Technika
Tak to jsou přesně ty motory, co Rapidu na českém trhu chybí! Byly by to úplně ideální pohonné jednotky - konstrukčně jednoduché a přitom výkonné (a v reálu jistě úsporné). Turbomotory jsou v takovém autě jakým je Rapid, úplnou absurditou, vynucenou pouze debilními předpisy EU 8-s 8-s :no: :no: :no:
Presne. Kdyby byl Rapid v zakladu s 4-valcovou 1,4 66kW, nemel by konkurenci. Za tech 270 nebo kolik to stoji s klimou by to byl super kup 😉
tak že by mě zrovna ve Škodovce vadil foukanej motor no nevím. Čeho by si se na tom bál?
PS: Koukal jsem, že Cimbu nabízí pro 1,2 TSI solidní tuning. Nevím co na to řekne spojka a převodovka, ale myslím, že 92 kW/230 torqe udělá z Rapida asi solidní žihadlo 😄
PS: Koukal jsem, že Cimbu nabízí pro 1,2 TSI solidní tuning. Nevím co na to řekne spojka a převodovka, ale myslím, že 92 kW/230 torqe udělá z Rapida asi solidní žihadlo 😄
Sypajici se motor s retezem a jeste tuning 8-s
Rapida bych spise videl jako lacineho spolehliveho pracanta. K tomu mi ta 4-valcova atmosfera sedi. Spolehlivost ale tezko soudit, preci jen to neni japonskej motor, ale porad snad lepsi nez TSI se slavnym retezem 😉 Rapid nabizi zatim jen ten kufr, ikdyz se uz dost zlepsil 😉
Rapida bych spise videl jako lacineho spolehliveho pracanta. K tomu mi ta 4-valcova atmosfera sedi. Spolehlivost ale tezko soudit, preci jen to neni japonskej motor, ale porad snad lepsi nez TSI se slavnym retezem 😉 Rapid nabizi zatim jen ten kufr, ikdyz se uz dost zlepsil 😉
Hele já myslím, že problém s rozvodama už je u dnešní generace motorů konečně po letech vyřešenej. Takže toho bych se nebál. Rapida bych viděl taky jako spolehlivého pracanta, ovšem nevidím důvod proč ho nepřifouknout pokud to takhle pěkně jde a nebude to mít nějaký výrazný vedlejší negativa 😉 Pak se bude nejeden majitel silnějšího auta divit proč, že mu ta levná srágora tak ujíždí 😄
To je zas jak u 2.0 TDI či HTP. Dalších 10 let budu v diskusích číst o rozpadajících se TSI kvůli problémům z prvních let výroby.
U dnesni generace motoru pre Rapid to asi vyriesene nie je, inak by nevytvarali novy motor TSI 8V.
No jasně ono si VW bude vědomě produkovat zmetky. Ačkoliv už o problému vědí. Celej tenhle problém vzniknul z důvodu nedostatečnýho testování motoru před uvedením do série. Teď jim to zákazníci už otestovali VW provedlo nápravný opatření aby to fungovalo a TSI budou už jen vesele jezdit. 😐
Rozvoďák rachotí pořád, ale prý to už nevadí, pak už zbývá jen olej v benzínu. Nový soft naštěstí snižuje náběh krouťáku, tkaže to snad vydrží o něco dýl :-!
To že je řetěz slyšet není vada ale vlastnost. Hlavně když napínák bude fungovat jak má. Doufejme, že už se konečně nebudou muset schovávat za trapný absurdní výmluvy o opotřebovaném nástroji na straně výrobce řetězů, Kterým věří tak leda blázen eventuleně ještě GTI >😁
Nový 8 ventil? 😲 Jinak nové motory dělají proto, že doteď každý vyvíjeli více méně zvlášť, každý byl jiný, což představovalo zbytečné náklady a komplikace. Tří- a čtyřválce do 1,6 litru jsou teď maximálně unifikované a budou je sekat jak Baťa cvičky po celém světě. Jen přechod na ně bude trvat několik let.
Rapid má starší motory, protože Škoda prostě nemá dostatečnou výrobní kapacitu pro ty nové. Samozřejmě, dalo by se oponovat, že je nikdo nenutil vyrábět jen 2200 motorů nové konstrukce denně. 😄
Rapid má starší motory, protože Škoda prostě nemá dostatečnou výrobní kapacitu pro ty nové. Samozřejmě, dalo by se oponovat, že je nikdo nenutil vyrábět jen 2200 motorů nové konstrukce denně. 😄
Takze ty tvrdis, ze od zaciatky vyvijali 2 nezavisle 1.2TSI 16V a 8V? A cisto nahodou ma ten 8V vyriesene vsetky nedostatky 16V - chladanie katalyzatora vstrekovanim benzinu nad 135kmh, kolabujuce rozvody, tesnenia pod turbom, nezakrytovane kable zapalovania.
Zaujimave, ze wiki pise o uplne novom motore😒br /> 1.2 TSI 63-77kW (EA211)
These newly developed generation of modern petrol engines
Zaujimave, ze wiki pise o uplne novom motore😒br /> 1.2 TSI 63-77kW (EA211)
These newly developed generation of modern petrol engines
Vůbec nechápu, o čem píšeš. Napsal jsi "inak by nevytvarali novy motor TSI 8V." 1,2 TSI v Rapidu jsou 8 ventilové a jsou to ty samé jako ve Fabii, Roomsteru, nebo Octavii II. Nový 1,2 TSI (OIII) je 16 ventilový. Takže o jakém novém 8 ventilovém TSI to píšeš?
Zase to chlazení katalyzátoru. Jdete s tím už do háje. Není to zase tak dlouho, co jsme to tu zdlouhavě rozebírali. U přeplňovaných motorů se chladí spaliny kvůli turbíně. Ta snese menší teploty než katalyzátor.
Zase to chlazení katalyzátoru. Jdete s tím už do háje. Není to zase tak dlouho, co jsme to tu zdlouhavě rozebírali. U přeplňovaných motorů se chladí spaliny kvůli turbíně. Ta snese menší teploty než katalyzátor.
