Škoda Rapid pro čínské zákazníky dostala karoserii sedan a také zbrusu nové motory. Sice nemají turbo, i tak ale jednotky 1,4 a 1,6 l patří do stejné konstrukční řady jako nová TSI v Octavii.
uz se to tu zminilo, vetsina rozdilu oproti evropskymu rapidu je dana tim, ze je to primarne vw santana - proto jsou jiny zadni svetla (blatnik je shodny s vw, ktere ma klasicka svetla, ktera se na viku kufru svazuji dolu), treba i kulaty kryt vicka nadrze atd. o cem se vubec nemluvi, je totalne jiny interier, stredovy panel natoceny k ridici, "passatovsky" vystouply dvere dovnitr atd. jestlize na vizazi v cine kvuli shode s vw (je to i jetta vyrabena faw-vw) podle me trati, tak na interieru ziskal.
Já ti to prozradím, ale nikde to prosím neříkej. Udělali to jen a jen proto, aby tě mohli n...t a by jsi nám tady mohl všem otevřít oči. A teď si představ, že i v Indii dávají do Rapida 1,6 atmo a u nás ne. To je k vzteku, co? nejen Čína, ale už i Indie a třeba i Rusko.....
Jinak, proč to tak VW AG dělá je každému, kdo se jenom trochu trošičku v problematice výroby a prodejů aut orientuje, jasné. Troubové, o jejichž "kvalitách" vypovídá hned jejich nick ovšem jenom přihlouple vypisují podobné "příspěvky".....
Nižší ztráty a lepší schopnost pohltit kmity. Audi naopak přešlo z řemenu u EA113 na řetěz u EA888 (sice se v čase řetěz měnil, nicméně i třetí generace u něj zůstala), protože pro tuhle řadu motorů řemenům nevěřili. A ano, motory vyvíjeli nezávisle. Nevím, kdy začala Škoda se starou 1,2, nicméně tohle byl dlouhodobý vývoj, budoucnost Volkswagenu, pracovali na tom přes deset let a závádění do výroby se protáhne až někam k roku 2018. Něco mezitím vyrábět a prodávat musí. Neříkám, že celou dobu na (těchto) motorech, nicméně první 1,4 TSI a 2,0 TFSI vyvíjeli v době, kdy věděli, že jsou jen dočasným řešením, než přijde nová konstrukce. Je úplně jedno, jak jsou které motory nové, nebo staré, spolehlivé, nebo nespolehlivé, v plánu bylo vyměnit všechny za nové, protože ty nové přináší výhody, které jsem tu několikrát zmínil. Navíc vyvíjeli modulární parametrizovanou stavebnici, ne nástupce konkrétních motorů. Jako první bylo hotové Audi s MLB a EA888. VW trvalo dalších 5 let (od oka) než dokončilo svůj ekvivalent - MQB a EA211.
Prostě jen nechtěli čekat, tak si spíchli takové šidítko. :-) V některých případech se to povedlo lépe, v jiných hůře. V PD+DPF vidím podobné šití horkou jehlou.
A u spotřeby je to jasné, ta prostě při využívání výkonu odpovídá tomu potřebnému výkonu, nikoliv objemu. Takže v reálu pak může mít na dálnici 2.5 litr stejnou, nebo i menší spotřebu, než motor s polovičním objemem v menším autě, protože ten první jede v optimálním režimu, kdežto ten druhý už je otáčkami nad ním.
Naopak, když jedu na čtvrt plynu nebo plynule běžnou rychlostí 70 - 100 km/h, tak spotřebou jednoznačně vítězí menší objem.
A 1.8T? Na svou dobu vynikající kombinace výkonu, spotřeby, kultivovaného chodu a životnosti.
Jen taková malá drobnost, 1.6 74 kW se do Oktávky v roce 1996 nemontovala, na začátku výroby byla k dispozici pouze 1.6 55 kW.
Jinak máte v podstatě pravdu, 1.2 TSI má podobný průběh výkonu jako dvoulitr ve Fábce, akorát mu chybí gradace výkonu nad 4500 rpm. Spotřeba TSI ale není výrazně nižší ... na krátké popojížďky ve městě jo, to je rozdíl několik litrů, ale já jezdím po dálnici a tam je rozdíl tak půl litru, při větším využívání výkonu ještě míň. Ale to je jedno, hlavní kritérium je pro mě možnost bezproblémového provozu na LPG.
P.S. Kdybych si mohl vybrat koncernový motor, tak bez váháni 1.8 20V Turbo :-)
TSI je projevem tichonký motor. Snad nejhlučnější prvek je na něm právě řetěz. Pohon rozvodů řemenem nový motor ještě stiší. Vzpomeň jak rachotil motor u Favorita, který měl rozvody hnaný řetězem a jak byla tichá Felda 1,6. O třecích ztrátách v článcích řetězu radši ani nemluvě. On když by se ten rozvod řetězem udělal pořádně jako to má (nevím jak teď donedávna mělo) třeba BMW tak to funguje na věky věků a není s tím problém. To jen VW se svýma cost savingama jsou schopný tohle spolehlivý řešení takhle pohřbít.
V roce '96 vyjela Okta I s tehdy solidni 1.6-kou, ktera mela 74kW. V roce '99 mela Fabia 1.4-ku se stejnym vykonem. Takze by mne opravdu zajimalo, kdo by si dnes, po 15 letech, u koncernu kupoval obdobne atmosfericke zdechliny. Staci se podivat, kam se v posledni dobe posouvaji v benzinovych motorech zabozrouti, resp. co chystaji korejci.
