Evropa si na nové, globalizované Mondeo bude muset ještě chvíli počkat. Po loňském debutu v Americe bude letos následovat Čína, v Evropě musíme vydržet do roku 2014.
Možná jo... Předek vozu ve mne působí rozporuplné pocity oproti stávajícímu modelu. Když si všal vzpomenu na rok 2007 a příchod generace současné (MK4), tak mi také trvalo nějaký čas, než se mi auto začalo líbit ... nechme se překvapit :-) Snad nový model půjde alespoň v dosavadních šlépějích a dostane se opět na vrchol třídy v atributech, ve kterých dominuje ( jízda, podvozek, prostor).
Na druhou stranu, pokud vydrží ten rok slevy na stávající model, je to skvělá nabídka.
Takže sláva Fordu za nový model a hamba za otálení! >:D
predaj mondea v eu utrpi tento rok dost velku ranu - a ak si myslis ze je to ok tak na konci roka mi das za pravdu ( ze to nieje vyhoda prist neskor ) ked uvidis tohtorocny predajny prepad mondea v celej europe ... aj v cechach uz tusim mondeo straca svoju poziciu a passat ma coraz vacsi naskok
predaj mondea v cechach:
( 1-2 ) 2012 - 244ks
( 1-2 ) 2013 - 99ks
vyzera to tak ze to cakanie na novy model nie je vyhra ... ale naopak.... pocty mondea uz prudko klesaju a chce to cim skor novy model
Ono jde o to že ford na Evropu kašle když se podíváte jakou ztrátu měl v Evropě za loňský rok. Možná letos na tom bude líp i s propadem prodejů za mondeo, když zavřel továrny na výrobu mondea (mimochodem by mě zajímalo kde ho teda vyrábí, mluvili o tom že to zpoždění začátku prodeje je právě z důvodu stěhování technologií z Belgie do Španělska.
otazne je ze preco na europu kasle ked doteraz sa ako tak snazil nekaslat ... ved focusy a fiesty su v europe velmi uspesne..... v com spociva problem mondea netusim.... ale faktom je ten ze doterajsie mondeo je uz zastarale.... a dalsi rok cakania na novy model to bude pre ford tvrda rana....
Asi zas tak úspěšná (focus a fiesta) není když je v ford v Evropě v takové ztrátě. Možná se v americe obchoduje zdravě (pochybuji), třeba to tam není samej slevomat a pracují s nějakým ziskem. Taky by mě to zajímalo. Nebo je o možná problém evropských zaměstnanců. Těžko říct.
Topper koho okrem skodofky a českých importérov zaujíma český trh? Celý európsky trh klesá, tak načo sem budú ťahať nový model. Ford sa radšej venuje trhom kde môžu reálne zarobiť. A ak sa možno snáď EU trh v budúcom roku spamätá, tak prídu s úplne novým modelom...
ono fordu sa v cechach na rozdiel napr. od slovenska vzdy darilo preto ta nazorna ukazka ;-)
je rozdiel klesnut o 15 percent a rozdiel o 50 percent... nikto netvrdi ze v case krizy bude nove mondeo zazracne rast..... kazdopadne v europe uz nove mondeo zakaznikom chyba ako sol.....
o rok bude este vacsia sranda.... totiz ono to tak vyzera ze sme este len na okraji priepasti a eu trh o rok padne este hlbsie.... nejake cakanie teda nema zmysel.... to nech mondeo nechodi vobec potom ak na to pozeraju vo forde takto...
lenže spustenie výroby nového modelu tiež niečo stojí a ak si vo Forde zrátali že sa im to momentálne v EU neoplatí, tak sa asi radšej budú venovať iným trhom. A pokiaľ by vyšiel katastrofický scenár ako píšeš, tak sú to ušetrené peniaze. Navyše predaje Fordu sú založené na Fieste a Focuse, takže pre Ford nejde o kľúčový model.