Moja chyba, novy je 16V, stary je 8V. Ostatne plati. Takze ty tvrdis, ze novy 16V vyvijali nezavisle na problemoch s 8V rozvodmi a aj keby tam problemy s rozvodmi neboli, tak aj tak nasadia novy 16V v novych modeloch? Preco ale ten gumeny remen v novej verzii? Iba snaha o znizenie nakladov? Skor to vyzera (okrem ineho) na torzne kmity u tychto malych motorov pri startovani a jazde na nizke otacky (ako radi PP). Inak by mal aj 16V tu skvelu retaz.
TSI je projevem tichonký motor. Snad nejhlučnější prvek je na něm právě řetěz. Pohon rozvodů řemenem nový motor ještě stiší. Vzpomeň jak rachotil motor u Favorita, který měl rozvody hnaný řetězem a jak byla tichá Felda 1,6. O třecích ztrátách v článcích řetězu radši ani nemluvě. On když by se ten rozvod řetězem udělal pořádně jako to má (nevím jak teď donedávna mělo) třeba BMW tak to funguje na věky věků a není s tím problém. To jen VW se svýma cost savingama jsou schopný tohle spolehlivý řešení takhle pohřbít.
Nižší ztráty a lepší schopnost pohltit kmity. Audi naopak přešlo z řemenu u EA113 na řetěz u EA888 (sice se v čase řetěz měnil, nicméně i třetí generace u něj zůstala), protože pro tuhle řadu motorů řemenům nevěřili. A ano, motory vyvíjeli nezávisle. Nevím, kdy začala Škoda se starou 1,2, nicméně tohle byl dlouhodobý vývoj, budoucnost Volkswagenu, pracovali na tom přes deset let a závádění do výroby se protáhne až někam k roku 2018. Něco mezitím vyrábět a prodávat musí. Neříkám, že celou dobu na (těchto) motorech, nicméně první 1,4 TSI a 2,0 TFSI vyvíjeli v době, kdy věděli, že jsou jen dočasným řešením, než přijde nová konstrukce. Je úplně jedno, jak jsou které motory nové, nebo staré, spolehlivé, nebo nespolehlivé, v plánu bylo vyměnit všechny za nové, protože ty nové přináší výhody, které jsem tu několikrát zmínil. Navíc vyvíjeli modulární parametrizovanou stavebnici, ne nástupce konkrétních motorů. Jako první bylo hotové Audi s MLB a EA888. VW trvalo dalších 5 let (od oka) než dokončilo svůj ekvivalent - MQB a EA211.
Prostě jen nechtěli čekat, tak si spíchli takové šidítko. 😄 V některých případech se to povedlo lépe, v jiných hůře. V PD+DPF vidím podobné šití horkou jehlou.
Prostě jen nechtěli čekat, tak si spíchli takové šidítko. 😄 V některých případech se to povedlo lépe, v jiných hůře. V PD+DPF vidím podobné šití horkou jehlou.
Atmosféra celkovo chýba v portfóliu VW Group v EU , myslím si , že turbo niekedy aj odrádza zákazníkov a radšej si kúpia konkurenciu s atmosférou . Taktiež za to môže EU , ktorá im tlačí na krk ... Nech sa idú starať o ekonomické problémy a nie o prkotiny
;-\
;-\
V Číně budou výsostně spokojeni s jednoduchostí a spolehlivostí nízkoobjemových atmosfér a tady budou mechanici plakat nad turbomotory a zákazníci cálovat.
........to až "soudruzi z NDR", pochopí, že se jim Rapid tak a nebo skoro vůbec neprodává, tak 1.6 jako základ do O3 by byla také supr !!!,...kromě korejců, ještě třeba Chevy Cruze s atmo- 1.6 nebo 1.8, ale TSI o objemu 1.2 ROZHODNĚ NE !!!!!!!
...1.4 a 1.8 TSI jsou už slušné, ale zase přespříliš drahé,....jj ŠKODA na zákazníky kašle a brzy se jí to vrátí >😁
...1.4 a 1.8 TSI jsou už slušné, ale zase přespříliš drahé,....jj ŠKODA na zákazníky kašle a brzy se jí to vrátí >😁
Z diskuze jasně vyplývá, tak děti stále jezdí virtuální atmosféru. Já jsem rád za TSI. Honit maximum točivého momentu někde u 3800 ot/min se mi líbilo ve dvaceti a jednou za týden o víkendu. ;-\
Tos toho moc nenahonil >😒]
Tak třeba na menším z mých aut atmomotor dosahuje maxima točivého momentu již v 2600 rpm a 90% mám k dispozici v pásmu od 2000-5000rpm. Né, není to žádná pila a jedná se o malý motůrek (1,4) Rozhodně ale nemusím(ale můžu >😒] ) nic točit a jsem spokojen. Spotřeba za posledních 10.000km je 6,5l/100km a to mám dobře 80% tras krátkých do 10km
tak to je nejakej historickej 8 ventil s euro2 v nejlepsim pripade s euro 3 - pochop ze tohle je dnes mimo, i když porad lepsi nez nafta s euro 4
tipuju ze maximum momentu bude na nejakych 125Nm
tipuju ze maximum momentu bude na nejakych 125Nm
Skoro trefa( s tím výkonem 61kW a cca 120Nm-ale s šestikavltem není problém). Motor byl novinka v roce 2005/6, má dvě svíce na válec které ale nepálí současně, resp. dle jízdního režimu mají proměnný předstih pro každou svíci zvlášť. Plní Euro IV 😉 Jedním ze znaků tohoto motoru je jeho nezničitelnost. Co vím, v ČR nebyl případ kdyby tenhle motor řekl ne. Jo a jako perlička-rozvody řetezem 😄
ja mel tyhle pomalootackove atmosfery docela rad
ve 130 to točilo kolem 3tis otáček a pohodicka
pak sem presel na modernejsi 16V a ve 130 to točilo 4tis ot a to to měl motor 83kW oproti původnímu 55kW (1.6)
i z toho duvodu jsem presel na tsi a ted tocim nejakych 2800
ve 130 to točilo kolem 3tis otáček a pohodicka
pak sem presel na modernejsi 16V a ve 130 to točilo 4tis ot a to to měl motor 83kW oproti původnímu 55kW (1.6)
i z toho duvodu jsem presel na tsi a ted tocim nejakych 2800
Tohle je právě takovej kočkopes >😒] tím, že je to 1,4 v poměrně velkém autě (civic 8.g), tak musí chudinka ve 130 točit 3800rpm ;-\ . Na druhou stranu po městě jezdí s přehledem 60 na 6. převodový stupeň. Nejraději jsem měl(auto stále mám) Hyundai sonata I.g, tedy převlečenej galant. 2351ccm a cca 140kW. Ve 130 točila kočka moje necelý 3000rpm. Teď mám nástupce toho motoru 4G64 v MPV s přímým vstřikem a taky paráda. Minulý týden jsem si tím jel s plaťákem pro ARO 10. Bez ARA jen s plaťákem se držela spotřeba na 8,5 dle PP a po naložení ARA na trase Trhové Sviny-34km D1 jsem zůstal na 12,5, to je dle mě u MPV které samo prázdné váží 1680kg a atmo motor fajn. Hmotnost jízdní soupravy byla cca 3900kg 😲 Při 130 to točí 3200rpm 😉
A najednou by všichni kupovali ten zpropadenej VW. Jen kdyby nabídl atmosféry. >😁 :yes:
Ale prd >😁
Jen rikame, ze by to uz bylo koupitelny >😒] Mozna ze jsem to trochu puvodne prehnal, ale za tech 250 uz by to bylo OK 😉
Jen rikame, ze by to uz bylo koupitelny >😒] Mozna ze jsem to trochu puvodne prehnal, ale za tech 250 uz by to bylo OK 😉
ved prave motory su najvacsim kamenom urazu u rapidu a nielen u rapidu... 😉 a samozrejme aj vysoka cena este...