Ano, na popojizdky po meste to treba ujde, ale v pripade kombinovaneho provozu dnes na vyhonenou atmosferickou 1.6-ku staci podladeny turbomoturek 1.2TSi. Naprosto tuctova soucasna 1.4 TSi nabizi lepsi svezeni nez par let stary dvoulitr a u 1.6-ky se dnes mluvi o seriove produkci s 240PS, coz par let zpet nedal bezny atmo trilitr. A to vse pri vyrazne nizsi spotrebe.
presne napisane. Staci ak je moznost zvezenia sa rovnakym auto a rovnakym motorom, ale plniacim vyssiu emisnu normu (takze priskrtene v izkych otackach plus predlzene prevody) a je vymalovane. Sam som tuto moznost mal x krat a rozdiely su zasadne. Niekedy stacilo objednavat auto o par tyzdnov neskor a mal smolu >:-[] .Paradoxne motor s kratsimi prevodmi a nizsiou emisnou normou zral rovnako ako novsi a pritom sa s nim dalo slusne jazdit >:-[] >:-[]
Asi je to o zvyku. Ja s tym fakt problem nemam a dokonca mi to vyhovuje. Dokonca i to linearne zrychlenie mi sedi viac. Uvedomil som si to u kolegu, co chcel v kolone zmenit pruh a vystrelit z miesta. Sice sa mu to podarilo, ale do kufra auta pred nim. To totiz nezrychlilo tak, ako kolega ocakaval :-)
Co sa tyka otacok, bezne som na 2500 a 4000 dosahujem pri zrychleni. 6500 som nevytocil uz dlhu dobu.
Moja chyba, novy je 16V, stary je 8V. Ostatne plati. Takze ty tvrdis, ze novy 16V vyvijali nezavisle na problemoch s 8V rozvodmi a aj keby tam problemy s rozvodmi neboli, tak aj tak nasadia novy 16V v novych modeloch? Preco ale ten gumeny remen v novej verzii? Iba snaha o znizenie nakladov? Skor to vyzera (okrem ineho) na torzne kmity u tychto malych motorov pri startovani a jazde na nizke otacky (ako radi PP). Inak by mal aj 16V tu skvelu retaz.
Vůbec nechápu, o čem píšeš. Napsal jsi "inak by nevytvarali novy motor TSI 8V." 1,2 TSI v Rapidu jsou 8 ventilové a jsou to ty samé jako ve Fabii, Roomsteru, nebo Octavii II. Nový 1,2 TSI (OIII) je 16 ventilový. Takže o jakém novém 8 ventilovém TSI to píšeš?
Zase to chlazení katalyzátoru. Jdete s tím už do háje. Není to zase tak dlouho, co jsme to tu zdlouhavě rozebírali. U přeplňovaných motorů se chladí spaliny kvůli turbíně. Ta snese menší teploty než katalyzátor.
nevím jak je to teď s turby u motoru 1.2TSI, ale problémy tam taky byly ,s rozvody problémy jsou a to je již nekolikátá sada řetězů, navíc škodovka přestala řetízky měnit zdarma u těch nejnovějších kousků
jasne ze radit treba aj pri TSI, ale ako popisal kolega hore, omnoho menej ako pri atmo. turbo ma sirsie spektrum vyuzitelnych otacok (bezne 1500 - 4000) oproti atmo (2500-4000). Samozrejme, atmo mozes tocit az do 6500, TSI napr. do 5500, ale to akurat tak mimo mesto. V corolle 1,6 valvematic som si uvedomil, ze ten motor v meste ani nemozem vyuzit, pretoze spicka vykonu je proste strasne daleko - vysoko. Na jednotke sa tocit neda (len nudzovo) a v dvojke pri spicke 6000 uz ide 90km/h. Cize ked chcem v meste prudko akcelerovat, u atmo to ani nejde (ked nechcem prekrocit 50).
Takze ty tvrdis, ze od zaciatky vyvijali 2 nezavisle 1.2TSI 16V a 8V? A cisto nahodou ma ten 8V vyriesene vsetky nedostatky 16V - chladanie katalyzatora vstrekovanim benzinu nad 135kmh, kolabujuce rozvody, tesnenia pod turbom, nezakrytovane kable zapalovania.
Zaujimave, ze wiki pise o uplne novom motore:
1.2 TSI 63-77kW (EA211)
These newly developed generation of modern petrol engines
Já mám srovnání naprosto bezprostřední. Jedno atmosféra, ve své době s lehce nadprůměrným litrovým výkonem a 4V na válec, a druhé auto, prakticky stejný motor, jen doplněný turbem v jedné z nejvýkonnějších variant. V běžné dynamice a požitku z jízdy rozdíl 2 tříd, spotřeba srovnatelná. V nízkých a středních otáčkách rozdíl v kroutícím momentu 100%. Tam, kde u turba při pohodové jízdě řadím při 2.200 ot. je atmoféru pro aspoň podobnou dynamiku potřeba vytočit přes 4.000.
A předjíždění, jak bylo popsáno – u turba na 6-ku. a 5-ku pohodové, na 4-ku razantní a na 3-ku brutální. U atmosféry 4-ka pohodová, "pro odvážné", 3-ka jakž takž solidní, ale taky žádná sláva.
Podlamna je 4valec lepsi ako 6 alebo 8 valec. Z hladiska spotreby napr. A to zaujima coraz vacsie percento ludi. 3valec je tiez super, ak je dobre vyvazeny a necitit nejaky deficit, preco neznizit trecie straty a tym nevylepsit spotrebu?
S tymto vsetkym suhlasim. Aj ked sa mi zda, ze si prilis vysoko s tymi prevodmi. Je to vsak len moj pocit. Len pre moju zvedavost - mas manual, ci automat?
mě není jasný proč to přeplňovat, chápu u nějakých rs a m verzí, že díky turbu naženou hodně výkonu ale u klasických aut mě to přijde až zbytečný, no nic, turbo nechám chládnout :-)
O tom, že šestiválec je lepší než čtyřválec není žádného sporu jako o tom, že osmiválec je lepší než šestiválec. Ale i u šestiválců platí, že rozumně postavené přeplňování je dnes o velký krok dál než atmosféra.
ja když porovnam ne uplne porovnatelne v cem ted jezdim - 1.8tsi 160 k a atmosféra 115k
tak s atmosférou při predjizdeni bezne musim dat 3, u tsi to většinou zvladam na 6, kdyz předjíždím třeba ze 70, tak dam 5, kdyz potrebuju predjet rychle, tak dam za 4.
ale 4 u tsi podle otáček odpovida 5 u atmosfery, takze kdybych jezdil na stejny otáčky, jezdil bych jen na 4, a to třeba od nejakych 30km/h.
radit musíš samozrejme u kazdyho auta, ale u tsi ne tolik
V kazdom pripade si myslim, ze atmosfera je na bezne jazdenie dostacujuca a to i v pripade, ze ju nevytacas do cervenych cisel. Samozrejme, nikdy nebude tak pruzna ako turbo.
A ak sa mylim, tak ma oprav, ale i v TSI treba radit...
To že je řetěz slyšet není vada ale vlastnost. Hlavně když napínák bude fungovat jak má. Doufejme, že už se konečně nebudou muset schovávat za trapný absurdní výmluvy o opotřebovaném nástroji na straně výrobce řetězů, Kterým věří tak leda blázen eventuleně ještě GTI >:D
však o tom se tady pise
atmosféra se musi tocit aby to vůbec jelo a tudis i radit
jakmile neradis, a netocis, je atmosféra mrtva
a když prejdes z turba na atmosféru, tak to proste nejede
tsi asi není vhodny na nejaky zavodni jezdeni, ale na poklidny premistovani je mnohem leosi volba nez atmosféra, aspoň tak to citim ja.
mam 1.8 tsi a problém, hlavne pocitovy, je v tom, ze to nemá zadnou výkonovou spicku. proste od 1500 do 4500 otáček to tahne porad stejne jak se linearne zvysuje vykon, jenze pak to prijde. vykon uz neroste, ale tim padem klesa tocivy moment, takze pocitove auto prestava tahnout, i když tam je ještě vic jak 1500 otáček stále stejnych 160 koni. to atmosféra tepr od nejakych 4tis otáček zacne pridavat a pocitov jede vic. vpodstete nama smysl tsi (aspoň to co mam ja) tocit přes 5tis otáček, ja se mimo dalnici vejdu většinou do 3tis otáček.
a pokud jde o generálku, když si odmyslis problémy se retezem, coz s turbomotorem nesouvisi, tak jediny co je navíc se ti muze rozesrat turbo, cos je o tohodle motoru spotrebka lehce nad 10tis, a jestliže v naftacich, které foukaj mnohem vic a maj natacesi lopatky vydzi i přes 200tis, není důvod, aby tady to nevydrželo to samy nebo ještě vic. a pak jsou uz jen pozitiva - tim ze motor toci v prumeru tak o 1/3 min, mel by mit i delší zivotnost zbytku ...
za par let koupis v6 atmo snad uz jen na srotovisti, jediny co me ted napada je koncern, ani bavo uz takovy motor nemá, a na nejakou myjimku vse dela v turbu
Ano, nějakou dobu pojedou staré i nové motory. Nicméně postupně ve všech modelech ty staré nahradí (většina proběhne příchodem nové generace, ale někde asi budou roubovat na staré platformy). To prostě nejde jak mávnutím kouzelného proutku. Pak to bude jen otázka náhradních dílů.
Edit: VW myslím uváděl něco jako 90% redukci v počtu různých dílů. Takže nové motory jsou spíš otázkou výrobních linek, než že by přinesly velkou zátěž z hlediska dalšího rozšíření inventáře.
Rozvoďák rachotí pořád, ale prý to už nevadí, pak už zbývá jen olej v benzínu. Nový soft naštěstí snižuje náběh krouťáku, tkaže to snad vydrží o něco dýl :-!
Já vím, že jde o snížení nákladů, tzn. co největší unifikace a moduly místo samostatných dílů. Jde spíše o to, že ta starší šestnástistovka z výrobních linek nemůže zmizet, protože je používána v originálních variantách na LPG i ethanol a v konstrukčně starších autech (v Brazílii se stále vyrábí Golf čtvrté generace). Takže ve výsledku bude koncern souběžně vyrábět dvě atmosferické šestnástistovky s šestnácti ventily.
U čtrnáctistovky je to jasné - ta stará už se skoro do ničeho nemontuje a nová může vznikat na stejné lince jako 1.4 TSI, akorát se nasadí jiná hlava válců.
Nový 8 ventil? :-O Jinak nové motory dělají proto, že doteď každý vyvíjeli více méně zvlášť, každý byl jiný, což představovalo zbytečné náklady a komplikace. Tří- a čtyřválce do 1,6 litru jsou teď maximálně unifikované a budou je sekat jak Baťa cvičky po celém světě. Jen přechod na ně bude trvat několik let.
Rapid má starší motory, protože Škoda prostě nemá dostatečnou výrobní kapacitu pro ty nové. Samozřejmě, dalo by se oponovat, že je nikdo nenutil vyrábět jen 2200 motorů nové konstrukce denně. :-)
Pointou EA211 je zmenšení počtu různých dílů. To znamená levnější vývoj, výroba, flexibilnější montáž, jednodušší a tedy levnější logistika. Konstrukce stejná, stejný poměr vrtání a zdvihu, tedy má větší jak vrtání, tak zdvih. Blok by měl mít stejné rozměry (vzdálenost středů válců by měla být stejná pro všechny EA211). Rozdíl podobný jako mezi 1,2 a 1,4.
