Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Exkluzivně: Čínská Škoda Rapid má zcela nové atmosférické motory EA211

Škoda Rapid pro čínské zákazníky dostala karoserii sedan a také zbrusu nové motory. Sice nemají turbo, i tak ale jednotky 1,4 a 1,6 l patří do stejné konstrukční řady jako nová TSI v Octavii.
Zpět na článek
22. 4. 2013 13:22
22. 4. 2013 13:47
22. 4. 2013 16:47
22. 4. 2013 14:24
22. 4. 2013 14:26
22. 4. 2013 15:44
22. 4. 2013 18:04
22. 4. 2013 17:04
23. 4. 2013 07:47
23. 4. 2013 09:42
23. 4. 2013 10:14
23. 4. 2013 12:55
23. 4. 2013 13:56
23. 4. 2013 09:37
23. 4. 2013 13:47
23. 4. 2013 16:13
23. 4. 2013 16:28
24. 4. 2013 07:49
24. 4. 2013 10:30
22. 4. 2013 15:10
22. 4. 2013 14:28
22. 4. 2013 15:13
23. 4. 2013 20:45
22. 4. 2013 15:08
22. 4. 2013 15:49
22. 4. 2013 15:56
22. 4. 2013 16:05
22. 4. 2013 16:18
22. 4. 2013 17:26
22. 4. 2013 14:04
22. 4. 2013 14:16
22. 4. 2013 15:04
22. 4. 2013 15:21
22. 4. 2013 15:02
22. 4. 2013 16:28
22. 4. 2013 18:49
22. 4. 2013 18:51
22. 4. 2013 19:24
22. 4. 2013 19:44
22. 4. 2013 22:51
22. 4. 2013 22:49
22. 4. 2013 19:10
22. 4. 2013 22:01
25. 4. 2013 04:54
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2013 13:09
tak to je velka skoda
ze tieto atmosfery 1,4 a 1,6 nebudu aj v eu.. ja si myslim ze by predajom rapida urcite len a len pomohli ( vykonovo aj parametrami su idealne )... tie TSI turba fakt asi dost ludi nemusi ;-\
Rozbalit vlákno
51
22. 4. 2013 13:17
Re: tak to je velka skoda
To je pravda. Už mě rozčiluje ta móda turbobenzínu. Možná mají o pár deci nižší spotřebu, ale z hlediska spolehlivosti a nákladů případných oprav bych atmosféru bral raději. Ještěže Korejci tomuto trendu zatím nepodlehli.
22. 4. 2013 13:34
Re: tak to je velka skoda
bohuzel tohle lidi naucili turbodiesely, v patek nez jsem odjel na dovadeni na okruh jsem vedl debatu s clovekem co ma A6 s 3 litrovim TDickem, a podle toho co rikal si evidentne mysli ze turbo znamena nozsi spotrebu pri stejnych vykonech, spousta lidi pak u prodejcu proste chce malej moturek s turbem a nijak jiz nepatraj potom ze je to ten nejvetsi * co muzou vzit

ten znamej se strasne divil kdyz zjistil ze ja s mensim a o 35kW slabsim atmo benzinakem mu na dalnici nejen stacim, ale jeste si ho troufnu zkusit predjet (pravda zbytecne, vic nez 230 me to stejne neda >:D ) a to pri temer stejne spotrebe, ja mam dlouhodobej prumer 9.9 a on 9.2, coz s prihlednutim k faktu ze ja jezdim na alkohol za 23.90 (cena tento vejkend u TankOno) a on na naftu za 33.90 je vice nez usmevne, radsi jsem mu ani nechtel jeste vic kazit naladu tim ze chci prejit na atmo 4.2 ktera by mu s nizsima provoznima nakladama ten jeho ofenovanej klapaci 3litr totalne rozsekala >:D

pokud bych opet uvazoval o mensim aute, tak jedine s atmosferou co bude jednoducha a snadno si poradi s jinym typem paliva
Avatar - Aladeen
22. 4. 2013 13:39
Re: tak to je velka skoda
:yes: Turbo len do mesta na malé vzdialenosti
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2013 14:01
Re: tak to je velka skoda
no ja by som povedal ze do mesta prave ze turbo urcite nie... ;-\ , do mesta jedine spolahliva atmosfera.... nie je nic horsie pre turbo ako jazda po meste
22. 4. 2013 14:36
Re: tak to je velka skoda
vidim ze ses tady zas komiku
nafta ma o 50% vetsi vyhrevnost nez E85, takze jstli bys mel mit podobnou spotřebu jako naftak, musel bys mit o 50% vetsi účinnost a dostal bys ses na účinnost hodne přes 50%
nobelovka by te urcite neminula
22. 4. 2013 14:37
Re: tak to je velka skoda
to mělo byt na samanAR
22. 4. 2013 14:49
Re: tak to je velka skoda
aha takze ty jezdis na vyhrevnost? ja ti nevim, ale ja nepotrebuju aby me palivo motor zahrejvalo, ja potrebuju aby nanej jezdilo , a to jestli mam trosku vic tepla me je tak nejak burt ;-)

as budu schanet kamna na tekute palivo, tak je jasny ze asi nepujdu do E85, ale ja tak nejak takova kamna neshanim >:D
22. 4. 2013 14:53
Re: tak to je velka skoda
vyhrevnost paliva se spotřebou uzce souvisi
22. 4. 2013 14:59
Re: tak to je velka skoda
a vys s cim jeste souvisi spotreba paliva, s energetickou hodnotou paliva, jo oni vlastne vsichni vyrobci a vlastne i popisky E85 lzou kdyz uvadi treba takove blaboly jako treba "Palivo E85 je energetické – má vyšší oktanové číslo než běžný benzin (109) a zvyšuje výkon motoru o 10 – 15 %." nebo "Palivo E85 dává motoru vyšší výkon a dynamiku, šetří životní prostředí a snižuje naši závislost na ropě."