No souhlasím s tebou. Na podzim budu kupovat auto a i když je Octávka nádherná tak jen kvůli motorům jí nekoupím.
S potravinama to známe všichni. Máme čokoládu dané značky. Pro něměcký, dánský a britský trh se dělá z těch a těch surovin. ( mnohdy v úplně jiné fabrice). Pro ten
CZ-SK-PL-H je to nadstavené low costovým brajglem. Přitom se to tváří jako úplně stejný výrobek. Když někdo píchne do vosího hnízda, tak PR nagelovanci začnou potit lži něco ve smyslu, že každá země má jiné chutě atd . >😒]
V automotive krááásně vidíme přesně to samé. Ono to moc lidí neví, ale není 1.2TSI 77kW jako 1.2TSI 77kW. Jsou to 2 odlišné motory!!! Existuje to staré, problémové, které se zde podstrkuje pro Pepíky čecháčky. Ops, v Číně si ostudu udělat nemůžeme, rázem je tam úplně jiné 1.2TSI , tedy EA211. Pokud na něj našinec dostane chuť, může jej mít také, ale pouze v O III, v Rapidu nikoliv. To je ta tutlaná podspásovka do vlastních řad. 8-s
Absenci turba bych do toho netahal, ono jak vidím životnosti dnešních turb, tak 1.4 TSI atmosféra nám tu bude jezdit taky >😒] Je to dáno tím, že u nás se hledí na papírové údaje (spotřeba emise ), u nich na spolehlivost.
CZ-SK-PL-H je to nadstavené low costovým brajglem. Přitom se to tváří jako úplně stejný výrobek. Když někdo píchne do vosího hnízda, tak PR nagelovanci začnou potit lži něco ve smyslu, že každá země má jiné chutě atd . >😒]
V automotive krááásně vidíme přesně to samé. Ono to moc lidí neví, ale není 1.2TSI 77kW jako 1.2TSI 77kW. Jsou to 2 odlišné motory!!! Existuje to staré, problémové, které se zde podstrkuje pro Pepíky čecháčky. Ops, v Číně si ostudu udělat nemůžeme, rázem je tam úplně jiné 1.2TSI , tedy EA211. Pokud na něj našinec dostane chuť, může jej mít také, ale pouze v O III, v Rapidu nikoliv. To je ta tutlaná podspásovka do vlastních řad. 8-s
Absenci turba bych do toho netahal, ono jak vidím životnosti dnešních turb, tak 1.4 TSI atmosféra nám tu bude jezdit taky >😒] Je to dáno tím, že u nás se hledí na papírové údaje (spotřeba emise ), u nich na spolehlivost.
v cine ale tsi v rapidu nebude
a rapid je low-cost, proto i jen 8 ventilu a ea111 motor, narozdil od oct a jejich 16 vetlu v 211
a rapid je low-cost, proto i jen 8 ventilu a ea111 motor, narozdil od oct a jejich 16 vetlu v 211
Výběr motorů souvisí s tím, že tohle auto vyrábí Volkswagen ve svém závodě spolu se svou mutací - Santana. Ta má nabídku stejnou.
tedy v evrope pristi rok neprodejne
predpokladam, ze tsi motory euro 6 splni jen s malymi upravami narozdil od atmosfer
další důvod je tlak na snizovani papirove spotreby a CO2
tady atmosféra za turbem hodne pokulhava ...
predpokladam, ze tsi motory euro 6 splni jen s malymi upravami narozdil od atmosfer
další důvod je tlak na snizovani papirove spotreby a CO2
tady atmosféra za turbem hodne pokulhava ...
Ano, papírové spotřeby! :-! Za mě jednoznačně poctivá atmosféra vypilovaná proměnným časováním ventilů, proměnnou délkou sání a dalšími chuťovkami :yes:
to je samozrejme otázka priorit nebo zvyku
někdo chce motor honit ve vysokejch otáčkách, tak voli atmosféru, někdo ma rad klid a tak voli turbo a jezdi při polovicnich otáčkách
na spotřebu jsou samozrejme nachylnejsi turba
ale jestliže se s tim nejesdis jako s atmosferou a jezdis v ramaci rychlostních limitu, tak se není problém dostat i pod papirove hodnoty
někdo chce motor honit ve vysokejch otáčkách, tak voli atmosféru, někdo ma rad klid a tak voli turbo a jezdi při polovicnich otáčkách
na spotřebu jsou samozrejme nachylnejsi turba
ale jestliže se s tim nejesdis jako s atmosferou a jezdis v ramaci rychlostních limitu, tak se není problém dostat i pod papirove hodnoty
Proč by se měla atmosféra honit ve vysokých otáčkách? Většina motorů má maximum, nebo se k němu blíží, při 2500RPM... Nemluvě o tom, že i v nižších otáčkách je dost síly pro běžnou jízdu...
asi mluvis o nejakym trilitru atmo a vyssim, bezny atmosfery maj dnes maximum tocivyho momentu kolem 4 tis a často i o tis vic.