Jde hlavně o tu 1.6, protože jednak dosud žádné TSI o tomto objemu neexistuje a zadruhé stávající šestnástistovka EA111 je na koncernové poměry celkem moderní, takže zde není taková potřeba ji nahrazovat.
tak 40 let bez problému motoru je už na gratulaci :yes: teď s turbem to přijde co nevidět ;-) ne tak je jasný, ža každý motor, ať s turbem nebo bez bude po určitém počtu km vyžadovat výměnu určitých komponent, troufnu si říct, že generálka motoru s turbem bude rozhodně finančně náročnější, kdo mění auta s max nájezdem 200 tis. ten řeší maximálně rozvody, atmosféry ke škodě všech byly v posledních letech svojí existence přiškrceny, místo investice do nárustu výkonu a snížení spotřeby bylo sáhnuto k turbu nebo kompresoru, onehdá jsem měl možnost řídit 2.0 tsi v golfu a už teď vím, že tohle rozhodně nechci, nevěděl jsem jestli ho mám hnat až do červených nebo kdy je vlastně nejlepší přeřadit, automat by to zdá se vyřešil, no za mě v příštím autě jedině atmo v6 no a za 20let doufám že už turbu odzvoní :-)
No jasně ono si VW bude vědomě produkovat zmetky. Ačkoliv už o problému vědí. Celej tenhle problém vzniknul z důvodu nedostatečnýho testování motoru před uvedením do série. Teď jim to zákazníci už otestovali VW provedlo nápravný opatření aby to fungovalo a TSI budou už jen vesele jezdit. :-|
To máš pravdu, ale když místo 1.2 MPI postavíš proti 1.2 TSI to zmíněné čínské 1.4 atmo tak atmo dostane zase jenom na zadek jak v dynamice, tak ve spotřebě. Takže wocogo.
No dobre, ale zrovna tohle neni zrovna dobry priklad. htp neni moc pouzitelny motor pro rapid,proto ho logicky moc nikdokupovat nebude (kdyz o par korun vic stoji mnohem silnejsi motor s lepsi spotrebou)
Pekne si to napisal - utiahne a to je tak vsetko. Ked chces svizne jazdit, musis vytacat. 1,2TSI ma 175Nm od 1550 otacok. Okolo 1300 ot. ma 140Nm. Trosku rozdiel oproti 5200ot a hoc aj 2500 (kde len tipujem ze ma tak 100Nm). Jazdim na 1,2 TSI a minule som presadol do corolly 1,6valvematic. Zdalo sa mi to strasne mdle a mrtve. Slapem a nic, nejde...
Nevěř tomu. Přechod k turbu u benzínu nenastal skokem, postupně byly k dispozici jak atmo (převážně) tak pár turbomotorů, pak počet turbomotorů zvolna rostl. Dnes VW prakticky vše překlopil, ostatní výrobci těsně (třeba Ford) následují a překlopení již brzo dokončí a někteří začínají (třeba Hyundai) a bude jim to ještě nějakou dobu trvat. U každého z těchto výrobců se objevil vždy ten fenomén, že s nástupem turba prudce padá zájem o atmo i když je má daný výrobce ještě dlouho na trhu. U VW dokonce byl jistý čas problém a kapacita byla špatně naplánovaná a muselo se dlouho čekat, protože nikdo nechtěl FSIčka. Osobně nemám nic proti atmosféře, 25let jsem s nimi odjezdil, ale dnes už bych se nevrátil ani za prase. Určitě ne v oblasti spotřebáku jako jsou 4 a 6 válce. Kdo někdy jezdil 2.0 FSI a přesedl do 2.0 TFSI nebo z Fordího 2.0 16V přeskočil do 2.0 EcoBoost nebo u BMW z atmo 320i do přeplňované 320i tak by se asi raději nechal zavřít do blázince než dobrovolně zvolit atmosféru. A u nižších objemů je to ještě daleko markantnější, jakákoliv stará atmo 1.6 vs. 1.6 THP? Jiné světy. A jezdec staré 1.2 HTP si po přesednutí do 1.2 TSI musí připadat jak v šestiválu. Jo dvanáctiválec atmo ve Ferrari nebo Lambu je jistě i dnes suprová motorizace, u zdechlých 4válců je turbo jediná rozumná volba. Dnešní atmosféry jsou totiž o hodně horší než jejich staré verze, protože mají nemožně dlouhé převody a jsou udušené kvůli emisím, stačí se podívat třeba na kdysi skvělý motor 1.8 VTEC co za mrzáka z něj zbylo v poslední generaci Civicu, a to je jen příklad, stejný problém najdeš i u ostatních atmosfér. Může se mnou kdokoliv nesouhlasit, ale myslím si, že nesouhlasí hlavně ti, co nejeli. A spolehlivost turba? Nikdy jsem neměl problém, motor včetně turba je podle mě dnes jednou z nejspolehlivějších součástí auta a auto bez problémů přežije, na autech se rozklíží dřív podvozek (aby také ne na našich cestách), některá auta i dnes rezaví, jsou značky kde se stabilně sejří elektronika, někde odchází spojky, jsou značky, kde interiér po 100tkm vypadá jak volezlá Anča z Perlovky, to vše jsem viděl nebo přímo zažil. Problém s motorem? Za skoro 40 let ježdění nikdy bez ohledu zda s turbem nebo bez.