A neviem kde si zobral tých 50%. Minulý rok kleslo Mondeo o 17%.
suhlas... ano fiesta a focus su klucovymi modelmi... a vcelku slusne by sa mala uchytit aj nova kuga.... je teda len skoda ze ford akosi na mondeo kasle....
boze ved nechytaj ma za slova :-) ... tych 50 percent asi neklesne mondeo tento rok.... len som obrazne povedal ze je rodiel klesnut X percent ako X+20 percent
inak mne je to suma fuk.... fordy nemusim a ani nikdy nebudem musiet nastastie ale zase neprajem im nic zle a vzdy je na skodu ak nejaka znacka alebo model ochudobni trh.... mam rad pestrost.... uz teraz je velka skoda ze odchadza accord od hondy v strednej triede... europa pomaly ale isto prestava byt zaujimava ... aziati viacmenej tiez europu beru ako len taku bokovku
Možná si ford spočítal že ho vyjde líp zavřít továrnu a prodávat mondea míň a pokrýt to rezervami z ostatních fabrik. Než hodně s obrovskýma slevama. Krásně se to ukázalo na I40 v lednu a člověk když se podívá za kolik to auto jde koupit tak to už snad dotuji. "Nejsilnější" diesel automat kombi kamera ventilovaná sedadla atd. atd. pod 600000 neuvěřitelné. Tomu Ford nemůže konkurovat a proto stěhuje výrobu aspoň do Španělska. Nevím jestli se I40 vyrábí v Žilině nebo kde ale asi mají nižší platy i než v tom Španělsku tak uvidíme. Je to škoda. Mondeo se mi hodně líbí a potom co jsem ho viděl naživo na dovolené teda jako fusion tak ještě víc.
I40 se vyrábí v Korei a platy tam mají oproti škodovce asi čtyřnásobné takže mzdovými náklady to asi nebude milý pane. Je to spíš automatizací a organizací výroby. Například Hyundai má i své vlastní hutě a válcovny.
v cechach mate dobre ceny, na sk vidim sumu v prepocte 750t kc za top vybavu s chudakom motorom 1.7 a 2.0 benzin stoji o +- 10t kc menej. A je to uz so zohladnenim zlavy 50tkc. Aj ked verim, ze este dalsich 50t kc sa da ukecat, ale nijako lacne mi to nepride. Kedze u mondea su zlavy 15% hravo dosiahnutelne, tak to je cena mondea s motorom.
i40 se vyrábi v Koreji ve fabrice v městě Ulsan. Jinak cena snad dobrý ne ? Aspoň se VW a spol. chytnou za nos a přestanou nás krmit ve stejné kvalitě předraženým zbožím... :-)
No nevím o té kvalitě pochybuji. Auto který po půl roce začne vrzat něco v palubovce a na "vrzání" se samozřejmě záruka nevztahuje ale je pravda že s VW nemohu posoudit v ničem novějším jsem nejel kromě audi a to je přece jen trošku jinde. Ford mi přijde pořád výš než hyundai hlavně co se třeba kůže týče atd.
Prodej Mondea v EU je ovlivněn tím, že fabrika v Belgii, kde se Mondeo vyrábí od loňského listopadu do konce března stávkovala...
Mondeo je pořád na špici střední třídy, i přestože už je tu nějaký ten pátek. Od 2.4. navíc Ford měnil ceníky (snižovali cenu, jako standard je teď navigace s češtinou apod.) což mě mrzí, protože jsem si před pár měsíci pořídil Mondeo :-) A jsem nad míru spokojen :yes:
No nezavreli. Zavrou ji az v lete / na podzim 2014. Nebo odkud, myslis, sjizdej soucasny Mondea, S-Maxy a Galaxy?? Ve Valencii zacnou az s novou generaci, starou nechaj dobehnout v Genku...
V tomhle seriálu udělali Fordu celkem pěknou reklamu. Chvílemi působí nenápadně, jindy bije do očí, to např. když se snažili upozornit na masážní funkci křesel. Nejsem si na 100% jistý, ale předpokládám, že tam hraje "hlavní roli" právě nový Ford Fusion.
Celkem se mi zalíbil a ačkoli nevím, co vlastně přináší Fusion nového oproti současnému Mondeu, tak bych si nové Mondeo i přes slevy nekoupil a počkal na nový model. Přece jen je to skvělé auto, ale už poněkud staré, ačkoli na to nevypadá. Nic proti, ale přijde mi to asi jako kupovat Octavii Tour - je to možná zdánlivě výhodná nabídka, mnohým postačí ke štěstí, ale taky si uvědomujete, že jste mohli mít za nevelký příplatek o generaci lepší auto.