když porovnam atmosféru 1.6 s 83kW tak aby to vůbec trochu jelo, tak se to musí tocit apon ke 4 tis. s tsi a malicko vetsim objemem se mimo dalnice vejdu většinou do 2 tis otáček, i při predjizdeni to malokdy vytocim přes 3 tis a to je sotva polovina rozsahu otacek
když porovnam atmosféru 1.6 s 83kW tak aby to vůbec trochu jelo, tak se to musí tocit apon ke 4 tis. s tsi a malicko vetsim objemem se mimo dalnice vejdu většinou do 2 tis otáček, i při predjizdeni to malokdy vytocim přes 3 tis a to je sotva polovina rozsahu otacek
Ale to že mají maximum ve 4000 neznamená, že by se tam musely točit... Třeba kia 1.6 má maximum 140Nm při 5200, ale ve 2500 má 95% z této hodnoty, to to auto bez problémů utáhne
Pekne si to napisal - utiahne a to je tak vsetko. Ked chces svizne jazdit, musis vytacat. 1,2TSI ma 175Nm od 1550 otacok. Okolo 1300 ot. ma 140Nm. Trosku rozdiel oproti 5200ot a hoc aj 2500 (kde len tipujem ze ma tak 100Nm). Jazdim na 1,2 TSI a minule som presadol do corolly 1,6valvematic. Zdalo sa mi to strasne mdle a mrtve. Slapem a nic, nejde...
Nabuduce skus aj radit 😄 Ono to obcas pomaha 😉
však o tom se tady pise
atmosféra se musi tocit aby to vůbec jelo a tudis i radit
jakmile neradis, a netocis, je atmosféra mrtva
a když prejdes z turba na atmosféru, tak to proste nejede
atmosféra se musi tocit aby to vůbec jelo a tudis i radit
jakmile neradis, a netocis, je atmosféra mrtva
a když prejdes z turba na atmosféru, tak to proste nejede
Zabudol som dodat, ze som ironicky.
V kazdom pripade si myslim, ze atmosfera je na bezne jazdenie dostacujuca a to i v pripade, ze ju nevytacas do cervenych cisel. Samozrejme, nikdy nebude tak pruzna ako turbo.
A ak sa mylim, tak ma oprav, ale i v TSI treba radit...
V kazdom pripade si myslim, ze atmosfera je na bezne jazdenie dostacujuca a to i v pripade, ze ju nevytacas do cervenych cisel. Samozrejme, nikdy nebude tak pruzna ako turbo.
A ak sa mylim, tak ma oprav, ale i v TSI treba radit...
ja když porovnam ne uplne porovnatelne v cem ted jezdim - 1.8tsi 160 k a atmosféra 115k
tak s atmosférou při predjizdeni bezne musim dat 3, u tsi to většinou zvladam na 6, kdyz předjíždím třeba ze 70, tak dam 5, kdyz potrebuju predjet rychle, tak dam za 4.
ale 4 u tsi podle otáček odpovida 5 u atmosfery, takze kdybych jezdil na stejny otáčky, jezdil bych jen na 4, a to třeba od nejakych 30km/h.
radit musíš samozrejme u kazdyho auta, ale u tsi ne tolik
tak s atmosférou při predjizdeni bezne musim dat 3, u tsi to většinou zvladam na 6, kdyz předjíždím třeba ze 70, tak dam 5, kdyz potrebuju predjet rychle, tak dam za 4.
ale 4 u tsi podle otáček odpovida 5 u atmosfery, takze kdybych jezdil na stejny otáčky, jezdil bych jen na 4, a to třeba od nejakych 30km/h.
radit musíš samozrejme u kazdyho auta, ale u tsi ne tolik
S tymto vsetkym suhlasim. Aj ked sa mi zda, ze si prilis vysoko s tymi prevodmi. Je to vsak len moj pocit. Len pre moju zvedavost - mas manual, ci automat?
jasne ze radit treba aj pri TSI, ale ako popisal kolega hore, omnoho menej ako pri atmo. turbo ma sirsie spektrum vyuzitelnych otacok (bezne 1500 - 4000) oproti atmo (2500-4000). Samozrejme, atmo mozes tocit az do 6500, TSI napr. do 5500, ale to akurat tak mimo mesto. V corolle 1,6 valvematic som si uvedomil, ze ten motor v meste ani nemozem vyuzit, pretoze spicka vykonu je proste strasne daleko - vysoko. Na jednotke sa tocit neda (len nudzovo) a v dvojke pri spicke 6000 uz ide 90km/h. Cize ked chcem v meste prudko akcelerovat, u atmo to ani nejde (ked nechcem prekrocit 50).
Asi je to o zvyku. Ja s tym fakt problem nemam a dokonca mi to vyhovuje. Dokonca i to linearne zrychlenie mi sedi viac. Uvedomil som si to u kolegu, co chcel v kolone zmenit pruh a vystrelit z miesta. Sice sa mu to podarilo, ale do kufra auta pred nim. To totiz nezrychlilo tak, ako kolega ocakaval 😄
Co sa tyka otacok, bezne som na 2500 a 4000 dosahujem pri zrychleni. 6500 som nevytocil uz dlhu dobu.
Co sa tyka otacok, bezne som na 2500 a 4000 dosahujem pri zrychleni. 6500 som nevytocil uz dlhu dobu.
Já mám srovnání naprosto bezprostřední. Jedno atmosféra, ve své době s lehce nadprůměrným litrovým výkonem a 4V na válec, a druhé auto, prakticky stejný motor, jen doplněný turbem v jedné z nejvýkonnějších variant. V běžné dynamice a požitku z jízdy rozdíl 2 tříd, spotřeba srovnatelná. V nízkých a středních otáčkách rozdíl v kroutícím momentu 100%. Tam, kde u turba při pohodové jízdě řadím při 2.200 ot. je atmoféru pro aspoň podobnou dynamiku potřeba vytočit přes 4.000.
A předjíždění, jak bylo popsáno – u turba na 6-ku. a 5-ku pohodové, na 4-ku razantní a na 3-ku brutální. U atmosféry 4-ka pohodová, "pro odvážné", 3-ka jakž takž solidní, ale taky žádná sláva.
A předjíždění, jak bylo popsáno – u turba na 6-ku. a 5-ku pohodové, na 4-ku razantní a na 3-ku brutální. U atmosféry 4-ka pohodová, "pro odvážné", 3-ka jakž takž solidní, ale taky žádná sláva.
U benzínových motorů se s normou Euro 6 prakticky nic nemění.
koukam do tabulky a v pripade benzinu zadna změna mezi uero 5 a euro 6.
dokonce u euro 4 a euro 6 jen rozdil v NOx - pokles z 0.08 na 0.06
co je ale pro me docela zarazejici, tak naftova euro 6 bude horsi nez benzinova euro 4
dokonce u euro 4 a euro 6 jen rozdil v NOx - pokles z 0.08 na 0.06
co je ale pro me docela zarazejici, tak naftova euro 6 bude horsi nez benzinova euro 4
Zarážející to opravdu je, ukazuje to na nesmyslnost norem a antiekologické a nesmyslné nadržovaní naftě v EU.
a když si k tomu ještě pripoctes danove zvyhodnovani nafty oproti benzinu ve vetsine státu EU, tak o zelenem smysleni evropy nemůže byt ani rec.
kdyz se zapocte vyssi vyhrevnost nafty oproti benzinu, tak benzin je spotrebni dani zatizen o 30% vic jak nafta a jsou země, kde ten rozdil je ještě vetsi.
socani planuji snížit spotrebni dan nafty, ale benzinu ne, ten rozdil by se prohloubil skoro na 60%.
tak ze lidi co jezdi relativne cistym benzin jsou za to penalizovani ...
kdyz se zapocte vyssi vyhrevnost nafty oproti benzinu, tak benzin je spotrebni dani zatizen o 30% vic jak nafta a jsou země, kde ten rozdil je ještě vetsi.
socani planuji snížit spotrebni dan nafty, ale benzinu ne, ten rozdil by se prohloubil skoro na 60%.
tak ze lidi co jezdi relativne cistym benzin jsou za to penalizovani ...
? Euro4 má pro benzínové motory limit 0,08 pro NOx, Euro6 pro diesely stejných 0,08. Limit CO je pro diesely 0,5, pro benzíny 1,0. Euro4 dovoluje benzínovému motoru emise 0,18 uhlovodíků a oxidů dusíku, Euro6 má u dieselu limit 0,17 (rozdíl je v tom, že benzín je má zadané zvlášť, diesel má uhlovodíky přičtené k oxidům dusíku, teoreticky může mít emise uhlovodíků vyšší než 0,1 u benzínu).
Konečně jsme se přiblížili ke stavu za časů Euro1, kdy byly limity pro benzín a naftu stejné (jen naftové motory měly navíc limit na pevné částice, v té době snad nikdo přímé vstřikování benzínu v produkci nepoužíval).
Konečně jsme se přiblížili ke stavu za časů Euro1, kdy byly limity pro benzín a naftu stejné (jen naftové motory měly navíc limit na pevné částice, v té době snad nikdo přímé vstřikování benzínu v produkci nepoužíval).
Tak to je velká škoda, že nebudou u nás. Octávka se mi strašně líbí, ale bohužel díky motorům si jí asi nikdy nekoupím.
Jediný rozumný motor, který do toho auta patří, škodovka v nové Octavii nabízí. Je to motor TDI 2.0
S vlečenou nápravou, tak to zajisté ne. Turbotraktor :no:
Je to motor TDI 2.0 :no: , lepší volba 1,9 TDI PD bohužel skončila výrobce!
Také nikdy nekoupím diesel.
Také nikdy nekoupím diesel.
Myslíš ten,TDI 2.0 co se mu, se železnou pravidelností, protáčí šestihran pohonu olejového čerpadla ? >😁 >😁
Mají přímé či nepřímé vstřikování ? Co varibilní časování ventilů ? Bude základní konstrukce (blok atd.) stejná ? Budou jen pro čínský trh nebo nahradí EA111 i na jihoamerickém či indickém trhu ?
V Brazílii se o něm psalo, takže ho tam asi nabízet budou. V Rusku snad také (minulý rok tam začali stavět továrnu na tyhle 1,6). Mělo by jít o MPI a předpokládám, že stejně jako 1,0 v Citigo má variabilní časování sacích ventilů. O téhle variantě se mluvilo od začátku; jde o modulární motor, takže je v zásadě stejný jako "naše" TSI. Liší se jen pár moduly a některé komponenty mohou být slabší.
Jde hlavně o tu 1.6, protože jednak dosud žádné TSI o tomto objemu neexistuje a zadruhé stávající šestnástistovka EA111 je na koncernové poměry celkem moderní, takže zde není taková potřeba ji nahrazovat.
Pointou EA211 je zmenšení počtu různých dílů. To znamená levnější vývoj, výroba, flexibilnější montáž, jednodušší a tedy levnější logistika. Konstrukce stejná, stejný poměr vrtání a zdvihu, tedy má větší jak vrtání, tak zdvih. Blok by měl mít stejné rozměry (vzdálenost středů válců by měla být stejná pro všechny EA211). Rozdíl podobný jako mezi 1,2 a 1,4.
Já vím, že jde o snížení nákladů, tzn. co největší unifikace a moduly místo samostatných dílů. Jde spíše o to, že ta starší šestnástistovka z výrobních linek nemůže zmizet, protože je používána v originálních variantách na LPG i ethanol a v konstrukčně starších autech (v Brazílii se stále vyrábí Golf čtvrté generace). Takže ve výsledku bude koncern souběžně vyrábět dvě atmosferické šestnástistovky s šestnácti ventily.
U čtrnáctistovky je to jasné - ta stará už se skoro do ničeho nemontuje a nová může vznikat na stejné lince jako 1.4 TSI, akorát se nasadí jiná hlava válců.
U čtrnáctistovky je to jasné - ta stará už se skoro do ničeho nemontuje a nová může vznikat na stejné lince jako 1.4 TSI, akorát se nasadí jiná hlava válců.
Ano, nějakou dobu pojedou staré i nové motory. Nicméně postupně ve všech modelech ty staré nahradí (většina proběhne příchodem nové generace, ale někde asi budou roubovat na staré platformy). To prostě nejde jak mávnutím kouzelného proutku. Pak to bude jen otázka náhradních dílů.
