Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Nákup ojetého vozu: Který je nejvhodnější?

143 komentářů

kundalini_it
Neměla by být důležitým kritériem také spolehlivost? Potom by se ale nestalo aby mezi doporučenými vozy nebyl ani jeden z japonských automobilek...Opět doporučené vozy mimo realitu...
IPace
PR clanek dole jmenovaneho autobazaru, asi maj holt na sklade spoustu aut ktere jmenuji >:D

treba nesmysl typu "rodinne auto s najezdem do 20k km rocne" a maj tam same diesely >:-[]
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
Je tam psaný "alespoň" 20 000km... píšou tam jen nejběžnější značky, přesně takové, jaké zapadají do portfolia velkých autobazarů. Spolehlivost aut je relativní, zvlášť pak u starých ojetin. Důležitější je vždycky stav, než to, "co se o tom autě říká".
kundalini_it
Mimo realitu, jsem myslel i finančně...my si pořídili minulý rok Civic 02 za 63tis s novými zimáky...absolutní spokojenost...a spolehlivost je u nás na prvním místě...
Banjo
Pokud jdeš po desetiletých vozech, pak ti výběr Civika schvaluju. :yes:
Já naštěstí tolik šetřit nemusel a šel jsem do novoty.
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
Ne každej se k tomu staví stejně se stejnými potřebami (např. mít v 18 co nejvíc vytuněný auto), ne každej má v 18 hned téměř 100 000 na nákup auta a ne pro každýho představuje dieselová octávka combi ekvivalent ideálního rodinnýho auta.

Já například měl první (první oficiálně na značkách) auto v 16 letech, po dědovi odkoupenou Š130 v pěkným stavu, následující 2 roky do mých 18tin jsem auto vylepšoval (technicky, nikoliv tuning) a tak nějak svépomoci renovoval a sem tam s ním jezdil, když mi bylo 18 tak jsem s tou Škodovkou ještě jezdil pár měsíců a přesně takovýhle auto (a jemu podobný) byla skvělá škola, lepší než Fabie s ESP a posilovačem řízení.

Když jsem pak chtěl v 18 auto na úrovni, rozhodně mým snem nebyl Passat nebo Octávka, ani jsem nechtěl sporťáka jako Calibra nebo Puma... vyhlídl jsem si 8 let starou Lancii Kappu, velkej reprezentativní sedan, vybavenej, opravdu pohodlnej a s dieselem, kterej byl finančně ideální vzhledem k mému studentskému životu.

Tolik jako příklad, opravdu ne každej má stejné požadavky, stejné možnosti a stejný pohled na auta, jako je psáno v článku....
Adam Novák
Přesně, podívejme se třeba na mého bratrance (možná ho znáte z moje.auto, má červené MBéčko):
Jeho 1. auto byla Škoda 100, pak střídal podobně staré Škodovky, a koupil na dojíždění Felicii - až v 28 letech (!) si dopřál nějaké "cool auto" - koupil si Peugeot 206 CC.
Mimochodem připomíná mi to blondýny na X6kách - dostanou Feldu a během 10km se vybouraj >:-[]
CenturionCz
A cos čekal? Že někdo napíše článek, který přesně vystihuje potřeby všech lidí na světě? Samozřejmě, že je to jen vyjádření některých "obecných pravd", jako že mladí rádi sportovní vozy. Nic neplatí na 100% a vždy. To už aby autoři pomalu přidávali před články nějaká varování, že se jedná jen o obecný článek a ne popis přání každého obyvatele zeměkoule.
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes:
Banjo
Spíš je to PR článek o tom, jakých aut má bazar Auto ESA plné parkoviště a ti blbouni si je málo kupujou... ;-)
Mino21
Jo, tak Lancia Kappa mě také lákala :-) Ale jako první auto jsem si koupil Nissana Primeru ve dvoulitru, šetřil na něj pár let, aby to nebyl žádný vrak, mělo to už trochu nějakou bezpečnost a výbavu, ale taky to nebylo žádné drahé supernové auto, abych se na něm naučil jezdit. Přidávám se také k tomu, že jakýkoli tuning byl vždy argumentem dát od takového auta ruce pryč.
Adam Novák
Omlouvám se, ale podívejme se na průměrnou životní úroveň v ČR. Důchodce bude rád, když bude mít dost peněz na Thalii, a o nějaké automatické převodovce se mu ani nesní. Důchodce si vezme 150-200 tis. a řekne si: chci bezpečné auto s vyšším posazem a minimem nákladů. Tento důchodce bude mít pravděpodobně v hledáčku auta jako VW Golf Plus, nebo Suzuki Splash. Připomíná mi to výběr auta pro důchodce v jednom AUTOTIPU: na cca 3. místě z cca 10 se umístilo BMW 5 GT!!! Jaký důchodce má na BMW 5 GT? Možná bývalý fotbalista, manažer, politik, zloděj, nebo někdo, kdo zbohatl na privatizaci. Tento článek beru jako amatérismus :no:
Banjo
Český penzista si koupí nejspíš Ford Fusion. Už jako nový nebyl drahý, takže ojetina ho nezruinuje a dobře se mu tam nastupuje. A kufr taky v pohodě, na danou třídu káry místa dost a Ford u nás nemá špatné renomé.
GTI
Náhled na věc nutno obrátit, nikoliv tedy auto vhodné pro řidiče, nýbrž řidič vhodný pro auto. Vzato z pohledu nejdůležitějšího, tedy z pohledu vyježděnosti, není ani tak rozhodující věk, nýbrž najeté kilometry. Do sto tisíc jsi prakticky silniční nula, resp. mula, a podle toho by ses měl na silnici i chovat: jezdit maximálně do osmdesátky, nejvíce patnáct centimetrů od pravé krajince a předjíždět více méně jen účastníky pomalejší o padesát kilometrů a více (traktor, vozík s oslem).

Těch sto tisíc by ti mělo o tobě říci všechno - jestli pro tebe bude lepší vrátit se ke kolečkovým bruslím, či zda si o sobě budeš moci následujících padesát roků říkat se štěstím, že jsi šofér.

Věk šoféra (myslím mladý věk, takříkajíc věk silničního zobáka) má vedle vyježděnosti samozřejmě též vliv. Jde o to, že mladý zobák ještě neumí udržet na uzdě ani kolikrát své přirození, natož své silniční vášně. Lehce tak může přecenit své síly. V tom sexu to holt končí svatbou a kočárkem, což je vlastně takový...krásný začátek, ovšem za volantem, tam holt už jde kolikrát o krchov. A nejen jemu...

Tedy dílčí závěr - prvních sto tisíc jezdi tak, jak ti velí tvůj otec, nikoliv tvá zobácká vášeň. Srdce, vášeň, to vše pak budeš postupně do jízdy zapojovat. Nikam nespěchej, není smutnějšího konce, než se namotat ve dvaceti na lampu, jejíž světlo ti mělo zářit na cestu životem ještě dobrých padesát let...