Osobně jsem zvědavý jaké budou slevy. Protože na současné mondeo jsou v podstatě od začátku prodeje facelift nefacelift. Pořád je sleva kolem 25% na nové auto do výroby.
posledne pekne fordy skoncili focusom II po inovacii a terajsou fiestou pred inovaciou...
tieto nove zrudy ako B-max, focus, ecosport, mondeo alebo Ka-cko ci inovovana fiesta sa zapisu do historie automobilizmu velmi neslavne.... vedla B maxu posobi aj multipla ako nadherne auto :yes: a vedla Ka-cka je aj stare seicento doslova dizajnovym diamantom v miniautach :yes:
chcelo by to poslat do fordu par vietnamcov alebo thajcanov nech ich hosani z azie naucia ako sa robi moderny a pekny dizajn....
Sice nevím jak souvisí design aut s konzumací psího masa ale v Evropě bylo psí maso do počátku 20. století konzumováno celkem běžně, např. ještě v roce 1910 bylo prodáváno v pařížských řeznictvích. Zhruba od poloviny 20. století se konzumace psího masa stala tabu, zajímavostí je, že velká část Evropy považovala psí sádlo za léčivé, zejména na plíce.
neboj, ono se to na celém korejském poloostrově brzy vyřeší. On jim tam Kim pošle pár raket a Topper se na ty svoje designové skvosty bude dívat už jen na obrázcích
Nová Octavia je krásná asi jediná škodovka která se mi líbí,Superblbec se mi nelíbí, fábie se mi nelíbí, Yeti se mi líbí , rapid ujde, Nová Octávie se mi líbí nejvíc,protože nejvíc připomíná audi. Audi je na tom teď jak kdysi Mercedes, nové audiny mají výbornou spolehlivost,výborné jízdní vlastnosti a IMAGE
Nevím kde shání redakce info, ale byl jsem minulý týden za kamarádem, majitelem prodejny a servisu Ford, a ten mi řekl že se nakonec ani Mondeo v Evropě vyrábět nebude. Současný model by se při výrobě v EU dostal na trh moc pozdě takže, by sem měli být dováženy vozy z USA.
No to si pomůžou. Jedině by byla doprava zadarmo :-) Dobře beru zpět. On totiž Fusion v US stojí cca 30000USD a bavíme se o titaniu Ecoboost 240koní automat čtyřkolka. Je pravda že kdyby to tady dali za 700000Kč tak by se to prodávalo jako nic. Osobně si myslím že pokud se vůbec tato kombinace bude u nás prodávat tak to bude kolem milionu navíc s tím že výbava titanium v americe a v ČR je docela velkej rozdíl.
Tak to nevim, kde bere tvuj kamos informace. Ziju v Nemecku a tady se to tema Mondea na ruznych forech dost probira. Posledni informace od Fordu je, ze pristi Mondeo prijde priblizne v lete 2014, az se presune vyroba do Valencie. Do ty doby se musi soucasny Mondeo snazit "hajit pozice" a aby mu to slo trosku lip, vydal nemecky Ford vcera novy ceniky, kde posunul vybavy o jeden stupen cenove dolu. Neboli, co driv bylo Titanium, je dnes Ambiente s cenou staryho Ambiente, Titanium X odpada a jmenuje se ted jenom Titanium apod. Zdroj: [odkaz]
Kdo se v autech trochu vyzná, ví, že současné Mondeo je i přes svoje pokročilé konstrukční stáří pořád skvělé auto. A nedivil bych se, kdyby nová generace stejně ubrala na radosti z jízdy, jako se to stalo při poslední generační objměně Focusu (nehledě na jeho prapodivný vnější i vnitřní design). Nechápu, proč tu novou generaci u Fordu zase nafoukli - současné Mondeo přece prostorem přímo hýří.... A ještě jedna důležitá poznámka - nová generace Mondea zřejmě bude mít i v Evropě "povinnou" parkovací ELEKTRICKOU 8-s:no::no::no: brzdu. Brr. Pokud se tak stane, tak tím u mě toto auto skončilo :no:
To je ta globalna strategia. Auto musi mat prametre aj americkeho trhu, takze preto ta velkost. Posledne EU modely idu cestou zmensovania rozmerov a hlavne zhadzovania hmostnosti.
Takisto súhlasím; súčasné Mondeo stále v testoch poráža omnoho mladších súperov, je stále jedným z najpriestrannejších áut v triede a jazdí stále výborne. Len by som z neho čo do jazdných vlastností nerobil formulu ani grandturismo, je to bežný spotrebák strednej triedy, ktorého podvozok je príjemne vyladeným kompromisom medzi agilitou a komfortom.
