Novinky
sir
0
..dle vyjadreni automobilky je 1,5 EB motor 4valec.....a opravdu snizeni objemu je jen z duvodu emisnich /objemovych limitu v cine.
Přejít do diskuze
papierove hodnoty su jedna vec a prax druha.
Ak sa rozbiehas na manuale, tak v nizkych otackach, kde este turbo nie je efektivne nie je skoro ziadnz krutak, tj ziadny momentalny vykon. Ked trcis v nejakej zapche, tak je to klucova vlastnost, kedze ta nebavi pre kazdy rozbeh, kde netreba nejako specialne akcelerovat vytacat motor do 2000rpm, alebo pri nizsich otackach sa citlivo hrat so spojkou ako niekde na skode 120 aby to neskapalo.
Preto je automat vhodnejsi pre 3valce, tam su tieto negativa potlacene. + dvojhmota a odhlucnenie a ani nevies, ze mas trojvalec
Ak sa rozbiehas na manuale, tak v nizkych otackach, kde este turbo nie je efektivne nie je skoro ziadnz krutak, tj ziadny momentalny vykon. Ked trcis v nejakej zapche, tak je to klucova vlastnost, kedze ta nebavi pre kazdy rozbeh, kde netreba nejako specialne akcelerovat vytacat motor do 2000rpm, alebo pri nizsich otackach sa citlivo hrat so spojkou ako niekde na skode 120 aby to neskapalo.
Preto je automat vhodnejsi pre 3valce, tam su tieto negativa potlacene. + dvojhmota a odhlucnenie a ani nevies, ze mas trojvalec
na motore paradoxne nic, ale x krat spojka a starter plus kopa dalsich veci. Motor ostal bez zasahu az do poslednej chvile 😉
V kazdem pripade ..a to at atmosera, turbo nebo vsechny diesly...je nesmysl jet na plne kule...a pak zniceho nic zastavit...a to stejne naopak..vlezu do promrzleho auta..a plny plyn a tocit tocit 😁😁 kde jsmééé >😁
Nesouhlas 😄 technika uz je daleko....muzu porovnat po zkusenostech s atmosferou benzin, s dieslem (ten je mimo soutez) a sEB...ze jsem byl kure.sky prekvapeny jak to ze to tak rychle "topí"
V ostravě, už jsme nějakou tu řádků Fordu od nich odebrali (od fiesty pres Mondea po Transity) tak ze vždy když je něco duleziteho, tak hned volaji 😁😁
Tak vies ako to je, kazdy robi to co vie: Niekto ufikne jeden valec a tym je vec vybavena, iny zas vyvinie komplet novy, moderny motor, s technologiami ktore este neboli nikde pouzite...
Pozeram, ze sa to tu hemzi odbornikmi na motory. Akurat asi nevedia pocitat, lebo inak by si spocitali, ze v tom mensom motore bude odpadove teplo prestupovat do chladenia mensou plochou. Z toho vyplyva vyssie termodynamicke namahanie valcov, piestov, kruzkov, hlavy, a ventilov...
Vůbec bych se nedivil, kdyby atmosféra v Mazdě 6 žrala míň a na dálnici klidně o dva litry.
Jestli myslíš jen chlazení vodou, tak to ti nepomůže. Potřebuješ i elektrické olejové čerpadlo. (Nechce se mi teď koukat, jestli zrovna Ecoboost má dochlazování vodou, nebo i olejem.)
Jinak máš pravdu, ale rozdíl je v následcích. Přeplňované motory takové zacházení nesou hůř. I když i atmosféru nemehlo oddělá pod sto tisíc.
Jinak máš pravdu, ale rozdíl je v následcích. Přeplňované motory takové zacházení nesou hůř. I když i atmosféru nemehlo oddělá pod sto tisíc.
otcov forman mal daleko cez 300k km ked isiel prec, ale asi len motor a prevodovka boli povodne a plne funkcny 😉
Neviem či si ho videl naživo. Ak nie, trochu by som krotil nadšenie, lebo budeš sklamaný. 😉 Aj keď ľuďom sa páčia rôzne monštrá...
jedna vec je teplota vody z budika a druha teplota motoru-oleja. Vseobecne ucinne motory pri lechtani sa zle zahrievaju=pomaly a v zime je to vyraznejsie . Pri super spotrebe nemas z coho zobrat to teplo. Zatial sa stale najlepsie ohrievaju atmosfery.
Tak to ti dost zavidim. Na to novy Mondeo slintam uz od doby, co ho poprve ukazali na fotkach. Neboli jestli totalne nezmrvi jizdni vlastnosti a pocit z jizdy obecne (coz se u Fordu moc ocekavat neda), je nastupce myho Mondea MkIV jasna vec >😁 Kde jsi toho Fusiona potkal?
Po 200tis. km bude vypadat tak jako kazda druha atmosfera 😊))
..nechapu, ze lidi maji kratkou pamet...a porad se tu mele..jak atmosfery najedou 200-500 tis bez jedine opravy vymeny.....kdyz vezmu (sice hloupej priklad) motor z Favorita...tak ten u 200tis km byl na konci zivotnosti..a to zazito z vlastnich zkusenosti a nejen plkama....takhle bych mohl pokracovat i u jinych motoru....