si si zase nekde na netu precetl ze existuje neco jako vyhrevnost paliva a hned to budes pouzivat ve vsech diskuzich co ? >:D zeby nobelovka za diskutovani o kulate kostce?
22. 4. 2013 15:02
Re: tak to je velka skoda
Oktanové číslo udává odolnost vůči samozápalu. Pokud motor vyšší oktanové číslo nedokáže využít, nic jím nezískáš. Přímo výkon neovlivňuje.
22. 4. 2013 15:06
Re: tak to je velka skoda
no u E85 jsem to vzal spise z toho hlediska, ze pokud motor dokaze fungovat s chudou smesi, tak je to pro E85 velice dobre, a to dnes splnuji hlavne starsi velke atmosfery, tam pak dokonce muze bejt spotreba nizsi nez pri jizde na bezny N95
22. 4. 2013 15:07
Re: tak to je velka skoda
E85 ma vyhrevnost 24MJ/ litr
benzin 32MJ/ litr
nafta 36MJ/ litr
oktanovy číslo lihu u svy predpotopni atmosfery nevyuzijes, to bys musel snížit hlavu motoru
22. 4. 2013 15:09
Re: tak to je velka skoda
ja taky nikde netvrdim ze to oktanove cislo vyuziju, ja vyuzivam to palivo jako celek a funguje to velice dobre vuci me penezence a jizdim vlastnostem motorove casti toho auta ;-)
22. 4. 2013 15:00
Re: tak to je velka skoda
Výhřevnost je množství energie, které lze z paliva uvolnit (dokonalým) spalováním.
22. 4. 2013 15:08
Re: tak to je velka skoda
otazkou je kam ta energie je premenena, jestli na to teplo, ktere jakosto ridic vpodstate nevyuziju, nebo do pohonu :-)
22. 4. 2013 15:27
Re: tak to je velka skoda
O tom hovoří účinnost motoru (tedy jakou část energie přeměníš v mechanickou práci). Výhřevnost je fakticky energetická hodnota paliva. S palivem spalovací motor nemůže dělat nic jiného, než ho spálit.

PS: Jestli máš alespoň nějakou představu, jak spalovací motory fungují, tak se musíš nad svým příspěvkem zasmát. :-)
22. 4. 2013 16:10
Re: tak to je velka skoda
no ale kde zjistis hodnotu ucinnosti motoru, to je ten hlavni problem, pokud neco zjistis tak jen nicnerikajici cifru pro spalovaci, zazehovi, nikde se ale nepise po jakou dobu a jaky konkretne motor danou hodnotu ma :-)

pokud ho ctes samostatne tak ano, ale sak jsme rozumni a cteme cele diskuze ze, vytrhavani z kontextu nechame lidem jako topten ne? :-)
22. 4. 2013 21:48
Re: tak to je velka skoda
tady se fakt lidi "teoretici" hodlaj hádat o nesmyslech. Já taky jezdím na E85 - v jednom autě ředím, vdruhým na čistej - pravda, spotřeba je asi o litr větší, ale jede to líp!!! a citelně a vzhledem k ceně 23.90 je to jasná volba a nějaký keci o výhřevnosti mě fakt nezajímaj :-)
22. 4. 2013 14:57
Re: tak to je velka skoda
To je opravdu skvělá rada. 8-s Turbo, které je citlivé na mazání a chlazení, nejlépe na krátké vzdálenosti, kdy se olej nestačí pořádně zahřát.
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2013 13:59
Re: tak to je velka skoda
o rok uz aj korejci pridu s turbami komplet od picanto po ceed....

