Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Katar prý uvažuje o koupi podílu ve Volkswagenu

14 komentářů

Avatar - Righ
Righ
S tim dochazenim uranu to neni zase tak zhave, i pri soucasnem tempu tezby jsou jeho zasoby odhadovany na cca 100 let, coz je priblizne 2x dele nez jak dlouho vydrzi zasoby roby (o tom, kdy prestane byt tezba ropy rentabilni, ani nemluve). Kazdopadne souhlasim, ze tezba uranu neni z mnoha duvodu idealni, mj. pro prevazujici charakter povrchove tezby nebo zdravotni rizika. Otazkou je i vhodnost investic do jadernych elektraren, resp. zda by nebylo vhodnejsi soustredit se na obnovitelne zdroje. V soucasnosti nicmene plati, ze jaderne elektrarny spolu s obnovitelnymi zdroji jsou s to zajistit znacny podil na vyrobe el. energie, cili neni pravda, ze by elektromobily neznamenaly ekologicky prinos. Jejich provoz je kazdopadne ekologictejsi nez provoz aut vyhradne na ropu. To se analogicky vztahuje i na hybridy. Samozrejme idelni stav z hlediska elektromobilu by byl, kdyby se el. vyrabela pouze z obnovitelnych zdroju, coz ale v soucasnosti neni mozne a bez komercniho vyuziti fuznich reaktoru to ani mozne nebude. Nekolik pristich desetileti nam proto nezbyva nez se pokuset u aut (ale i jinde) snizovat spotrebu ropnych derivatu a naopak zvysovat podil bezuhlikatych zdroju elektriny.
megacruiser
Kdepak, problém je spíš v tom, že ropa dochází rychleji než se předpokládalo. Chytří šejkové myslí na zadní vrátka. A dochází nejen ropa, bohužel i uran. Na auta na vodík bych nesázel, zatím se vodík pro ně vyrábí pouze z ropy - ať žije ekologie. Elektromobil je hezká věc, ale jejich masové využití by neutáhla naše síť a ve chvíli kdy se většina elektřiny vyrábí v tepelných hnědouhelných elektrárnách, nevidím v elektromobilu žádný ekologický přínos.
Klaudius
Po megaúspešnom Apoštolovi prichádza na trh nový model Abdul, ktorý opäť zdvíha latku a podstatný kus vyššie, a nepochybne sa na ďalšie obdobie stane lídrom celosvetových trhov.
Nový model končí neperspektívnymi, preťažovanými a preto málo spoľahlivými maloobjemovými motormi (niektoré dokonca s turbodúchadlom), a zavádza do strednej triedy nové pojmy.
Základom bude nový vidlicový osemvalec s objemom 5,0 litra, silnejšou altrnatívou bude V10 6,2 litra a vrchol ponuky bude predstavovať dvanásťvalec s objemom necelých 8 litrov.
So všetkými spomínanými motormi, napriek hmotnosti od 3000 kg, vozidlo zrýchli na 100 km/h pod 8 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť od 250 km/h. SPotreba paliva bude primeraná, majitelia dostanú zvláštu zľavu na palivo vo forme bonusových kariet od majiteľov firmy VW... >😁
LLLukas
...že ropným šejkům začíná téct do bot po tom co se objevují stále nové a nové technologie snižující emise a tím i spotřebu, v konečném důsledku to povede až k elektromobilům bo vodíku,což povede v konečném důsledku ke snížení ceny ropy a tedy jejich zisků, tak se rozhodli koupit ty nejperspektivnější a největší hráče a zakonzervovat technologii alternativních pohonů a diktovat nám co je pro nás nejlepší...
IPace
Mekkáč >😁
Avatar - DRBNUTY
DRBNUTY
A este si zabudol na kompas,aby vedeli ktorym smerom je Mekka. :-!
Avatar - Plautus
Plautus
s tým koberčekom (vlastne lepšie keby dávali zadara rovno všetky štyri) to vidím ako jediný prínos >😁
Avatar - Plautus
Plautus
keby dávali "zadarmo" aj FIAT by bral...i ja by som bral >😁
Avatar - Pierro
Pierro
taky jsem měl jednou katar a řeknu ti, ani to uhlí mi nepomohlo.... >😒]
Wartburg 353W
Vykon motoru se bude udavat zasadne v Kamelstarke.
zlysoused
A schránka na Korán a motlitební kobereček bude zdarma v základní výbavě každého Apoštola. ;-\
Avatar - DRBNUTY
DRBNUTY
Skoda,ze Fiat nechce kupit podiel vo VW,to by tu bolo potom srdcovych kolapsov. >😁
globalizacia je uzasna vec len kde to skončí kde jaký šejk si kúpi podiel v automobilke ale rozmíšla veľmi dobre kým má prachy za pár rokov mu zdroj zvána ropa vyschne
vrkuboy
Na katar je nejlepší, živočišné uhlí >😁 Teda to je svět Jaguar mají indové, Škodovku Němci, Dacii Francouzi, a teď tohle. Teda začíná to být pořádnej mišmaš.