..nechapu, ze lidi maji kratkou pamet...a porad se tu mele..jak atmosfery najedou 200-500 tis bez jedine opravy vymeny.....kdyz vezmu (sice hloupej priklad) motor z Favorita...tak ten u 200tis km byl na konci zivotnosti..a to zazito z vlastnich zkusenosti a nejen plkama....takhle bych mohl pokracovat i u jinych motoru....
ber to tak ze ma ale 160 koni (v Mondeu) a radny tocivy moment...kdyz vezmu 2,0 bez turba...coz jeste nedavno bylo za stejne penize...tak spotreba vetsi..vykon mensi atd..
BTw....sedel jsem v novem Mondeu .respektive dovezenem Fusionu..a parada ...moc povedene i zevnitr co se tyce materialu, sedadel....a z venku na zivo...krasavec...
Nu napr. EB se velmi ale opravdu velmi rychle zahrivaji, v lete je to behem okamziku a v zime doslova do par min.
Tak to je jasny, ze zadnymu studenymu motoru vytaceni nesvedci. Jen je rozdil, jestli toci studeny motor 6.000 otacek bez poradnyho mazani, nebo turbo 100.000 otacek bez poradnyho mazani...
Ecoboosty se dochlazuji sami 😄 = nemusis se o ne starat.
A propo....slapani na studeny motor..nesvedci ani atmosfere....ani dieslum..nicemu 😄
A propo....slapani na studeny motor..nesvedci ani atmosfere....ani dieslum..nicemu 😄
vem si ze BMW pripravuje 1,5 trivalec s turbem..a ten bude taky nasazen postupne vsude 😊) ..chce to klid
Ja bych se ani tak nebal obecny zivotnosti malych oturbenych motoru, jako spis nezkusenosti jejich uzivatelu. Celkem pochybuju, ze je hodne prodejcu, ktery pri predani auta novyho majitele dostatecne pouci, ze studenymu turbu opravdu nesvedci studeny vytaceni, nebo vypnuti bez dochlazovani po velky zatezi atd...
Souhlas! Tady v Saarlandu jich uz jezdi pozehnane (protoze pulka Saarlandu pracuje u Fordu v Saarlouis 😉 ) a hlavne v kriklavejsich barvach ta Fiesta vypada fakt pekne! :yes:
No oni by snad i chteli. Ale totalne zmrvili zavreni Genku a prechod vyroby do Valencie, takze ho v Evrope nemaj kde vyrabet... :no: ;-\
Není to moc? >😒] Za pár let uvidíme jestli tyhle motory budou ještě fungovat. Vyhoněný výkon z malého objemu nebude mít před sebou dlouhou životnost. O to ale automobilkám jde. Ideálně auto na tři roky, pak do šmelcu a kup nové.
Naživo vypadá nová tvář Fiesty podstatně lépe než na fotkách, tam je často tlama jakoby zdůrazněná a vystupující z obrazu, v reálu to vypadá mnohem lépe.
Akorát asi ne v Evropě, když ho tu nechtějí prodávat ;-\ .. škoda aspoň jeden pěkný ford v Evropě mohl být... a nic.
V zásade máš pravdu, 1,6EB je pri pohodovej jazde úsporná, keď chceš ísť ale rýchlejšie, spotreba prudko stúpa, ale to platí v zásade pre všetky (turbo)benzíny. Každopádne z vlastnej skúsenosti považujem 1,6EB za úsporný motor (s ohľadom na výkon motora, rozmery a hmotnosť Mondea).
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jasně, 😉 ale to rýpnutí má svůj smysl. Chci říct, že celá ta kritika je postavena jen na pocitech, nemá reálný základ. Výkon tomu motoru chybět nebude, a co jsem se svezl s litrovým ecoboostem, tak si na ten tříhrnek klidně vsadím i z hlediska charakteru a zajímavosti zvuku.
1.6EB je úsporný jenom na okresce, když jedeš v klídku.... Dálniční 130khm znamená cca 8litrů na 100.... (měřeno reálem, ne podle prolhaného palubního počítače....). A když máš rakev a nějaký ten protivítr, tak desítka je tam jak vyšitá.... (opět, 130kmh).
Není to ani moc ani málo, ale úsporný motor bych si představoval se spotřebou tak o litr menší....
Není to ani moc ani málo, ale úsporný motor bych si představoval se spotřebou tak o litr menší....
Takze predsa bude. Hovorilo sa o nom uz podcas predstavenia Fusionu, ale v palete motorov sa nakoniec neobjavil.
Som zvedavy, ci Ford pojde tou istou cestou co BMW - novy sestvalec 3.0 turbo ma modularnu konstrukciu, pre potreby mensich aut je deleny na polovicu, cim vznika 1.5 turbo trojvalec...
Osobne by som ale zostal pri 1.6 a 2.0 Ecoboost...