Co se týká ojetin, zde snad jen krátká úvaha: koupě ojetiny je důkazem především toho, že touha po vlastním autě opravdu nezná lidských hranic. Koneckonců, už jsi někdy viděl někoho, kdo by si po sobě znovu koupil své bývalé auto?

P.S. Buď hrdý a garážově se neprostituuj, větší silniční kredit máš totiž v novém loganu než v ojetém meganu. Tos nevěděl?

BRAVO LOGAN :-!
kundalini_it
A můžu se zeptat jaké máš nové auto? :-)
kundalini_it
A můžu se zeptat jaké máš nové auto?
GTI
No, koupil jsem si takové auto, jaké jsem si koupit chtěl. Uznávám ovšem, že mi už (bohužel) není dvacet... To je totiž dokonalý dar nám všem listopadové revoluce - jsme svobodní, svobodně si můžeme vydělávat a logicky i svobodně můžeme kupovat třeba auta. Samozřejmě, že pro to též musíme sami i něco udělat, nic nikomu do klína nepřiletí. Jo, vstup do dospělého života dnes lehký není, ale šance jsou opravdu neomezené, to je potřeba uznat.

Kdyby mi bylo dnes kolem pětadvaceti, tedy po škole, kdy člověk nastupuje do svého prvního zaměstnání či se pokouší podnikat, rozhodně bych volil nějaké zaplatitelné, levné, nové auto na leasing. Je jedno jaké, avšak jde o to, že by bylo nové a že by bylo moje.
kundalini_it
A ty si myslíš, že člověk po VŠ (a né všichni mají VŠ) myslí na to jak pořídit auto na leasing?Myslím, že mají dost jiných starostí něž cpát peníze leasingovce...
A jen dodatek...koukni na prodeje kolik aut a jakých kupují firmy a kolik soukromníci...a pak kolik je těch po škole...na koupi ojetiny nevidím nic špatného...v dobrém stavu a ne 25ti letý vrak....
GTI
Samozřejmě, že není ojetina jako ojetina. Jenomže koupě dobré ojetiny (a zde na místě termín "ojetina" tedy rozhodně není) něco už stojí, zde už jde o to koupit třeba větší výkoinější vůz z logických důvodů - potřeba jezdit dlouhé trasy a pod, a tedy se koupí třeba auto po náběhu dvaceti tisíc kilometrů, nějaká předváděčka atd. My tu ale píšeme o autech pro mladé zobáky, tedy jde o to, zda si pořídit vrak za pade, nebo nové na leasing za stopade. A ten vysokoškolák, no velké procento nafasuje firemní auto, a ti ostatní si něco levnějšího a nového na leasing dovolit tedy určitě mohou.
kundalini_it
A kolik znáš vysokoškoláků? Já jich znám docela dost...a nemalé procento nemá práci, nebo dělá to co nevystudoval, protože mu nic jiného nezbývá...A už vůbec malé procento má firemní auto...připomínám, že nejsem z Prahy...A z toho plyne, že nad novým autem ani neuvažují(jsou vyjímky...rodiče koupí)...řeší problémy jako bydlení atd...
GTI
Každý asi známe jiné vysokoškoláky... >:D
kundalini_it
Tak to by mě zajímalo jaký. Pokud dělají v PS tak to chápu. >:-[]
Avatar - Bristol
Bristol
myslíš, že klučina v 18ti bude mít na logana ze showroomu? :-) bude rád když si pořídí Golf III nebo OI za našetřené peníze z brigády...

a ano k prvním rokům za volantem patří i nějaké ty škrábance, šťouchance a tak...u těch co mají menší štěstí tak i nějaká ta rána(nedejbože smrtelná-i takové jsem znal) a řeknu ti že je lepší otlouct auto za 30 tisíc než auto za 150 tisíc... ;-) jako první a druhé auto raději rozhodně ojetinu: na nové stejně obvykle nemáš...s hranicí sto tisíc souhlasím...sám mám za sebou během 4 let nějakých 150tkm a pravda je že až po 80-100tkm se člověk může považovat skutečně za řidiče....někteří se ovšem jezdit nenaučí nikdy...i takoví jsou
GTI
Jasně, těch sto tisíc je nutné najet. U té první koupě, souhlasím s tím, že v těch osmnácti to jde zpravidla ztuha :-) s tím souhlas. Viděl bych to možná tak, že v těch osmnácti jezdí třeba rok dva s rodiči, řídí a učí se. Pokud studuje vysokou školu, vlastní auto asi zatím nepotřebuje, a pokud nastoupil po maturitě do práce, no tak by možná i toho logana na nějaký ten leasing z výplaty utáhnout mohl. Myslíš, že ne?
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
To jsou rady, to jsou rady... Nemůžu si pomoci, ale tato doporučení působí, jako by byla zkopírována kdesi ze stránek o automatických pračkách - já myslel, že se nacházíme na auto.cz, kde se schází komunita lidí, která má auta ráda.

