Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Well-being
Ještě dnes
| 18. 4. 2013 08:08
mám husí kůži, když vzpomenu na jízdy v terénu na korbě tohoto vozu - hrůza a utrpení ... ;-)
Avatar - dal
Ještě dnes
| 18. 4. 2013 09:00
Vždyť to bylo dobrodružství. Nejvíce se mi líbilo když jsme byli na cvičení v Polsku, byla tam taková zvláštní půda, zapršelo a neprojelo nic ani tanky jen V3S. To bylo asi poprvé a naposled co jsme na ně byli hrdí, jinak jsme záviděli polákům ty Jalce nebo jak se to jmenovalo.
Avatar - Barrichello
Ještě dnes
| 18. 4. 2013 19:59
Jelcz....to byly polské nákladáky a autobusy, a ještě měli STAR (Starochowce)
Avatar - Mrakoplas
Jo to byly střepy
| 18. 4. 2013 08:23
V terénu byly nepřekonatelné, ale na údržbu to byl hrozný krupl. Vojnu jsem strávil sněním o tom, jak je armáda všechny hodí ze skály a dostaneme Tatry. :-)

Určitě se tu najdou řidiči kteří na ně vzpomínají s láskou, ale to je jen tím, že byli mladí a před tím toho moc neřídili. Pro generace kluků, vojenských řidičů, to vlastně bylo jejich první auto. V3S je v podstatě taková řidičská máma. Není a nikdy nebyla dokonalá, ale jinou už mít nebudeme.
Bohužel, já byl mechanik a proto nemám až tak růžové vzpomínky.
Avatar - Barrichello
Jo to byly střepy
| 18. 4. 2013 08:38
A co na tom bylo tak složitýho?
Pokud vím složitá byla až M2 - druhá modernizace s bednou elktroniky, z který měli hondě zlý sny i sami konstruktéři v Avii. táta na tom dělal, takže o tom vím.

Jinak původní V3Ska byl jednoduchej truck, přední náprava je z válečných Studebakerů...minimum elektriky, jedoduchý jako facka
Avatar - Mrakoplas
Jo to byly střepy
| 18. 4. 2013 08:51
Složitého nic, ale i to málo co tam bylo zřídkakdy fungovalo tak jak mělo. Především netěsnosti čehokoliv co mohlo netěsnit. O M2 raději ani nemluvit. To bylo úplný peklo, hlavně elektroinstalace...
Avatar - Barrichello
Jo to byly střepy
| 18. 4. 2013 14:29
No tak netěsnost mě u vojenských uloženek nepřekvpauje, ench cokoliv moderního stát dýl jak dva roky a uvidíš co všechno poteče a kudy >:D
Avatar - Pekelná Micinka
Jo to byly střepy
| 18. 4. 2013 11:27
A jak to vypadalo ta M2? Přiznám se, že jsem vůbec netušil, že to mělo cokoliv elektrickýho/elektronickýho. A podle toho co jsem našel, to žádnou elektroniku nemá, vše bude jen "elektrika". Příště se vyjadřuj přesněji.
;-)
Avatar - Barrichello
Jo to byly střepy
| 18. 4. 2013 14:23
Mělo to elektrický stírače místo hydraulických, mělo to posilovač řízení, mělo jiná přední světla v nárazníku, zvýšený objem motoru, upravenou převodovku, takže M2 už dokáže drandit 80kou; jinou přístrojovou desku, přípravu na mlhovky, vzduchový posilovač spojky atd.

Tohle všechno sou rozdíly M2 oproti předchozí V3S
Jo to byly střepy
| 18. 4. 2013 14:57
Tak ten motor byl dost jinej, i když né novej - byl to vpodstatě silnější z civilní dvouosé Pragy S5, mělo to komfortnější plostrovanej vniřek kabiny a jelo to opravdu o poznání lépe, tedy když to zrovna jelo - po kousku dálnice ze severu do Prahy v roce 85 to valilo 90 km/h samozřejmě prázný, takže jsme předjížděli i tehdejší zápaďácký kamiony a někteří jen nevěřícně zírali. Jinak z pohledu tehdejšíhotechnika na ROT-ce to byl opravdu V-3-S, čili Vojenský- 3-osý - Sráč. ;-)
Avatar - Barrichello
Jo to byly střepy
| 18. 4. 2013 15:09
no vidíš, původní V3S jela prázdná s bídou 65-70 a to vydávala už šílenej zvuk.

