Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford Fusion 1.5 EcoBoost: I americké Mondeo čeká na tříválec

61 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Tak toto stále neviem spracovať: trojvalec v aute atakujúcom 5 metrov. 8-s Potom fakt, že Amíci majú dosť rozumu a nechcú tam narvať jednoliter je slabou útechou; my liter dostaneme.
Inak ten údajný výkon 132 kW (!) znamená, že to asi nebude základná motorizácia. Ale myšlienka, že si priplatím oproti základu, aby som mal... trojvalec... Nie, to nezvládnem. 8-s
4bytelnýkola
třeba to dobře pojede, co ty víš 😄 132kw bude mít 0-100 určitě pod 10s, maximálku kolem 215, s tím se dá žít
Avatar - DawQa
DawQa
u nás tam mají cpát 1.0 ecoboost ne ? takže 1.5 pro amíke ještě dobrý, stejně když už benzín tak lidi budou brát 1.6 a 2.0 ecoboosty si myslím..
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
92KW je na zaklad malo? napr 508 1,6 VTi ma v zaklade 88kw .... to mi nepride ako silnejsie a kroutakom uz vobec.... tak aky problem?

nepaci sa ti objem? zvyknes si... za 10 rokov bude mat 90 percent aut v eu objem motora od 1 do 1,6 litra..... nepaci sa ti pocet valcov? aj tu si zvyknes... za 10 rokov budu trojvalce v autach rozsirenejsie ako dnes stvorvalce.... tak v com je problem.... zvykajme si.... a netvarme sa stale tak prekvapene a urazene a nechapavo...
Avatar - Individualita
Individualita
V tom případě se dám na veterány...
hipisko
papierove hodnoty su jedna vec a prax druha.
Ak sa rozbiehas na manuale, tak v nizkych otackach, kde este turbo nie je efektivne nie je skoro ziadnz krutak, tj ziadny momentalny vykon. Ked trcis v nejakej zapche, tak je to klucova vlastnost, kedze ta nebavi pre kazdy rozbeh, kde netreba nejako specialne akcelerovat vytacat motor do 2000rpm, alebo pri nizsich otackach sa citlivo hrat so spojkou ako niekde na skode 120 aby to neskapalo.
Preto je automat vhodnejsi pre 3valce, tam su tieto negativa potlacene. + dvojhmota a odhlucnenie a ani nevies, ze mas trojvalec
4bytelnýkola
tak je fakt že obsah motoru 1.0 zní směšně, kor do auta skoro 5m dlouhýho, ale na klidnou jízdu s automatem to posloužit může
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
aky problem... vykon to bude mat slusny... zrychlenie maximalku asi tiez... a asi aj spotrebu.... aky problem? Mne je teda uplne jedno ci mam pod kapotou 10 valec alebo 1 valec... na imidz ( kto si co pomysli o mne ) si nepotrpim.... podstatne je aby to auto islo a splnilo svoj ucel 😉 .... chapem ze pre tych pre ktorych je auto s minimalne 6 valcom skutocne auto a stvorvalce povazuju za motor do kosaciek je toto fatalna sprava , uprimnu sustrast 😉 im vyjadrujem :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
1,5 s turbem je velký rozdíl proti 1,6 s turbem? 😄
Avatar - kari.laz
kari.laz
Hlavně je tam rozdíl jednoho válce.
Avatar - iudex
iudex
Tu vôbec nejde o objem, jasne, že 1,5 vs. 1,6 nie je rozdiel. Navyše 1,5EB má byť o dosť výkonnejšia, ako terajšia 1,6EB. Ale R3 a R4 je rozdiel a o to tu ide. Ale Ty si to pochopil, len si si potreboval rýpnuť. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Jasně, 😉 ale to rýpnutí má svůj smysl. Chci říct, že celá ta kritika je postavena jen na pocitech, nemá reálný základ. Výkon tomu motoru chybět nebude, a co jsem se svezl s litrovým ecoboostem, tak si na ten tříhrnek klidně vsadím i z hlediska charakteru a zajímavosti zvuku.
sir
vem si ze BMW pripravuje 1,5 trivalec s turbem..a ten bude taky nasazen postupne vsude 😊) ..chce to klid
Avatar - Atlis
Atlis
R3 1.5T bude davat BMW do 3er, takze nic nove...
Avatar - Ham.
Ham.
Nové Mondeo vypadá k světu. Dlouhá kapota, že by se pod ní schoval klidně osmiválec, tlama jak u Astonu takže každý čeká dvanáctiválec a ejhle, po otevření kapoty se někde u přepážky klepe tříválcový ratlík.
Za design :yes: za ratlíka :no:
4bytelnýkola
aspoň tam mohli dát, když už ne nějakou v8, tak aspoň 3,5 s turbem, kdo se má na ty dvoulitry dívat 😄
Bárt
Hele projed si Focuse ST s "obycejnym dvoulitrem" a pak se budem bavit dal, jo? 😉
4bytelnýkola
rozkaz 😉
4bytelnýkola
Avatar - iudex
iudex
Niet čo dodať, absolútny súhlas.
_Teddy_
Tusim uz len japonci a korejci odolavaju tejto mode malickych trojhrnkov. Kazdopadne v kompaktoch sa to da akceptovat, ale stredna trieda? To nepoberiem...