Průměrný vysokoškolák by pak měl i ve 28 letech prakticky nulové zkušenosti s řízením a auty. Ale hlavně by mu stál před domem ojetý Logan s hodnotou blížící se nule a místo vzpomínek na výlety by měl vzpomínky na desítky tisíc korun vyhozených oknem za přeplacený leasing... :-!
GTI
Jo? A co bys jako vysokoškolák chtěl za dobu studií dělat? Ležet v garáži pod nějakým vrakem? Jestliže nejsi výdělečně činný, pak (po dobu vysokoškolských studií) nejspíše využiješ k jízdám auta v rodině. Na to své si holt budeš muset vydělat, jako ostatně snad každý, ne? No a když budeš mít hotovou školu, dobrou práci a dobré peníze, nebude to pro tebe jistě velký problém.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI
Aha... 8-s Koukám, že postavit do jedné kvalitativní roviny nákup nového a ojetého auta je pro tebe normální úvahová rovina. Díky, extréme ;-)
kundalini_it
A proč ne? Rozhodně pro spoustu lidí je 3-4 roky starý japonec lepší koupě než nový auto třeba od VW :-)
GTI
Běž si hrát na písek, tady se zbytečně vysiluješ psaním hloupostí.
kundalini_it
Ty máš nový auto?nemáš....kde pak bereš troufalost nedat vybrat lidem možnost mezi koupí novýho auta, nebo ojetýho? Ojetý auto je už když vyjede z prodejny:)
GTI
S takovouhle logikou se tu akorát dokonale zesměšňuješ, věř mi a dej si to pískoviště.
kundalini_it
Možná ty...já v rovině nové a ojeté auto mám...a vítězí ojeté...dokážu a chci utratit peníze lépe než za nové auto...každý má tu možnost...
GTI
>:D Za slogan, cituji: "Vítězí ojeté" >:-[] Předsednictvo Zlatého ventilku vřele děkuje... >:D
kundalini_it
A u tebe vítězí taky ojeté ;-) nebo proč nemáš nové na leasing?
GTI
Diskuse není o tom, že nemáš peníze na nový vůz a že jsi byl nucen koupit ojetinu, to tu nikdo jistě kritizovat nebude, nýbrž o tom, zda je důstojné mladého člověka se prostituovat a tu ojetinu opravdu pořídit, když je tu třeba takový logan za pár švestek. Jak to děláš s botama, nebo s kabátem? Nebo s telefonem? Též ojetiny?
kundalini_it
Nový barák, nebo barák 80let starý po pěti majitelích?Taky prostituti? Jsou i věci co se kupují ne vždy nové a důvody jsou různé....
GTI
Máš velmi primitivní logiku. Vím, že tu nyní bráníš své milieu, ale jak jsem ti psal, to není třeba, za nákup ojetiny tě tu nikdo (ani já) nebude kritizovat, pokus se na věc nahlížet pokud možno objektivníma, zobecňujícíma očima. Dům je nemovitost a těží z toho, že je pevně spojen se zemí, a tedy chceš-li v dané lokalitě dům, musíš koupit daný dům. Nebo si postavíš jinde a nový. Auta jsou věci movité, podobně jako ty boty, sedací souprava či telefon. Tak co, také kupuješ telefon ojetý? Důvody pro nákup ojetého auta (nejde-li o sběratelský kousek), jsou vždy u každého stejné - nedostatek financí na nové, nemožnost, neschopnost nový vůz za danou cenu pořídit. Prostě pro toho, kdo koupí ojetinu je koupě nového vozu nad jeho životní možnosti.
kundalini_it
Máme na to jiný názor....viz můj pozdější příspěvek....mít nutnost koupit si jiné auto tak dám 150tis za Civic, než 200tis za Logan. Můj postoj je takový, že nedám za auto víc jak 200 tis. A není to nemít peníze....klidně jsem dal 300tis za novou koupelnu a WC než abych si koupil auto...Každý má jiné priority...
GTI
Díky za upřímnost :-)
kundalini_it
A teď ty, kolik jsi ochoten dát za auto? :-)
GTI
Tolik, kolik bude to, co chci, stát :-)
kundalini_it
Tomu moc nevěřím....je málo lidí, kteří si koupí auto které chtějí....Já chci Ferrari... ;-)
GTI
To Ferrari ti věřím, ty mi zase věř, že těch lidí, co jezdí v autech v nichž jezdit chtějí je poměrně dost.
kundalini_it
Určitě chtějí to věřím....Ale skoro každý má finanční limit....Věřím, že když si někdo koupí A4 tak jí chtěl....ale asi nikomu neřekne, že kdyby měl na kontě o 500tis víc tak si koupí třeba A6...asi tak:)
Avatar - Bristol
Bristol
v každém cenovém limitu(pokud teda není třeba 50k) se dá najít auto které člověk může skutečně upřímně chtít...zase nevím co bych dělal kdybych měl na auto třeba 10 mega...protože auta jako rolls, bentley nebo ubersporty typu zonda, koenigsegg mě prostě nelákají
kundalini_it
Tak to bys řešit pak nemusel a koupil by sis třeba za 3 mil....já bych zbytek vrazil do baráku, někde na jihu u moře:)
kundalini_it
Dám ti příklad....Logan, nebo Civic 2008 2,2CTDI najeto 86tis, cena 134.000,- Já být "vysokoškolák" tak dám Civic prohlídnout do servisu a odjedu s ním...Na Logan si ani nevzpomenu:)
GTI
Máš ještě ve svém životě jiné věci, které nakupuješ po bazarech?
kundalini_it
V Bazaru jsem nikdy nebyl....auto jsme kupovali od soukromníka:)
GTI
co znamená termín "soukromník"? :-)
kundalini_it
To znamená nekupovat auto v autobazarech, ale od člověka, který nemá problém nechat mě projet v autě kdykoliv, můžu si ho prolustrovat, zajet do servisu, napsat s ním kupní smlouvu, domluvit se na penězích min. o třetinu menších než v bazaru, když něco potřebuju vědět tak mu zavolám, prostě pohoda:)
GTI
No, pohoda je to především pro toho, kdo prodává, na to v životě nikdy nezapomínej. Ale izolovaně vzato je samozřejmě dobře, že lišíš mezi nějakým bazarovým vrakem a autem, který měl třeba jen jeden majitel a má ho v šusu.
kundalini_it
Pohoda to byla i pro nás, cena byla super...a navíc jsem dotyčného vezl do prodejny, kde si pak kupoval.....ojeté auto ;-)
GTI
To zní jak pohádka ze tří áček ;-)
kundalini_it
Omyl, kupoval si v Subaru, ojeté Legacy ;-)
GTI
To bych pak pro něho měl lepší nabídku - na stejném místě si koupit to Legacy... nové ;-)
kundalini_it
Co mi říkal, tak se do něj zamiloval když si ho koupil táta...a chtěl starší typ, nový design se mu nelíbí...popravdě mě taky moc ne....
kyklop
Celkom zvlastna kombinacia maleho najazdu, turbo nafty a nizkej ceny ;-)
kundalini_it
Kouknul jsem v rychlosti na inzeráty a tohle byl první zajímavý:) jsou i další možnosti...to jen byl příklad proč ne Logan a jo něco lepší i když to je 4, 5let starý :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nezlob se, ale běž už s tim Civicem do.... >:D Tak sis koupil civica, seš spokojenej, tak napiš na MACZ recenzi a nevylevuj ho pořád sem >:D

Já sem mladej vysokoškolák a nikdy bych si Civica r.v. 2008 nekoupil protože je pro mě hnusenej :-)
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI
Nemusíš se tu tak očividně trápit, stačí jen, když si po sobě přečteš tu svojí "sondu", hned ti dojde kdo je ten tupý. Ostatně psát tu bohorovně o spoludiskutujících, že jsou to houpací koně, to může opravdu jen "entelektuál" tvého rozměru >:D
kyklop
"Netreba zabudat na preplatenie na poistke" - znamena to, ze starsie auta sa nepoistuju??
Servis renaultu nepatri k najlacnejsim - mas to cim dolozit ? Ty netvrdim, ze je najlacnejsi, alebo lacny
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Hotová škola, otevřený svět, nadprůměrný výdělek... No, realita je taková, že většina ( i těch schopných) bude mít po VŠ sotva průměrný příjem a zmůžou se stěží na toho nového Logana - který je z hlediska člověka, jemuž auta nejsou cizí, něco jako capuccino z automatu pro milovníka dobré kávy.

Takže, po dobu studií či krátce po nich, je skutečně lepší ležet pod nějakým "vrakem", který je ve finančních možnostech studenta, a navíc si "kupodivu" po dobu vlastnictví drží hodnotu mnohem lépe, než jakékoliv nové auto. A když člověk vybere dobře, bude tratit pouze na provozních výdajích...

Na nová auta bude čas později. A v době neexistující střední třídy jen pro část těch, kteří byli dostatečně schopní nebo dostatečně šťastní.