průser byla ta bedna s tou elktrikou, ta byla opravdu zamtečná a tam když se něco podělalo, tak to byl zážitek, co táta vyprávěl.
Avatar - Mrakoplas
Jo to byly střepy
| 18. 4. 2013 15:37
M2 sice uměla 90 km/h, ale jezdit s tím takhle rychle byla zaručená jízdenka do opravy.
Kardany byly totiž původní ze staré V3S a při těchle rychlostech se točily asi o 50% rychleji, přičemž přenášely větší síly, než na jaké byly konstruovány. Kdo M2 honil takhle rychle, tomu dřív nebo později povolil kříž a utržený kardan zespodu rozmlátil korbu. Za svou službu jsem takhle rozbitých V3S M2 viděl několik.
Avatar - Bubáq
Jo to byly střepy
| 18. 4. 2013 16:42
... jednou se takovýhle kardan zavetal hluboko do náspu silnice, cca 3 m před mým autem... Svatá pravda, tyhle S5T a V3S kardany byly vážně zabijáckou zbraní na československých silnicích!
Avatar - Mrakoplas
Jo to byly střepy
| 18. 4. 2013 19:10
Tak to jsi měl ještě kliku. Za mě se stalo, že v Brně, utržený kardan ventry z naší posádky několikanásobně prorazil bok úplně nového VW Golf.
Avatar - Pekelná Micinka
Jo to byly střepy
| 18. 4. 2013 21:50
Takže defacto elektromechanika. Je s podivem, že se na něčem tak primitivním má co posrat, zvlášť když tehdy se materiálem nešetřilo.
Avatar - Stejsn
Jo to byly střepy
| 18. 4. 2013 11:53
Tak já nevím, pro mě to první auto nebylo ani náhodou, zdaleka ani první veterán a přesto na ní vzpomínám rád. Na moje.auto.cz o ní mám obsáhlou recenzi, stačí kliknout na můj nick. Byl jsem na vojně řidič V3S a veškeré opravy jsme si na dílně dělali sami, včetně výměn hlav, listových per nebo kardanů. Úžasně jednoduché auto a ke všemu výborný přístup.
Avatar - Mrakoplas
Jo to byly střepy
| 18. 4. 2013 19:17
Výborný přístup se cení, ale já bych tenkrát víc ocenil kdyby se muselo přistupovat co nejméně. :-)
Avatar - 3_diamanty
kto napr zbiera automobilove modely
| 18. 4. 2013 11:01
tu si moze pozriet kopec nadhernych starych vozov:

[odkaz] [odkaz]

[odkaz] [odkaz]

najde tam aj V3S ku a dalsie legendy :yes:
Ovela obsaznejsi clanok o historii V3S
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 18. 4. 2013 11:17
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
Ovela obsaznejsi clanok o historii V3S
| 18. 4. 2013 11:41
ako vzdy .... slovensky clanok povie viac ;-)
Avatar - Ronault.
Ovela obsaznejsi clanok o historii V3S
| 18. 4. 2013 15:44
Tak co sem tak nadšeně lezeš? :-O 8-s
Avatar - Jenik3
Dobrý vůz, který se narodil a zůstal ve druhé pol. 20.stol
| 18. 4. 2013 16:27
Konstrukčně byl podvozek a vlastně i celé auto ve své době výtečný. Zdůrazňuji tu dobu..padesátá, šedesátá a možná i sedmdesátá léta. Pak začal úpadek a projevila se noční můra socialismu - neschopnost inovace. V 90.letech byl MB, Steyer atd někde jinde v oblasti motorů, vybavení kabiny a technologií. O dopadu provozu na životní prostředí raději už vůbec mluvit nebudu.

V3S všechna čest původním konstruktérům a hanba centrálním plánovačům, kteří auto nebyli schopni posunout dál.
Avatar - Barrichello
Dobrý vůz, který se narodil a zůstal ve druhé pol. 20.stol
| 18. 4. 2013 19:57
Ano to byla velká bolest socialistického plánování, neschopnost resp. spíš neochota provádět modernizace a změny.

A to leckdy ležely v šuplících zajímavé nápady, ale byly odmítnuty zkostnatělým vedením : to je zbytečné, armádě to stačí a sssr to pořád odbírá nebo konstatováním - na to nemáme, museli bysme nakoupit přípravky a zařízení ze západu.

Proto jim ujel v 70 a 80. letech vlak.

V3S je opravdu auto, které vycházelo z válečných let a tomu ta technika odpovídá, moderniazce postupem byly, dokonce byla ještě i M3, ale to už byla taková znouzecnost no.

Ale i tak je to auto geniální a v terénu nepřekonatelné
Avatar - Pekelná Micinka
Dobrý vůz, který se narodil a zůstal ve druhé pol. 20.stol
| 18. 4. 2013 21:55
Je zajímavý, že třeba DPP je stále má ve službě. Pokud by byly opravy tak drahý, tak by se jich asi už zbavili, ale asi není adekvátní náhrada, nebo by byla drahá.
Avatar - petrumr
hostivař 1104?
| 18. 4. 2013 20:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Pekelná Micinka
hostivař 1104?
| 18. 4. 2013 21:52
Že by užitečný zatížení... ;-)
Avatar - aproximus
hostivař 1104?
| 18. 4. 2013 23:00
protože v terénu byla nosnost omezena na tři tuny. není tak těžké si to dohledat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku