na to... sol nie je nad zlato .... davno som to zistil vsade su ti isti... tusim caba neblazni sa vola ta pesnicka....
takze je fajn ze ..... chlapci prisli na to ( v renaulte ) ..... ze ak chce byt znacka uspesna nemoze mat kazdy model odlisnu tvar ako tomu bolo dlhe roky v renaulte zvykom.... nikto netvrdi ze sa maju renaulty na seba navzajom podobat ako audiny ale kazda znacka potrebuje k uspechu a respektu okolia a konkurencie jasnu a nezamenitelnu tvar a rukopis... ved si len zoberme stare clia twinga laguny megany tak okolo r 2007... jedine co tieto auta vzajomne spajalo bol znak na kapote... ani vw ani audine ani h/k by sa tak nedarilo ako sa dari dnes keby kazdy ich model vyzeral uplne inak a lisili by sa len logom..... chce to jasnu tvar... jasny rukopis a renault sa hadam uz konecne nasiel... sice mu to trvalo neuveritelne dlho ale nasiel sa a to je fajn :yes: ....
ano to je dalsi krok k uspechu.... okrem jednotnejsieho dizajnu a jasne rozpoznatelnej tvare ponukaju velmi dobre TCe motory aj diesle..... a aj interiery su uz na mile vzdialene tym spred 5-6 rokov dozadu.. renault ide spravnou cestou a ja mu fandim .... nikdy som proti renaultu nic nemal... vzdy som fandil autam ktore dokazu uputat zaujat a inspirovat ... v pripade renaultu je tych aut hned viac ( prve twingo, prvy scenic, terajsie clio, nepravom odsudzovany avantime a velmi sa mi pozdava aj novy capture )
dokonce to i vypadá,že frantíci makli na kvalitě,už podle fotek je vidět,že plasty vypadají kvalitně a hodnotně a nikde nic neodstává,všechno lícuje,ale až čas ukáže a prověří i s té technické stránky,nicméně Clia na tom byla vždy líp než velké renaulty,takže podobně tomu bude asi i nadále...
Myslím,že design se moc povedl..
Taky interier už je ke koukání.
Jen se ještě posadit do sedaček a vyzkoušet ho za jízdy..
Pak to můžu teprve hodnotit komplexně.
Ještě k diskuzi s kočárkem..asi má každý nějaký jinak velký atd. to je normální..komu nestačí malý kombík koupí si velký nebo MPV.. ;-)
teda clio grandtour :-) .
- v reale vyzera to auto lepsie akona fotkach, pricom cierna mu sekne
- opticky vyzera vacsie ako je v skutocnosti, najma ak sa postavi vedla neho minula generacia. Az podla oficialnych udajov zistime, ze moc nevyrastlo, za co posielam do renaultu diky, kedze neustale nafukovanie aut uz lezie na nervy
- podlaha kufra zarovno s nakladaciou hranou - z mojho pohladu pozitivum
- interier - spracovanie a material vyzera minimalne na pohlad velmi solidne
Na jazdu sa este len chystam, potom mozno doplnim ;-)
suhlasim ... ta cierna farba je uzasna :yes: dava cliu novy rozmer.... auto posobi luxusnejsie a akosi stylovejsie a neokukane :yes: ... ved cervene modre a kdejake sive male auta uz mame na kazdom rohu ...
opat suhlas... v reale osobi auto lepsie a ovela vacsie ako predchodza... akosi nafuknutejsie a robustnejsie pricom vo vnutri je v podstate mensie ako starsi model
mne osobne sa velmi paci aj ten volant.... perfektne doplna celkovy vzhlad cierneho clia
Jde vidět, že někdo už viděl na živo... i když jsem odpůrce černé, tak Cliu v kombíku sekne, možná někde v podvědomí, které zapomíná, že černá je nepraktická, sekne Cliu více než třeba červená metalíza.
Dovolíš-li, arbitře, soudče z lid/L/u.... shrňme si to.
Máme tady krále třídy... tedy prince. Jízda, motory, spolehlivost, nevelký zájem lapků a moderně nejen působící, ale i postavené auto v praktickém balení. To jsou plusy....
Mínusy, dle místních designových guru, arbitrů a jiné odborné veřejnosti jsou:
stísněný interiér, do kterého se nevejde 16 kočárků, 15 dětí, pes, kočka, králík a morče s rodinou.... jo, a taky se nevejdou vejcoidní stoly - ale na ty tady máme přece Vel Satise, ne?