Ojeté auto v začátcích produktivního věku není ostuda.
Avatar - Bristol
Bristol
ano rozhodně si myslím, že utáhne, 150 tisíc za auto není moc, a mluvím teď za sebe: jsem vysokoškolák ale zároveň si i něco málo přividělávám, a v mém případě bych za pár let, měl mít našetřeno tak nějak na toho nového logana, ale rozhodně nemám v plánu si ve 24 letech kupovat holého logana s 1.2 55kW...myslim že je mnohem lepší za těch 200 tisíc koupit pár let starého focuse, mondeo...které se do těch 200k taky vejde, bude mít pod 100tkm(možná??) a myslím že máš mnohem lepší vůz než dacia logan-jinak nic proti loganu ale z práce jsem si prostě zvykl na trochu jiná auta a nechtělo by se mě si zvykat na auta typu logan, takže tak :-)
GTI
No ale až skončíš školu a nastoupíš třeba do práce, pak tvůj příjem bude určitě takový, že koupi toho logana nebudeš muset zvažovat a vezmeš rovnou Focuse. Nového, Bristole. A to je to, o čem stále dokola píši.

Teď v době studí je to jasné, člověk studuje a nemůže si dovolit třeba to nové auto, proto zde také často píši, že vysokoškoláci mají nákupní diskusní pardon do cca šestadvaceti :-)
Avatar - Bristol
Bristol
já s tím naprosto souhlasím a nestydím se za to, však taky člověk studuje proto aby si jednou mohl to auto koupit nové, a nejen auto ;-) je to možné a bylo by to super, ale lepší je když člověk zůstává nohama při zemi, než aby počítal hned s tím že bude mít auto nové... ;-)
GTI
:-) Ano.
Avatar - Bristol
Bristol
:yes: občas se i shodneme ;-)
GTI
:-) :yes:
Adam Novák
Souhlas :yes:
GTI
:yes:
Mino21
To jsi asi ještě neměl natolik zajímavé auto, že by sis ho koupil zpátky :-) Já už o pár lidech četl, že své auto prodali, a pak se jim tak stýskalo, že jej od nového majitele po nějaké době zpátky koupili.
GTI
Myslíš Ferrari 250 GTO? :-)
Mino21
Vím třeba o Hondě Legend :-) Není to sice takový exot jako to Ferrari, ale taky ani úplně obyčejné tuctové auto, takže se to dá i chápat.
GTI
Nenech se mást názvem toho modelu... ;-) Zde snad jedině jako sběratelský model od... Buraga.
Mino21
Ne, bylo skutečné, pětimetrové :-)
GTI
:-)
CenturionCz
Nákup Logana obecně nepovažuji za moc šťastný a už vůbec ne pro mladého člověka. Auto nízké pořizovací ceny je sice asi lepší na počátky, které mohou být dost tvrdé, ale pokles hodnoty je u Dacií tak extrémní, že za pár let nebude mít mladík ve voze prakticky žádnou hodnotu (zájemců o ojetý Logan bude asi opravdu minimum). Pořizovací cena nějakých 160-180 tisíc je sice lákavá, ale když si vezmete, že bude mít za 5 let hodnotu maximálně nějakých 80 (pokud se vám ho vůbec podaří prodat), tak to začne bolet. Samozřejmě jsem si vědom výhod nového vozu proti ojetému, ale právě mládí a začátky jsou dobou, kdy je na ojetý vůz nejlepší čas. Pracovní nasazení je maximální a tak se nějak na ty opravy vydělá. Spolehlivost a jistotu nového vozu si člověk může dovolit až později. Promrhat navíc poslední etapu života, kdy je člověk opravdu bezstarostný a nezávislý, v low-endovém Rumunském plastovém rodinném voze je škoda. Až pak přijde později třeba díte a začnete řešit, zda se do kufru vejde kočárek, tak se budete děsit toho, že jste si jako první auto za stejné peníze nekoupili něco absolutně iracionálního a hloupého, ale esenciálně mladistvého. Nebo tak to alespoň vidím já. Pak je zde také faktor výkonu, o kterém píši na svém blogu a další.
GTI
Tak neříkám, že ten logan je ve dvaceti na jásot, samozřejmě, že třeba v takovém novém RAPIDu by i ten mladý kluk byl jistě ceněný mez kolegy. Můžeme tu třeba vypsat koupitelné modely pro dvacátníky, aby si tedy nemuseli připadat jako těsně po přiznání důchodu. Hele... sklízím tu tvrdou kritiku, když píši o image aut a ono se pojednou ukazuje, že u těch dvacátníků to asi bude rozhodující rys při nákupu...
CenturionCz
Nevím jak u ostatních, ale u mě je. Nemám teď na mysli "image" ve smyslu "co si myslí ostatní", ale image ve smyslu "jak se v daném autě cítím". V Loganu bych se cítil tak, že jsem měkota, který to zahrál na jistotu a koupil si nejlevnější dostupné nové auto, které je. To bych pochopil právě u těch důchodců, ale u mladého, který má celý život před sebou a na nějakou desetitisícovou opravu si může přes léto vydělat, mi to moc smysl nedává. Dvojnásob bych pak tu radu nečekal na fóru fanoušků automobilů, kteří by měli mít širší obzory než: "spolehlivost", "jistota", "komfort", "novota". Tím neútočím na tebe, ale obecně na trend vše posuzovat podle těchto měřítek.
GTI
Ten logan nahoře je tam hlavně proto, že se to rýmuje s - megan :-) Popravdě ale píšu, že se sanderem v oplastované cross verzi bych u toho dvacátníka neměl žádný (a to ani "image") problémek [odkaz] naopak, ocenil bych, že ví a že až přijde lepší doba potkáme ho třeba v... Porsche Macan ;-)
Avatar - Bristol
Bristol
proč zrovna Porsche Macan?? >:D
GTI
>:D No jako, že jde (půjde) o stylové segmenty, crossovery... :-) Uznávám, že ten macan je (bude) o trochu lepší. O hodně trochu... :-)
Avatar - Bristol
Bristol
no přeskočit z Loganu hned do Porsche Macan...no nevím co by se muselo v práci stát... >:D ale zřejmě si to myslel tak že cesta povede přes např. Nissan Juke-VW Tiguan-Porsche Maccan ;-)
GTI
Jasně, ale ta mezihra v Juke nemusí nutně trvat moc dlouho... >:D ;-)
Avatar - Bristol
Bristol
Juke je docela legrační autíčko... >:D pro mladé lidi...stejně jako třeba kia soul...pravda nejsou moc vizuálně sladěné, asi bych si nekoupil ani jedno, nejsem příznivcem těchto bláznivých crossoverů, ale třeba qashqai by mi nevadil...
GTI
Souhlas.
kyklop
Ak na aute stratis za 5 rokov len 100 tisic vasich kreditov, tak to nebola az taka zla kupa.
ozawasan
:yes:
jen bych si dovolil doplnit.... Když jsou malé, vozíme je jako poklady v sedačkách a dáváme na ně všemožně bacha.... A pak jim někteří pořídí či dovolí pořídit šunku se silným motorem, která hlavně dobře vypadá a "lepí" před diskoškou, ale taky zdaleka překračuje svými nároky schopnosti "mezikusu".
Raději pořídit něco, co "blbě" vypadá, ale je to simply a hlavně..........prvních sto tisíc by mělo zafixovat, že zmáčknout plyn umí každý blbec, ale brzdit se je třeba učit ;-)
GTI
:-) :yes:
Avatar - Bristol
Bristol
tak tak...ještě bych dodal že podobná natuzená šunka často končí omotaná kolem stromů podél nějaké te levotočivé s horizontem...s pomláceným postpuberťákem a nějakou neštastnicí vedle něj...
CenturionCz
Něco na tom je. Když si ale vezmu tu cenu Loganu (nebo Thalie či podobného vozu), 160 tisíc, tak za to se dá pořídit slušný i bezpečný ojetý vůz, který bude splňovat jak nároky na bezpečnost tak na styl. Jak říkám, novota má smysl jen pokud je člověk na autě pracovně nebo jinak závislý. To u mladých lidí není tak časté.