Laguna III v testech spolehlivosti poskočila dooost dopředu, proto bych se ji nebál. Já s Lagunou mám dobré zkušenosti a za ty peníze je to dobrý kus auta, vybavený, málo km a relativně zánovní kus :-)
samozejme suhlas... treba si vyskusat konkretne dany kus auta... nie ist len vyslovene po znacke... ale ja by som do starsich francuzov skutocne nesiel pritom nemam nic proti francuzom ale ich kvalita zacala rast az nedavno ( 508, 208, C4, nove clio ) .... a starsie auta by mohli byt este dost pochybne kusy.... ale tip je to urcite fajn... ved vlastne koniec koncov zalezi na konkretnom kuse ako pises :yes:
lidi by si je rádi kupovali, atmosféry nám budou už brzo citelně chybět, ale co naplat - u vychytané jednoduché atmosféry není tak jednoduché zařídi, aby lidi museli jezdit do servisu s vylágrovanuým motorem nebo zničeným turbem. Jsem zvědavej jaké ojetiny budeme za pár let kupovat v bazarech, když tam budou jen turbozdechliny.
tady se fakt lidi "teoretici" hodlaj hádat o nesmyslech. Já taky jezdím na E85 - v jednom autě ředím, vdruhým na čistej - pravda, spotřeba je asi o litr větší, ale jede to líp!!! a citelně a vzhledem k ceně 23.90 je to jasná volba a nějaký keci o výhřevnosti mě fakt nezajímaj :-)
Jo, Mazdy 6 první generace (jinou asi nekoupí) měly problémy s korozí, i 626tky.
Já bych se mrknul i po něčem evropském. Tam se s benzínovou atmosférou snad taky nedá udělat extra velký krok vedle. Třeba P407, Laguna III, Mondeo, ale i Passat, jenže těch bude málo.
V nižší střední se dá už sehnat i trojkovej Mégane kombi, Focus předchozí generace... Vše bych projel a spíš bych vzal konkrétní kus, kterej bude v dobrym stavu, než jít slepě jen po značce :-)
Presne tak. Kazdej, kdo chce neco znamenat, tak musi uspet v evrope. Trzni podil totiz neni vsechno. Asijskou automobilku bez uspechu v evrope nebude brat nikdo vazne, pokud teda nedela maloseriovky.
V Brazílii se o něm psalo, takže ho tam asi nabízet budou. V Rusku snad také (minulý rok tam začali stavět továrnu na tyhle 1,6). Mělo by jít o MPI a předpokládám, že stejně jako 1,0 v Citigo má variabilní časování sacích ventilů. O téhle variantě se mluvilo od začátku; jde o modulární motor, takže je v zásadě stejný jako "naše" TSI. Liší se jen pár moduly a některé komponenty mohou být slabší.
rusko cina india thajsko ... za 10 rokov budu 3/4 aut sveta predavanych prave tam .... europa je uz teraz na chvoste rebricka a za 10 rokov bude uplne vymazana :yes:
to su fakty... realne fakty... ja za to nemozem ver mi ... ale takto to je :yes:
? Euro4 má pro benzínové motory limit 0,08 pro NOx, Euro6 pro diesely stejných 0,08. Limit CO je pro diesely 0,5, pro benzíny 1,0. Euro4 dovoluje benzínovému motoru emise 0,18 uhlovodíků a oxidů dusíku, Euro6 má u dieselu limit 0,17 (rozdíl je v tom, že benzín je má zadané zvlášť, diesel má uhlovodíky přičtené k oxidům dusíku, teoreticky může mít emise uhlovodíků vyšší než 0,1 u benzínu).
Konečně jsme se přiblížili ke stavu za časů Euro1, kdy byly limity pro benzín a naftu stejné (jen naftové motory měly navíc limit na pevné částice, v té době snad nikdo přímé vstřikování benzínu v produkci nepoužíval).
Ale to že mají maximum ve 4000 neznamená, že by se tam musely točit... Třeba kia 1.6 má maximum 140Nm při 5200, ale ve 2500 má 95% z této hodnoty, to to auto bez problémů utáhne
europsky trh je z hladiska svetoveho vyznamu len uplne smiesnym trhom takze ma vobec nerekvapuje ze sa vw sustreduje na cinu ;-) ... je to spravne rozhodnute... europa je o nicom...
ja osobne by som bral avensis... ale vsetko je to subjektivne.... ak sa ti pozdava viac mazda tak chod do mazdy :yes: .. asi si tie auta treba najprv vyskusat a potom zvazit ... motoricky aj cenou a velkostou su podobne takze je to o tom co sa ti viac paci a kde sa citis lepsie...... podla mna budu oba japonci ok.... aj ked neviem ci mazdy nemali trosku problemy s koroziou .... ja by som bral avensis a asi 1,8 alebo 2.0 samozrejme benzin...
ber to len ako tip.. nemam s tym autom skusenosti:
co tak avensis kombi [odkaz] .. poctivy benzin... a relativne stale moderne auto a za dobru cenu , imidz dobry aj spolahlivost a je to aj dost velke auto
Na podzim budu kupovat auto pro rodinu. Najedu ročně cca 15.000 km, chci benzín bez turba, prostě něco jednoduchého, na spotřebě až tak nezáleží do 10 l akceptuji, chci kombika, rozpočet cca 150000 až 170000,-Kč, víc za auto nechci dát. Teď jezdím xantií v kombíku, mám jí 8 let bez problémů, tachák 350000 km, ale asi tam bude něco víc. Stáří nejde zastavit. Co poráditě umělci. Díky.
asi mluvis o nejakym trilitru atmo a vyssim, bezny atmosfery maj dnes maximum tocivyho momentu kolem 4 tis a často i o tis vic.
když porovnam atmosféru 1.6 s 83kW tak aby to vůbec trochu jelo, tak se to musí tocit apon ke 4 tis. s tsi a malicko vetsim objemem se mimo dalnice vejdu většinou do 2 tis otáček, i při predjizdeni to malokdy vytocim přes 3 tis a to je sotva polovina rozsahu otacek
spolehlivejsi budou jen v tom, ze tomu nemůže odejit turbo, coz je spotrebka kolem 10 tis. a jestliže turba v dyslech vydrzi ke 200tis, není důvod aby v benzinech nevydrzely to same, navíc když foukaj min nez v dyzlu a v tyhle kategorii nemaj nataceni lopatek.
co turbomotorum na druhou stranu prospiva, jsou mensi provozni otáčky.
vykonove obdobnym turbomotorem je i prijemnejsi jezdit nez atmosférou jestliže teda beres normalni jezdeni ne zavodeni.