Výhodou alespoň je, že má tankování na té správné straně.... ale ty kočárky a děti... to mu nedarujeme!!! >:D
Myslím, že si to shrnul báječně :yes: Diskusní pisálky kterým u sub-kompaktu vadí, že má rozměry sub-kompaktu ignoruj ;-)
Oceňme, že existují automobilky které mají snahu nabídnout vícero karosářských variant ;-)
Moment! Variant? Polo Variant? Nevyrábí se? hmmm smutné :-|
...asi bych mu nehledal protihráče... byť nám tu jeden, v ožmolkovaných teplácích v chrpově modré představen - předhozen byl. Tenhle subkompakt je vážně moc dobré. A ve skutečnosti je prostě parádní.
Ale kam dáme ty děti...pískoviště....skluzavku? ...mno vrkuboy, na to galové nepomysleli >:D:yes:;-)
Není tajemstvím že tento kovboj žije nedaleko německých hranic... jistě má v šatníku tučnou zásobu prekonek a lesklých košil tzv. dederonek. Olítané Volvo a notně ohranou kazetu Wolfganga Petryho. A tenle člověk se nestydí poučovat o vkusu a stylu.
Smutné.... ale buďme tolerantní, buďme prosím tolerantní. >:D
Proč smutné, stejně by to asi zase bylo jen dvojče od kombíkové Ibizy s přelepeným logem (viz Pola Variant při 3. g. Pola) . Kdo chce malé koncernové kombi může si vybrat mezi vzpomínanou Ibizou a Fabií.
Navíc ve vyspělejší Evropě je obvykle zájem o malé kombi poměrně velmi malý.
P.S. Jinak už zřejmě taky něco pamatuješ, viz tvám zmínka slovenských PREKONek, že by bývalá PREšovskáKONfekce? ;-)
VW Celo už je Golf, ale Superb by se mohl (po zatčení drRatha) přejmenovat na "Škoda Cela" a místo Simply Clever používat delší: "IN VINO VERITAS - AND MANY MONEY FOREVER".
Ono by to Polo Variant mohlo vypadat celkem hezky... což u Fabie nehrozí :-) Na druhou stranu Ibiza je v Interiéru snad ještě horší jak Fabie... Polo by zabilo dve mouchy jednou ranou :-)
...jsem mohl před pár dny projet i já.
Bohužel ale doslova jen kolem baráku - doslova.
A bohužel mělo divnou barvu - modrou. Lépe mu sedne černá, nebo bílá.
A bohužel bylo na 17" kolech, takže z hodnocení jízdních vlastností nejsem zdaleka tak odvařený, jako testéři :-) Kola dávají na nerovnostech znát, že jsou na zavěšení moc těžká, to je ale společné všem podobně velkým (malým) vozům.
Každopádně je to hezky posazené na silnici a i když mi všechny ty tvary přijdou moc komplikované, auto jako celek vypadá dobře (samozřejmě při správně zvolené barvě karosérie a velikosti kol).
Kufr je dost široký, tohle frantíci vždy uměli, jen nevím, jak měřili ten objem, mně připadal stejně velký jako v 3dv HB, který má udaných 360 litrů...
Jako vyslovenou hovadinu hodnotím zadní kliku, to je nesmysl, který se dal tolerovat jen a pouze u AR 156.
Interiér je celkově kvalitně zpracovaný, ale nemůžu se ubránit dojmu, že jej navrhovaly ženy...pro ženy.
Ještě než nové Clio přišlo na trh, někde jsem tu psal, že se prostě musí povést, a ono se nakonec v podstatě povedlo - vždyť žen a Francouzů je kolem dost a dost :-)
Drž se, Renaulte :yes:
Nejen u Clia, ale ani u Leonu například.
U té 156 to byl jeden z detailů, se kterým se počítalo hned od prvních návrhů a její vzhled se tomu z velké části přizpůsobil. Kuk sem: [odkaz]
U toho Clia, resp. Leonu, mi to přijde jako: Hele auto už je hotové, ještě by to chtělo nějakou specialitku - tak třeba schováme zadní kliku.
Prostě zbytečnost.
A ten interiér a ženy - neber to negativně, tak jsem to ani nemyslel. Ale prostě mi detaily interiéru přijdou tak nějak...holčičí. Tvar budíků v kapličce a ovládání klimy jako spona na kabelce třeba.
Ta zadní klika byla u Clia od začátku myšlena jako "tajná". Ne jako specialitka. Clio totiž nebude 3 dveřový, takže chtěli malinko opticky kompenzovat tuhle variantu...