Ostatně ve svém pár měsíců starém článku se věnuji problému, kterým je fakt, že rodiče místo výchovy prostě koupí pomalý vůz s tím, že to bude k bezpečnosti stačit. Ono to však není o vozu, ale o řidiči. Nějakých 130km/h vytáhnete dnes už z libovolného vozu a na zabití to bezpečně stačí. Naopak někdo může jezdit i v rychlém autě slušně, protože ho rodiče řádně vychovali a upozornili ho na rizika rychlé a agresivní jízdy. Prosté zakoupení pomalého auta "aby v tom moc neblbnul" je tak trochu selháním rodičů.

Toť můj názor. Je pravda, že se ne vždy setkám se souhlasem okolí...
ozawasan
škoda, že tu není ikona pro potlesk - jak Ty, tak GTI si ji za ty příspěvky zasloužíte..... Tak tedy prosté :yes:
"Koupit auto" je jako strčit dítě do školky - odložit ho....bez výchovy... Možná to napíši blbě a zjednodušeně - ale doby, kdy jsem jezdil Škodou 100 a provoz byl minimální - jsou dávno pryč. Navíc doba pokročila. Vše je rychlejší, složitější a člověka zavaluje bezpočtem informací. Pustit dítě do provozu po absolvování, byť dobré autoškoly stylem - tady máš klíčky od auta a jeď - je hazard. Ano - za 150 seženu auto, které má ESP, x báglů - možná Volvo, možná Saab, možná Subaru - ale pořád je tam ten mezikousek. A jak píšeš - každé auto už dnes vymáčkne dostatečnou rychlost - dodám jen, že na obmotání kolem stromu....
Nemůžeme je dostatečně vybavit a předejít všemu - ale můžeme je alespoň připravit.... Vezmu to podle sebe - jasně, že jsem blbnul - chtěl jsem jezdit rychle a "bejt frajer" - ale jestli zdraví dá - tak své děti chci vzít na polygon a učit je brzdit, vyhýbat se a zase brzdit..... a přemýšlet...........Snížit rizika a maximalizovat šanci na zvládnutí krizovky...zbytek je osud......
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Bohužel zcela nesouhlasím. Darwin a přirozená selekce. Člověk je buď blb, anebo ne. Buď dokáže přemýšlet nad svými činy již od mladého věku anebo ne. Nic víc v tom není.

Je spousta řidičů, kteří již od prvních kilometrů sedlali vozy "nebezpečných" parametrů a koncepcí a stále jsou mezi námi a je ještě větší množina lidí, kterým ani bezpečné a impotentní auto nezabránilo v tom, aby v něm rozsekali sebe a své vrstevníky.

Universální bezpečnost neexistuje. Nějaké teoretické preventivní kroky jsou jen chabá berlička, kterou se někteří lidé mylně snaží ochránit nekompetentní individua před neodvratitelným osudem.
kyklop
Kazdy nech si vyberie sam ci nove, alebo jazdene.Vdaka zasadnemu poklasu cien si moze dnes vyrazne viac ludi dopriat slusne nove auto, na ktore by pred par rokmi nedosiahli a sli by do bazaru.Osobne by som v sucasnosti uz nebol ochotny dat za jazdenku nejakych 10k €, ale je to ciste osobny nazor, s cim samozrejem cast diskuterov suhlasit asi nebude. Mimochodom za novy logan sa nie je treba hanbit ;-)
Pisem to i cezfakt, ze v obe sucasne auta su jazdenky, kupovane menej ako 1,5 rocne, jedno od oficialneho predajcu (nie predvadzacie). Prve malo najazdene 60k km, druhe 8k km, zatial spokojnost
vrkuboy
Nejlepší ojeté auto je to které si nekoupíte >:D :yes:
GTI
>:D Hláška kvartálu :yes:
MariAchi
:yes:
hp21
Mohu mít osobnější otázku? co přesně máš za auto, značka, typ....? :-)
GTI
Proč tě to zajímá?
Avatar - Bristol
Bristol
mě by to možná taky zajímalo, je to něco od koncernu? :-)
GTI
Ještě, že jenom možná... :-)
Avatar - Bristol
Bristol
>:D >:D tak mě je celkem jasné že nám to nepovíš, přiznám se však, že jsem nad tím už párkrát přemýšlel co by tak mohl mít GTI za auto... ;-)
GTI
:-)
Adam Novák
Já to VWím ze SZ, ale nepoVWím, nechci GTIho naštVWat :-)
Avatar - Bristol
Bristol
SZ je co...? sraz? :-)
Adam Novák
Soukromá zpráva ;-)
hp21
Nechápu tu šarádu, proč takové tajnosti? >:D Myslel jsem, že na stránce o autech si uživatelé řeknou v čem jezdí ;-)
Adam Novák
Já se přiznám, že auto nemám, ale když GTI chce dělat tajnosti, tak to přece nebudu prozrazovat ;-)
Avatar - Bristol
Bristol
...bude to asi něco příšerně drahého, tak se nechce chlubit, to se dá pochopit...a nebo možná vůbec ne drahé a uplně obyčejné auto... ;-)
hp21
Ady2410
prozrazovat to nemusíš ;-) spíš sem mířil ke GTI ;-)
jednoduše nechápu oč jde, to jako bychom byli na webu o počítačích, ale neříkali bychom si co kdo doma má za počítač. Jen jsem mířil zvídavou otázku na, kterou mi nebyl schopen GTI odpovědět, tomu opravdu říkám chlapské jednání, tohle to schovávání a dělání z drobnosti monstrózní tajnost, mě připomíná trochu chování za dob minulých před rokem 89 >:D >:D A co my víme, kdy se GTI narodil a čím dříve byl..... >:D >:D
GTI
Jde o uměřenou první koupi, auto, které budeš závidět i sám sobě. [odkaz] [odkaz]

A nyní první nákup děla, tedy jaksi nákup cenově poměrně neurvalý, ovšem nebetyčně stylový - [odkaz]

Tak si vyber.