no co narobime ;-)
Avatar - Ham.
22. 4. 2013 13:23
Re: tak to je velka skoda
Kdo by si dnes ještě zdechlé atmosféry kupoval. :-)
22. 4. 2013 13:38
Re: tak to je velka skoda
minimálně všichni ti, co dnes u nás kupují v nižší střední a částečně střední japonce, korejce, prej jich není málo
Avatar - Ham.
22. 4. 2013 14:25
Re: tak to je velka skoda
Jednak v nižší střední a střední je podíl Japonců u nás velmi nízký takže i kdyby všichni přešli ke Škodě tak se prodeje v zásadě nijak nezvednou a jednak nelze předpokládat, že by všichni odešli jen proto, že Škodovka má atmosféru. Takže zbytečný krok. :-)
22. 4. 2013 14:26
Re: tak to je velka skoda
myslím že bud i30 nebo ceed je hned za octavií a golfem, to mě nepřijde málo
Avatar - Ham.
22. 4. 2013 14:30
Re: tak to je velka skoda
Korejci jsou domácí značka a kvůli nízkým cenám jim nikdo neuteče. Ty berou zákazníky Japíkům a Frantíkům. :-)
22. 4. 2013 14:47
Re: tak to je velka skoda
jako jo, já jen, že zájemců o "chcíplé" atmo motory se najde dost :-)
Avatar - Ham.
22. 4. 2013 16:16
Re: tak to je velka skoda
zájemců o turbomotory se najde daleko víc a přece Škoda nezvýší tržní podíl na 60%, to by někteří nepřežili. :-)
22. 4. 2013 18:50
Re: tak to je velka skoda
nojo, jenže kdo chce škodu, tak v podstatě jinou možnost než koupit turbo už (skoro) nemá, turbo je úspěšné proto, že je jedinou alternativou, určitě by spousta lidí při výběru z dvou motorů se stejným výkonem a rozdílem litrové spotřeby volili atmo
Avatar - Ham.
22. 4. 2013 20:40
Re: tak to je velka skoda
Možnosti pořád existují, když jsem u Rapida tak by bylo zajímavé získat čísla prodejů Rapida s 1.2 MPI 55kW, já bych na něj nevsadil ani pětník.
22. 4. 2013 23:39
Re: tak to je velka skoda
No dobre, ale zrovna tohle neni zrovna dobry priklad. htp neni moc pouzitelny motor pro rapid,proto ho logicky moc nikdokupovat nebude (kdyz o par korun vic stoji mnohem silnejsi motor s lepsi spotrebou)
Avatar - Ham.
22. 4. 2013 23:51
Re: tak to je velka skoda
To máš pravdu, ale když místo 1.2 MPI postavíš proti 1.2 TSI to zmíněné čínské 1.4 atmo tak atmo dostane zase jenom na zadek jak v dynamice, tak ve spotřebě. Takže wocogo.
Avatar - Ham.
22. 4. 2013 14:26
Re: tak to je velka skoda
Tak si kup Japonce. :-)
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2013 14:41
Re: tak to je velka skoda
japonec je ok.... napr lancer je skvele auto a 1,6tka mu uplne staci... mozem odporucit... kto che olizovat plasty ma smolu .. ale kto chce skvele auto s vybornymi jazdnymi vlastnostami ten si pride na svoje :yes:
22. 4. 2013 17:00
Re: tak to je velka skoda
Zvlastne, ze sa ti nepaci Focus, ale Lancer je OK :-)
22. 4. 2013 13:43
Re: tak to je velka skoda
Třeba já jsem čerstvým majitelem dvoulitrové atmosféry střední třídy :-)
22. 4. 2013 13:54
Re: tak to je velka skoda
Tak za to palec nahoru :yes: , pěkná je v tomto ohledu např. nová Mazda 6.
22. 4. 2013 13:59
Re: tak to je velka skoda
me laka 2.5 od Mazdy :-)
Avatar - Ham.
22. 4. 2013 14:26
Re: tak to je velka skoda
Dobře ti tak. :-)
22. 4. 2013 17:21
Re: tak to je velka skoda
Lidé, co jezdí krátké vzdálenosti a často jen popojíždí, takže nepotřebují v motoru součástku tolik citlivou na mazání, jakou je turbo...
22. 4. 2013 21:53
Re: tak to je velka skoda
lidi by si je rádi kupovali, atmosféry nám budou už brzo citelně chybět, ale co naplat - u vychytané jednoduché atmosféry není tak jednoduché zařídi, aby lidi museli jezdit do servisu s vylágrovanuým motorem nebo zničeným turbem. Jsem zvědavej jaké ojetiny budeme za pár let kupovat v bazarech, když tam budou jen turbozdechliny.
Avatar - Ham.
22. 4. 2013 22:40
Re: tak to je velka skoda
Nevěř tomu. Přechod k turbu u benzínu nenastal skokem, postupně byly k dispozici jak atmo (převážně) tak pár turbomotorů, pak počet turbomotorů zvolna rostl. Dnes VW prakticky vše překlopil, ostatní výrobci těsně (třeba Ford) následují a překlopení již brzo dokončí a někteří začínají (třeba Hyundai) a bude jim to ještě nějakou dobu trvat. U každého z těchto výrobců se objevil vždy ten fenomén, že s nástupem turba prudce padá zájem o atmo i když je má daný výrobce ještě dlouho na trhu. U VW dokonce byl jistý čas problém a kapacita byla špatně naplánovaná a muselo se dlouho čekat, protože nikdo nechtěl FSIčka. Osobně nemám nic proti atmosféře, 25let jsem s nimi odjezdil, ale dnes už bych se nevrátil ani za prase. Určitě ne v oblasti spotřebáku jako jsou 4 a 6 válce. Kdo někdy jezdil 2.0 FSI a přesedl do 2.0 TFSI nebo z Fordího 2.0 16V přeskočil do 2.0 EcoBoost nebo u BMW z atmo 320i do přeplňované 320i tak by se asi raději nechal zavřít do blázince než dobrovolně zvolit atmosféru. A u nižších objemů je to ještě daleko markantnější, jakákoliv stará atmo 1.6 vs. 1.6 THP? Jiné světy. A jezdec staré 1.2 HTP si po přesednutí do 1.2 TSI musí připadat jak v šestiválu. Jo dvanáctiválec atmo ve Ferrari nebo Lambu je jistě i dnes suprová motorizace, u zdechlých 4válců je turbo jediná rozumná volba. Dnešní atmosféry jsou totiž o hodně horší než jejich staré verze, protože mají nemožně dlouhé převody a jsou udušené kvůli emisím, stačí se podívat třeba na kdysi skvělý motor 1.8 VTEC co za mrzáka z něj zbylo v poslední generaci Civicu, a to je jen příklad, stejný problém najdeš i u ostatních atmosfér. Může se mnou kdokoliv nesouhlasit, ale myslím si, že nesouhlasí hlavně ti, co nejeli. A spolehlivost turba? Nikdy jsem neměl problém, motor včetně turba je podle mě dnes jednou z nejspolehlivějších součástí auta a auto bez problémů přežije, na autech se rozklíží dřív podvozek (aby také ne na našich cestách), některá auta i dnes rezaví, jsou značky kde se stabilně sejří elektronika, někde odchází spojky, jsou značky, kde interiér po 100tkm vypadá jak volezlá Anča z Perlovky, to vše jsem viděl nebo přímo zažil. Problém s motorem? Za skoro 40 let ježdění nikdy bez ohledu zda s turbem nebo bez.
22. 4. 2013 22:42
Re: tak to je velka skoda
uplny suhlas :yes:
23. 4. 2013 08:09
Re: tak to je velka skoda
tak 40 let bez problému motoru je už na gratulaci :yes: teď s turbem to přijde co nevidět ;-) ne tak je jasný, ža každý motor, ať s turbem nebo bez bude po určitém počtu km vyžadovat výměnu určitých komponent, troufnu si říct, že generálka motoru s turbem bude rozhodně finančně náročnější, kdo mění auta s max nájezdem 200 tis. ten řeší maximálně rozvody, atmosféry ke škodě všech byly v posledních letech svojí existence přiškrceny, místo investice do nárustu výkonu a snížení spotřeby bylo sáhnuto k turbu nebo kompresoru, onehdá jsem měl možnost řídit 2.0 tsi v golfu a už teď vím, že tohle rozhodně nechci, nevěděl jsem jestli ho mám hnat až do červených nebo kdy je vlastně nejlepší přeřadit, automat by to zdá se vyřešil, no za mě v příštím autě jedině atmo v6 no a za 20let doufám že už turbu odzvoní :-)
23. 4. 2013 09:55
Re: tak to je velka skoda
tsi asi není vhodny na nejaky zavodni jezdeni, ale na poklidny premistovani je mnohem leosi volba nez atmosféra, aspoň tak to citim ja.
mam 1.8 tsi a problém, hlavne pocitovy, je v tom, ze to nemá zadnou výkonovou spicku. proste od 1500 do 4500 otáček to tahne porad stejne jak se linearne zvysuje vykon, jenze pak to prijde. vykon uz neroste, ale tim padem klesa tocivy moment, takze pocitove auto prestava tahnout, i když tam je ještě vic jak 1500 otáček stále stejnych 160 koni. to atmosféra tepr od nejakych 4tis otáček zacne pridavat a pocitov jede vic. vpodstete nama smysl tsi (aspoň to co mam ja) tocit přes 5tis otáček, ja se mimo dalnici vejdu většinou do 3tis otáček.
a pokud jde o generálku, když si odmyslis problémy se retezem, coz s turbomotorem nesouvisi, tak jediny co je navíc se ti muze rozesrat turbo, cos je o tohodle motoru spotrebka lehce nad 10tis, a jestliže v naftacich, které foukaj mnohem vic a maj natacesi lopatky vydzi i přes 200tis, není důvod, aby tady to nevydrželo to samy nebo ještě vic. a pak jsou uz jen pozitiva - tim ze motor toci v prumeru tak o 1/3 min, mel by mit i delší zivotnost zbytku ...
za par let koupis v6 atmo snad uz jen na srotovisti, jediny co me ted napada je koncern, ani bavo uz takovy motor nemá, a na nejakou myjimku vse dela v turbu
23. 4. 2013 12:30
Re: tak to je velka skoda
naštěstí jsou v zásobě ještě japonci a us s poměrně pestrou zásobou atmosfér :yes:
Avatar - Ham.
23. 4. 2013 11:38
Re: tak to je velka skoda
O tom, že šestiválec je lepší než čtyřválec není žádného sporu jako o tom, že osmiválec je lepší než šestiválec. Ale i u šestiválců platí, že rozumně postavené přeplňování je dnes o velký krok dál než atmosféra.
23. 4. 2013 12:28
Re: tak to je velka skoda
mě není jasný proč to přeplňovat, chápu u nějakých rs a m verzí, že díky turbu naženou hodně výkonu ale u klasických aut mě to přijde až zbytečný, no nic, turbo nechám chládnout :-)
23. 4. 2013 13:41
Re: tak to je velka skoda
Podlamna je 4valec lepsi ako 6 alebo 8 valec. Z hladiska spotreby napr. A to zaujima coraz vacsie percento ludi. 3valec je tiez super, ak je dobre vyvazeny a necitit nejaky deficit, preco neznizit trecie straty a tym nevylepsit spotrebu?
Avatar - AUDIRS6
23. 4. 2013 20:34
Re: tak to je velka skoda
:yes: ;-)
23. 4. 2013 21:45
Re: tak to je velka skoda
presne napisane. Staci ak je moznost zvezenia sa rovnakym auto a rovnakym motorom, ale plniacim vyssiu emisnu normu (takze priskrtene v izkych otackach plus predlzene prevody) a je vymalovane. Sam som tuto moznost mal x krat a rozdiely su zasadne. Niekedy stacilo objednavat auto o par tyzdnov neskor a mal smolu >:-[] .Paradoxne motor s kratsimi prevodmi a nizsiou emisnou normou zral rovnako ako novsi a pritom sa s nim dalo slusne jazdit >:-[] >:-[]
22. 4. 2013 13:22
*... EU!
Tak to jsou přesně ty motory, co Rapidu na českém trhu chybí! Byly by to úplně ideální pohonné jednotky - konstrukčně jednoduché a přitom výkonné (a v reálu jistě úsporné). Turbomotory jsou v takovém autě jakým je Rapid, úplnou absurditou, vynucenou pouze debilními předpisy EU 8-s 8-s :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Choochoo
22. 4. 2013 13:47
Re: *... EU!
Presne. Kdyby byl Rapid v zakladu s 4-valcovou 1,4 66kW, nemel by konkurenci. Za tech 270 nebo kolik to stoji s klimou by to byl super kup ;-)
22. 4. 2013 16:47
Re: *... EU!
Je škoda, že do Rapida pro začátek nedávají klasickou 1,4 16V 63 kW s nepřímým vstřikem. Jinak samozřejmě souhlas. :yes:
22. 4. 2013 14:24
Re: *... EU!
tak že by mě zrovna ve Škodovce vadil foukanej motor no nevím. Čeho by si se na tom bál?