Edit: VW myslím uváděl něco jako 90% redukci v počtu různých dílů. Takže nové motory jsou spíš otázkou výrobních linek, než že by přinesly velkou zátěž z hlediska dalšího rozšíření inventáře.
Edit: VW myslím uváděl něco jako 90% redukci v počtu různých dílů. Takže nové motory jsou spíš otázkou výrobních linek, než že by přinesly velkou zátěž z hlediska dalšího rozšíření inventáře.
Pro Aladeena a další bychaře, kteří haní Rapida a TSI?
Kolikpak ste s TSI najezdili chytrolíni? Znáte je jinak než z tabulek a plakátů?
Malé TSI (77kw) je dostačující motor i pro Oktávku (proč ne pro Rapida?) , pokud jezdíte max ve 2 + nákup. Plně nahradí odcházející 1.6Mpi a má lepší komfort jízdy díky turbu a 6tikvaltu.
Spolehlivost je věc, která už by měla být vyřešena novou generací motoru. Nicméně i přes malý objem auto jede naprosto dostatečně provozu a pokud není plně naloženo, lze s ním i normálně předjíždět. Kdo potřebuje vozit plné auto věcí/lidí určitě půjde do jiného motoru. Ale nejdřv se s tim aspon projeďte než budete slepě soudit! Stejně mám pocit, že to tady jen slouží k anonymnímu plivnutí na koncern....
Rapid jako takový se začíná objevovat na silnicích častěji a musím uznat, že v hezké barvě a na hezkách kolách určitě jako chudý příbuzný nepůsobí. Takový Rapid pak kolikrát vypadá pohledněji než OIII zabitá v nemetalický barvě 😄
Má úcta...
Kolikpak ste s TSI najezdili chytrolíni? Znáte je jinak než z tabulek a plakátů?
Malé TSI (77kw) je dostačující motor i pro Oktávku (proč ne pro Rapida?) , pokud jezdíte max ve 2 + nákup. Plně nahradí odcházející 1.6Mpi a má lepší komfort jízdy díky turbu a 6tikvaltu.
Spolehlivost je věc, která už by měla být vyřešena novou generací motoru. Nicméně i přes malý objem auto jede naprosto dostatečně provozu a pokud není plně naloženo, lze s ním i normálně předjíždět. Kdo potřebuje vozit plné auto věcí/lidí určitě půjde do jiného motoru. Ale nejdřv se s tim aspon projeďte než budete slepě soudit! Stejně mám pocit, že to tady jen slouží k anonymnímu plivnutí na koncern....
Rapid jako takový se začíná objevovat na silnicích častěji a musím uznat, že v hezké barvě a na hezkách kolách určitě jako chudý příbuzný nepůsobí. Takový Rapid pak kolikrát vypadá pohledněji než OIII zabitá v nemetalický barvě 😄
Má úcta...
V práci máme 1,2 TSI (77 kW) vo Fabii a práve preto hovorím, že do takej Octavie ani nepatrí ....
V Rapide v pohode, pokým s tým človek nechce lámať rýchlostné rekordy ...
V Rapide v pohode, pokým s tým človek nechce lámať rýchlostné rekordy ...
Malým TSI jsem několikrát jel, překvapilo mě, jak se sbírá z nejnižších otáček, kdy mu ještě turbo nemůže pomáhat. Akorát na dálnici působilo kvůli dlouhým převodům trochu ospaleji. Spotřeba taky slušná. Ale je to první motor, u kterého jsem zažil nouzový režim (kontrolka EPC) ... jelo to pomaleji než Trabant, ale hlavně že jsme dojeli 😄
sice pravda, že nepojedou, tak odspodu jako TSI, nadruhou stranu jsou určitě spolehlivější, mi se ovšem musíme spokojit s tím co je, tedy TSI a s atmo. 1.2 55kw, u škodovky se většinou vychytává za pochudu,za provozu, takže TSI s řetězem vyrobené v roce 2013-2014 by mělo být jakštakš vychytané, jinak zákazníci od škodovky utečou ke konkurenci a to jistě ŠA nechce
spolehlivejsi budou jen v tom, ze tomu nemůže odejit turbo, coz je spotrebka kolem 10 tis. a jestliže turba v dyslech vydrzi ke 200tis, není důvod aby v benzinech nevydrzely to same, navíc když foukaj min nez v dyzlu a v tyhle kategorii nemaj nataceni lopatek.
co turbomotorum na druhou stranu prospiva, jsou mensi provozni otáčky.
vykonove obdobnym turbomotorem je i prijemnejsi jezdit nez atmosférou jestliže teda beres normalni jezdeni ne zavodeni.
co turbomotorum na druhou stranu prospiva, jsou mensi provozni otáčky.
vykonove obdobnym turbomotorem je i prijemnejsi jezdit nez atmosférou jestliže teda beres normalni jezdeni ne zavodeni.
Na podzim budu kupovat auto pro rodinu. Najedu ročně cca 15.000 km, chci benzín bez turba, prostě něco jednoduchého, na spotřebě až tak nezáleží do 10 l akceptuji, chci kombika, rozpočet cca 150000 až 170000,-Kč, víc za auto nechci dát. Teď jezdím xantií v kombíku, mám jí 8 let bez problémů, tachák 350000 km, ale asi tam bude něco víc. Stáří nejde zastavit. Co poráditě umělci. Díky.
ber to len ako tip.. nemam s tym autom skusenosti😒br />
co tak avensis kombi [odkaz] .. poctivy benzin... a relativne stale moderne auto a za dobru cenu , imidz dobry aj spolahlivost a je to aj dost velke auto
co tak avensis kombi [odkaz] .. poctivy benzin... a relativne stale moderne auto a za dobru cenu , imidz dobry aj spolahlivost a je to aj dost velke auto
Jo trefil ses. Mým kandidátem byl právě Avensis a dále mazda 6. Ještě budu muset uvažovat o motorech jestli 1.8 nebo 2.0.
ja osobne by som bral avensis... ale vsetko je to subjektivne.... ak sa ti pozdava viac mazda tak chod do mazdy :yes: .. asi si tie auta treba najprv vyskusat a potom zvazit ... motoricky aj cenou a velkostou su podobne takze je to o tom co sa ti viac paci a kde sa citis lepsie...... podla mna budu oba japonci ok.... aj ked neviem ci mazdy nemali trosku problemy s koroziou .... ja by som bral avensis a asi 1,8 alebo 2.0 samozrejme benzin...
Jo, Mazdy 6 první generace (jinou asi nekoupí) měly problémy s korozí, i 626tky.
Já bych se mrknul i po něčem evropském. Tam se s benzínovou atmosférou snad taky nedá udělat extra velký krok vedle. Třeba P407, Laguna III, Mondeo, ale i Passat, jenže těch bude málo.
V nižší střední se dá už sehnat i trojkovej Mégane kombi, Focus předchozí generace... Vše bych projel a spíš bych vzal konkrétní kus, kterej bude v dobrym stavu, než jít slepě jen po značce 😄
Ten Avensis je určitě slušnej.
Tady ode mě lehce nad limitem jeden tip
[odkaz]
Já bych se mrknul i po něčem evropském. Tam se s benzínovou atmosférou snad taky nedá udělat extra velký krok vedle. Třeba P407, Laguna III, Mondeo, ale i Passat, jenže těch bude málo.
V nižší střední se dá už sehnat i trojkovej Mégane kombi, Focus předchozí generace... Vše bych projel a spíš bych vzal konkrétní kus, kterej bude v dobrym stavu, než jít slepě jen po značce 😄
Ten Avensis je určitě slušnej.
Tady ode mě lehce nad limitem jeden tip
[odkaz]
:yes😒br />
samozejme suhlas... treba si vyskusat konkretne dany kus auta... nie ist len vyslovene po znacke... ale ja by som do starsich francuzov skutocne nesiel pritom nemam nic proti francuzom ale ich kvalita zacala rast az nedavno ( 508, 208, C4, nove clio ) .... a starsie auta by mohli byt este dost pochybne kusy.... ale tip je to urcite fajn... ved vlastne koniec koncov zalezi na konkretnom kuse ako pises :yes:
samozejme suhlas... treba si vyskusat konkretne dany kus auta... nie ist len vyslovene po znacke... ale ja by som do starsich francuzov skutocne nesiel pritom nemam nic proti francuzom ale ich kvalita zacala rast az nedavno ( 508, 208, C4, nove clio ) .... a starsie auta by mohli byt este dost pochybne kusy.... ale tip je to urcite fajn... ved vlastne koniec koncov zalezi na konkretnom kuse ako pises :yes:
Laguna III v testech spolehlivosti poskočila dooost dopředu, proto bych se ji nebál. Já s Lagunou mám dobré zkušenosti a za ty peníze je to dobrý kus auta, vybavený, málo km a relativně zánovní kus 😄
důležitej trh pro fau vé je v Číně... v české kotlině si můžeme trhnout nohou.
:-!
:-!
europsky trh je z hladiska svetoveho vyznamu len uplne smiesnym trhom takze ma vobec nerekvapuje ze sa vw sustreduje na cinu 😉 ... je to spravne rozhodnute... europa je o nicom...
ano, to platí... ale nedává to odpověď na otázku, proč se i tady = v zemi, kde je škodovka "doma" neprodává to, co je stejně už vyvinuto pro Čínu!
Tak hlavne, ze ty jsi svetovej...
Kdyby byla Evropa až tak bezvýznamná, jak pořád dokola píšeš, proč by ji Korejci tak nadšeně "dobývali"?
Já ti to prozradím, ale nikde to prosím neříkej. Udělali to jen a jen proto, aby tě mohli n...t a by jsi nám tady mohl všem otevřít oči. A teď si představ, že i v Indii dávají do Rapida 1,6 atmo a u nás ne. To je k vzteku, co? nejen Čína, ale už i Indie a třeba i Rusko.....
Jinak, proč to tak VW AG dělá je každému, kdo se jenom trochu trošičku v problematice výroby a prodejů aut orientuje, jasné. Troubové, o jejichž "kvalitách" vypovídá hned jejich nick ovšem jenom přihlouple vypisují podobné "příspěvky".....
Jinak, proč to tak VW AG dělá je každému, kdo se jenom trochu trošičku v problematice výroby a prodejů aut orientuje, jasné. Troubové, o jejichž "kvalitách" vypovídá hned jejich nick ovšem jenom přihlouple vypisují podobné "příspěvky".....
V Boleslavi jim zbyli světla od oktavky tak je montujou v číně ne >😁 je to ještě hnusnější než v evropě >😁
V roce '96 vyjela Okta I s tehdy solidni 1.6-kou, ktera mela 74kW. V roce '99 mela Fabia 1.4-ku se stejnym vykonem. Takze by mne opravdu zajimalo, kdo by si dnes, po 15 letech, u koncernu kupoval obdobne atmosfericke zdechliny. Staci se podivat, kam se v posledni dobe posouvaji v benzinovych motorech zabozrouti, resp. co chystaji korejci.
Ano, na popojizdky po meste to treba ujde, ale v pripade kombinovaneho provozu dnes na vyhonenou atmosferickou 1.6-ku staci podladeny turbomoturek 1.2TSi. Naprosto tuctova soucasna 1.4 TSi nabizi lepsi svezeni nez par let stary dvoulitr a u 1.6-ky se dnes mluvi o seriove produkci s 240PS, coz par let zpet nedal bezny atmo trilitr. A to vse pri vyrazne nizsi spotrebe.
Ano, na popojizdky po meste to treba ujde, ale v pripade kombinovaneho provozu dnes na vyhonenou atmosferickou 1.6-ku staci podladeny turbomoturek 1.2TSi. Naprosto tuctova soucasna 1.4 TSi nabizi lepsi svezeni nez par let stary dvoulitr a u 1.6-ky se dnes mluvi o seriove produkci s 240PS, coz par let zpet nedal bezny atmo trilitr. A to vse pri vyrazne nizsi spotrebe.
Jen taková malá drobnost, 1.6 74 kW se do Oktávky v roce 1996 nemontovala, na začátku výroby byla k dispozici pouze 1.6 55 kW.
Jinak máte v podstatě pravdu, 1.2 TSI má podobný průběh výkonu jako dvoulitr ve Fábce, akorát mu chybí gradace výkonu nad 4500 rpm. Spotřeba TSI ale není výrazně nižší ... na krátké popojížďky ve městě jo, to je rozdíl několik litrů, ale já jezdím po dálnici a tam je rozdíl tak půl litru, při větším využívání výkonu ještě míň. Ale to je jedno, hlavní kritérium je pro mě možnost bezproblémového provozu na LPG.
