Novinky
aproximus
0
protože v terénu byla nosnost omezena na tři tuny. není tak těžké si to dohledat.
Přejít do diskuze
Pekelná Micinka
Je zajímavý, že třeba DPP je stále má ve službě. Pokud by byly opravy tak drahý, tak by se jich asi už zbavili, ale asi není adekvátní náhrada, nebo by byla drahá.
Pekelná Micinka
Takže defacto elektromechanika. Je s podivem, že se na něčem tak primitivním má co posrat, zvlášť když tehdy se materiálem nešetřilo.
Anonym
Jelcz....to byly polské nákladáky a autobusy, a ještě měli STAR (Starochowce)
Anonym
Ano to byla velká bolest socialistického plánování, neschopnost resp. spíš neochota provádět modernizace a změny.
A to leckdy ležely v šuplících zajímavé nápady, ale byly odmítnuty zkostnatělým vedením : to je zbytečné, armádě to stačí a sssr to pořád odbírá nebo konstatováním - na to nemáme, museli bysme nakoupit přípravky a zařízení ze západu.
Proto jim ujel v 70 a 80. letech vlak.
V3S je opravdu auto, které vycházelo z válečných let a tomu ta technika odpovídá, moderniazce postupem byly, dokonce byla ještě i M3, ale to už byla taková znouzecnost no.
Ale i tak je to auto geniální a v terénu nepřekonatelné
A to leckdy ležely v šuplících zajímavé nápady, ale byly odmítnuty zkostnatělým vedením : to je zbytečné, armádě to stačí a sssr to pořád odbírá nebo konstatováním - na to nemáme, museli bysme nakoupit přípravky a zařízení ze západu.
Proto jim ujel v 70 a 80. letech vlak.
V3S je opravdu auto, které vycházelo z válečných let a tomu ta technika odpovídá, moderniazce postupem byly, dokonce byla ještě i M3, ale to už byla taková znouzecnost no.
Ale i tak je to auto geniální a v terénu nepřekonatelné
Mrakoplas
Výborný přístup se cení, ale já bych tenkrát víc ocenil kdyby se muselo přistupovat co nejméně. 😄
Mrakoplas
Tak to jsi měl ještě kliku. Za mě se stalo, že v Brně, utržený kardan ventry z naší posádky několikanásobně prorazil bok úplně nového VW Golf.
Bubáq
... jednou se takovýhle kardan zavetal hluboko do náspu silnice, cca 3 m před mým autem... Svatá pravda, tyhle S5T a V3S kardany byly vážně zabijáckou zbraní na československých silnicích!
Jenik3
Konstrukčně byl podvozek a vlastně i celé auto ve své době výtečný. Zdůrazňuji tu dobu..padesátá, šedesátá a možná i sedmdesátá léta. Pak začal úpadek a projevila se noční můra socialismu - neschopnost inovace. V 90.letech byl MB, Steyer atd někde jinde v oblasti motorů, vybavení kabiny a technologií. O dopadu provozu na životní prostředí raději už vůbec mluvit nebudu.
V3S všechna čest původním konstruktérům a hanba centrálním plánovačům, kteří auto nebyli schopni posunout dál.
V3S všechna čest původním konstruktérům a hanba centrálním plánovačům, kteří auto nebyli schopni posunout dál.
Mrakoplas
M2 sice uměla 90 km/h, ale jezdit s tím takhle rychle byla zaručená jízdenka do opravy.
Kardany byly totiž původní ze staré V3S a při těchle rychlostech se točily asi o 50% rychleji, přičemž přenášely větší síly, než na jaké byly konstruovány. Kdo M2 honil takhle rychle, tomu dřív nebo později povolil kříž a utržený kardan zespodu rozmlátil korbu. Za svou službu jsem takhle rozbitých V3S M2 viděl několik.
Kardany byly totiž původní ze staré V3S a při těchle rychlostech se točily asi o 50% rychleji, přičemž přenášely větší síly, než na jaké byly konstruovány. Kdo M2 honil takhle rychle, tomu dřív nebo později povolil kříž a utržený kardan zespodu rozmlátil korbu. Za svou službu jsem takhle rozbitých V3S M2 viděl několik.
Anonym
no vidíš, původní V3S jela prázdná s bídou 65-70 a to vydávala už šílenej zvuk.
průser byla ta bedna s tou elktrikou, ta byla opravdu zamtečná a tam když se něco podělalo, tak to byl zážitek, co táta vyprávěl.
průser byla ta bedna s tou elktrikou, ta byla opravdu zamtečná a tam když se něco podělalo, tak to byl zážitek, co táta vyprávěl.