PS: Koukal jsem, že Cimbu nabízí pro 1,2 TSI solidní tuning. Nevím co na to řekne spojka a převodovka, ale myslím, že 92 kW/230 torqe udělá z Rapida asi solidní žihadlo :-)
Avatar - Choochoo
22. 4. 2013 14:26
Re: *... EU!
Sypajici se motor s retezem a jeste tuning 8-s
Rapida bych spise videl jako lacineho spolehliveho pracanta. K tomu mi ta 4-valcova atmosfera sedi. Spolehlivost ale tezko soudit, preci jen to neni japonskej motor, ale porad snad lepsi nez TSI se slavnym retezem ;-) Rapid nabizi zatim jen ten kufr, ikdyz se uz dost zlepsil ;-)
22. 4. 2013 15:44
Re: *... EU!
Hele já myslím, že problém s rozvodama už je u dnešní generace motorů konečně po letech vyřešenej. Takže toho bych se nebál. Rapida bych viděl taky jako spolehlivého pracanta, ovšem nevidím důvod proč ho nepřifouknout pokud to takhle pěkně jde a nebude to mít nějaký výrazný vedlejší negativa ;-) Pak se bude nejeden majitel silnějšího auta divit proč, že mu ta levná srágora tak ujíždí :-)
Avatar - twistedTSD
22. 4. 2013 17:00
Re: *... EU!
To je zas jak u 2.0 TDI či HTP. Dalších 10 let budu v diskusích číst o rozpadajících se TSI kvůli problémům z prvních let výroby.
22. 4. 2013 17:04
Re: *... EU!
U dnesni generace motoru pre Rapid to asi vyriesene nie je, inak by nevytvarali novy motor TSI 8V.
23. 4. 2013 07:47
Re: *... EU!
No jasně ono si VW bude vědomě produkovat zmetky. Ačkoliv už o problému vědí. Celej tenhle problém vzniknul z důvodu nedostatečnýho testování motoru před uvedením do série. Teď jim to zákazníci už otestovali VW provedlo nápravný opatření aby to fungovalo a TSI budou už jen vesele jezdit. :-|
23. 4. 2013 09:42
Re: *... EU!
Rozvoďák rachotí pořád, ale prý to už nevadí, pak už zbývá jen olej v benzínu. Nový soft naštěstí snižuje náběh krouťáku, tkaže to snad vydrží o něco dýl :-!
23. 4. 2013 10:14
Re: *... EU!
To že je řetěz slyšet není vada ale vlastnost. Hlavně když napínák bude fungovat jak má. Doufejme, že už se konečně nebudou muset schovávat za trapný absurdní výmluvy o opotřebovaném nástroji na straně výrobce řetězů, Kterým věří tak leda blázen eventuleně ještě GTI >:D
23. 4. 2013 12:55
Re: *... EU!
Problém byl jak v napínácích, tak v řetězech. Ta míra vytahání prostě nebyla normální.
23. 4. 2013 13:56
Re: *... EU!
ale zase třeba není tak drahej. Důležitý je katovat kosty ne produkovat řetězy, který vydrží milion kilometrů. ;-)
23. 4. 2013 09:37
Re: *... EU!
Nový 8 ventil? :-O Jinak nové motory dělají proto, že doteď každý vyvíjeli více méně zvlášť, každý byl jiný, což představovalo zbytečné náklady a komplikace. Tří- a čtyřválce do 1,6 litru jsou teď maximálně unifikované a budou je sekat jak Baťa cvičky po celém světě. Jen přechod na ně bude trvat několik let.

Rapid má starší motory, protože Škoda prostě nemá dostatečnou výrobní kapacitu pro ty nové. Samozřejmě, dalo by se oponovat, že je nikdo nenutil vyrábět jen 2200 motorů nové konstrukce denně. :-)
23. 4. 2013 13:47
Re: *... EU!
Takze ty tvrdis, ze od zaciatky vyvijali 2 nezavisle 1.2TSI 16V a 8V? A cisto nahodou ma ten 8V vyriesene vsetky nedostatky 16V - chladanie katalyzatora vstrekovanim benzinu nad 135kmh, kolabujuce rozvody, tesnenia pod turbom, nezakrytovane kable zapalovania.
Zaujimave, ze wiki pise o uplne novom motore:
1.2 TSI 63-77kW (EA211)
These newly developed generation of modern petrol engines
23. 4. 2013 16:13
Re: *... EU!
Vůbec nechápu, o čem píšeš. Napsal jsi "inak by nevytvarali novy motor TSI 8V." 1,2 TSI v Rapidu jsou 8 ventilové a jsou to ty samé jako ve Fabii, Roomsteru, nebo Octavii II. Nový 1,2 TSI (OIII) je 16 ventilový. Takže o jakém novém 8 ventilovém TSI to píšeš?

Zase to chlazení katalyzátoru. Jdete s tím už do háje. Není to zase tak dlouho, co jsme to tu zdlouhavě rozebírali. U přeplňovaných motorů se chladí spaliny kvůli turbíně. Ta snese menší teploty než katalyzátor.
23. 4. 2013 16:28
Re: *... EU!
Moja chyba, novy je 16V, stary je 8V. Ostatne plati. Takze ty tvrdis, ze novy 16V vyvijali nezavisle na problemoch s 8V rozvodmi a aj keby tam problemy s rozvodmi neboli, tak aj tak nasadia novy 16V v novych modeloch? Preco ale ten gumeny remen v novej verzii? Iba snaha o znizenie nakladov? Skor to vyzera (okrem ineho) na torzne kmity u tychto malych motorov pri startovani a jazde na nizke otacky (ako radi PP). Inak by mal aj 16V tu skvelu retaz.
24. 4. 2013 07:49
Re: *... EU!
TSI je projevem tichonký motor. Snad nejhlučnější prvek je na něm právě řetěz. Pohon rozvodů řemenem nový motor ještě stiší. Vzpomeň jak rachotil motor u Favorita, který měl rozvody hnaný řetězem a jak byla tichá Felda 1,6. O třecích ztrátách v článcích řetězu radši ani nemluvě. On když by se ten rozvod řetězem udělal pořádně jako to má (nevím jak teď donedávna mělo) třeba BMW tak to funguje na věky věků a není s tím problém. To jen VW se svýma cost savingama jsou schopný tohle spolehlivý řešení takhle pohřbít.
24. 4. 2013 10:30
Re: *... EU!
Nižší ztráty a lepší schopnost pohltit kmity. Audi naopak přešlo z řemenu u EA113 na řetěz u EA888 (sice se v čase řetěz měnil, nicméně i třetí generace u něj zůstala), protože pro tuhle řadu motorů řemenům nevěřili. A ano, motory vyvíjeli nezávisle. Nevím, kdy začala Škoda se starou 1,2, nicméně tohle byl dlouhodobý vývoj, budoucnost Volkswagenu, pracovali na tom přes deset let a závádění do výroby se protáhne až někam k roku 2018. Něco mezitím vyrábět a prodávat musí. Neříkám, že celou dobu na (těchto) motorech, nicméně první 1,4 TSI a 2,0 TFSI vyvíjeli v době, kdy věděli, že jsou jen dočasným řešením, než přijde nová konstrukce. Je úplně jedno, jak jsou které motory nové, nebo staré, spolehlivé, nebo nespolehlivé, v plánu bylo vyměnit všechny za nové, protože ty nové přináší výhody, které jsem tu několikrát zmínil. Navíc vyvíjeli modulární parametrizovanou stavebnici, ne nástupce konkrétních motorů. Jako první bylo hotové Audi s MLB a EA888. VW trvalo dalších 5 let (od oka) než dokončilo svůj ekvivalent - MQB a EA211.

Prostě jen nechtěli čekat, tak si spíchli takové šidítko. :-) V některých případech se to povedlo lépe, v jiných hůře. V PD+DPF vidím podobné šití horkou jehlou.
22. 4. 2013 15:10
Re: *... EU!
Konstrukčně jsou úplně stejné jako motory v Octavii, nebo Golfu, jen mají jiný výfukový (turbo navíc) a sací (chladič navíc) modul (plus nějaké drobnosti).
Avatar - Aladeen
22. 4. 2013 13:36
Atmosféra chýba
Atmosféra celkovo chýba v portfóliu VW Group v EU , myslím si , že turbo niekedy aj odrádza zákazníkov a radšej si kúpia konkurenciu s atmosférou . Taktiež za to môže EU , ktorá im tlačí na krk ... Nech sa idú starať o ekonomické problémy a nie o prkotiny

;-\
Rozbalit vlákno
0
22. 4. 2013 13:36
Děkujeme EU...
V Číně budou výsostně spokojeni s jednoduchostí a spolehlivostí nízkoobjemových atmosfér a tady budou mechanici plakat nad turbomotory a zákazníci cálovat.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - leone
22. 4. 2013 13:49
časem budou i ZDE !!!
........to až "soudruzi z NDR", pochopí, že se jim Rapid tak a nebo skoro vůbec neprodává, tak 1.6 jako základ do O3 by byla také supr !!!,...kromě korejců, ještě třeba Chevy Cruze s atmo- 1.6 nebo 1.8, ale TSI o objemu 1.2 ROZHODNĚ NE !!!!!!!

...1.4 a 1.8 TSI jsou už slušné, ale zase přespříliš drahé,....jj ŠKODA na zákazníky kašle a brzy se jí to vrátí >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
22. 4. 2013 17:05
Re: časem budou i ZDE !!!
Zas duchaplný příspěvek o tom, jak se Rapid neprodává a TSI nikdo nechce. Reálné podklady nikde...Hlavně že ti slavní Korejci přestupují na turbomotory ještě menšího objemu.
Avatar - strýček BOB
22. 4. 2013 14:02
Zlaté TSI
Z diskuze jasně vyplývá, tak děti stále jezdí virtuální atmosféru. Já jsem rád za TSI. Honit maximum točivého momentu někde u 3800 ot/min se mi líbilo ve dvaceti a jednou za týden o víkendu. ;-\
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Choochoo
22. 4. 2013 14:18
Re: Zlaté TSI
Tos toho moc nenahonil >:-[]
Avatar - N6600
22. 4. 2013 14:28
Re: Zlaté TSI
Tvoja poznamka ma dostala do kolien >:D :yes:
22. 4. 2013 15:08
Re: Zlaté TSI
Tak třeba na menším z mých aut atmomotor dosahuje maxima točivého momentu již v 2600 rpm a 90% mám k dispozici v pásmu od 2000-5000rpm. Né, není to žádná pila a jedná se o malý motůrek (1,4) Rozhodně ale nemusím(ale můžu >:-[] ) nic točit a jsem spokojen. Spotřeba za posledních 10.000km je 6,5l/100km a to mám dobře 80% tras krátkých do 10km
22. 4. 2013 15:49
Re: Zlaté TSI
tak to je nejakej historickej 8 ventil s euro2 v nejlepsim pripade s euro 3 - pochop ze tohle je dnes mimo, i když porad lepsi nez nafta s euro 4
tipuju ze maximum momentu bude na nejakych 125Nm
22. 4. 2013 15:56
Re: Zlaté TSI
Skoro trefa( s tím výkonem 61kW a cca 120Nm-ale s šestikavltem není problém). Motor byl novinka v roce 2005/6, má dvě svíce na válec které ale nepálí současně, resp. dle jízdního režimu mají proměnný předstih pro každou svíci zvlášť. Plní Euro IV ;-) Jedním ze znaků tohoto motoru je jeho nezničitelnost. Co vím, v ČR nebyl případ kdyby tenhle motor řekl ne. Jo a jako perlička-rozvody řetezem :-)
22. 4. 2013 16:05
Re: Zlaté TSI
ja mel tyhle pomalootackove atmosfery docela rad
ve 130 to točilo kolem 3tis otáček a pohodicka
pak sem presel na modernejsi 16V a ve 130 to točilo 4tis ot a to to měl motor 83kW oproti původnímu 55kW (1.6)
i z toho duvodu jsem presel na tsi a ted tocim nejakych 2800
22. 4. 2013 16:18
Re: Zlaté TSI
Tohle je právě takovej kočkopes >:-[] tím, že je to 1,4 v poměrně velkém autě (civic 8.g), tak musí chudinka ve 130 točit 3800rpm ;-\ . Na druhou stranu po městě jezdí s přehledem 60 na 6. převodový stupeň. Nejraději jsem měl(auto stále mám) Hyundai sonata I.g, tedy převlečenej galant. 2351ccm a cca 140kW. Ve 130 točila kočka moje necelý 3000rpm. Teď mám nástupce toho motoru 4G64 v MPV s přímým vstřikem a taky paráda. Minulý týden jsem si tím jel s plaťákem pro ARO 10. Bez ARA jen s plaťákem se držela spotřeba na 8,5 dle PP a po naložení ARA na trase Trhové Sviny-34km D1 jsem zůstal na 12,5, to je dle mě u MPV které samo prázdné váží 1680kg a atmo motor fajn. Hmotnost jízdní soupravy byla cca 3900kg :-O Při 130 to točí 3200rpm ;-)
22. 4. 2013 17:26
Re: Zlaté TSI
Já mám u atmosféry maximum točivého momentu ve 2400 rpm a motor plní euro 4 :-)
22. 4. 2013 14:04
Cha chá
A najednou by všichni kupovali ten zpropadenej VW. Jen kdyby nabídl atmosféry. >:D :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Choochoo
22. 4. 2013 14:16
Re: Cha chá
Ale prd >:D
Jen rikame, ze by to uz bylo koupitelny >:-[] Mozna ze jsem to trochu puvodne prehnal, ale za tech 250 uz by to bylo OK ;-)
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2013 14:42
Re: Cha chá
ved prave motory su najvacsim kamenom urazu u rapidu a nielen u rapidu... ;-) a samozrejme aj vysoka cena este...
22. 4. 2013 15:04
Re: Cha chá
No souhlasím s tebou. Na podzim budu kupovat auto a i když je Octávka nádherná tak jen kvůli motorům jí nekoupím.
Avatar - Emel
22. 4. 2013 15:21
Re: Cha chá
Jen se tu teoretizuje... ale zkus se na Rapid podívat lowendovou optikou a větší atmosféra než 1.2HTP dává smysl.
Avatar - vabis
22. 4. 2013 14:09
český trh - smetiště produktů
S potravinama to známe všichni. Máme čokoládu dané značky. Pro něměcký, dánský a britský trh se dělá z těch a těch surovin. ( mnohdy v úplně jiné fabrice). Pro ten
CZ-SK-PL-H je to nadstavené low costovým brajglem. Přitom se to tváří jako úplně stejný výrobek. Když někdo píchne do vosího hnízda, tak PR nagelovanci začnou potit lži něco ve smyslu, že každá země má jiné chutě atd . >:-[]