Z druhé strany, i kombi může být třídveřové.... Mě se osobně pohled z profilu a záď Clia opravdu líbí, nevidím chyby, jen ta příď mohla mít trochu menší světlomety.
Mně se tyhle schované kliky nelíbí. To už mnohem radši dělené dveře ala RX-8. Nebo prostě a jednoduše pěkné klasické kliky na všechny dveře. Vypadá to elegantněji. I kdyby člověk přehlédl spáru zadních dveří, tak ty přední jsou příliš krátké a nevypadá to tak dobře.
Mariachi, sis ale zase naběhl s tou kabelkou >:D >:D >:D:yes: ale tuším, žes to nahrál úmyslně a za to :yes:
Jdu na to kouknout... mi teda neštymoval ten plát místo tunelu, klasika mě v tomto případě jímá více, ale asi je to o zvyku. Já si spíš myslím, že tu kliku tam nedali proto, že kombi budou možná prodávat jako coupe shooting brake - prostě koupíš kombajna a máš csb... když už kují pikle Merc a Ren u dodávek, proč ne takhle nenápadně další >:D >:D;-):-)
Nevyjadruj sa prosim Ta na temu dizajn..nemas k tomu vlohy..Mozna si dobry vo vareni gulasu,alebo umyvani riadu..ale dizajn...to nie..ten nechaj na pokoji.Ciganske decko ma lepsi cit pre estetiku ako ty.
Někdo musí být v designu poslední. Z francouzské produkce je to nyní v subkompaktech renault. Je to až k neuvěření, ale i takový citroen C3 strčí svojí designovou přirozeností, stylem a harmonií - [odkaz] dokonale clio do kapsy. O kombi-cliu snad ani nemá význam psát, to je vizuálně přesmutná kapitola sama pro sebe. Tak si na zlepšení chuti dejme toho, kdo to ve Francii tluče dnes v subkompaktech nejlépe - [odkaz]
Ano ano, výrazová avantgarda v pravém nevyměklém francouzském stylu, syceném neoddiskutovatelným šarmem a jistou vizuální hutností, se zcela zřetelnou, elegantní a stylovou kotvou v čase, je dnes doma výhradně u Peugeotu. Jasně, jistá kritičnost ve vztahu k poloze volantu a kapličky v dotčeném modelu na místě je, tohle má diskusní potenciál, avšak design s velkým Dé, ten je dnes ve Francii výhradně na straně koncernu PSA.
Ty si ale vylep nad pelest clio. Uchopit dvěstěosmičku, na to přece ty nemáš a nikdy ani mít nebudeš. Chybí ti to podstatné - vkus.
Ano, máš pravdu. Současná produkce Francie v této kategorii je minimálně zdrcující pro malé Němce.... v tom jsme zajedno... Prostě jak píšeš: F3 .... C3, P208, Clio....
Dneska velmi zřetelně za bystrost: :yes::yes::yes:
Jezdi si při čtení prstem po monitoru, evidentně jsi přeskočil to, že píši izolovaně o designu ve Francii. Tahle diskuse také o francouzském designu je. Nyní jsi asi kolegy zklamal, neb přitakat tomu, že z francouzské trojky je na tom designově clio nejhůře, se tu dnes jen tak nepromíjí :-)
Nechci to sem nyní tahat, ale ten širší pohled, tedy i na "nefrancouzskou" subkompaktní produkci svojí přitažlivost jistě má. A třeba ta zmíněná dvěstěosma by to v designu skutečně dotahovala i přeshraničně velmi vysoko.
Děkuji. Myslím, žes dnes nejen překvapil nás, své diskuzní kolegy, ale je to významný krok i pro Tebe... ono každý den se nevidí, zejména u Tebe, že věnuješ Cliu toliké pozornosti a času jako např. Volkswagenu Passat. Ale komu čest tomu čest, máš pravdu, Nouveau Clio si naši pozornost zcela právem zaslouží a to nejen z důvodu kvalit designových. Prostě máme stejný vwoko, jak říká dnes už klasik.... Clio, DS/C3, 208.... zní to jako indicie otce Fura... :-) ... ostatní subkompakty vedle nich vypadjí jako, jak to říci.... jako poloauta... ;-)
Okolo? Snad oba koukáme na poslední produkt renaultu, ne? Nejmenší kufr ve třídě, umenšené místo vzadu. Nahoře píši o designu francouzské produkce. Ty snad nesdílíš názor, že aktuálně clio stojí designově v národním klání až na posledním místě?