Ja nevim, co furt vsichni mate s "pokrocilym starim". To auto prislo v roce 2007, velky facelift byl snad 2010 nebo 2011, takze kdyz Mondeo MkV prijde v lete 2014, tak se bude jednat o normalni modelovy cylkus 7mi let... Kdyz se podivas na primy konkurenty - Passat, Insignia, tak ty jsou jeste starsi!
Jinak, ze nova generace ubrala trochu z radosti z jizdy, o tom brblali redaktori uz pri prechodu z MkIII na soucasnou generaci MkIV. Predfaceliftovou MkIV uz 4 roky mam a na spatny jizdni vlastnosti si rozhodne stezovat nemuzu :-! Starsi MkIII ma tchan, takze mam i srovnani...
Mas pravdu, neni. Je z 2008. Ale tim padem taky zadna mladice ;-) A pokud vim, tak vetsi facelift jako Mondeo nebo Passat Insignia snad za celou dobu ani nedostala...
jjj souhlas...mame v rodine mondea od roku 1995...tak mam prime srovnani s kazdou novou generaci. A to ze nova generace ubere dle novinaru na radosti z jizdy.....je spise dano tim,z e auto narostlo..a je vzdy o kus lepe utlumena hlucnost..at od aero...od kol...od motoru...a pak si clovek mysli..ze to nejede...a netriska s nim atd :D:D
Poslednou dobou posieľajú na pás samé zvláštne autá , Focus vyzerá z vnútra ako Vesmírna loď , Fiesta vyzerá ako AM Cygnet a nový EcoSport tiež nie je žiadna nádhera
Nové mondeo sa mi ale dizajnovo páči , som zvedaví či dosiahne kvalít a úspechu svojich predchodcov
Nové Mondeo (nebo respektive Fusion) jsem měl už čest potkat na křižovatce v Ostravě na Hlavní třídě a musím teda říct, že to vozidlo působilo jako zjevení z jiného světa. Neskutečně úžasné auto a zrovna nová Mazda6 vedle toho vypadá jak pět let starý chudý příbuzný.
Nějak nechápu ten odstavec v článku, kde se píše, že Japonci postavili pro Evropu kombík a k němu přidali amrickou verzi sedanu. Pokud je mi známo, tak se přece prodává normální evropskej sedan a od něho odvozenej kombík, takže klasika jako dřív, nebo se pletu?
Od te doby co se v Evrope zhroutily ceny aut a zaroven doslo k vyraznemu narustu cen v USA, tak uz se Fordu moc prodeje aut v Evrope nevyplati. Nedokaze totiz cenove konkurovat mistni produkci, ktera jede na krev bez ohledu na cervena cisla a Ford moc nema zajem prodavat auta levneji nez v USA. Je velkou otazkou jake ma na ten Fusion marze a pri nizsi cene nez v USA by mohl byt v EU i ve ztrate.
On je rozdil celkova ucetni ztrata, ktera muze byt zpusobena ruznymi duvody a prodavat pod cenou konkretni model. Tam muze byt velke nutkani takovy model ani nenabizet.
Mám 5-ty rok Mondeo MK4, ešte model pred FL, kupoval som ho ako nové.
Už by som rád vymenil za nový model ale žiaľbohu, v EU sa nepredáva a katastrofické správy hovoria až o roku 2015.
Faceliftované Mondeo nechcem, lebo nieje v ničom lepšie, ako to čo mám teraz, z môjho pohľadu, zbytočná kúpa.
Myslím, že Ford stratí týmto prístupom veľa zákazníkov a tí sa už potom nevrátia.
Takisto firmy, ktoré sú zvyknuté obnovovať vozový park po 4 rokoch.
V podstate ani nie je problém ten cyklus 7 rokov, je síce na hrane ale dá sa akceptovať.
Ale skôr psychologický fakt, že nové, modernejšie, lepšie, krajšie Mondeo sa už rok predáva v US a teda len neznalý človek si dnes v EU kúpi starší model.
Myslím, že v článku na začiatku je to napísané úplne presne, Ford sa na EU úplne vykašľal, lebo z pohľadu predaja tu generuje málo zisku :-(
Tak spekuluje se dost o tom, ze do Evropy prijde primo uz facelift Fusionu, aby na sebe pasovaly modelovy cylky. A dava to smysl - pokud by privezli predfaceliftovy Mondeo/Fusion, musel by bud Fusion moc dlouho cekat na FL, nebo by evropsky Mondeo dostalo FL moc brzo po uvedeni a to by se, myslim, uz vubec nerentovalo - upraveni vyrobnich stroju atd. Tak uvidime...