V automotive krááásně vidíme přesně to samé. Ono to moc lidí neví, ale není 1.2TSI 77kW jako 1.2TSI 77kW. Jsou to 2 odlišné motory!!! Existuje to staré, problémové, které se zde podstrkuje pro Pepíky čecháčky. Ops, v Číně si ostudu udělat nemůžeme, rázem je tam úplně jiné 1.2TSI , tedy EA211. Pokud na něj našinec dostane chuť, může jej mít také, ale pouze v O III, v Rapidu nikoliv. To je ta tutlaná podspásovka do vlastních řad. 8-s

Absenci turba bych do toho netahal, ono jak vidím životnosti dnešních turb, tak 1.4 TSI atmosféra nám tu bude jezdit taky >:-[] Je to dáno tím, že u nás se hledí na papírové údaje (spotřeba emise ), u nich na spolehlivost.
Rozbalit vlákno
4
22. 4. 2013 14:31
Re: český trh - smetiště produktů
v cine ale tsi v rapidu nebude
a rapid je low-cost, proto i jen 8 ventilu a ea111 motor, narozdil od oct a jejich 16 vetlu v 211
22. 4. 2013 16:44
Re: český trh - smetiště produktů
Kromě 1,4 TSI, ta je 16 ventilová.
22. 4. 2013 19:41
Re: český trh - smetiště produktů
Výběr motorů souvisí s tím, že tohle auto vyrábí Volkswagen ve svém závodě spolu se svou mutací - Santana. Ta má nabídku stejnou.
22. 4. 2013 21:14
Re: český trh - smetiště produktů
Do nasich oktavek se taky navaji nove motory.
22. 4. 2013 14:26
nejspis jde o motory s euro 5
tedy v evrope pristi rok neprodejne
predpokladam, ze tsi motory euro 6 splni jen s malymi upravami narozdil od atmosfer
další důvod je tlak na snizovani papirove spotreby a CO2
tady atmosféra za turbem hodne pokulhava ...
Rozbalit vlákno
21
Avatar - VWrofl
22. 4. 2013 14:57
Re: nejspis jde o motory s euro 5
Ano, papírové spotřeby! :-! Za mě jednoznačně poctivá atmosféra vypilovaná proměnným časováním ventilů, proměnnou délkou sání a dalšími chuťovkami :yes:
22. 4. 2013 15:17
Re: nejspis jde o motory s euro 5
to je samozrejme otázka priorit nebo zvyku
někdo chce motor honit ve vysokejch otáčkách, tak voli atmosféru, někdo ma rad klid a tak voli turbo a jezdi při polovicnich otáčkách
na spotřebu jsou samozrejme nachylnejsi turba
ale jestliže se s tim nejesdis jako s atmosferou a jezdis v ramaci rychlostních limitu, tak se není problém dostat i pod papirove hodnoty
22. 4. 2013 17:40
Re: nejspis jde o motory s euro 5
Proč by se měla atmosféra honit ve vysokých otáčkách? Většina motorů má maximum, nebo se k němu blíží, při 2500RPM... Nemluvě o tom, že i v nižších otáčkách je dost síly pro běžnou jízdu...
22. 4. 2013 18:55
Re: nejspis jde o motory s euro 5
asi mluvis o nejakym trilitru atmo a vyssim, bezny atmosfery maj dnes maximum tocivyho momentu kolem 4 tis a často i o tis vic.
když porovnam atmosféru 1.6 s 83kW tak aby to vůbec trochu jelo, tak se to musí tocit apon ke 4 tis. s tsi a malicko vetsim objemem se mimo dalnice vejdu většinou do 2 tis otáček, i při predjizdeni to malokdy vytocim přes 3 tis a to je sotva polovina rozsahu otacek
22. 4. 2013 20:12
Re: nejspis jde o motory s euro 5
Ale to že mají maximum ve 4000 neznamená, že by se tam musely točit... Třeba kia 1.6 má maximum 140Nm při 5200, ale ve 2500 má 95% z této hodnoty, to to auto bez problémů utáhne
22. 4. 2013 22:47
Re: nejspis jde o motory s euro 5
Pekne si to napisal - utiahne a to je tak vsetko. Ked chces svizne jazdit, musis vytacat. 1,2TSI ma 175Nm od 1550 otacok. Okolo 1300 ot. ma 140Nm. Trosku rozdiel oproti 5200ot a hoc aj 2500 (kde len tipujem ze ma tak 100Nm). Jazdim na 1,2 TSI a minule som presadol do corolly 1,6valvematic. Zdalo sa mi to strasne mdle a mrtve. Slapem a nic, nejde...
Avatar - N6600
23. 4. 2013 08:26
Re: nejspis jde o motory s euro 5
Nabuduce skus aj radit :-) Ono to obcas pomaha ;)
23. 4. 2013 10:04
Re: nejspis jde o motory s euro 5
však o tom se tady pise
atmosféra se musi tocit aby to vůbec jelo a tudis i radit
jakmile neradis, a netocis, je atmosféra mrtva
a když prejdes z turba na atmosféru, tak to proste nejede
Avatar - N6600
23. 4. 2013 10:24
Re: nejspis jde o motory s euro 5
Zabudol som dodat, ze som ironicky.

V kazdom pripade si myslim, ze atmosfera je na bezne jazdenie dostacujuca a to i v pripade, ze ju nevytacas do cervenych cisel. Samozrejme, nikdy nebude tak pruzna ako turbo.