nojo, jenže kdo chce škodu, tak v podstatě jinou možnost než koupit turbo už (skoro) nemá, turbo je úspěšné proto, že je jedinou alternativou, určitě by spousta lidí při výběru z dvou motorů se stejným výkonem a rozdílem litrové spotřeby volili atmo
Malým TSI jsem několikrát jel, překvapilo mě, jak se sbírá z nejnižších otáček, kdy mu ještě turbo nemůže pomáhat. Akorát na dálnici působilo kvůli dlouhým převodům trochu ospaleji. Spotřeba taky slušná. Ale je to první motor, u kterého jsem zažil nouzový režim (kontrolka EPC) ... jelo to pomaleji než Trabant, ale hlavně že jsme dojeli :-)
sice pravda, že nepojedou, tak odspodu jako TSI, nadruhou stranu jsou určitě spolehlivější, mi se ovšem musíme spokojit s tím co je, tedy TSI a s atmo. 1.2 55kw, u škodovky se většinou vychytává za pochudu,za provozu, takže TSI s řetězem vyrobené v roce 2013-2014 by mělo být jakštakš vychytané, jinak zákazníci od škodovky utečou ke konkurenci a to jistě ŠA nechce
Pro Aladeena a další bychaře, kteří haní Rapida a TSI?
Kolikpak ste s TSI najezdili chytrolíni? Znáte je jinak než z tabulek a plakátů?
Malé TSI (77kw) je dostačující motor i pro Oktávku (proč ne pro Rapida?) , pokud jezdíte max ve 2 + nákup. Plně nahradí odcházející 1.6Mpi a má lepší komfort jízdy díky turbu a 6tikvaltu.
Spolehlivost je věc, která už by měla být vyřešena novou generací motoru. Nicméně i přes malý objem auto jede naprosto dostatečně provozu a pokud není plně naloženo, lze s ním i normálně předjíždět. Kdo potřebuje vozit plné auto věcí/lidí určitě půjde do jiného motoru. Ale nejdřv se s tim aspon projeďte než budete slepě soudit! Stejně mám pocit, že to tady jen slouží k anonymnímu plivnutí na koncern....
Rapid jako takový se začíná objevovat na silnicích častěji a musím uznat, že v hezké barvě a na hezkách kolách určitě jako chudý příbuzný nepůsobí. Takový Rapid pak kolikrát vypadá pohledněji než OIII zabitá v nemetalický barvě :-)
Proč by se měla atmosféra honit ve vysokých otáčkách? Většina motorů má maximum, nebo se k němu blíží, při 2500RPM... Nemluvě o tom, že i v nižších otáčkách je dost síly pro běžnou jízdu...
Zas duchaplný příspěvek o tom, jak se Rapid neprodává a TSI nikdo nechce. Reálné podklady nikde...Hlavně že ti slavní Korejci přestupují na turbomotory ještě menšího objemu.
a když si k tomu ještě pripoctes danove zvyhodnovani nafty oproti benzinu ve vetsine státu EU, tak o zelenem smysleni evropy nemůže byt ani rec.
kdyz se zapocte vyssi vyhrevnost nafty oproti benzinu, tak benzin je spotrebni dani zatizen o 30% vic jak nafta a jsou země, kde ten rozdil je ještě vetsi.
socani planuji snížit spotrebni dan nafty, ale benzinu ne, ten rozdil by se prohloubil skoro na 60%.
tak ze lidi co jezdi relativne cistym benzin jsou za to penalizovani ...
Tohle je právě takovej kočkopes >:-[] tím, že je to 1,4 v poměrně velkém autě (civic 8.g), tak musí chudinka ve 130 točit 3800rpm ;-\ . Na druhou stranu po městě jezdí s přehledem 60 na 6. převodový stupeň. Nejraději jsem měl(auto stále mám) Hyundai sonata I.g, tedy převlečenej galant. 2351ccm a cca 140kW. Ve 130 točila kočka moje necelý 3000rpm. Teď mám nástupce toho motoru 4G64 v MPV s přímým vstřikem a taky paráda. Minulý týden jsem si tím jel s plaťákem pro ARO 10. Bez ARA jen s plaťákem se držela spotřeba na 8,5 dle PP a po naložení ARA na trase Trhové Sviny-34km D1 jsem zůstal na 12,5, to je dle mě u MPV které samo prázdné váží 1680kg a atmo motor fajn. Hmotnost jízdní soupravy byla cca 3900kg :-O Při 130 to točí 3200rpm ;-)
no ale kde zjistis hodnotu ucinnosti motoru, to je ten hlavni problem, pokud neco zjistis tak jen nicnerikajici cifru pro spalovaci, zazehovi, nikde se ale nepise po jakou dobu a jaky konkretne motor danou hodnotu ma :-)
pokud ho ctes samostatne tak ano, ale sak jsme rozumni a cteme cele diskuze ze, vytrhavani z kontextu nechame lidem jako topten ne? :-)
ja mel tyhle pomalootackove atmosfery docela rad
ve 130 to točilo kolem 3tis otáček a pohodicka
pak sem presel na modernejsi 16V a ve 130 to točilo 4tis ot a to to měl motor 83kW oproti původnímu 55kW (1.6)
i z toho duvodu jsem presel na tsi a ted tocim nejakych 2800
Skoro trefa( s tím výkonem 61kW a cca 120Nm-ale s šestikavltem není problém). Motor byl novinka v roce 2005/6, má dvě svíce na válec které ale nepálí současně, resp. dle jízdního režimu mají proměnný předstih pro každou svíci zvlášť. Plní Euro IV ;-) Jedním ze znaků tohoto motoru je jeho nezničitelnost. Co vím, v ČR nebyl případ kdyby tenhle motor řekl ne. Jo a jako perlička-rozvody řetezem :-)
tak to je nejakej historickej 8 ventil s euro2 v nejlepsim pripade s euro 3 - pochop ze tohle je dnes mimo, i když porad lepsi nez nafta s euro 4
tipuju ze maximum momentu bude na nejakych 125Nm
Hele já myslím, že problém s rozvodama už je u dnešní generace motorů konečně po letech vyřešenej. Takže toho bych se nebál. Rapida bych viděl taky jako spolehlivého pracanta, ovšem nevidím důvod proč ho nepřifouknout pokud to takhle pěkně jde a nebude to mít nějaký výrazný vedlejší negativa ;-) Pak se bude nejeden majitel silnějšího auta divit proč, že mu ta levná srágora tak ujíždí :-)
koukam do tabulky a v pripade benzinu zadna změna mezi uero 5 a euro 6.