A s touto bombou můžeme pro dnešek skončit... :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ani jedno >:D Má to malý kufry na mé potřeby ( Jsme přesně ta cílová skupina o který ste tlachali celou sobotu :D)

Dej tam něco v kombi a budem vyjednávat >:D
GTI
>:D Jo, to beru. V kombi... no včera tu prolétly snímky připravovaného Rapida v kombi. To je jistě skvostná nabídka.
Adam Novák
Malé GARÁŽOVWÉ POUČENÍ, aneb i mistr tesař se někdy utne:
Rapid nebude KOMBI, nýbrž SPACEBACK, tudíž něco mezi HB a KOMBI ;-)
Pro Ozzmana: Rapid má hodně velký kufr ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
nemá :-) ve své třídě možná, ale pro mě nemá :-) a kombi je kombi :-) Lednici jentak někam nedáš :D:D
Mlady a slobodny by si mal kupit nieco peknea neprakticke. Napriklad Pumu, TT, 406 coupe,... . Pretoze casom pride zena, deti a skonci s nejakym budnym kombikom v dizli nejakej nudnej znacky. A ked deti odrastu, mozu zmiznut vlasy a niet trapnejsieho stvorenia, nez poloplesaty patdesiatnik v cabrio Mustangu. Foto mozem dodat, po Presove nam take nieco jazdi :-)
Avatar - skejpa
skejpa
Jelikoz mam nejbliz prave k teto kategorii, musim se silne ohradit. Najezd do 20 tisic me jasne smeruje ibz hlediska zabavy apod k benzinu. Ani jeden model vsak neni benzinak. Naopak. 2.0 TDI nebo TDCI neboli ty spise nespolehlive diesely... Diky ale to bych si jako tricatnik radsi prispel ten litr nebo dva na benzin. Beztak ma mensi provozni naroky a je s nim vic zabavy. Kufr to nijak neovlivni... Do prace mam veztak firemni...
Avatar - Jaros71
Jaros71
Myslím,že i někdo s nájezdem 15-20tis si rád koupí diesel..
Prostě ho chce..pokud to není auto 10let a více staré , bude i diesel moderní , slušně výkonnný a bude o dost méně žravý proti benzinu.. ;-)
Avatar - cri-cri
cri-cri
Když jsem četl GTI jak doporučuje Logan... a jak by na něj měl mýt snad každý hned po vystudovaní VS, tak mám takový dojem, že GTI poznal jen studenty co hned pracuji pro velkou čtiřku nebo dostaly supr flek přes známosti rodičů :-)
Realita tak 95% (mimo Prahu) je, že po vystudováni VS sotva maji na to aby koupily olítaného Logana za 60 tis na lizing, korž na to aby koupily nového Logana (vyhození peníze) na lizing. Sory GTI, ale doba se změnila...
Ale td ze srandy napíšu muj vozový park (student - 25 let, v současnosti už 6 auto v cenovem rozmezi vždy od 23 do 69 tis)
- před 2 lety jsem kupoval Kappu 2.0 za 23 tisc (naklady jen olej, ale po čase se začala kazit a chtěla opravy tak jsem ji prodal)
- před 8 měsicy jsou nahradil Kappu taky autem za 23 tis hyundai Sonata 2,7 v plně vybave z roku 2002 v paradním stavu, a zatim za 8000 km jen výměna oleje + pneu na zimu a to je vše.
Tak že i do 30 tis se dá koupit auto v pohodě co bude jezdit bez nakladu na servis 2-3 roky a troufám si řici že nahradi koupi nového Loganu
Avatar - Tycoon
Tycoon
Většina lidí nevadí, když je auto ojeté, ale chce spíše věrnější ženu. Pan GTI to má holt opačně :-)
Jinak ty Kappy, Sonaty a jiná "nekonfekční" ojetá auta jsou velmi dobrá auta pro toho, kdo nepotřebuje jezdit každý den.
Ondris
Exstudenti z velký čtyřky si to auto koupí, ale pak musej žrát suchej chleba aby měli na splátky... ;-)
Student, který nedostane od rodičů něco do začátku, si nové auto koupit nemůže. A hned po dostudování také ne...
Může nastat situace (bydlí ve dvou, oba vydělávají relativně dost a nemusí řešit hypotéku/nájem), že si ihned po škole i slušné auto koupit mohou - bývalá přítelkyně teď kupovala F30. Ale vždy je to něco za něco...
Avatar - Tycoon
Tycoon
Čím víc je něco doporučováno, tím více "hejlů" po tom jde a tím pádem roste cena. To neplatí jen pro ojetiny, ale i pro jiné věci, například nemovitosti (pamatuje, jak všude před 5 lety říkali, že nemovitost je nejlepší investice ?).
Jak tady psal předchozí diskutér - 10 let starý Hyundai Sonata za 23 tisíc. To je průměrné auto za neskutečně nízkou cenu, čili dobrý kup. Ale je jasné, že ne ne prokaždého, jen pro toho "kdo ví, co chce".
GTI
Nahoře mi kolega vysvětluje vysokoškolskou realitu, že jako většina vystudovaných kluků (dívek) stejně nemá práci a když už, pak je to spíše doprovázeno almužnou, která stačí leda na modely burago. No, upřesňuji tedy pojem vysokoškolák. Pod tímto termínem nechápu nějakého dvousemestrového BaClažána, nýbrž samozřejmě standardně, klasicky vystudovaného vysokoškoláka, obdařeného důstojným akademickým titulem.

Nástupní mzdy lékařů, inženýrů, a to nejen inženýrů ekonomie, či právníků dosahují dejme tomu výše někde mezi 25 - 30 tisíci. Průměrně zdatný absolvent má v té době zpravidla nejméně jednu dívku, s níž tak nějak plánuje život, má tedy rovněž práci a samozřejmě představu o životě. Někdo tu nahoře doporučuje desetiletou sonátu... >:D Díky... já sháním auto... No takže takový vysokoškolák má jistě na to, oddělovat co měsíc něco kolem tří až pěti tisíc na splátky leasingu, za něž pořídí opravdu důstojné - nové - auto (RAPID, POLO, samozřejmě nějaký ten GOLF v základu, ale třeba i na základní AUDI A3 to myslím stačí). A uznej, jako třeba sedmadvacetiletý stavební inženýrek někde u slušné stavební společnosti, s pěknou a slušnou dívkou po své pravici a s átrojkou na parkovišti... to je rajc, ne?

Uznávám, že středoškoláci či vyučení kluci a holky to mají trochu složitější, ale tohle snad dnes už může překvapit jen velmi úvahově skromného jedince. Avšak i když se třeba ten středoškolák pohybuje někde v hladině patnácti až dvaceti tisíc, i to postačuje na slušný nový garážový základ - od Pandy přes Upa, koneckonců včera zde prezentovaná dvěstěosmička snad opravdu za dvě stě osm... tam bych viděl leasing někde kolem tří tisíc. A to se ti zdá moc?