No to ani náznakem.... ;-) Nebudu tady hned mrskat "lajfstajlama", abych omlouval málo místa vzadu nebo menší kufr. Beru Clio Grandtour jako o něco praktičtější hatchback, nikoliv jako stěhovák, a velmi mírný příplatek tomu odpovídá. A při vhodně zvolené kombinaci barvy, kol a venkovních doplňků mu to opravdu hodně sluší. :yes:
V podstatě souhlas, mně by víc vadilo to omezené místo vzadu (na poměry třídy), než menší kufr. Jsem zvědavý jak to bude vypadat naživo, ale na fotkách to v některých ohledech vypadá lépe, než kratší hb.
Renault chtěl udělat auto pro řidiče a proto obětoval místo vzadu. Místo prostoru pro kolena vzadu posunul sedadlo řidiče dál ke středu auta a daroval mu perfektní polohu za volantem. Nejseš tak nalepenej na sklo, sedíš blíž těžišti auta a máš lepší výhled do stran. Někomu to bude vyhovovat, někdo se podívá po něčem jiném.
Není to tak špatné s místem vzadu, je to spíše o pocitu, jak jsem s Lukášem mohli odzkoušet, vysoký ponton uzavírá pocitově. 207 celkově třeba pocitově dává pocit akvária a prostoru, objektivně je místa stějně. A hlavně jak píše Pogo, je to vše tentokrát stavěno pro řidiče, který sedí opravdu přirozeně nízko, při posazu jako ve Fabii nebo 207 je místa dostatek...
najmensi kufor v triede? ty snad veris tym marketingovym bachrokam, co ti narozprava VW group o litroch v kufri?
Aj oktavia 2 ma podla teba 605l ze? a das do nej menej ako do 407sw so 450l kufrom
Nějak se ve víru následné diskuze a osobního osočování některých diskutérů zapomnělo na samotný test nového Clia Grandtour. Já bych k němu chtěl podotknout tři věci:
1) Laguna Grandtour také NEMÁ prodloužený rozvor oproti výchozímu liftbacku. Bylo by fajn, kdyby si to autor článku opravil.
2) Nabídka prostoru pro nohy zadních pasažérů nového Clia je i v měřítcích malých vozů opravdu tristní a rozhodně není pravda, že to vůbec nevadí. Některým zákazníkům možná ne, ale spoustě určitě ano. Je to o to smutnější nedostatek, že Clio minulé generace naopak patřilo vzadu k vůbec nejprostornějším malým hatchbackům
3)Málokde se v testech nového Clia píše také o další mezigenerační "inovaci" - zmenšení palivové nádrže o rovných 10 l. Ani toto nepovažui za změnu k lepšímu...
...zajímavé poznatky. :yes: malá nádrž by mi asi vadila nejvíce, nicméně jedná se hlavně o dojezd v určitém rozmezí. Nevím, kolik má ted, ale asi kolem 50lt, tak při tak nízké spotřebě to máš dojezd kolem 1000km.... to je super. Kdyby byla spotřeba litr, tak at si má nádrž rozměr malého demižonku, to je mi vítr.
Prostor - ano, jak píšeš - jedni neřeší, druzí mají možnost jít dál.
A za třetí - neřeš prosímtě auto a pojď se štěkat do arény >:D >:D >:D
Současné Clio Grandtour má 55 litrů a těch deset dolů bude hodně znát. Představa, že bych tankoval každých cca 650 km namísto 850 je docela děsivá. S tím nedojedeš ani na východní hranici, pomalu.
Nesouhlasím s tím místem vzadu. V showroomu jsem měl možnost srovnat krátké Clio IV a Grandtoura III, jelikož je v kombíku IV stejně místa jako v hatchbacku, beru to za objektivní srovnání. Pokud jsem opakovaně přecházel a nastavil si do idální polohy sedadlo řidiče a poté posazoval dozadu, prostor na kolena byl stejný, jen nižší hrana oken III. generace dává pocit větší vzdušnosti.
Doporučuju takto objektivně srovnávat i s posazem řidiče, neb sedět v Cliu IV jak na židli, čili pro mne nepřirozeně, což je běžný posaz v III.g., prostoru je stejně, stačí si přečíst např. testy na Clio RS III. generace, kde mu krom řazení (došlo k výraznému zlepšení také) vytýkají nepřirozený posaz, to v Cliu IV není,