infinitních bublin s bavorskou atletickou linkou vůbec nedopadlo špatně. Navíc je při pohledu na motorizace jasné, že Infiniti neháže na evropský trh bobek ve stylu lexe, takže se můžeme nadát konečně nějaké reálné japonské alternativy ve střední potažmo vyšší střední. Nejsou někde dostupné fotky interieru nového géčka?
presne tak.. zvnutra vidim hyundai.... a mna stale niekto presviedca ze to nie... ze v infiniti je to uplne ine >:D
[odkaz]
vs
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
jasna inspiracia hyundaiom ;-):yes: kto by to povedal ze uz aj od korejcov kopiruju ti najlepsi :yes:
je to fakticky taky baworacik [odkaz] s korejskym interierom.... lexus mi pride omnoho osobitejsi a jedinecnejsi aj ked uznavam ze toto infiniti je pekne auto a paci sa mi :yes:
Zajímavý je ten dotykový ovládací panel pod navigací. Tady Infiniti (spolu s příštím Mondeem a C4 Picasso) zkouší nastartovat nový směr, uvidíme jestli se to uchytí...
Ano, zajímavé, ale přesně jedna z věcí, která se mi velmi ekluje. Že se to uchytí, o tom nepochybuju, stejně jako digitální přístrojovky, výrobně levné a přitom tak efektně svítící, ryzí win-win solution. Dokud bude u D3 možno koupit klasický budík a rozhraní ovládané ve stylu idrive, budou mít mé sympatie... i peníze. ;-)
Na ovládání nic moc. Senzorová tlačítka mám doma už dlouho, ale ve všech aplikacích má člověk jasnou zpětnou vazbu, že došlo k aktivaci. Ať už jde o dveře, šuplíky, nebo počítač. Přijde mi to, jako kdyby někdo dal na palubní desku luxusního vozu digitální hodinky. To platí i na ty displaye místo přístrojů.
Trochu z jiného soudku - přesně si umím představit řešení, kterým by šlo na principu slabé elektricky vodivé vrstvy zajistit hmatovou odezvu i na dotykáčích. Myslím, že něco na podobném principu už se testuje, bohužel nevím, jak na tom jsou lidi s kardiostimulátory. ;-\
Jinak ty displeje jsou i vizuálně hnusný, pořád jsem nejšťastnější s jednoúčelovými tlačítky (holt to je ale možné u hloupých aut) a když už to jinak nejde, MMI je jasná volba.
Haptické displaye existují. Tedy takové, kde cítíš povrch aplikace, dá se říct. Masově snad dodnes v ničem nejsou, ale technologie to nová není. Najdeš je i v prototypech telefonů. Třeba Nokia to měla zmáknuté už někdy v roce 2007.
Zatím to znám jen z Ampery, kde je princip ovládání přece jen trošičku jiný, je to dotykový panel, ne proměnlivý displej (Aston Martin Lagonda to tak měl už o 30 let dřív :-) ). A tam je to hlavně o zvyku, není to nesnesitelná komplikace, ale pokrok z toho taky necítím. Obecně bych nejvíc uvítal kombinaci středového ovladače a klasického dotykového displeje - kdyby se MMI, iDrive nebo Comand v nejnovějších Mercedesech dal ovládat dvěma způsoby najednou. Paradoxně zrovna Infiniti k tomu mělo hezky našlápnuto, ale evidentně v dnešní "applové" době nakonec vsadili na jiný směr.
Tak zrovna to dublované ovládání v předchozích Infiniti mi přišlo nejvíc mimo. Kde je nějaká konkrétní výhoda? Navíc oboje ergonomicky nezvládnuté. Tohle dotykové je určitě pokrok, alespoň pro Infiniti.
Tlačítka+otočný ovladač jsou obecně asi lepší řešení - Infiniti u toho svého má drobné mouchy, hlavně co se umístění v některých modelech týká (ve srovnání s konkurencí). Ale některé funkce se prostě ovládají rychleji, snadněji a logičtěji dotykově. A když je ta obrazovka doslova po ruce, jako třeba v A3 nebo A-Klasse, tak si to o takovou kombinaci přímo říká.
Uvedení Q50 na trh je dobrá volba zvlášť, když se objeví i diesel. Jen ten pohon 4x4 s dieselem by to chtělo. Docela by mě zajímalo, jak bude u Infiniti vypadat facelift M. Osobně bych si představoval, že by se facelift více inspiroval konceptem Essence a vytěžil z něj ještě více než teď, ale bohužel je to jen můj sen. :-)