Mimochodom, som fakt zvedavy, ako budu tieto motorceky vyzerat po 200 tisic km.
sir
Po 200tis. km bude vypadat tak jako kazda druha atmosfera 😊))

..nechapu, ze lidi maji kratkou pamet...a porad se tu mele..jak atmosfery najedou 200-500 tis bez jedine opravy vymeny.....kdyz vezmu (sice hloupej priklad) motor z Favorita...tak ten u 200tis km byl na konci zivotnosti..a to zazito z vlastnich zkusenosti a nejen plkama....takhle bych mohl pokracovat i u jinych motoru....
kyklop
otcov forman mal daleko cez 300k km ked isiel prec, ale asi len motor a prevodovka boli povodne a plne funkcny 😉
sir
Tak se ho, ale zeptej kolik veci na motoru vymenil 😉 aby byl stale v kondici 😉
kyklop
na motore paradoxne nic, ale x krat spojka a starter plus kopa dalsich veci. Motor ostal bez zasahu az do poslednej chvile 😉
_Teddy_
Pozeram, ze sa to tu hemzi odbornikmi na motory. Akurat asi nevedia pocitat, lebo inak by si spocitali, ze v tom mensom motore bude odpadove teplo prestupovat do chladenia mensou plochou. Z toho vyplyva vyssie termodynamicke namahanie valcov, piestov, kruzkov, hlavy, a ventilov...
Moik
Vychází z 1.0? Není to spíš 2.0ecoboost bez jednoho válce? To by vyšlo přesně na 1.5. Ale smysl jsem taky nepochopil, 1.6EB je prej super motor...?
Avatar - iudex
iudex
Zmysel to nemá. 1,6EB je veľmi úsporný motor, rozdiel v spotrebe tipujem nula celá nula (aspoň v reále). A zrejme to bude 2,0EB s amputovaným valcom, ostatne tento postup už pred rokmi praktizoval VW, takže nič nové, cost cutting (aj cylinder cutting).
Avatar - Atlis
Atlis
skor by som to videl tak, ze ford spravi 6 valcovu 3.0T a 1.5T R3 bude jeho polovicou. cize presne tak ako v pripade BMW...
Mr.Murphy
1.6EB je úsporný jenom na okresce, když jedeš v klídku.... Dálniční 130khm znamená cca 8litrů na 100.... (měřeno reálem, ne podle prolhaného palubního počítače....). A když máš rakev a nějaký ten protivítr, tak desítka je tam jak vyšitá.... (opět, 130kmh).
Není to ani moc ani málo, ale úsporný motor bych si představoval se spotřebou tak o litr menší....
Avatar - iudex
iudex
V zásade máš pravdu, 1,6EB je pri pohodovej jazde úsporná, keď chceš ísť ale rýchlejšie, spotreba prudko stúpa, ale to platí v zásade pre všetky (turbo)benzíny. Každopádne z vlastnej skúsenosti považujem 1,6EB za úsporný motor (s ohľadom na výkon motora, rozmery a hmotnosť Mondea).
sir
ber to tak ze ma ale 160 koni (v Mondeu) a radny tocivy moment...kdyz vezmu 2,0 bez turba...coz jeste nedavno bylo za stejne penize...tak spotreba vetsi..vykon mensi atd..
Avatar - Atlis
Atlis
Takze predsa bude. Hovorilo sa o nom uz podcas predstavenia Fusionu, ale v palete motorov sa nakoniec neobjavil.

Som zvedavy, ci Ford pojde tou istou cestou co BMW - novy sestvalec 3.0 turbo ma modularnu konstrukciu, pre potreby mensich aut je deleny na polovicu, cim vznika 1.5 turbo trojvalec...