Občas tu píši, že mnohým lidem nevadí ani tak to, co si mohou sami dovolit, jako to, co si mohou dovolit jejich sousedi... A to je podle mého pramen všech intimních problémků daných jedinců. Odráží se to právě v tom, že chtějí i u té ojetiny očarovat svět v... desetileté sonátě. Bože, už se takový expert svezl v tom skloňovaném novém loganu? Evidentně ne, jinak by tu nemohl psát tyhle dětské fantaskní horory.

Možná bych měl zopakovat centrální postojový slogan: Větší silniční kredit máš v novém Loganu, než v olítaném meganu, tos nevěděl?

Ještě, než mě tu začneš kamenovat, se uvolni, vydejchej tu "zradu" a pokus se představit, jak asi tak žije většina lidí ze sociální vrstvy, do které patříš. Podle toho pak odváděj své garážové postoje.

BRAVO HLAVA :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takže :-) K tvému prvnímu velkému příspěvku ze včera (ať nedělám tisíc vláken). Pravda pravdoucí, hlavně o tom, že by řidiči měli poslouchat otce místo svých pudů prvních pár tisícovek kilomtrů zcela určitě P.s. jen udržet přirození je daleko těžší než emoce za volantem.. aspon pro mě >:D .. Co se týká ojetin. Já bych je neházel do jednoho pytle. Samozřejmě že je lepší Logan, než 25 let olítaný BMW, ale když mam 150 tisíc na auto a chci něco trochu komfortnějšího ( a příznejme si, že na Dacii prostě holky neletí a vo to mladejm jde! ) a trochu budu hledat, určitě se dá najít něco lehčeji ojetého a nemusí to být hned vylítaný služební apoštol v tdi, který je stočený o stovky tisíc km popř Oktávka či jiné vozy, jejichž pořizovací ceny nového auta byly v jiných sférách >:D

Ale k té realitě po ukončení školy. Chápu co tím chceš říct, ale jsem v generaci ( letos končím Vš s tím " pro tentokráte už s tím důstojným akademickým titulem", když B.C je ještě slabota:D i když sem si ho musel poctivě vydřít :D) a mám spousty známých ve svém věku, kteří jsou rok, dva po škole napříč spektrem všech oborů a jen málokterý má na to si pořídt na leasing novou A3, nebo Golfa :-) Situace na trhu práce není růžová a "zobáka" po škole bez praxe nikdo moc nechce. Když už se uchytí, tak pobírají první roky plat, který má zapracovaný středoškolák ( opět neberme vyjímky, které samozřejmě exitují). :-)

A když už si to tak hezky nahoře zanalyzoval a představíš si toho Vš inženýra s pěknou babou tak první, co budou po škole řešit neni auto... ale... bydlení :-) A tak to má většina z nás :-) Auto bude až potom... popřípadě jezdí olítanými vozy po rodičích (Felicie, Fabie 1) a podobně ( někteří mí kamarádi i těmi, které sem jim prodal já :D). Takže na to první auto se dostanou kolem 28-30 let.. Já vděčím za své auta financím rodičů a i když byly ojeté, za tu cenu bych takhle velké nové auta neměl :-) Jsem nadmíru spokojen a po doufám že úspěšném zakončení školy mohu řešit právě to bydlení s přítelkyní místo auta >:D:-)

P.S. Jak ses ptal nahoře, jeslti by si někdo po sobě auto koupil. Odpovím ti za sebe. Já po sobě ano, jelikož jsem auta prodával vždy ve stavu, ve kterém sem v nich sám jezdil a byl spokojený, jenže když byla možnost vyměnit za novější, kdo by to neudělal :-)
GTI
:-) Rád čtu příspěvky, které píše člověk s rozhledem :yes:

Nojo, koupil bys po sobě, ale... nekoupil >:D ;-) Já to zde píši proto, aby si zdejší fatalističtí obhájci ojetin uvědomili do jakého filosofického světa vstupují - svojí olítanou herku by po sobě nechtěli (proto jí prodávají) a ovšem cizí olítanou herku s radostí "kupují"...

Jasně, že bych mohl ve svých minulých autech jezdit klidně dál. Je dobré však to mít v životě tak zařízené, že holt v nich člověk dál jezdit... nemusí :-)

P.S. Image, holky... :-) jasně jasně, tomu velmi rozumím. Vždyť já měl v těch letech škodovku... 110 R coupé :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Když pomineme to malé procento těch, kteří si to po sobě skutečně za čas koupili - protože třeba zjistili, že jim to vyhovovalo a vlastně to ani prodávat nechtěli, tak většinou lze říci, že člověk kupuje něco méně ojetého a novějšího.

Mimochodem. Mít olítanou herku je nepřípustné. Mít ožitý byt nebo dům taky? Mít ženu, jež byla políbena někým jiným pak je zcela jistě také faux pas? :-)
GTI
Dům a auto bych do předmětných souvislostí tedy rozhodně nedával. Pojem "nepřípustné" též není z nejvhodnějších.

A... jako bys neznal můj slogan - Holku, tu už si nezajedeš, vždycky se najde někdo, kdo byl rychlejší než ty, tak si tu rozkoš užij alespoň u svého nového auta... ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
ale já bych to do souvislostí klidně dal, když tu s tím pořád někteří lamentují. Koupíš nablýskanou ruinu, která se ti začne rozpadat stejne jako auto.. :-) Po čase zjistíš že elektrika je špatná, podlahy, křivý stěny, zatéká tam... vlhne... :-) vše je relativní a úmérné tomu, kolik do toho jsi ochotny dál investovat.. stejne jako u auta :-) Jen u domu se dá koupit zajisté kolikrát lepší již předtím obydlený než postavit nový "horkou jehlou za pár kaček" :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
No jo..štramák v coupé >:D
Já sem "machroval" se Seatem Cordoba poslední generace. I když měl motor HTP, tak auto vypadalo sportovněji a holkám se líbilo.. nikdo tři válce neřešil >:D Samozřejmě, že až po roce a něco co mi to rodiče půjčili samotnému :-) Nakonec sem jí pak zdědil

tady je památeční foto [odkaz]
Ondris
Jo, to bydlení je příšernost...řešil jsem to celej rok 2012 a pořád žiju jen v provizoriu.
Praha je prostě pro (budoucího) absolventa drahá.
Avatar - Ozzman
Ozzman
ano, je to tak.. já zapoměl napsat, že žiji u Prahy a v Praze se pohybuji a tu situaci, kterou popisuji taktéž sedí na lidi z Prahy a blízkého okolí :-) Včetně problému uplatnění Vš studenta :-)
Avatar - Tycoon
Tycoon
Jen taková malá poznámka - spousta řidičů neřeší, jaký "kredit" má jejich auto :-) Právě proto si někdo koupí tu Sonatu - pokud mu za těch 20 tisíc odvede služby, které od auta očekává, proč ne ? Jako bonus má lepší výbavu a silnější motor, než jaký by dostal u Logana. A Logan ? Pokud někdo chce nové auto za málo peněz a oželí jisté ústupky - pak je to logická volba. Já jsem mezi novými auty nenašel nic, co by splnilo mé požadavky, takže jsem šel do ojetého.
A nezapomeň, že kupci nových i ojetých aut žijou v symbióze - ti první mají díky tomu možnost prodat auto za tržní zůstatkovou cenu, ti druzí mají v čem jezdit :-)
Avatar - VL4D
VL4D
:yes:
_Teddy_
Nastupny plat pre "obycajnych" absolventov VS (nie pravnici, a podobni darmozraci :-) ) ze je v CR 25-30 litrov? Pozeram ze zivotna uroven v Cechach teda rapidne vzrastla! To vam teda gratulujem k tak vykonnej ekonomike...

