Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Ham.
Nové Mondeo vypadá k světu. Dlouhá kapota, že by se pod ní schoval klidně osmiválec, tlama jak u Astonu takže každý čeká dvanáctiválec a ejhle, po otevření kapoty se někde u přepážky klepe tříválcový ratlík.
Za design :yes: za ratlíka :no:
Za design :yes: za ratlíka :no:
aspoň tam mohli dát, když už ne nějakou v8, tak aspoň 3,5 s turbem, kdo se má na ty dvoulitry dívat 😄
Tusim uz len japonci a korejci odolavaju tejto mode malickych trojhrnkov. Kazdopadne v kompaktoch sa to da akceptovat, ale stredna trieda? To nepoberiem...
Mimochodom, som fakt zvedavy, ako budu tieto motorceky vyzerat po 200 tisic km.
Mimochodom, som fakt zvedavy, ako budu tieto motorceky vyzerat po 200 tisic km.
Po 200tis. km bude vypadat tak jako kazda druha atmosfera 😊))
..nechapu, ze lidi maji kratkou pamet...a porad se tu mele..jak atmosfery najedou 200-500 tis bez jedine opravy vymeny.....kdyz vezmu (sice hloupej priklad) motor z Favorita...tak ten u 200tis km byl na konci zivotnosti..a to zazito z vlastnich zkusenosti a nejen plkama....takhle bych mohl pokracovat i u jinych motoru....
..nechapu, ze lidi maji kratkou pamet...a porad se tu mele..jak atmosfery najedou 200-500 tis bez jedine opravy vymeny.....kdyz vezmu (sice hloupej priklad) motor z Favorita...tak ten u 200tis km byl na konci zivotnosti..a to zazito z vlastnich zkusenosti a nejen plkama....takhle bych mohl pokracovat i u jinych motoru....
otcov forman mal daleko cez 300k km ked isiel prec, ale asi len motor a prevodovka boli povodne a plne funkcny 😉
Pozeram, ze sa to tu hemzi odbornikmi na motory. Akurat asi nevedia pocitat, lebo inak by si spocitali, ze v tom mensom motore bude odpadove teplo prestupovat do chladenia mensou plochou. Z toho vyplyva vyssie termodynamicke namahanie valcov, piestov, kruzkov, hlavy, a ventilov...
Moik
Vychází z 1.0? Není to spíš 2.0ecoboost bez jednoho válce? To by vyšlo přesně na 1.5. Ale smysl jsem taky nepochopil, 1.6EB je prej super motor...?
Zmysel to nemá. 1,6EB je veľmi úsporný motor, rozdiel v spotrebe tipujem nula celá nula (aspoň v reále). A zrejme to bude 2,0EB s amputovaným valcom, ostatne tento postup už pred rokmi praktizoval VW, takže nič nové, cost cutting (aj cylinder cutting).
skor by som to videl tak, ze ford spravi 6 valcovu 3.0T a 1.5T R3 bude jeho polovicou. cize presne tak ako v pripade BMW...
1.6EB je úsporný jenom na okresce, když jedeš v klídku.... Dálniční 130khm znamená cca 8litrů na 100.... (měřeno reálem, ne podle prolhaného palubního počítače....). A když máš rakev a nějaký ten protivítr, tak desítka je tam jak vyšitá.... (opět, 130kmh).
Není to ani moc ani málo, ale úsporný motor bych si představoval se spotřebou tak o litr menší....
Není to ani moc ani málo, ale úsporný motor bych si představoval se spotřebou tak o litr menší....
V zásade máš pravdu, 1,6EB je pri pohodovej jazde úsporná, keď chceš ísť ale rýchlejšie, spotreba prudko stúpa, ale to platí v zásade pre všetky (turbo)benzíny. Každopádne z vlastnej skúsenosti považujem 1,6EB za úsporný motor (s ohľadom na výkon motora, rozmery a hmotnosť Mondea).
ber to tak ze ma ale 160 koni (v Mondeu) a radny tocivy moment...kdyz vezmu 2,0 bez turba...coz jeste nedavno bylo za stejne penize...tak spotreba vetsi..vykon mensi atd..
Atlis
Takze predsa bude. Hovorilo sa o nom uz podcas predstavenia Fusionu, ale v palete motorov sa nakoniec neobjavil.
Som zvedavy, ci Ford pojde tou istou cestou co BMW - novy sestvalec 3.0 turbo ma modularnu konstrukciu, pre potreby mensich aut je deleny na polovicu, cim vznika 1.5 turbo trojvalec...
Osobne by som ale zostal pri 1.6 a 2.0 Ecoboost...
Som zvedavy, ci Ford pojde tou istou cestou co BMW - novy sestvalec 3.0 turbo ma modularnu konstrukciu, pre potreby mensich aut je deleny na polovicu, cim vznika 1.5 turbo trojvalec...
Osobne by som ale zostal pri 1.6 a 2.0 Ecoboost...
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
:yes: navyse ten trapny predok a la aston sa tomuto autu vobec nehodi....
Ten predok á la Aston Mondeu sadne parádne (na rozdiel od Fiesty).
Akorát asi ne v Evropě, když ho tu nechtějí prodávat ;-\ .. škoda aspoň jeden pěkný ford v Evropě mohl být... a nic.
No oni by snad i chteli. Ale totalne zmrvili zavreni Genku a prechod vyroby do Valencie, takze ho v Evrope nemaj kde vyrabet... :no: ;-\
BTw....sedel jsem v novem Mondeu .respektive dovezenem Fusionu..a parada ...moc povedene i zevnitr co se tyce materialu, sedadel....a z venku na zivo...krasavec...