Osobne by som ale zostal pri 1.6 a 2.0 Ecoboost...
sir
1,5 je pro cinu a takove trhy, kde maji jine limity pro emise ci dle objemu pojisteni atd.. 😄
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
:yes: navyse ten trapny predok a la aston sa tomuto autu vobec nehodi....
Avatar - iudex
iudex
Ten predok á la Aston Mondeu sadne parádne (na rozdiel od Fiesty).
Avatar - CHerokee
CHerokee
Akorát asi ne v Evropě, když ho tu nechtějí prodávat ;-\ .. škoda aspoň jeden pěkný ford v Evropě mohl být... a nic.
Bárt
No oni by snad i chteli. Ale totalne zmrvili zavreni Genku a prechod vyroby do Valencie, takze ho v Evrope nemaj kde vyrabet... :no: ;-\
sir
BTw....sedel jsem v novem Mondeu .respektive dovezenem Fusionu..a parada ...moc povedene i zevnitr co se tyce materialu, sedadel....a z venku na zivo...krasavec...
Bárt
Tak to ti dost zavidim. Na to novy Mondeo slintam uz od doby, co ho poprve ukazali na fotkach. Neboli jestli totalne nezmrvi jizdni vlastnosti a pocit z jizdy obecne (coz se u Fordu moc ocekavat neda), je nastupce myho Mondea MkIV jasna vec >😁 Kde jsi toho Fusiona potkal?
sir
V ostravě, už jsme nějakou tu řádků Fordu od nich odebrali (od fiesty pres Mondea po Transity) tak ze vždy když je něco duleziteho, tak hned volaji 😁😁
Avatar - Ham.
Ham.
Naživo vypadá nová tvář Fiesty podstatně lépe než na fotkách, tam je často tlama jakoby zdůrazněná a vystupující z obrazu, v reálu to vypadá mnohem lépe.
Bárt
Souhlas! Tady v Saarlandu jich uz jezdi pozehnane (protoze pulka Saarlandu pracuje u Fordu v Saarlouis 😉 ) a hlavne v kriklavejsich barvach ta Fiesta vypada fakt pekne! :yes:
sir
:yes: :yes:
Avatar - Leg
Leg
Neviem či si ho videl naživo. Ak nie, trochu by som krotil nadšenie, lebo budeš sklamaný. 😉 Aj keď ľuďom sa páčia rôzne monštrá...
Avatar - iudex
iudex
Napríklad... 1er? >😒]
sir
:yes: :yes: >😁
Avatar - Choochoo
Choochoo
Snad ten apostol udela aspon tu Altimu 😉
[odkaz]
Avatar - wladyk
wladyk
Není to moc? >😒] Za pár let uvidíme jestli tyhle motory budou ještě fungovat. Vyhoněný výkon z malého objemu nebude mít před sebou dlouhou životnost. O to ale automobilkám jde. Ideálně auto na tři roky, pak do šmelcu a kup nové.
Bárt
Ja bych se ani tak nebal obecny zivotnosti malych oturbenych motoru, jako spis nezkusenosti jejich uzivatelu. Celkem pochybuju, ze je hodne prodejcu, ktery pri predani auta novyho majitele dostatecne pouci, ze studenymu turbu opravdu nesvedci studeny vytaceni, nebo vypnuti bez dochlazovani po velky zatezi atd...
sir
Ecoboosty se dochlazuji sami 😄 = nemusis se o ne starat.

A propo....slapani na studeny motor..nesvedci ani atmosfere....ani dieslum..nicemu 😄
Bárt
Tak to je jasny, ze zadnymu studenymu motoru vytaceni nesvedci. Jen je rozdil, jestli toci studeny motor 6.000 otacek bez poradnyho mazani, nebo turbo 100.000 otacek bez poradnyho mazani...
sir
Nu napr. EB se velmi ale opravdu velmi rychle zahrivaji, v lete je to behem okamziku a v zime doslova do par min.
Mirec38
jedna vec je teplota vody z budika a druha teplota motoru-oleja. Vseobecne ucinne motory pri lechtani sa zle zahrievaju=pomaly a v zime je to vyraznejsie . Pri super spotrebe nemas z coho zobrat to teplo. Zatial sa stale najlepsie ohrievaju atmosfery.
sir
Nesouhlas 😄 technika uz je daleko....muzu porovnat po zkusenostech s atmosferou benzin, s dieslem (ten je mimo soutez) a sEB...ze jsem byl kure.sky prekvapeny jak to ze to tak rychle "topí"
_MT_
Jestli myslíš jen chlazení vodou, tak to ti nepomůže. Potřebuješ i elektrické olejové čerpadlo. (Nechce se mi teď koukat, jestli zrovna Ecoboost má dochlazování vodou, nebo i olejem.)

Jinak máš pravdu, ale rozdíl je v následcích. Přeplňované motory takové zacházení nesou hůř. I když i atmosféru nemehlo oddělá pod sto tisíc.
sir
V kazdem pripade ..a to at atmosera, turbo nebo vsechny diesly...je nesmysl jet na plne kule...a pak zniceho nic zastavit...a to stejne naopak..vlezu do promrzleho auta..a plny plyn a tocit tocit 😁😁 kde jsmééé >😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Vůbec bych se nedivil, kdyby atmosféra v Mazdě 6 žrala míň a na dálnici klidně o dva litry.
_Teddy_
Tak vies ako to je, kazdy robi to co vie: Niekto ufikne jeden valec a tym je vec vybavena, iny zas vyvinie komplet novy, moderny motor, s technologiami ktore este neboli nikde pouzite...
sir
..dle vyjadreni automobilky je 1,5 EB motor 4valec.....a opravdu snizeni objemu je jen z duvodu emisnich /objemovych limitu v cine.