J4K
Tak ten motor byl dost jinej, i když né novej - byl to vpodstatě silnější z civilní dvouosé Pragy S5, mělo to komfortnější plostrovanej vniřek kabiny a jelo to opravdu o poznání lépe, tedy když to zrovna jelo - po kousku dálnice ze severu do Prahy v roce 85 to valilo 90 km/h samozřejmě prázný, takže jsme předjížděli i tehdejší zápaďácký kamiony a někteří jen nevěřícně zírali. Jinak z pohledu tehdejšíhotechnika na ROT-ce to byl opravdu V-3-S, čili Vojenský- 3-osý - Sráč. 😉
Anonym
No tak netěsnost mě u vojenských uloženek nepřekvpauje, ench cokoliv moderního stát dýl jak dva roky a uvidíš co všechno poteče a kudy >😁
Anonym
Mělo to elektrický stírače místo hydraulických, mělo to posilovač řízení, mělo jiná přední světla v nárazníku, zvýšený objem motoru, upravenou převodovku, takže M2 už dokáže drandit 80kou; jinou přístrojovou desku, přípravu na mlhovky, vzduchový posilovač spojky atd.
Tohle všechno sou rozdíly M2 oproti předchozí V3S
Tohle všechno sou rozdíly M2 oproti předchozí V3S
Stejsn
Tak já nevím, pro mě to první auto nebylo ani náhodou, zdaleka ani první veterán a přesto na ní vzpomínám rád. Na moje.auto.cz o ní mám obsáhlou recenzi, stačí kliknout na můj nick. Byl jsem na vojně řidič V3S a veškeré opravy jsme si na dílně dělali sami, včetně výměn hlav, listových per nebo kardanů. Úžasně jednoduché auto a ke všemu výborný přístup.
Pekelná Micinka
A jak to vypadalo ta M2? Přiznám se, že jsem vůbec netušil, že to mělo cokoliv elektrickýh👋elektronickýho. A podle toho co jsem našel, to žádnou elektroniku nemá, vše bude jen "elektrika". Příště se vyjadřuj přesněji.
😉
😉
3_diamanty
tu si moze pozriet kopec nadhernych starych vozov😒br />
[odkaz] [odkaz]
[odkaz] [odkaz]
najde tam aj V3S ku a dalsie legendy :yes:
[odkaz] [odkaz]
[odkaz] [odkaz]
najde tam aj V3S ku a dalsie legendy :yes:
dal
Vždyť to bylo dobrodružství. Nejvíce se mi líbilo když jsme byli na cvičení v Polsku, byla tam taková zvláštní půda, zapršelo a neprojelo nic ani tanky jen V3S. To bylo asi poprvé a naposled co jsme na ně byli hrdí, jinak jsme záviděli polákům ty Jalce nebo jak se to jmenovalo.
Mrakoplas
Složitého nic, ale i to málo co tam bylo zřídkakdy fungovalo tak jak mělo. Především netěsnosti čehokoliv co mohlo netěsnit. O M2 raději ani nemluvit. To bylo úplný peklo, hlavně elektroinstalace...
Anonym
A co na tom bylo tak složitýho?
Pokud vím složitá byla až M2 - druhá modernizace s bednou elktroniky, z který měli hondě zlý sny i sami konstruktéři v Avii. táta na tom dělal, takže o tom vím.
Jinak původní V3Ska byl jednoduchej truck, přední náprava je z válečných Studebakerů...minimum elektriky, jedoduchý jako facka
Pokud vím složitá byla až M2 - druhá modernizace s bednou elktroniky, z který měli hondě zlý sny i sami konstruktéři v Avii. táta na tom dělal, takže o tom vím.
Jinak původní V3Ska byl jednoduchej truck, přední náprava je z válečných Studebakerů...minimum elektriky, jedoduchý jako facka
Mrakoplas
V terénu byly nepřekonatelné, ale na údržbu to byl hrozný krupl. Vojnu jsem strávil sněním o tom, jak je armáda všechny hodí ze skály a dostaneme Tatry. 😄
Určitě se tu najdou řidiči kteří na ně vzpomínají s láskou, ale to je jen tím, že byli mladí a před tím toho moc neřídili. Pro generace kluků, vojenských řidičů, to vlastně bylo jejich první auto. V3S je v podstatě taková řidičská máma. Není a nikdy nebyla dokonalá, ale jinou už mít nebudeme.
Bohužel, já byl mechanik a proto nemám až tak růžové vzpomínky.
Určitě se tu najdou řidiči kteří na ně vzpomínají s láskou, ale to je jen tím, že byli mladí a před tím toho moc neřídili. Pro generace kluků, vojenských řidičů, to vlastně bylo jejich první auto. V3S je v podstatě taková řidičská máma. Není a nikdy nebyla dokonalá, ale jinou už mít nebudeme.
Bohužel, já byl mechanik a proto nemám až tak růžové vzpomínky.
Well-being
mám husí kůži, když vzpomenu na jízdy v terénu na korbě tohoto vozu - hrůza a utrpení ... 😉