dokonce u euro 4 a euro 6 jen rozdil v NOx - pokles z 0.08 na 0.06
co je ale pro me docela zarazejici, tak naftova euro 6 bude horsi nez benzinova euro 4
O tom hovoří účinnost motoru (tedy jakou část energie přeměníš v mechanickou práci). Výhřevnost je fakticky energetická hodnota paliva. S palivem spalovací motor nemůže dělat nic jiného, než ho spálit.
PS: Jestli máš alespoň nějakou představu, jak spalovací motory fungují, tak se musíš nad svým příspěvkem zasmát. :-)
to je samozrejme otázka priorit nebo zvyku
někdo chce motor honit ve vysokejch otáčkách, tak voli atmosféru, někdo ma rad klid a tak voli turbo a jezdi při polovicnich otáčkách
na spotřebu jsou samozrejme nachylnejsi turba
ale jestliže se s tim nejesdis jako s atmosferou a jezdis v ramaci rychlostních limitu, tak se není problém dostat i pod papirove hodnoty
Mají přímé či nepřímé vstřikování ? Co varibilní časování ventilů ? Bude základní konstrukce (blok atd.) stejná ? Budou jen pro čínský trh nebo nahradí EA111 i na jihoamerickém či indickém trhu ?
Konstrukčně jsou úplně stejné jako motory v Octavii, nebo Golfu, jen mají jiný výfukový (turbo navíc) a sací (chladič navíc) modul (plus nějaké drobnosti).
ja taky nikde netvrdim ze to oktanove cislo vyuziju, ja vyuzivam to palivo jako celek a funguje to velice dobre vuci me penezence a jizdim vlastnostem motorove casti toho auta ;-)
Tak třeba na menším z mých aut atmomotor dosahuje maxima točivého momentu již v 2600 rpm a 90% mám k dispozici v pásmu od 2000-5000rpm. Né, není to žádná pila a jedná se o malý motůrek (1,4) Rozhodně ale nemusím(ale můžu >:-[] ) nic točit a jsem spokojen. Spotřeba za posledních 10.000km je 6,5l/100km a to mám dobře 80% tras krátkých do 10km
E85 ma vyhrevnost 24MJ/ litr
benzin 32MJ/ litr
nafta 36MJ/ litr
oktanovy číslo lihu u svy predpotopni atmosfery nevyuzijes, to bys musel snížit hlavu motoru
no u E85 jsem to vzal spise z toho hlediska, ze pokud motor dokaze fungovat s chudou smesi, tak je to pro E85 velice dobre, a to dnes splnuji hlavne starsi velke atmosfery, tam pak dokonce muze bejt spotreba nizsi nez pri jizde na bezny N95
a vys s cim jeste souvisi spotreba paliva, s energetickou hodnotou paliva, jo oni vlastne vsichni vyrobci a vlastne i popisky E85 lzou kdyz uvadi treba takove blaboly jako treba "Palivo E85 je energetické – má vyšší oktanové číslo než běžný benzin (109) a zvyšuje výkon motoru o 10 – 15 %." nebo "Palivo E85 dává motoru vyšší výkon a dynamiku, šetří životní prostředí a snižuje naši závislost na ropě."
si si zase nekde na netu precetl ze existuje neco jako vyhrevnost paliva a hned to budes pouzivat ve vsech diskuzich co ? >:D zeby nobelovka za diskutovani o kulate kostce?
Ano, papírové spotřeby! :-! Za mě jednoznačně poctivá atmosféra vypilovaná proměnným časováním ventilů, proměnnou délkou sání a dalšími chuťovkami :yes:
aha takze ty jezdis na vyhrevnost? ja ti nevim, ale ja nepotrebuju aby me palivo motor zahrejvalo, ja potrebuju aby nanej jezdilo , a to jestli mam trosku vic tepla me je tak nejak burt ;-)
as budu schanet kamna na tekute palivo, tak je jasny ze asi nepujdu do E85, ale ja tak nejak takova kamna neshanim >:D
japonec je ok.... napr lancer je skvele auto a 1,6tka mu uplne staci... mozem odporucit... kto che olizovat plasty ma smolu .. ale kto chce skvele auto s vybornymi jazdnymi vlastnostami ten si pride na svoje :yes:
vidim ze ses tady zas komiku
nafta ma o 50% vetsi vyhrevnost nez E85, takze jstli bys mel mit podobnou spotřebu jako naftak, musel bys mit o 50% vetsi účinnost a dostal bys ses na účinnost hodne přes 50%
nobelovka by te urcite neminula
tedy v evrope pristi rok neprodejne
predpokladam, ze tsi motory euro 6 splni jen s malymi upravami narozdil od atmosfer
další důvod je tlak na snizovani papirove spotreby a CO2
tady atmosféra za turbem hodne pokulhava ...