Tak to ti dost zavidim. Na to novy Mondeo slintam uz od doby, co ho poprve ukazali na fotkach. Neboli jestli totalne nezmrvi jizdni vlastnosti a pocit z jizdy obecne (coz se u Fordu moc ocekavat neda), je nastupce myho Mondea MkIV jasna vec >😁 Kde jsi toho Fusiona potkal?
V ostravě, už jsme nějakou tu řádků Fordu od nich odebrali (od fiesty pres Mondea po Transity) tak ze vždy když je něco duleziteho, tak hned volaji 😁😁
Naživo vypadá nová tvář Fiesty podstatně lépe než na fotkách, tam je často tlama jakoby zdůrazněná a vystupující z obrazu, v reálu to vypadá mnohem lépe.
wladyk
Není to moc? >😒] Za pár let uvidíme jestli tyhle motory budou ještě fungovat. Vyhoněný výkon z malého objemu nebude mít před sebou dlouhou životnost. O to ale automobilkám jde. Ideálně auto na tři roky, pak do šmelcu a kup nové.
Ja bych se ani tak nebal obecny zivotnosti malych oturbenych motoru, jako spis nezkusenosti jejich uzivatelu. Celkem pochybuju, ze je hodne prodejcu, ktery pri predani auta novyho majitele dostatecne pouci, ze studenymu turbu opravdu nesvedci studeny vytaceni, nebo vypnuti bez dochlazovani po velky zatezi atd...
Ecoboosty se dochlazuji sami 😄 = nemusis se o ne starat.
A propo....slapani na studeny motor..nesvedci ani atmosfere....ani dieslum..nicemu 😄
A propo....slapani na studeny motor..nesvedci ani atmosfere....ani dieslum..nicemu 😄
Tak to je jasny, ze zadnymu studenymu motoru vytaceni nesvedci. Jen je rozdil, jestli toci studeny motor 6.000 otacek bez poradnyho mazani, nebo turbo 100.000 otacek bez poradnyho mazani...
Nu napr. EB se velmi ale opravdu velmi rychle zahrivaji, v lete je to behem okamziku a v zime doslova do par min.
jedna vec je teplota vody z budika a druha teplota motoru-oleja. Vseobecne ucinne motory pri lechtani sa zle zahrievaju=pomaly a v zime je to vyraznejsie . Pri super spotrebe nemas z coho zobrat to teplo. Zatial sa stale najlepsie ohrievaju atmosfery.
Nesouhlas 😄 technika uz je daleko....muzu porovnat po zkusenostech s atmosferou benzin, s dieslem (ten je mimo soutez) a sEB...ze jsem byl kure.sky prekvapeny jak to ze to tak rychle "topí"
Jestli myslíš jen chlazení vodou, tak to ti nepomůže. Potřebuješ i elektrické olejové čerpadlo. (Nechce se mi teď koukat, jestli zrovna Ecoboost má dochlazování vodou, nebo i olejem.)
Jinak máš pravdu, ale rozdíl je v následcích. Přeplňované motory takové zacházení nesou hůř. I když i atmosféru nemehlo oddělá pod sto tisíc.
Jinak máš pravdu, ale rozdíl je v následcích. Přeplňované motory takové zacházení nesou hůř. I když i atmosféru nemehlo oddělá pod sto tisíc.
V kazdem pripade ..a to at atmosera, turbo nebo vsechny diesly...je nesmysl jet na plne kule...a pak zniceho nic zastavit...a to stejne naopak..vlezu do promrzleho auta..a plny plyn a tocit tocit 😁😁 kde jsmééé >😁
KANKUNEN
Vůbec bych se nedivil, kdyby atmosféra v Mazdě 6 žrala míň a na dálnici klidně o dva litry.
Tak vies ako to je, kazdy robi to co vie: Niekto ufikne jeden valec a tym je vec vybavena, iny zas vyvinie komplet novy, moderny motor, s technologiami ktore este neboli nikde pouzite...
sir
..dle vyjadreni automobilky je 1,5 EB motor 4valec.....a opravdu snizeni objemu je jen z duvodu emisnich /objemovych limitu v cine.
Inak ten údajný výkon 132 kW (!) znamená, že to asi nebude základná motorizácia. Ale myšlienka, že si priplatím oproti základu, aby som mal... trojvalec... Nie, to nezvládnem. 8-s
nepaci sa ti objem? zvyknes si... za 10 rokov bude mat 90 percent aut v eu objem motora od 1 do 1,6 litra..... nepaci sa ti pocet valcov? aj tu si zvyknes... za 10 rokov budu trojvalce v autach rozsirenejsie ako dnes stvorvalce.... tak v com je problem.... zvykajme si.... a netvarme sa stale tak prekvapene a urazene a nechapavo...
Ak sa rozbiehas na manuale, tak v nizkych otackach, kde este turbo nie je efektivne nie je skoro ziadnz krutak, tj ziadny momentalny vykon. Ked trcis v nejakej zapche, tak je to klucova vlastnost, kedze ta nebavi pre kazdy rozbeh, kde netreba nejako specialne akcelerovat vytacat motor do 2000rpm, alebo pri nizsich otackach sa citlivo hrat so spojkou ako niekde na skode 120 aby to neskapalo.
Preto je automat vhodnejsi pre 3valce, tam su tieto negativa potlacene. + dvojhmota a odhlucnenie a ani nevies, ze mas trojvalec