P.S. Kdybych si mohl vybrat koncernový motor, tak bez váháni 1.8 20V Turbo 😄
Jinak máte v podstatě pravdu, 1.2 TSI má podobný průběh výkonu jako dvoulitr ve Fábce, akorát mu chybí gradace výkonu nad 4500 rpm. Spotřeba TSI ale není výrazně nižší ... na krátké popojížďky ve městě jo, to je rozdíl několik litrů, ale já jezdím po dálnici a tam je rozdíl tak půl litru, při větším využívání výkonu ještě míň. Ale to je jedno, hlavní kritérium je pro mě možnost bezproblémového provozu na LPG.
P.S. Kdybych si mohl vybrat koncernový motor, tak bez váháni 1.8 20V Turbo 😄
Tak je to dávno, možná skutečně nabíhal až 1997.
A u spotřeby je to jasné, ta prostě při využívání výkonu odpovídá tomu potřebnému výkonu, nikoliv objemu. Takže v reálu pak může mít na dálnici 2.5 litr stejnou, nebo i menší spotřebu, než motor s polovičním objemem v menším autě, protože ten první jede v optimálním režimu, kdežto ten druhý už je otáčkami nad ním.
Naopak, když jedu na čtvrt plynu nebo plynule běžnou rychlostí 70 - 100 km/h, tak spotřebou jednoznačně vítězí menší objem.
A 1.8T? Na svou dobu vynikající kombinace výkonu, spotřeby, kultivovaného chodu a životnosti.
A u spotřeby je to jasné, ta prostě při využívání výkonu odpovídá tomu potřebnému výkonu, nikoliv objemu. Takže v reálu pak může mít na dálnici 2.5 litr stejnou, nebo i menší spotřebu, než motor s polovičním objemem v menším autě, protože ten první jede v optimálním režimu, kdežto ten druhý už je otáčkami nad ním.
Naopak, když jedu na čtvrt plynu nebo plynule běžnou rychlostí 70 - 100 km/h, tak spotřebou jednoznačně vítězí menší objem.
A 1.8T? Na svou dobu vynikající kombinace výkonu, spotřeby, kultivovaného chodu a životnosti.
uz se to tu zminilo, vetsina rozdilu oproti evropskymu rapidu je dana tim, ze je to primarne vw santana - proto jsou jiny zadni svetla (blatnik je shodny s vw, ktere ma klasicka svetla, ktera se na viku kufru svazuji dolu), treba i kulaty kryt vicka nadrze atd. o cem se vubec nemluvi, je totalne jiny interier, stredovy panel natoceny k ridici, "passatovsky" vystouply dvere dovnitr atd. jestlize na vizazi v cine kvuli shode s vw (je to i jetta vyrabena faw-vw) podle me trati, tak na interieru ziskal.
ten znamej se strasne divil kdyz zjistil ze ja s mensim a o 35kW slabsim atmo benzinakem mu na dalnici nejen stacim, ale jeste si ho troufnu zkusit predjet (pravda zbytecne, vic nez 230 me to stejne neda >😁 ) a to pri temer stejne spotrebe, ja mam dlouhodobej prumer 9.9 a on 9.2, coz s prihlednutim k faktu ze ja jezdim na alkohol za 23.90 (cena tento vejkend u TankOno) a on na naftu za 33.90 je vice nez usmevne, radsi jsem mu ani nechtel jeste vic kazit naladu tim ze chci prejit na atmo 4.2 ktera by mu s nizsima provoznima nakladama ten jeho ofenovanej klapaci 3litr totalne rozsekala >😁
pokud bych opet uvazoval o mensim aute, tak jedine s atmosferou co bude jednoducha a snadno si poradi s jinym typem paliva
nafta ma o 50% vetsi vyhrevnost nez E85, takze jstli bys mel mit podobnou spotřebu jako naftak, musel bys mit o 50% vetsi účinnost a dostal bys ses na účinnost hodne přes 50%
nobelovka by te urcite neminula
as budu schanet kamna na tekute palivo, tak je jasny ze asi nepujdu do E85, ale ja tak nejak takova kamna neshanim >😁
si si zase nekde na netu precetl ze existuje neco jako vyhrevnost paliva a hned to budes pouzivat ve vsech diskuzich co ? >😁 zeby nobelovka za diskutovani o kulate kostce?
benzin 32MJ/ litr
nafta 36MJ/ litr
oktanovy číslo lihu u svy predpotopni atmosfery nevyuzijes, to bys musel snížit hlavu motoru
PS: Jestli máš alespoň nějakou představu, jak spalovací motory fungují, tak se musíš nad svým příspěvkem zasmát. 😄
pokud ho ctes samostatne tak ano, ale sak jsme rozumni a cteme cele diskuze ze, vytrhavani z kontextu nechame lidem jako topten ne? 😄
no co narobime 😉
mam 1.8 tsi a problém, hlavne pocitovy, je v tom, ze to nemá zadnou výkonovou spicku. proste od 1500 do 4500 otáček to tahne porad stejne jak se linearne zvysuje vykon, jenze pak to prijde. vykon uz neroste, ale tim padem klesa tocivy moment, takze pocitove auto prestava tahnout, i když tam je ještě vic jak 1500 otáček stále stejnych 160 koni. to atmosféra tepr od nejakych 4tis otáček zacne pridavat a pocitov jede vic. vpodstete nama smysl tsi (aspoň to co mam ja) tocit přes 5tis otáček, ja se mimo dalnici vejdu většinou do 3tis otáček.
a pokud jde o generálku, když si odmyslis problémy se retezem, coz s turbomotorem nesouvisi, tak jediny co je navíc se ti muze rozesrat turbo, cos je o tohodle motoru spotrebka lehce nad 10tis, a jestliže v naftacich, které foukaj mnohem vic a maj natacesi lopatky vydzi i přes 200tis, není důvod, aby tady to nevydrželo to samy nebo ještě vic. a pak jsou uz jen pozitiva - tim ze motor toci v prumeru tak o 1/3 min, mel by mit i delší zivotnost zbytku ...
za par let koupis v6 atmo snad uz jen na srotovisti, jediny co me ted napada je koncern, ani bavo uz takovy motor nemá, a na nejakou myjimku vse dela v turbu