Sypajici se motor s retezem a jeste tuning 8-s
Rapida bych spise videl jako lacineho spolehliveho pracanta. K tomu mi ta 4-valcova atmosfera sedi. Spolehlivost ale tezko soudit, preci jen to neni japonskej motor, ale porad snad lepsi nez TSI se slavnym retezem ;-) Rapid nabizi zatim jen ten kufr, ikdyz se uz dost zlepsil ;-)
Jednak v nižší střední a střední je podíl Japonců u nás velmi nízký takže i kdyby všichni přešli ke Škodě tak se prodeje v zásadě nijak nezvednou a jednak nelze předpokládat, že by všichni odešli jen proto, že Škodovka má atmosféru. Takže zbytečný krok. :-)
tak že by mě zrovna ve Škodovce vadil foukanej motor no nevím. Čeho by si se na tom bál?
PS: Koukal jsem, že Cimbu nabízí pro 1,2 TSI solidní tuning. Nevím co na to řekne spojka a převodovka, ale myslím, že 92 kW/230 torqe udělá z Rapida asi solidní žihadlo :-)
S potravinama to známe všichni. Máme čokoládu dané značky. Pro něměcký, dánský a britský trh se dělá z těch a těch surovin. ( mnohdy v úplně jiné fabrice). Pro ten
CZ-SK-PL-H je to nadstavené low costovým brajglem. Přitom se to tváří jako úplně stejný výrobek. Když někdo píchne do vosího hnízda, tak PR nagelovanci začnou potit lži něco ve smyslu, že každá země má jiné chutě atd . >:-[]
V automotive krááásně vidíme přesně to samé. Ono to moc lidí neví, ale není 1.2TSI 77kW jako 1.2TSI 77kW. Jsou to 2 odlišné motory!!! Existuje to staré, problémové, které se zde podstrkuje pro Pepíky čecháčky. Ops, v Číně si ostudu udělat nemůžeme, rázem je tam úplně jiné 1.2TSI , tedy EA211. Pokud na něj našinec dostane chuť, může jej mít také, ale pouze v O III, v Rapidu nikoliv. To je ta tutlaná podspásovka do vlastních řad. 8-s
Absenci turba bych do toho netahal, ono jak vidím životnosti dnešních turb, tak 1.4 TSI atmosféra nám tu bude jezdit taky >:-[] Je to dáno tím, že u nás se hledí na papírové údaje (spotřeba emise ), u nich na spolehlivost.
Z diskuze jasně vyplývá, tak děti stále jezdí virtuální atmosféru. Já jsem rád za TSI. Honit maximum točivého momentu někde u 3800 ot/min se mi líbilo ve dvaceti a jednou za týden o víkendu. ;-\
no ja by som povedal ze do mesta prave ze turbo urcite nie... ;-\ , do mesta jedine spolahliva atmosfera.... nie je nic horsie pre turbo ako jazda po meste
........to až "soudruzi z NDR", pochopí, že se jim Rapid tak a nebo skoro vůbec neprodává, tak 1.6 jako základ do O3 by byla také supr !!!,...kromě korejců, ještě třeba Chevy Cruze s atmo- 1.6 nebo 1.8, ale TSI o objemu 1.2 ROZHODNĚ NE !!!!!!!
...1.4 a 1.8 TSI jsou už slušné, ale zase přespříliš drahé,....jj ŠKODA na zákazníky kašle a brzy se jí to vrátí >:D
V Číně budou výsostně spokojeni s jednoduchostí a spolehlivostí nízkoobjemových atmosfér a tady budou mechanici plakat nad turbomotory a zákazníci cálovat.
Atmosféra celkovo chýba v portfóliu VW Group v EU , myslím si , že turbo niekedy aj odrádza zákazníkov a radšej si kúpia konkurenciu s atmosférou . Taktiež za to môže EU , ktorá im tlačí na krk ... Nech sa idú starať o ekonomické problémy a nie o prkotiny
bohuzel tohle lidi naucili turbodiesely, v patek nez jsem odjel na dovadeni na okruh jsem vedl debatu s clovekem co ma A6 s 3 litrovim TDickem, a podle toho co rikal si evidentne mysli ze turbo znamena nozsi spotrebu pri stejnych vykonech, spousta lidi pak u prodejcu proste chce malej moturek s turbem a nijak jiz nepatraj potom ze je to ten nejvetsi * co muzou vzit
ten znamej se strasne divil kdyz zjistil ze ja s mensim a o 35kW slabsim atmo benzinakem mu na dalnici nejen stacim, ale jeste si ho troufnu zkusit predjet (pravda zbytecne, vic nez 230 me to stejne neda >:D ) a to pri temer stejne spotrebe, ja mam dlouhodobej prumer 9.9 a on 9.2, coz s prihlednutim k faktu ze ja jezdim na alkohol za 23.90 (cena tento vejkend u TankOno) a on na naftu za 33.90 je vice nez usmevne, radsi jsem mu ani nechtel jeste vic kazit naladu tim ze chci prejit na atmo 4.2 ktera by mu s nizsima provoznima nakladama ten jeho ofenovanej klapaci 3litr totalne rozsekala >:D
pokud bych opet uvazoval o mensim aute, tak jedine s atmosferou co bude jednoducha a snadno si poradi s jinym typem paliva
Tak to jsou přesně ty motory, co Rapidu na českém trhu chybí! Byly by to úplně ideální pohonné jednotky - konstrukčně jednoduché a přitom výkonné (a v reálu jistě úsporné). Turbomotory jsou v takovém autě jakým je Rapid, úplnou absurditou, vynucenou pouze debilními předpisy EU 8-s8-s:no::no::no:
To je pravda. Už mě rozčiluje ta móda turbobenzínu. Možná mají o pár deci nižší spotřebu, ale z hlediska spolehlivosti a nákladů případných oprav bych atmosféru bral raději. Ještěže Korejci tomuto trendu zatím nepodlehli.
ze tieto atmosfery 1,4 a 1,6 nebudu aj v eu.. ja si myslim ze by predajom rapida urcite len a len pomohli ( vykonovo aj parametrami su idealne )... tie TSI turba fakt asi dost ludi nemusi ;-\