...taky uz jsem se tesil kdy bude nove Mondeo a kdy se da objednat....ale chapu to ze problemy celkoveho EU trhu tu jsou..a je proto nutno na ne reagovat snizenim celkovych vyrobnich kapacit.
Doufam, ale ze Ford cas nepromrha a stihne Mondeo doladit, doda 9ti a 10 stupnuve automaticke prevodovky na kterych pracuje. Nebo zapracuje na odlehceni atd. Preci jen tim ze USA verze se prodava rok, EU bude za rok a pul...to uz by mohl byt rovnou facelift :)))
A klasicky, stredova konzole, pokud je bez toho velkeho display....moc krasy nepobrala :-)
Tys nekde natrefil na fotky interieru bez displeje? Kde? Ja myslel, ze ten displej bude ve vsech verzich a priplacet se bude za jednotlivy funkce (jako treba navigace atd.)...???
Jasně...přečetl jsem mnoho USA testu :-) protoze me to zajima jako nastupni auto toho meho.
A je to stejne jako u predesleho Mondea, to co se prezentuje je nejvyssi stupen, pak mas stredni, kde je sice velka obrazovka , ale panel pod tim (ovladani radia navi atd) je jiny a pak je zakladni verze a ta je tahle
No hele, nevypada spatne ani jedna verze. Porovnej to se soucasnym MkIV se zakladnim radiem Sony 6000. TODLE vypada levne ;-)
Jinak dost se mi zamlouva provedeni pristrojove desky. Vypada to, jako by si clovek mohl zobrazeni na obou stranach tachometru volne "programovat". Konecne poradny vyuziti takovychhle displeju. Ve svym Mondeu (Titanium) mam sice dispej jak kino, ale (bez navigace, kterou nemam) zrovna extra pridanou hodnotu nenabizi - teda jen tu, ze to dobre vypada :-)
Sakra, uz chci leto 2014, abych to novy mondeo konecne mohl objednat! Hlavne v ty cerveny metle vypada fakt uzasne...
Jo jinak - docetl ses nekde, jestli Fusion ma ventilovany sedacky? V mym Mondeu je mam a patri k jednom z prvku vybavy, kterou uz nechci postradat!
Souhlas s tim displejem, ja mam sice plnou plabu, tak se me tam zobrazujou udaje z Navi a udaje od adaptivniho tempomatu atd....ale samozrejme je to system nekdy z doby 2006 (uvedeny v S.MAx/Galaxi) a vyvojove jeste starsi.
Ty nove displeje v kaplicce se opravdu daji prizpusobovat , napr jestli tam chces otackomer nebo neco jineho, v pravo od rychlomeru zase, zdali hudbu, telefon atd.
Ventilovany sedacky budou, navic budou i s moznosti masaze, bude vyhrivany volantd, atd.
Taky se nemuzu dockat, ikdyz ja s tim svym vydrzim jeste rok dva.
Za me bych chtel aby to bylo o 100kg lehsi a aby byl model ST s cca 300koniky :-)
No ja mam tedka "standard" - neboli TDCi 104kW. Ale po nedavny zkusebni jizde s Focusem ST jsem se celkem "zahledel" do Ecoboostu 240 koniku... Pokud (nemecky) ceny zustanou priblizne na soucasny urovni, tak neni co resit...
100kg (a vice) dolu by sice bylo fajn, ale protoze vnejsi rozmery jeste vic narostly (az se skoro musim ptat, proc??), tak bude podle me uspech, pokud hmotnost zustane tam, co je ted. Navic kdyz ani ted si na spatny jizdni vlastnosti kvuli "vysoky" hmotnosti rozhodne stezovat nemuzu :-!
To jo...jezdit to jezdi paradne..ale znas to ..hmotnost dolu..dynamika nahoru...spotreba dolu :))
Jinak i pres malinky narust delky (ono se staci podivat kolik ma nynejsi seda delku =totoznou s kombikem) - a novinari porovnavaji delku USA seda versus EU liftback , coz je spatne.
Dle toho covim hmotnost zustala stejna ci o par kg lehci dle vybavy,