A ak sa mylim, tak ma oprav, ale i v TSI treba radit...
23. 4. 2013 10:31
Re: nejspis jde o motory s euro 5
ja když porovnam ne uplne porovnatelne v cem ted jezdim - 1.8tsi 160 k a atmosféra 115k
tak s atmosférou při predjizdeni bezne musim dat 3, u tsi to většinou zvladam na 6, kdyz předjíždím třeba ze 70, tak dam 5, kdyz potrebuju predjet rychle, tak dam za 4.
ale 4 u tsi podle otáček odpovida 5 u atmosfery, takze kdybych jezdil na stejny otáčky, jezdil bych jen na 4, a to třeba od nejakych 30km/h.
radit musíš samozrejme u kazdyho auta, ale u tsi ne tolik
Avatar - N6600
23. 4. 2013 12:43
Re: nejspis jde o motory s euro 5
S tymto vsetkym suhlasim. Aj ked sa mi zda, ze si prilis vysoko s tymi prevodmi. Je to vsak len moj pocit. Len pre moju zvedavost - mas manual, ci automat?
23. 4. 2013 13:50
Re: nejspis jde o motory s euro 5
jasne ze radit treba aj pri TSI, ale ako popisal kolega hore, omnoho menej ako pri atmo. turbo ma sirsie spektrum vyuzitelnych otacok (bezne 1500 - 4000) oproti atmo (2500-4000). Samozrejme, atmo mozes tocit az do 6500, TSI napr. do 5500, ale to akurat tak mimo mesto. V corolle 1,6 valvematic som si uvedomil, ze ten motor v meste ani nemozem vyuzit, pretoze spicka vykonu je proste strasne daleko - vysoko. Na jednotke sa tocit neda (len nudzovo) a v dvojke pri spicke 6000 uz ide 90km/h. Cize ked chcem v meste prudko akcelerovat, u atmo to ani nejde (ked nechcem prekrocit 50).
Avatar - N6600
23. 4. 2013 18:05
Re: nejspis jde o motory s euro 5
Asi je to o zvyku. Ja s tym fakt problem nemam a dokonca mi to vyhovuje. Dokonca i to linearne zrychlenie mi sedi viac. Uvedomil som si to u kolegu, co chcel v kolone zmenit pruh a vystrelit z miesta. Sice sa mu to podarilo, ale do kufra auta pred nim. To totiz nezrychlilo tak, ako kolega ocakaval :-)

Co sa tyka otacok, bezne som na 2500 a 4000 dosahujem pri zrychleni. 6500 som nevytocil uz dlhu dobu.
23. 4. 2013 13:45
Re: nejspis jde o motory s euro 5
Já mám srovnání naprosto bezprostřední. Jedno atmosféra, ve své době s lehce nadprůměrným litrovým výkonem a 4V na válec, a druhé auto, prakticky stejný motor, jen doplněný turbem v jedné z nejvýkonnějších variant. V běžné dynamice a požitku z jízdy rozdíl 2 tříd, spotřeba srovnatelná. V nízkých a středních otáčkách rozdíl v kroutícím momentu 100%. Tam, kde u turba při pohodové jízdě řadím při 2.200 ot. je atmoféru pro aspoň podobnou dynamiku potřeba vytočit přes 4.000.

A předjíždění, jak bylo popsáno – u turba na 6-ku. a 5-ku pohodové, na 4-ku razantní a na 3-ku brutální. U atmosféry 4-ka pohodová, "pro odvážné", 3-ka jakž takž solidní, ale taky žádná sláva.
22. 4. 2013 15:14
Re: nejspis jde o motory s euro 5
U benzínových motorů se s normou Euro 6 prakticky nic nemění.
22. 4. 2013 15:29
Re: nejspis jde o motory s euro 5
koukam do tabulky a v pripade benzinu zadna změna mezi uero 5 a euro 6.
dokonce u euro 4 a euro 6 jen rozdil v NOx - pokles z 0.08 na 0.06
co je ale pro me docela zarazejici, tak naftova euro 6 bude horsi nez benzinova euro 4
22. 4. 2013 16:31
Re: nejspis jde o motory s euro 5
Zarážející to opravdu je, ukazuje to na nesmyslnost norem a antiekologické a nesmyslné nadržovaní naftě v EU.
22. 4. 2013 16:40
Re: nejspis jde o motory s euro 5
a když si k tomu ještě pripoctes danove zvyhodnovani nafty oproti benzinu ve vetsine státu EU, tak o zelenem smysleni evropy nemůže byt ani rec.
kdyz se zapocte vyssi vyhrevnost nafty oproti benzinu, tak benzin je spotrebni dani zatizen o 30% vic jak nafta a jsou země, kde ten rozdil je ještě vetsi.
socani planuji snížit spotrebni dan nafty, ale benzinu ne, ten rozdil by se prohloubil skoro na 60%.
tak ze lidi co jezdi relativne cistym benzin jsou za to penalizovani ...
22. 4. 2013 20:12
Re: nejspis jde o motory s euro 5
? Euro4 má pro benzínové motory limit 0,08 pro NOx, Euro6 pro diesely stejných 0,08. Limit CO je pro diesely 0,5, pro benzíny 1,0. Euro4 dovoluje benzínovému motoru emise 0,18 uhlovodíků a oxidů dusíku, Euro6 má u dieselu limit 0,17 (rozdíl je v tom, že benzín je má zadané zvlášť, diesel má uhlovodíky přičtené k oxidům dusíku, teoreticky může mít emise uhlovodíků vyšší než 0,1 u benzínu).

Konečně jsme se přiblížili ke stavu za časů Euro1, kdy byly limity pro benzín a naftu stejné (jen naftové motory měly navíc limit na pevné částice, v té době snad nikdo přímé vstřikování benzínu v produkci nepoužíval).
22. 4. 2013 20:02
Re: nejspis jde o motory s euro 5
Bude se určitě měnit metodika.
23. 4. 2013 08:07
Re: nejspis jde o motory s euro 5
Ano, samozřejmě, ta už se měnila několikrát. Ale to budou spíše nějaké drobnosti.
22. 4. 2013 15:02
škoda
Tak to je velká škoda, že nebudou u nás. Octávka se mi strašně líbí, ale bohužel díky motorům si jí asi nikdy nekoupím.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ada je zase tady
22. 4. 2013 16:16