Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Katar prý uvažuje o koupi podílu ve Volkswagenu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
Katar podle německého listu Focus uvažuje o koupi podílu v německé automobilce Volkswagen, jejíž součástí je rovněž česká Škoda Auto. Mluvčí VW dnes uvedl, že firma by takovýto krok podpořila.

Katar již začátkem měsíce potvrdil, že stále uvažuje o převzetí podílu v německém výrobci sportovních automobilů Porsche, který kontroluje téměř 51 procent VW. Podle listu Focus nyní země zvažuje kromě získání podílu v Porsche prostřednictvím navýšení kapitálu rovněž koupi podílu ve Volkswagenu, jenž vlastní obchodní partneři Porsche.

"V zásadě se na to díváme pozitivně, protože by to zrychlilo proces tvorby integrované skupiny (složené z VW a Porsche)," uvedl mluvčí společnosti Volkswagen, která je největším výrobcem automobilů v Evropě. Firma Porsche nejprve zvažovala převzetí VW, později ale své záměry změnila, takže nyní plánuje pouze sloučení obou firem.

Převzetí podílu v Porsche či Volkswagenu Katarem by bylo další arabskou investicí do německého automobilového průmyslu. Německý automobilový koncern Daimler v březnu oznámil, že prodá přes devět procent svých akcií společnosti Aabar Investments PJSC ze Spojených arabských emirátů za téměř dvě miliardy eur (zhruba 54 miliard Kč). Arabská firma se tak stane největším akcionářem Daimleru.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
Avatar - Righ
10. 6. 2009 12:45
Re: VW Abdul
S tim dochazenim uranu to neni zase tak zhave, i pri soucasnem tempu tezby jsou jeho zasoby odhadovany na cca 100 let, coz je priblizne 2x dele nez jak dlouho vydrzi zasoby roby (o tom, kdy prestane byt tezba ropy rentabilni, ani nemluve). Kazdopadne souhlasim, ze tezba uranu neni z mnoha duvodu idealni, mj. pro prevazujici charakter povrchove tezby nebo zdravotni rizika. Otazkou je i vhodnost investic do jadernych elektraren, resp. zda by nebylo vhodnejsi soustredit se na obnovitelne zdroje. V soucasnosti nicmene plati, ze jaderne elektrarny spolu s obnovitelnymi zdroji jsou s to zajistit znacny podil na vyrobe el. energie, cili neni pravda, ze by elektromobily neznamenaly ekologicky prinos. Jejich provoz je kazdopadne ekologictejsi nez provoz aut vyhradne na ropu. To se analogicky vztahuje i na hybridy. Samozrejme idelni stav z hlediska elektromobilu by byl, kdyby se el. vyrabela pouze z obnovitelnych zdroju, coz ale v soucasnosti neni mozne a bez komercniho vyuziti fuznich reaktoru to ani mozne nebude. Nekolik pristich desetileti nam proto nezbyva nez se pokuset u aut (ale i jinde) snizovat spotrebu ropnych derivatu a naopak zvysovat podil bezuhlikatych zdroju elektriny.
9. 6. 2009 21:58
Re: VW Abdul
Kdepak, problém je spíš v tom, že ropa dochází rychleji než se předpokládalo. Chytří šejkové myslí na zadní vrátka. A dochází nejen ropa, bohužel i uran. Na auta na vodík bych nesázel, zatím se vodík pro ně vyrábí pouze z ropy - ať žije ekologie. Elektromobil je hezká věc, ale jejich masové využití by neutáhla naše síť a ve chvíli kdy se většina elektřiny vyrábí v tepelných hnědouhelných elektrárnách, nevidím v elektromobilu žádný ekologický přínos.
9. 6. 2009 21:14
Re: VW Abdul
Po megaúspešnom Apoštolovi prichádza na trh nový model Abdul, ktorý opäť zdvíha latku a podstatný kus vyššie, a nepochybne sa na ďalšie obdobie stane lídrom celosvetových trhov.
Nový model končí neperspektívnymi, preťažovanými a preto málo spoľahlivými maloobjemovými motormi (niektoré dokonca s turbodúchadlom), a zavádza do strednej triedy nové pojmy.
Základom bude nový vidlicový osemvalec s objemom 5,0 litra, silnejšou altrnatívou bude V10 6,2 litra a vrchol ponuky bude predstavovať dvanásťvalec s objemom necelých 8 litrov.
So všetkými spomínanými motormi, napriek hmotnosti od 3000 kg, vozidlo zrýchli na 100 km/h pod 8 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť od 250 km/h. SPotreba paliva bude primeraná, majitelia dostanú zvláštu zľavu na palivo vo forme bonusových kariet od majiteľov firmy VW... >:D
9. 6. 2009 19:03
Tak se mi zdá...
...že ropným šejkům začíná téct do bot po tom co se objevují stále nové a nové technologie snižující emise a tím i spotřebu, v konečném důsledku to povede až k elektromobilům bo vodíku,což povede v konečném důsledku ke snížení ceny ropy a tedy jejich zisků, tak se rozhodli koupit ty nejperspektivnější a největší hráče a zakonzervovat technologii alternativních pohonů a diktovat nám co je pro nás nejlepší...
9. 6. 2009 16:27
Re: A jéje
Mekkáč >:D