Som zvedavy, ci Ford pojde tou istou cestou co BMW - novy sestvalec 3.0 turbo ma modularnu konstrukciu, pre potreby mensich aut je deleny na polovicu, cim vznika 1.5 turbo trojvalec...
Osobne by som ale zostal pri 1.6 a 2.0 Ecoboost...
Tusim uz len japonci a korejci odolavaju tejto mode malickych trojhrnkov. Kazdopadne v kompaktoch sa to da akceptovat, ale stredna trieda? To nepoberiem...
Mimochodom, som fakt zvedavy, ako budu tieto motorceky vyzerat po 200 tisic km.
Mimochodom, som fakt zvedavy, ako budu tieto motorceky vyzerat po 200 tisic km.
skor by som to videl tak, ze ford spravi 6 valcovu 3.0T a 1.5T R3 bude jeho polovicou. cize presne tak ako v pripade BMW...
Zmysel to nemá. 1,6EB je veľmi úsporný motor, rozdiel v spotrebe tipujem nula celá nula (aspoň v reále). A zrejme to bude 2,0EB s amputovaným valcom, ostatne tento postup už pred rokmi praktizoval VW, takže nič nové, cost cutting (aj cylinder cutting).
Tu vôbec nejde o objem, jasne, že 1,5 vs. 1,6 nie je rozdiel. Navyše 1,5EB má byť o dosť výkonnejšia, ako terajšia 1,6EB. Ale R3 a R4 je rozdiel a o to tu ide. Ale Ty si to pochopil, len si si potreboval rýpnuť. 😉
aspoň tam mohli dát, když už ne nějakou v8, tak aspoň 3,5 s turbem, kdo se má na ty dvoulitry dívat 😄
Vychází z 1.0? Není to spíš 2.0ecoboost bez jednoho válce? To by vyšlo přesně na 1.5. Ale smysl jsem taky nepochopil, 1.6EB je prej super motor...?
Nové Mondeo vypadá k světu. Dlouhá kapota, že by se pod ní schoval klidně osmiválec, tlama jak u Astonu takže každý čeká dvanáctiválec a ejhle, po otevření kapoty se někde u přepážky klepe tříválcový ratlík.
Za design :yes: za ratlíka :no:
Za design :yes: za ratlíka :no:
tak je fakt že obsah motoru 1.0 zní směšně, kor do auta skoro 5m dlouhýho, ale na klidnou jízdu s automatem to posloužit může
92KW je na zaklad malo? napr 508 1,6 VTi ma v zaklade 88kw .... to mi nepride ako silnejsie a kroutakom uz vobec.... tak aky problem?
nepaci sa ti objem? zvyknes si... za 10 rokov bude mat 90 percent aut v eu objem motora od 1 do 1,6 litra..... nepaci sa ti pocet valcov? aj tu si zvyknes... za 10 rokov budu trojvalce v autach rozsirenejsie ako dnes stvorvalce.... tak v com je problem.... zvykajme si.... a netvarme sa stale tak prekvapene a urazene a nechapavo...
nepaci sa ti objem? zvyknes si... za 10 rokov bude mat 90 percent aut v eu objem motora od 1 do 1,6 litra..... nepaci sa ti pocet valcov? aj tu si zvyknes... za 10 rokov budu trojvalce v autach rozsirenejsie ako dnes stvorvalce.... tak v com je problem.... zvykajme si.... a netvarme sa stale tak prekvapene a urazene a nechapavo...
u nás tam mají cpát 1.0 ecoboost ne ? takže 1.5 pro amíke ještě dobrý, stejně když už benzín tak lidi budou brát 1.6 a 2.0 ecoboosty si myslím..
aky problem... vykon to bude mat slusny... zrychlenie maximalku asi tiez... a asi aj spotrebu.... aky problem? Mne je teda uplne jedno ci mam pod kapotou 10 valec alebo 1 valec... na imidz ( kto si co pomysli o mne ) si nepotrpim.... podstatne je aby to auto islo a splnilo svoj ucel 😉 .... chapem ze pre tych pre ktorych je auto s minimalne 6 valcom skutocne auto a stvorvalce povazuju za motor do kosaciek je toto fatalna sprava , uprimnu sustrast 😉 im vyjadrujem :yes:
třeba to dobře pojede, co ty víš 😄 132kw bude mít 0-100 určitě pod 10s, maximálku kolem 215, s tím se dá žít
Tak toto stále neviem spracovať: trojvalec v aute atakujúcom 5 metrov. 8-s Potom fakt, že Amíci majú dosť rozumu a nechcú tam narvať jednoliter je slabou útechou; my liter dostaneme.
Inak ten údajný výkon 132 kW (!) znamená, že to asi nebude základná motorizácia. Ale myšlienka, že si priplatím oproti základu, aby som mal... trojvalec... Nie, to nezvládnem. 8-s
Inak ten údajný výkon 132 kW (!) znamená, že to asi nebude základná motorizácia. Ale myšlienka, že si priplatím oproti základu, aby som mal... trojvalec... Nie, to nezvládnem. 8-s