Kazdopadne ak ten absolvent ako vravis uz planuje so svojim dievcatom buducnost a ma taky pekny nastupny plat, asi bude pre nich ovela dolezitejsie vlastne byvanie, a teda splacanie hypoteky. Obavam sa, ze ak si k tomu este vezmu leasing na auto, tak si rovno mozu uviazat kamene o krk a skocit do Vltavy...
Banjo
Asi takhle - VŠ, které znám, většinou moc neřeší, jak okolí hledí na to, v čem se dopravují. Hlídají si tak akorát aby to trochu jelo, dalo se v tom sedět a bylo to jakž-takž spolehlivé. Nepotřebují si autem dokazovat svoje kvality.
A to se nebavím o čerstvých absolventech, ale o lidech v průměru po 20 letech praxe (moje věková kategorie).
Málokterý čerstvý absolvent VŠ se bez praxe může chlubit větší výplatou, než nějakých 20 tisíc.
dreede
GTI, teraz Ti musím trochu oponovať. Uvediem príklad. Mladý človek skončil vysokú školu (IT), šťastne sa oženil, získal dobrú prácu ohodnotenú lepšie ako si napísal + výplata polovičky. Základná vec, ktorú musí riešiť je bývanie, nasleduje zariaďovanie, ktoré podľa mňa nikdy neskončí, moderné lifestyle ženy toho nikdy nenechajú :-) . Prvé auto kúpili jazdené kombi, treba dochádzať do práce, nákupy, sťahovanie nábytku a pod. Následne si chcú užívať mladosť, takže výlety, spoznávanie krajov, štátov, k tomu potrebuje človek slušný foťák, poriadne dolievať nádrž atď. Následne mladý človek zisťuje, ako ho štát, firma zdiera a precitne v tej každodennej tvrdej práce a stereotypu. Chce si dopriať oddychu takže zaobstará irobot, umývačku, doma pre radosť zriaďuje technické featurky. Ustáli sa na nejakom životnom štandarte a príde chvíľa, keď zistí, že treba vymeniť auto (cca 3 roky). Nejaké peniaze má ušetrené a rozmýšľa, že by si doprial nové.
Do tejto situácie ale už rázne zasiahnu 2 fakty. Prvým je dieťa, ktoré plánuje s polovičkou a druhým je ten životný štandart, na ktorý si zvykol. Keďže nechce prísť o štandart a zároveň sa nechce dostať do úzkych, keď žena bude na materskej a chce dieťaťu dopriať všetko čo bude potrebovať, rozhodne sa kúpiť zase jazdené auto ideálne 2-3 ročné (golf, focus) po skončení leasingu z firmy a neuviazať sa leasingom či nejakým spotrebákom. Na nové auto to vidim tak možno za ďalších 5-8 rokov keď sa doma stav zase upokojí. Ty sa na to už pozeráš očami odžitého, ale dnešné moderné rodiny sú "postihnuté" modernými problémami.
Inak je samozrejme pravda, že keby mali ľudia peniaze, budú kupovať nové autá, niektorí si to nechcú pripustiť a to je tá pravá skupina bazárových kovbojov. :-!
fikovnik
Dneska zase super počteníčko, ani já nejsem výjimkou a přidám se do diskuse pod článkem, který nemá žádnou informační hodnotu. Rady typu klima bezpodmínečně nutné, posilovač, automatická převodovka... Usedlý řidič, neusedlý třicátník,... A těch názorů, to je krása. Auto je fajn věc, ale mělo by vydržet, stejně jako pračka, výtah v baráku, džíny... ale nové? V dnešní době pouze pokud ho platí firma od které dostávám přiměřenou výplatu tak samozřejmě nové, v záruce, výbava (ovlivním to? do jaké míry), reklama na dveřích (člověk je přece jenom značkový robůtek - ovlivním to? do jaké míry). Nové auto do rodiny na pár let? Pokud ho mám hlavně na dojíždění do práce a dvakrát za rok na dovolenou, kam se stejně lítá letadlem all inclusive? Luxus. Luxus = zbytečnost = reklama = byznys, důležitá je funkce. Piercing nebo tetování na penisu? K čemu, když nestojí... A když stojí, tak nepotřebuju tetování :-) Jezdil jsem novými i ojetinami a až na image necítím až takový rozdíl, který by ospravedlnil brutální pokles hodnoty... tak to cítím já, přeju každému spokojený dojezd do cíle
Avatar - White_line
White_line
V 18 jsem dostal favorita, nebylo to bezproblémové auto, ale všude mne dovezlo, nebylo shnilé a nezruinovalo mne- náhradní díly za pár kaček

Po 10 měsících mi bylo fáčko odebráno, tak jsem pořídil toledo 97 tdi. Perferkní kára, velikostně vyhovovalo výkonově taktéž 66kw. Do motoru ani koruna, avšak podvozek mne oškubal jak jen to šlo, navíc ta koroze a čekající rozvody... šlo do světa, vzhledem ke korozi jsem dále nechtěl investovat. Necelý rok vlastnictví- 18tis na opravách...

A teď mi bude 20, nevydělávám tolik abych mohl sypat do auta. Za 10 tis jsem sehnal poměrně neshnilou feldu s perfektním tech. stavem- investice doloženy fakturami a servisní knihou. A jelikož nemíním podporovat stát ve výběru dvojí daně, jde na LPG. Za 3 měs investice 320kč- termostat...

Ano, výkon z tdi mi chybí, bezpečnost nového vozu také ale náklady na údržbu a opravy feldy mi vyhovují více... Na leasing nic nechci, nepodporuji darmožrouty a okrádače ;-)
specnaz2
Čím více se probírám těmito stránkami, tím více si uvědomuji jak je průměrný český motorista masírován a podvědomě motivován k nákupu toho zboží které je pro naše dva největší bazary nejlépe vydělávající. Stačí se projít po prodejní ploše a uvědomit si kterou značku Vám strkají až sprostě okatě pod nos, zatímco jiné, a možná že i kvalitnější značky jdou tím pádem do pozadí....
Přitom stačí otevřít oči, projít si nezávislé testy ojetin a nenechat se masírovat bludama ze světa motorů

Myslete si to tomhle mém názoru co chcete, reagovat nemusíte, protože Váš názor mě stejně nezajímá....

Moje úcta panstvo

Ps : hlavně mějte v autě aspoň 4 arbagy to je velice důležité